RC10.FI

Ilmoitukset => Keskustelua kaupankäynnistä => Aiheen aloitti: jerzirccar1 - 11.08.08 - klo: 13.37

Otsikko: JOS KAUPPA MYY "EI OOTA" MENETKÖ SINNE UUDESTAAN
Kirjoitti: jerzirccar1 - 11.08.08 - klo: 13.37
Siinähän se tulikin.
Jerzi
Otsikko: Vs: JOS KAUPPA MYY "EI OOTA" MENETKÖ SINNE UUDESTAAN
Kirjoitti: Divi - 11.08.08 - klo: 13.39
riippuu siitä miten myyjä käyttäytyy. Jääkö kaupasta lähtiessä suuhun hyvä maku, semmoinen että myyjä edes yrittää palvella hyvin vaikka tuote onkin loppunut. Tarjoaa ehkä jotain korvaavaa tuotetta tilalle tai lupautuu tilaamaan loppuneen tuotteen ja kertoo asiallisesti milloin on saatavilla jne.
Sellaiseenkin olen törmännyt että myyjä ei suostunu tilaamaan kyseistä tuotetta, eikä muutenkaan palveluhalua tuntunut löytyvän ollenkaan. Kyseisessä suomalaisessa rc-alan kaupassa en varmastikkaan asioi enää. Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta.
Otsikko: Vs: JOS KAUPPA MYY "EI OOTA" MENETKÖ SINNE UUDESTAAN
Kirjoitti: camshaft6 - 13.08.08 - klo: 22.01
Nyt kaksi kertaa peräkkäin espooseen ajaneena ja molemmilla kerroilla on saatu
ei oota ,niin kyllä tästä lähtien hankin tavarani muita reittejä,ja olen
erittäin tyytyväinen näihin muihin kauppiaisiin,tavarat kotona seuraavana
päivänä soitosta.
Otsikko: Vs: JOS KAUPPA MYY "EI OOTA" MENETKÖ SINNE UUDESTAAN
Kirjoitti: ekiz - 13.08.08 - klo: 22.08
sama täällä! monta kertaa keravalta espooseen ajanut ja tyhhin käsin tullut takasin. ei kauheesti innosta mennä liikkeeseen missä on tyhjät hyllyt.
Otsikko: Vs: JOS KAUPPA MYY "EI OOTA" MENETKÖ SINNE UUDESTAAN
Kirjoitti: Koheltaja - 13.08.08 - klo: 22.12
Niilläkin bensarahoilla kun olisi ostanut prepaidin ja käytetyn kännykän niin olisi voinut soittaa ensin liikkeeseen ja kysyä onko haluamasi tuote hyllyssä. Ei voi kuin ihmetellä tätä nykypäivän uusavuttomuutta :roll:


Otsikko: Vs: JOS KAUPPA MYY "EI OOTA" MENETKÖ SINNE UUDESTAAN
Kirjoitti: ekiz - 13.08.08 - klo: 22.27
nettisivuilla lukee että on tuote hyllyssä ja siihen olen luottanut ja yleensä paikkaansa pitänyt paitsi yhdessä liikkeessä :D ei haittaa vaikka tulis ajokilometrejä siihenhän sen auton olen ostanut.
Otsikko: Vs: JOS KAUPPA MYY "EI OOTA" MENETKÖ SINNE UUDESTAAN
Kirjoitti: camshaft6 - 13.08.08 - klo: 22.31
Sama homma kuin ekiz:llä luotan nykypäivänä nettisivujen saldotietoihin ja
jos niihin en voi luottaa,en luota sitten koko liikkeeseen,sillä kyllähän se
kuvastaa liikkeen toiminta tapaa.
Otsikko: Vs: JOS KAUPPA MYY "EI OOTA" MENETKÖ SINNE UUDESTAAN
Kirjoitti: Koheltaja - 13.08.08 - klo: 22.34
Nettisivuilla monesti lukee myös että tuotetta ei ole hyllyssä vaikka yllättäen löytyykin...

Ajelkaa mun puolesta miten paljon haluutte, mä soitan ja kysyn ja ajelen vasta sen jälkeen jos on tarvis :wink:
Otsikko: Vs: JOS KAUPPA MYY "EI OOTA" MENETKÖ SINNE UUDESTAAN
Kirjoitti: Nege - 13.08.08 - klo: 23.26
Jos ei tuotetta ole niin silti asioin jos putiikki on hyvä.
Kuten usein on käynyt niin tavara on loppunut suuren kysynnän vuoksi.
Kuten pari päivää sitten pääsi käymään.
Tai liike ei ole tavaraa saanut valmistajan toimitusvaikeuksien vuoksi.

Jolloin siis kyse on yleensä tavarantoimittajasta ja saatan siinä vaiheessa vaihtaa merkkiä.
Otsikko: Vs: JOS KAUPPA MYY "EI OOTA" MENETKÖ SINNE UUDESTAAN
Kirjoitti: ekiz - 13.08.08 - klo: 23.36
joo kyllä sitä on tullut silti käytyä. useat liikkeet tuppaa aina painostavan tiettyihin autoihin niin paljon että muut merkit ja mallit jää sivulle. yleensä kuitenkin tehnyt niin että jos espoossa ei ole mitä tarvis niin sitten selain auki ja postin kautta kotiin. rf ja medasec tullut käytettyä ja tavara tulee kotiin 1-2 päivän sisällä joten ei auto seiso tossa pöydällä tyhjänpanttina.
Otsikko: Vs: JOS KAUPPA MYY "EI OOTA" MENETKÖ SINNE UUDESTAAN
Kirjoitti: bluebeetle - 14.08.08 - klo: 11.14
Itse myyn varaosia moottoripyöriin, mönkijöihin, moottorikelkkoihin ja perämoottoreihin... Laajasta varastosta huolimatta "ei oota" joutuu myymään päivittäin. Tosin yleensä kaivattu osa saapuu seuraavaksi päiväksi euroopan varastoista, ellei ole eksoottisempi.

Ymmärrän ketutuksen jos haettua ei ole hyllyssä, mutta ymmärrän myös kauppiasta jonka rahat hyllyssä makaavat...
Otsikko: Vs: JOS KAUPPA MYY "EI OOTA" MENETKÖ SINNE UUDESTAAN
Kirjoitti: moti - 14.08.08 - klo: 19.35
Asioin liikkeessä jossa saan palvelun, on tavaraa tai ei. Jos jonnekkin olen menossa jotain hakemaan mitä oikeasti tarvitsen, soitan ensin.Ainakaan minun maailma ei kaadu jos liikkeellä ei tavaraa ole.

Palvelu on se mistä maksan mielelläni. Jos tiskin takana on joku "räkänokka" tai "ihmisten ylijumala" niin eipä minun rahoistani pääse nauttimaan. Odotan mielummin osaa liikkeestä josta saan palvelua.

Toki jos on puhelinkammoinen, niin eihän sille mitenkään voi mitään jos tulee tilanteita kun tavaraa ei olekaan vaikka tarvetta olisi. Jos montakin kertaa juoksee liikkeessä ja saa vastauksen "eioo" niin pitäisikö sitten jo harkita sitä puhelinta ennen lähtöä seur kerran?

Mutta jokaisella on oikeus äänestää jaloillaan, se on asiakkaan oikeus. Olen samalla kannalla Bluebeetlen kanssa. ymmärrän molempia osapuolia asian tiimoilta. 
Otsikko: Vs: JOS KAUPPA MYY "EI OOTA" MENETKÖ SINNE UUDESTAAN
Kirjoitti: Hyper - 14.08.08 - klo: 21.59
Ei oo ei ainakaan omalla kohdalla tarkoita sitä etten asioisi uudestaan jossain kaupassa, lähinnä ehkä ostaan sen tuotteen sillon jostain muualta. Paljon enemmän vaikuttaa hintataso ja palvelu, sekä maine. Yleensä kuitenkin tiedän mitä olen menossa ostamaan ja olen jo tutustunut valikoimaan netin kautta. Ja kun liikkeeseen ollaan menossa niin se pointti silloin on että sen tavaran saa heti mukaan, tästä siis käytännössä myös maksetaan vähän enemmän.

Tosin suomalaisten RC-kauppojen kanssa noihin nettisivuihin ei voi luottaa ollenkaan, siellä voi lukea ihan mitä vaan eikä sähköposteihinkaan jakseta (tai keretä) vastailla ollenkaan. Ainoa tapa taitaa olla kasata paketti siellä nettikaupan puolella ja sitten soittaa liikkeeseen ja kysyä mitä löytyy. Tällöin saa kyseltyä kaikki asiat selviksi eikä tarvi turhia jännitellä. ja taas tavaran pitäis olla nopeaan perillä. Mikäli ei löydy hyllystä niin tavara tulee halvempaa ja nopeampaa Atlantin toiselta puolelta. Ja kun nettikaupasta tilaa niin loppujen lopuksi se on aivan yks ja hailee mistä se tavara tulee. Nettikaupassa on se etu että tavaran voi tilata aivan millon haluaa, tosin suomalaisten kohdalla kannattaa aina soittaa ensin mikä rajoittaa kaupankäynnin päiväsaikaan (vuorotyössä käyvälle välillä vähän haastavampi vaihtoehto).

En ikinä lähtisi kauemmas liikkeeseen ilman että soitan etukäteen ja "varaan" tuotteen. Ajella nyt satoja kilometrejä tai edes kymmeniä olettaen että pienellä suomen liikkeellä löytyy just sitä nippeliä hyllystä on aika optimistista.
Otsikko: Vs: JOS KAUPPA MYY "EI OOTA" MENETKÖ SINNE UUDESTAAN
Kirjoitti: Duster1 - 16.08.08 - klo: 11.55
Ostan tavarani sieltä mistä sen saa heti tilattua. Asioimisen hoidan kyllä netin kautta, joten hyvät nettisivut omaava firma pysyy mun listoilla.

Jos kaupassa ei tuotetta ole niin se ei tarkoita etten uudestaan siellä asioisi. Onhan se nyt selvä, ettei kauppiaalla voi aina olla kaikkia tavaroita hyllyssä.
Mutta jos sitä ei hyllyssä ole niin ostan muualta, koska en rupea odottelemaan tavaroita.

Se on vaan tosiasia, että maailmalta saa sitten halvemmalla ja samalla toimitus ajalla niin eipä liene vaikea arvata minne tilaus lähtee.

Ja se on kanssa ehdoton, että nettisivuilla näkee onko tuotetta varastossa ettei tule tilattua ei oota ja sit odotella tavaroita liikkeen kautta kiertävän, kun ne itsekin saa helposti kotia suoraan.

Ja se on huonoa palvelua, jos netissä lukee tavaraa olevan mutta sitä ei sit olekaan.
Otsikko: Vs: JOS KAUPPA MYY "EI OOTA" MENETKÖ SINNE UUDESTAAN
Kirjoitti: Anzelmi - 22.08.08 - klo: 10.08
Eilen kävin paikallisessa RC alan liikkeessä. Kyselin paria osaa ja vastaus oli "Ei ole", "Tilaan ja on täällä ens viikon maanantaina". No sit kysyin että olisko yhtä toista perus justkaa ja vastaus "Voin tarkistaa onko muissa liikkeissä ja soittaa sitten". Ei puhelua kuulunut.  :undecided:

No tais olla viimeinen kerta kun käyn kyseisessä liikkeessä. Kun myyvät "Ei ole" ja toiseksi hinnat on ihan sairaat.
Muutenkin palvelu alttius ja tietotaito on vähän mitä on.

-----------------

Kävin juuri kyselemässä onko osat tilattu. "Ei ole, tilaan ne maanantaina". Siis mitä?
Oikeen hyvää asiakas palvelua... Vai?
Otsikko: Vs: JOS KAUPPA MYY "EI OOTA" MENETKÖ SINNE UUDESTAAN
Kirjoitti: jerzirccar1 - 22.08.08 - klo: 18.48
Eilen kävin paikallisessa RC alan liikkeessä. Kyselin paria osaa ja vastaus oli "Ei ole", "Tilaan ja on täällä ens viikon maanantaina". No sit kysyin että olisko yhtä toista perus justkaa ja vastaus "Voin tarkistaa onko muissa liikkeissä ja soittaa sitten". Ei puhelua kuulunut.  :undecided:

No tais olla viimeinen kerta kun käyn kyseisessä liikkeessä. Kun myyvät "Ei ole" ja toiseksi hinnat on ihan sairaat.
Muutenkin palvelu alttius ja tietotaito on vähän mitä on.

-----------------

Kävin juuri kyselemässä onko osat tilattu. "Ei ole, tilaan ne maanantaina". Siis mitä?
Oikeen hyvää asiakas palvelua... Vai?

Mikä oli kaupan nimi, tahdotaan tietää :lol:
Jerzi
Otsikko: Vs: JOS KAUPPA MYY "EI OOTA" MENETKÖ SINNE UUDESTAAN
Kirjoitti: Duster1 - 22.08.08 - klo: 22.25
Suomi on vielä vapaa maa, joten kauppiaat selville niin ei tarvitse muiden säätää ostojensa kanssa.
Otsikko: Vs: JOS KAUPPA MYY "EI OOTA" MENETKÖ SINNE UUDESTAAN
Kirjoitti: Anzelmi - 22.08.08 - klo: 22.29
Suomi on vielä vapaa maa, joten kauppiaat selville niin ei tarvitse muiden säätää ostojensa kanssa.
Tampereella ei ole kuin yksi RC-alan liike.
Otsikko: Vs: JOS KAUPPA MYY "EI OOTA" MENETKÖ SINNE UUDESTAAN
Kirjoitti: Hyper - 24.08.08 - klo: 12.38
Sen verran halusin vielä lisätä että se mikä ottaa aina eniten pannuun on se että tavarat on tilattu mutta mitään ei sitten kuulu tilauksesta. Joskus on mennyt pari viikkoa (siis just menny yli sen max 2vk toimitusajan) ja sitten kun on soiteltu perään niin toisessa päässä selitellään että tavarat ei ole tullu jne mutta varmaan tulee ens viikolla - ei tarvi lähettää ollenkaan, tilaan muualta kiitos! Ahistaa aina kun suomalaisesta nettikaupasta tilaa jotakin, joskus oikein soittamalla ja silti ei ilmoitella mitään vaikka myyjäkin tietää että kaks viikkoa ei tule riittämään. Yksinkertainen viesti vaikka sähköpostilla tai tekstarilla (tai soitto) tyyliin: "tavaraa X ei olekaan tulossa ihan lähiaikoina, pannaanko ne mitä löytyy tulemaan nyt ja perutaan/lähetetään myöhemmin loput" vois pelastaa paljon, kyse kun on aivan suoraan luottamuksesta myyjän ja asiakkaan välillä. Varsinkin ahistaa kun siinä samassa ajassa tilaus olis tullu 100% perille halvemmalla vaikka jenkeistä. Onneksi näistä liikeistä ei tarvi tilata kuin yhden kerran...

Jos myyjä väittää että puuttuvan tavaran pitäis tulla huomenna tai ens viikolla niin ei se ainakaan oman kokemuksen mukaan ole koskaan tullut siinä ajassa mitä on väitetty. En muista kertaakaan. Miksi myyjät edes väittävät näin, että tavara olis jo just tulossa vaikka oikeasti mitään varmaa tietoa ei edes ole? Se on aina jotain tyyliin "ens viikolla tod.näk tiistaina tai viim. keskiviikkona ja pistän sitten heti ne postiin" ja sitten seuraavan seuraavan viikon tiistaina soitellaan ja ihmetellään kun ei ne tavarat sitten ollu tullukaan.</avautuminen>
Otsikko: Vs: JOS KAUPPA MYY "EI OOTA" MENETKÖ SINNE UUDESTAAN
Kirjoitti: Mika R - 01.09.08 - klo: 10.38
Menen. Olen mennyt lukusia kertoja ja kaupat ovat "erimerkkisiä". Ihan vaan senkin takia jos löytyis jotain muuta mielenkiintoista tai korvaavaa palikkaa/tavaraa. Eihän sitä koskaan tiedä.

Jos itsellä on kiire aikataulu niin tietty soitan enkä mene turhaan.