RC10.FI

Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Mikko L - 11.11.08 - klo: 08.52

Otsikko: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Mikko L - 11.11.08 - klo: 08.52
Pääkaupunkiseudun RC-Autoilijat järjestävät Lippulaivan kilpailukauden aloituskilpilut lauantaina 22.11.2008 klo 9:00-18:00.

Kilpailupaikka: Kauppakeskus Lippulaiva, Espoonlahdenkatu 4, 02320 Espoo.  > Kartat ja ajo-ohjeet < (http://www.lippulaiva.fi/modules/system/stdreq.aspx?P=50&VID=default&SID=571359151236779&S=0&C=19040)

Rata: Valtaosin mattoa ja osin liukasta kivilaattaa.

Luokat: M2-10, M4-10 ja Pikkukrossarit (1/16 ja 1/18).

Aikataulu: 9:00 - 18:00, tarkempi aikataulu myöhemmin.

Ilmoittautuminen:
Ilmottautuminen torstaihin 19.11.2008 mennessä joko YV:llä allekirjoittaneelle (http://rc10.fi/index.php?action=profile;u=6275) tai mikko_laitinen(ättiätähän)welho.com.
Mainitse nimi, luokka, vähintään kaksi kidetaajuutta, mahdollinen seura ja personal transponderin numero.
                 
Lisenssi ei ole pakollinen

Kisamaksu 10€ /luokka

***jälki-ilmoittautuminen paikanpäällä +5€

Säännöt:
- 1/10 -autot: Säännöt muutoin kesäsarjan mukaiset, paitsi renkaat vapaat ja lipo-akkujen käyttö on sallittu.
- 1/16 ja 1/18 -kokoiset autot: renkaat, koneet ja alle 10 V akut vapaat.
- Hajuttomien pitoaineiden käyttö sallittu.
- Alkuerien paras tulos ratkaisee lähtöpaikan finaaleihin.
- Finaaleja ajetaan 3 x A-finaalit ja 2 x muut finaalit.

Palkinnot: On :grin:

Muuta:
- Kilpailupaikalla on pöytiä ja tuoleja, mutta omat on syytä ottaa varalta mukaan.
- Kysy!

>>> Mikko Laitinen, Pääkaupunkiseudun RC-Autoilijat Ry



Ilmoittautuneet:

M2-10
!

M4-10
Jiri Jokinen, 40.665 Mhz
Joonas Vuojolahti, 2.4 Ghz
Pekka Kuronen, PKSRCA, 2.4 Ghz
Matti Niinistö,UAU, 2.4 Ghz
Reijo Mattila, UAU, 2.4 Ghz
Jere Vaarmio, 2.4 Ghz
Mikko Laitinen 2.4 Ghz
Jani Hovi, HyUA, 40.685, 40.695, 40.785 Mhz

M-18 1/16 & 1/18
Ari Nerg, PKSRCA, 40.xxx Mhz
Matti Vähämäki, PKSRCA, 2.4 GHz
Niklas Holmberg, PKSRCA, 2.4 Ghz
Joni Viljanen, 40.xxx Mhz
Jani Wallenius, 2.4 Ghz
Jarno Kokkonen, 40.965 Mhz
Jani Salmela, PKSRCA, 2.4 Ghz
Lasse Lehtonen, PKSRCA, 40.695, 40.685 Mhz
Kenneth Blomqvist, PKSRCA, 40.685, 40.695 Mhz
Mika Kettunen, PKSRCA, 2.4 Ghz
Toni Franz, PKSRCA
Aleksi Reiman, PKSRCA, 2.4 Ghz
Antti Valamo, PKSRCA, 2.4 Ghz
Antti Hanninen, 2.4 Ghz
Markku Honkanen, 2.4 Ghz
Mika Rinne, UAU, 2.4 Ghz
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: historia - 11.11.08 - klo: 16.15
Näin yleisesti ottaen, pitääkö näissä lippulaivan kisoissa olla ooma tranponderi?
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Mikko L - 11.11.08 - klo: 17.42
Ei tarvitse, mutta jos sellainen on niin sitä voi ja on suotavaakin käyttää.

Näin yleisesti ottaen, pitääkö näissä lippulaivan kisoissa olla ooma tranponderi?
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Nicke - 11.11.08 - klo: 22.32
Mites toi akkusääntö nyt on, kun tuolla "Lippulaivan kilpailut -08/ -09" topicissa sanotaan näin:

1/16 ja 1/18 -kokoiset autot: renkaat, koneet ja akut vapaat.

Toi 7.4v nimittäin sulkee mini-infernot ja 3s lifet pois kisoista.. Ja hyöty 3s lipoista on hyvinkin pieni, jos sitä edes tolla radalla on.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: _valtsu_ - 12.11.08 - klo: 12.49
Voihan sen rajata esim. 10V jolloin 3s lipolla ei saa ajaa.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Nicke - 12.11.08 - klo: 14.05
Voihan sen rajata esim. 10V jolloin 3s lipolla ei saa ajaa.

Jep, mutta toisaalta en ylipäätänsä ymmärrä koko rajoitusta näin vapaassa luokassa, oletettavasti virhe kisailmossa, kun sitä ei kerran ole tuolla toisessa topicissakaan..

Ja tosiaan, en jaksa uskoa että 3s lipo tuo minkäänlaista hyötyä nykyisellä radalla.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Mikko L - 12.11.08 - klo: 16.59
Hmmm, kisailmoituksessa tuo 7.4v ei ollut vahinko, vaan tarkoitus oli vain rajata 3s lipot pois. Nyt ei sitten kyllä ollenkaan tullut mieleen lifet...

Tottahan se on, ettei tällä radalla ylettömällä teholla juhli, mutta johonkin se raja on kuitenkin vedettävä 7.2 -> 7.4 -> 8.4 -> 9.9 -> 11.6 -> vai mikä?

No joo, kilpailun ylimmän sääntökomitean hallitus vetäytyy Caribialle hätäkokoukseen (Yhdistyksen suomin varoin) miettimään akkuasiaa, palaamme rusket... siis päätöksen kanssa mahdollisimman pikaisesti asiaan  :tongue:

Mites toi akkusääntö nyt on, kun tuolla "Lippulaivan kilpailut -08/ -09" topicissa sanotaan näin:

1/16 ja 1/18 -kokoiset autot: renkaat, koneet ja akut vapaat.

Toi 7.4v nimittäin sulkee mini-infernot ja 3s lifet pois kisoista.. Ja hyöty 3s lipoista on hyvinkin pieni, jos sitä edes tolla radalla on.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Mikko L - 13.11.08 - klo: 08.18
No joo, kilpailun ylimmän sääntökomitean hallitus vetäytyy Caribialle hätäkokoukseen (yhdistyksen suomin varoin) miettimään akkuasiaa, palaamme rusket... siis päätöksen kanssa mahdollisimman pikaisesti asiaan  :tongue:
Väliraportti täältä beach, siis busines centeristä - tässä vaiheessa neuvotteluja osapuolet olisi päätymässä rajaamaan vain 3s lipot pois, eli nimellinen jännite rajattaisiin 10 V.

Täältä tähän  :tongue:
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: tomije - 13.11.08 - klo: 20.39
9.9 v life taitaa suoda parhaan edut jos tehoja haluaa, mutta josta ei lippiksessä ole mitään hyötyä.

Itselläni on b44 assossa a123 M1 2s2p paketti jännite 6.6 ja
4.5 motilla meno on miltei liiankin rajua.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Nege - 13.11.08 - klo: 20.44
Psst Mikko. Huitaise taajuuden kohdalle 40,xxx kitoz
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: historia - 13.11.08 - klo: 21.25
Perkule kun olis kiva päästä ajaa tuonnekkin...
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: *HOKE* - 13.11.08 - klo: 23.57
Olis kiva päästä edes johonkin näistä suunnitelluista lippiksen kisoista, mutta kun tuppaa olemaan jokatoinen lauantai töitä ja olette laittaneet kyseiset kisat juuri siten että jokainen osuu siihen lauantaihin kun olen töissä.
Miten ihmeessä edes onnistuitte?
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: jerzirccar1 - 14.11.08 - klo: 01.58
Sori, en tiennyt että kysyminen oli kielettyä joten poistin sen kiltisti jotta ei tule tappelua.
Jerzi
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Koheltaja - 14.11.08 - klo: 07.05
Ma,Ti,Ke,La ja nyt Sunnuntaisin saa ajaa samalla hinnalla niin paljon kuin haluaa :grin:
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: jerzirccar1 - 14.11.08 - klo: 08.33
Sori taas jälleen kerran.
Jerzi

Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Mikko L - 14.11.08 - klo: 09.31
Kysyminen ei ole kiellettyä, päinvastoin, mutta jospa Jerry kysyisit hieman toisella asenteella niin siihen olisi mielekkäämpää myös vastata.

Jos jo kysymyksesi on muotoiltu "retoriseksi" ja sanot, että tästäkin tulee tappelua ja itse sen samalla aloitat niin onko se oikea tapa?

Joka tapauksessa vastaan nyt tuohon alkuperäiseen "kysymyksesi" että miksi A-finaalit ajetaan x 3 ja muut x 2?

Tämä järjestely on tehty aikataulullisista syistä ja ilmoitusta tehdessä on kuitenkin varauduttava siihen, että kilpailuun osallistuu mahdollisimman paljon kilpailijoita. Kunhan ilmoittautumisaika umpeutuu ja tiedetään tarkka osallistujamäärä voidaan tuota ohjelmaa muuttaa mahdollisuuksien mukaan.

Usko pois Jerry, että kyllä minäkin olen sitä mieltä, että olisi hyvä, että kaikki saa ajaa yhtä paljon! Mutta onko sekään reilua, että jos joku ei saa niin muutkaan ei saa saada? Kyse on kuitenkin viidestä minuutista!
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Mikko L - 14.11.08 - klo: 14.49
Hmmm, ilmoitustasi lainaten "Kiteitä on. Sanot vaan mitä käytän, kaikki löytyy."

Ei sitten löydykkään vai :p

Psst Mikko. Huitaise taajuuden kohdalle 40,xxx kitoz
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Nege - 14.11.08 - klo: 19.59
Löytyy.

Mut ei 27.
Niitäkin on vain kuus taulussa.

Siksipä käytän mielummin 40. kun mahiksia on 20.  :grin:
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Mikko L - 17.11.08 - klo: 13.28
ILMOITTAUTUKAA!

Tiedän, että vielä on kuskeja jotka ei ole ilmoittautuneet - laittakaahan ilmoa tulemaan!
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: historia - 17.11.08 - klo: 17.40
Ei oo kyytii  :grin: Muuten kyllä.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: *HOKE* - 17.11.08 - klo: 17.44
Paha kun oon töissä kahteen asti ja paikanpäälle ehtisin varmaan kolmeksi...
Alkuerät varmasti siinävaiheessa menneet, eli enpä taida edes ilmottautua.
Tosin ilmottautumismäärä näyttää siltä että A finaaliin pääsis ilman alkueriäkin.
Mutta mikäs on aikataulu???
Jos kolmelta tulen paikanpäälle niin ehdinkö ennen ekaa finaalia vaiko en???

1/18 luokkaan siis...
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: tomije - 17.11.08 - klo: 22.14
Tulisin erittäin mielelläni, mutta kun en vain pääse kyseisenä vko.loppuna.

Sit seuraaviin kisoihin (toivottavasti järjestetään)

Tomppa

Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Mikko L - 18.11.08 - klo: 13.26
Vielä on pari päivää aikaa ilmoittautu ajoissa!

Missä on kaikki tuupparikuskit? Aika tylsää ajaa yksin  :undecided:
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: jerzirccar1 - 18.11.08 - klo: 13.36
Kyllähän treeneissä on hauskaa mutta paljon hauskempaa se on ajaa kisaa :wink:
Jerzi
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: historia - 18.11.08 - klo: 17.08
Siirtäkää viikolla niin mä lupaan tulla kisoihin. :grin: Mutta eihän siellä reeneissäkään kovin montaa takapotkua ole näkynyt...
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Sami L - 18.11.08 - klo: 17.21
Jos kyyti on ainoa ongelma, niin kannattaa sellaista kilpakumppaneilta kysellä.

Ja edittinä vielä: Myös julkinen liikenne on olemassa ja sitäkin puolta kannattaa tarkastaa, olettaen että kisaaminen oikeasti kiinnostaa. Sähkökrossikitti on vielä suht inhimillinen kuskata muutenkin kuin autolla ovelta ovelle.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: historia - 18.11.08 - klo: 17.24
No kysästään sitten, elikkäs onko joku hyvinkäältä lähdössä?
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Mikko L - 19.11.08 - klo: 08.30
No niin, virallisesti viimeinen päivä ilmoittautua ajoissa, eli vielä kerkee ja mahtuu mukaan  :wink:

Ku ei ole tullu, eikä näytä tulevankaan, muita tuuppareita ni piti käydä ostamassa nelkku  :grin:

Edit: Niin ja ilmoittautuminen onnistuu vielä myös paikan päällä +5€ hintaan.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: *HOKE* - 19.11.08 - klo: 10.17
Omalla kohdallani edelleen aikataulu on kriittinen...

Onko edes alustavaa aikataulua jonka mukaan voisi todeta onko minun mitään mahdollisuutta tulla ajamaan vai ei???
Nyt näköjään pikkuluokassa on 10 ilmoittautunutta, eli jos kaikki tulevat paikalle niin en pääse suoraan A finaaliin????

Suurella varauksella mut voi listaan laittaa.
Päätän osallistumiseni vasta kun näen edes alustavan aikataulun.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Mikko L - 19.11.08 - klo: 10.48
Alustava aikataulu:

09:00 Ovet auki
11:00 Eräharjoitukset
11:35 Ajajakokous
12:00 Alkueräkierros 1
12:40 AE-kierros 2
13:20 AE-kierros 3
14:30 1. finaalit
15:30 2. finaalit
16:30 3. finaalit
17:10 Palkintojen jako


Eräharjoitukset: 5 min

Erät:
M4-10 5 min
Minit 7 min

Finaalit:
M4-10 5 min
Minit 10 min
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Bagi - 19.11.08 - klo: 15.02
Minkäs takia 1:18 ajaa 10min finaalissa  kun 1:10 taas 5min

Eikö 1:18 vois ajaa myös 5min, kun osa todennäkösesti ajaa nimheillä , jotka hyyttyvät kovaa ajettaessa 10:ssä minuutissa.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Mikko L - 19.11.08 - klo: 15.53
Tätä tuossa pohdittiin ja päädyttiin tuohon 10 min. Jos 10 min on liian pitkä aika joillekin niin kyllä finaalit voidaan lyhentää 7 min. Tämä asia voidaan vielä päättää yhdessä ajajakokouksessa.

Minkäs takia 1:18 ajaa 10min finaalissa  kun 1:10 taas 5min

Eikö 1:18 vois ajaa myös 5min, kun osa todennäkösesti ajaa nimheillä , jotka hyyttyvät kovaa ajettaessa 10:ssä minuutissa.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Mika R - 20.11.08 - klo: 22.13
tullaan jarnon kanssa edustamaan kyoshoa mini-infernoilla , radasta ei mulla hajua eikä paljon muustakaan.. Katotaan kestääkö akut edes tuon 7 min. Enkä tod usko että pysyn muiden kyydissä mutta mukavaa näin etukäteen että pääsee paikalle.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: *HOKE* - 20.11.08 - klo: 22.18
Vieläkin odottelen tarkempaa aikataulua.
Monelta siis alkaa eka 1/18 finaali???
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: jerzirccar1 - 20.11.08 - klo: 22.25
Minkäs takia 1:18 ajaa 10min finaalissa  kun 1:10 taas 5min

Eikö 1:18 vois ajaa myös 5min, kun osa todennäkösesti ajaa nimheillä , jotka hyyttyvät kovaa ajettaessa 10:ssä minuutissa.

Tee näin että kysele kuinka moni ajaa nimheillä ja katso sitten että kannattaakos se ajoaika lyhentää 1 tai 2 kuskin  takia  :wink:  Jos on vain 1 kuski joka niillä ajaa niin eikait hänen takia lyhennetä aikaa sitten kuin noilla lipoilla ajaa vissiin jo yli 30min.
Jerzi
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Mikko L - 21.11.08 - klo: 09.35
Pikkuautot jaetaan kolmeen alkueräryhmään ja finaaleita ajetaan A ja B, kolme kierrosta kutakin.

M4-10 jaetaan kahteen alkueräryhmään ja finaaleita ajetaan vain A, kolme kierrosta kutakin.

Tarkemmat erälistat tehdään vasta la aamuna.

Aikataulu
          
Eräharjoitus
M-18 1   11:00
M-18 2   11:08
M-18 3   11:16
M4 1   11:24
M4 2   11:32
Ajajakokous
   11:45
Alkuerä 1
M-18 1   12:00
M-18 2   12:10
M-18 3   12:20
M4 1   12:30
M4 2   12:40
Alkuerä 2
M-18 1   12:50
M-18 2   13:00
M-18 3   13:10
M4 1   13:20
M4 2   13:30
Alkuerä 3
M-18 1   13:40
M-18 2   13:50
M-18 3   14:00
M4 1   14:10
M4 2   14:20
Finaali 1
M-18 B   14:30
M-18 A   14:40
M4   14:50
Finaali 2
M-18 B   15:30
M-18 A   15:40
M4   15:50
Finaali 3
M-18 B   16:30
M-18 A   16:40
M4   16:50
Palkintojen jako
   17:05

Edit: Luokkanimitys Mini -> M-18, ettei sotketa siihen oikeaan ja aitoon Tamiya Mini -luokkaan.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: *HOKE* - 21.11.08 - klo: 10.13
No tulihan se vastaus sieltä...
Eli mun nimen voi vetää listalta pois.
En tule ajamaan 2 kpl B finaalia.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Koheltaja - 21.11.08 - klo: 10.36
On muuten hieman harhaanjohtavasti nimetty 1:16/1:18 skaalan krossiluokka Miniksi. Äkkinäinen voisi luulla että siellä ajetaan Minikisat eikä pikkukrosseilla :wink:
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Mikko L - 21.11.08 - klo: 12.40
On muuten hieman harhaanjohtavasti nimetty 1:16/1:18 skaalan krossiluokka Miniksi. Äkkinäinen voisi luulla että siellä ajetaan Minikisat eikä pikkukrosseilla :wink:
Tuo on ihan totta  :undecided:

Englannissa nimittävät tätä luokkaa Micro-luokaksi jotku taas MiniX:ksi! Micro-X:ää ei ainakaan sekottaisi Tamiya Miniehin, mutta toisaalta Mini, kokona, kuvaisi paremmin.

Aika hankalaa kun muista tuttua kaavaakaan (M4-10) ei oikein pysty soveltamaan kun autoja on 1/16 ja 1/18, 2WD ja 4WD...
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Koheltaja - 21.11.08 - klo: 13.15
Miten olisi M-16/18? Tai pelkkä M-18, 1:18 on käsittääkseni yleisin nimitys näille pikkupäristimille. Kilpailukutsussa eriteltäisiin tarkemmin mitkä autot tähän luokkaan kuuluu, esim. kaikki 1:16-1:18 skaalan autot vetotavasta riippumatta?
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Mikko L - 21.11.08 - klo: 13.31
Skidi-X  :p  :grin: :lol:
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: ToniP - 21.11.08 - klo: 14.10
M-18 on selkein.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: TTKoo - 21.11.08 - klo: 14.25
M-18 on selkein.

Aivan, koska silloin ei rajata vetotapaa kuten isompien luokissa.

M2-10  on 1/10 kokoinen takaveto
M4-10  on 1/10 kokoinen nelivetoauto
joten
M-18 olkoon 1/18 (1/16) 1/18 kokoinen vetotavasta riippumatta
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Mikko L - 21.11.08 - klo: 14.36
Jepa, M-18 on hyvä, jospa tuosta saisi ihan pysyvän nimityksen.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Mikko L - 21.11.08 - klo: 15.21
Pieni muutos aikatauluun: Finaalien alkua siirretty 30 min, jotta kaikille jää riittävästi aikaa valmistautua finaaleihin.

M-18 jaetaan kolmeen alkueräryhmään ja finaaleita ajetaan A ja B, kolme kierrosta kutakin.

M4-10 jaetaan kahteen alkueräryhmään ja finaaleita ajetaan vain A, kolme kierrosta kutakin.

Tarkemmat erälistat tehdään vasta la aamuna.

Aikataulu
          
Eräharjoitus
M-18 1   11:00
M-18 2   11:08
M-18 3   11:16
M4 1   11:24
M4 2   11:32
Ajajakokous
   11:45
Alkuerä 1
M-18 1   12:00
M-18 2   12:10
M-18 3   12:20
M4 1   12:30
M4 2   12:40
Alkuerä 2
M-18 1   12:50
M-18 2   13:00
M-18 3   13:10
M4 1   13:20
M4 2   13:30
Alkuerä 3
M-18 1   13:40
M-18 2   13:50
M-18 3   14:00
M4 1   14:10
M4 2   14:20
Finaali 1
M-18 B   15:00
M-18 A   15:10
M4   15:20
Finaali 2
M-18 B   16:00
M-18 A   16:10
M4   16:20
Finaali 3
M-18 B   17:00
M-18 A   17:10
M4   17:20
Palkintojen jako
   17:35
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Mikko L - 22.11.08 - klo: 19.05
Suuri kiitos kaikille osallistuneille, kisat sujuivat oikein mallikkaasti ja tästä on hyvä jatkaa tuleviin kahinoihin.

Tuloksia tulee varmastikin kunhan vain meidän erittäin hienosti hommansa hoitanut kierrostenlaskija saa linkit palstalle.

Seuraava kisa tulee olemaan Hobbylinna Indoor Challenge -kilpasarjan ensimmäinen osakilpailu sunnuntaina 14.12. Virallinen kisakutsu tulee palstalle pikapuoliin.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: FrzT - 22.11.08 - klo: 19.51
Kick-offin kierrosaikoja löytyy täältä (http://koti.welho.com/pketolai/rc/Kilpailut/Lippis%20Pre-Race/). Kiitokset kilpailunjärjestäjille ja kanssa kisaajille, hauskaa oli!

Omalta osaltani kilpailu meni miten meni. Ensimmäinen alkuerä meni ihan ok ja toisessa erässä takadiffi kirjaimellisesti suli alle.
Sulamisen seurauksena auto muistutti enemmän käärmettä, kuin luotia kiihdytettäessä.
Noh ensikerralla ollaan viisaampia ...ehkä

*HOX* Lopputulokset siis seuraavanlaiset:

M-18 B
1. Lasse Lehtonen
2. Ari Nerg
3. Kenneth Blomqvist
4. Joni Viljanen

M-18 A
1. Matti Vähämäki
2. Antti HAnninen
3. Niklas Holmberg
4. Aleksi Reiman
5. Jani Wallenius
6. Toni Frantsi
7. Jani Salmela

M4-10
1. Matti Niinistö
2. Jani hovi
3. Mikko Laitinen
4. Pekka Kuronen
5. Jiri Jokinen
6. Reijo Mattila
7. Jere Vaarmio
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Koheltaja - 22.11.08 - klo: 20.02
Tänkjuu kisanjärjestäjille ja kisakumppaneille pojan puolesta, jännää oli pojan ekassa mittelössä, jopa niin jännää että huulet on pureskelusta kipeenä... :grin:
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Luisu - 22.11.08 - klo: 20.16
Iso kiitos kaikille jotka mahdollistivat nämä kisat. Oli todella mukavaa olla ajamassa. Edellisistä aijostaki taitaa olla yli puolivuotta.
pikku hiljaa sieltä rupes taas vauhti löytymään.

Mutta kiitos kaikille
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: jsalmela - 22.11.08 - klo: 20.16
Kiitokset järjestäjille ja kisaajille sekä kaikille mukana olleille. Mainiot kisat oli, vaikka omalla kohdalla ei tekniikka pelannutkaan ihan täydellisesti. Ensi kerralla sitten...  :grin:
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: peitsamo - 22.11.08 - klo: 20.39
Kisat meni hienosti, kiitos käytännön järjestelyistä Mikko L:lle, Negelle ja muille mukana olleille. Palkinnoista kuuluu kiitos Hobbylinnalle.

Kaikki meni hienosti, tästä on hyvä jatkaa ensimmäiseen Hobbylinna Indoor Challenge- kisaan muutaman viikon päästä (su 14.12.2008) ja siitä edelleen Winter Jumps osakilpailuun 10.1.2009.

Omalta osalta kisat meni hyvin, vaikka vauhti ei ihan kärkisijoille riittänytkään. Tänään ei ollut pienintäkään ongelmaa tekniikan suhteen, joten oli helppo keskittyä pelkästään kisaamiseen.

Ohessa hieman huonolaatuinen videonpätkä, mutta siitä saa ainakin jonkinlaisen kokonaiskuvan Lippiksen mahtavasta radasta.

Katsotaan myöhemmin, mitä kameran "filmille" tallentui.

Laittasko Frantsi vielä lopputulokset kaikkien nähtäville?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gkEwusLcQXE[/youtube]
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: FrzT - 22.11.08 - klo: 21.08
*HOX* Lopputulokset siis seuraavanlaiset:

M-18 B
1. Lasse Lehtonen
2. Ari Nerg
3. Kenneth Blomqvist
4. Joni Viljanen

M-18 A
1. Matti Vähämäki
2. Antti HAnninen
3. Niklas Holmberg
4. Aleksi Reiman
5. Jani Wallenius
6. Toni Frantsi
7. Jani Salmela

M4-10
1. Matti Niinistö
2. Jani hovi
3. Mikko Laitinen
4. Pekka Kuronen
5. Jiri Jokinen
6. Reijo Mattila
7. Jere Vaarmio
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: historia - 22.11.08 - klo: 21.14
Mitkäs palkinnot oli?
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Mikko L - 22.11.08 - klo: 21.17
Suklaata kaikille  :grin: ja voittajille erinäisiä tavarapalkintoja.

Esim. M-18 voittaja sai harjattomille tarkoitetun säätimen
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: jerzirccar1 - 22.11.08 - klo: 21.27
Ymmärsin että Hoke oli myös ajamassa mutta ei näy tuloksissa.
Jerzi
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Bagi - 22.11.08 - klo: 21.41
Hoke oli niin nopee ettei näy edes tuloksissa  :mrgreen:

Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: *HOKE* - 22.11.08 - klo: 21.56
Unknown 4960740 kiittää ja kumartaa...
Oli ihan hauska testikisa.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: redman - 22.11.08 - klo: 22.57
oli hauska päivä, kiitokset kisanjärjestäjille ja muille kisaajille hyvistä väännöistä!
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Nege - 23.11.08 - klo: 15.31
Kiitoksia haastaville kisakumppaneille.
Ja kiitoksia Koheltajalle renkaiden lainasta.

Oma kisa meni vähän läskiks tekniikkamurheiden takia.
Mikä nyt ei ole mitään uutta.
Viimeinen B-finaalilähtö onnistui viimein vaikkakin vajaatehoisella hieman kärvähtäneellä koneella.

Ja seuraaviin kisoihin en ota 3-racingin halppisrenkaita.
Kumit oli ok mutta vanne ei kestä.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Koheltaja - 23.11.08 - klo: 16.21
Viimeinen B-finaalilähtö onnistui viimein vaikkakin vajaatehoisella hieman kärvähtäneellä koneella.

Se oli tosiaan mallikasta menoa, hyvät renkaat ja rauhallinen kone oli näköjään taikasana vikassa stintissä :wink:
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: jerzirccar1 - 23.11.08 - klo: 16.35
Viimeinen B-finaalilähtö onnistui viimein vaikkakin vajaatehoisella hieman kärvähtäneellä koneella.

Se oli tosiaan mallikasta menoa, hyvät renkaat ja rauhallinen kone oli näköjään taikasana vikassa stintissä :wink:

Aivan kuten nuo vakio shrkin koneet :lol:
Missäs oli kyosho kaverit :huh:
Jerzi
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Nege - 23.11.08 - klo: 17.08
Näinpä.
Silti olisi saanut olla hieman ruutia enemmän jotta hypyt ois onnistunu helpommin.

Sai hakea laveilla linjoilla vauhtia tai körötellä hissukseen hyppyjen yli.

Täytyy käydä taas moottorikaupassa. Taisi kone otta kyttyrää omasta hölmöilystä.  :shock:
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Luisu - 23.11.08 - klo: 18.36
Viimeinen B-finaalilähtö onnistui viimein vaikkakin vajaatehoisella hieman kärvähtäneellä koneella.

Se oli tosiaan mallikasta menoa, hyvät renkaat ja rauhallinen kone oli näköjään taikasana vikassa stintissä :wink:

Aivan kuten nuo vakio shrkin koneet :lol:
Missäs oli kyosho kaverit :huh:
Jerzi

Kyoshoihin taisi tulla pienoisia tekniikka murheita ja vara osait taisi loppua
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Mika R - 23.11.08 - klo: 21.15
pitää paikkaansa. näissä meidän vanhoissa kyösteissä (ulkonakin ajetuissa) oli näköjään sen verran side-flexiä että noissa pudotuksissa, mitä radassa oli, niin spurrit menivät ilmeisesti rikki. no näytti niitä menevän muissakin. jos tuohon olisi osannut varautua niin olisi ollut varmaankin korjattavissa jotenkin etukäteen, viime talvena kun ei mennyt sisäradoilla Omena&Matinkylä yhtään, joten tuli sikälikin tuo radan vaativuus hieman yllätyksenä. Mutta eipä siinä mitään, näistä oppii. Itsellä tuo vauhti ei ehkä olis riittänyt A-finaaliin asti, mutta luulen että Jarnolla olisi. Olin kuitenkin ekan kierroksen 7. sijaani heti siinä Luisun jälkeen tyytyväinen  :cheesy:
kiitokset Laitiselle ja kumppaneille järjestelyistä!
voidaan ehkä olla mukana jatkossakin kunhan hieman paikataan vehkeitä tässä välissä

e: taisikin olla niin että Jarnon spurri hajos vasta A-finaalin alussa, joten vauhdissa ei ollut puutteita kuten itsellä hieman (vanha väsynyt harjaton), akut olivat samat nimh 9.6V:t
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Bagi - 23.11.08 - klo: 21.30
Onko jollekkin ilmestynyt pakkiin ylimääräinen HTR:n kultaisella kahvalla oleva 1.5mm avain, sillä omani on kadoksissa lauantain jäljiltä.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: redman - 23.11.08 - klo: 21.54
Onko jollekkin ilmestynyt pakkiin ylimääräinen HTR:n kultaisella kahvalla oleva 1.5mm avain, sillä omani on kadoksissa lauantain jäljiltä.

ko. iteemi löytyy multa
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: *HOKE* - 24.11.08 - klo: 01.10
e: taisikin olla niin että Jarnon spurri hajos vasta A-finaalin alussa, joten vauhdissa ei ollut puutteita kuten itsellä hieman (vanha väsynyt harjaton), akut olivat samat nimh 9.6V:t

Riippuu hieman että miten tuon taas ajattelee...
A finaaliin pääsemiseen ei ollut puutteita, mutta voitosta taisteluun väittäisin että nopeudessa oli puutteita.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Mika R - 24.11.08 - klo: 07.52
joo joo
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: *remppa* - 24.11.08 - klo: 11.29
Kiitos hienosta kisasta, hauskaa oli!! :azn:

Pakko selitellä, että oma ajo kaatui tekniikkamurheisiin. :huh:

Voisiko joskus kokeilla kisaformaattia, jossa alkuerät jätetään kokonaan pois, koska niillä ei ole sijoituksen kannalta paljoakaan merkitystä. Ajettaisiin vain esim. 4-6 osakilpailua voitosta, joiden yhteispistemäärä ratkaisisi koko mestaruuden. Lähtöjärjestys vaikka arvottaisiin ekaan kisaan ja sitten lähtöjärjestys lopuissa kisoissa edellisen sijoituksen perusteella.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: ToniP - 24.11.08 - klo: 11.34
Lainaus
alkuerät jätetään kokonaan pois, koska niillä ei ole sijoituksen kannalta paljoakaan merkitystä.
Eikös niillä juurikin tekniikkamurheitten takia ole merkitystä?
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: *HOKE* - 24.11.08 - klo: 11.58
Kiitos hienosta kisasta, hauskaa oli!! :azn:

Pakko selitellä, että oma ajo kaatui tekniikkamurheisiin. :huh:

Voisiko joskus kokeilla kisaformaattia, jossa alkuerät jätetään kokonaan pois, koska niillä ei ole sijoituksen kannalta paljoakaan merkitystä. Ajettaisiin vain esim. 4-6 osakilpailua voitosta, joiden yhteispistemäärä ratkaisisi koko mestaruuden. Lähtöjärjestys vaikka arvottaisiin ekaan kisaan ja sitten lähtöjärjestys lopuissa kisoissa edellisen sijoituksen perusteella.

Toimishan toi mikäli kuskeja on niin vähän että kaikki mahtuu samaan finaaliin.
Jos olis nousufinaalit niin silloin toi formaatti toimis myös.
Mutta kun ongelmana on se että akkujen lataus kestää noin tunnin niin nousufinaalin järkkääminen olis aika hankalaa... tai ainakin aikataulut olis eeeerittäin väljät jne.
Toki nousufinaaliformaatti on omasta mielestäni kaikkein mielenkiintoisin, mutta tosiaan toteutus ontuisi aika pahasti sähkö puolella.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: jarkko - 24.11.08 - klo: 12.14
...Jos olis nousufinaalit niin silloin toi formaatti toimis myös.
Mutta kun ongelmana on se että akkujen lataus kestää noin tunnin niin nousufinaalin järkkääminen olis aika hankalaa... tai ainakin aikataulut olis eeeerittäin väljät jne.
Toki nousufinaaliformaatti on omasta mielestäni kaikkein mielenkiintoisin, mutta tosiaan toteutus ontuisi aika pahasti sähkö puolella.

Kolme 2400 MAh LiPoa maksaa yhteensä alle 100€. Akun voi laittaa lataukseen heti erän jälkeen ja esim. Orion sanoo että saa ladata 2C virralla. Akut voi ladata kaikki valmiiksi ennen kisapaikalle tuloa ja kahdella edullisella laturilla pääsee akkujen puolesta ajamaan kolme erää tunnissa.

Moottorin saa kylmäksi 5 minuutissa muutaman kympin jäähdyttimellä.

Eränvälikahvin hakuun ja juontiin menee alle 5 minuuttia.

Nousufinaaliformaatin pitäisi onnistua ihan hyvin.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: *HOKE* - 24.11.08 - klo: 12.43
Perus kerhokisojen ajattelutapaa kun lähtee miettimään niin tuo ei taaskaan toimi.
Näissä rentomielisissä kisoissa kun yleensä on ideana houkutella mukaan myös aivan ekakertalaisia kuskeja mahdollisimman pienellä osallistumiskynnyksellä.
Moni pidempäänkin harrastanut ajaa vielä nimheillä jne.
Kiteitä löytyy vain yhdet rtr paketin mukana tulleet.

Osallistumiskynnys ei ole pieni mikäli kisan läpi ajaminen onnistuu vain hankkimalla useampi akku, kunnon laturi ja pahimmillaan vielä muukin elektroniikka että voisi lipoja hyödyntää.

Pro tasolla ei tosiaan ongelmaa olisikaan...
Osallistujamääriä vielä kun katsotaan ja tarkemmin katsotaan muutenkin osallistuneita niin ei siellä hirveesti loppujenlopuksi ole sellaisia kavereita jotka välttämättä tuota formaattia pystyisi läpi käymään.

Eli ei täysin toteutuskelpoinen formaatti jos tosiaan halutaan saada uusia harrastajia mukaan ja paljon osallistujia.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: jarkko - 24.11.08 - klo: 14.02
Kaikilla uusilla formaateilla on sisäänajoaikansa.

Uusien, kalustoa vasta hankkivien harrastajien kannalta "LiPo-pohjalle" lähteminen on fiksumpaa ja halvempaa kuin NiMh-pohjainen malli. Nyky NiMh'ien käyttöikä lasketaan viikoissa ja ne vaativat jatkuvaa baby sitting'iä pysyäkseen hengissä.

Oman havaintoni mukaan ei 2,4 gigaiset myöskään ole enää mikään pro-tason juttu.

Ennen täysimittaista lanseerausta aloittelijasegmenttiin tuota nuosufinaalimallia kannattaisi ehkä kokeilla jollain porukalla.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: *remppa* - 24.11.08 - klo: 14.04
Lainaus
alkuerät jätetään kokonaan pois, koska niillä ei ole sijoituksen kannalta paljoakaan merkitystä.
Eikös niillä juurikin tekniikkamurheitten takia ole merkitystä?

Nyt putosin kärryiltä? :shock: Itsellä alkuerät meni ihan hyvin, murheet alkoi juuri finaaleissa, kun ajamisella alkoi olla jotain merkitystä sijoituksen kannalta.

Edelleen olisi kiva, jos voisimme kokeille ihan tavallisena treeni-iltana tapaa, että halukkaat autot viivalle esim. klo 17 , 18 ja 19 sitten 10 minuutin kisa ja thats it. Muu aika vapaata ajoa omaan tahtiin. Minun puolesta voisi olla vaikka 10 ja 18 autot sekaisin. Silloin saisimme vähän kontrolloidumpaa kisatreeniä "virallisempia" kisoja varten, ehkä noita herrasmiesajotapojakin voisi paremmin harjoitella epävirallisemmassa tilanteessa.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: jerzirccar1 - 24.11.08 - klo: 14.11
Voisin kuvitella että noitten jälkeen olis jopa pienempi kynnys tulla jamaan kisaa kuin alla on hiukan leppoisampia kisatreeni ajoja.
Jerzi
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: Koheltaja - 24.11.08 - klo: 14.37
Toi on muuten pirun hyvä idea, ainakin kannattaa kokeilla ja katsoa miten pelittää.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: peitsamo - 24.11.08 - klo: 14.41
Meillähän on nyt loistava mahdollisuus ottaa treeni-iltana asia kokeiluun, kun on ajanottolaitteet ja pelit.

Mielestäni kolme alkuerää on jokseenkin turha, etenkin tietäen, että ainoa asia, josta niissä taistellaan on ensimmäisen finaalin lähtöjärjestys.

Taitaapa olla niin, että lähes kaikki Lippiksessä ajavat käyttävät LiPoja, tosin se mitä HOKE sanoi uusien naamojen saamisesta kisaan mukaan, pitää myös paikkansa. Minun tulkinta asiasta on ehkä enemmän se, että kisaan mukaan tuleminen on enemmän kiinni "kynnyksen ylittämisestä", kuin toisen akun hankkimisesta.

Kisaformaatin suhteen pitää myös huomioida kisapäivän kokonaisaikataulu. "Turhat" startit olisi hyvä minimoida, jotta pysymme suuremmallakin osallitujamäärällä Kauppakeskuksen aukioloaikojen puitteissa.

Muttajoo, voitas tosiaan kokeilla erilaisia formaatteja tällä ja ensi viikolla.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: moukari - 24.11.08 - klo: 20.44
Kiitoksia oikein mukavista kisoista.

Itse ajoin koko keikan yhdellä lipolla, se ei koitunut mitenkään ongelmaksi vaan noparin lämpökatkasu oli mulla murheen kryyninä. Viimeseen erään pääsi starttaamaan muutaman auton takaata ja kun onnenpotkulla ei jäänyt alku rysään kiinni siitä vaan sitten vetää letkaa. Auto tuntu toimivan aina vaan paremmin mitä enemmä anto mailaa, tästä kissasta ei tainut jäädä ku rataennätys ja luu käteen. Rata on kyllä aivan sairaan hieno ja toimiva, Jätkät on tehny hienoa työtä. Hovin kanssa spekuloitiin ajolinjoja kisan jälkeen ja todettiin että niitä on aivan sairas määrä.
Tuli väännettyä oikein mallikelpoista kilvanajoa juuri Janin kanssa kiitoksia korkeasta pulssista ja adrealiineista.

Kyllä sitä aina ihmettelee ku istuu persiilleen menneen erän jälkeen mekkaamassa ja sama naama toisella puolella mekkaamassa hajonnutta autoa et onko tässä mitään järkeä, Kyllä on jäi niin hyvä maku rennoista kisoista.

Kumartaa ja kiitttää.


Auton setuppi

Yokomo B-Max4
LRP TC-Spec/LRP 5.5 Sintratulla.
etu
1.4 vakaaja
50wt Siim öljy
0.30 tuumasii limittereitä ulosjoustoon iskarin sisällä 3kpl
iskari ohjemittainen
iskarit sisällä ylhäältä
iskarit alhaalla ulkona
Linkki sisällä pitkänä
C-Palassa lyhyenä

Taka
1.3 vakaaja
40wt Siim öljy
0.30 tuumasii limittereitä ulosjoustoon iskarin sisällä 3kpl
iskari ohjemittainen
iskarit sisällä ylhäältä
iskarit alhaalla ulkona
Linkki sisällä pitkänä
Hubissa lyhyenä

Vakio spurri ja 20t pinjoni


Paras läppi tällä setupilla 14.08 korjatkaa jos väärässä



Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: *HOKE* - 24.11.08 - klo: 21.10
Itse ajoin koko keikan yhdellä lipolla, se ei koitunut mitenkään ongelmaksi

Aikaisemmin puhuttiin että jos ajetaan kisaa nousufinaali formaatilla niin yksi akku on ongelma...
Eihän se yksi akku ongelma tosiaan ole kun erien välillä on aikaa tunti, kun siinä ajassa lipo on käytännössä jo täysi... kun akku ei koskaan mene lähellekkään tyhjää.
Mutta jos ajetaan tosiaan nousufinaali formaatilla niin eipäs onnistukkaan enää.
Erien välissä kun ei olekkaan kuin korkeintaan esim 30 minuuttia ja sekin hyyyyvin väljällä aikataululla ajettuna, niin se on siinä ja siinä riittääkö edes 3 akkua yhden laturin kanssa.

Itsekin kyllä mieluiten ajaisin nousufinaalityylillä ja pidemmillä erillä, kuten polttiskrossissa...
Tosin siitä tulee mieleen taas yksi varjopuoli näillä sähköautoilla jotka tuntuu olevan todella herkkiä.
Omalla kohdalla eka finaali jäi kesken, kuten myös toisella osapuolella.
Kaveri hyppäs hyppyrin pieleen ja tarvitsi nostajan apua... nostaja kirmas nopeesti paikalle, toimi oikeaoppisesti ja katsoi hyppyriinpäin ettei tule autoa ennenkuin heittää auton takaisin radalle... No mutta satuinpas tulemaan kohtuu vikkelästi ja oli ilmassa samalla kun näin että nyt tulee auto takaisin radalle... SPRÄNKS... iskari poikki ja toiselta tukivarsi poikki.
Molempien hiitti jäi siihen.
Nousu formaatilla olis jääny koko kisa siihen, mutta nyt ei haitannut pätkääkään vaan pysty keskittymään kahteen seuraavaan finaaliin.

Hyviä ja huonoja puolia siis.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: moukari - 24.11.08 - klo: 23.12
Heh taisit todistaa toistakin SPRÄNKS finaalia  :cheesy: on muuten vieläkin korjaamatta  :grin: Mutta tämä on kilpailua kaikkea sattuu ja tapahtuu Autosta voi tulla rampa sekunnin sadasosassa...
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: *HOKE* - 25.11.08 - klo: 00.20
Juuri näin... siksi tuo on omalla tavallaan mukavampi tapa että ajetaan 3 finaalia joista 2 lasketaan...
Voi mennä kerran pipariks.
Jos on polttistyylillä niin ei ole mahdollisuuksia yhteenkään kolariin kun kisa on jo siinä.
Polttiksissa tuo toimii, koska autot ovat miljardin kestävämpiä.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: jerzirccar1 - 25.11.08 - klo: 00.40
Juuri näin... siksi tuo on omalla tavallaan mukavampi tapa että ajetaan 3 finaalia joista 2 lasketaan...
Voi mennä kerran pipariks.
Jos on polttistyylillä niin ei ole mahdollisuuksia yhteenkään kolariin kun kisa on jo siinä.
Polttiksissa tuo toimii, koska autot ovat miljardin kestävämpiä.

Kävin ajamassa yhden sähkökrossi kisan ja nuo nelkut olivat vissiin tehty todella heikoista osista kuin osia meni ihan kokoajan rikki niistä. Missä on ne autot jotka ovat yhtä vahvat kuin rc10 olivat aikoinaan.
Jerzi
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu - Lippulaiva Kick-off 22.11.2008
Kirjoitti: *HOKE* - 25.11.08 - klo: 01.03
Porukalla kaapissa...
Itseasiassa juuri ennen tämän viestin kirjoittamista räpelsin ikivanhaa yokomoa... olikohan joku works 91 tai jotain sinnepäin.
Mahtava pomminkestävä hihnaveturi, jonka pohjalta tehtiin ihka ensinmäinen yokomon touring härveli.
Ainoastaan tukivarret olivat lyhyemmät ja iskaritornit matalat... muuten rakenne aivan suoraan sama kuin tuossa.
Melkein tekis mieli pistää ajovalmiiks ja käydä huvikseen lippiksessä kokeilemassa kuinka tänäpäivänä liikkuu tuon ikuinen nelkkukrossi.