RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: jesi - 12.10.08 - klo: 12.55

Otsikko: Project TrugBug
Kirjoitti: jesi - 12.10.08 - klo: 12.55
Ihastuin truggy renkaiden tuomasta "maastokyvystä" jne, niin ajattelin pojan BaoBao Hyper7 sovittaa isot fillarit alle, on muhkeemman näköinen jne, noin pihasuttailuun.
Normi buggy rengas taitaa olla noin 110mm, X2 rengas tais olla 145mm, joka tietty tuo "pienen" dilemman välityksien suhteen.
Truggy (62t tms) spurria EN ole laittamassa, kun torsenia taitaa olla vain 46t ja 48t spurrilla.


Laskeskelin tuossa hieman nopeuksia:

- vakio H7: 66kmh
- vakio X2-crt: 64kmh
- H7 truggy renkain: 87kmh

- H7 X2 diffeillä, buggy renkailla: 47kmh
- H7 X2 diffeillä, truggy renkailla: 64kmh


Kohta kuvia tms.
Otsikko: Vs: Project TrugBug
Kirjoitti: jesi - 12.10.08 - klo: 17.44
43/13t vs 45/10t:

(http://farm4.static.flickr.com/3159/2933630593_e051e71356_b.jpg)



Nipussa:

(http://farm4.static.flickr.com/3199/2933891995_d69d257cd2_b.jpg)



Heksit:

(http://farm4.static.flickr.com/3153/2934246580_2be0c77f04_b.jpg)



Kärry:

(http://farm4.static.flickr.com/3252/2935001696_6c37842afe_b.jpg)



Moottorina toimii SH .28 Pro, auton lyhyys ja isot fillarit toi ekan dilemman, äkkiä tuntus siltä että kuskinpuolen etugummi ottais pilliin kiinni, pitäs tarkistella onko jotain jatkopaloja tai pisempää käyrää olemassa...
Jarruina tutut ja turvalliset HN kuitulevyt, peltilevyihin ei paluuta.

Keskelle tulee HN torsen, nyt kemppilukko.
Otsikko: Vs: Project TrugBug
Kirjoitti: RikuRassi - 20.10.08 - klo: 19.49
No just... Onpa hauska peli, ja noilla lapasilla kyllä menee pehmeää mäkeä aika lailla!

Radalle ehkä hiukan huono sivupito  :grin:

Pakokäyrän jatko vähän paha homma, tai siis jatkaminen helppoa, kunnollista paksuseinäistä silikonikumiputkea vaan kuten ennen vanhaan pillin ja käyrän välissä oli, mutta menee putken ja koneen aukotuksen yhteispeli metsään, ja tehot puuttuu.

Aikalailla olen 2-tahtareiden kanssa kisapuolella touhunnut ja ne on HERKKIÄ sille. Tosin jos teet uuden putken+käyrän, sitten toimii. Pitää vaan laskea softan avulla sylinterien aukotukselle, halutulle rpm:lle, polttoaineeelle ym sopiva malli.

Itse ehkä modaisin nykyistä putkea taivuttamalla sen sopimaan. Taivutuksella siis tarkoitan sitä että putkea leikeillään ja juotellaan takas kasaan sopivaan muotoon, niin että pituusmitta ei mutu, eikä poikkipinta-ala. Pakokaasu ei välitä vaikka se kuinka vietäisiin mutkia pitkin, tai mistä kohtaa otetaan paisuntaosasta ulos.
Otsikko: Vs: Project TrugBug
Kirjoitti: jesi - 20.10.08 - klo: 19.54
Ihan asiaahan tuhiset, ja pointtikin on tiedossa.
Mutta en niin vakavasti ota, koitetaa kuinka jatkolla toimii, en taida jaksaa tommoseen "romuun" alkaa hitsaileen käyrää uusiks, jossei funkkaa nii vehkeet vaihtoon. Tai sähköt tilalle.  :afro:
Otsikko: Vs: Project TrugBug
Kirjoitti: jesi - 23.10.08 - klo: 18.59

(http://farm4.static.flickr.com/3042/2967332784_83189b200b_b.jpg)



Nyt sit tietty pitää jännätä että miten tuo vaikuttaa toimintaan.
Otsikko: Vs: Project TrugBug
Kirjoitti: Penguin - 24.10.08 - klo: 12.05
Mitkäs laparenkaat nuo on?
Otsikko: Vs: Project TrugBug
Kirjoitti: hpi-cen - 24.10.08 - klo: 12.29
Mitkäs laparenkaat nuo on?

taitavat olla prolinen maxx paddled!?!?
mutta tuo oikea etu rengas näyttää 40 sarjan padleilta.

-jarkko
Otsikko: Vs: Project TrugBug
Kirjoitti: jesi - 24.10.08 - klo: 18.22
Maxx paddleja on kaikki, kuva jotenki vääristää.

Eli "isoimmat" mitä löytyy, ovat hyvät.
Otsikko: Vs: Project TrugBug
Kirjoitti: Casull - 26.10.08 - klo: 00.29
Mielenkiintoinen tuo sinun projekti.
Itse yritin samaa vanhaan DX-infernoon, mutta se kaatui juurikin välitysasiaan (ei tahdo löytyä sopivia osia) ja siihen että kyoshokauppias ikinä saanut toimitettua ST:n vanteita.

Onko noi maksilapiot paljonkin suuremmat kuin tavalliset 1:8-trukin renkaat?
Meinaan vaan että DX-infernoon trukkirenkaat menisi ihan heittämällä kunhan heksit jyrsii 17-millisiksi ja siiven nostaa ylimpään asentoonsa.
(edit: tuollahan se kokoero jo alussa luki...
ottaa silmän käteen ja katsoo...)

Pitäsköhän yrittää uudestaan, netin syövereistä kun onnistuin viimein löytämään vanhan MP5:n diffit sopivilla välityksillä.  :grin:
Teräksinen spurrikin on jo suunnittelun suhteen pitkällä.

Tuli mieleeni että ekan kerran Bug-Foot-ajatus heräsi jo ennen vuosituhannen vaihdetta, kun kokeiltiin kaverin USA-1:n renkaita infernoon.

Bug-Foot on sitten rekisteröity tavaramerkki!  :mrgreen:
Otsikko: Vs: Project TrugBug
Kirjoitti: Penguin - 26.10.08 - klo: 02.26
Onhan noita isompiakin lapakumeja tarjolla (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXRMR7&P=7). Tiedä sitten hämääkö tuo koko, vai onko tuo lapa oikeasti vähän turhan matala.
Otsikko: Vs: Project TrugBug
Kirjoitti: jesi - 26.10.08 - klo: 09.46
Luonnollisti tarkoitin isoimpia mitä 1:8 autoon on tarkoitettu.
Otsikko: Vs: Project TrugBug
Kirjoitti: SamiHi - 26.10.08 - klo: 10.19
Onhan noita isompiakin lapakumeja tarjolla (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXRMR7&P=7). Tiedä sitten hämääkö tuo koko, vai onko tuo lapa oikeasti vähän turhan matala.

Hyvät ovat, ei tarvii olla yhtään suurempi tuon lavan. Tahtoo vaan ongelmana olla takapotkussa että menee keula ilmassa kokoajan.
Otsikko: Vs: Project TrugBug
Kirjoitti: 4wdkanootti - 01.11.08 - klo: 13.59
Välityksiin auttaa jotain keskipukin korotus ja vaikka 62T spur .
Sitä ei vaan ole näkynyt kaikille diffityypeille tarjolla (torseniin en löytänyt).
Otsikko: Vs: Project TrugBug
Kirjoitti: Casull - 02.11.08 - klo: 00.15
Tuolla on juttua torsenista ja isosta spurrista.
http://rc10.fi/index.php?topic=9849.420