RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: LasHi - 17.09.08 - klo: 21.51

Otsikko: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 17.09.08 - klo: 21.51
Tälle autolle ei ollutkaan topiccia joten ehkä tälläinen tarvitaan.

Tänne voidaan pistää tarinoita autosta sekä SetUpit.

Tällä hetkellä ei ole muuta tiedoitettavaa kuin että eka erä autoja on
tulossa (10 kpl) Suomeen joista enin osa on jo varattu.
Mutta nopeimmille vielä on muutamama vapaana...   ;)

No millaisesta autosta on kyse, no tästä linkistä löydätte
valmistajan sivuille :

http://www.hbeurope.com/kit.php?partNo=67700&lang=en

Sekä tietty linkki mistä näitä voi kysellä :

http://www.hobbylinna.fi/kauppa/index.php?cat_id=1&catname='RC-autot'
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: CAi - 17.09.08 - klo: 21.56
Ette siis aja enää Serpentillä?

Miksi moinen vaihto?
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: TomiM - 18.09.08 - klo: 22.48
Itselläni ei ole varsinaista Cyclone TC:tä, mutta tämän vuoden FinTrackissa olen neljässä kilpailussa koettanut räpiköidä tavis-Cyclonella ProStock-luokassa ja lisäksi olen ajanut kaksi kilpailua HPI Pro4:lla. Koetan hieman jakaa kokemuksia ulos p*skanjauhantageneraattoristani mitä olen saanut näistä autoista ennakkovaroitusmaisesti auton tilanneille.

Cyclone ja Pro4 ovat geometrialtaan hyvin lähellä TC:tä. Oleellisin eroavaisuus on uudet tukivarret, joissa on enemmän iskunvaimentimen kiinnityspisteitä mahdollistaen tarkemman jousitusvipusuhteen säätämisen. Tukivarsien vakiokiinnityspisteet ja pituudet ovat täsmälleen samoja ja samat säätöpalat käy Pro4, Cyclone ja Cyclone TC.

Takaiskunvaimentimien jousitusvipusuhteet ovat täsmälleen samat. Etupäässä on enemmän uutta - pakettisäädöissä etuiskunvaimentimet ovat aavistuksen sisemmällä tukivarressa. Etutukivarret eivät myöskään enään tuo caster-palaa lähemmäksi painopistettä, vaan ovat symmetriset. Muuta enemmän ja vähemmän hipistelyä vanhaan Cycloneen verrattuna toki löytyy. Yksityiskohtaisemmat erot tavis-Cycloneen verrattuna tuskin kiinnostenevat ketään, koska taidan olla ainoa Cyclonella tosissaan ajoa yrittänyt. 

Tällaista tavallista kuluttajaa eniten kiinnostava tekijä, eli rahamäärä jolla kilpa-autorakennussarja vaihtaa omistajaa kaupan hyllyltä harrastajan kouraan tekee autosta äärimmäisen kiinnostavan. Hinta on tippunut todella rutkasti, eikä ole enää sydämeen pistävän piikikäs.

Muutama yksityiskohta, jotka kannataa auton tilaajien ottaa huomioon tässä vaiheessa. Voimansiirron 2.1666 sisäisen välitys ei ole sovelias kireimmille virikoneille, koska autoon ei saa tarpeeksi lyhyttä välitystä. Suosittelen virikuskien hommaavan samalla 16t keskihihnapyörät ja/tai hiilettömille moottoreille tarkoitetun moottoripukin.

Toinen yksityiskohta johon kannattanee panostaa sarjan ostohetkellä on etupään 0asteen pivot block. Paketissa on vakiona 2.5asteen pivot block, jolla auto voi olla keskivertokuljettajalle liian liukas ajettava erityisesti liukkailla mattoradoilla.

Itse jatkan Cyclonella ainakin loppukauden virissä, koska mitä suotta parhaasta autosta luopumaan. Saa nähdä eksyykö minunkin varikolle uutuutta kiiltävä TC :afro:
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: Cruisaaja - 01.10.08 - klo: 20.06
Itse olen ajellut n.15 akullista ko pirssillä ja ihan hyvin se on pelittänyt prostock koneella. Olen kokeillut drooppeja, paria eri öljyjä ja FF pivot blockia edessä (2.5 ja 1.0) tuo orkkis 2.5 oli aika tiukan oloinen ajaa, mutta keula rahoittui heti kun vaihtoi sen 1.0:aan (kiitos Tomille). Seuraavksi testaan nolla blockia 0.5 asteen harituksella. Samoin vaihdoin nyt ohuemman vakaajalangan 1.2mm taakse seuraavaan treeniin.

Pistin merkille että edessä orkkis aluvetareilla kuluminen on nopeaa spoolin kanssa joten vaihdoin ne teräksisiin HD vastaaviin #61043 ja ne kävi suoraan vaikka katalogi ei niitä tarjonnutkaan optio osina TC malliin. Luulen että ne kestää paremmin kulutusta vaikka painoa tulee enempi. Tietysti voi kisaan vaihtaa ne alumiiniset takaisin jos haluaa.

FR blockin kanssa huomasin että ohjauksen vantit otti siihen kiinni ääriasennoissa, joten hion sitä hiukan ja nyt se on ok.

Ensi la sitten tiedän miten ne toimii kun pääsen taas radalle
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: jarkkom - 01.10.08 - klo: 22.01
Eiköhän spoolin kanssa etuvetareitten kestävyyttä lisäisi nämä osat: http://www.hbeurope.com/products/fr/67731.html Tamiyan tyyliin.. Mä en vaan tajua miten noi käy tohon 2 way diffiin?  :roll:
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: Cruisaaja - 02.10.08 - klo: 08.20
Eiköhän spoolin kanssa etuvetareitten kestävyyttä lisäisi nämä osat: http://www.hbeurope.com/products/fr/67731.html Tamiyan tyyliin.. Mä en vaan tajua miten noi käy tohon 2 way diffiin?  :roll:

En tarkentanut asiaa, mutta tarkoitin että ne aluvetarit siis kuluu sieltä pyörän puolelta nivelen kohdalta.

Joko sulla on Cyclone?
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: jarkkom - 02.10.08 - klo: 08.56
En tarkentanut asiaa, mutta tarkoitin että ne aluvetarit siis kuluu sieltä pyörän puolelta nivelen kohdalta.

Joko sulla on Cyclone?

Käsitin kyllä, mutta tarkoitin, että se 'muovi' toisessa päässä joustaa sopivasti ja nivelet pääsee vähemmällä.

Ja ei oo vielä.
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 02.10.08 - klo: 09.08
Nivelten kestävyys varmaan paranee noilla hieman joustavilla POM spuulin ulostuloilla
mutta ne taitaa kuulua tuohon V3 spuuliin :

http://www.hbeurope.com/piw.php?partNo=61086&lang=fr

Johon löytyy teräksiset ja muoviset (POM) ulostulot.

Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: Cruisaaja - 03.10.08 - klo: 10.07
Tuota toista spoolia voisi kokeilla niillä muoviulostuloilla sitten kun niitä tulee. Se lienee myös kevyempi kuin tuo nykyinen 2-way diffi
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: TomiM - 03.10.08 - klo: 22.39
Mulla on toi ver3. spool. Se ei kyllä hirveän kevyt ole teräksisillä ulostuloilla. Mulla oli tällainen vastaava Pro4:ssa ja se oli ilmaa: http://www.hbeurope.com/piw.php?partNo=61334&lang=fr Jos jaksoi rasvata heavy duty -mahlalla tappeja, ton kulutuskestävyys oli alumiiniksi yllättävän hyvä.
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: Cruisaaja - 04.10.08 - klo: 19.24
Nyt sitten muutettiin TC:n säätöjä tänään ja rupesi auto toimimaan paljon paremmin.

Muutin rollcenter:n vakiosta 2mm >> 1.5mm eteen ja taakse ja etulinkin sisempään reikään eli lyhemmäksi ja auto tuli paljon paremmaksi ajaa = rauhoitti keulaa

Vaihdoin myös sen aiemmin todetun etummaisen pivot blockin 0 asteeseen

Nuo kaikki yhdessä sai autosta todella hyvän ajaa

Samoin toimi ne uudet teräsvetarit edessä hyvin, joten silläkin saralla niiden kesto on hyvä juttu

Drooppien hienosäätöjä pitää kokeilla sekä 1mm rollcenteriä, takalinkkiä pidemmäksi ja löysempiä iskari öljyjä. Nyt olen ajanut edessä 50wt ja takana 40wt, mutta niistä myöhemmin lisää..

Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 09.10.08 - klo: 09.18
Nyt löyty maailmalta niin kiva kuva että tää täytyy julkaista.

Valitettavasti kuva ei ole HL:n hyllystä... ainakaan vielä.
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: Cruisaaja - 09.10.08 - klo: 19.45
Heh. Malttia Lassi. Kyllä niitä tulee..  :smiley:
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: Cruisaaja - 16.10.08 - klo: 16.33
Nyt on sitten ajettu Riksun a8 kisat ja auto toimi hienosti, mutta kuski oli vielä unessa  :tongue:

Tänään sitten tuli postissa tuo aiemmin mainittu ver. 3 spool ja vaihdoin siihen muoviset ulostulot teräksisten sijaan.

Vaaka näytti painot seuraavasti:

2-way diffi 31g vs ver.3 spooli 15g :smiley:

Toivottavasti tuo tuntuu suorituskyvyssä ja vetareiden parempana kestona.

Tästä on hyvä jatkaa..
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 17.10.08 - klo: 21.12
No niin vihdoin on TC kaunokainen saatu meidänkin työpöydälle...  ;)

Meinasin kuitata auton koonti tarina tällä aivan loistavalla
auton kokontumis ohjeella :

http://translate.google.fi/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.miragejapan.co.jp%2F&sl=ja&tl=fi&hl=fi&ie=UTF-8

Kun sivu tulee esilla paina Vasemmalla olevaa "SETTING" nappulaa.
(Haran logon alapuolelta) jonka jälkeen tulee auton kasaus ohjeiden
kuusi kohtaa. Jos ei muuta niin kuvat on hyviä vaikka onkin
vanhemasta Cyclonen mallista.

Ohje on sinällään hyvä ja se on SELVÄÄ SUOMEN kieltä
tai on se ainakin Suomeksi
tai on siinä ainakin Suomeksi tunnistettavia sanoja.
No joo nautittavia hetkiä tämänkin parissa.
Tuo ohje on kuviltaan kuitenkin todella hyvä.

Mutta itse asiaan eli oli taas hienoa päästä avaamaan uutta autolaatikkoa.
Hiukan kyllä hävettää kun en ole sälliä päästänyt tähän hommaan. Jotenkin
on sellainen olo niinko olis vienyt tikkarin lapsen suusta.
No kun ei tiedä mitä menettää....

Laatikon päällä olikin heti yllätys tarra. Huonolla Englannilla
ymmärsin että laatikossa oli juuri Atsui Haran oma 2008 Reedy kisat ajettu
ja voitettu auto...  ;)

No niin taas välillä asiaan...

Kokoonpanon aikana vertailin samalla Pro4/Vanhan Cyclonen osia ja
uutta TC:tä. Yllättävän paljon oli samaa tai ainakin sellaista
mitä voi käytää myös tässä autossa.

Hommahan lähti tietty taas perinteiseen tyyliin Pohjalevy reunojen hionnasta ja
liimauksesta. Niin kuin on Harankin ohjeessa.
Huom. Akkujen uria ei hiota millään tavalla vaan niihin tulee
sellainen muoviosa jossa on viisteet akuille.

Kun Loctite kuivui niin ehdin jopa vilkaisemaan auton manuaalia. Jossa oli
aika hyvin esitetty kaikki osat ensin alussa. Huom Muovi osissa on osa
mustalla ja osa valkoisella merkattu ja mustatut tulee käytöön.

Ruuvit oli jäptejä mutta ei mitään matalia malleja. Eikä tartte kiristää
hulluna piukkaan vaan rungo pysyy suorana.

Pohja levyn reijät oli tarkkoja ja bulkkien sopivuus oikein tarkkaa.

Tavarat oli ryhmitelty ja merkattu hyvin ja jos tunnistamisessa on vaikeuksia
niin taas katse sinne ohjeen alku sivuille sieltä ne oikeat mallit ja numerot löytyy.
Joku osa saattoi olla pois oikean järjestyksen pussista (A,B,C...) mutta ei huolta
ne kyllä löytyi seuraavasta pussista.

Mikä hämmästyttävintä niin paketissa oli kahdenlaisia osia. Samaan paikkan
sattoi löytyä muovinen ja alumiininen osa. No mää laitoin kaiken
purppuran kiiltävät osat mitä paketissa oli. Ajatuksena että murehditaan
painoa sitten myöhemmin.
Osien riittävyydesta vielä esimerkki että Diffin painelaakerikuulia oli
tupla määrä.

Muutenkin osat oli oikein laadukkaan tuntuisia esim DownStopin
säätö ruuvi pää oli hiottu puolipallon muotoiseksi.

Laakeri pussin kun avasi niin näki että ne on hyvässä rasvassa joten en
heittänytkään niitä öljy kylpyyn niin kuin normaalisti.

Niin diffiä kun kasaa niin malttia taas siihen ensimmäiseen kiristykseen.

Muista pyyhkiä suoja rasva alatukivarsien pinneistä pois ja öljytä
ne tavallisella ohuella öljyllä niin niistä tulee herkät.

Muuten kannatti käytää ruuveissä sitä harmaata rasvaa (punaisessa purkissa)
koska ruuvit oli aika tiukkoja kierteeltään.

Vakaaja tankojen ruuveja Z700 kaannattaa kiristää sitten maltilla
ne lukkiutui todella helposti eikä tartte kiristää paljoa.

Sen kummemin voimistelematta autosta tuli todella herkkä ja
hyvän tuntuinen.

Linkkien säätö mitatkin piti paikkaansa ja auto tuli heti suht
oikeisiin kulmiin. (Paketti SetUpin mukaan)

Kun autoon oli saatu servot ja muut sähkö vermeet paikoilleen
ja kori sovitettua niin heitin autoon renkaat ja 4600 FatCobra
akutkin sisälle eli auto oli ajo valmiina. Koitinkin jopa että
sähköt toimii.

Sen jälkeen juolahti mieleen että laitampa auton vaalle niin
nähdään kuinka ylipainoinen se on. Siinä kun ei ollut vielä
yhtään alumiini tai titaani ruuvia eikä mitään ultra kevyttä
hipo osaa paikoilla. Korikin oli se vakio "painava" Mazda 6:n.

Mulla on varmaan tullut vaakaan joku vika kun se näytti 1402g mutta
huomasin että vakaaja tangot puuttui no uusinta punnitus oli 1414g...  ;)

Piti oikein sääntökirjasta katsoa mitä se viri auto taas saikaan painaa.

Tämän jälkeen laitoin autoon Mazda 6:n LW korin ja vaaka näytti 1399g
Joten Stanu ja Poro kuskit on sitten tarkkana kun paino raja
on heillä 1425g ja virissä raja on 1400.


Joten näin summana :
Tätä autoa oli todella ilo koota. (Kerrankin sattui olemaan myös aikaa)


Ajokokemuksia myöhemmin kun ehditään. Mutta Paketti SetUpilla lähdetään
liikkeelle ja katsotaan miten se toimii ja mihin päädytään.

Tälläinen tarina tällä kertaa. Toivottavasti tämä tarina oli edes parempaa
Suomea kuin tuo Haran ohjeen Google käännös. (Jos tästä muuta apua ei ole).
Kuvia saattaa tulla myöhemmin.


t. lasse
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 19.10.08 - klo: 21.26
No niin nyt on ekat ajot takana.

Alku lähti sillä että selvitetiin ens mekaanikon mokat alta pois
ja siten päästiin itse asiaan.

Lähtökohta oli ihan omasta mielenkiinosta paketti SetUppi.

Näillä sädöillä auto oli aivan mieletttömän hyvä kääntymään sellaista
sanaa ei tunnettu kuin puskeminen...  ;)
Nää säädöt olis ehkä olleet liukkailla matoilla aika hyvät.

Noo sitä kyllä sitten hiukan rajoitettiin lopult seuraavil konstein :

Edestä downstoppia kireämmälle tai niiko HB:llä sanotaan
Droop Heigth:ä lisätiin.
Takaa samaa vähennetiin ja iskari lasketiin 5 reijästä 3:een.

Tämän jälkeen autosta tuli jo rauhallisempi mutta edelleen
se hyvä perättäisten mutkien kääntyvyys säilyi.

Jos ei muuta niin saatiin hyvää kokemusta autosta ja hyvä
lähtökohta seuraavaan testiin.
Tästä on hyvä jatkaa.
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 23.10.08 - klo: 14.43
Unohtui mainita että 2 reikäisi iskarin mäntiä kun laitatta paikalla
parin sokan väliin niin saataa tuntua pitkittäisuuntaista välyyttä.

No ei hätää laatikossa on mukana 4 kpl 0,3 mm paksuja shimmejä
joilla tuon saa "korjattua". (Haran ohjeessa on kuvakin)

Tähän käy kyllä vanhojen hiili moottorien akseli shimmitkin.

Muutenhan iskarit on aivan loistavat jo ilmauksen helpoudessa.
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: Cruisaaja - 23.10.08 - klo: 21.28
Moi

Nyt tuli uutta kokemusta taas ja auto toimi kapinoissa tosi hienosti koko viikonlopun, poislukien viimeisen ae:n tekniset ongelmat jotka maksoi mahdollisen finaalipaikan, mutta siitä ei sen enempää.

Nuo Lassin mainitsemat iskarit toimii todellakin HB:n omilla palikoilla hyvin. Saa helposti ilmattua ja reboundit kohdilleen. 3 reikästä mäntää voisi kokeilla myöhemmin

Pudotin rollcenterin 1mm ja se teki ajamisesta helpompaa. Edessä 0 asteen brace ja 0.5 asteen haritus. Öljyt edessä AE 50wt ja takana 40wt niin auto ei kallistellut liikaa. Takana 1.2mm vakaajalanka. Droopit edessä 26mm ja takana 24mm. Radiosta sai pienentää dualraten 90% mikä rauhoitti auton liikaa kääntyvyyttä

Teräsvetarit edessä on edelleen kuin uudet eli kulumista aluvetareiden tapaan ei havaittavissa lainkaan, mikä on tosi hyvä juttu

Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: HVoltage - 27.10.08 - klo: 19.06
Sain oman TC:n pikkuhiljaa rakennettua valmiiksi tässä vaippasulkeisten lomassa. Muutama huomio joita itselleni tuli mieleen.

Kaikki herkkujutut on varmaan jo ketjussa tullut esille joten jätän auton kehumisen vähemmälle :roll: Lyhyesti kuitenkin, ei mainittavaa moitittavaa alempaa lukuunottamatta, mainio paketti. Palataan "kehumiseen" kun ensisauhut on otettu :p

Ohjauskampiastelma on todella mainio yksinkertaisuudessaan. Ainut että mielestäni tämän asennuskorkeus akselilleen ei osu aivan täydellisesti kohdilleen vaan ohjauksen ääriasennoissa raidetanko voi osua pivot palaa (sarantapin kannake tjms.) Lisäksi mielestäni raidetankolinja ei ole jousituksen kannalta aivan paras vaan jää vähän sisäpäästään alas. Paransin (tai ainakin omasta mielestäni paransin) tilannetta siten että korvasin ohjausakselilla olevan alemman metallisen "prikan" hieman paksummalla muovisella joka nyt sattui autosarjan mukana tulemaan. Yläpään shimmailin sitten sopimaan niin että ylimääräistä pystyvälystä ei jääny kuin nimeksi.(Onneksi erilaisia shimmejä on kertynyt ruuvipakkiin).

Laitoin autoon nyt setupin joka löytyy manuaalin takaosasta, erona vain 0 asteinen pivotti palikka eteen. Lähden mielummin uudella autolla vähän vähemmän akressiivisemmalla setupilla ja kiristelen sitten tutustumisen myötä rajumaksi. Paketti-iskariöljyt tosin menevät mitä todennäiköisimmin ensimmäisenä vaihtoon, ja vielä aika pian, niin tuntuivat löysiltä.

Sisäinen välitys ja pieni spur kyllä aiheuttaa päänvaivaa eteenkin jos ajelee sekä porokoneella että kirimalleilla. Riittävän laajaa välitysaluetta kun ei tahdo samalla spur:lla saada. Laskeskelin että pitäisi olla 16T keskihihnapyörät ja 108T spur niin silloin välitykset välillä 6-10 on mahdollista pelkästää vaihtamalla pinioni. Pakettiosilla ei autoon virimottia parane laittaa.

Vähän on vielä epäselvä että jos asentaa autoon 16T pulleyt niin pitääkö vaihtaa myös hihnat?
Vai riittääkö näiden kuusikulmaiset säätöpalikoiden "voluumi"?
Entä mikä on maksimikokoinen spur mitä suurempaa ei ilman päälläseisontaa vakiopalasilla rakennettuun autoon saa asennettua? Koitin sitä mittailla mutta kysytään nyt kuitenkin.

Tein vielä kaikkien iloksi välitystaulukon -> Täältä (http://www.lehtojarvi.net/RC/Kuvat/CycloneTC/TC_gear_ratios.pdf)

Toivottavasti pääsen lauantaina testaamaan uutta kärryä ja vielä uskaltautuisi Tampereelle vielä kisoihin sunnuntaina. Jää nähtäväksi ;)

Muutama kuva vielä (niitä kun ei ko. kärrystä vielä ketjussa ole ;) )

(http://www.lehtojarvi.net/RC/Kuvat/CycloneTC/CycloneTC_01.JPG)

(http://www.lehtojarvi.net/RC/Kuvat/CycloneTC/CycloneTC_02.JPG)

(http://www.lehtojarvi.net/RC/Kuvat/CycloneTC/CycloneTC_03.JPG)

(http://www.lehtojarvi.net/RC/Kuvat/CycloneTC/CycloneTC_4.JPG)
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 28.10.08 - klo: 15.05
Jos laitaa nuo 16 T rataat niin silloin tarvitaan lyhyemmät hihnat (169 / 62).
Auto laatikossa on kahdet erillaiset kiristin palat ja paketin mukaan
paikalle laitetaan ne vähemmän kiristävät.
Muistaakseni niillä enemmän kiristävilläkään osilla ei hihna tullut tarpeeksi kireälle.
GM:n 6T koneelle ja "nolla" ennakolla toki voi ajaa jos rata on nopea niin kuin
meillä Raisiossa on tällä hetkellä. (18T rattailla).

Max spurri on 108 (64 dpi) mutta 110:ä voi käytää, ainakin matolla.
Se kyllä "kurkkaa" vähän pohjalevystä ulos mutta pyörii onneksi oikeaan suuntaan.
Melkein 5 vetoinen... ;)

edit: Unohtui sanoa että hienoja kuvia.
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: APK - 28.10.08 - klo: 17.11
En nyt tunne HB auto kovin hyvin, eikö 108 rattaan kanssa saa laitettua pienempää pinjonia kuin 27 (HVoltagen välitystaulukon mukaan)? Eli onko moottoripukissa liikkumavaraa?

Niillä 39/16 rattailla a) hihnat kuluu todella paljon nopeammin ja b) jotta ne ei hypi pitää olla hihnat aika kireällä-->voimansiirto ei herkkä. Tälläisiä huomioita on tehty jo toisella automerkillä kuukausia sitten.

HVoltage: Ei muuta kun ajelemaan Mansesterin kisoihin! Tervetuloa.
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: TeemuR - 28.10.08 - klo: 17.15
Ja jos hihnan kireyttä säätää suuresti diffin kannatinapaloja kääntämällä niin luullakseni myös hb:ssa diffi korkeus muuttuu samalla joka muuttaa taas vetarien kulmia joka taas muuttaa ajettavuutta ;)

Ja kyllä niitä pinjoneita saa, itse ajoin tamiyassa mäntsälässä 110 vetorattaalla ja 18 pinjonilla.
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: HVoltage - 28.10.08 - klo: 19.51
Ongelma ei ole pinionien saatavuudessa vaan juuri tuossa APK:n aprikoimassa, eli moottorin mekaaninen liikkumavara on kovin pieni. Huomasin tosin että optiolistalla on ns. brushless pukki joka nostaa spurriakselia pari milliä ylemmäksi. Mitä tuohon välitystaulukkoon tulee niin olen noin suurinpiirtein mittaillut halkaisijat ja laskenut mitkä välitykset eivät ole mekaanisesti mahdollista vakio-osilla.

Kaiken kaikkiaan tässä ei mitään suurempaa hätää välitysaiheen kanssa ole, porokoneella aloitellaan vaikkakin tehoakin olisi kiva saada "rajattomasti" (nimim. kaverin autoa kokeillut :p). Toinen juttu on sitten kumpaa turistiluokkaa sitä tullaan sitten ajamaan kun mahtava FT-sarja lähtee taas liikkeelle.
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: Cruisaaja - 28.10.08 - klo: 19.56
Itse olen ajanut auton mukana tulleella isorattaalla (64dp 100th) vakio keskiakselin hihnapyörillä, koska tuo sis. välitys käy hyvin prostock koneelle
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: APK - 28.10.08 - klo: 20.19
Ongelma ei ole pinionien saatavuudessa vaan juuri tuossa APK:n aprikoimassa, eli moottorin mekaaninen liikkumavara on kovin pieni. Huomasin tosin että optiolistalla on ns. brushless pukki joka nostaa spurriakselia pari milliä ylemmäksi. Mitä tuohon välitystaulukkoon tulee niin olen noin suurinpiirtein mittaillut halkaisijat ja laskenut mitkä välitykset eivät ole mekaanisesti mahdollista vakio-osilla.


Ahaa, luulin että TC versiossa tulee kyseinen pukki mukana mutta ilmeisesti sitten ei.
Kenties HB autoon on haettu painojakauma tarkasti jos kerta moottoripukissa ei kone paljoa liiku  :tongue:
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 29.10.08 - klo: 08.18
TeemuR:n huomio diffin korkeudesta on hyvä ja siksi täytyy uusilla hihnoilla
ensin laittaa ne paketin mukaiset hihnan kiristimet ensin paikalla.
Samoin kuin muutenkin uusilla hihnoilla. Vasta kuluneemmilla hihnoilla voi
käytää niitä toisia paloja jolloin diffi ei ole turhaan ylhäällä.

En ollut Jeppen taulukkoa katsonutkaan mutta todella hieno. Täytyy vaan
lisätä alas myös tuota harmaata. (Max pinjonin mukaan)
Sekä stanu kuskeille noita pitkiä välityksiä. 4 alle pitäis rattaita
ja välityksiä löytyä.
50/87 (64dpi) rattailla pääsi muistaakseni jonnekkin 3,7 hujakoille ja
40/64 (48dpi) rattailla 3,4 paikkeille. Jotka pitäis riittää nyky stanu koneille.
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: HVoltage - 03.11.08 - klo: 18.46
Tommonen koppa sille tuli sitten sudittua, on sillä jo ajettukkin. Ajoin nyt sillä 0 asteiselle etuaurauspalalla ja auto kyllä kääntyy uskomattomasti, hieman tuli muitankin eri säätöjä kokeiltua ja aika lähelle räpylään sopivaa jo pääsinkin, mutta ei vielä hirveästi poikkea siitä paketin omasta.

(http://www.lehtojarvi.net/RC/Kuvat/CycloneTC/CycloneTC_Speed6.JPG)
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 14.11.08 - klo: 19.32
Nyt kun TC autoilla menee kohtuullisesti, ainakin tällä hetkellä MM kisoissa
kuten linkistä näkyy :

http://www.mangoit.com.au/rc/q3.htm

Niin voidaan näytää tälläinen HPI:n uutuuskin.
eli kupari diffi... eikös oo hiano...  ;)
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: Cruisaaja - 15.11.08 - klo: 17.40
Moi

Minkälaisella set-up:lla olette ajaneet?
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 16.11.08 - klo: 09.11
Viimeisimmät säädöt mitä ollaan ajettu on tälläiset :
(kisoja seuratessa kirjoitin tälläisen kun täytettävää SetUp sheettiä
en mistään löytänyt)

FRONT
   
   Arm   (73506)
Pivot block           2
Shim under block        f 2.0 r 1.5
Link          i 2.0 o 0.0
Link length      Long
Diffi         Spool
Wheel hub (Std/Thin)   Std.
Wheel spacer      1 mm
Ride heigth      4.8
Droop         6,0
Camber         1.0
Caster         4
Toe angle      Out 1.0
Sway bar(1,2 1,4 1,6)   1,4
----------------------------------
   Shock
Up   (in1 out7)      3
down (out1 in4)      2   
Oil, W         55
Piston (3/1.1 2/1.2mm)   2
Bladder         Std.
Spring         Gold
Notes :
----------------------------------
REAR 
   
   Arm   (67717)
Pivot block      3
Shim under block   f 2.0 r 2.0
Link          i 2.0 o 1.0
Link length      Long
Wheel hub (Std/Thin)   Thin
Wheel spacer      0 mm
Ride heigth      5.0
Droop         5.0
Camber         1.0
Sway bar(1,2 1,4 1,6)   No
----------------------------------
   Shock
Up   (in1 out7)      3
down (out1 in5)      3   
Oil, W         45
Piston (3/1.1 2/1.2mm)   2
Bladder         Std.
Spring         Silver
Notes :
----------------------------------
FRAME

Front arm shim (f/r)   0,75 2.0
Front hub(short/length)   L
Ackerman      2.0
Rear arm shim      
Out side      2.0  0,75
In side         2.0  0,75


Lisäksi oli etupäässä tolpat paikalla topdecin ja pohjan välissä.
Tämä helpotti jonkin verraan ajoa mutkan keskellä kun pito on kova.
Raision rata oli aika paljon nopeempi mitä Vantaalla mutta kapeesta
alueesta johtuen niin tiukkoja mutkia meilläkin Raisiossa oli.

Niin juu öljyt oli UltimateRacingin

Tällä set upilla meni aika hyvin mollienkin yli vaikka ei tää
mikään D4 olekkaan ...  ;)

Edit. SaHa:lle tiedoksi. Tuki varsia on kolmea sorttia :

31420   HIGH TRACTION SUSPENSION ARM
67717   Graphite Suspension Arm Set (TC Orggis)
73506   CARBON GRAPHITE SUSPENSION ARM SET
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 20.11.08 - klo: 11.49
No niin nyt niitä saa...

Turun Voimakadulle on tullut kuorma-autollinen tavaraa
ja mukana on myös uudet TC autot ja paljon paljon muutakin kivaa... :)

Kuorman purussa menee varmaan jonkin aikaa joten Mikko toivoi
että auton noutajat menis joskus puol viiden jälkeen vasta hakemaan autoja.
(Turun Hobbylinna, Voimakatu 14)

Vaikka huhu tietää kertoa että innokkaimmat on odottaneet jo ennen
aamu 6:tta hallin ulkopuolella että saavat autonsa.   ;)
(Ollut jo huhua liikkeellä että tänään niitä saa)
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 25.11.08 - klo: 22.35
Kuusaan PM kisat on ajettu ja auto oli jo aika hyvä seuraavalla SetUpilla :


FRONT
   
   Arm
Pivot block      2
Shim under block   f 2.0 r 1.5
Link (In/Out)      i 2.0 o 0.0
Link length      Long
Diff         Spool V3, PomCupJoint
Wheel hub (Std/Thin)   Std.
Wheel spacer      1 mm
Ride heigth      4.8
Droop         6.0
Camber         1.0
Caster         4
Toe angle      Out 0.5
Sway bar(1,2 1,4 1,6)   1,4
----------------------------------
   Shock
Up   (in1 out7)      3
down (out1 in4)      2   
Oil, W         60
Piston (3/1.1 2/1.2mm)   2
Bladder         Std.
Spring         Gold
Notes :
----------------------------------
REAR
   
   Arm
Pivot block      3
Shim under block   f 2.0 r 2.0
Link          i 2.0 o 0.0
Link length      Long
Diff         Pro, AluCupJointCarbideBall
Wheel hub (Std/Thin)   Std.
Wheel spacer      0 mm
Ride heigth      5.0
Droop         5.0
Camber         1.0
Sway bar(1,2 1,4 1,6)   No
----------------------------------
   Shock
Up   (in1 out7)      3
down (out1 in5)      3   
Oil, W         55
Piston (3/1.1 2/1.2mm)   2
Bladder         Std.
Spring         Silver
Notes :
----------------------------------
FRAME

Front arm shim (f/r)   0,75 2.0
Front hub(short/length)   L
Ackerman      2.0
Rear arm shim      
Out side      2.0  0,75
In side         2.0  0,75


Eteen lisätiin 10 g painoa akun eteen.

Auto oli suht hyvä jo edellisellä SetUpilla mutta kun pitoa tuli radalle
niin sitä oli selkeäasti enemmän kuin meillä Raision radalla.
Säädöissä päästiin mukavasti jo eteen päin ja auto nopeutui selvästi
sekä tuli paremmaksi ajaa kisan aikana.
Harmi vaan että ne 3 aika ajo yritystä meni hukkaan sähkö ongelmien vuoksi.
Nekin yritykset olis tarvittu jotta auto oltais saatu vielä paremmaksi.

Mutta muuten ollaan tyytyväisiä autoon sekä kisa tulokseen tai ainakin
kahteen ensimmäiseen aika ajo kierroksen tulokseen...  :)

Jossain vaihessa taisin haukkua LRP:n säätimen maan rakoon mutta ei siinä
mitään vikaa ollut kun sunnutaina sillä ajetiin taas uusi oma kisan paras bestläppi.
Ongelma tais olla sittenkin koneen HAL-anturista lähtöisin.
No kone sitten vihdoin viimein vaihdetiin SpeedPassionin Marc Reinhard Editioniin
ja sen jälkeen Sunnutaina taas homma toimi.

Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: jarkkom - 04.12.08 - klo: 00.15
Nyt on tullut pari kertaa käytyä kotiradalla hakemassa säätöjä Cyclone TC:llä miedohkon virikoneen kanssa. Säätöjen osalta pitää vielä kokeilla muutama juttu, mutta aika lähellä todella hyvää auto oli jo nyt. Auto oli todella helppo ja tarkka ajaa sekä kääntyi myös hyvin. Omat säädöt eroaa aika paljon pakettisetupista, joten pitää käydä vielä muutamalla muulla radalla kokeilemassa...
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 05.12.08 - klo: 13.31
Tässä on muuten Ronald Völkerin SetUppi MM kisoista.

Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: _micro_ - 05.12.08 - klo: 21.22
Oisko tommonen hyvä auto: http://www.tony1034.com/cycloneD42.jpg

En viittiny tehä tolle autolle omaa keskustelua niin laitoin tänne.
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: ripa_k - 05.12.08 - klo: 21.44
D4:stä voi jatkaa:
http://rc10.fi/index.php?topic=21622.0
http://rc10.fi/index.php?topic=20504.0
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 14.12.08 - klo: 21.55
Taas innostutiin SetUppia hieromaan tällä tuloksella :


FRONT
   
   Arm       67717
Pivot block      1,0
Shim under block   f 1.0 r 1.0
Link          i 2.0 o 0.0
Link length      Long
Diffi         Spool
Wheel hub (Std/Thin)   Std.
Wheel spacer      1 mm
Ride heigth      5.0
Droop         7,5
Camber         1.0
Caster         4
Toe angle      Out 1.0
Sway bar(1,2 1,4 1,6)   1,4
----------------------------------
   Shock
Up   (in1 out7)      4
down (out1 in4)      2   
Oil, W         60
Piston (3/1.1 2/1.2mm)   3
Bladder         Std.
Spring         Gold
Notes :
----------------------------------
REAR
   
   Arm      67717
Pivot block      3.0
Shim under block   f 1.5 r 1.5
Link          i 2.0 o 1.0
Link length      Long
Wheel hub (Std/Thin)   Std
Wheel spacer      0 mm
Ride heigth      5.2
Droop         6.5
Camber         1.0
Sway bar(1,2 1,4 1,6)   No
----------------------------------
   Shock
Up   (in1 out7)      4
down (out1 in5)      3   
Oil, W         50
Piston (3/1.1 2/1.2mm)   3
Bladder         Std.
Spring         Blue
Notes :
----------------------------------
FRAME

Front arm shim (f/r)   2.0  0.75
Front hub(short/length)   L
Ackerman      2.0
Rear arm shim      
Out side      2.0  0.75
In side         2.0  0.75
koritolppa      Yes

Välitys:       26 / 108 (16T)

Edellistä set uppia oli jo jonkun verran hierottu joten lähdetiin
kokonaan uudella Set Uppi:lla liikkeelle. Lähtökohtana oli Haran
Reedy Race 2008 säädöt. Ens tuntui että tästä ei tuu mitään kun kuski
joutui opettelemaan ajon melkein uusiksi. No toisella akulla kuski
olikin pienen muutoksen jälkeen sitä mieletä että tästä voi tulla tosi hyvä
Tais sanoakkin jotain siihen suuntaan että on se Hara ihme ukko...  ;)

Tällä set upilla 3 reikäiset vaimentimet olivat hyvät.
Summana, auto oli paras mitä meillä on koskaan ollut ja kun ajanotto
laitteetkin oli samaa mieltä niin ei voi kun suositella muillekkin kokeiltavaksi.

Matto kohtaisesti täytyy vielä noita vaimentimen öljyjä hieman kokeilla.
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 31.12.08 - klo: 13.17
Kokeiltiin Raision kisoissa kolmella erillaisella radalla säätöjä ja oikeastaan tuohon yllä olevaan tuli ainoasan lisäyksenä että etupäästä lyhennetiin akseliväliä vielä lisään (shimmit on nyt 2.75 - 0mm).
Mielenkiintoisin muutos tapahtui kun päästiin kokeilemaan  MoreSpeed koria (Mazda 6). Ensin tuntui että eihän tässä oikestaan mitään tapahtunut...
No vauhti hieman parani kokonais pidon lisäyksen tähden mutta sitten eron huomasi paremmin kun laittoin taas 6speed korin takaisin. Joten TC autoon voi todellakin suositella tuota koria.
Me kokeiltiin korin mukana tulevia siipiä ja keskimmäinen siipi osoittautui parhaaksi matolle. Huom korissa oli ns. EFRA leikkaus.(Takaa korin korkeus 35mm huomioitu)
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: copter - 31.12.08 - klo: 13.47
Olen tuolla HPI EU Moore-Speed Mazda 6 MPS korilla ajanut kisaa ja treeniä melko paljon vuoden 2008 aikana. Omat kokemukseni korista ovat, että radalla missä pitoa on entuudestaan niin kori toimii erittäin hyvin. Kuitenkin radoilla joissa pitoa ei ole, niin pito on heikompi vs PF Madza 6 Speed.
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 31.12.08 - klo: 13.56
Ehkä noinkin mutta me ei ajettu MPS korilla vaan tätä :
http://www.hbeurope.com/piw.php?partNo=66812lw&lang=en



Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: HVoltage - 31.12.08 - klo: 21.44
Vähän samoja tuntemuksia kuin LasHi:lla tuosta Moore-Speed kutosesta. PF speed 6 verrattuna auto tuntui jotenkin herkemmältä ja kevyemmältä ajaa, ilmeisesti myös nopeampi kun asia näkyi ehkä hitusen myös kierrosajoissa. Mikä vielä pisti merkille on tuon korin sitkeys (mekaaninen kestävyys) eri luokkaa kuin PF:ssä, siis mielestäni parempi, toki tämä on melkoisen subjektiivinen mielipide. Aluksi epäilin että miten mahtaa kestää kun tuntui kyljet melkein paperilta. Itse ajoin sillä suorimmalla/pyöreimmällä siivellä, muita ei tullut testattua. Mielenkiinnolla sitä odotellaan FT sarjan alkua, siis sillä kiinnolla että onko jätkään tullut nopeutta lisää...
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: jarkkom - 08.02.09 - klo: 01.36
Noniin, Kuusaan kauden avaus kisan (epäonnistumisen) jälkeen oli hieman syytä miettiä setuppeja uusiksi. Tiukan iltapäivystyksessä vietetyn viikon analyysin jälkeen katsoin parhaaksi palata aikaisempiin rollcentereihin ruotsipojalta saatujen camber-link -asentojen kera.

Kolmen täyden treenipäivän jälkeen allaoleva setup tuntuu olevan oiva lähtökohta eteenpäin kisoihin; pinkit etujouset kultaisten sijaan tarjoavat hieman pyöreämmän mutkan läpiajamisen. 1.0 asteen etusilta tuntui helpottavan ajamista mutkista ulos verrattuna 1.5 asteeseen, varsinkin pomppuisella radalla. Jos tuntuu, ettei auto käänny mutkan keskiosalla tarpeeksi, voisi kokeilla uudestaan tuota 1.5 asteen palaa. Stanussa ja TSP-10:ssä varmaankin kannattaa ajaa 0 asteen etusillalla, ehkäpä Cruisaaja voi enemmän valottaa poro-setuppeja?
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: Cruisaaja - 09.02.09 - klo: 18.45
Joo

Nyt onkin tullut kokeiltua prostockissa eri juttuja. Kouvolan FTT:ssa ajoin eri setupilla ja kaipasin kyllä jotain lisää, mutta laiskuuttani en ruvennut muuttamaan mitään paitsi välitystä, koska auto kumminkin toimi tosi stabiilisti.

Kokeilin tuota samaa setuppia viime lauantaina kuin Jarkko, mutta 0 asteen etusillalla ja jäykemmillä öljyillä sekä Tamiyan 3 reikäsillä männillä( edessä Ultimate55 ja takana 50 ) se tuntui ihan hyvältä ajaa.

Etujouset muutin takaisin kultaisiin, koska halusin hieman rauhoittaa kääntyvyyttä vs pinkki jousi. Ainut mikä pilasi tunnelmaa oli huonot renkaat joita sai liimailla jatkuvasti, mutta luulen sen asian korjaantuvan kun hommaa uudet. Itse olen ajanut vaan PF Mazda speed6:lla, mutta voisi kyllä kokeilla tuota Moorespeedia myöskin

Ensi kerralla ajan ohuemmilla AE40wt öljyillä ja frp takatuki poikkastuna, joten saa nähdä miten menee... tietää millä lähdetään Ouluun :wink:

Heitänkin pallon seuraavaksi Raisioon päin. Onko Jetro kerennyt kokeilla mitään uutta?
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 09.02.09 - klo: 20.57
Juu meni meilläkin pikkisen metsään Kuusaan kisa. Meni niin hyvin
että en halua enää ikinä kuulla mitään siitä kisasta.

No testaamista on nyt hieman vaikeuttanut kun kuski opettelee
ajamaan uudestaan uudella radiolla (m11).

Mutta ne muutamat kierrokset mitä Kuusaalla päästiin ajamaan ongelmitta
osoitti kyllä saman suuntaista kuin Jarkko tuossa aikaisemmin esitti.

Se mitä me ollaan TC:tä nyt ajettu niin tuo SetUppi vaikuttaa aika hyvältä.
Vaikka kun me mennään seuraavaksi radalle voitais lähteä tuosta mutta eteen
linkkin alle vaan 3mm mutta pinnin alle 2mm. (Vaikka radastahan se riippuu)

Me ollaan jossain vaihessa kans katkaistu takadeckki ja pitkissä jouhevissa
nopeissa se toimii tosi hyvin.
Vaikka Jeppellä onkin ALU takadecci ja hänen mukaan se on tosi hyvä mutta Jeppe
kommentoi varmaan itse siitä.

Mitä tulee koriin niin ehdottomasti kannattaa kokeilla. Muutaman kokeilun
jälkeen PF:n kori jäi meillä treeni käytöön. (Sopii ainakin TC:lle hyvin).
Stanussa muuten ajetiin Kuusalla treenejä myöten kaikki ajot LW korilla (Linkki aikaisemmin).
Mää veikkasin että siitä ei jää ku riekaleita jäljelle...
(Harmitti etukäteen kun sain Lime värityksen onnistumaan siihen koriin)

No totuus on toinen eli kori oli stanu kisojen jälkeen aivan ehjä.
Jälkikäteen sitä ihmeteltiin ja tultiin siihen tulokseen että tuo kori
on niin joustava että siksi se kestää "pientä kontaktia"....  ;)
Oikeastaan ainoaksi ongelmaksi jäi se että lähtökuudukossa lähettäjä
nostaa autoa (Laittaa sen oikeaan paikkaan) takasiivestä ja sitä se ei kestä.
Vaikka sen voi vaihtaa kovan korin siipeen.

No kesti se meilläkin ehjänä (ne vähät ajot). Tein koriin ainostaan sellaisen
"ovesta oveen" välituen samaan tyyliin mitä oli yhdellä nuorella miehellä Kuusaan
kesä kisassa ja se tukevoitti koria tosi paljon.



Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: HVoltage - 09.02.09 - klo: 21.55
Heitänkin pallon seuraavaksi Raisioon päin. Onko Jetro kerennyt kokeilla mitään uutta?

Jos ollaan oikein tarkkoja niin se on Jethro, mut kai se on helpompi kun kaikki sanoo Jeppe :)

Tuolla on mun viime testien setuppeja -> http://www.lehtojarvi.net/RC/Laatikko/ (http://www.lehtojarvi.net/RC/Laatikko/)
Löysillä öljyillä ja jäykällä rungolla ... Raisiossa on mun mielestä parempi pito kuin Kuusaalla oli...  ...tai sit mä olin vain väsynyt...

Ei tässä oikein ole mitään ihmeitä testattu, ne mitä jäi käteen Kuusaalta toimi myös hyvin Raisiossa. Täytyy vielä kokeilla takaisin sitä FRP takadekkiä, vaikkakin se alumiininen dekki on kivan värinen ;) Hain kaupasta nopeampaa konetta, kokeilen toimiiko edelleen...   Yksi osio meidän profiilissa on missä jäin Augustille selvästi viime reeneissä, siihen pitänee kokeilla jotain...   ...toki jokainen säätää autoaan ihan omaan lapaseen. Hyvältä tuntuu mut kai se kovempaakin voi kulkea...

Sama juttu muuten toi renkaiden jatkuva liimaaminen, joka akun jälkeen aina jostain irti...
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: Cruisaaja - 15.02.09 - klo: 10.47
Huomenta

Kisat on nyt ajettu ja sen verran vielä että nuo aiemmin muuttamani 40 wt öljyt eteen/taakse sekä takadekki katkaistuna auto toimi eilen mielestäni tosi hyvin ja uudet renkaat teki siitä helpon ja tarkan ajaa.

Huomasi kyllä eron kun aiemmin ajoin jäykemmillä öljyillä että nyt kääntyi erilailla mutkiin  :smiley:

Jarkon kanssa oli puhetta, mutta jäi kokeilematta josko 45wt edessä olisi ollut parempi kultasen jousen kanssa

Tuon voi testata sitten Oulussa

Tästä jatketaan
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: Cruisaaja - 15.02.09 - klo: 11.26
Onko Lassilla tai Jepellä HB:n teräs etuvetarin dogboneja pakissa #61043 tai 61044? Tai sitten niitä vakio aluvastaavia ensiviikonloppua varten?

Hobbylinnan saldo näytti 0:aa
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: HVoltage - 15.02.09 - klo: 14.46
Mulla on ainakin 3racing yksi uusi pari teräsvetareja, näitä en ole kuitenkaan vielä testannut (siis kestävyyttä). Sitten ainakin kolme muuta vetaria löytyy kokonaisuudessaan...

Lassen kisavaraosapakin sisällöstä ei tietoa...   ...mutta otetaan mukaan, ymmärtääkseni Hiltuset ei oo lähdössä Ouluun.

Eilen reeneissä testasin 50/45 öljyjä, vaihdoin takaisin 45/40, edessä kuitenkin melkein täydet reboundit, takana noin 50%. Heitin myös ylälinkkien sisäpäihin 3mm prikat, itse asiassa edessä olikin jo, auto parani (Jarkolle propsit).  Jouset Gold/Silver. Koneena oli Nosramin Pure Evo 5.0 (=X12) jossa kyllä on voimaa selkeästi enemmän ja näin sain esiin taas uusia juttuja. Laitoin 2 asteen c-palat ja jätin paikalle, näillä sai kurvista ulos kiihdytyksen vähän rauhallisemmaksi, ei vedellyt niin paljon, kaupan päälle vielä vähän terävämpi hitaisiin kurveihin meno. Ajoin nyt myös FRP takadeckillä. FRP, CF ja ALU deckkien ero on kyllä aika pieni mutta vaikuttaa selkeästi enemmän tuntumaan kuin kelloon. Tuota katkaisemista en ole vielä testannut.
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 15.02.09 - klo: 20.30
FRONT
   
   Arm       67717
Pivot block      2,5
Shim under block   f 2.0 r 1.5
Link          i 3.0 o 0.0
Link length      Long
Diffi         Spool
Wheel hub (Std/Thin)   Std.
Wheel spacer      1 mm
Ride heigth      5.0
Droop         6,5
Camber         1.0
Caster         4
Toe angle      Out 1.0
Sway bar(1,2 1,4 1,6)   1,4  (tasan)
----------------------------------
   Shock
Up   (in1 out7)      3
down (out1 in4)      2   
Oil, W         65
Piston (3/1.1 2/1.2mm)   3
Bladder         Std.
Spring         Gold
Notes :
----------------------------------
REAR
   
   Arm      67717
Pivot block      2.0
Shim under block   f 1.5 r 1.5
Link          i 2.0 o 1.0
Link length      Long
Wheel hub (Std/Thin)   Std
Wheel spacer      0 mm
Ride heigth      5.2
Droop         5.5
Camber         1.0
Sway bar(1,2 1,4 1,6)   No
----------------------------------
   Shock
Up   (in1 out7)      3
down (out1 in5)      3   
Oil, W         55
Piston (3/1.1 2/1.2mm)   3
Bladder         Std.
Spring         Blue
Notes :
----------------------------------
FRAME

Front arm shim (f/r)   2.0  0.75
Front hub(short/length)   L
Ackerman      2.75
Rear arm shim      
Out side      2.0  0.75
In side         2.0  0.75
koritolppa      Yes


Tällä set upilla auto oli jo suht nopea mutta hieman rauhaton joten
seuraavaksi laitetaan linkeille 1mm lisää (eteen 4 ja taakse 3 mm).
Ajettavuudessa oli kuitenkin parannus viime SetUppiin.
Varsinkin hitaissa suunnan vaihdoissa auto oli hyvä.

Vaikka suurin ongelma meillä on tuo Radion vaihto mutta sekin menee kerta kerralta
paremmin ja jos kiteet sadaan FTT:n Riihimäen Kisaan niin se ajetaan seuraavaksi.

Cruisaajalle: Niin noita 3Racingin teräs vetari settejä on. Stanussa edessa niitä
on jo kokeiltu ja hyväksi havaittu. (Alumiinisia tulee viikolla)
Seuraavaksi kun me mennään radalla niin mekin koitetaan virissä niitä.
Osat Ouluun piti mennä Raulin mukana mutta kun stanuja on noin vähän
hekään ei taida lähteä sinne.

Edit :
Lisätty SetUp Sheetti. Huom etupääsä on 1mm shimmi eikä 2mm
niin kuin sheetti väittää.
Petitrc:n sivuilta imuroitu täytettävä sivu toimii väärin. Kun laittaa taakse
Blocin alle 2mm niin se arvo kopioituu tuohon Spacerin kohtaan.
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 17.02.09 - klo: 11.27
Niin unohtui mainita että TC:n osia Ouluun menee Jeppen mukana joten
häneltä niitä voi tiedustella kisa paikalla.
Esim. noita vetareita siellä on monta pussia.
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 23.02.09 - klo: 22.26
Tälläinen tapaus maailmalta :

http://www.rctech.net/forum/attachments/electric-road/421330d1235380966-hot-bodies-cyclone-titc-mod-.jpg

http://www.rctech.net/forum/attachments/electric-road/420951d1235314639-hot-bodies-cyclone-m_a.jpg

Lisää kisasta tälläisen käännös "helmen" kautta :

http://fi.babelfish.yahoo.com/translate_url?doit=done&tt=url&intl=1&fr=bf-home&trurl=http%3A%2F%2Fy-trail.de-blog.jp%2Fmaruyo%2F&lp=ja_en&btnTrUrl=K%C3%A4%C3%A4nn%C3%A4
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: jarkkom - 26.02.09 - klo: 21.32
Tekeillä uusi, oikea cvd -vetari.
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 27.02.09 - klo: 11.10
No niin tulee sitten HB:llekin tälläiset (DCJ) kardaani vetarit.

Nyt vaan odotellaan julkaisu päivää milloin ne tulee markkinoille.
Ehkäpä jo piankin...
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: kimes - 24.03.09 - klo: 18.08
kommentteja autosta,kiitos... onko hankkimisen arvoinen parampi kuin xray t2"009?
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: jarkkom - 25.03.09 - klo: 09.57
Haran voittosetuppi TITC 'kerhokisasta'. Kisahan ajettiin MM-baanalla ja rata on pinnaltaan asfalttia.

http://www.hpiracing.co.jp/contents/setup/pdf/hara_tc_090222.pdf

Ja kimekselle, melko vaikea näitä kilpailukykyisiä autoja on panna paremmuusjärjestykseen. Ehkäpä suurin vaikutus on varaosien ja säätövinkkien saamisen helppoudella, eli se auto mille on paras supportti kertsillä. Ja eihän toi 009 missään nimessä huono ole.

Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 01.04.09 - klo: 12.54
Tuossa SetUpissa on jousien kohdalla Silver mutta muistaakseni
näin jonkun kuvan jossa jousina olis ollut Haran omat jouset
ja niistä joko harmaat tai mustat.

Mutta niin tai näin niin varmaan hyvä lähtökohta asfaltti ajoihin.
Kunhan tuo aurinko nyt nousis vähän korkemmalle jotta lähtis
jäät pois Raision asfaltilta niin pääsis kokeilemaan...  ;)
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 27.04.09 - klo: 18.40
Nyt on jokunen päivä ajeltu asfaltilla ja pari viimeistä oikein ajanoton kanssa
(tänään viimeks n.4-5 tuntia) ja tuo yllä oleva SetUppi taitaa olla aika hyvä.
Matto säädöistä on menty tosi paljon tuohon suuntaan ja iskarien alapäitten
siirto ja muutamama muukin juttu on parantanut tulosta.
Seuraavaksi taidetaan mennään radalla niin että SetUp on juuri tuo mutta vaimennukseen
pistetään 65w öljy ja pidotetaan rata ennen ajoa.

Edit :
Jousina oli toistaiseksi parhalla SetUpissa Silver / Silver
Noin huomiona että taka isakarien alapään asento 2 tarkoittaa sitä
että alatukivarsi on käännetty toisinpäin.
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: jarkkom - 27.04.09 - klo: 19.18
Joo jotain tommosta täytyy alkuun lähteä kokeilemaan, kunhan ulos ensin pääsee... Jousina varmaan Pink / Blue ja Pink / Silver kokeilemisen arvoiset myös. Itse kyllä suosin hieman ohuempia öljyjä, sillä meillä ei tuo ilman lämpötila taida vastata Thaimaan olosuhteita, edes kuumimpana kesäpäivänä. :mrgreen:
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: jarkkom - 09.10.09 - klo: 09.46
Tässä vähän kuvaa, missä setupit menee tällä hetkellä. Korina on ollut Speed 6. LTC-R koria varten edessä voi käyttää pienempää etusiltaa, esim. 1 aste. Moottorina Nosram Pure 5.0. Auto toimi vallan mukavasti myös Mäntsälän high grip matoilla.

<Front>
Shock position- No2 on arms/No3 on the tower(from the inside)
Camber link- Inside hole/3mm shims
Droop- 5.5mm
Ride height- 5.0mm
Hex Hubs- Kit, no shims
Suspension Blocks- F/F 2.5deg
Shocks- Spring/Pink, Oil/Losi 45wt, Piston/1.1mm 3holes
Sway bar- 1.4mm (Silver)
Camber- 1.5deg
Caster- 4 deg
Front Drive- V3 Spool POM
Ackerman- 2mm
1.5mm shims under the suspension blocks
Arm spacing- 2.75mm in front of arms/0mm back
Cut top deck

<Rear>
Shock position- No3 on arms/No4 on the tower
Camber link- Inside hole/2mm shims
Droop- 5.0mm
Ride height- 5.1mm
Hex Hubs- Kit, no shims
Suspension Blocks- 3deg
Shocks- Spring/Silver, Oil/Losi 45wt, Piston/1.1mm 3holes
Sway bar- 1.2mm (Copper)
Camber- 1.5deg
Diff- Low
Rear hub Spacing- 2.0mm in front of the hub/0.75mm back
Arm Spacing- 2.0mm in front/0.75mm back
1.5mm shims under the suspension blocks
Cut rear top deck
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: _jtr_ - 01.11.09 - klo: 12.38
Saako Ltc-r korilla ajaa FTT-kisoissa? Mistä löytyy ajankohtainen lista sallituista koreista?
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: Heuli - 01.11.09 - klo: 17.24
Keväästä asti on saanut ajaa, säännöt kun sanoo näin:

Lainaus
Korilistat

EFRA-korilistat on esitetty liitteissä 3 ja 4. TSM-10 luokka vaihtaa kesäkaudeksi keväällä julkaistavan EFRA-listan mukaisiin koreihin.

ja lista on tässä (Protoform 4018): http://www.efra.ws/PDFs/2009_Bodylist%25201-10-elektro-2009.pdf
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: _jtr_ - 01.11.09 - klo: 19.01
kiitos
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 11.11.09 - klo: 11.11
Tuosta V3 spuulista on hieman kyselty joten scannasin tuon paketin mukana tulleen "keltaisen lapun". Toivottavasti asiat nyt selvii ...  ;)
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 17.11.09 - klo: 19.31
Tässä perus setuppi noille uusille paljon puhutuille Xsenon 28 renkaille.
Edessä voi olla myös HB:n pinkki jousi.
Tätä on viimeksi ajettu noilla perus FTT matoilla joilla tuo setuppi on helppo ajaa.

Edit. Niin korina tuossa oli ltc-r
Edit2. O-pala edessä.
Edit3. Pinkki jousi meilläkin oli. Huomasin kun tein autoon huoltoa.
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: HVoltage - 31.05.10 - klo: 16.54
Hot Bodies on julkaissut vihdoin "lipo"-auton. Nimekseen sai TCX - Alla kuva, täältä (http://www.hbeurope.com/kit.php?partNo=68700&lang=en) lisää infoa.
(http://www.hbeurope.com/graphics/kitpages/68700/optimized_balance_chassis_gfx.jpg)
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 03.06.10 - klo: 17.34
Juu hienon pelin ovat vihdoin saaneet aikaiseksi.
Tässä kuva Haran autosta kun sillä on voitettu ETS:n Heemsteden ensimmäinen finaali.
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: anzi - 12.09.10 - klo: 12.56
olisko lassilla tai jollai tietoa olisko jostain saaavilla cyclone tc:hen sopivaa ratas diffiä?
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 12.09.10 - klo: 19.29
Suoraan sopivaa ei taida olla....
HB:ssä kun on 39 hampaiset diffin rattaat.
Diffejä löytyy 37 ja 38 hampaisiana kahdeltakin merkiltä joten niistä sovittamalla homma saattaa onnistua.
Onneks HB:lle löytyy kahden mittaista hihnaa kun keski akselille löytyy 16 ja 18 hampaiset rattaat.
Joten sen puoleen homma voi onnistua. (Muista vaihtaa myös eteen saman kokoinen ratas kuin taakse.)
Sen jälkeen täytyy katsoa vetarien bleidien paksuudet. (HB:ssä paksut) ja tietty vetarin pituudet että diffi ei ole "liian paksu".

Itse viilattavaksi versioksi tää ei oo ainakaan kallis :
http://kkeprc.com/kshobby/index.php?route=product/product&manufacturer_id=36&product_id=395

Meillä ei ole 3Racingin diffistä mitään kokemusta mutta tuosta toisesta diffimerkistä eli R-Specistä pelkkää hyvää.

Muuten jos HB:n vauhtia tahtoo parantaa näin Lipo aikana niin tätä kapeeta pohjalevyä kannattaa harkita:
http://www41.instantestore.net/merchant10762/pd-hbx.cfm

Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: anzi - 21.09.10 - klo: 22.28
oletko lashi kerinnyt tutkimaan mites paljon tuossa uudessa tcx:ssä ja cyclonessa on samoja osia vai onko kaikki muuttunu?
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: Tuukka T - 21.09.10 - klo: 22.39
Mulla on Yokomon BD5:ssa HB:n tulanivelvetarit (http://www.rcplanet.com/Hot_Bodies_Drive_Shaft_p/hbs67699.htm) edessä, jotka muuten toimivat mahtavasti ja vaikuttavat erittäin robusteilta. Kysymys: sopivatko nämä (http://www.thercshack.com/hbs61333diffcupjointadapt2cyclone.aspx) bleidit niihin?
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: jarkkom - 21.09.10 - klo: 23.42
Mulla on Yokomon BD5:ssa HB:n tulanivelvetarit (http://www.rcplanet.com/Hot_Bodies_Drive_Shaft_p/hbs67699.htm) edessä, jotka muuten toimivat mahtavasti ja vaikuttavat erittäin robusteilta. Kysymys: sopivatko nämä (http://www.thercshack.com/hbs61333diffcupjointadapt2cyclone.aspx) bleidit niihin?

Kyllä juuri noi käy. Tosin oman v3. spoolin ulostuloissa ei ole tilaa bleideille, ainoastaan alumiinidiffin ulostulot on suurennettu bleidejä varten.
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: Tuukka T - 22.09.10 - klo: 08.52
Ok, kiitos tiedosta. Niin ikään Yokomossa ei ole tilaa bleideille, edes vetarit eivät mahdu sellaisenaan kun Yokomossa on pienemmät pinnit. Viilahommia.
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: rb - 06.11.10 - klo: 18.33
löytyykö ratasdiffiä cycloneen
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: HVoltage - 08.11.10 - klo: 11.25
Käsittääkseni ei...
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: Bonzer - 07.01.11 - klo: 22.06
Terve.

Nyt olis sellanen pulma, että millä välityksillä kannattais lähteä ajamaan 5700kv koneella? Yks vaihtoehto on tietty kokeilla kaikki läpi, mutta rahat ei riitä. Autossa kiinni 74 hampanen spurri ja pitäis pinjoni hommata. Kannattako ostaa isompaa vai pienempää ku 19 hampasta? (toi pinjoni löytyy)
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: ihis81 - 06.07.11 - klo: 22.31
Milläs palikalla tc,ssä säädetään takarenkaiden aurauskulmaa?

Huomasin että tuossa omassa jonka juuri hankin, on toinen takarengas enemmän aurauksella.

Onko se C-pala vai onko tukivarsia erilaisia joissa eri kulma tuon c-palan kiinnitykseen?
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: HVoltage - 06.07.11 - klo: 22.50
Milläs palikalla tc,ssä säädetään takarenkaiden aurauskulmaa?

Huomasin että tuossa omassa jonka juuri hankin, on toinen takarengas enemmän aurauksella.

Onko se C-pala vai onko tukivarsia erilaisia joissa eri kulma tuon c-palan kiinnitykseen?


Takatukivarressa ei ole C-palaa, vaan takahubi (takalaakeripesä). Taka-auraus säädetään sillä takimmaisella tukivarsien saranatappien kannakkeella, siinä lukee asteluku.


Tuo miksi sinulla on toinen takarengas enemmän aurauksella johtuu todennäköisesti viallisesta takahubista, jossa tämä saranatapin reikä on hieman vino. Itselläni on ollut vastaavanlainen "yksilö". Suosittelen alumiinisia takahubeja.
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: ihis81 - 07.07.11 - klo: 00.04
Plaah. olikohan tuo nyt joku optinen näkövirhe.
Nyt näyttää että muka olis samoin molemmissa kulmat. Ja välillä ei....

Ottaa tosta nyt ilman mittavehkeitä selvän :laugh:

3 asteen kiinnike näköjään. Enpä tuotakaan huomannut...

Vielä pari pikaista kysymystä:
-Mistä löytyisi jäykempiä vakaajan tankoja. Tuossa tuntuu olevan erittäin löysät nuo. Käykö muiden merkkien vakaajat?
-Miten tuo takadiffi säädetään oikeaoppisesti?

Manuaali kertoo että kiristetään kunnes tuosta hihnapyörästä pyörittämällä ei enää luista, kun pitää diffin ulostuloista lukittuna.
Olipas epäselvä selitys....
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: Voyager - 07.07.11 - klo: 00.58
Diffistä....

Ota molemmista taka renkaista kiinni ja yritä pyöräyttää spurria eteen päin,
yrityksestä huolimatta spurri ei saa pyörähtää eteen päin.

Jos asia on noin, niin diffi on riittävän kireällä ja ei luista, jos diffi luistaa, niin siellä on niin kovat lämmöt,
et koko diffi sulaa.

Toni
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: ihis81 - 07.07.11 - klo: 01.00
No kuinka voimalla tuota pitäisi yrittää pyörittää. :azn:

Mielestäni on kyllä aika laaja käsite tuolle tiukkuudelle.
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: Voyager - 07.07.11 - klo: 01.08
Kunnolla voimaa peliin, se on tapa, jolla voi todeta, että diffi ei luista.

Sen jälkeen voi oman halun mukaan diffiä kiristää, mutta ei liian kireälle.
Kiristämisessä ei sit saa liikaa voimaa käyttää.

Sulla hei palaa se diffi jos se luistaa... :roll:

Toni  :azn:
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: ihis81 - 07.07.11 - klo: 01.16
Asia selvä:)
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: RoddeR - 07.07.11 - klo: 08.36
No kuinka voimalla tuota pitäisi yrittää pyörittää. :azn:

Mielestäni on kyllä aika laaja käsite tuolle tiukkuudelle.

riippuu minkälaisella moottorilla ajelet. Stanulle yms. tuhnuilla koneilla riittää että diffi ei luista kevyellä sormivoimalla. Rajummilla moottoreilla diffi pitää luonnollisesti olla kireämpi koska voimaa on enempi ja diffi luistaa helpommin.
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: Janne A - 12.11.11 - klo: 13.00
HPI HB TCX 2011 Year Review (http://www.youtube.com/watch?v=KmT5vMr9ppE#ws)

Hyvä kooste kesän TCX:llä ajetuista kisoista. Autovalmistajat sais tehdä tällasia enemmänkin.
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: LasHi - 17.11.11 - klo: 16.00
Tämän kauden ekasta ETS kisasta mielenkiintoinen kuva :

http://ets.redrc.net/wp-content/gallery/ets-1112-round-1-koblenz-germany/sat-modtcx-4.jpg (http://ets.redrc.net/wp-content/gallery/ets-1112-round-1-koblenz-germany/sat-modtcx-4.jpg)

Ensin katsoin että miks siellä on jollain ollut polttis mukana mutta sähkö autohan tuo on ... selvästi ...
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: Soo - 17.11.11 - klo: 16.05
Tämän kauden ekasta ETS kisasta mielenkiintoinen kuva :

http://ets.redrc.net/wp-content/gallery/ets-1112-round-1-koblenz-germany/sat-modtcx-4.jpg (http://ets.redrc.net/wp-content/gallery/ets-1112-round-1-koblenz-germany/sat-modtcx-4.jpg)

Ensin katsoin että miks siellä on jollain ollut polttis mukana mutta sähkö autohan tuo on ... selvästi ...

Mielenkiintoinen suuntaus. Tuohon sellainen lisäys, että tuo on harrastajan viritelmä, eikä tehdas suunnittele tuollaista =)
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: JyrkiL - 18.11.11 - klo: 08.25
Moinen rakenne löytyy Team Magicin E4 autosta, sillä joku taisi joskus Suomessakin ajaa, mutta ei oikein lyönyt läpi. Sikäli harmillinen juttu, itseäkin kiinnosti tuo konstruktio.

Mutta HotBodies näemmä kiljuu sisäänsä tuossa mallissa shorty-lipoja, syö akusta kapasiteettia siinä määrin, että virillä "täyden tehon" 5 minsaa voi olla aika työn ja tuskan (tuoreiden akkujen ostamisen) takana...

Kun kaikki on jo "kertaalleen keksitty", niin pitää hakea jotain uutta oikeen hakemalla... ?

Jyrki Lehto
ATAK/UA
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: RoddeR - 12.01.12 - klo: 16.02
Onko foorumilaisilla enempi tietoa käykö spec-r cyclone tcx:n ratasdiffi perus cyclone tc:en? Pulley on ainakin oikean kokoinen mutta mites muuten? Ei jaksais enää noita kuuladiffejä hieroa.
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: jarkkom - 12.01.12 - klo: 16.10
Ei käy, vaikka shimmaat sen kohdilleen, vetarit ei yllä. Askartele Xray NT1 etudiffistä HB rattaalla oma: (http://www.rctech.net/forum/attachments/electric-road/600621d1275602178-spec-r-gear-diff-review-imag0099.jpg)
Otsikko: Vs: HotBodies Cyclone TC
Kirjoitti: RoddeR - 12.01.12 - klo: 19.23
Thanks. Pitää askarrella mahd. nop tollanen sinne. Kuusan kisat menee vielä kuuladiffillä.
Otsikko: Vs: HotBodies TCXX
Kirjoitti: Janne A - 10.09.12 - klo: 22.53
HB TCXX Product Tour with Atsushi Hara (http://www.youtube.com/watch?v=Dluw3VUGYoU#ws)
HB:ltä tulossa uutta kittiä tourinkiin: HB TCXX KIT (http://www.hotbodiesonline.com/products/en/68299.html).
Hara käy tässä tuoreella videolla läpi muutoksia TCX:ään verrattuna.