RC10.FI
Muut => Vapaa keskustelu => Aiheen aloitti: RCl - 23.03.09 - klo: 22.30
-
sanookos kulutatjavirasto seuraavanlaiseen asiaan mitään.
gigantista alle vuosi sitten ostettu samsung yp-p2 Mp3-soitin, on ollut alle vuoden käytön ajan 2 kertaa takuu huollossa saman vian takia. (3,5mm kuuloke plugin irtoaa sisältä juotoksistaan). halvemmatkaan kiina yms. muut mp3 soittimet eivät ole koskaan tehty samaa, vaikka ovat käyettyjä yli 3 vuotta.
pystynkö vaatia kaupalta rahoja takaisin tai uuden vastaavan tuotteen?
-
Soita suoraan sinne kuluttajavirastoon, sillähän se selviää.
-
Mun mielestä laitteiden takuuajoilla on olemassa jokin porsaanreikä... jota hyväksikäyttämällä vaihdoin DVD-soittimen uuteen vastaavaan joskus muinoin. Laitteen takuuajan lisäksi voi vedota laitteen suunniteltuun ja oletettuun käyttöikään tms. Jos laitteella esim. on vain vähäistä käyttöä takanaan, ja tuote ei ole kestänyt odotetusti sille suunniteltua käyttöikää ni se tulee vaihtaa/korjata.... tms? Ei se ole takuuajasta täysin kiinni kuitenkaan!
-
Kaveri sai uuden puhelimen kun oli 3 kertaa ollu takuuhuollossa saman vian takia. Joten ei kun huoltoon ja kolmannella kerralla nyrkki pöytään ja uutta tilalle.
-
Kaveri sai uuden puhelimen kun oli 3 kertaa ollu takuuhuollossa saman vian takia. Joten ei kun huoltoon ja kolmannella kerralla nyrkki pöytään ja uutta tilalle.
näin muistelinkin että 2 tai 3 kertaa kun on käynyt saman vian takia takuuhuollossa niin saa uuden.
kiitokset.
-
itsellä oli giantista ostettu dvd-asema, joka sanoi sopimuksen irti parin viikon jälkeen. kiltisti antoivet vastaavan tuotteen tilalle kun ei samaista mallia ollut enää hyllyssä. tästä tosin on aikaa jo muutamia vuosia.
-
Mitä mahtaa kuluttajasuoja sanoa kun on kaiutin joka ei ole uutenakaan toiminut nyt ollu 5vkoa huollossa? Soittelin jo kaksi viikkoa sitten huoltoon sanoi että ensiviikolla, noh soitin toissapäivänä taas ja kyselin niin sama vastsaus: ensiviikolla valmis. Sanoin siinä että niin tokaisivat viimeksikin kun soitin, niin kaveri vaan naurahti ja sanoi "semmosta se on".. Melko tökeröä, en siinä sitten enempään sanonut kun että adjöö..
-
Minua hieman ihmetyttää tuo että esim noin satasen mp3 soittimia yleensä edes viitsitään lähettää huoltoon. itse pidän sitä lähinnä kiusantekona kun ottaa huomioon laitteen aika mitättömät valmistus kustannukset.
-
Minua hieman ihmetyttää tuo että esim noin satasen mp3 soittimia yleensä edes viitsitään lähettää huoltoon. itse pidän sitä lähinnä kiusantekona kun ottaa huomioon laitteen aika mitättömät valmistus kustannukset.
Esim. opiskelijapudjettiin tuokin voi olla jo aika hinnakas. Vallankin jos pelkästään jonku takuunpiiriin kuuluvan vian vuoksi pitäisi nakata muuten toimivana menemään ja hommata aina uusi tilalle muutaman kuukauden välein.
-
Eiköhän MIKKELSONNI tossa kuitenkin tarkoittanut,että myyjä vain kiusaa asiakasta lähettämällä tuotteen takuu-huoltoon kun voisi valmistus-kustannuksiltaan halvan laitteen korvata uudella vastaavalla tai samanlaisella. :wink:
Korjatkaa nyt jos minä ymmärsin väärin... :huh:
-
Ja kappas vaan, en tiennytkään tomppa82, et LRP kirjoittaa nettiin ISOJA BLOGEJA. :lol:
Oisko kyseessä Big Block,vai ootko ihan huumorilla pistäny allekirjoituksen tuollaiseksi?? :wink: :wink:
-
Tokihan se tulisi melkeen halvemmaksikin antaa uusi laite eikä maksaa korjaajalle palkkaa.. Mutta takasin aiheeseen, koska kannattaa alkaa ottaa yhteyttä kuluttajavirastoon? Voinko vaatia pikkuhiljaa korvauksia?
-
Eiköhän MIKKELSONNI tossa kuitenkin tarkoittanut,että myyjä vain kiusaa asiakasta lähettämällä tuotteen takuu-huoltoon kun voisi valmistus-kustannuksiltaan halvan laitteen korvata uudella vastaavalla tai samanlaisella. :wink:
Korjatkaa nyt jos minä ymmärsin väärin... :huh:
Olet ymmärtänyt asian aivan oikein!
-
Ja kappas vaan, en tiennytkään tomppa82, et LRP kirjoittaa nettiin ISOJA BLOGEJA. :lol:
Oisko kyseessä Big Block,vai ootko ihan huumorilla pistäny allekirjoituksen tuollaiseksi?? :wink: :wink:
:roll: Allekirjoituksessani mainittu LRP Big Block tarkoittaa LRP:n valmistamaa monsteriautoihin tarkoitettua 650-kokoluokan sähkömoottoria, tyyppimerkinnältään, kas kummaa, Big Block Special, jollaisen voimalla myöskin allekirjoituksessani mainittu Ansmann liikkuu.
Mutta joo, siinä näky olleen näpäilyvihre...
-
Tiedän kyllä mikä kyseinen motti on,löytyy tuolta kirjahyllyn perukoilta tuollainen raato...
-
Tämä moottoriasia liittynee jotenki aiheeseen? Jatketaas vaikka YV:llä mielluummin...
-
Eiköhän MIKKELSONNI tossa kuitenkin tarkoittanut,että myyjä vain kiusaa asiakasta lähettämällä tuotteen takuu-huoltoon kun voisi valmistus-kustannuksiltaan halvan laitteen korvata uudella vastaavalla tai samanlaisella. :wink:
Korjatkaa nyt jos minä ymmärsin väärin... :huh:
Myyjien pitää lähettää ne huoltoon ja sieltä tulee päätös, että meneekö takuuseen vai ei. Ei se ole kiusantekoa.
-
En varsinaisesti syytä sitä kauluspaita myyntitykkiä joka yrittää repiä vempaimia myymällä rahaa asuntovelan maksuun vaan maahantuojia ja valmistajia. Ei oikeasti voi olla mitään järkeä lähettää esim 70:euron puhelinta kahta tai jopa kolmea kertaa huoltoon kun kiinan pojat ovat tuon kyseisen laitteen laittaneet nippuun muutamalla eurolla.