RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Toni - 01.07.03 - klo: 16.52
-
Nyt on perustettu virallinen alue sitten kyseisellekkin automallille. Asiaa tulossa lisää myöhemmin.
edit: Lisätty mukaan myös FW05, joka on keppivetoinen V-One-R.
-Mika
-
loistavaa, tämä auto ansaitsee sen ehdottomasti!
-
V-one RR Evolution rantautuu pohjolaan elokuun alussa. Kuitenkin pelkästään autosarjana, muutossarjaa ei tänne tuoda. (harmi).
http://www.kyosho.co.jp/rc_model/touring_rally/pureten_v-one/vone-rr/evolution/evolution-j.html
-
Onpas komea!
-
Voiko tolla kilpailla, niinkuin virallisesti jossain luokassa?
-
kyllä ehdottomasti, mikäs se nyt olikaan TP-10 vissiin.
kts http://www.kolumbus.fi/heuli/luokat.htm
-
TP-10 luokassa voi ajaa tosiaan.
Montakohan tämän V-One sarjalaisen omistajia meitä on?
-
ei kai tätä peliä ole vielä kellään?
(http://www.kyosho.co.jp/rc_model/touring_rally/pureten_v-one/vone-rr/evolution/1.gif)
-
Juu ei tuota evoa varmaan suomessa vielä kellään, mutta onhan näitä muitakin v-one sarjalaisia ;)
-
toimivan näköinen peli!! :mrgreen:
-
No niin, Voner on taas puhdistettu. Nyt pitää vaan lyödä se takasin läjään, pääsee sitten SM:iin sotkemaan sen taas.
Mitään vikaa ei autosta taaskaan löytynyt, on kyllä todella kestävä.
Täytyy lainata Tepolta säätövehkeitä, jos sais kerrankin auton symmetriseksi ja oikean levyiseksi. Yleensä on menty silmätuntumalla....
-
Pitääkö minunkin nyt sitten kirjoittaa tähän jotain, kun auton menin ostamaan =)
Hieno peli on.
Jostain nyt vaan vastariin akut, niin pääsee pyöräyttämään laitteen käyntiin.
Ja sitten johonkin asvalttibaanalle koittamaan. Nyt on hyvä syy taittaa hieman pidempikin matka radalle.
Otin muutaman kuvankin kasausvaiheessa.
http://www.tp.spt.fi/~tokelepp/hassu/vone/
-
Tervetuloa harvaan joukkoomme!
-
Ja sitten johonkin asvalttibaanalle koittamaan. Nyt on hyvä syy taittaa hieman pidempikin matka radalle.
Otin muutaman kuvankin kasausvaiheessa.
http://www.tp.spt.fi/~tokelepp/hassu/vone/
Hieno on auto ! - ja saitti :D
Näyttää olevan Ossin 12TR motti? Kerropas sitten kokemuksiasi siitä.
PS. Etsi puhdas parkkis (tai mielummin rata) ettei uudet hihnat ole heti ruvella
-
Nojuu, saitin indexi on vähän tuommoinen =)
Mutta nyt kun on ajettu kymmenisen tankillista ja neulaa sai kiristää 30astetta taas (ohjeiden mukaan mennään :)), niin huhhuh, kun alkaa kone kiekumaan. Kiertää jo sen verran, että kakkosvaihde lennähtää pesään, ja VAU!! :shock:
Siis ihan kipeä motti, täysin noiden arvostelujen mukainen. http://www.nitroreview.com/compare/notoc/enginedetails.cfm?engineid=190
Ihan pelottaa ruuvata tuo säätöihin, nyt vielä kun sisäänajosäädöt sisässä ja menee tuolla tavalla.
Nimim: tod tyytyväinen
-
Paljoko tomsson kertyi hintaa auto + kone?
Ot: Paljonko Mika maksoi se sun 1.55hp .12 kone?
-
Paljoko tomsson kertyi hintaa auto + kone?
No sanotaanko, että sain varsin edukkaasti ;)
-
Paljoko tomsson kertyi hintaa auto + kone?
Ot: Paljonko Mika maksoi se sun 1.55hp .12 kone?
Liikaa :wink: - mutta se on top of the line. Varmaan tulee hintaa yli 300 euroa. Haen sen huomenna niin pääsen **vihdoin** testaamaan nyt kun lomat landella on ohitse.
-
Nojuu, saitin indexi on vähän tuommoinen =)
Mutta nyt kun on ajettu kymmenisen tankillista ja neulaa sai kiristää 30astetta taas (ohjeiden mukaan mennään :)), niin huhhuh, kun alkaa kone kiekumaan. Kiertää jo sen verran, että kakkosvaihde lennähtää pesään, ja VAU!! :shock:
Siis ihan kipeä motti, täysin noiden arvostelujen mukainen. http://www.nitroreview.com/compare/notoc/enginedetails.cfm?engineid=190
Ihan pelottaa ruuvata tuo säätöihin, nyt vielä kun sisäänajosäädöt sisässä ja menee tuolla tavalla.
Nimim: tod tyytyväinen
Hienoa! Tätä osasin itsekin odottaa.. oli tuo hyvänä vaihtoehtona tolle Novalle. Hyviä ajoja!
-
Tässä muutama kuva FW05 autosta RadioControlZonesta
(http://www.radiocontrolzone.com/forums/attachment.php?s=&postid=1148484)
(http://www.radiocontrolzone.com/forums/attachment.php?s=&postid=1148488)
Hieno auto; Mugenin MR12 5 port eli varmaan oikeasti NovaRossin RS12T5 joka löytyy myös meikäläisen FW04:sta LD:n ohella.
Tässä RC Car Actionin/ Nitron toimittajan kommentti:
I did some pretty hard running with the FW-05, and I have to say I'm very impressed. This is a very stable and quick machine. I've done all my testing thus far with the stock gear diffs front and rear, but I'll be switching to a front one-way pretty soon as most of us run one-ways at the local track.
-
Jos joku on muuten hankkimassa tätä autoa ja on kyseista moottoria vailla, voin myydä sellasen hyllystä, mutta kovin halvalla ei lähde. Sisäänajettu ja poltettu joku 1/2-1 L 15% nitroa. Voin laittaa enemmän Myydään palstalle jos kiinnostaa.
-
Nostetaanpas tämä topicci takaisin maailmankartalle, kun tuollainen FW-05R pitäisi lähiaikoina ilmestyä pöydälle.
Otin heti kansainvälisten kokemusten perusteella mukaan 39-hampaiset diffirattaat 40:n tilalle.
Pakokäyrä ja pilli täytyy tilata jostain päin maapalloa.
-
tahtoo tollasen auton!
-
mitäs tollanen V-One-R maksaa?
-
Jaa-a, viime vuoden kuvaston mukaan V-one RR 520€.
-
Tilasin sitten tänään Kyoshon oman pillisatsin Honkkarista, kun noi muiden valmistamat on laittomia.
Laitoin samaan sitten tulemaan 3 racingin
Yksisuuntaislaakerin,
Alujarru levynpitimen,
Etunivelvetoakselit,
Alukeskiakselin.
-
FW-05R voitti MM-lämppärit Brasiliassa!
Pre- Worlds Jundiai-Brasil Finals (60 minutes)
1.Francesco Tironi 181/ 01:00:17.026 Kyosho FW-05R/ Sirio IT
2.Gabriel Brito 164/ 01:00:07.730 Mugen MTX-3/ Novarossi BRA
3.Chung Min Hsu 155/ 01:00:11.896 Mugen MTX-3/ NovaMega BRA
4.Takuya Ito 153/ 01:00:07.942 Kyosho FW-05R/ Sirio JPN
5.Massami Hirosaka 128/ 00:42:22.701 Yokomo GT6/ Novarossi JPN
6.Paolo Morganti 128/ 00:49:17.011 Serpent 710/ Novamega VEN
7.Fernando Gasparetto 89/ 00:32:16.949 Schumacher/ Novarosi BRA
8.Rene Cornella 76/ 00:28:26.896 Serpent 710/ Novamega GER
9.Darin Ishitani 74/ 00:29:04.262 Asso NTC3/ Picco USA
10.Barry Baker 39/ 00:14:03.276 Asso NTC3/ ???? USA
-
Eilen se punainen paketti sitten ilmestyi pöydälle. Tänään olisi tarkoitus tehdä muutakin kuin katsella osia pussien läpi........ Laitan kuvia, kun projekti alkaa kehittymään.
-
Jaahas, kuvia!1
Ja jottei aivan floodaukseksi menisi koko reply, niin pistetään pari kuvaa ja.
Viilasin Vonen iskuun tuossa ja paremman tekemisen puutteessa. Kesä saa tulla.
http://members.surfeu.fi/tombad/talvihuolto/VoneR/
Ja vihdoin "uusi" korikin lahoamispisteessä olleen pemarin tilalle :)
http://members.surfeu.fi/tombad/dtm2.jpg
-
On pakko vain kirjoittaa ja kehua, toi kori on kyllä todella hieno, kyllä autokin on todella siisti mutta tuo kori... :P
-
Nostetaan nyt tämä topicci pinnalle. Onko vielä kellään kokemuksia v-onesta?
Hobbylinnassa olisi yksi v-one käytettynä.
-
Huippu kisa-auto mutta hihnavetoisena hieman arka kiville
-
On muutaman kesän kokemus. Erinomainen peli. Yksi ainoa etuhihna hajosi kun tattiksella meni kivi sisäänajossa väliin, silloin ei ollut edes rataa vielä, vaan se maalattiin seuraavana keväänä. Mitään muita osia ei hajonnut koko aikana.
-
Aivan, mutta ajoit kuitenkin radalla. Eli sellainen pitää löytyä jos meinaa tällä ajella.
-
Ehdottomasti pitää löytyä kyllä.
-
Toni:Kuinka kovaa se sun auto kulkee(heitä arvio)?
Onko osia mennyt hajalle?
Mikä moottori sinulla on?
Ja tärkein kysymys on mikä kori sinulla on? 8)
-
Toni:Kuinka kovaa se sun auto kulkee(heitä arvio)?
Onko osia mennyt hajalle?
Mikä moottori sinulla on?
Ja tärkein kysymys on mikä kori sinulla on? 8)
Oisko joku 80km/h, muistaakseni Jalakset oli mitannu.
Minulla ei enää kysesitä autoa ole, mutta kaapissa on rakenteilla FW-05R.
Ainoat varaosat, jota jouduin siihen V-one laittamaan, oli yksi etuhihna ja pieni etuhihnapyörä.
Koneena oli RB X-12.
Korina oli Protoformin Vectra, nyt on kaapissa Mazda 6.
Kaikki kamat on kaapissa sen takia, että minulla on 2v poika.... :D
-
Mikäs sit ois hyvä motti tohon v-oneR? Et sellanen tarttis olla millä auto liikkuu ja lujaa :) Mitä motteja kisaajat ninku yleensäkin käyttää autoissaan? En sit tie meniks vähän aiheen vierestä, mutta toivottavasti ei.
-
Suosittu on Ossin 12TR tai 12TR-P (turbo malli)
Myös RB:n 12 koneet
-
No siispä pakko kysyä vielä, että onko tosta turbosta jotain ihan oikeaa käytännön hyötyäkin?
-
On, mutta hieman vaikeampi sätää. Listaan vois vielä lisätä Sirion ja NovaRossin koneet, mutta suomessa vähän vaikeammin saatavia.
-
No selvä juttu, se tästä motti asiasta sitten. Ajaako täällä Suomessa ketään kisaa kyseisellä autolla? Mulla on sellanen käsitys ettei ainakaan moni.
-
Niinno, kuinka moni ajaa kisaa ylipäätään. No ehkä Asso NTC3 ja Mugenit ovat suositumpia. Ei kai siihen selvää syytä ole. Toisaalta onko sillä väliä, kaikki ovat kilpailukykyisiä autoja. Alkuperäiseen Voneriin on saatavilla EVO konversiosarjaa joka mm pidentää tukivarsia samoihin mittoihin FW05R:n kanssa. Kyosho on laadukas mutta varaosat kalliita. Yksi hyvä uusi vaihtoehto on HPI R40. HoBaoltakin on tullut uusi 1/10 rata-auto.
-
No itse oon kyl aika varmasti tohon Voneriin päätynyt. Tarkotitko sä ettei ole kauheasti edes kisaajia tuossa TP-10 luokassa :(
-
Kaikki on suhteellista, en tiedä, kysele vaikka VesaK:lta tai joltain muulta ammattimieheltä. Itse ajelen epävirallista Tattarin luokkaa Superilla :D
-
Okei. Onko sulla mitään kokemuksia tästä Vonerista tai ootko nähnyt sellaisen liikkuvan ja mielipiteitä yleensäkkin tästä autosta on annettu?
-
No eikö tää tullut jo selväksi että täysverinen kisa-auto. Samalla tavalla liikkuu kuin muutkin 1/10. Minusta vähän pieniä ovat kooltaan mutta minkäs sille voi että on suosituin luokka on-roadissa.
-
No tarkoitin lähinnä kaikkea, että millainen on säätää, onko helppo ajaa/säätää, onko paljon säätö mahdollisuuksia?
-
Säätomahdollisuuksia on paljon kts. http://rc10.fi/viewtopic.php?t=5115
Tarvitset säätöpöydän autoa varten
-
Suomesta ei varmasti hirveästi löydy mielipiteitä tästä autosta, koska niitä on varmaan myyty tänne max. 10 ja ainoastaan kahdella on kilpailtu.
Tässä kuitenkin sinulle lukemista autosta 363 sivun verran:
http://www.rctech.net/forum/showthread.php?s=&threadid=168&perpage=30&pagenumber=1
Autossa on kaikki samat säätömahdollisuukset kuin muissakin vastaavissa. Tosin perus V-one R mallissa ei tule mukana Centax-kytkintä, vaan tavallinen, tosin laadukas palakytkin.
Ajon helppous on kiinni siitä millaiseksi auton säätää, mutta hiukan muita painavampana autona on erittäin vakaa ajettava.
Auton säätämiseen ei välttämättä tarvitse säätöpöytää, tönärillä ja camber-mitalla, ja droop-mitalla pärjää harrastusoloissa. Säätöpöytä tosin tekee elämän helpommaksi. Itselläni ei vieläkään ole sellaista, on niin suolaiset hinnat.
RB:n koneet kannattanee unohtaa, sillä niihin on nykyään yksinmyyntioikeus Slotcarilla ja hinnat on tietysti vähän karanneet. Mugenin MR-12 koneen ovh taitaa olla 225€ kun taas RB V-12 maksaa 365€ tai vastaavaa :cry:
-
Itselläni on hiukan upgradettu V-One S, säätömahdollisuuksia tosiaan löytyy. Jos tattarisuolla ajelet niin voin lainata integyn setup systemiä, se kun useimmiten on mukana.
Koneena minulla on RB Concept X12, mutta kuten Toni jo mainitsikin hinta on kyllä kohtuullisen suolainen. Eipä siinä, kulkuakin löytyy...
-
Et viittis Toni suomentaa mulle tota :D
-
Et viittis Toni suomentaa mulle tota :D
Jos hinnasta sovitaan.... :)
On sitä itsekkin jouduttu kieli opettelemaan, että on voinut Car Actioneita lukea ja on sitä tietysti sitten töissäkin tarvinnut ja tuo nyt on niin helppoa tekstiä, että jokaisen yläasteelaisen pitäisi osata. Tietysti jos ei vielä ole yläasteella.........
-
No yläasteet on käyty, mutta suomi on ainoa kieli mitä osaan ja ylpeä siitä. Ei vaan oo menny toi englannin kieli koskaan perille vaiks yrittänyt oonkin.
-
Ootko sä Toni jo saanut FW-05R:n ajokuntoon?
-
En ole vielä, kun odotan uutta pannua, enkä viitsi kasata sitä 3D kytkintä tuohon vanhaan. Muuten se on kyllä kasassa, kori tosin on myös maalaamatta.
-
No millaselta pirssiltä se vaikuttaa? Mikä motti sul tulee siihen?
-
Vaikuttaa ihan asialliselta. Painopiste on matala ja voimansiirto herkkä.
Koneeksi tulee varmaan Sirio .12 3PT Turbo Evo 2.
Ja pilliksi tulee Kyoshon oma.
Ajot taitaa kyllä töiden takia venyä ainakin kesäkuulle :cry:
-
No kun sullahan on ollut toi V-OneR ni mitäs eroavaisuuksia noilla autoilla sitten on muuta kuin toinen on kardaanilla ja toinen hihnalla.
-
Ei juuri mitään.
FW-05R:ssä on pidemmät etutukivarret ja moottori on alempana, eli myös vauhtipyörä on pienempi.
Koko rakenne tietysti on erilainen, kun toisessa kone pitkittäin ja toisessa poikittain ja sitten tietysti hihna/kardaanit.
-
Käynnistät varmaan starttiboksilla. Miten päin siinä on moottori?
Paljonko painaa?
-
Onko siinä mitään sellasta mikä siitä tekis paljon nopeemman kuin V-OneR?
-
Käynnistät varmaan starttiboksilla. Miten päin siinä on moottori?
Paljonko painaa?
Starttiboxilla todellakin. Moottori on oikealla, pakoaukko taaksepäin (takapuhalteinen).
En ole autoa punninnut, mutta Kyoshomaiseen tapaan, painoa on hieman ylimääräistä, mutta se ei aina ole huono juttu, yleensä kylläkin.
-
Onko siinä mitään sellasta mikä siitä tekis paljon nopeemman kuin V-OneR?
Matalampi painopiste ja herkempi voimansiirto. Myöskään kiihdytyksessä ei ole hihnoista johtuvaa viivettä.
-
Käynnistät varmaan starttiboksilla. Miten päin siinä on moottori?
Paljonko painaa?
Starttiboxilla todellakin. Moottori on oikealla, pakoaukko taaksepäin (takapuhalteinen).
En ole autoa punninnut, mutta Kyoshomaiseen tapaan, painoa on hieman ylimääräistä, mutta se ei aina ole huono juttu, yleensä kylläkin.
Niin ajattelinkin että starttuboksilla, mutta varmistin asian. Niin kaikkihan jotka ajaa kisaa niin käynnistää boksilla(kai).
-
Kyllä se käytännössä melkein niin on, joo. Ei siinä ruveta repimään koria irti kesken ajamisen jos tarvii startata..
-
Onko siinä mitään sellasta mikä siitä tekis paljon nopeemman kuin V-OneR?
Matalampi painopiste ja herkempi voimansiirto. Myöskään kiihdytyksessä ei ole hihnoista johtuvaa viivettä.
Nyt kun vertaan FW04 (keppi) ja SN (hihna) niin melkeinpä itse tykkään jälkimmäisestä enemmän. Keppivetoinen rämiseen ja kolisee kun osien kuluminen alkaa aiheuttaa klappia/väljyyttä.Tietty jos pitää auton uusissa osissa, niin ongelmaa ei ole, tosin Kyöstin hinnat huomioiden..
Hihnojen ainoa miinus on alttius kiville. Kiihtymisessä en ole huomannut mainittavaa eroa, hihnavetoinen lähtee varsin mukavasti ja pehmeästi.
Tuo painopiste alas on tietty aina plussaa ja aiempaa leveämmät tukivarret FW05 :ssä tuovat varmasti ajettavuutta lisää(=Voner EVO).
Mites konstruktio Toni, onko tuota helppo operoida esim. vaihtaa diffit tmv. ? FW04:ssä kaikki muu paitsi patterien/akun/kiteen vaihto oli varsin työlästä. Mutta nämähän ovatkin eri autot.
-
Entäs miten on säätäminen onko se uudemmassa versiossa helpompaa? Jotenkin tuntuu ettei V-oneR ja FW05 ole kauheankaan erillainen tosin sen vasta näkisi sitten, kun menisi radalle.
-
Mistäs olet Toni Sirio-myllyn hankkinut? Pitäisi melkeen itsekin uusi mylly hankkia kun ei viitsisi uuteen evoon vanhaa konetta laittaa.
-
Koneeksi tulee varmaan Sirio .12 3PT Turbo Evo 2.
Ja pilliksi tulee Kyoshon oma.
Ei kai sitä vielä ole hommattukaan.
-
Entäs miten on säätäminen onko se uudemmassa versiossa helpompaa? Jotenkin tuntuu ettei V-oneR ja FW05 ole kauheankaan erillainen tosin sen vasta näkisi sitten, kun menisi radalle.
Miten se säätäminen olis mihinkään helpottunut, kun kaikissa autoissa on samat säätömahdollisuudet.
-
Tulipahan sitten ekaa kertaa tänään ajettua Vonerilla ja kyllä kulki todella mukavasti ja muutenkin todella kiva ajaa. Vielä vaan tarttee vähän säädellä.
-
Nyt on paniikki! Kyoshokuskit kertokaa heti jos teillä on:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?&I=LXV371&P=V
tommoinen ylimääräisenä.
Pistän ostoilmoituksen tästä myös...
-
Sopiiko kysyä miten toi QRC spurri liittyy VoneRiin? :roll:
-
Paniikki ohi, ratas löytyi :-)
Ja ei se VoneRiin sovikkaan, vaan VoneSiin ;-)
-
No se selittää! Ajattelin jo et osanumerot on menny vähän sekaisin... :wink:
-
No niin, nyt on Sirio tossa pöydällä. Onneks on ollut työkiireitä, niin ei ole paljon ehtinyt sitä kaipailla.
Täytyypä joku ilta jatkaa FW-05R läjäämistä kytkimen asennuksella.
-
Paljonkos se sirio makso?
-
www.iso-hepa.com
-
Kuinkas paljon tolla V-one RR Evolutionilla ja V-one R:llä on eroja? Kysyn siinä tarkoitusessa, että sopiiko noiden autojen viripalikat keskenään?
-
No niin, nyt on vihdoin ekat savut FW-05R otettu.
Aloitettiin ihan rauhallisesti ja loppupäivästä alettiin päästä jo laihemmalle, mutta alustan säädöt oli vielä vähän hakusessa.
Tuntuu Siriossa olevan puhtia, käy Tattiksen pääsuora lyhyeksi...
Muutama ongelmakin oli:
1. Ihan kiva, että varikkosuoran ja radan väliin on tehty reunus, mutta autolle olisi turvallisempaa, jos sitä ei olisi, koska heittää kakkoselle siinä mutkassa ja ampasee aika hätäsesti sitä lautahässäkkää kohti ja tässä mallissa on se pillikin just kontaktipuolella.
2. Kyoshon pilli ei meinannut millään välillä pysyä siellä kumissa vaan tuppas välillä luiskahtamaan pois, olin kai ahneissani yrittänyt työntää liian syvälle.
3. Vikalla tankilla meni pakosarjan kiinnitysjousi poikki. Täytyy yrittää hommata Sirion omat jouset, kun siinä on korvakkeet lohkon kyljissä.
Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen päivän ajoihin.
Tankki kun tyhjenee, niin rullaamalla pääsee vielä puoli kierrosta :D
Nyt pitää etsiä se Josh Cyrulin setuppi.
-
Huhuu :shock:
Täällä huhuilee uusi onnellinen parin Vonerin omistaja. Ostosmatka tuli tehtyä toiselle puolelle Suomea...
Kasailin kahdesta autosta yhden oikein hyvin toimivan laitteen, kauniin ja keltaisen.
En koskaan aiemmin ole näynyt tuollaista katuautoa luonnossa, vain crossareita. Auto on tietenkin todella erilainen. Eilisen koeajelun jälkeen voin todeta, että kulkukin on aivan eri luokkaa. Taitaa tuo vaihteisto sen saada aikaan.
Ajopaikat on täällä Korpi-Kainuussa tosi vähissä. Osaisko kukaan kertoa, missä olisi lähin rata?
Jos jollakulla on jäänyt tälläisn auton osia pölyttymään hyllyn nurkkaan, voisin olla kiinnostunut niiden vaihtamisesta rahaan.
Kerron kokemuksista lisää niiden kartuttua merkittävällä tavalla...
Oikein kiva auto, ja kauniskin :mrgreen:
-------------------------------------------------------------------------------------
http://www.tutka.net/~killik/
-
Terve: Joku jolla on varmaa tietoa tai omistaa itse auton voisi kertoa että kuinka iso vauhtipyörä tässä on, ja kyseessähän on centax mallinen.
Eli onko 36mm vai 38mm
-
FW-05R/RR ja V-oneRRR centax vauhtipyörä on 33mm.
-
FW-05R/RR ja V-oneRRR centax vauhtipyörä on 33mm.
Ai onko tosiaan noin pieni :?: :| voi harmi ei sitten onnistukaan.
-
V-oneRR vauhtipyörä on isompi, mutta en osaa sanoa tarkkaa kokoa.
-
V-one R:n vauhtipyörä on 36mm halkaisijaltaan. Näin sivutietona.
-
V-one R:n vauhtipyörä on 36mm halkaisijaltaan. Näin sivutietona.
Tätä tietoa juuri tarvitsenkin, Kiitoksia paljon :wink: vielä yksi kysymys käykö nuo 36mm centax vauhtipyörän kytkinpinnat 38mm kytkimeen, eli onko näissä v-one sarjoissa vain vauhtipyörän halkaisija pienempi ja muut centax kytkimen osat standardi kokoja, kuten kello, pinjonit,
Itse etsin vastausta siihen että pystynkö käyttämään tuon v-one sarjan kytkin pintoja 38 millin centax kytkimessä
Ps toivottavasti saitte selkoa.
-
Täälä ei ole kovin pitkään aikaan keskusteltu niin päätin vähän nostaa topickkia. Kuinka monella on toi V-one R
-
voihan sitä nostella, tuntuu kuitenkin jotenkin että viime vuosien huuman jälkeen TP-10 ei ole enää ykköslaji vaan M8 rulaa -- olenko väärässä?? tällainen fiilis kuitenkin on tullut .. maailmalla TP10 kuitenkin suosittua, mutta siellä sääkin suosii lajia enemmän.. kommenttia?
-
Joo näinhän se taitaa olla niinkuin Mikakin jo totesi M8 tuntuu olevan kokoajan enemmän nousussa ja lisää kuskeja tulee joka vuosi lisää mikä on kyllä todella hieno juttu :) Monet ovat varmastikkin huomanneet, että crossissa pääasia on ajotaito ei kalusto siksikin ehkä suosittu.
-
Juu, eli syksyllä tuli ostettua Kyoshon v-one rrr, mutta ajot jäi aika vähälle kun päälajina on karting joka kuluttaa tehokkaasti aikaa...
Onko muilla kokemuksia kyseisestä autosta?
-
On tullut hankittua tuo FW-05T jossa siis keppiveto ja taitaa olla näistä FW-sarjan autoista se mopoin...
Tuli mieleen, että minulla on edessä jäykkä akseli kun taas ilmeisesti ainakin noissa V-one autoissa on edessä yksisuuntalaakeri. Molemmilla on käsittääkseni omat hyvät puolensa mutta kannattaisiko minunkin vaihtaa eteen tuollainen yksisuuntalaakeri ?
-
Teillä joilla on edessä yksisuuntatasauspyörästö, jarrutettaessa jarruttaako etupyörät ollenkaan vai onko jarrutusteho pelkästään takapyörien vastuulla ?
-
Jarruttaa tietysti pelkillä takapyörillä. Saa olla herkkä jarrusormi, ettei pyöräytä autoa ympäri.
Suosittelen, että pidät sen "lukkoperän" siellä edessä.
-
Katselin tässä noiden kovempien kisa-rassien tietoja (vaikkapa V-one RR tai RRR) ja näyttää siltä, että yksisuundiffi on melkein sääntö edessä. Onko siis kuitenkin kokonaisuutena parempi ? Ja vaikeampi ajaa ?
-
Katselin tässä noiden kovempien kisa-rassien tietoja (vaikkapa V-one RR tai RRR) ja näyttää siltä, että yksisuundiffi on melkein sääntö edessä. Onko siis kuitenkin kokonaisuutena parempi ? Ja vaikeampi ajaa ?
Kyllä ihan suomen kisoissa diffi edessä tai se spooli on ainoa oikea. Sitä jarruakin tarvitsee siis...
-
Jos jollain on RRR niin millä te säädätte sitä neulaa jolla säädetään alakierroksille seos(se joka on siinä kaasarin luistissa), ku se on siellä tankin takana ?
Ootteko kääntäny kaasaria tai muuta vastaavaa ?
-
Kyllä se pitäs pitkällä meisselillä onnistua tuolta auton keulasta päin tankin ohitse.. mutta ei millään nysällä varmaankaan...
-
Osaatteko Jarkkom tai Toni sanoa muuttuuko jarrutus paljonkin vaikeammaksi hallita jos vaihdan eteen tuon yksisuuntatasauspyörästön (spool ?) ?
-
Ei ole Voneria mutta 1/8 rata-auto jossa edessä oneway. Ongelmahan tulee (lukko)jarruttaessa jolloin tahtoo heittää perän edelle. Vaatii hyvää kontrollia ettei tarvitse lukkojarruttaa. Tiukanpaikan tullen käy helposti toisin.
Edellähän suositellaan diffiä. Mutta kokeilemallahan tuo selviää miten pysyy onewayllä lapasessa.
ABS toiminto voisi auttaa hieman.
-
Yksisuuntatasuspyörästö (One-Way) ja kiinteä akseli (Spool) ovat aivan eri asia. One-way:llä etupyörät eivät jarruta ollenkaan, mutta pyörät pyörii aivan vapaasti suhteessa toisiinsa. Spoolilla jarrut toimivat, mutta etupyörät pyörii väkisin samaa vauhtia.
-
Jep, luin kai huonosti... no tulipahan kommentoitua tuon onewayn osalta. :mrgreen:
-
Jees, minulle on selvää, että one-way ja kiinteä akseli ovat täysin eri asiat. Ainoa mikä ei ollut selvää oli se, että kiinteää akselia kutsutaan spooliksi.
Mutta vastaus tuli yllä, että siis jarrutus vaikeutuu one-wayllä jonkun verran.
-
One-way:llä etupyörät eivät jarruta ollenkaan, mutta pyörät pyörii aivan vapaasti suhteessa toisiinsa.
En nyt oo aivan varma mutta eikös oneway toimi perjaatteessa spoolina silloin kun painetaan kaasua? Tai ainakin silloin jos takaa häviää pito... :|
-
Ei, perinteisellä Oneway:llä etupyörät pyörivät täysin toisistaan riippumatta. Xrayllä on kyllä tämä hydridi oneway-spool, jossa etupyörät on sidottu toisiinsa kiinni, ja tämä kokonaisuus pyörii sitten yksisuuntalaakereiden varassa.
-
TP-10 luokassa suurin osa käyttää spoolia tai diffiä edessä. Etenkin pienemmillä radoilla osa pro kuskeista käyttää myös one-wayta jolla saadaan auto kääntymään paremmin tiukoissa neulansilmissä.
One-wayllä ajaessa pitää jarru säätää niin että takarenkaat eivät pääse lukkiutumaan, koska silloinhan se auto pyörähtää välittömästi. One-wayssähan tuo jarrutehokin on heikoin koska vain takapyörät jarruttaa.
Spoolilla ajaessa jarruteho on paras, mutta vastaasti auto on kankea kääntymään tiukoissa paikoissa. Se on kuitenkin se varmin jos ei tiedä mitä eteen laittaa. Toki taas se kuluttaa eniten vetoakseleita.
Diffi on hyvä kompromissi, mutta vaatii säätöä että siitä saa sopivan. Jarruteho on aina parempi mitä jäykempi etudiffi on, mutta silloin auto muuttuu kankeammaksi.
One-wayllä jarruttaessa ei käytännössä voi kääntää yhtään. Spoolilla ja diffillä voi kääntää jarruttaessa kunhan ei jarruta lukkoon renkaita.
-
ABS on jees !!! :mrgreen:
-
voisin kuvitella että siitä olis apua tiukassa paikassa niin ei mene lukkoon
-
Noi radioiden ABS-moodit ovat kyllä varmin tapa hajottaa kaasuservo. Ne on tarkoitettu sähkökäyttöön.
-
okei! itse en ole käyttänyt
-
Kandeeko vaihtaa vastaanottimen patterit (4xAA) 6.0V akuksi ? Tuleeko lisää tehoa ohjaukseen tai muuta hyötyä ? (auto Kyosho FW05-T)
-
ilman muuta kannattaa. tulee servoihin huomattavasti lisää potkua, myös toimintavarmuus raranee.
-
Kiitos tiedosta. Mitä muuten tarkoitat kun mainitset että toimintavarmuus paranee ? Siis vähenevätkö esim. radiohäiriöt jos käyttää akkua vs. pattereita ?
-
Kyllä ymmärsit ihan oikein.
-
Toisen vaihteen keskipakokytkimen säätö. Jos rata on isohko (niinkuin vaikkapa Tattarisuo on) niin kuinka toisen vaihteen kytkin tulisi karkeasti säätää: ottamaan aikaisin vai myöhään ?
-
Kokeilematta vaikea sanoa, mutta olikohan se niin että meikä ajaa useimmat syheröt ykkösellä läpi ja kakkoselle vaihtaa vasta kun on enemmän suoraa.. mutta riippuu välityksistä so. kuinka pitkät tai lyhyet sun vaihteet ovat.. osa isommista kurveista menee kakkosellakin hyvin jo se ei ole älyttömän pitkä. Tosin mulla on 1:8
-
Aika aikaisin saa vaihtaa, jotta ei vaihda kesken mutkien.
-
Hyvä pointti
-
Jousien puristuksen säätö (=maavaran säätö). Yleensä näkyy ohjeissa olevan, että maavaraa säädetään poistamalla joko klipsejä iskareista/jousista tai ruuvaamalla (parempien) iskarien mukana tulevaa ruuvia alaspäin jolloin jousi lyhenee ja maavara kasvaa. Vastaavasti löysentämällä ruuvia saadaan maavaraa pienennettyä.
Omassa autossani on klipsit ja maavara tällä hetkellä jotain 8mm. Ajattelin poistaa klipsit jolloin maavara olisi lähempänä 5-6mm.
Onko tästä mitään haittaa, että jousia ei enää puristeta yhteen klipsien avulla ? (maavaran pienentyminen tietysti alentaa painopistettä positiivisesti) Kysyn tätä siksi, että yleensä näkyy ohjeissa olevan melkein aina jonkinverran jousia puristettu kasaan.
-
Ei haittaa kunhan siellä on ne pyöreät jousenohjurit paikoillaan. Säädä maavaraksi vaikka eteen 5mm ja taakse 6mm niin pitäisi toimia.
-
Kallistuksen vaimennin taakse: onko käsitystä kuinka paljon on vaikutusta ? (autossani FW05-T ei niitä ole)
-
Diffin öljyistä.
Ostin juuri eteen TCD-diffin (planetaaritasauspyörästö) ja siinä mukana tuli Kyoshon diffi-öljy, jonka hinta erikseen ostettuna on n. 30€/pieni pullo. Kyosho myy myös hieman toisenlaiseen pulloon pakattua diffiöljyä hintaan 8.9€/pullo.
Onko kellään käsitystä miksi kaksi näin erihintaista diffioöjyä ?!
-
TCD-öljy on aivan toista ainetta kuin normaali silikoniöljy. TCD-öljyjä on kaksi erilaista harmaa on löysempi ja punainen on jäykempi.
-
Mihinkäs tuota 'tavallista' diffi-silikoniöljyä sitten käytetään ?
-
Perus Diffiin ja iskareihin ,vaikka on iskareillekkin omat "erikois öljyt" :roll: .
-
Jatkan tätä kysymysten sarjaa... mikäs toi 'perusdiffi' on ? Ei kai esim. oneway mitään öljyä tarvii (?)
-
One-Way ainaskin sähkäreissä tarvitsee rasvaa :wink: .
-
Kuinkas tcd-diffi täytetään öljyllä ? 100% täyteen vai vähemmän ? (jostain olin lukevinani että laitettaisiin vain 80% täyteen?)
-
samalla tavalla ku tavallinen eli ristitapit peittoon = 80%
-
Antakaapas arvio iskareiden vaihtamisen hyödystä. Eli onko vaikutusta jos vaihdan nykyiset muovirunkoiset iskarini parempiin alumiinirunkoisiin ? En osaa sanoa mitä mahdollista eroa tulee uusien iskareiden männistä.
Ja huom, jouset ja iskariöljyt oletetaan siis samoiksi kuin aikaisemmilla iskareilla.
Kandeeko ostaa (60€/2 kpl)...
-
Jos nykyiset iskarit ei vuoda ja saat ne täytettyä ilmattomiksi, niin ei kannata tuhlata rahoja.
-
Joo, ei vuoda nykyiset.
Täytyy sitten ilmeisesti keskittyä hankkimaan vaikka kallistuksen vaimentimet eteen ja taakse...
-
Vaihtaminen alumiinisiin tuo sen hyödyn että iskari toimii herkemmin.
Oikeastaan ei mitään muuta.
Eli kuten Jarkko tuossa ylempänä mainitsi niin ei kannata tosiaan rahojaan tuhlata vaan hankkia mitävaan muuta sillä rahalla.
-
No se herkkyys on ihan toinen vääntö jo sitten. On tossa pari merkkiä 'muovisilla' ajellut ja on toiminut. Alumiini ja se mainittu muovi myös käyttäytyy eri tavalla eri lämpötiloissa, mikä sekin on oma lukunsa.
Mutta, osta renkaita ja varaosia (tukivarsia, ohjauspaloja yms.).. Näitä kuitenkin tarvii eniten jos paljon ajaa.
-
Näistä foam-renkaista.
Niitä näyttää olevan kovuuden mukaan Shore 35-45 väliltä missä siis 35 on pehmein.
Yleisesti ottaen on kai niin, että mitä pehmeämpi rengas sitä parempi pito mutta rengas kuluu nopeiten. Jos unohdetaan lompakko, onko mitään syytä ostaa muita kuin Sh 35 foam-renkaita ?
-
Eikös tähän ole tosiaan kellään mitään kommenttia ?
-
Juu eli siis mitä pehmeempi niin sitä parempi pito ,mutta kuluu enemmän.
Kyllähän noi aika kalliita on :cry: ...
-
Tarkoitin oikeastaan enemmänkin, että jos lompakossa riittää massii niin ostanko vain pehmeimpiä foameja mitä kaupasta saa ? Vai onko joitain muita syitä (kuin raha) ostaa kovempia renkaita ?
-
Kai se pehmeä seos olisi hyvä pidon kannalta mutta mites kesto kilpailussa kun ei pääse vaihtaa? Tähän varmaan tarvittaisiin jonkin touring miehen asiantunteva kommentti....
-
Vanha topikki.. no ei se mitään - tuossa voimalaitos ensi vuodelle 2009
(http://www.snrt.net/VONERRR/CRF12.jpg) (http://www.snrt.net/VONERRR/CRF12_2.jpg)
Itse auto on vielä vaiheessa..
-
Tänään 1. kertaa lap counterin kanssa Tattarisuolla. Innostuneena tietenkin. Paras aika 21.8s...
-Start Self Loathing-
Ei jumalauta...täytyy kyllä sanoa, että aika p*ska aika ! Eli aika paljon taitaa olla kyllä ajotaidoissa parantamista %#"/
Auto on ns. semi kilpuri (fw-05rr, jolla ei enää kukaan kisaa) ja motti on 5-6 gallonaa ajettu melko lailla (entinen) kisakone. Selityksiä tietysti aina löytyy... mutta silti olisin luullut (tai toivonut), että pystyy parempaan o_O
-End Self Loathing-
No, onneksi tuosta voi sitten lähteä ensi kautena pistämään paremmaksi !
-
vau!! No hyvähän tuo on man! Erityisen hienoa että ajanotto toimii..
Ens kaudella treenataan lisää pikkuautoilla..
-
tänään ajamassa sisään v-one rrr evoa tattarisuolla. melko täpinöissä vieläkin!! huomenna uudestaan.. :roll: :roll:
-
Hienoo! Täytyy kattoo jos ehtis kurvaa radalle seurailee sivusta. Itse olen ollu vähän laiska niputtaa autoa tälle syksylle. Mikä pannu sulla on entä miltä toi front oneway tuntuu? Mulla on myös etudiffi, joka näyttäis olevan monen valinta koska jarrua tarvitaan..
-
LRP Z.12R spec.2 jota en ehtiny sen kummemmin säätää.. mut tuntu siinä potkuu riittävän ainakin näin aluksi. Renkaina jotku SPM kumi rinkulat niin et jarruista ei mitään tietoo. aikaisempi auto kax moottorinen giga joten ajotaidot lievästi puutteelliset ton RRRaketin pitelemiseen!!
-
Okei :) Taitaa siis olla sama ku rcoss:lla
En sit ehtiny paikalle, ehditkö itse kurvailee?
Ostitko uuden vai käytetyn? Sellanen taisi olla käytettynä myynnissä jos oikein muistan. Manuaalissa on osanumerot ja Pro Shopista osat jos haluat laittaa etudiffin oneway:n tilalle. Kuusiset ainakin ajaa etudiffillä Tattiksella. Täytyy itse kokeilla molempia mut siihen on vielä pitkä aika, en ehdi ennen talvea.
-
Mika R, on muuten todella hienon näköinen tuo Orionin kone ! Hienoin mitä olen nähnyt, varsinkin kansi on upea =) .
-
On kyllä aika nätti. Onhan niitä mutta kärkipäässä tuo ja parasta ettei kulukaan niinku krossikannet ku on kopan sisällä.
-
En päässy ajelee... Mut tänään yritän ehtii vielä valoisan aikaan. Auto, sähköt ja kone on uutena ostettu. täytyy kokeilla noilla foam renkailla jos jarrusta alkais sit olee pysäyttäjäx tai edes hidastajax.
-
En päässy ajelee... Mut tänään yritän ehtii vielä valoisan aikaan. Auto, sähköt ja kone on uutena ostettu. täytyy kokeilla noilla foam renkailla jos jarrusta alkais sit olee pysäyttäjäx tai edes hidastajax.
Erittäin hienoa Riku. Oli itselläkin suunnitelmissa tulla tänään, mutta ehkä huomenna.
Tuossa WCE mallissa tulee aika kattava setup -ohje, kuinka tarkkaan noudattelit sitä rakentaessasi? Vaikuttaa aika tarkkuutta vaativalta :laugh:
-
edellä olikin aihetta käsitelty mutta onewayllä kannattaa jarrun epa säätää niin ettei jarrut lukkiudu, muuten spinnaa välittömästi jos survasee paniikissa jarrun pohjaan
-
Oltiin jutuissa rcossin kanssa ja kertoi että hänelläkin on tripla-R ensi kaudelle tarkoittaen sitä, että meillä on näitä autoja Tattiksella ainakin 4 (Kuusiset, Riku, Ossi, meikä). Hyvä meininki, siihen päälle vielä muut kymppiautot, joita on aika runsaslukuisesti myös. Saadaan hyviä treenejä.
-
Täydennyksenä alla olevaan, RRR:llä ajavat TP-10 luokassa seuraavat Tattista kotiratanaan pitävät:
-Viljami Kutvonen
-Aake Kutvonen
-Aleksi Kaasinen
-Harri Kaasinen
-Joonas Holsti
-Matias Kuusinen
...ja ehkä jokunen uusikin kuski ensi vuonna. V-One RRR on erinomainen kisapeli.
-
edellä olikin aihetta käsitelty mutta onewayllä kannattaa jarrun epa säätää niin ettei jarrut lukkiudu, muuten spinnaa välittömästi jos survasee paniikissa jarrun pohjaan
Spooli tai etudiffi kannattaa ehdottomasti hankkia. Ajaminen helpottuu huomattavasti one wayhin verrattuna.
Meillä on Power-Racingistä hankittu Kyoshon etudiffi ollut käytössä koko kauden ja se sopi samoilla (100.000) öljyillä kaikille sarjan radoille.
-
Jotain kerhokisaa keväällä 2009 ?
Tänä kesänä ei tainnut olla yhtään 1/10 kerhokisaa tattiksella.
-
Jotain kerhokisaa keväällä 2009 ?
Tänä kesänä ei tainnut olla yhtään 1/10 kerhokisaa tattiksella.
ilman muuta!
-
edellä olikin aihetta käsitelty mutta onewayllä kannattaa jarrun epa säätää niin ettei jarrut lukkiudu, muuten spinnaa välittömästi jos survasee paniikissa jarrun pohjaan
Spooli tai etudiffi kannattaa ehdottomasti hankkia. Ajaminen helpottuu huomattavasti one wayhin verrattuna.
Meillä on Power-Racingistä hankittu Kyoshon etudiffi ollut käytössä koko kauden ja se sopi samoilla (100.000) öljyillä kaikille sarjan radoille.
Jep, ja onewayn lisäksi spoolihan tulee WCE auton mukana; etudiffiä varten tarvii vetokupit ja diffin sisuskalut erikseen, diffipoksi on autossa mukana. Power-Racing tai Pro-shop tai Atala tai ... Itse laitoin 60K öljyn eteen, katotaan sitten, testaan kuitenkin oneway:ta eka.
e: pieni korjaus, spoolia varten tarvii ne vetokupit eteen hommata erikseen mutta diffin sisuskaluja ei, siellä on sellanen muovinen lukituspala kitissä mukana.
On muuten hieno rakennettava tuo auto niinkuin kilpa-auton rakennus aina. Osat liikkuu nätisti ja napsahtaa kohdalleen jämptisti. Kasatessa tulee fiilis että vau, siistii päästä vielä ajaa tätä. RTR:ssä ei ole samaa fiilinkiä. Kasauksesta pitää samalla nauttia ja turha kiire pois, silloin tulee myös tutuksi auton säätökohteet ja laittaa ne mukana tulevien säätökaavojen mukaiseksi.
-
jarkko, mitä tarkoitat ajamisen helpottumisella onewayhin verrattuna ? Lähinnä jarrutusta vai myös jotenkin muuten ?
Osaatko muuten sanoa about mutu-tuntumalla kuinka moni ajaa (vaikka yo. listalta) one wayllä ja kuinka moni diffillä ?
-
Ossi, vastaako tämä kysymykseesi? Ymmärtäisin näin että oneway on hyvä tiukilla söheröisillä radoilla? Tattari ei taida kuitenkaan sellanen olla, mutta esim. se turun baana taas on.
TP-10 luokassa suurin osa käyttää spoolia tai diffiä edessä. Etenkin pienemmillä radoilla osa pro kuskeista käyttää myös one-wayta jolla saadaan auto kääntymään paremmin tiukoissa neulansilmissä.
One-wayllä ajaessa pitää jarru säätää niin että takarenkaat eivät pääse lukkiutumaan, koska silloinhan se auto pyörähtää välittömästi. One-wayssähan tuo jarrutehokin on heikoin koska vain takapyörät jarruttaa.
Spoolilla ajaessa jarruteho on paras, mutta vastaasti auto on kankea kääntymään tiukoissa paikoissa. Se on kuitenkin se varmin jos ei tiedä mitä eteen laittaa. Toki taas se kuluttaa eniten vetoakseleita.
Diffi on hyvä kompromissi, mutta vaatii säätöä että siitä saa sopivan. Jarruteho on aina parempi mitä jäykempi etudiffi on, mutta silloin auto muuttuu kankeammaksi.
One-wayllä jarruttaessa ei käytännössä voi kääntää yhtään. Spoolilla ja diffillä voi kääntää jarruttaessa kunhan ei jarruta lukkoon renkaita.
-
jarkko, mitä tarkoitat ajamisen helpottumisella onewayhin verrattuna ? Lähinnä jarrutusta vai myös jotenkin muuten ?
Osaatko muuten sanoa about mutu-tuntumalla kuinka moni ajaa (vaikka yo. listalta) one wayllä ja kuinka moni diffillä ?
Tuossa alla olevassa jtp:n viestin lainauksessa on pääasiat.
Diffi valittiin spoolin sijaan koska uskoimme sen antavan etuvetareille enemmän käyttöikää. Taustalla kokemus 1/10 sähköturistista spoolilla.
Omaa kokemusta tältä kesältä
-diffi kasattiin keväällä ja sitten siihen koskematta tai mitenkään säätämättä ajettiin koko kausi (kahdessa viimeisessä SM-kisassa 3. sija)
-diffi koottiin 100.000 öljyllä, mutta se pehmeni jonkin verran kauden aikana
-takadiffissä auton mukana tullut vakioöljy (olisiko 20.000?)
-jarrut säädetty niin, että kaikki pyörät lukkiintuvat suunnilleen samaan aikaan
Ajon helpottuminen tulee sitä kautta, että jarrun ja kääntämisen kanssa ei ole niin herkkää kuin one-wayllä. Diffi ja spooli sallivat huonommallakin pidolla kääntää pyöriä vaikka jarrua käytettäisiin samaan aikaan, one-way'llä perä irtoaa tosi herkästi.
Kääntymisen vähenemistä ei meidän kuski pitänyt ongelmana, kun auton saa kääntymään myös diffillä vähintäänkin riittävästi.
En käynyt tutkimassa monien autoja, mutta ajotyylistä päätellen kaikki a-finalistit ja meidän alkuerään sattuneet ainakin ajoivat diffillä tai spoolilla. Noiden välillä ei käsitykseni mukaan ole niin suurta eroa kuin one-way vs. jarruttava etupää.
Jos autopaketin mukana tulee spoolin palat, niin sillä kannattaisi varmaan lähteä liikkeelle. Jos tuntuu ettei kääntymistä saa säädöillä ja renkailla riittävästi niin sitten voisi harkita diffiä eteen.
-
Hyvää tietoa, jenkkivoorumissa sanoivat käyttävänsä 50K-30K tai 50K-20K riippuen pidosta. Sanoivat myös että 100K on suosittu ja lähellä spoolia. Kitin öljy on 30K (siis taakse). Itse laitoin 60K eteen, koska sitä löytyi valmiiksi.
-
Osaatteko sanoa mitkä osanumerot tarvitsee etudiffiä varten ostaa ?
Esim. toi TCD diffi VZW007 mulla on jo entuudestaan (hinta järkyttävä...)
-
Osanumerot löytyvät manuaalista lopustapäin
VZ012 DIFF GEAR SET
BS107 BEVEL SHAFT
VZ218 DIFF JOINT
VZ203 PULLEY SET
VZ204 DIFF PULLEY SET
Ainakin VoneRRR kumirengasversion manuaalista ("rubber tyre spec") löytyy sitten kasaamisohjeet tuolle etudiffille
http://www.kyosho.com/eng/support/instructionmanual/pureten_vone/pureten_vone_index.html
Ja arvatakseni näitä osia löytyy Pro shopista, koska niitä kutakin tuli enemmän kuin yksi kpl.
Samalla voit ostaa Ti pivotit, niitä oli hyllyssä kans, ja varmaan edulliset :p
Kasatessa muuten huomaa kuinka monta esim eri muovilaatua on kitissä mukana, erityyppiset muovit on valittu eri paikkoihin.
Itse kaikesta huolimatta aloitan kit setupilla eli onewaylla..
-
.
-
Itse kaikesta huolimatta aloitan kit setupilla eli onewaylla..
Mika, kannattaa koota se diffi valmiiksi.
Tulet kuitenkin haluamaan sitä jo ekalla tankillisella. :grin:
-
Okei :grin:
Sinänsä helppo homma, se on jo kasattu
-
kitin mukana tulee myös sekä perinteinen 2mm takavakaaja että ns. Blade tyyppinen säädettävä vakaaja, joka on myös edessä. Kit setup käyttää 2mm vakaajaa taakse. Kumpi jarkko teillä?
-
Mitäs toi diffisetti noin niinkun about kerrallaan maksaa minkä listasit yllä ?
-
En mä muista, jos sanotaan että alle viidenkympin kaikki 5 pakettia, niin ei mene kauhean paljon väärin. Mutta noita VZ203 PULLEY SET ja VZ204 DIFF PULLEY SET et välttämättä edes tarvii, koska minusta ne tulee WCE kitin mukana. Varminta tietty tilata kaikki, onpahan sitten vetorattaita varalle jos hiekanmurut pääsee kuluttaa jossain vaiheessa...
-
kitin mukana tulee myös sekä perinteinen 2mm takavakaaja että ns. Blade tyyppinen säädettävä vakaaja, joka on myös edessä. Kit setup käyttää 2mm vakaajaa taakse. Kumpi jarkko teillä?
Auto tuli koottua perinteisellä pyöreästä rautalangasta tehdyllä vakaajalla ja niin vähän on ehditty nysvätä RRR:n kanssa, että tosiaan mukana tullutta säädettävää ei ole edes kokeiltu. Mitäs sitä hyvin toimivaa peliä säätämään.... menee vaikka huonompaan suuntaan. :roll:
-
En mä muista, jos sanotaan että alle viidenkympin kaikki 5 pakettia, niin ei mene kauhean paljon väärin. Mutta noita VZ203 PULLEY SET ja VZ204 DIFF PULLEY SET et välttämättä edes tarvii, koska minusta ne tulee WCE kitin mukana. Varminta tietty tilata kaikki, onpahan sitten vetorattaita varalle jos hiekanmurut pääsee kuluttaa jossain vaiheessa...
Titaanisilla bewel shafteillä muistaakseni noin 65, mutta kuten kaikki nippelifriikit ja virittelyjunkiet tietää, pienikin määrä titaania vaikka näkymättömissä diffin sisällä tekee auton niin paljon paremmaksi ajaa. Rautaisilla akseleilla se hoitunee alle 50 euron.
-
kitin mukana tulee myös sekä perinteinen 2mm takavakaaja että ns. Blade tyyppinen säädettävä vakaaja, joka on myös edessä. Kit setup käyttää 2mm vakaajaa taakse. Kumpi jarkko teillä?
Auto tuli koottua perinteisellä pyöreästä rautalangasta tehdyllä vakaajalla ja niin vähän on ehditty nysvätä RRR:n kanssa, että tosiaan mukana tullutta säädettävää ei ole edes kokeiltu. Mitäs sitä hyvin toimivaa peliä säätämään.... menee vaikka huonompaan suuntaan. :roll:
Näinhän se menee :) kiitti
-
Muutama räpsäys tuosta vonerrrista, ei ihan kaikki palikat vielä kiinni tosin.
Edessä diffi ja takana tuo säädettävä vakain, joka tuli mukana. Muuten stock.
(http://www.snrt.net/VONERRR/1.jpg)(http://www.snrt.net/VONERRR/2.jpg)
(http://www.snrt.net/VONERRR/3.jpg)(http://www.snrt.net/VONERRR/4.jpg)
-
Käytettäessä tuota säädettävää vakainta takana, kannatta tarkistaa että se ei ota takahinaan kiinni. Pojan autosta ( 2007 SM 2.) otin Dremelissä niin paljon ainetta alapuolelta pois kuin uskalsin, jotta takahihna ei hankaisi vakaajaan (siniseen palaan). Ei se tuhoa hihnaa vaikka ottaakin kiinni, mutta lyhentää kyllä käyttöikää ja hihnan katkeamisen vaara on ilmeinen. Toinen takavakaajaan liittyvä juttu on, että laita ruuvilukitetta sinisen palan ruuveihin. Meiltä irtosi ja hioutui asfalttia vasten ja korjaamiseen tarvittiin hitsaustaitoja, sorvia, Dremeliä ja tarkkaa silmää. Takatukivarsista kannatta katkaista alapuolelta vakaajalle tarkoitetut palat pois, ylimääräisiä ulokkeita ja turhaa painoa.
-
Okei, kiitti vinkeistä.
Ruuvilukitteet on jo vaikka manuaali ei tohon kohtaan sitä käskekään; polttishommissa sitä kannattaa kyllä laittaa joka ruuviin missä on metalli-metalli liitos.
Tarkistin tuon hihnan ja uutena tuskin ottaa kiinni mutta löystyessään voi olla jos ei sitä kiristä epäkeskoilla ? Tässä mielessä perinteinen vakaaja on turvallisempi.
-
Hankin joskus vanhaan fw-05T:hen eteen diffin ja siinä tuli mukana diffiöljyä mustassa pienessä purkissa. Purkissa lukee jotain japaniksi mutta ei siinä mitään numeroita ole. Muistaakseni noita on kahta väriä: tuo musta ja sitten löysempi punainen.
Onko tietoa mitä jäykkyyttä tuo musta olisi ? Eteen se on ainakin tarkoitettu ja se tekee etupäästä aika jäykän.
-
Jos se musta öljy tuli TCD-diffin mukana, se ei ole silikoniöljyä, eikä sovi normaaleihin diffeihin.
TCD-diffin öljyistä mustanharmaa on löysempi ja punainen jäykempi.
-
Okei, muistin siis väärin.
Täytyy hommata sitten oikeaa tavaraa.
-
Älä muuten hukkaa sitä TCD-öljy purkkia. Se aine maksaa meinaan hunajaa.
Se pieni purkki oli muistaaksen jotain 25€. Taitaa olla katteet kohdallaan.
-
Aika mielenkiintoista Ossi että sulla on ollut TCD diffi siinä keppivetoisessa. Ei koskaan ollut radalla siitä puhetta. No miksipäs ei, itse kokeilin GT autossa Tactylia mutta ei toiminut mielestäni. Tactylhan on periaatteessa sama kuin TCD eli Traction Control Diff. Jäykkä etudiffi on mielestäni parempi.
-
Jep, toi oli ihan sairaan hintasta kamaa...mä taisin maksaa siitä ainakin 30€ (ja purkki on kooltaan peukalon pään kokoinen...). Varmaan naisten kosketiikkakaan ei maksa noin paljoa...eli se oli siis _todella_ kallista ;)
Mutta joo, toi tcd mulla oli siis fw-05T:ssä, eikä siis fw-05RR:ssä. Eli Mika olen ajellut nyt tavallisella etudiffillä.
No se kysymys: miksi ihmeessä mulla oli T:ssä TCD ? no kun en löytänyt halvempaa tapaa saada diffi...olis ehkä kandennu kysellä lisää.
-
Ok Ossi. No olis ehkä kannattunut, mutta tulipa kokeiltua sitäkin sitten. Ei tuosta sen enempää.
-
Joo.. kyllä on kovan näköinen haastaja tulos :tongue: Mä kans rakentelin ja fiilistelin aika huolella ton mun auton kanssa. Toi etu diffi juttu on askarruttanu muakin auton ostosta lähtien.. Et miksi siinä on ylipäänsä oneway, mut tietysti idea tulee oikeista rata/ralli/henkilö autoista. siis ettei etu ja takarenkaiden vetosuhde tarvitse olla 50/50. Hyvä minä :shocked: Mut tosiaan täytyy kerätä kokemusta ennen kun osaan sanoa mikä vaihtoehto sopii mulle/radalle. Mä yritän laittaa kuvii mun RRRaketista :p
-
Mä lähden varmaan huomenna tattarisuolle sudittaa ton mun V-onen kanssa. Jos vaan sää sallii. Pakko päästä kokeilee uusia säätöjä mitkä duunasin.
-
hienoa, täytyy tulla kääntyy jos ehtii. Itse aloitan etudiffillä ja sit kesällä vaihtaa oneway kun on tottunu autoon ja ei tarvii enää jarruja hehe
-
hienoa, täytyy tulla kääntyy jos ehtii. Itse aloitan etudiffillä ja sit kesällä vaihtaa oneway kun on tottunu autoon ja ei tarvii enää jarruja hehe
...ja veikkaan, että jatkat diffillä sen jälkeen kun olet kerran kokeillut oneway'tä :azn:
-
sekin voi olla :laugh: mutta täytyyhän se kokeilla että tietää vai mitä
-
kyllä mäkin sitä jarrua etupyörille kaipasin jo sisään ajossa. T :embarrassed:oivottavasti sää sallisi vielä jokusen rata päivän
-
Kyosho V-One RRR:ssä one-way:tä ei kannata väheksyä. Pidän sitä jopa nopeimpana näillä Suomen low- ja medium-pitoisilla radoilla, verrattuna spooliin ja diffiin. Se on totta, että vaatii ajamiselta enemmän ennakointia ja näin ei ole ajettavuudeltaan helpoin vaihtoehto.
-
Vielä tuosta ruuvilukitteesta...Mika sanoit että kandee laittaa kaikkialle missä on metalli-metalli ruuviliitos. Toiset on taas sitä mieltä ettei kannata käyttää ollenkaan.
Itselläni on ollut jonkun verran ongelmaa, varsinkin jos on laittanut (ohjeen mukaisesti) ruuvilukitetta melko pieneen ruuviin. Sitten kun on pitänyt avata se ruuvi, niin ruuvin kanta on ollut liiankin kovilla...ei meinaa saada auki ja ruuvi menee helposti p*skaksi. Ja olen käyttänyt vain sitä "miedompaa" kamaa (sinistä).
Mutta mitäköhön kaikkea kandee ottaa huomioon kun käyttää ruuvilukitetta että homma pelittäisi hyvin ?
-
Sinistä lukitetta kaikkialle, ei ongelmaa.
Ei tuossa autossa ole itse asiassa kovin monta kohtaa, lähinnä kuusiokoloja ja niistä EI mene kannat kunnon hex ruuvareilla.
-
Vielä tuosta ruuvilukitteesta...Mika sanoit että kandee laittaa kaikkialle missä on metalli-metalli ruuviliitos. Toiset on taas sitä mieltä ettei kannata käyttää ollenkaan.
Itselläni on ollut jonkun verran ongelmaa, varsinkin jos on laittanut (ohjeen mukaisesti) ruuvilukitetta melko pieneen ruuviin. Sitten kun on pitänyt avata se ruuvi, niin ruuvin kanta on ollut liiankin kovilla...ei meinaa saada auki ja ruuvi menee helposti p*skaksi. Ja olen käyttänyt vain sitä "miedompaa" kamaa (sinistä).
Mutta mitäköhön kaikkea kandee ottaa huomioon kun käyttää ruuvilukitetta että homma pelittäisi hyvin ?
Meillä ei ole lukitetta RRR:ssä missään kohtaa. Moottorin ympärillä ja lähellä olevien ruuvien kireyttä kyllä tarkistetaan silloin tällöin, about 1-2 kertaa kisapäivän aikana. Samoin vaihteen ruuvit ja pakoputken etupään kiinnitykset.
-
tää tuli valmiiksi
(http://www.snrt.net/VONERRR/v1.jpg) (http://www.snrt.net/VONERRR/v3.jpg)
(http://www.snrt.net/VONERRR/v4.jpg) (http://www.snrt.net/VONERRR/v2.jpg)
-
Vielä tuosta ruuvilukitteesta...Mika sanoit että kandee laittaa kaikkialle missä on metalli-metalli ruuviliitos. Toiset on taas sitä mieltä ettei kannata käyttää ollenkaan.
Itselläni on ollut jonkun verran ongelmaa, varsinkin jos on laittanut (ohjeen mukaisesti) ruuvilukitetta melko pieneen ruuviin. Sitten kun on pitänyt avata se ruuvi, niin ruuvin kanta on ollut liiankin kovilla...ei meinaa saada auki ja ruuvi menee helposti p*skaksi. Ja olen käyttänyt vain sitä "miedompaa" kamaa (sinistä).
Mutta mitäköhön kaikkea kandee ottaa huomioon kun käyttää ruuvilukitetta että homma pelittäisi hyvin ?
Kannattaa kuumentaa osat joissa lukitetta on,siis vain jos ei irtoa helposi.
niin ja sitä punaista lukitetta ei kannata käyttää mihinkään minkä haluaa saada irti.
-
ja kunnon työkalut auttaa. ei sitä lukitetta laiteta paljoa. kyllä polttishommissa kandee laittaa, laiska jättää laittamatta. eipähän sitten tarvii olla koko ajan kiristelemässä.
-
Kolme kisakautta on ajettu ilman lukitetta. Kerran lähti ruuvi irti, se laitetaan huolimattomuuden piikkiin, ei lukitteen tai sen puutteen piikkiin. Crossi on erikseen.
-
Se kertakin väärässä paikassa saattaa maksaa aika paljon. Jos se on vaan ajon loppuminen vaikka treeneissä ja pikku pyörähdys turpeessa niin ei se mitään. Mutta kun ajetaan sitä parasta, niin se rupee korpeen kuskia ja mekaanikkoa. Alumiini ja teräs ei ole oikein hyvä yhdistelmä, kerran tiukkaan vedetty pitää kunnes olet sen pari keraa avannut, niin eipä enään oikein pidä tai ainakin kierteet löystyy. Lukitetta sopivasti niin ei tartte vetää hampaat irvessä kiinni ja kierteetkin pysyvät kunnossa. Toisaalta lukittu ruuvi= vähemmän niiden :shock: puristelua. Lopunperin sehän on kuskin/mekaanikon asia miten tekee, tekeekä varman päälle vai haluaako elämäänsä jännitystä vai vielä syyn miten mekaanikkoaan pääsee ripittämään. Itselläni ei ole koskaan ollut ongelmia lukitteella kiinnitetyn ruuvin aukaisemisessa, tarvitaan vain hyvä avain. Jos vähääkään epäilette ruuvin pysyvyyttä kohteessa, sinistä ruuvilukitetta(Biltemasta löytyy), niin pysyy :smiley:.
-
Ja itse kun mekkaa ja ajaa, niin on vaikea syyttää ketään haha..
Tässä viikon vinkki uusille, vanhoille kuskeille varmaan ihan tuttu juttu -
Eli takadiffin saa irti vaikka öljynvaihtoa varten varsin helposti irroittamalla seuraavasti, joten sitä ei tarvitse "pelätä" vaikka alkuun voi näyttää isommalta duunilta:
Eka irroitetaan se muovinen päädyn "tukilevy" tai miksikä sitä nyt voisi kutsua ensi neljällä ruuvilla päädystä ja kahdella pohjalevystä. Sitten irroitetaan takadiffiä paikallaan pitävät pidikkeet joissa on ne diffin epäkeskot kiinni takahihnan kireyssäätöä varten 1 ruuvilla per puoli. Tämän jälkeen diffi lähteekin irti, nopea juttu.
Etupäätä en ole vielä tutkinut mikä siinä on nopein tapa.
-
Mika, saako udella millä iskariöljyllä meinaat aloittaa ensi kauden ?
Löytyy noita setup sheettejä vone:lle mutta niiden käyttökelpoisuus meidän hieman pomppuisella ja pidottomalla radalla on toinen juttu...
-
Toki, laitoin sitä mikä tulee paketin mukana. Täytyy katsoa mikä oli vahvuus.
-
aika nopeita http://www.youtube.com/watch?v=3nkT81muSKk
taisi tuo Toso voittaa nämä jenkkilän 2008 1/10 skabat, Kyosholla
-
Oma auto nyt 1667gr ajetuilla renkailla, kori päällä ja tankki tyhjänä ilman ponderia (10-15gr lisää). Mielenkiintoista nähdä miten liikkuu viime kesään nähden. Voi olla että joutuu sijoittaa pronssia pohjalevyyn.
-
Pieni vinkki Kyosholla ajaville -
näyttää siltä että Kyoshon kaikissa kymppiautoissa on koritolppien sijoitus ja etäisyydet samat, niin polttiksissa kuin sähköautoissakin.
RRR:llä treenatessa koreja saattaa mennä nopeastikin ruttuun ja uuden korin työstäminen voi olla välillä aika tuskaista. Rikkoutuneella korilla ei ole kiva ajaa.
Nopea ratkaisu tähän on TF-5 sähköauton readyset kori, mazda tai dodge.
Se on valmiiksi maalattu ja trimmattu, vain tuuletusaukot pitää itse lisätä. RRR:ssä pitää lisäksi muokata puskuria hieman.
Kori on mitä ilmeisemmin 200mm ja hyvin lähellä Prolinen vastaavia ellei jopa sama (en tiedä mistä kyosho lisensoi korit).
Meinaan itse kokeilla treeneissä.
-
Shimolla samanlainen battery tray ..
(http://www.snrt.net/VONERRR/shimo.bmp)
Nopea kaveri, hyvin tykittää C8:n ohitse...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tPvQTtuOtLI[/youtube]
Tautinen kiihtyvyys sanoisin.