RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: cjakyto - 22.12.09 - klo: 18.41

Otsikko: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: cjakyto - 22.12.09 - klo: 18.41
HPI:ltä tulossa uutta.

http://www.msuk-forum.co.uk/index.php?showtopic=70790

Ilmeisesti tehty HB GT10 alustalle.

Flux ST versio vaikuttaa hyvin mielekkäältä.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: hallipatsui - 22.12.09 - klo: 18.49
Tulee ^^kilpailija^^ 4x4 Slahille.
Tekisiköhän Traxxaskin tämän jälkeen 4x4 Rustlerin tai Stampeden?
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: juhza - 22.12.09 - klo: 19.04
MT Flux mielenkiintoisempi. Saa nähä, ens kesän uudesta ajokista tulossa melkosen vaikee valinta.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: eesava - 22.12.09 - klo: 19.07
Tekisiköhän Traxxaskin tämän jälkeen 4x4 Rustlerin tai Stampeden?
Eikös 4x4 spede ole maxx?
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: apt93 - 22.12.09 - klo: 19.13
Tekisiköhän Traxxaskin tämän jälkeen 4x4 Rustlerin tai Stampeden?
Eikös 4x4 spede ole maxx?

Ei. Täysin eri autot kyseessä.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: cjakyto - 22.12.09 - klo: 19.14
Ei.. ihan eri kokoluokkaa.
E:APT93 nopeampi  :azn:
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Breweri - 22.12.09 - klo: 19.23
Itselläni on ollu parikin kappaletta nuita GT10 autoja ja toisesta tein harjattoman version. Alusta on kyllä hanurista, 8 muovista iskunvaimenninta on VAIKEA saada toimimaan jotensakin järkevästi. Iskareita, iskaritornin/pohjalevyn jäykisteitä, keskipukkia ja renkaita vaihtamalla siitä sai ihan kohtuullisen ajettavan. Renkaiksi olivat 2.2 renkaat liian pienet ja normaalit monstereiden(savage/MAXX/vastaavat) aivan liian isoja. Käyttää kummallisia 14mm hexejä joten vannevalikoima on säälittävä. Tai siis Savagen ja muiden 14mm vanteet kyllä käyvät mutta renkaat ovat ns. matalaprofiiliset. Edes RPM:n 1/2 tuuman offsetilla ei mahtuneet renkaat kääntymään. Ratkaisuna toimi ainoastaan 17mm heksit ja 1/8 krossien renkaat.

Ai niin, renkaiden laakerit ovat 5x10x4mm, eivät kestä ainakaan monttu/sora-ajoa.

Eiköhän siinä tulleetkin tärkeimmät dissailut, kyllä siitä kestävän saa mutta se vaatii kovasti työtä. Keskidiffiähän tuossa ei ole mutta senkin siihen saa modaamalla ja käyttämällä vaikkapa crt.5 keskidiffiä.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: cjakyto - 22.12.09 - klo: 19.57
Jospa näissä sitten parannuksia  :laugh:
Aika näyttää sit kun ensimmäiset jenkkiläiset (sekä muutamat hätäiset suomalaiset) saavat auton käsiinsä.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: eesava - 24.12.09 - klo: 12.46
Tulee ^^kilpailija^^ 4x4 Slahille.
Eikös nää kilpaile ihan eri luokissa? Slashi on short course auto ja bulletti on trukki(kö?)
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: hallipatsui - 24.12.09 - klo: 13.15
Tulee ^^kilpailija^^ 4x4 Slahille.
Eikös nää kilpaile ihan eri luokissa? Slashi on short course auto ja bulletti on trukki(kö?)
Tarkoitin nyt ennemmin, että kummatkin ovat nelivetoja, kummallakin voi ajaa yhdellä akulla, ovat myös tunnetuilta valmistajilta ja kumpikin on RTR. :wink:
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: mof - 24.12.09 - klo: 22.45
Tulee ^^kilpailija^^ 4x4 Slahille.
Eikös nää kilpaile ihan eri luokissa? Slashi on short course auto ja bulletti on trukki(kö?)
Tarkoitin nyt ennemmin, että kummatkin ovat nelivetoja, kummallakin voi ajaa yhdellä akulla, ovat myös tunnetuilta valmistajilta ja kumpikin on RTR. :wink:


No tuo nyt on aika laaja skaala...  :roll:
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: cjakyto - 15.01.10 - klo: 10.52
http://www.hobbylinna.com/bullet-flux-p-22437.html
http://www.hobbylinna.com/bullet-flux-p-22438.html
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Spotty - 26.02.10 - klo: 18.56
Tervehdys, itse olen sitten lapsuusvuosien jälkeen taas innostunut näistä vempleistä koska löysin ja korjasin vanhan autonrotjakkeeni mutta se ei ollutkaan kyllä ihan niin vauhdikas peli kun mitä muistelin   rolleyes

Tässä olenkin tutkinut näitä autoja ja miettiny kuumeisesti että minkä vempeleen sitä hommaisi tuommoiseen ihan jokapaika yleisrällästykseen ja alkuun meinasin firestorm fluxia mutta ajattelin että se voi olla helposti kiinni joka paikassa? . . sitten tuli tää vorza fluxi joka näyttäis aika kovalta mutta sit mietin et pitäiskö oottaa ja kattoo et mitä se bulletti st fluxi tuo tullessaan ..
Kokemusta ei sillain näistä ole ja voi olla että tää viesti on vähän väärässä ketjussa mutta jos jollakin on näkemys asiasta niin ottaisin mielelläni ideoita vastaan . .
Kiitoksia  huh
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: nnikkem - 28.02.10 - klo: 09.36
Hmmm... Meneppäs tonne *Savage Flus* toppicille, siinä on auto, jokapaikanrälläykseen ;)
Siellä myös enemmän tietoa autosta yms.

Sry OT. :p
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Spotty - 01.03.10 - klo: 14.02
Mutta eikö se oo aika raskas (ja kallis) =)
aattelin semmosta jokapaikanhöylää, kevyttä ja näppärää . . =)
Mikä vika tuossa bulletissa on? =)
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: -rcmh- - 01.03.10 - klo: 14.13
Mutta eikö se oo aika raskas (ja kallis) =)
aattelin semmosta jokapaikanhöylää, kevyttä ja näppärää . . =)
Mikä vika tuossa bulletissa on? =)

Ohan se aika raskas, mutta eihän se nyt niin kallis ole imo, siinä autossa on rahalle vastinetta. :laugh:
Tuo bulletti on varmaan hyvä ja näppärä suttailuauto kanssa.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Breweri - 01.03.10 - klo: 14.23
Mutta eikö se oo aika raskas (ja kallis) =)
aattelin semmosta jokapaikanhöylää, kevyttä ja näppärää . . =)
Mikä vika tuossa bulletissa on? =)

Edelleen: vetarit ja niiden kupit eivät kestä, diffit eivät pidä öljyjä sisällään ilman tiivistämistä ja rengasvalikoima on todella suppea. Adaptereilla saa toki 1/8 krossin renkaat kiinni mutta normaaleja savage/MAXX kokoisia renkaita siihen ei saa. Ottaa eturenkaat kiinni pohjalevyyn käännöksissä. Osalistojen mukaan tuo polttis näyttäisi olevan 1:1 suhteessa sama kuin tuo HB:n GT10. Lukaise vielä vaikkapa sekin topicci läpi, löytyy haulla.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: nnikkem - 01.03.10 - klo: 16.28
Minusta toi Bulletkin ihan näppärä peli... Ja jos GT10 perustuu, niin Hobbylinnalta saa varaosaa..
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: TheArska - 01.03.10 - klo: 17.25
Niin hobbylinnastahan saa osia niin hpi:n kuin hb:n autoihin...niinkuin ennenkin.(eli kun se on hpi niin saa vaikka ei edes perustuisi gt10:iin.)
Itse kuitenkin pistäisin painoarvoa esim. noille Brewerin kokemuksille...enemmän kuin "näppärään" ulkonäköön tms.
Näköjään lähes kaikki vanhat HB mallit tulee hpi nimellä markkinoille...
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Spotty - 02.03.10 - klo: 11.20
OK =) ehkä se pitää vaan kuunnella kokemuksen puhetta ja unohtaa toi bullet päähänpinttymä ja käydä hakees tollanen savage . . kiitoksia =)
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: soulost - 02.03.10 - klo: 15.01

En oo savagella kahta akullista päässy vielä niin etteikö jotain olisi rikki. Auto kuitenkin ollut mulla jo useamman kuukauden ja sama homma isoveljen e-revossa. Paskoja kaikki tyynni.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: -rcmh- - 02.03.10 - klo: 15.48

En oo savagella kahta akullista päässy vielä niin etteikö jotain olisi rikki. Auto kuitenkin ollut mulla jo useamman kuukauden ja sama homma isoveljen e-revossa. Paskoja kaikki tyynni.

Taidat sitten kunnolla antaa kenkää jossei pysy nipussa?
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: rautalapio - 02.03.10 - klo: 16.07
Joo no omasta savage fluxista nyt on takadiffi levinny turhan usein mut muuten tuo on ihan tankki... Bulletproof diffit varmaan auttaa siihenkin. Tulis kesä niin pääsis taas montulle pommittamaan :wink: Et voin kyllä suositella ja uudet autot taitaa tullakin paremmilla diffeillä.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: -rcmh- - 02.03.10 - klo: 16.12
Bulletproof diffit varmaan auttaa siihenkin.
OT: Joo, kyllähän ne vakio diffit oli aivan alimitoitetut tähän. Bulletproof diffit kiinni ja auto kestää ja kestää. :evil:
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: soulost - 02.03.10 - klo: 22.16

En oo savagella kahta akullista päässy vielä niin etteikö jotain olisi rikki. Auto kuitenkin ollut mulla jo useamman kuukauden ja sama homma isoveljen e-revossa. Paskoja kaikki tyynni.

Taidat sitten kunnolla antaa kenkää jossei pysy nipussa?

Ajelen silleen normaalisti, niin kuin omalle tyylilleni normaalisti. Tietty tyylejä on monenlaisia. Kokeiltu on kelkat, jäärata-autot, crossit, mopot ja motskarit - jokkista viime kesänä ratapärrällä jne.. ja ehkä aavistuksen rämäpää muutenkin, niin saattaa siinä ajotyylissäkin jotain olla vikana. Mutta loppujen lopuksi pistän kuitenkin autojen piikkiin kun ei kestä. 1/1 suhteen värkit kun tuntuu kestävän alla.

Pari kk:tta ja pikku e-revosta vaihdettu diffi, rengaspesiä, tukivarsia, vanne p*skana, jne. Savagesta rengaspesä, tukivarsia, nopari (halpaa ku saippua), luistokytkin, pinioni ja lisäksi pinioni irtoili yhdessä vaiheessa. Jotain saatto listasta unohtua, mutta noin äkkiseltään tossa mitä mieleen tuli. Vitutt** jo rassaaminen, ja lisäksi 4S 4000mah hobbycitystä tilatuista akuista toinen oli rikki (meinasin että vaihdan tehottomampiin akkuihin, että kestäis edes hetken auto kasassa). Ja tottakai akut on varastosta loppu sieltä ja ei tiedä millon saa toisen 4s 4000mah kaveriksi vai saako edes.

Nyt on hobbywingin nopari kiinni ja viilipurkissa, ettei ota kosteutta. 6S:llä kun ajaa niin jäähdyttelee (tai ainankin stoppaa, kestää pari minuuttia ja sit taas kulkee) vähän väliä joten ei se ajaminenkaan kivalta tunnu.

Loppuviikosta jos hakis 1/1 mönkkärin ja kokeilis sillä, jos kestäis vähän paremmin. Sorry OT!

Itseäni tuo bulletin muotoilu miellyttää. Jos laatu ois kohdallaan niin vaihtaisin savan tuohon. Mutta jos tuo ei kestä sitä vähääkään mitä sava, niin parempi kait kohta myydä autot pois. Pikku e-revossa ei kohta vanhaa osaa olekkaan, kaikki tukivarret, renkaan pesät on jo vaihdettu - ja noista vielä alumiinisiksi.

Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Sampomies - 02.03.10 - klo: 22.30
Savagesta ei oo kokemuksia mutta itellä on pari tommosta HB GT10 polttista ja en oo kyllä juuri mitään saanu niistä rikki vaikka kovaa kyytiä ovat saaneet. Eiku meni toisesta koritolpat poikki ku meni katolleen. :D
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: soulost - 02.03.10 - klo: 22.34

Moro vaan sampo :) Kai ne sit rikkoutuu mulla itsestään tai jotain... en vaan käsitä  :afro:

Rakennelkaas joku tommosesta bulletista oikein bulletproof versio ja vaihtakaa savaan/myykään pilkkahintaan  :evil:
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: -rcmh- - 02.03.10 - klo: 22.47
Ok, miten sä esim. Savagen tukivarret sait rikki, ei ne sentään itsekseen mene rikki? Omalla olen sentään vuoden verran bashaillut ja vakiotukivarret on paikalla vielä, en ole onnistunut rikkomaan vielä :lol:

Ja tuo Pinjonin irtoilu nyt johtuu käyttäjästä, se irtoaa jossei sitä lukita kunnolla.
Eikä näitä Nikkoja voi sentään 1/1 laitteisiin verrata mitenkään.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: soulost - 02.03.10 - klo: 22.50
Ok, miten sä esim. Savagen tukivarret sait rikki, ei ne sentään itsekseen mene rikki? Omalla olen sentään vuoden verran bashaillut ja vakiotukivarret on paikalla vielä, en ole onnistunut rikkomaan vielä :lol:

Ja tuo Pinjonin irtoilu nyt johtuu käyttäjästä, se irtoaa jossei sitä lukita kunnolla.
Eikä näitä Nikkoja voi sentään 1/1 laitteisiin verrata mitenkään.

Ei tietenkään voi verrata muuten kuin että harrastus kuin harrastus. Hyvää mieltä ja rentoutumista haetaan, ja sitä ei saa jos joutuu enemmän rassaamaan kuin mitä pääsee ajamaan :) Tukivarret menny 5-20 asteen pakkaskelissä, yleensä hyppyyttäessä autoa. Nyt on RPM tukivarret kiinni, ne ei enää oo paukkunu...
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: rautalapio - 02.03.10 - klo: 22.51
Joo no ton listan perusteella on kyl käyttäjäs vikaa... ite oon diffejä hajotellu ja vakio p*ska pinjoni ja sitten oli edestä alatukivarsi ottanu kipeetä niin menee vaihtoon. Eikä autoo pahemmin oo säälitty.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: -rcmh- - 02.03.10 - klo: 22.58
Niin, itse en ole yli 10 asteen pakkasessa hypyyttänyt niin on kestänyt tukivarret, yli 10 asteen pakkasessa jo varmasti alkaa helposti paukkua muovit.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: jesse112 - 06.04.10 - klo: 12.06
Onkos jollain tietoja koska näitä autoja tulee suomeen?
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: jesse112 - 06.04.10 - klo: 13.01
Onkos jollain tietoja koska näitä autoja tulee suomeen?
Vastaan itselleni hobbylinnan arvio on että toukokussa olisi suomessa:)
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Rusakka - 06.04.10 - klo: 16.10
En oikein ole saanut noista alun jutuista selkoa, GT10 alusta, täh? Mutta minua ainakin kiinostaa tämä uutuus, kun saa vialä polttiksenakin. Ei taida vielä kellään olla tätä, vai?
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Breweri - 07.04.10 - klo: 08.47
Niin, siis auto perustuu Hot Bodies GT10 pohjalle. Itseasiassa polttisversio on täysin identtinen. Kyseessä siis tämä auto: http://www.hbeurope.com/kit.php?partNo=66776&lang=en (http://www.hbeurope.com/kit.php?partNo=66776&lang=en)
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: savo - 27.06.10 - klo: 10.35
Onko jollain fakta tietoa tai tietääkö muuten ulkonäön perusteella kuka on tämän otsikon mukaisten autojen noparin ja moottorin valmistaja?
Ei taida ainakaan Castle olla syyllinen niihin tässä.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: nnikkem - 27.06.10 - klo: 10.49
Ai eikö Castle olekkaan tehnyt nuita... Nopari näytti minusta Sidewinderiltä...  :huh:
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: savo - 27.06.10 - klo: 10.50
Ai eikö Castle olekkaan tehnyt nuita... Nopari näytti minusta Sidewinderiltä...  :huh:
No ei tuo oo kyllä sidewinderiä nähnykkään!  :shocked:
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: nnikkem - 27.06.10 - klo: 11.42
Hehe...  :grin:
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: -HL- - 27.06.10 - klo: 12.00
Ai eikö Castle olekkaan tehnyt nuita... Nopari näytti minusta Sidewinderiltä...  :huh:
No ei tuo oo kyllä sidewinderiä nähnykkään!  :shocked:
Vitsi? Katos nyt vielä: http://www.msuk-forum.co.uk/topic/70790-hpi-bullet-st-and-mt/
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: OV - 27.06.10 - klo: 12.05
Näistä kuvista näkee ehkä vähän paremmin: http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=101402&lang=fi

Näyttää kyllä joltain 60A ezrun combolta vielä sillä 380 motilla...

Joku muukin arvellut samaa: "the esc/motor setup, that to me looks like a rebranded EZ-Run setup."

Ei kai siinä esc:ssä mitään vikaa, mutta olis kai sitä voinut edes investoida siihen aitoon 540 ez-run mottiin...
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: rautalapio - 27.06.10 - klo: 12.05
no kattokaa nyt hpi:n omilta sivuilta ne kuvat... http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=101403&lang=en
tuolla foorumilla joku vanha kuva, jolukuussa postattu.

jaa OV ehti ensin prkl
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: -HL- - 27.06.10 - klo: 12.08
Joo niinpä näkyy.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: savo - 27.06.10 - klo: 12.30
No joo vitsihän tuo on aika pitkälti ainakin tuon cloonaamisen ja sähköjenkin osalta.
Olisin vaan halunnut tietää jos jollain olis ollut faktaa tarjota tuosta noparista ja moottorista.Mut eipä taida olla.
Epätoivoista rahan keruuta HPI:ltä kaiken kaikkiaan.. :lol:
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: OV - 27.06.10 - klo: 12.33
Epätoivoista rahan keruuta HPI:ltä kaiken kaikkiaan.. :lol:

Todellakin kun kattoo mikä noitten prissien hinta on. Paljon halvempaa mottia ei olis autoon voinut edes valita. Lievästi epäilyttää kyllä miten tollanen edes voi kestää nelkussa olkoon sitten pieni sellanen, mutta kuitenkin.

Muistanko väärin vai oliko noiden hinta jossain 400usd?
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: -HL- - 27.06.10 - klo: 12.55
Joo on ihme sähköt.
OV: http://www.hobbylinna.com/bullet-flux-p-22438.html
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: wilmo - 23.07.10 - klo: 08.33
Joko porukat on omansa hankkineet? Itelle heräsi ajatus ST-mallista bashaus / Formula off-road -ajokiksi. "Kokemusta" autosta on jo sen verran, että HB Lightning GT10 löytyi jossain vaiheessa tallista :) Jos joku on jo ko. pirssin hommannut, oli kiva saada tänne plussaa ja miinusta.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: OV - 23.07.10 - klo: 10.25
Jos rullaavana saisi... Liikkeessä tollasta kattelin ja kyllä siellä on re bränded ez-run combo sisällä.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Illusmare - 27.04.11 - klo: 18.56
Tänää tuli sitte brittien saarilta tämmöinen kapistus.

RC autoilla ei oikeastaa oo tullu leikittyä noin kymmeneen vuoteen ja silloinki vaa Nikoilla ja jollain ikivanhalla nelikolla jossa huiput huimat 25km/h (laatikon tekstin mukaan)  :wink:

Tästä voikin sitten jo vetää sen verran johtopäätöksiä että leluilla vaan tähän asti ollaan menty ja kunhan saan akut ja laturin nii hyvä jos pysyy hanskassa edes ekat 5 min.

Kokemuksia ei vielä ole mutta lisään kunhan pääsen vähän kokeilee.

Ja tosiaankin kysessä on Flux (brushless).

Kuva:

(http://img38.imageshack.us/img38/3103/auto1ij.jpg)
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Illusmare - 03.05.11 - klo: 22.42
No nyt on sit eka kokeilu takana. noin 10min kesti ja ajo loppui siihen.
Akkuna LRPn 2s 4600mah lipo.
En tiedä loppuiko vaa akku vai hajosko autossa jo jotain.

Näin käyttäytyi:
Noin 10min ajon jälkeen onnistuin saamaan auton katolleen.
Käänsin takas pyörilleen jonka jälkeen pääsin noin 10m ja sit hyytyi selvästi.
Muutama sekunti jälkeenpäin pysähtyi kokonaan ja ESCssä vilkkui punainen valo.
Sammutin ja laitoin takas päälle jolloin pääsin noin 5m etenpäin, hitaasti, ja sen jälkeen taas hyytyi.
Menin sisälle ja putsasin auton jonka jälkeen laitoin akun takas paikoilleen ja päälle.
ESCssä vilkkui vihreä valo 2 kertaa, sit tauko ja taas 2 kertaa jne. Ohjaimesta vääntämällä ei tapahtunut mitään.

Auto on täysin vakio ja lipo safety cut on päällä.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Voyager - 03.05.11 - klo: 22.48
Latasitko akun???
Saattoi vaan akku loppua ja lipo cut offi puttui peliin.

Toni
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Illusmare - 03.05.11 - klo: 22.54
Latasitko akun???
Saattoi vaan akku loppua ja lipo cut offi puttui peliin.

Toni

Juu, LRPn oma laturi väitti että tuli täyteen. Kokeilen ladata uudestaan.
Just ku testasin nii auto heräs taas henkiin pienen latauksen jälkeen, ehkä vaa akku loppu. Tosin luulis et saa enemmän ku 10min ajoaikaa.  :shocked:
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: HMS77 - 03.05.11 - klo: 23.04
Enemmän kun 10 min ajoaikaa 4600mah akulla?

No ei.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Illusmare - 03.05.11 - klo: 23.27
Enemmän kun 10 min ajoaikaa 4600mah akulla?

No ei.

Ihme ku muilla tuntuu liikkuvan kauemmin.

Muutama lainaus:

"I run on 2s 7.4v 4000mah 35c Bionic lipo's and i get a runtime between 20 and 24 minutes on each battery depending on how fast i push the truck."
 - Anda Inc. // http://www.msuk-forum.co.uk/

"hpi bullet mt flux first run on 2s lipo (turnigy 5000mah) awsome 1/10 truck,
around 30 mins runtime of this battery,seems to handle the rough stuff well."
 - jabbaovbd4 // Youtube
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: HMS77 - 03.05.11 - klo: 23.31
Niin, se kun riippuu niin täysin ajotyylistä. Jollain syheröisellä radalla akun saa kestämään kauankin, mutta jos silkkaa bashausta ja kaahausta niin kyllä se isokin akku tyhjenee nopsaan.
Ite en kyllä ole koskaa päässy 5000mah akuilla yli 15 minuutin ajoaikoihin..
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Illusmare - 03.05.11 - klo: 23.36
Niin, se kun riippuu niin täysin ajotyylistä. Jollain syheröisellä radalla akun saa kestämään kauankin, mutta jos silkkaa bashausta ja kaahausta niin kyllä se isokin akku tyhjenee nopsaan.
Ite en kyllä ole koskaa päässy 5000mah akuilla yli 15 minuutin ajoaikoihin..

Joo no, ajotyyli oli aikalailla kaasu pohjassa hiekkakentällä sutimista.  :roll:
Ehkä pitäis ostaa järeemmät akut/muutama lisää.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Voyager - 04.05.11 - klo: 00.14
Onko lipossasi nyt voltit kunnossa???

Toni
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Illusmare - 04.05.11 - klo: 21.03
Ensinnäkin: Autossa ei tainnu olla mitään vikaa. Akku vaa loppu.  :roll:

Ja sit asiaan.

Nyt on toinen ajo takana. Tällä kertaa 95% asfaltilla ja 5% hiekalla.

Ajoaikaa oli noin 15min (unohdin kattoa tarkan ajan)  :sad: ja kaasun käyttö oli aikalailla puolet ajasta kaasu pohjassa ja puolet noin puol kaasulla. (Akkuna siis tuo LPR 2s 4600mah 30C, täytenä volttimittari näytti 8.4V ja siinä vaiheessa kun auton oma lipo cutoff löi päälle niin akkua oli noin 5.6V mikä taitaa olla hieman liian alhainen)

Kulkupuoli oli ihan kunnossa. 2s lipo tuntuu kyllä liikuttavan Bullettia ihan mukavasti.
Täyskaasulla liikkeelle lähdettäessä pari kertaa nokittamalla katolleen "Punch" mode 5:lla (Range 1-9 vertaukseksi).
Muutamassa hypyssä myös aika rajun näköisesti katolleen ja ääni oli kauhea. Näistä jäi muistoksi pari nirhaumaa maalipinnassa, muttei mitään pahempaa.
Mikään ei hajonnut mikä hieman yllätti kun muita kirjoituksia Bulletista on lukenut mutta ens kerralla sitten.  :wink:

Ohjaus on huono täydessä vauhdissa mutta eiköhän se ole ihan normaalia noin 50km/h vauhdissa. Muuten auto on tukeva ja liikkeet hyvin ennakoitavissa.

Haukkuja saaneet 8 iskariakin tuntuivat toimivan ihan hyvin. Epätasaisuudet eivät vaikuttaneet ajosuuntan mitenkään ja renkaatkin pysyivät tiessä ihan hyvin. Autossa tosin tehty "Bump stop mod" (http://www.youtube.com/watch?v=SIcXGK0RaAk) (http://(http://www.youtube.com/watch?v=SIcXGK0RaAk)).

Yritän ens kerraksi saada jotain videota kuvattua niille joita kiinnostaa.  :azn:
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: HMS77 - 04.05.11 - klo: 21.07
Aijaijai... ei sais mennä tuo lipon jännite alle 3 voltin per kenno minkä varmaan tiesitkin. Ei muuta kun cut-offia rutkasti ylöspäin.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Voyager - 06.05.11 - klo: 21.15
3,4 - 3,2 kenno kohtaiseksi cut offiksi, niin ei mene liian tyhjäksi.

Toni
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Illusmare - 07.05.11 - klo: 00.03
Tuli ostettua uus yleismittari ja se näytti 6.01V siin vaihees ku auto katkaisi elikkä vika olikin vaa yleismittarissa.  :azn:
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Chili - 07.05.11 - klo: 00.24
Katkaisu on juuri äärirajalla, sitä kannattaa nostaa tilkka.
Itse käytän 2s 6,4v ja 3s 9,4v katkaisuja.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Illusmare - 14.05.11 - klo: 19.47
Tänää lähti ekan kerran koiranluu takaa ja se oli myös hieman taittunut. En tiedä kuuluuko päitten pienten tappien olla hieman eri suuntiin koska omassani ne ovat näin. Oiskohan hieman myös kiertynyt?
Kori saa kyllä pahasti kyytiä. Ainakin asfaltilla ku katolleen lentää.  :roll:
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Illusmare - 20.06.11 - klo: 20.30
En tiedä mikä hajos mutta peruuttaessa ohjaus menee miten sattuu (etupyörät heiluu ees takas).

Etuperin ajettaessa ei oikeastaan huomaa mitään eroa. Oiskohan ohjausservolle käyny jotain? Pientä klappia tuntuu olevan.

Outoa kyllä tuntui että autossa ois olle enemmän puhtia kuin aikaisemmin. Akkua ladattu noin 5 kertaa nyt. En tiedä johtuisiko siitä.
Slipper clutchia hieman kans kiristin. Liikkeelle lähdettäessä lentää katolleen ja kori todella pahan näköinen jo.

Uskaltaakohan ees laitta Ezrunin 60A noparin ja 6000kV motin siihen kun ne postissa tulee.
Ei taida pysyä kasassa kauaa. :roll:
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Illusmare - 30.06.11 - klo: 22.53
Tänään tuli postissa Ezrun 60A + 6000kV combo.
Noparin vaihdan ainakin mutta oiskohan Bulletin oma motti parempi vai vaihdanko vaa suosiolla ton 5.5T motin siihen? Oiskohan Bulletin vakio välitykset sopivat tälle motille? Pinion on 10T ja spurri 54T.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Falconi - 02.07.11 - klo: 20.30
Tänään tuli postissa Ezrun 60A + 6000kV combo.
Noparin vaihdan ainakin mutta oiskohan Bulletin oma motti parempi vai vaihdanko vaa suosiolla ton 5.5T motin siihen? Oiskohan Bulletin vakio välitykset sopivat tälle motille? Pinion on 10T ja spurri 54T.

eikait bulletin omissa sähköissä kauheasti vikaa ole? Mä ajelin 3s setupilla vakio noparilla (tuuletin modi tehtynä) ja motilla, mutta se oli aivan liikaa sille. Olihan se ihan järjettömän nopea, mutta paikat hajosi melkein joka ajokerralla.

Tosin tuolla 6000kv motilla voisi saada juuri sopivasti porkua lisää.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: maxboom - 09.09.11 - klo: 12.04
täältä löytyy varmaan tietoo ku pojan bullet flux st rupes hitailee et välillä kulki vähä lujempaa ja välis ei mihkään.. ajattelin et motti tai nop säädin sökö.. no tilasin uudet mut oli ylimääränen traxxasin slash ni piruuttani pistin bulletin noparin ja motin siihen niin kulkee keulii jne? voisko vika olla vastaris,ohjaimes,tai kääntä servos? ku traxxasis ne omia ja motti toimii mut bulletis ei toimi?
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Hiekkamonttu - 03.11.11 - klo: 21.03
Onko toi nopari waterproof? Mitkä ovat akkukotelon mitat? Englantia en niin hyvin osaa että tuolta hpi:ltä ne lukisin. Kiitos jo etukäteen.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: savo - 03.11.11 - klo: 21.11
Onko toi nopari waterproof?
Ainakin waterproof on mutta akkukotelon mittoja en tiedä.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Hiekkamonttu - 03.11.11 - klo: 21.20
Kestääkö nopari montako S? Siis kennomäärää tarkoitan.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: savo - 03.11.11 - klo: 21.23
Kestääkö nopari montako S? Siis kennomäärää tarkoitan.
3s
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Hiekkamonttu - 03.11.11 - klo: 21.38
Ok. Olen tässä harkinnut ensimmäistä rc-autoa ja katoin Modelsportin sivua, ja nämä hokasin. Pihasuttaukseen varmaan ihan pätevä. Paljon Modelsportista tulee noin isolle kollille postimaksua?
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: ampperi - 04.11.11 - klo: 06.28
Nämä selviää tekemällä tilauksen melkein valmiiksi nettikaupoissa, toimii useimmissa. Sinne vaan kokeilemaan...

Ps. 19 puntaa oli Bullet MT Fluxille.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Hiekkamonttu - 04.11.11 - klo: 15.55
Ookei. Täytyy nyt sitte harkita mitä sitä sitte lopulta hankkii kun asia ajankohtaseksi tulee. Kiitos.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Hiekkamonttu - 06.11.11 - klo: 14.27
Renkaiksi olivat 2.2 renkaat liian pienet ja normaalit monstereiden(savage/MAXX/vastaavat) aivan liian isoja. Käyttää kummallisia 14mm hexejä joten vannevalikoima on säälittävä. Tai siis Savagen ja muiden 14mm ä.

Onko toi rengas ongelma molemmissa bulleteissa, St, Mt?
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: nestori - 06.11.11 - klo: 14.37
joo
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: Hiekkamonttu - 06.11.11 - klo: 20.24
Voi ei. Toivottavasti edes laakerit ovat paremmat kuin mitä tuossa HB:ssä.
Otsikko: Vs: HPI Bullet ST ja MT
Kirjoitti: loikkis - 02.12.11 - klo: 00.25
kertokaas fiksummat että mikä liitin akussa pitää olla?