RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: RacingFactory - 17.07.08 - klo: 13.41
-
Olen ollut tällä viikolla yhteydessä Ruotsin LS-5 lajiryhmän vetäjään.
Hän toivottaa kaikki kynnelle kykenevät osallistumaan heidän seuraavaan LS-5 luokan osakilpailuun, Norrköpingiin.
Kilpailu ajetaan Elokuun 2-3pvä.
Rata on ihan tuli-terä, valmistunut tälle kaudelle.
Linkki seuran sivuille: http://www.peking-rb.se/wordpress/
Kilpailukutsu: http://www.peking-rb.se/wordpress/wp-content/2008/07/inbjudan-lilla-stcc.doc
Mukaan tulee kuulemma myös muutama Norjalainen kuljettaja.
Kilpailu sopisi mainiosti meille koska täällä on kohtalaisen pitkä kilpailutauko edessä.
Minä olen valmis lähtemään kunhan saan matkaseuraa, löytyykö?
t.Mikke
-
Ei hitto ajattelin laittaa just tuohon päivämäärään kerhokisat tattikselle tulemaan. Jos laitan niin minä toivon että kukaan ei sitten suutu mihinkään suuntaan. Ei kai niin montaa ole menossa tuonne ruåttiin ajamaan nyt kuitenkaan.
Jerzi
-
Kuvia radasta: http://peking-rb.se/Gallery/Peking-park/album/index.html
Torstai-Perjantai on treenipäivä ajanotolla, klo 08-20.
Koska rata on aivan uusi, ruotsalaisilla ei ole tällä radalla merkittävää etulyöntiasemaa.
Muutama kiinnostunut on jo ollut yhteydessä, vielä mahtuu 1-2 henkeä mukaan.
Majoitus järjestyy osalle minun vaunussani, tai jos sinne lähtee iso kööri matkaan niin kohtuu hintaista majoitusta löytyy järjestävän seuran tiloista kohtuu hinnalla (50kr/5€/yö).
-
:wink: Hyvä jätkät!! oikeaa touhua alkaa löytyä jo 1/5 puoleltakin. Ei muuta kuin ulkomaille tarkastamaan tasoa ja kokemusta hakemaan. Täytyypä seurata tuloksia ja ruveta harkitsemaan 1/5 autoa kun näin rupeaa homma kehittymään.
-
Lisenssi asia selvisi juuri.
Meidän suomalainen lisenssi riittää!
Kuulemma tekevät pohjoismaista yhteistyötä niin, että kaikki pohjoismaan lisenssit käyvät ainakin LS-5 luokissa!
Hieno juttu!
-Mikke
-
Ruotsin matkat on aina turisti puolella olleet tosi hienoja!
Porukat puhaltaa samaan hiileen ja syntyy väkisinkin sellanen maaottelu fiilis!
Laivamatkat vielä lisää fiilistä!!!
Lisäksi matkan kulut on hyvinkin kohtuulliset. AKK:n alennukset on laivamatkoilta luokkaa -50%
Suosittelen kokeilemaan.
-
Teen kilpa-ilmoituksen tulevana maanantaina 21.7.2008.
Mukaan lähtijöiltä kaipaan seuraavia tietoja ilmoitukseen.
Lisenssi numero/luokka
Transponderi numero
Tiimi
Seura
Taajuudet / 2.4GHz
Syntymäaika
Etunimi
Sukunimi
Katuosoite
Postinumero /toimipaikka
Maa
Puhelin
Email
Mekaanikko
Eli ilmoittakaa kyseiset tiedot minulle maanantaihin mennessä, sähköpostilla osoitteeseen mhellbom@racingfactory.fi
niin hoidan kaikkien ilmoitukset perille keskitetysti.
Tällä hetkellä matkaan on lähdössä:
Pekka Heikkilä
Erkki Kantanen
Mikke Hellbom
Toni Pernu
Tiimin mekaanikoksi tulee kokenut 1/5 kilpailija Pasi Nevalainen.
Tervetuloa joukkoon.
t.Mikke
-
Olen tutkinut paikallista sääntökirjaa.
Säännöt poikkeaa jonkun verran kotimaisesta!
Huomioitavaa:
Nostaja: ei erillisiä nostajia, mekaanikko nostaa. Jonkun pitää jäädä B-finaaliin, niin saadaan mekaanikko :mrgreen:
Moottori: 2kpl moottoreita merkitään kisoihin joista toinen erillinen sadekelimoottori.
Tankkaus: Finaaleissa lämmittelyn jälkeen saa mennä varikolle täyttämään. Kone sammutettava ja tankkaus suoritettava ennen kuin 30 sek. lähtöön kuulutetaan.
Pitoaine: sallittu kunhan on ympäristöystävällinen versio.
Takasiipi: max 60mm korkea ja 60mm syvä. Säännöissä EI mainita suomessa olevaa kohtaa jossa siiven jänne ei saa ylittää auton katon korkeuden!! Toki täälläkään siipi ei saa ylittää takalinjaa, eikä siipi saa ylittää auton leveyden
Kilpailun kulku suht samantapainen kuin suomessa, 4 alkuerää a'10min jonka tuloksen jälkeen kuljettajat asetetaan finaaleihin.
Pienet finaalit 20min, A-finaali 30min.
Tämä on siis formaatti 2-päiväisissä kilpailuissa.
Säännöt täällä: http://web.sbf.se/regler/up/6/RB_TK.pdf ja kilpailuformaatti täällä: http://web.sbf.se/regler/up/6/RB_TL.pdf
Siellä näkyi olevan myös hyviä vinkkejä :shocked:
EDIT 1. Kilpailuformaattia päivitetty
EDIT 2. Takasiipi
-
Alustava aikataulu matkalle.
Lähtö: Torstaina 31.8 klo 9.30 Naantalista, laiva perillä Kapellskärissä 16.30
Kapellskäristä Norrköpingiin on 250km, pääosin moottoritietä. Reitti: http://www.viamichelin.com/viamichelin/int/dyn/controller/Itineraires?strStartCityCountry=1507&strStartAddress=&strStartMerged=kapellsk%C3%A4r&strDestCityCountry=1507&strDestAddress=&strDestMerged=norrk%C3%B6ping&choiceType=1&ie=UTF-8&x=27&y=8
Paluu: Sunnuntai ja Maanantain välisenä yönä 01.00 Kapellskäristä ja takaisin Naantalissa 9.40 Maanantai aamuna.
-
Hyvä MIKKE!!! :wink:
Ensi viikolla tattarilla viimeiset testit ennenkuin pakataan auto kohti ruotsia.
Ps: Mikke onkohan mitään mahdollisuuksia että paikan päällä olisi langatonta verkkoa tarjolla?, ottaisin kannettavan mukaan niin olisi kiva päivitellä kuvia realiajassa tänne foorumille.
-
Ps: Mikke onkohan mitään mahdollisuuksia että paikan päällä olisi langatonta verkkoa tarjolla?
Wlania ei ole radalla.
Varikkona toimii 3kpl 9x3m telttaa. Pöydät löytyy kerhon puolesta, tuoleja ei ole.
1kpl Bajamaja löytyy radalta, suihku löytyy seuran kerhotiloista jonkun matkan päässä.
Olen jo ilmoittanut 4 henkilöä kilpailuun, http://www.amfarsunda.com/anmalan_minirace/show.php?what=22
Kuten huomaatte ruotsissa on eri lisenssiluokkia A-D + harjoittelijat.
Ajattelin vähän niinkuin finaalitasoa, muut menee A lisenssillä mä meen B lisenssillä :mrgreen:
Saan sitten 3 mekaanikkoa :police:
EDIT 4 kuljettajaa ilmoitettu kilpailuun.
-
Tässä on ruotsin mestaruussarjan pistetaulukko: http://www.femtedelen.se/index.php?option=com_content&task=view&id=98&Itemid=2
Lukekaa tarkkaan ja kärkinimet muistiin :wink:
Jocke Pärsson ja Erling Nilsson + moni muu jätti edellisen kisan väliin.
PM:n mestaruuden voitti tänä vuonna Torbjörn Lennartson.
-
Muistakaa sitten perinteinen henki!
Ainoa ketä ei tarvii varoa on numero 12 Maria Törnblom :grin:
-
Tässä lisää infoa ruotsalaisista: http://vast-8.se/tavl/nm2008/live/24062008_490443/1-5_IC/index.html
PM kisojen kierrosaikojen perusteella kärki suht kapea.
Huomioitavaa on että maailmanmestari Martin Lissau (DK), ajoi reilusti hitaampia kierroksia kuin parhaat ruotsalaiset.
-
Paras Ruotsalainen juuri käydyissä EM kisoissa oli 33:s eli kyllä ne naapurin pojat kovat menee.
EM kisojen tasosta kertoo jo jotain se että Ian Oddie oli vasta 22:nen. Oddiehan on moninkertainen Englannin mestari, vuoden 2005 Maailmanmestari ja viime vuoden MM kilpailuissa 3:s.
-
Hyviä uutisia reissuun lähtijöille.
Mekaanikoksi matkaan on lupautunut kokenut 1/5 kisaaja Pasi Nevalainen!
Tervetuloa seuraan mukaan!
Lisäksi laivamatka on tänään varattu koko porukalle.
Lähtö To 31.8 klo 9.30 Naantalista.
Paluu Ma 4.8 klo 01.00 Kapellskäristä.
Laivassa ruoka ja hytti kuuluu hintaan!
t.Mikke
-
Femtedelen, http://www.femtedelen.se/
eli Ruotsin LS-5 porttaali on huomannut Suomen poikien tulon Norrköpingiin!
Lainaus sivustolta:
Finnkampen
Written by Administrator
Monday, 21 July 2008
Det kommer ett gäng finländare till Norrköping tävlingen så man kan säga att det blir en slags Finnkamp.
Det är 4 förare och 1 mekaniker som kommer.
Finnarna kör en serie med 4 tävlingar, de kör enbart touringbilar och det är ca 25 tävlande per tävling.
Det är de tre bästa förarna, den fjärde föraren ligger 7:a, efter två körda omgångar som vill prova lyckan i landet i västrer . Norrköping tävlingen blir en internationell debut för de finska LS förare då de aldrig förr har tävlat utomlands.
Vi önskar dem lycka till och hoppas det blir tight racing och fint väder!
-
Femtedelen, http://www.femtedelen.se/
eli Ruotsin LS-5 porttaali on huomannut Suomen poikien tulon Norrköpingiin!
Lainaus sivustolta:
Finnkampen
Written by Administrator
Monday, 21 July 2008
Det kommer ett gäng finländare till Norrköping tävlingen så man kan säga att det blir en slags Finnkamp.
Det är 4 förare och 1 mekaniker som kommer.
Finnarna kör en serie med 4 tävlingar, de kör enbart touringbilar och det är ca 25 tävlande per tävling.
Det är de tre bästa förarna, den fjärde föraren ligger 7:a, efter två körda omgångar som vill prova lyckan i landet i västrer . Norrköping tävlingen blir en internationell debut för de finska LS förare då de aldrig förr har tävlat utomlands.
Vi önskar dem lycka till och hoppas det blir tight racing och fint väder!
Lähetin tuonnekin infoa tulostamme ja ovat näköjään suoraan copy/paste:nnut minun meilini :mrgreen:
-
Tässä on ruotsin mestaruussarjan pistetaulukko: http://www.femtedelen.se/index.php?option=com_content&task=view&id=98&Itemid=2
Lukekaa tarkkaan ja kärkinimet muistiin :wink:
Jocke Pärsson ja Erling Nilsson + moni muu jätti edellisen kisan väliin.
PM:n mestaruuden voitti tänä vuonna Torbjörn Lennartson.
Tätäkin ukkoa kannattaa pitää silmällä: Gustafsson Ola, Euroopan paras Ruotsalainen!!
-
Minun mielestä nuo swedulaiset voisivat tarkkailla teitä :p En usko että heillä on mitään jakoa soomipojalle kuin hän tuonne astuu.
Jerzi
-
Kuin eilen katsoin kuin Eki ajoi ja tiedän miten muuta soomipoika kuljettaa näitä autoja niin voin kuvitella että heti ekan harjoituksen jälkeen alkaa ruattimiehen puntit heilua oikein kunnolla.
Jerzi
-
Eki voi lainata Pasille autoaan koska et kuitenkaan aja sateella ja siitä tykkää Pasi :p
Tsemppiä ja me halutaan väliaika tietoja sitten sieltä suunnalta.
Jerzi
-
www.24nt.se
Videopätkää paikallis tv:n toimittamana.
Rata on upea, suomalaiset pitää lippua todella korkealla.
-
tässä vielä suora linkki:
http://www.nt.se/video/Default.aspx?tab=1&mp=4019462&autoplay=true (http://www.nt.se/video/Default.aspx?tab=1&mp=4019462&autoplay=true)
Tsemppiä kisaan!
Marco
-
Milloin saamme kuulla väliaika tietoja.
Jerzi
-
Lähtöjärjestys finaaliin:
4. Pekka
7. Toni
8. Mikke
10. Eki
Finaalin alkuun n 30min.
Makeeta!
-
Kisoista palattu ehjänä takaisin, tosin auto saattaa tarvita hieman laastaria. :mrgreen:.
Raporttia myöhemmin ja enemmän.
-
Ruotsin LS-5 sarjan päivitetty pistetaulukko: http://www.femtedelen.se/index.php?option=com_content&task=view&id=103&Itemid=2
Suomalaiset saivat viikonlopun kilpailusta roppakaupalla pisteitä, meikä sijalla 25. eikä mitään mainintaa että olen Finlandista :p
-
Dodii pientä kisa raporttia stonden virallista odotellessa.
Päästiin samalla myös ruotsin sarjataulukolle, pekka johtaa suomalaisista :lol:.
http://www.femtedelen.se/index.php?option=com_content&task=view&id=103&Itemid=2
Tosiaan matkalta palattu hyvillä mielin paljon uutta näkemystä ja kokemusta LS-5 luokasta.
Aloitetaan vaikka radasta joka oli vasta rakennettu ja kyseiset kisat olivat kerhon ensimmäiset "isot" jotka he järjestivät.
Puitteet radalla olivat todella hyvät kuten kaikilla muillakin ruotsin radoilla kuulo puheiden perusteella taitaa olla, jo pelkästään ajajakoroke oli kyllä niin viimeisen päälle rakennettu ja suunniteltu.
Puhumattakaan radasta joka oli kuin suoraan elokuvista :shock:, siis aivan tautisen makee oli radan kallistettu mutka johon pystyi tulemaan melkoisen kovaa. Kallistettu mutka oli myös armoton mikäli siihen tuli liian kovaa tai väärällä ajo linjalla, Mikeltä voi kysyä miten siihen ei kannata tulla :lol:.
Pitoa radassa oli myös todella hyvin vaikka kuulin että jotkut valittelivat sen vähyyttä, kuulemma tottuneet ajamaan pidotetulla radalla. Hienot olivat myös radan nurmi alueet joihin välillä hieman itsekkin tutustuin, hyvin säästävät autoa kun ei montakaan metriä yleensä liukunut jos sinne joutui, tosin jos mennään Miken tyylillä kallistetusta mutkasta niin saattoi päästä jopa metrien päässä sijaitsevasta verrkoaidasta yli heinikkoon asti.
Kisathan meni loppujen lopuksi suomalaisittain todella hyvin kun oltiin kaikki A-Finaalissa, itse taisin päästä finaaliin loppujen lopuksi jollain fastest lapillä vaikka olin kuudes semifinaalissa, en ihan tarkkaan osaa sanoa kun ruotsalaisten aikaajo formaatti on hieman poikkeava meidän oman sarjan tyylistä jota käytämme. No joka tapauksessa finaallissa oltiin ja ei muutakuin sitä odoteltiin.
Noin puoli tuntia ennen finaalin alkua taivaalta tuli aika paljon vettä joka kasteli radan oikein kunnolla, mutta sade loppui noin vartti ennen finaalin alkua mutta rata oli todella märkä. Oli hauska katsoa kun porukka arpoi lähteäkkö sade renkailla vai kuivan keli renkailla kun sää näytti selkeytyvän myös todella nopeata tahtia, otin myös itse teknisem kympin juuri ennen finaalin alkua että saatiin vielä vähän aikaa radan kuivumiseen :p.
Rata oli käytännössä enään kostea lähdössä mutta siltikin liukas liian raskaalla kaasusormella, itsellä ei hirveästi ollut asiaa kärki paikoille vaikka en hirveästi liukastellutkaan sen verta hyvin muut ajoi.
Noin kymmenessä minuutissa rata kuivui käytännössä kokonaan, tässä vaiheessa olin jo muutaman lapin takana muita. Eikä radan kuivuminenkaan omaa ajoa hirveästi auttanut kun oli niin hemmetin vaikea ajettava, hieman jäi askarruttamaan kun setuppi oli sama jolla se toimi perjantain vapaissa harjoituksissa erittäin hyvin. Kärkipaikoille ei kyllä joka tapauksessa olisi ollut asiaa sen verta kovaa ruotsalaiset menivät, no loppujen lopuksi olen ihan tyytyväinen finaalin, pääasia että sai vain ajaa koko rahan edestä niin upealla radalla.
Matkalta jäi muutenkin erittäin hyvä fiilis käteen, tosin ei siinä porukassa voi huonokaan jäädä. Vaikka ilmassa on aina pientä maakamppailua niin pakko tunnustaa että kyllä ne ruotsalaiset osaavat kilpailuja järjestää.
Paljon tuli myös tutkailtua muiden autoja josta sai uusia "tipsejä" omaankin kiesiin joita tulaan myös kokeilemaan meidänkin radoilla, paikalla oli myös norjalainen kuljettaja Frank Clementz jonka harmissa oli tasan tarkaan kaikki mahdolliset Ian oddifield diffit sun muut super tuning osat mutta oman autoni nimikko jarruputket saivat hänet erittäin kateelliseksi :grin: eli jotain me myös vietiin sinnekkin päin, lupasin tehdä ja toimittaa hänelle omat :wink:.
Kisat takana ja toivottavasti ensi vuonna uusiksi.
Mekaanikkomme Pasi Nevalainen àla "STEFA" osoittautui onnistuneen matkamme yhdeksi avain tekijäksi, pasilla riitti hommia väilillä vähän jopa liikaakin yhdelle mekkarille kun piti parhaillaan kolmea auto käydä nostamassa :mrgreen:
Pasi piti tiimin myös hyvin tietoisena ympärillä tapahtuvista asioista ja tiedotti niitä meille, myös tarjoilu puolen hän hoiti aina siinä "välissä". Kiitän Pasia todella paljon avusta reissulla.
Mikelle myös matkanjohtajana sekä talli pomonamme kiitokset matkasta, lähden mielelläni seuraavan kerran myös uudestaan jos mahdollisuus tulee.
Stondelle ja pekalle suuret kiitokset myös hyvästä seurasta matkalla, ei tarvinnut matkalla kuunnella paljon autoradiota kun riittää että samassa autossa on stonde niin matka sujuu aika nopeasti :cheesy:.
Kuvia joita kerkesin ottamaan reissulta tulee varmaan näkyville TRT-TEAM.com sivuille lähiaikoina.
EDIT: mitähän lie stonde sai tämä vuoden PM mestarilta kun niin vähän irtosi tietoa sitä udellessani. :huh:
-
Se yritti pokaa mua :mrgreen:
-
Mitkä ne sijoitukset olivat lopulta? Onnittelut joka tapauksessa finaalipaikasta. Paljo oli kuskeja kaikkiaan kisassa?
-
Tuossa olis tulokset: http://www.femtedelen.se/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=27&Itemid=58
Ei taipunut suoraan copu-paistolla, joten käykää tuolta lukemassa.
-
2009 PM-kisat täällä: http://www.kodalrc.no/
Rata 250m pitkä, 5m leveä ja pääsuora 38m.
Paaljon 90 asteen mutkia...
-
Hyvä jätkät !
Onnittelut kisamenestyksestä. Vauhtinne alkaa olla melkoisen vakuuttavaa, ( vrt. paikallisia tehdaskuskeja !! :wink: )
Ensi vuonna EM.iin !
-
Se yritti pokaa mua :mrgreen:
No, saitko ?
:p
-
Ei ihan suoraan kuulu aiheeseen, mutta millaisella kalustolla tuota GT-luokkaa ajettiin? En koreista osannut päätellä autojen tekniikkaa. :sad:
-
Ei ihan suoraan kuulu aiheeseen, mutta millaisella kalustolla tuota GT-luokkaa ajettiin? En koreista osannut päätellä autojen tekniikkaa. :sad:
Sen mitä katselin muutamia autoja niin aika perus RTR pelejä olivat, käsittääkseni säännöt kieltävät viritys osat?. Rekka luokka oli aika makeen näköistä sekä todella realistinen myös
-
Näin arvelinkin. Jäikö mieleen mitä automerkkejä/malleja oli edustettuna?
-
Tarkkaan en osaa sanoa mutta ainakin 90% oli FG:tä.
-
Ruotsin kisoissa meille hehkutettiin ensi kaudeksi valmistuvaa Lidköpingin rataa.
Rata ja koko rata-alue tulee olemaan todella korkeatasoinen, ihan maailman luokkaa.
Radassa on korkeuseroja, kallistuksia ym.
Suihkut ym löytyy alueelta.
Tässä linkki jossa kuvia keskeneräisestä radasta:
http://www.femtedelen.se/index.php?option=com_content&task=view&id=67&Itemid=2
-
Ruotsin kisoissa meille hehkutettiin ensi kaudeksi valmistuvaa Lidköpingin rataa.
Rata ja koko rata-alue tulee olemaan todella korkeatasoinen, ihan maailman luokkaa.
Radassa on korkeuseroja, kallistuksia ym.
Suihkut ym löytyy alueelta.
Tässä linkki jossa kuvia keskeneräisestä radasta:
http://www.femtedelen.se/index.php?option=com_content&task=view&id=67&Itemid=2
Uusia kuvia mahtiradasta: http://lrck.flyghobby.com/#home
-
Aika väkisin tehty :p
-
Svenssoneille saa taas olla kateellinen
-
Sviddu joo...koskas meille tulee jotain vastaavaa...
-
Tein noista kuvista panoraamakuvan jotta profiili näkyis paremmin:
(http://www.racingfactory.fi/pano.jpg)
-
Taas uusi rata Ruotsiin... pitää kyllä sanoa, että naapurit ovat kohtalaisen aikaansaavaa porukkaa.
Ilmeisesti siellä osataan puhaltaa yhteen hiileen.
http://www.kdmr.se/ (http://www.kdmr.se/)
-
Kaikki kunnia ruotsalaisille, mutta tämä rata näyttää enemmän siltä, että jonkun "bakfickanista" on löytynyt tukku rahaa ja maansiirto- ja asfalttikoneet on kutsuttu paikalle. Näin kyllä saadaan hyvää jälkeä.
Mutta jos yhteen hiileen puhaltamisesta ja yhteistyöstä puhutaan niin hyviä esimerkkejä löytyy Suomesta. Tuo Espoon Ulappatori tulee ensimmäisenä mieleen.
t : Mikko
-
Taas uusi rata Ruotsiin... pitää kyllä sanoa, että naapurit ovat kohtalaisen aikaansaavaa porukkaa.
Ilmeisesti siellä osataan puhaltaa yhteen hiileen.
http://www.kdmr.se/ (http://www.kdmr.se/)
Ja tuon upean 1/5 ja 1/10 asfalttipolttisradan ohella samalla kerholla on aika kattava tarjonta muutenkin valmiina tai työn alla
Våra banor:
Asfaltbanan Öppen
Buggy 1:8 Skall vara klar 2010
Buggy 1:18 Under byggnation
Crawling Under byggnation
El Finns
Tässä harrastuksessa kolme asiaa ratkaisevat kuinka harrastus kasvaa/näivettyy, nimittäin
1. rata
2. rata
3. rata
Pääkaupunkiseudulla Ulappatori/Lippulaiva ovat erinomainen esimerkki harrastuksen kasvua eteenpäin vievästä toiminnasta.