RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Team Associated => Aiheen aloitti: snakepoison - 16.07.09 - klo: 00.42

Otsikko: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: snakepoison - 16.07.09 - klo: 00.42
Kyseisen auton keskusteluun liittyvä topici. Olen tässä harkinnut autoa ns bashaukseen ja radalle jossa B4 krossari ei niin edukseen ole. Olen katsellut Stampedea, Rustleria yms. Sitten muistin että onhan Assollakin oma takavetotrucki. Asso on minulle ainakin ollut hyvin palveleva merkki, autot olleet laadukkaita ja kestäviä, myös varaosatarjonta ja niiden saanti ollut kiitettävää. T4 siis kiinnostaisi erittäin kovasti. Sähköt ovat jo valmiina joten auto rakennussarja kelpaisi. Factory Team malli olisi mieleen juurikin titaanisien vanttiruuvien kera. Oma B4 on Team, mutta joitain osia päivitelty (juurikin vanttiruuvit) Muiden kokemuksia autosta ja vinkkejä sekä huomioitavaa auton suhteen.

Autos siis tämä

http://67.199.85.166/ae/t4/t4_home.php
Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: Voyager - 16.07.09 - klo: 01.25
Jep jep.
Oiva valinta.

Yhellä kaverilla on tosta se rtr malli jolla on kurvaillut entisellä Lippiksen radalla.
Lippiksessä on myös muistaakseni Jesse niminen poika kurvaillut kans  T4:sella,
hänellä taisi olla joku team tms. kittimalli, ellen ihan väärin tiedä.

Tämä kaveri jolla on se rtr malli, on pommittanut Lippiksen 1/10
krossiradalla oikein kunnolla ja selvinnyt varsin pienillä vaurioilla.

Alustasta on napsunut muutamia "sulakeosia", takahubi, muistaakseni yhet etu ja
taka iskari tornit ja muistaakseni siinä kaikki.

Noi siis rtr mallissa.

Heti alkuun suosittelen kunnon kahva mallisia kuusiokolo avaimia, ellei niitä jo oo.
Vanttiruuvit on kätevät.

Varaa pakkiin takahubeja, iskaritorneja, tukivarsia ja ohjaus paloja,
tuskin muuta menee rikki, ellet ajele aivan päin seiniä.

Toni

Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: unkka - 16.07.09 - klo: 09.04
Itselläni on tuollainen Team-versiona. Ihan kiva auto ja helppo ajaa, tosin enpä ole ajanut autolla varmaan 10 akkua enempää. Ainoastaan yhdet muoviset korinkiinnikkeet takaa on hajonneet katolleen päätyneen hypyn seurauksena. Päällimäisenä autossa harmittaa ruuvien/metalliosien huono laatu pinnoituksen osalta. En ole autolla tosiaankaan ajannut märässä, mutta silti ruuvien kannat ovat vetäneet ruosteeseen. On Asson laatu laskennut sitten oikean RC10:n
Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: Datajätkä - 16.07.09 - klo: 09.40
ruostetta ruuveissa ja titaaniset vanttiruuvit  :mrgreen: :mrgreen:

Asiaan, hyvä kampe, osta!


Vehe pelaa ihan pirun hyvin, mutta hajoaa tarvittaessa. Ruuveissa ei oo mitään vikaa, vaikka päät ottaski ruosteen väriä. Titaanivantteja ei tartte, ne rautasetki pelaa. FT versiota ei tartte pihasuttaukseen vaan tiimi toimii. RTR settiki on takuulla ihan nokko, mutta mitä sitä turhaa osteleen niitä hiilikamoja ja vakioradioita mitkä ei oo minkään arvosta roinaa.

CVD vetarit alkaa purkautumaan jossain vaiheessa enemmillä ajoilla, eli kantsii PÄSSÄYShommiin pistää samantien noi normi dogbonesit, pelaa ihan yhtä hyvin, muttei leviä välille, eli on huolettomampaa.

Omalla oon ajanu varmaan tuhat akkua, vaihto-osien lista on pitkä, mutta samalla ajolla on varmaan ihan yhtälailla myös muilla vehkeilla lista pitkä.

Jos puhutaan taas rataominaisuuksista, niin ei T4 ja joku stamppeden tötterö ole mitenkään verrattavissa, Assolla sentään pystyy ajamaan rataa.

Lista varaosista mitä laite tarttee, VÄHINTÄÄN!

-laakereita
-tukivarret molempiin päihin
-iskaritornit
-vaihteiston runkolevy, eli se irrallinen peräosa joka on sama ku B4:ssä (omaan päivitin alumiinisen kun täytty kymmenen rikotun muovilevyn määrä) - hajoaa herkästi koska T4:ssä on isommat voimat ja vivut ku B4:ssä

Tolla omalla on ajettu vaikka missä ja yhä se pelaa. Laakereita vaan kantsii hommailla varalle ja pallokuppeja vaihella sillontällön niin pysyy klapit veke. Säädöiksi joku cavalierin perussetuppi + akseliväli ja camperit oman maun mukaan niin toimii vallan hyvin.

Jos meinää pässäämällä hyppiä, niin kantsii kuitenkin ehkä koittaa löytää alastulolliset hypyt. Mitään aivotonta tasamaalle läpsyttelyä kampe ei varmasti kovin pitkään siedä muoviosineen.

Ainiin, toinen pätevä vaihtoehto on Firestormi jossa on säädöt, mitat ja kilkkeet melkolailla yhteneväisiä asson kans.

Pari fotoaki on vissiin näpsästy eri setupeista.

(http://i307.photobucket.com/albums/nn315/khanran3/p3.jpg)

(http://i307.photobucket.com/albums/nn315/khanran3/rc_humpuukit/nintendo/a1.jpg)

(http://i307.photobucket.com/albums/nn315/khanran3/rc_humpuukit/9.jpg)

(http://meika.pic.fi/kuvat/oulunsalossa+rc-hommia/kev%E4t/toukock/spoori2.jpg/_small.jpg)

(http://meika.pic.fi/kuvat/oulunsalossa+rc-hommia/kev%E4t/huhtick/dyyniroz/ring.jpg/_small.jpg)

(http://i199.photobucket.com/albums/aa224/khanran2/race/q1-1.jpg)

(http://www.students.oamk.fi/~t4suhe00/ousa/IMAG0131.jpg)

(http://i718.photobucket.com/albums/ww189/khanran5/nikko/8-2.jpg)

(http://farm3.static.flickr.com/2514/3691935130_dd095a0b21_o.jpg)

(http://i307.photobucket.com/albums/nn315/khanran3/Roaniemi09/s6.jpg)



OIKEALLA radalla B4 on parempi/helpompi/nopeampi ajaa ku möhkäleT4, mutta jos tykkää sutia pihalla ja sepelikössä niin T4 on parempi valinta. Jos vetää pitoradalla, esim sisällä matolla niin kantsii vääntää alle suoraa buggyn renkaat, auto toimii huomattavasti paremmin ja tarkemmin.


Pistetäämpä vielä osalista mitä on paukkunu.
-Kaikki tukivarret
-Etuiskaritorni
-Top plate keulaan
-laakereita
-pallokuppeja
-takarunkoja abt 10kpl, nyt aluosa kiinni ja on ehjä
-vaihelootikon kuoret
-idleriratas laatikosta
-vetareita x määrä
-vanteita nippu (etuvanteet halkeaa luvattoman helposti)
-kori
-"siipiteline" takaa, eli korin kiinnikkeet




Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: Janne A - 16.07.09 - klo: 09.50
^ Tämä on komea kuva (http://i307.photobucket.com/albums/nn315/khanran3/Roaniemi09/s6.jpg).

Teillä näyttäs olevan aika hyvä päshinkiskene siellä, niin kuvailkaapas joku ultimaattumrääkkäysvideo! :)
Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: Datajätkä - 16.07.09 - klo: 10.02
Ei maha meistä oikeen kukaan osata kuvata videota, ainakaan niin ettei se näyttäs tolokun pskalta  :grin: Suunnitellaan, ixus on kuitenkin about aina taskussa.

Unohtu mainita, että auto kantsii sit hommata suoraan RC-Pisteeltä. Ite olin uskossa että säästän jotain älyttömiä ulkomaantilauksella, mutta soitto Tonille varmensi tilanteen..ei MITÄÄN järkeä alkaa tilailemaan jostain jerusalemista ku suomesta saa halvemmalla auton.

Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: Youha - 16.07.09 - klo: 10.50
Itse olen ollut tyytväinen myös autoon (Factory team). Omalta osaltani kulutusosia ovat olleet:
-Korin takakiinnikkeet
-Etu tukivarret

vasen c-pala ohjauksesta ja takaiskaritorni ovat kerran myös hajonneet mutta se vaati jo sitten kunnon mällin.
Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: snakepoison - 16.07.09 - klo: 11.06
Datajätkä. Tarkoitatko tuolla vaihteiston runkolevyllä sitä rautaista levyä, joka tulee vaihteisto askiin siinni ? Tähän levyyn sitten kiinnitetään moottori. Kiitoksia kaikille hyvistä vastauksista, jatketaan tpeicia kuitenkin. Suurella todennäköisyydellä tulen kallistumaan kyseiseen autoon. Olen miettinyt muitakin vaihtoehtoja, mutta Asson luotto on silti minulla kova, vaikkkakin laatu on hieman maksanut. Myös se että omistan ja olen omistanut monia Asson autoja vaikuttaa päätökseen. kokoaminen on jo niin tuttua että sen voisi silmät kiinni tehdä. Olen kanssa kuullut että ruuvvit ruostuisivat, itselläni B4 autossa ( Team ) ei ole tätä ongelmaa tullut esille, mutta jos tulee niin aina voi ruuveja vaihtaa. Tulen varmasti ajamaan T4 / tai muulla Truckilla myös ihan radoilla ja paikoissa jossa B4 ei mene. Ihmetyttää että miksi suomessa ei ajeta truckeilla kilpaa ? yhdysvalloissahan se on suosittua. Jatketaan aihetta kuitenkin Asson truckista
Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: alarauta - 16.07.09 - klo: 11.16
olikos sulla jo ollut asso sc10? sehän on melkein sama peli, pidempi vain. lisänä suojaavat puskuri ja koppa.
datajätkän kanssa ajettu montulla ja radalla.
jos kuskien taidot (ajoon ja säätöön) olis samalla tasolla niin uskon että sc10 pulkalla pysyisi t4:n perässä radallakin.

Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: snakepoison - 16.07.09 - klo: 11.28
olikos sulla jo ollut asso sc10? sehän on melkein sama peli, pidempi vain. lisänä suojaavat puskuri ja koppa.
datajätkän kanssa ajettu montulla ja radalla.
jos kuskien taidot (ajoon ja säätöön) olis samalla tasolla niin uskon että sc10 pulkalla pysyisi t4:n perässä radallakin.


Juu oli mulla SC-10, mutta ei ollut minun juttuni. SC-10 oli muutenkin pari juttua josta en pitänyt ollenkaan. laitetaanpas listaa
- Renkaat. olivat aivan surkeat, joilla ei saanutradalla minkäänlaisia pitoja
- Akkukiinnike. ihan hyvä idea, mutta mua alkoi ärsyttämään se yli kaiken, B4 toimiva ratkaisu
- Vetarit. koiranluu, mulla on muutamassa autossa ne ollut ja täyttä kuraa. Tietysti on poikkeuksiakin. CVD vetarit on minun makuun
- Ratasdiffi. On taas makuasia, mutta itse en siitä pidä, kuuladiffi kunniaan.
- Vanttiruuvit. Teräksiset. Samanlaiset oli B4 ja ne vääntyivät, päivitykset heti titaanivantteihin.

SC-10 keräsi myös likaa ihan mielettömästi. Corr meininki on pirun siistiä, mutta minun mieleeni ei auto ollut valitettavasti. 
Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: Datajätkä - 16.07.09 - klo: 12.41
no eikait niitä ruuveja tartte sen takia vaihtaa että vaihtavat väriä mustasta ruskeaksi, ei noihin niin korroosio ehi ottaa että pitäs alkaa paikkoja hitsailemaan niinku nissanin pohjaan  :mrgreen: Toi mun kapistus on uinu melko sooseissa, eikä siinä kyllä ruosteen takia yhtään pulttia p*skana ole  :mrgreen:

Kuinka paljon snakepoison on ajellu oikealla radalla nikkoautolla? Jos oot sielä ajanu SC10:llä ja B4:llä (kunnon savi- tms kovapohjainen sähkörossibaana) niin kyllä tiedät miksei joku trukkikisailu ole kovin järkevää touhua. Hitaita ja jäykkiä möhkäleitä. Jos tuupparilla pitää kisaa ajaa, niin eiköhän suomen kokoisessa pläntissä riitä ihan tuo B4-merkkiluokka eli M2 10. Kulisseista oon seuraillu tota corrihommeliakin, niin onko vielä saatu yhtään kisaa pystyyn? Ja melko moni näyttää myyvän noita tötteröitäänki veke? Omakohtainen vaihto buggystä trukkiin johtu ihan täysin siitä että meän oma rata on niin p*ska pohjaltaan ettei buggyssä riittäny maavara ja toisekseen trukilla pystyy vetään myös hiekkamontturosseja laparenkailla. Tietty voishan buggyynki viritellä trukin renkaat montulle..

Mikä koiranluuvetareissa oli huonompaa ku cvd vetareissa? Ittellä ainakin on järki menny täysin noiden nivelvetareiden kans ja pistin koiranluut. Ajoa tulee ehkä 5-10akkua viikossa (suurin osa rataa), nuo cvd:t tahtoo alkaa purkaantumaan melko nopiaan tahtiin kun sille tasolle ajautuu. Koiranluiden sivuttaisliikkuma pitää vaan "shimmata" kohilleen, eli ettei äärijoustossa kilahtele vetarit radan varteen.

T4 kerää muuten ihan samaan tahtiin p****a sisälle ku SC10, ratkasu siihen mullan keräilyyn on buggyn koppa alle suojaksi.

No niin tai näin, tuo SC10 kannattee päivittää M8 renkaille ja jos T4 kiinnostaa niin ostaa 19 taalalla T4:n pohjalevyn(lyhyempi ku sc10) ja trukin rengaskerran, ei tartte koko autoa välttämättä vaihtaa.

HPI Firestorm tosiaan on myös hyvä valinta, mutta jos on assoja ennestään niin varaosien puolesta ehdottomasti T4.

Se pohjalevy on se laatta mihin tulee koko vaihdelaatikko+takatukivarret kiinni. Eli tavallaan pohjalevyn jatke. Soppelisti ku napsauttaa pohjan kunnolla vastikseen, tulee mursketta.


Auton kokoaminen nyt ei liikoja vaadi. Napsuttelee vaan osat ruuveilla toisiinsa kiinni. Samanlainen 10palainen palapeli toi on ku B4:ki



Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: snakepoison - 16.07.09 - klo: 17.52
Datajätkä. En paljoa ole valitettavasti päässyt ajamaan kunnon radalla, radoilla kuitenkin,   mutta hieman huonoilla. Siksipä Trucki on minullekin tulossa, B4 jää moneen paikkaan kiinni ja pohjakosketuksia tulee liikaa.

Mä en ole saanut CVD-vetareita kappaleiksi, vaikka ajan itse myös aika paljon juurikin sen 5-7akullista viikossa. Osa ajoista tapahtuu radalla ja osa bashausta sekä keiloilla merkityllä radalla. Koiranluuvetarissa päissä olevat metallitikut ovat minulla katkeilleet. Noh, nyt meni joka tapauksessa T4 tilaukseen.
Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: AE-Mod - 16.07.09 - klo: 21.48
Laitetaan nyt omankin T4 FT:n kuvat tähän varsinaiseen T4-topicciin:
(auto edelleen ajamaton).

(http://i126.photobucket.com/albums/p102/merza07/_DSC5233small.jpg)

(http://i126.photobucket.com/albums/p102/merza07/_DSC5234small.jpg)

(http://i126.photobucket.com/albums/p102/merza07/_DSC5235small.jpg)

(http://i126.photobucket.com/albums/p102/merza07/_DSC5261small.jpg)
Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: karvanaama - 16.07.09 - klo: 22.25
Tuo --> http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=235903_144&products_id=29889 on itselläni osoittautunut kaikkein hyödyllisimmäksi päivitykseksi. Eihän se autoa kauniimmaksi tee, mutta säästää monet tukivarret ym..
Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: Datajätkä - 17.07.09 - klo: 00.21
Mulla oli sama puskuri omassa mutta heivasin veke, tossa on kulma niin typerä että tulee liikaa etuylitystä ja toi toimii melko tehokkaana kattokerhottajana. Ainaki itellä sei pelannu missään, montulla oli ku kuokka hiekassa ja radalla oli ylipitkissä hypyissä nokkaländeissä aina tiellä. Omaan hiluxiin vaihoin sen vakion asson puskimen tommoseen vähän lujempaan RPM:n tekoseen.

Suhin tossa uuen kopan, rajaus oli tarkotus tehä sumuksi mutta ei sitä osannu  :mrgreen: Piti sit tarrottaa ruma saumakohta silmälumeeksi. Viikonlopun monttusetupsit kiinni.

(http://i718.photobucket.com/albums/ww189/khanran5/trukz.jpg)



Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: alarauta - 17.07.09 - klo: 08.03
Tuo --> http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=235903_144&products_id=29889 on itselläni osoittautunut kaikkein hyödyllisimmäksi päivitykseksi. Eihän se autoa kauniimmaksi tee, mutta säästää monet tukivarret ym..
OT:
tuon firman puskimet toimii ainakin xray m18t prossa, joten miksei t4:ssäkin.
ovat lujia, mutta jos saa rikki niin takuu toimii, lähetät vain kuvan rikkoutuneesta sähköpostilla, niin uusi on viikossa kotona!

reiskalla täyskaasu hyppy suoraan betoni palkkiin, kauhea pamaus ja ainoa mikä meni rikki oli tuo puskuri!

Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: Hazard - 17.07.09 - klo: 14.49
Ei pidä paikkaansa että SC10 keräisi p****a sisäänsä. 20min ajoa kuivalla saviradalla jossa oli pari lätäkköä. Ilmeisesti en ihan joka lätäkköä kerinnyt väistää?

(http://sv.aqua-web.org/kuvat/tommi/associa-3.jpg)


(http://sv.aqua-web.org/kuvat/tommi/associa-4.jpg)
Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: mof - 19.07.09 - klo: 11.24
Ei pidä paikkaansa että SC10 keräisi p****a sisäänsä. 20min ajoa kuivalla saviradalla jossa oli pari lätäkköä. Ilmeisesti en ihan joka lätäkköä kerinnyt väistää?

(http://sv.aqua-web.org/kuvat/tommi/associa-3.jpg)


(http://sv.aqua-web.org/kuvat/tommi/associa-4.jpg)

Huh, kylläpä kerää julmetusti p****a. Ehdottomasti vaatisi jonkun buggy-korin tms suojaksi.
Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: Osku97 - 19.07.09 - klo: 21.41
Ajattelin pistää tänne tämösen kun en uutta aihetta vihtiny (vielä tässä vaiheessa) alottaa, onhan tämä auto kuitenkin aika samanlainen... :smiley:

 Elikkäs onkohan tuo annsmannin macnum ollenkaan kestävä? Kyllä näköjään on cvd vetarit (vai mitkä ne nyt oli), slipperi ja kuuladiffi vakiona. liukulaakerihan tuossa tulee, ja muoviset iskarit, mutta ne ei ole kalliita päivittää... moottori tlee mukana, mutta sen voi viskata menemään (ansmannin ei huollettavia)...
Autohan on siis tämä: http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_130&products_id=2397 (http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_130&products_id=2397)

Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: alarauta - 20.07.09 - klo: 08.00
vade retro satana!

eli vapaa suomennos latinasta älä: osta ansmannia. ikinä.
jos trukkia kaipaat ja budjetti ei anna periksi ostaa oikeaa, niin säästä vielä hetki ja osta sitten vasta.

oikealla tässä tarkoitin kestävämpää merkkiä johon saa hyvin osaakin esim. hpi firestorm, asso t4, traxxas rustler.
Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: Toikkanen - 20.07.09 - klo: 08.41
Käytettyjä autoja kannattaa katsoa. Huippu vehkeitä varmasti halvemmalla kun kaupasta.
Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: snakepoison - 20.07.09 - klo: 12.15
Auton kasaukseen pääsee tällä viikolla. Tosiaan mistään jerusalemista ei kannata autoa tilata. SOitto RC-pisteelle ja Tonille ja auto löytyi. Iso kiitos sinnepäin. En mäkään oikein Ansmaniin luottaisi. Kokemusta minulla ei ole itselläni, mutta eräällä kerholaisella on kyseinen auto ( mallia en muista ) buggy mallinen ja koko ajan auto on kappaleina. Tosin silä bashataan myös aikalailla rajusti
Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: snakepoison - 25.07.09 - klo: 12.51
No niin, auto saatu kasaan. Täytyy napsia kuvat ja laitella tänne. Helppoa Asso-osastoa tuo kasaaminen. Testiajo myös keretty ajamaan ja positiivinen yllätys oli kyllä. Auto on helppo ajaa ja joustotoiminta toimii mahtavasti. Tiistaina vasta pääsee ajamaan radalle, joten katsotaan miten se onnistuu.
Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: Hazard - 25.07.09 - klo: 16.12
No miten se ajo nyt sitten eros SC10:stä joka ei ollut sun juttus? T4 on lyhyempi eli suorilla vaikeampi hallita ja jos tehoja on yhtään ei eturenkaat tavoita maata kovin usein?

Mulla on itsellä toi Losin XXX-T joka on melko samanlainen T4:n kanssa ja on se paljon vaikeempi ajaa kuin SC10. Rengastus varmaan melko ratkaisevaa, mulla Losissa käytössä nyt PL Gladiatorit, aiemmin ajanut niillä alkuperäsillä 30-series renkailla, Prolinen Bowtiella, myös 30series ja SC10 vakioilla. Talvella ajelin sisällä foameilla ja kun niissä ei ollut pitoa ei ollut ongelmia kevyen keulankaan kanssa.

Se mitä en jaksa ymmärtää Assoissa on erikokoiset mutterit etu- ja takaakseleilla? Losin renkaat saa pois vain yhtä hylsyä käyttämällä. Jos en olisi hankkinut Assoon aluhubeja eteen olisin vaihtanut varaosalaatiokostani Losin hubit, c-palat ja etuakseli aikoja sitten. Näyttävät sopivan päikseen ehkä pienellä shimmaamisella.
Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: snakepoison - 26.07.09 - klo: 13.02
T4 mielestäni paljonkin rauhallisempi ajettava kuin SC10. T4 on helppo hallita mutkassa, kun taas SC10 perä irtosi heti kättelyssä. En tiedä olivatko SC10 säädöt sitten pielessä, mutta itseäni T4 mielyttää enemmän
Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: Janne A - 26.07.09 - klo: 14.08
T4 mielestäni paljonkin rauhallisempi ajettava kuin SC10. T4 on helppo hallita mutkassa, kun taas SC10 perä irtosi heti kättelyssä. En tiedä olivatko SC10 säädöt sitten pielessä, mutta itseäni T4 mielyttää enemmän

Alkuperäiset kumit lienee SC10:n suurin "ongelma" verrattuna T4:een. Pehmeämmällä seoksella paranee varmasti hallittavuus.
Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: snakepoison - 26.07.09 - klo: 14.26
T4 mielestäni paljonkin rauhallisempi ajettava kuin SC10. T4 on helppo hallita mutkassa, kun taas SC10 perä irtosi heti kättelyssä. En tiedä olivatko SC10 säädöt sitten pielessä, mutta itseäni T4 mielyttää enemmän

Alkuperäiset kumit lienee SC10:n suurin "ongelma" verrattuna T4:een. Pehmeämmällä seoksella paranee varmasti hallittavuus.
Tuo varmaan juurikin se suurin syy. SC10 tuntui että minkäänlaisia pitoja ei saa maahan.
Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: snakepoison - 26.07.09 - klo: 23.21
Bashausta hiekkamontulla
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhou - 05.10.09 - klo: 18.46
sanokaapa mikä servo mahtuu T4 ? tuo oman academyn savöc sc-0252 ei mene...
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: Youha - 05.10.09 - klo: 18.55
Ainakin Sanwan ERG-VZ on itellä ja käsittääkseni kaikki noi sanwan "vakio" koon servot mahtuu.
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: SLap - 05.10.09 - klo: 20.04
Melkein sama auto, mutta vähän vanhempi, eli T2 :

(http://juhou.1g.fi/kuvat/Rc+Cars/Sotkamon+rossit/DSC_3219.jpg/_small.jpg)

Siis minun oma auto, kuva kainuun rosseista. Sori jos sekotin topiccia   :cheesy:

Sami


Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: rubberduck - 07.12.09 - klo: 22.19
Ovatko FT mallin mukana tulevat "carbon" tukivarret, iskaritornit yms. osat vahvempia kuin RTR:ssä olevat muoviosat?

Hintataso näyttää olevan suunnilleen tuplat verrattuna tavallisiin muovikomposiittiosiin. Kannattaako siis ostaa kaksi pussillista tavallisia, vai yksi satsi vähän kalliimpia varaosia?
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: Janne A - 08.12.09 - klo: 07.40
^ Ainakaan B4:ssa en ole eroa huomannut. Nuo hiilarikomposiittimallit pitäisi olla jäykempiä, mutta onko sillä sit väliä, niin paha mennä sanoon.

Itse suosittelisin ostamaan mielummin kaks pussillista normimuovilla varustettuja malleja.
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: Datajätkä - 08.12.09 - klo: 09.40
Samaan tapaan niitä tuntu napsuvan. Osta mielummin halvempia enemmän.

Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: rubberduck - 08.12.09 - klo: 10.59
Niin vähän epäilinkin. Kiitos asian vahvistaneille.
Jos carbon-osien ainoa ero on jäykkyys, voi niitä napsahdella helpomminkin kuin vakio-osia.

Asson sivuilta löysin pari asiaan liittyvää kysymys-vastaus paria:
Lainaus
Q: What is your suggestion for pieces that seem to break too much?
A: Some believe that switching to carbon parts will limit breakage. Actually, the molded composite parts have a bit more flex to them.

Lainaus
Q: Why is it better if your parts have "Zero flex"?
A: Flex is bad if you want the car to react instantly. Example: If you push a balloon hard to get it going, it will first absorb your finger (flex) before popping away. If you push a ping-pong ball in the same way, it will respond immediately, having less flex. Now imagine the same force against your a-arm, shock tower, and shock combination. With much flex in all three, it would be what the racers call “less responsive.” With carbon parts, the setup would be “more responsive.” Don’t get carbon parts until you are a good driver and have good control (that is, you don’t crash so much), because carbon parts are not stronger than stock composite, but more rigid.

EDIT:
Yhteenveto suomeksi asiasta kiinnostuneille kielitaidottomille :wink:
Carbon-osat eivät ole vahvempia kuin vakio-osat(muovikomposiitti), ainoastaan jäykempiä. Hanki carbonit vasta kun osaat ajaa ja kaipaat autoon jäykkyyttä mm. herkistämään ohajustuntumaa...
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: mof - 22.12.09 - klo: 08.12
T4.1 RTR & T4.1 RTR brushless (http://67.199.85.166/ae/t4.1/t4.1_home.php)

RC10T4.1 RTR 2.4GHz

(http://aedownloads.com/downloads/item_photos/7036.jpg)

Built on the 7-time National Champion RC10T4 platform
XP3-SS 2.4 GHz 3-channel radio system with SHV1504 MG metal gear servo
XP SC200 electronic speed control with LiPo cutoff, forward and reverse with reverse lock out
Reedy 17-turn motor
2.6:1 ratio gearbox with sealed gear differential, dual-sided adjustable slipper clutch, and rubber sealed ball bearings
Molded composite low-CG chassis with set-screw antenna tube lock
Blue aluminum shock bodies with molded pre-load clips
Battery strap with twist-lock thumb knobs
Rugged steel turnbuckles for adjustable camber and front toe-in
Angled bellcrank "co-planar" steering with built in servo saver
Vertical ball ends for roll center adjustments, front and rear
Pre-mounted tires on white dish wheels
Factory finished Interceptor-T polycarbonate body



RC10T4.1 RTR 2.4GHz Brushless

(http://aedownloads.com/downloads/item_photos/7037.jpg)

Built on the 7-time National Champion RC10T4 platform
XP3-SS 2.4 GHz 3-channel radio system with SHV1504MG metal gear servo
XP SC450-BL Brushless electronic speed control with LiPo cutoff, forward and reverse with reverse lock out
Reedy 3300kV brushless motor
2.6:1 ratio gearbox with sealed gear differential, dual-sided adjustable slipper clutch, and rubber sealed ball bearings
Molded composite low-CG chassis with set-screw antenna tube lock
Blue aluminum shock bodies with molded pre-load clips
Battery strap with twist-lock thumb knobs
Rugged steel turnbuckles for adjustable camber and front toe-in
Angled bellcrank "co-planar" steering with built in servo saver
Vertical ball ends for roll center adjustments, front and rear
Pre-mounted tires on white dish wheels
Factory finished Interceptor-T polycarbonate body
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: apt93 - 25.12.09 - klo: 18.18
Nyt on sit mun T4 lumivalkoinen. Ennen ku oon akullistakaan kerenny ajamaan niin alkoi jo kyrsiä tuo akkujen kiinnitys. :grin: Laitoin sit tarranauhat siihen.


(http://i473.photobucket.com/albums/rr93/pomppiduu/RC%20autoilu/IMG_3038.jpg?t=1261757758)(http://i473.photobucket.com/albums/rr93/pomppiduu/RC%20autoilu/IMG_3093.jpg?t=1261757778)(http://i473.photobucket.com/albums/rr93/pomppiduu/RC%20autoilu/IMG_3098.jpg?t=1261757802)(http://i473.photobucket.com/albums/rr93/pomppiduu/RC%20autoilu/IMG_3032.jpg?t=1261757878)
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: apt93 - 23.01.10 - klo: 23.23
Moniko hampaisia pinjoneita kanttis hankkii 4300kv ez-runille kaveriksi? Spurrit 87 ja 84 löytyy. Millä pinjoneilla kanttis alkaa sopivii välityksii haeskeleen?
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: rubberduck - 23.01.10 - klo: 23.42
Mun T4 kulkee ezrun 4300kv motilla ja 2S lipolla 22T pinjonilla ja 87 spurrilla ihan riittävästi mun tarpeisiin(56km/h lumella GPS). Tehoja motista otetaan ~400W tuolla setupilla ja ainakin talvikeleillä 35A ezrun ESC pysyy ihan viileänä.
3S lipolla 17/87 välityksillä tehot liikkuu siinä 500W tuntumassa, eli ollaan sitten jo motin suositusten rajoilla.
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: mof - 04.07.10 - klo: 17.09
T4.1 Factory Team julkaistu:

http://67.199.85.166/main/productdetails.php?text=7023

(http://aedownloads.com/downloads/item_photos/7023.jpg)

RC10T4.1 Factory Team Kit Features:
• Factory Team 0.5 degree aluminum rear hubs with oversized outer bearing
• Ball differential with light-weight outdrives
• Factory Team V2 hard-anodized threaded shock bodies with bleed-screw caps
• V2 slipper assembly with high-rate spring for more consistent slipper clutch adjustments
• JConcepts Hi-Flow T4 body
• JConcepts Double-Dees rear tires in green compound and Carvers front tires in blue compound
• CVA joints with pin retainer clips
• Carbon fiber battery strap with blue aluminum thumb screws
• Blue titanium turnbuckles
• Optimized suspension setup for use with LiPo batteries
• Suspension mounts for 4°, 3.5°, 3°, and 2.5° rear toe included
• Complete set of precision ball bearings
• Factory Team blue aluminum hinge pin brace, milled motor plate, servo mounts
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: mof - 04.07.10 - klo: 21.41
Onko jollakulla tietoa, että sopiiko #9827 SC10 complete gear diff SC10/T4.1/B4.1 RTR:n lisäksi T4FT/T4.1FT/B4FT -autoihin, vai onko mitoissa jotain eroja (milliset vs tuumaiset esimerkiksi)?
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: rubberduck - 05.07.10 - klo: 03.07
Niissä malleissa joissa on kuuladiffi vakiona, pitää vaihtaa pari palikkaa jos haluaa käyttää ratasdiffiä.
Eroina transmission case (http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1450_1139/products_id/36999/n/Team-Associated-Transmission-Case-for-Gear-Differential) ja erikokoiset laakerit diffin ulostuloissa. Samaten rear chassis plate  (http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1450_1139/products_id/36991/n/Team-Associated-Rear-Arm-Mount-Chassis-Plate)on eri.

Aiheesta on ollut juttua muistaakseni Asso Talk:ssa ja/tai B4 topikissa.

EDIT: niin se laakerien linkki (http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/37005/n/Team-Associated-10x16mm-Ball-Bearing-2) jäi laittamatta
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: Antti^ - 12.07.10 - klo: 13.05
Mistäs kaupasta sais mun omaan uuden moottorin?
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: PaavoNokkava - 12.07.10 - klo: 13.47
Mistäs kaupasta sais mun omaan uuden moottorin?

Kysäseppäs täältä jos originaalia haluat:

http://www.rcpiste.fi/do?action=news (http://www.rcpiste.fi/do?action=news)
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: Antti^ - 12.07.10 - klo: 21.27
Minkäslainen moottori tos on?Harjaton?Harjallinen?
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: Heuli - 12.07.10 - klo: 21.34
Vanhemmassa T4 mallissa on harjallinen, uudempaa T4.1 löytyy sekä harjallisena että harjattomana.
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: Antti^ - 12.07.10 - klo: 21.39
Juu eli kun mun auto on 5 vuotta vanha niin siinä on todennäköisesti harjallinen.
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: micsa.fi - 04.08.10 - klo: 00.56
Tässä hieman lisää kommentteja ja kokemuksia T4:sta:

Ostin talvella käytettynä T4:n RTR-rungon rullaavana (ilman sähköjä) pihasudittelua varten. Löin sähköiksi 90-luvun aktiiviajoilta kaappiin jääneet harjalliset tekniikat sekä 27MHz AM -vastarin. Noilla pääsi hyvin alkuun, mutta alle kymmenen akullisen jälkeen LRP:n ikivanha motti sanoi sopimuksen irti ja upgreidasin tuon HobbyKingin 100A ESC + 6.5T/5200kv -combolla. Kulkee tajuttomasti 2S akulla ja ainakin Hyvinkään radalla tehoa on aivan liikaa.

Yllättävän helposti tuon saa rikki varsinkin pihalla jossa kovia esteitä riittää. Tähän mennessä on tarvittu:
- etu- ja takapään koritolpat
- tukivarret taakse
- ohjauspalat
- etupään tukivarsien kiinnityspukki (#9563)
- etupään tukivarsien saranatappien kiinnike: päivitin tuon alumiiniseen (FT #9665), katsotaan kestääkö paremmin
- takaiskarin tappi/akseli (kiero jo autoa ostettaessa)
- ruuveja, muttereita ja prikkoja
- takarenkaiden akselit

Lisäksi pistin juuri tilaukseen sormiruuvit jolla voi korvata akkupidikkeen lukiteclipsit (nuo clipsit on minun akuilla erittäin hankala saada paikalleen) sekä uudet diffin ulostulot kun alkuperäisissä on millitolkulla klappia kulumien johdosta.

Välityksenä tuossa HobbyKingin 6.5T-moottorissa mulla oli alunperin 20T/vakiospurri (87 ?), mutta tuntui käyvän aika kuumana rajumman sudittelun jälkeen joten tiputin tuon pinionin 16-piikkiseen.

Pari kyssäriä enemmän ajaneilta:

1. Onko Assolla jotain yleistä ruuvisettiä jossa olisi muutama ruuvi kaikkista eri koosta? Tuo voisi olla hyvä olla pakissa jolloin voi korvata ruostuneet/hävinneet ruuvit tarpeen mukaan. Yksittäisten kokojen ostaminen on vähän liikaa, kun kokoja on niin pirusti erilaisia.

2. Mikä olisi hyvä yleisrengas pihasuditteluun jolla voisi ajaa niin asvalttilla kun irtosoralla? Ostin kiireissäni talvella manuaalin mukaiset Hole Shotit, mutta ymmärsin että tuo on enemmän kisarengas savipohjaradoille.

3. Miten nuo taka-akselien lukitsevat roll pinnit (#7369) pitäisi asettaa ja poistaa? Jouduin uusia akseleita asennettaessa lyömään pinnit paikalleen kevyesti vasaralla, pitäisikö niiden todella olla noin tiukat?

Muutama foto:

(http://lh4.ggpht.com/_Fp3GmkcAdpA/TFiSXMALerI/AAAAAAAACf8/z_RYQQ0u4Bo/s800/IMG_0322.JPG)
(http://lh4.ggpht.com/_Fp3GmkcAdpA/TFiSZFwHgFI/AAAAAAAACgA/iEcG8qfZ29I/s800/IMG_0323.JPG)
(http://lh5.ggpht.com/_Fp3GmkcAdpA/TFiSauO2zbI/AAAAAAAACgE/Whjnn6gLSo4/s800/IMG_0324.JPG)
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: hpi racing - 18.04.11 - klo: 00.25
Onko tässä topiikissa mitään eloa, ajaako moni vielä näillä trukeilla, mutta itse kysymykseen mitä renkaita olette käyttäneet asso t4 ssä ?

 markus.
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: Datajätkä - 18.04.11 - klo: 09.48

Tottahan toki toi T4 on vielä itellä ajossa ja odottelee kesäpäiviä.

Losin Step Pin on todettu toimivaksi joka kelillä. Liquid RC:stä noita saapi. Oikeastaan muuta rengasta ei kannate ees alakaa säveltään, step pin pelaa. Jollain kelillä myös toi prolinen bow tie toimii hyvin, mutta kun se kuluu niin pito katoaa nolliin. Losin ratas pelaa kohtuuella vielä kuluneenaki. Losin insertit vaan on vähän kuraa, ne tahtoo jauhautua meleko nopiaa mössöksi vaikka ite rengas vielä toimiikin hyvin.

Hyvän ja helpon pirssin oot hommannu!

Viimekesän fiilistelylinkkukuvaa kehiin.

(http://www.juhou.1g.fi/kuvat/Rc%20Cars/OUSA/DSC_4877-2.jpg/_big.jpg)

(http://www.juhou.1g.fi/kuvat/Rc%20Cars/OUSA/DSC_4883-2.jpg/_big.jpg)

Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: hpi racing - 18.04.11 - klo: 23.16
Saako noita losin renkaita suomesta ja myykö sabe paljonkin pro linen renkaita, itsellä oli tätä ennen hpi e fire joka oli myös tosi hyvä rälläys peli ja kesti pommitusta ku mikä  :tongue: niin mistä kannattaa suomesta hankkia trukki renkaita, mitä optio-osia olette käyttäneet tässä autossa paremmat iskarit, titaanivantit ja factory team osia saako kaikkia niitä rc pisteestä.

 markus.
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: Datajätkä - 19.04.11 - klo: 07.54
En tiä miten suomesta saa mitään, oon ite hommannu kaikki liquidista tai sitten ebaystä.

Teamin kamoilla oon ajellu, ei siihen kannate alkaa mitään hipokiluja tunkeen kun ne kuitenkin on josaki vaiheessa p*skana. Ainoastaan iskareihin panostaisin ite jos johonki, ne uudemmat asson pumput vois olla ihan pätevät. Nää mun ajot siis on tosiaan rata-ajoja, monttupässäystä ei juuri hirveästi tullu ajeltua. Rautavantit tahtoo oikeen kovassa tällissä mennä mutkalle, mutta en ite alakas niitäkään titaanisina ostelemaan vaan säästäisin renkaisiin neki rahat. Takarenkaat on tässä autossa ne tärkeimmät osat, paskoilla rattailla on radalla ihan turha ees ajella. Etupuskuriksi kantsii pistää toi RPM:n kestävämpi versio.

Firestormi on tähän verrattuna ja yhtä paljon ajettuna ihan yhtä löysä kampe, uutena oli illuusio että HPI kestää mitä vaan vrt Asso mutta kyl ku niihinki tunteja tuli, rupes hajoaan palikoita vähän sieltätäältä. Edelleenkin siis, kun samalla radalla noita autoja seuras.



Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: Harw - 19.04.11 - klo: 14.09
On kait noita T4 vielä datajäpän lisäksi esim oulusa muutamalla kaiffarilla. Nythän ne kannattaa ruuvvata kondikseen ja paanalle.

Ei kait noihin hirveitä tarvi hipotella. Ostaa vaan repullisen niitä muovisia tukivarsia ja takarenkaita niin podium paikat on taattu. Autoa voi rauhotella lätkimällä niihin lisäpainoa joita voi käydä kyseleen esim autorengasliikkeistä.

Osien saanti kotomaasta mahtaa olla kyllä vähän nihkeää. Mielummin tilaisin itse juuri esim liquidista. Taatusti tulee viikossa osat lapaseen olemattomilla postimaksuilla..
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: P.R - 19.04.11 - klo: 14.22
Eikös matilla ole varaosia..
www.rcm.fi
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: hpi racing - 19.04.11 - klo: 14.25
Löytyyhän medasecista mutta vaan melkein noita b4 osia pelkästään, mutta kun minulla ei ole mahdollista tilata ulkomailta, soitin rc pisteeseen ja sanoivat että kyllä jokaista osaa löytyy hyllystä.

 markus.
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: mof - 19.04.11 - klo: 14.56
Racingfactorylta voi löytyä sopivaan hintaan poistomyynnistä: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/ASSOCIATED-Associated-RC10B4T4SC10
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: hpi racing - 22.04.11 - klo: 03.06
Käykö nämä tähän assoon onko kellään kokemuksia ?

 markus.  http://www.racingfactory.fi/tuotteet/3RACING-OPTIO-OSAT-Tamiya-DB01TRF501/DB01-01V2LB-Aluminum-Oil-Damper-Set-Ver-2-For-DB-01-108892
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: Traxxas_Topi - 29.04.11 - klo: 16.38
http://www.castlecreations.com/products/sidewinder_sv2.html
Riittäiskö tuo sv2 T4.1:seen vai pitäskö suoraan ottaa Mamba max pro ? Jos auton ostaais kesällä :smiley:
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: hpi racing - 29.04.11 - klo: 19.14
Kyllä tuo riittää ihan ensi setiksi.

 markus.
Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: Traxxas_Topi - 01.05.11 - klo: 13.52
Laitetaan nyt omankin T4 FT:n kuvat tähän varsinaiseen T4-topicciin:
(auto edelleen ajamaton).

(http://i126.photobucket.com/albums/p102/merza07/_DSC5233small.jpg)

(http://i126.photobucket.com/albums/p102/merza07/_DSC5234small.jpg)

(http://i126.photobucket.com/albums/p102/merza07/_DSC5235small.jpg)

(http://i126.photobucket.com/albums/p102/merza07/_DSC5261small.jpg)
Ehkä vähän OT , mutta en vastausta netistä löytänyt , joten kysyn täältä: Mitä tuo johtojen ympärillä oleva tuubi on ja mistä sitä saa ? Laitan varmaan tilaukseen  T4.1 FT kitin , Castle sv2 5700kv combon ,Sävox SC-0252MG servon ja kiinalipon  :tongue: Pitäs vaa laittaa pikku asso myyntiin :undecided:
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: JyrkiL - 02.05.11 - klo: 19.24
Lainaus
Mitä tuo johtojen ympärillä oleva tuubi on ja mistä sitä saa ?

Elfasta löytyy, taisi olla nimikkeellä "kaapelin suojapunos" tai jokin vastaava. Toimii erittäin hyvin servon ja noparin yms vastarille tulevien johtojen siistiin niputtamiseen, ja mikä ettei myös moottorikaapeleiden niputukseen kuvien osoittamalla tavalla.

Jyrki Lehto
ATAK/UA
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: Traxxas_Topi - 02.05.11 - klo: 19.27
Ok , kiitos  :smiley: On hienon näköistä  :tongue:
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: nestori - 25.09.11 - klo: 00.03
Miten on.Onko tiedän mielestä 150€ upouudesta Asson T4 Team kitistä liikaa.
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: Traxxas_Topi - 25.09.11 - klo: 00.32
Miten on.Onko tiedän mielestä 150€ upouudesta Asson T4 Team kitistä liikaa.
Siis onko T4 vai uudempi T4.1 ? Saikos sitä vanhaa sekä FT:nä että team kittinä ?
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: nestori - 25.09.11 - klo: 00.44
Juu vanha malli.Ja sitä sai FT:nä teamina ja rtr:nä.
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: Traxxas_Topi - 25.09.11 - klo: 01.01
Juu vanha malli.Ja sitä sai FT:nä teamina ja rtr:nä.
Uusi mallihan on Medasecilla 289 € Mitähän tuo Team kitti on maksanut Rc-pisteessä joskus muinoin , ehkä karvan yli 200€ Tämä siis ihan mutu arvio  :laugh:
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: kojo - 25.09.11 - klo: 07.16
T4 factory team maksoi n. 250 eur suomessa, on mielestäni 150 todellakin hintansa väärti auto, eipä tuossa uudempaan 4.1 ole kovin kumoisia muutokia, näkyvämpänä ehkä v2 iskarit
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: mof - 25.09.11 - klo: 07.37
T4 factory team maksoi n. 250 eur suomessa, on mielestäni 150 todellakin hintansa väärti auto, eipä tuossa uudempaan 4.1 ole kovin kumoisia muutokia, näkyvämpänä ehkä v2 iskarit
Mutta kyseessähän on Team-malli (joka maksoi uutena muistaakseni n. 190e), ei FT.
Miten on.Onko tiedän mielestä 150€ upouudesta Asson T4 Team kitistä liikaa.
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: Traxxas_Topi - 25.09.11 - klo: 11.14
T4 factory team maksoi n. 250 eur suomessa, on mielestäni 150 todellakin hintansa väärti auto, eipä tuossa uudempaan 4.1 ole kovin kumoisia muutokia, näkyvämpänä ehkä v2 iskarit
Mutta kyseessähän on Team-malli (joka maksoi uutena muistaakseni n. 190e), ei FT.
Miten on.Onko tiedän mielestä 150€ upouudesta Asson T4 Team kitistä liikaa.
Jos maksanut hyllystä joskus 190 € ja nyt joku tarjoaa 150€ , niin en itse ostaisi. Onhan se vähän niinkun ylivuotinen  :tongue:
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: kojo - 25.09.11 - klo: 11.24
Miksipä se siitä säilytyksestä on muuttunut jos kyseessä uusi auto? Jos haluaa laadukkaan 2wd trukin rakennussarjan, niin eipä taida 150 eur paljon kilpailijaa löytyä
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: Datajätkä - 25.09.11 - klo: 12.16
Ei tosiaankaan oo paha hinta tuosta vehkeestä. 4.1 tuli uus slipperi, takahubit ja iskarit. Muuten sama pirssi ja tuskimpa normaali tallaaja juuri eroja huomaa.

Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: nestori - 25.09.11 - klo: 12.44
Juu täytyypi katsella ostanko.
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: Traxxas_Topi - 25.09.11 - klo: 15.10
Miksipä se siitä säilytyksestä on muuttunut jos kyseessä uusi auto? Jos haluaa laadukkaan 2wd trukin rakennussarjan, niin eipä taida 150 eur paljon kilpailijaa löytyä
Juu eihän se miksikään muutu säilytyksessä. Eikä muita tuuppi trukkeja tuolla hinnalla saa. Hobao 10TT 180€ sis. Alv ja tullit. Tuo tosin 4WD.¨
    Mulla on B4.1 ja siinähän on paljon samoja osia kuin T4 ja 4.1. On hyvä auto.
Muuten tosi kestävä , paitsi tukivarsien korvakkeet hennot rungon päästä vrt Durango.
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: kojo - 25.09.11 - klo: 16.37
T4 tuonkin ongelman saa ratkaistua vaihtamalla rpm:n tukivarret, beenelkkuunhan noita ei ole saatavana. Itsellä oli sisäradalla b4 aluvarret+bulkhead, ja kesti kun taivas......
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: Oi!RC - 11.07.12 - klo: 13.44
Osaako kukaan sanoa, saako suomesta mistään näitä Teenelosen pitkiä turnbuckleja (nro. 7101 ja 7253)? Äkkiseltään en Jkl kauppiaan sivuilta löytänyt, tsekkasin toki sc10 osatkin läpi.
Jotain titaanimalliakin löytynee jostain? Mulle välttänee "tinatkin" tällä hetkellä, kunhan löytyis edes ne.

EDIT. näköjään tarve huomattiin nopeasti ja pian saatavilla taas. hienoa  :azn:
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: PSo - 30.01.13 - klo: 14.01
Se oli nyt sitten trukki joka päivitettiin seuraavaksi. Olisko viimeisenä sitten se corri...
http://www.teamassociated.com/news/latest_products/1057-NEW!_RC10T4.2_Factory_Team_Kit (http://www.teamassociated.com/news/latest_products/1057-NEW!_RC10T4.2_Factory_Team_Kit)
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhamatti - 12.03.13 - klo: 15.21
Tuli sitten puolen vuoden sähköauto tauon jälkeen itellekkin TAAS sähkis hommattua :grin:..
Ihan puhtaasti suditteluun hiekkamontulle auto tulee.
Malli on T4.1.
Jokunen B malli on vuosien aika ollut ja yksi touring peli myös.
Laatu on mielestäni aina ollut assoissa hyvää..
Varaosia katellu valmiiksi mutten ole löytänyt Suomesta mistään putiikkia joka myy varaosia tuohon T malliin, B malliin kyllä löytyy.
Onko muuten tässä 4.1 mallissa jo hexit vai old school asson rengaskiinnitys?
Auton saan ehkä torstaina, joten en vielä ole sitä päässyt hypisteleen, ja käytetyn ostin rullaavana.
Hobbykingistä tilasin jo 60A noparin ja 4350kv moottorin kaveriksi.
Eli auto on tämä, ilman sähköjä siis..
http://www.nettimarkkina.com/team-associated-t41/1086822 (http://www.nettimarkkina.com/team-associated-t41/1086822)
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: RCM - 12.03.13 - klo: 19.13
Aika mukavasti osia on tuohon varastossa, auton osista suuri osa on samoja kuin B4 / SC10 -autoissa. Jos tutkit räjäytyskuvaa ja osakoodeja, niin huomaat kyllä tämän:

http://www.rc10t4.com/i/exploded_lg.gif (http://www.rc10t4.com/i/exploded_lg.gif)

http://www.rcm.fi/varaosat/team-associated-varaosat.html (http://www.rcm.fi/varaosat/team-associated-varaosat.html)
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhamatti - 12.03.13 - klo: 20.50
Vielen Dank Matti
du bist nummer aiz :wink:
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhamatti - 12.03.13 - klo: 21.27
Mutta, onko tossa 4.1 mallissa vielä ne urpot asso tyyliset asson rengas tsydeemit?
Eli ei voi suoraan 12mm hex vanteita käyttää?
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: micsa.fi - 12.03.13 - klo: 22.38
Mutta, onko tossa 4.1 mallissa vielä ne urpot asso tyyliset asson rengas tsydeemit?
Eli ei voi suoraan 12mm hex vanteita käyttää?

Kyllä on. Vasta T4.2:ssa (ja B4.2:ssa) hexit on vakiona. Toki voit päivittää ne vanhempiin T4 ja T4.1 -malleihin, jos haluat.
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: Roudari - 13.03.13 - klo: 11.30
Mutta, onko tossa 4.1 mallissa vielä ne urpot asso tyyliset asson rengas tsydeemit?
Eli ei voi suoraan 12mm hex vanteita käyttää?

Kyllä on. Vasta T4.2:ssa (ja B4.2:ssa) hexit on vakiona. Toki voit päivittää ne vanhempiin T4 ja T4.1 -malleihin, jos haluat.

Taakse päivittäminen on erittäin helppoa, siihen riittää kun hankkii hex-adapterin. Alumiinisena http://www.teamassociated.com/parts/details/9892/ (http://www.teamassociated.com/parts/details/9892/) tai perus muovisena http://www.teamassociated.com/parts/details/7856/ (http://www.teamassociated.com/parts/details/7856/)

Eteen pitää lisäksi hommata ohjauspalat http://www.teamassociated.com/parts/details/9880/ (http://www.teamassociated.com/parts/details/9880/) ja etuakselit http://www.teamassociated.com/parts/details/7854/ (http://www.teamassociated.com/parts/details/7854/)

Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhamatti - 13.03.13 - klo: 12.23
Kiitoksia vinkeistä :wink:
Huomenna saa asson haettua, sit näkee jotta onko siinä tehty jo toi modaus vai onko se vielä tehtävä..
Helpottaisi ainakin rengas/vanne valintaa kun on 12mm hexillä toi akseli.
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhamatti - 14.03.13 - klo: 18.04
Mikä pirkele tuo asson t4.1 takahubin laakerin koko on?
Kyseessä siis se muovinen hubi,ei alu..
http://www.rc10t4.com/i/exploded_lg.gif (http://www.rc10t4.com/i/exploded_lg.gif)
Osanumero on 3977.
Joku v..n tuumakoko joista ymmärrä erkkikään mitään, kun osassa kaupoista tuokin ilmoitetaan toisella tavalla kuin toisessa.. :undecided:
Ja saako Suomesta mistä edullisimmin noita?
Kehtaa paria laakeria tilata jenkeistä.
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhamatti - 14.03.13 - klo: 18.26
Itse itselleni vastaan taas :laugh:
Laakerit löyty Matilta, ja edulliseen hintaan..
http://www.rcm.fi/laakerit-3-16-x-3-8-r166-abec-7-10-kpl.html (http://www.rcm.fi/laakerit-3-16-x-3-8-r166-abec-7-10-kpl.html)
Nuo  varmaan käy eteenkin?
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: m.e. - 14.03.13 - klo: 18.28
Jep, tuo on Asson "peruslaakeri".
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhamatti - 14.03.13 - klo: 18.40
Kiitoksia Matille edullisista laakereista, tilasin vähän muitakin osia kaupastasi :wink:
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhamatti - 14.03.13 - klo: 20.34
Eurorc:lle myös kiitoksia nopeasta palvelusta ja osista joita tuli assoon tilattua..
Nyt kun saisi sähköt niin pääsisi truggyä pitkästä aikaa ajamaan.
Joskus oli losin xxx-t Matt Francis kisa truggy, vaikka ihan vaan sudittelua tää mun harrastus on ollut alusta asti..
Mut onhan ne kisapelit hiukan parempia kuin perus rtr mallit..
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhamatti - 15.03.13 - klo: 13.54
Näillä ois tarkootus kesällä hiekkaa pölistellä jollain sopivalla montulla.
(http://i6.aijaa.com/b/00091/11928094.jpg)
Otsikko: Vs: Team Associated T4
Kirjoitti: juhamatti - 15.03.13 - klo: 13.56
Tää on kyllä tosi hieno kuva :tongue:

(http://farm3.static.flickr.com/2514/3691935130_dd095a0b21_o.jpg)

Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhamatti - 15.03.13 - klo: 14.48
Miten tää diffinlukko muka toimii assossa?
Onko tää ratas diffiin?
http://www.ebay.com/itm/Associated-T4-B4-1-SC10-2wd-aluminum-locked-differential-diff-posi-SCT125-/261179440708?pt=US_Radio_Control_Control_Line&hash=item3ccf81fe44 (http://www.ebay.com/itm/Associated-T4-B4-1-SC10-2wd-aluminum-locked-differential-diff-posi-SCT125-/261179440708?pt=US_Radio_Control_Control_Line&hash=item3ccf81fe44)
Montulla saisi olla perä lukossa, varsinkin pehmeellä hiekalla..
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhamatti - 16.03.13 - klo: 18.05
Siinä mielessä nää assot on aika anuksesta kun on noi jenkkikoon laakerit, hankala hommata tiettyjä kokoja ja ovat kalliita.
Toinen juttu minkä tutkin, autossa on kuuladiffi.
Mistä vuosimallista alkaen noissa autoissa oli rtr mallissa se ratasdiffi?
Oman auton historiasta en tiedä mitään, mikä malli se on ollut jne, mut ei ainakaan tf.
Voin kuvan laittaa tosta laatikosta, että saisiko tohon malliin sen ratasdiffin ostettua jälikäteen, tai siis että käykö se tohon vaihdelaatikkoon sisälle..
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: -HL- - 16.03.13 - klo: 18.31
Katot manuaalista koot ja tilaat. Esim. rcm suomesta tai sit ulkomailta vaikka amainhobbiesilta vois saada edukkaasti noita.
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhamatti - 16.03.13 - klo: 19.36
Auton mukana ei tullut maniskoita, mutta netistä latasin manuskat.
Millisiä laakereita saisin täältäkin, mutta tuumasia ei mistään..
Noh, eipä noita laakereita nyt joka päivä tartte vaihtaa.
Toi kuuladiffi ois seuraavana vuorossa ratas diffiin.
Nyt pitäs vaan tietää et käykö tohon lootaan se diffi, vai ostanko uudet kuoret ja osat, jotta se ratas diffi istuu tähän mun autoon.
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: m.e. - 16.03.13 - klo: 20.03
Jos Assoon etsit edullisia laakereita, niin helpoiten ne löydät etsimällä räjäytyskuvasta osakoodin (esim. 3977), syöttämällä koodin esim. tuonne hakuun näin:

http://www.rcm.fi/catalogsearch/result/?q=3977 (http://www.rcm.fi/catalogsearch/result/?q=3977)

Ja sitten vain koko sieltä ylös (3/16 x 3/8) ja vertailemaan halppislaakereiden mittoja:

http://www.rcm.fi/catalogsearch/result/?q=abec (http://www.rcm.fi/catalogsearch/result/?q=abec)
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhamatti - 16.03.13 - klo: 20.49
Matti sulta mää ostin just noita pienempiä laakereita :grin:
Mut tää koko on kallis ja hanurista löytää, siis edullista kuin tuo pienempi on.
.187x.500x.196"
Diffin ostin käytettynä 15€, siis ratasdiffin, joten varmaan ostaa noi diffinkuoret ja toi alalevy+noi laakerit niin saa vaihteiston kerralla laitettua..
Kuuladiffistä ei varmaan paria euroa enempää käytettynä saa :roll:
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: m.e. - 16.03.13 - klo: 21.08
Tuosta:

http://www.rcm.fi/laakerit-3-16x1-2x10-51-r3-abec-7-10-kpl.html (http://www.rcm.fi/laakerit-3-16x1-2x10-51-r3-abec-7-10-kpl.html)
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhamatti - 17.03.13 - klo: 11.27
Kiitos Matti, you are a lifesaver :wink:
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhamatti - 17.03.13 - klo: 18.26
Asso asiantuntijat kertokaas mikä mahtanee tää mun raato olla malliaan jne..
Pitäisi olla T4.1, mut siihen mun tiedot loppuu..
Käytettynä tosiaan ostin ja se ekana kiinnostaa, että käykä tohon laatikkoon se ratasdiffi vai onko ostettava se sc mallin vaihdelaatikon kuori+osat jotta sen saa tähän mahtumaan.
(http://i11.aijaa.com/b/00459/11941026.jpg)
(http://i11.aijaa.com/b/00989/11941027.jpg)
(http://i5.aijaa.com/b/00786/11941028.jpg)
(http://i6.aijaa.com/b/00526/11941029.jpg)
(http://i5.aijaa.com/b/00995/11941032.jpg)
(http://i5.aijaa.com/b/00150/11941034.jpg)
(http://i6.aijaa.com/b/00083/11941033.jpg)
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhamatti - 18.03.13 - klo: 09.34
Tässä on kuuladiffi paikallaan..
Factory teamisssä vain on toi kuuladiffi...
rtr peli tää varmasti on, mutta outo että tässä ei ole tota ratasdiffiä vaan kuuladiffi.
Toki entinen omistaja on sen voinut tähän vaihtaa, tai sitä edellinen.
Tiedä häntä mones omistaja minä tälle autolle olen.
Voinko siis olettaa että se ratasdiffi menisi paikalleen ns heittämällä?
Vai onko se vaihdelaatikonkuorien ja monen muun osan vaihto välttämätön toimenpide jotta se tähän saa käymään?
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: micsa.fi - 22.03.13 - klo: 14.28
Auton alkuperä on sinänsä merkityksetön, että ajan myödessä perusmalleihin yleensä laitetaan päivitysosia jolloin rajanveto hämärtyy.

Kuten Tiikki totesi, kuvissa näkyvässä autossa on RTR-mallin iskarit ja vanttiruuvit. Sen lisäksi etupäässä näyttäisi olevan sisempien saranatappien kiinnike alumiininen, joka muistaakseni RTR-mallissa on alunperin muovia. Nuo iskarien hatut kannattaa vaihtaa ilmausruuvilla varustettuihin jolloin iskarien ilmaus on paljon helpompaa, muilta osin ne on ihan OK. Ratasdiffi on aloittelijalle paljon parempi kuin kuuladiffi.

Hyvä auto se on, ei muuta kun kovaa ajoa!
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: kisaaja - 22.03.13 - klo: 16.16
Auto on T4 RTR. Hingepinbrace on aihdettu alumiiniseksi... varmaan ST-racingin valmistama. Myös etupuskuri puuttuu. Ratasdiffi ei käy tuohon boxiin!
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhamatti - 25.03.13 - klo: 17.07
Kiitoksia vasaajille..
Eli se on tää setti ostettava että saan sen ratasdiffin tähän autoon pudotettua.
Diffcase: 9826
T-plate: 9818
Diff outdrive bearings: 9832
Noh, onpahan sit uudet kuoret ja osat laatikossa, tosin se idleri varmaan kannattaa teräksiseen vaihtaa jos lapakumeilla hiekalla posottaa menemään..
Kuulemani mukaan sc mallissakin noita poksaa vaikka vain rataa ajaa.
Outoa miksi asso ei ole päivittänyt noita boksin rattaita teräksisiin jos mm traxxas on laittanut ne kaikki kolme metallisiin, varsinkin rtr mallissa.
Kisa-autoissa muovirattaat ymmärtää painonsäästönä ja kokeneempien kuskien ajamana muovisillakin rattailla  ne kestää kun ei ajeta kuin orpo piru erämaassa.. :grin:
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: kisaaja - 25.03.13 - klo: 18.53
En ole ajanut lapakumeilla mutta väittäisin että originaali idleri kestää. Mikäli topshafti (slippperiakseli) on kulunut niin idleri hajoaa... tuo vaatii kuitenkin (radalla) ajoa vähintään kaksi kesää ;) Eli mikäli idleri menee rikki niin tarkista että topshaft on kunnossa.
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: kojo - 25.03.13 - klo: 19.42
kylläpä uskaltaisin väittää, että asson voimansiirto kestää vakionakin, ei nuo metallirattaat tee ketään muuta autuaaksi kun kauppiaat. 5 kpl assoja omistanut, enkä ikinä ole voimansiirron rattaita saanut rikki. Ja on ajettu paljon muutakin kuin rataa.
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhamatti - 26.03.13 - klo: 19.23
Nyt ois assossa ratasdiffi jossa 3000 mömmöt.
Huomenna saa rcm:ltä vaihdelaatikon kuoret ja muut kilkkeet.
Saa asson toimimaan hiukan pitemmällä korjausvälillä..
Tuli myös 9T moottori, niin pitäisi asson liikku aika kevein askelin noilla herkuilla.
Tosin nopari pitää vielä kesäksi päivittää ettei kyykkää montulla laparenkailla.
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhamatti - 29.03.13 - klo: 13.52
Kokeilin eilen hiukan etupihalla suditella assolla, ei mitään pitoa vaikka laparenkailla ajoin.
Moottori on 4350KV ja ehkä liikaa tehoa, ainakin näin liukkaalla.
Nopariksi ajattelin hommata hobbywingingin sct mallin 120A roiskesuojatun mallin ja tämän kinuskin laittaa pojan grave diggeriin, jahka ensin lumet sulaa jotta se ei sitä heti riko :laugh:
Asso T4.1 Paddle tires on ice III (http://www.youtube.com/watch?v=SUvMSHzCF8o#)
Mutta uskon että tää auto on kyllä hauskempi tollasella irtohiekalla ajaa kuin mitä oli viime kesänä traxxas slash bajr korilla, vaikka ei se sekään huono ollut..
Tässä on tosin reilusti enempi leveyttä ja sehän vaan merkkaa enempi vakautta autoon.
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: veltsu1 - 30.03.13 - klo: 14.54
Kokeilin eilen hiukan etupihalla suditella assolla, ei mitään pitoa vaikka laparenkailla ajoin.
Moottori on 4350KV ja ehkä liikaa tehoa, ainakin näin liukkaalla.
Nopariksi ajattelin hommata hobbywingingin sct mallin 120A roiskesuojatun mallin ja tämän kinuskin laittaa pojan grave diggeriin, jahka ensin lumet sulaa jotta se ei sitä heti riko :laugh:
Asso T4.1 Paddle tires on ice III (http://www.youtube.com/watch?v=SUvMSHzCF8o#)
Mutta uskon että tää auto on kyllä hauskempi tollasella irtohiekalla ajaa kuin mitä oli viime kesänä traxxas slash bajr korilla, vaikka ei se sekään huono ollut..
Tässä on tosin reilusti enempi leveyttä ja sehän vaan merkkaa enempi vakautta autoon.
Laita tämä ja 2s lipo. Pirun haukaa ajella. :laugh:
 https://sabe.fi/hobby/index.php?lang=fi&prodid=43488&grpid=4306 (https://sabe.fi/hobby/index.php?lang=fi&prodid=43488&grpid=4306)

Itsellä on tuo 5700kv moottori ja castlen sidewinder nopari(75a).
Teho ei lopu kesken.
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhamatti - 31.03.13 - klo: 19.55
Tilasin tänään hiukan ylimitoitetun, 120A jatkuvalla virralla olevan noparin, jotta ei ainakaan virransyötöstä ole ongelmaa kesällä laparenkaita käytettäessä :laugh:
Pitäisi kestää myös vettä kestää..
Pari 6000mah 30C akkuja on myös tulossa, moottorina saa olla toistaiseksi tuo 4250, vai oliko se 4350kv kone.
Nyt vaan joutuu ootteleen kunnes se nopari kiinasta tuleepi..
Mut sit tulee saamaan asso kyytiä :grin:
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhamatti - 02.04.13 - klo: 21.55
Piti demonstroida tota uutta noparia odotellessa..
Pitäs kestää parit tipat vettä..
(http://i10.aijaa.com/b/00879/12027426.jpg)
(http://i10.aijaa.com/b/00518/12027427.jpg)
(http://i7.aijaa.com/b/00427/12027430.jpg)
Pääsis ehkä huomenna kokeileen aamu hanget, vielä ennen ku ne sulaa...
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhamatti - 10.04.13 - klo: 17.16
Tuikkasin ton hobbywinging 120A noparin assoon kiinni, pitää vielä joku jytky moottori ostaa ja voi alkaa katkoo vetareita :laugh:
Ei vain, hiekkamontulle toi tulee ja ehkä joskus jotain kerhon skaboja vois ajaa..
Traxxaksen vastarikotelon ruuvasin kans kiinni, tosin hiukan modifioituna, saa vastarin suojaan..
(http://i6.aijaa.com/b/00562/12064852.jpg)
(http://i6.aijaa.com/b/00138/12064851.jpg)
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: Datajätkä - 10.04.13 - klo: 17.37
aika möykyn noparin oot kyllä tohon hommannut. Laitteeseen riittää 60A ezruni ja siihen kun tunkee jatkoksi 3s akun niin alkaa koppa kulumaan katon puolelta  :grin: Ite ajelin 60A + 9T + 3S setupilla veden päällä  :grin:

(http://halon.kuvat.fi/kuvat/nikko/watercross/1310069796-v6.jpg/_full.jpg)

(http://halon.kuvat.fi/kuvat/nikko/watercross/v9.jpg/_full.jpg)

(http://halon.kuvat.fi/kuvat/nikko/watercross/v6.jpg/_full.jpg)

tommosella pohjalevyllä laitteen sai huonoista rannoista varmemmin plaaniin. Tosin ei se kauaa plaanannu kun rupes kiskoo itteensä pystyyn  :grin:

(http://halon.kuvat.fi/kuvat/nikko/watercross/v2.jpg/_full.jpg)
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhamatti - 10.04.13 - klo: 20.02
Holy shit, toi on siistii :smiley:
Aikalailla puolivahingossa tuli toi noppa hommattua, mut ei ainakaan jää kiinni et ruutia puuttuis jos sitä haluu antaa :laugh:
Ois mulla ollu toi 60A noparikin, mut halusin tollasen vesitiiviin(ja tiedän, ei ole mikään sukellusvene tuo mun auto)mutta just tälleen keväällä on kiva hankiaisella tykittää meneen ja lumella kans ajella, niin kerralla ostin sit kunnon noparin.
Hiukan hulluuttakin ollu mielessä, joku 550 kannunen ostaa vielä ja leikkiä ihan kunnolla, tosin se nyt on vielä idea-asteella, mut joku räväkkä kone, mut ei liian hurjaa jotta eturenkaat vielä maassa olisi, ainakin kiihdytyksen jälkeen :laugh:
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: kojo - 10.04.13 - klo: 20.46
Itsellä kun oli assossa 7.5t lrp vector ja 2s lipot niin kaasulla keuli puolivolttia... Eli siitä hauska auto, että saa melko keveillä sähköillä melkoisen tykin ja mikä parasta, kulkee myös radalla kuin tauti. Ehdottomasti yksi monipuolisimmista autoista mitä olen omistanut.
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: Datajätkä - 10.04.13 - klo: 21.16
melkeempä suosittelen 3s akkua kuin painavaa 550 mokkulaa auton takaosaan. Menee kyllä wheely kingiksi koko laitos jos lataat painoa takaosastoon autoa. Se kun on 2s seteilläkin melko keuliva vekotin jos moottori on kireä. Ajelin joskus 5.5t koneella ja 2s:llä, pirssi oli melkolailla lentokone  :grin:
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhamatti - 10.04.13 - klo: 21.21
Joo, tuntuu olevan :grin:
Tossa vaan toi kykä luistaa vaikka se on ihan kireellä.
Pitänee se ft mallin paksu jousi ostaa ja uudet levyt.
Onko muuten 550 kannuissa saman kierteet moottorin päässä kuin 540 moteissa?
Toinen vaihtoehto ois 540 kannu mut 4-napainen, vääntöä ois ku persiiseen ammutussa karhussa :laugh:
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: Datajätkä - 10.04.13 - klo: 21.38
550 on yleensä paksulla akselilla, jotenka se vähän sanelee pinjonivaihtoehtoja. Jos tehoa tahdot niin vaihda vaan se akku 3s malliin nyky moottorilla. ON vetoja niin paljon ettei sitä voi käsitellä  :grin:

550 ja 540 menee samoihin pultinreikiin jos puhutaan noista autokäytön std koneista.

Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhamatti - 11.04.13 - klo: 09.49
Joo, yhden 550 kannusen löysin jossa ois 3,17mm akseli, mut muissa on 5mm..
Tiedä sit tekeekö tälläsellä mitään??
http://www.atomik-rc.com/Venom-V550-4200kv-Brushless-Motor.html (http://www.atomik-rc.com/Venom-V550-4200kv-Brushless-Motor.html)
tai tällänen myrkky :roll:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__24428__Turnigy_TrackStar_SCT_5_5T_Sensored_Brushless_Motor_3750KV_550_size_.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__24428__Turnigy_TrackStar_SCT_5_5T_Sensored_Brushless_Motor_3750KV_550_size_.html)
Voihan se olla aika urpoa jo tollasella koneella ajaa, mut kattoo mitä tässä saa aikaseksi :azn:
Kivahan se ois kokeilla kaikenlaisia vaihtoehtoja, kun mistään kisa-autosta ei ole kyse vaan hauskapito laitteesta.
Mulla on noita 2S akkuja ihan hyvä repertuaari, mut eipä tollanen 3S akku paljoo maksa jos haluisi kokeilla miten se tolla 9T(4370kv)motilla liikkus :laugh:
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: veltsu1 - 11.04.13 - klo: 15.17
Siinä datajätkän video.
RC CAR SKIPPING WATER PART II (http://www.youtube.com/watch?v=k3uuWEV-p_w#)
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhamatti - 12.04.13 - klo: 14.23
Hyvin kauhoo vedessäkin :grin:
ISO kiitos tt01drift vaihtokaupoista..
Tänään tuli bisneksiä Janin kan hoideltua..
Nyt on assossa "hiukan" kireempi kone..
Hobbywingin 4-pole 4000KV kone :tongue:
(http://i9.aijaa.com/b/00255/12072928.jpg)
Vääntöä pitäisi olla vaikka muille jakaa...
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: juhamatti - 12.04.13 - klo: 23.06
Slipperi vinkuu kuin eräs mies syvä joki elokuvassa konsanaan :laugh:
ASSOCIATED T4.1 120A hobbywing sc8esc+hobbywing 4-pole 4000KV motor (http://www.youtube.com/watch?v=b4fIuyjuXkw#)
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: rccd - 04.05.13 - klo: 00.14
Olisin tätä Aloittelijana Ostamassa  Niin olisiko tästä minun hyvä tietää jotain?  Onko tuossa vaihteet? Mitä menee helposti rikki?   http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1563_2577/products_id/163232/n/Team-Associated-T41-Brushless-RTR-1-10-Truck-w-24GHz-Radio (http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1563_2577/products_id/163232/n/Team-Associated-T41-Brushless-RTR-1-10-Truck-w-24GHz-Radio)  Kiitos jo etukäteen!  :smiley:
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: veltsu1 - 04.05.13 - klo: 09.06
Olisin tätä Aloittelijana Ostamassa  Niin olisiko tästä minun hyvä tietää jotain?  Onko tuossa vaihteet? Mitä menee helposti rikki?   http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1563_2577/products_id/163232/n/Team-Associated-T41-Brushless-RTR-1-10-Truck-w-24GHz-Radio (http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1563_2577/products_id/163232/n/Team-Associated-T41-Brushless-RTR-1-10-Truck-w-24GHz-Radio)  Kiitos jo etukäteen!  :smiley:
Ei ole vaihteita, kuin yksi. Olen ainakin kuullut että on kestävä.
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: rccd - 04.05.13 - klo: 09.59
Eli siis ei tarvi välitää vaihteenvaihdosta?
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: veltsu1 - 04.05.13 - klo: 10.03
Ei tarvi.
Otsikko: Vs: Team Associated T4 + kuvat
Kirjoitti: rccd - 04.05.13 - klo: 11.19
Mistä ootte ostanu Laparenkaat?