RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: Bassoan - 25.01.10 - klo: 14.02

Otsikko: eka auto
Kirjoitti: Bassoan - 25.01.10 - klo: 14.02
Olen ajatellut hankkia radio-ohjattavan sähköauton, kun on tullut joku ihmeen pakkomielle sellainen saada.
Ikää on ehtinyt kertyä jo sen verran, että kadulla kehtaa ajaa, eli sisäkäyttöön haen. En osaa, enkä edes halua alkaa vaihtelemaan mitään osia vaan ihan vaan pelleily käyttöön tulee sisätiloihin.
Joten olisiko mini e-revo hyvä tälläiseen? kannattaako ostaa harjallinen vai harjatottomalla moottorilla varustettu tälläiseen sisäpelleilyyn? Mitään kalliita lipo akkuja en aio ostaa, mutta tarkoitus olisi ostaa samalla toinen sellainen vakio akku ja käyttää niitä rinnakkain. Itseä kiinnostaa pidempi ajoaika.
Itseäni kiinnostaa siis ajella hiljaista vaihtia sisällä, joten olisi tärkeää, että autolla pystyy liikkumaan, hitaasti eteenpäin, eli millainen toi e-revo on vakiona, pystyykö etenemään ihan hitaasti vai onko toi "kaasu" on-off tyylinen eli lähteekö heti nokka pystyssä? Vai onko tämä nyt ihan väärä auto valinta tälläiseen käyttöön? olisiko joku muu parempi. Auton tulisi kuitenkin olla pieni kun sisäkäyttöön tulee eli siks tota 1/16 koko olen katsonut, vai onko noi 1/10 autot hintalaatusuhteeltaan ja kestävyydeltään järkevämpi ostos? Maksimi budjettini on sellanen 400€ ettei tule heti isoa tappiota jos ei sitten olekkaan oma juttuni.

Toivottavasti, joku viitsii vastata, vaikka jostakin olisi varmasti löytynyt ketju tällekin ja kaikkiin näihin kysymyksiin on varmaankin jo kertaalleen vastattu, en vain millään jaksaisi lukea koko foorumia läpi.

-Bassoan
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: Funk - 25.01.10 - klo: 14.48
Jos aijot harrastaa pidemmästi, kuin pari viikkoa ei kannata ostaa autoa jolla ajat vaan kotona sisällä. Hankkiudu turhasta häpeilystä eroon ja ajele ulkona, esimerkiksi radat ovat monesti hyvin katseilta suojassa  :wink:

Tai sitten rata-auto alle ja sisäradoille ajelemaan.

Yleisissä keskusteluissa on "minkä auton ostan -osio".
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: VSPTT - 25.01.10 - klo: 15.17
Ei tätä harrastetta häpeillä, vaan päin vastoin. Siitä ollaan ylpeitä!  :grin:
1/16 autotkin ovat monasti liika isoja sisälle, ellet sitten omista 30x30m olkkaria.  :wink: Varsinkin mini e-Revo, on sen verran nopsa menijä. 1/10 autoista puhumattakaan. JOS ihan välttis tahot sisällä ajella, etkä ulos uskaltaudu niin hommaa Micro kokoinen auto. Ne on oikein hauskoja hupipelejä nimenomaan sisälle ja vauhti riittää normi kotioloihin mainiosti. Mutta, niin kuin edeltävä jo sanoikin, eikun kunnon autoo hommaamaan ja ulos ajelemaan! Vaikka keskellä yötä niin ei oo kukaan kattelemassa.  :p
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: Bassoan - 25.01.10 - klo: 16.15
No kaipa sitä voisin humalapäissäni, mennä uloskin ajamaan. kun tuossa lähellä on sellanen hiekkamonttu. Mutta auton olisi hyvä silti olla tota 1/16 kokoa:) Mutta pystyykö tollasella mini-evevolla ajamaa hitaasti kävely vaihtia ihan suoraan paketista vai pitäisikö osata muuttaa jotain välityksiä jos haluaa ajaa hiljaa?
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: timomk - 25.01.10 - klo: 16.18
kyllä kaikilla autoilla voi hiljaa ajaa kun ohjaimesta säätää mutta se käy aika tylsäksi
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: -rcmh- - 25.01.10 - klo: 16.24
Niin, kukapa näillä hiljaa haluaa ajaa? siihen hommaan kannattais jotain crawleria kattoa.
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: timomk - 25.01.10 - klo: 16.26
ja jos pitää pitää salassa vaimolta niin losin mini crawler
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: VSPTT - 25.01.10 - klo: 16.31
Voi niillä hitaasti toki ajaa, mutta vääntöä ei pienissä nopeuksissa oikein taho olla. (Ellei sitten Crawleri ole). Jos sisällä valttämättä haluat pikku e-revolla ajaa, niin ota edes harjallinen versio. Harjattoman tehot menee ihan hukkaan muuten. Ja kyllä siihen kannattais ainakin pienintä pinjonia vaihtaa, että saa vauhtia pois ja vääntöä tilalle. Kaiken kaikkiaan, toki millä tahansa autolla voi ajaa sisällä mutta onko se sitten mielekästä, niin se on toinen asia..  :smiley:
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: Rusakka - 25.01.10 - klo: 16.37
Jos pelkästään sisällä meinaisit ajella, kannattaa osta joko micro kokoinen auto (esim. Losi mini truck 1/36) tai sitten hitaampaan käveltvauhtiin crawleri, jolla voi harjoittaa mm. sohvanvalloitusta. Crawleriksi Axial AX10 joko RTR tai ARTR. Mutta, mutta, vauhdinhimo kasvaa ajaessa, ainakin vähän nopeammilla vehkeillä. Ja ainakin itse aloitin viimevuonna vähän ennen kesäkuuta ja ostin Traxxas Slashin, ja nyt on kiinni rahaa siinä n ~+600e. Ja lisää autoja pitäisi saada :grin: Homma siis leviää käsiin, nytkin on jo huoneessa ahdasta yhen auton + sen tarvikkeiden kanssa, ja tänne jos vielä toinen kikotin tulee, vielä ahtaampaa on sitten. Hieno harrastus on, oppii kaikkea jännää.

Autoja on karkeasti mielestäni 2 eri luokkaa. Toinen on kilpailukelpoiset, radalle tarkoitetut autot, ja toiset ovat pihasuttaukseen takoitettuja autoja. Mutta uskon, että löydät itselesi sen sopivimman auton tämän foorumin kautta, sen verta paljon on asiantuntioita täällä, joilta kannattaa kysellä rohkeasti neuvoja :wink: Niin minäkin tein.
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: Bassoan - 25.01.10 - klo: 16.43
Nyt tuli tää valinnan vaikeus taas, täytyy nyt sitten selvittää mitä toi crawler :) ei se haittaa jos kulkee kovaakin, mutta itse haluan sellasen pienen neliveto auton jolla voi ajaa hitaasti vaikka ylämäkea ja katsoa miten neliveto pelaa, toivottavasti joku ymmärtää :) Ja ymmärsin että tota harhallista saa huoltaa enemmän ja siinä on huonompi hyötysuhde eli akku nopeemmin tyhjä, eli ei taida olla hyvä mulle?
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: Raisu - 25.01.10 - klo: 16.46
Äsken ajelin Savage Fluxilla olkkarissa enkä keulinut kun kerran vaimon perintötuolia päin :roll:.
No syy sisäajeluun oli 2.4G radioiden asennus uuteen autoon, mitä en ole vielä lumelta suojannut.
Ei se pikkurevokaan mikään sisäauto ole etenkään harjaton malli, on sitäkin tullut sisällä kokeiltua kun auto oli uusi.
Sisälle ehkä soveltuisi Kyoshon miniz-sarja mutta ei tuo meidän ainakaan oikein toimi, renkaat ei pidä mitään ja joka energiasäästölampun lähellä alkaa sekoilemaan, mihin minä en ole löytänyt ratkaisua, tuolla se nykyään on poikien parkkitalo autona.
Eikä tälläistä pidä hävetä, kyllä sitä typerämpääkin voisi tehdä, nyt en vaan keksi mitä...
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: SepiMies - 25.01.10 - klo: 16.48
Heh ite oon aina kuitannu, kun joku ihmettelee "iso mies ja leikkii radio-ohjattavilla" että "joo katos ei se sisäinen lapsi mihinkään oo aikuistunu". Ja kyllä täytyy myöntää, että RC-kaupoissa aikuisia useammin näkee kuin junioreja. Joten ulos ajelemaan vaan, jos joku sitten ihmettelee, niin ihmetelkööt.
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: VSPTT - 25.01.10 - klo: 16.53
Ei sellaista autoa oikein ole, millä voisi hitaasti mönkiä ylämäkeen katsoen miten neliveto pelaa ja vielä ajaa tasaisella kovasti. Se on nyt jompikumpi hommattava, molempia ei oikein noissa pienissä kokoluokissa ole. Jos 1/10 auton voisit hommata, niin siinä sais sekä mönkijän että kovan menijän samassa, nimittäin vaikka Traxxas Summit.  :smiley:

Harjaton on toki huoltovapaampi, mutta ei ehkä se oikea vaihtoehto tohon mönkimiseen. Niitä on sitten sekä Sensored että Sensorless malleja. Ja e-revon Sensorless vakio motti harjattomassa ei nimenomaan siihen hitaaseen ajoon ole niin hyvä. Siksi harjallinen versio voisi sopia paremmin. Kyllä sekin tarvittaessa kovaa kulkee, ja varmasti riittävän kovaa aloittelevalle ja on helposti päivitettävissä myöhemmin harjattomaankin jos harrastus jaksaa kiinnostaa pidempäänkin.

Kannattaa nyt oikeasti harkita, mitä sillä autolla tahtoo tehä. Ajatko sisällä, ulkona, hitaasti vai kovasti. Kaikkea et samassa paketissa ikävä kyllä oikein saa.  :undecided:
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: Bassoan - 25.01.10 - klo: 16.57
No joo kai sitä vois huppupäässä yöllä humalassa ajaa ulkonakin, mutta onko mitään kompromissiä mini e-revon ja tollasen traxxas summit/hpi summit flux välillä, nekun ois ehkä lähempänä sitä mitä haen, mutta liian isossa mittakaavassa ja hinnassa :S
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: Raisu - 25.01.10 - klo: 17.08
Ulos vaan, ei sitä aikuinen mies saa itseään hävetä.
Traxxas Summit on tosiaan hyvä ulkoilu laite, sopivasti vauhtia ainakin aluksi ja hitaalla vaihteella lukot päällä kyllä kiipeää. Ei sitä hintaa kannata niin kauheasti ajatella, kerran se kirpaisee, ja kyllä näistä aina eroon pääsee kun ostaa hyvä maineisen auton ja pitää sen kunnossa.
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: VSPTT - 25.01.10 - klo: 17.15
Ei kyllä ainakaan mulle tule mieleen autoa, jossa olisi Summitin ominaisuudet mutta 1/16 kokoluokassa.  :shock:
Jos joku muu tietää paremmin, niin voi korjata.  :smiley:

Mut hei, elä nyt jännitä ja häpeä hienoa harrastusta. Tai samalla lähes mollaat kaikkia harrastajia täällä foorumilla!  :police:

Jos sun vaimoke ei anna sun harrastaa näin "vaaratonta" ja mukavaa harrastusta, niin ehkä sen vaimokkeen vois vaihtaa ja hommata paremman, joka antaa harrastaa mitä tahtoo?!  :roll: :mrgreen:

Eiku nyt oikeesti, hallitukselta lupa ja pehmitys ja kunnon auto tilaukseen, semmonen joka miellyttää. Tule kaapista ulos ja liity RC-harrastuksen ihmeelliseen maailmaan!  :grin:
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: Bassoan - 25.01.10 - klo: 17.23
Nyt olis helppo kysymys, mitä eroa tolla e-revo 1/16 harjallisella ja harjattomalla on muutakuin parempi moottori toisessa? jos ei ole mitään, niin se voisi varmaa joskus halvalla päivittää harjattomaan jos niin haluaa?
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: apt93 - 25.01.10 - klo: 17.26
Reilusti halvemmaksi tulee ostaa suoraan se harjaton malli kuin alkaa myöhemmin päivittelemään.
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: VSPTT - 25.01.10 - klo: 17.45
Totta, harjallinen tulee kalliimmaksi myöhemmin päivittää harjattomaksi. Mutta harjallinen olisi JÄRKEVÄMPI vaihtoehto sisälle, jos nyt kumpaakaan voi järkeväksi sisäajeluun sanoa. Siinä ei vaan ole kertakaikkiaan mitään mieltä, auto on aivan liian nopea/hyökkäävä sisälle, jopa säädettynä ellet nyt sitten ihan koko voimansiirtoa ala itse työstämään uusiksi. Joko olet taipunut että voisit ajaa ulkona? Sillä sinne se kuuluu ja tahtoo asua. Sisälle Crawler tai Micro kokoinen Losi vaikka. Jos ajat ulkona, niin pikku e-revo on todella hyvä valinta, ja silloin kannattaa ottaa saman tien harjaton versio.
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: soulost - 25.01.10 - klo: 18.19
Useamman auton jo tässä kotona pyöräyttäneeni voin sanoa löytäneeni itselleni sopivat ajopelit.

"Tallista" löytyy nyt
- mini e-revo vxl (harjaton), joka on vesitiivis. Ajelen tällä 2 x 2S akuilla rinnan ja yhdellä 3S akulla (jos haluaa järjetöntä kulkua...)
- HPI savage flux. Ajelen tällä hetkellä 6S akuilla, tilasin 4S akut niin saattais saada pysymään auton kasassakin...

Molemmat on pirun hauskoja pelejä. Harjaton mini e-revo on helppo käsitellä, se on nyt pääosin 8v pojan ajossa - kulkua riittää kuitenkin VÄHINTÄÄN riittävästi myös aikuisen ajoon. Tampatulla lumella kulkee lumiketjujen kanssa tosi hyvin (käydään urheilualueella ajelemassa tai omassa pihassa).

Savage on sitten roisimpaan menoon. Kun pitää olla kokoa, näköä ja jo vähän ääntäkin... Mutta pitää olla iso ajoaluekkin. Tuolla savagella ei oikeastaan tee mitään tuossa omassa pihassa vaan paljon hauskempaa on mennä esim. urheilu/luistelukentälle ajelemaan.

Kun ostat, niin osta suoraan
- harjaton ja vesitiivis

Summa summarum, suosittelen mini e-revoa. On laadukas peli, jonka voi jättää vaikka kakkosautoksi, jos innostuu harrastuksesta enemmän. Jos sattuu osia tarvimaan, niin sabelta osanumerolla tilatessa seuraavana päivänä postissa. Osat on halpoja pikku e-revoon vrt isoihin autoihin samoin akut. Pärjäät kahdella 2S 1800mah akulla aivan loistavasti (lipoilla), jotka maksaa sen 15 - 25€/kpl.

Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: Bassoan - 25.01.10 - klo: 18.35
no hitto vie. Tästä tulee taas kallista leikkiä, no otetaan sitten iso vehje. kumpi sitten on parempi. hpi Savage flux vaiko traxxas summit rtr, mitä eroa noissa on mistä suomesta saa halvimmalla? ja mitä tarvitsen? linkkejä. Alan sitten ajamaan ulkoa, täytyy vaan teipata lamppu katolle kun yöllä ajan vain :)
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: Funk - 25.01.10 - klo: 18.44
Hei nolous pois. Minä olen itse 30v ja leikin näillä monesti ihan ihmisten nähden. Tarpeeksi kun on autossa vauhtia ja sora lentää, niin 90% silminnäkijöistä innostuu itsekin. Minä sain työkaverit innostumaan, kun päästin ne kokeilemaan. Kesäksi pari niistä todennäköisesti on ostamassa omat lelut.
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: apt93 - 25.01.10 - klo: 19.16
kumpi sitten on parempi. hpi Savage flux vaiko traxxas summit rtr, mitä eroa noissa on mistä suomesta saa halvimmalla? ja mitä tarvitsen? linkkejä.

Katoppa noi läpi

http://www.youtube.com/watch?v=rJCa53w3mBw
http://www.youtube.com/watch?v=qgKf6E_RCWk

Summit hobbylinnasta 595e ja fluxi 645e
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: Rusakka - 25.01.10 - klo: 19.19
Onhan niitä huulluuksia :mrgreen: pahempiakin :wink: Ei mitään muuta, kuin vaan kaasu pohjaan ja autotielle suoraan ajoradalle ja kiilaamaan muita ojaan :evil: No ei vaiskaan, ei näissä todellakaan mitään hävettävää ole, kun tälle harrastukselle antaa pikkurilline, se vie koko käden ja lopulta itsesi kokonaan imaisee tähän harrastukseen, mikäli tämä on sinun lajisi. Erinomainen tapa mm. rentoutua, ei arkihuolet mahdu pilaamaan ajotunnelmaa! Tosiaankin, sitten kun oppii ajamaan, ja vauhtia on, jo silminnäkijätkin kiinnostuvat, ja saattaapi tulla ihan mukavaa komenttiakin! Ja porukalla tunnelma on varmasti katossa!
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: -rcmh- - 25.01.10 - klo: 19.39
kumpi sitten on parempi. hpi Savage flux vaiko traxxas summit rtr, mitä eroa noissa on

Riippuu vähän mihin käyttöön, mutta jos haluat pomminkestävän ja nopean monsun niin Fluxi ehdottomasti.

Itsellä vuoden ollut Fluxi ja ei tuohon kyllästy ollenkaan, sen verran hauska ja kestävä auto.

Sen enempää en voi verrata Fluxia ja Summittia kun ei ole Summitista kokemuksia.
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: Funk - 25.01.10 - klo: 19.44
Minä sain työkaverit innostumaan, kun päästin ne kokeilemaan. Kesäksi pari niistä todennäköisesti on ostamassa omat lelut.

Ai niin, appiukkokin tuossa viikonloppuna alkoi miettimään auton ostoa! Vähintäänkin se tekee tontin perukoille pikkuradan pojan 18T:lle.
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: McJones - 25.01.10 - klo: 20.14
Tsekkaapa Traxxas Slash 4x4 RTR. Näyttää autolta ja kulkee sen verran, että kehtaa naapureidenkin valvovien silmien alla ajaa. Samanhenkisellä eSlayerillä kun tuli testailtua joku kerta, niin naapurin aikuiset äijät juosten haki muksujaan kattelemaan hokien, että "miten se voi kulkee noin lujaa".

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Traxxas/Traxxas-Slash-4x4-108382 (http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Traxxas/Traxxas-Slash-4x4-108382)

Vesitiivis & kestävä härveli, jossa mukana tulee akku ja laturikin, eli jotakuinkin pysyy budjetissakin. Edullisempi takavetomalli löytyy, jos budjetti on tiukka.

Hyvää budjettimonsteria jos hakee, nelivetoinen Traxxas E-Maxx voi olla hyvä valinta (menee hieman yli 400 euron) tai Stampede halvempana, joskin takavetoisena, vaihtoehtona.

Mikään edellisistä ei kyllä mene piiloon vaimolta eikä sovi sisälle. Itse asiassa jopa 1:18 kokoista on vaikea piilotella pidempään ja/tai ajaa sisällä  :grin:
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: Bassoan - 25.01.10 - klo: 20.55
Tästä tuleekin vaikea valinta, kun on niin hienoja pelejä kaikki nuo traxxasin valmistamat lelut sekä tuo hpi:n savage flux.

Nyt pitäisi osata valita joku noista:
Traxxas Slash 4x4
Traxxas Stampede VXL RTR
Traxxas E-MAXX Brushless Edition
Traxxas 1/16 E-REVO brushless
traxxas summit
hpi savage flux

Kiitos hyvistä vastauksista, nyt tiedän paljon enemmän, enää pitää tehdä valinta, joka on kyllä itselle vaikea. Onneksi ei tarvitse olla valitsemassa 1/1 autoa noin monesta vaihtoehdosta. :) onpahan yöllä mietittävää ;)
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: Hemppa83 - 25.01.10 - klo: 21.03
siinäpä se yö meneekin ja veikkaan et ei ole aamullakaan selvillä..itse päädyin noista vaihtoehdoista 1/16 e-revo vxl ja isompaa tekis jo mieli.. :afro:
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: jhaas - 25.01.10 - klo: 21.03
Tästä tuleekin vaikea valinta, kun on niin hienoja pelejä kaikki nuo traxxasin valmistamat lelut sekä tuo hpi:n savage flux.

Nyt pitäisi osata valita joku noista:
Traxxas Slash 4x4
Traxxas Stampede VXL RTR
Traxxas E-MAXX Brushless Edition
Traxxas 1/16 E-REVO brushless
traxxas summit
hpi savage flux

Kiitos hyvistä vastauksista, nyt tiedän paljon enemmän, enää pitää tehdä valinta, joka on kyllä itselle vaikea. Onneksi ei tarvitse olla valitsemassa 1/1 autoa noin monesta vaihtoehdosta. :) onpahan yöllä mietittävää ;)

Älä tee liian helppoa tästä, onhan iso erbekin 1 vaihtoehto...

Itse hyvin samankaltaisessa tilanteessa(ilman häpeää tosin), ostin kummipojalle mini revon ja niin hauskaa touhua että piti itsellekin auto saada :evil:, tilasin Slash 4wd ja innolla sitä täällä odotellaan...backorder Towerilta :wink:
tsemiä valintaan, eikä tätä tod tarvii hävetä(37 v pikkupoika täällä)

Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: soulost - 25.01.10 - klo: 21.13
Traxxas Slash 4x4
-> Itse en pidä tämän auton muotoilusta, ei vaan sytytä
Traxxas Stampede VXL RTR
-> Harjallisen stampeden omistaneena voin sanoa, että vxl on ehdoton. Ei kuitenkaan kulje ilman kunnollisia ketjuja talvella ja eteneminen ei ole verrattavissa mitenkään nelivetoon
Traxxas E-MAXX Brushless Edition
-> Brushless edition on ruma, kova ja näyttävä. Kääntösäde tässä autossa on ihan per*eestä, joten tekee siitä jotenkin kolkon ajaa. Traxxasin autot on helppoja huoltaa, mutta valitettavasti ne tarvii paljon huoltoa.. muoviosat menee kovilla talvipakkasille herkästi rikki.
Traxxas 1/16 E-REVO brushless
-> Hemmetin hauska sähikäinen, kulkee noin pieneksi autoksi yllättävän hyvin talvella lumessa - toki nelikko auttaa siinä paljon.
traxxas summit
-> Tätä ei ole vielä tullutkaan kokeiltua, mutta harjattomana varmasti hauska vekotin epätasaiseen maastoon :)
hpi savage flux
-> Käyttökokemuksieni perusteella tähän mennessä ehdottomasti paras autoni. Monsterityylinen ja korkean oloinen, mutta vakaa ja hyvä ajaa. Metallirunko. Sinällänsä hauska, että olen saanut jo lyhyen ajan sisään auton 3x rikki. Ensin meni takatukivarsi, mutta se olikin jo valmiiksi liimattu. Noh, edelliseltä mukana sattui olemaan uudet, joten en joutunut mitään tilaamaan. Sitten meni takaa renkaan kulmaa säätävän tangon kiinnike (lohkesi -25 pakkasessa). Noh, fluxissa on vakiona tuplajousitukselle ja tukivarsille paikat renkaan puolella... Vaihdoin takarenkaiden ja rengaspesien puolta niin zadaa, taas oli ehjä kiinnike autossa. Eli saman homman voi tehdä myös etu ja takarenkaiden välillä, koska fluxissa kiinnikkeet ovat samanlaiset edessä ja takana (toisin kuin esim. mini e-revossa). Kolmannella kerralla auton "hajoaminen" johtui irronneesta pinionista, mutta sen päätin jo tilata ja liimaan kerralla vahvistetun ja uuden akseliin kiinni... Ja valitettavasti ajotyylini on sellainen, että auto saa runtua.

Mitä olen joutunut autoja purkamaan, niin fluxi on yksi helpommista huoltaa. Mini e-revo taas huoleton, koska valmiiksi jo kosteussuojattu ja tehoa piisaa. Fluxiin vaihdoin öljyt iskareihin ja vaikka ekaa kertaa tein, niin ei oikeasti kauaa mennyt... (olohuoneen pöydällä ;)

Edit: Ja tykkään selkeistä huolto-ohjeista, jotka tulee fluxin ohjekirjassa mukana! Molemmista toki löytyy tosi hyvin räjäytyskuvat (traxxasin ja Hpi:n autoista) ja osanumerolla saa suoraan tilattua osat (sabesta traxxasin ja hobbylinnasta hpi:n)
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: Bassoan - 25.01.10 - klo: 21.15
Onko tuossa listassa joku sellanen auto mikä olisi erityisen virtapihi tai saisi hyvin varustettua halvalla kunnon akku setillä?
Mitä luin tuolta toisesta treadista niin e-revon 1/16 vakio akulla ajaa vai 5 min, joka kuullostaa kyllä vähän turhan lyhyeltä ajalta mihinkään lähteä ajamaan kun latautuukin varmaa melkoisen kauan. kyl sellanen puol tuntii pitäis saada ajaa, vai onks sellasii akkuja viel keksittykkään?

Onko tosiaan niin että traxxassit vaatii paljon huoltoa? Itsellä kun menee helposti hermot kun kallis vehje pyödällä tuhannen p*llun päreenä, enkä saakkaan sitä enään kasattua. Onko siis tuo mini-revo sellanen helppo peli?
Osaisiko joku linkittää sellasen kohtuu hintaisen akkusetin mini revoon jolla ajaa kauan mahtuu auton sisään ilman modaamista ja sellasen laturin joka ei maksa paljoa ja lataa.
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: JiiPee - 25.01.10 - klo: 21.17
Tuossa kun tuo ketjun aloittaja mietti että kehtaako ajella ulkona niin kaikkein rasittavinta on ollu se kun kuusvuotiaat tulee ruinaamaan tehokkaan harjattoman, mikä kulkee ainakin sen +50km/h saaks mä kokeilla. Yritä nyt siinä selitellä että lähtee aika helposti lapasesta, ei auta että oot nikkoautolla ajellu. Ja sit ne suuttuu. Vielä pahempi jos sattuu iso lauma pölähtämään paikalle, sakissa oot tietenkin aina vahvempi...
Ite olin 36v kuin muutama vuosi sitten tuli eka vehje kahdenkymmenen vuoden tauon jälkeen.
Ehkä vähän nolottaa jos tuo naapurin 1v ja 3v äiti tulee vastaan ja sanoo et "ai sä lei..ajelet tuossa autollasi, missäs muksut?"
Nii öö, no ne nyt on tuolla lataamassa pattereitaan.
Mutta tuolla läheisellä fudiskentällä missä oon käyny iltasella ajelemassa niin ajatellu aluksi että siihen meni tääkin reissu kun siellä joku faijat pelailee junnujen kanssa fudista mutta mitä vielä, monta kertaa äijät tullu ihmettelemään että mikä ihme toi on, menee niin p********i, mikä toi oikein on ja paljon maksaa??
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: soulost - 25.01.10 - klo: 21.23
Onko tuossa listassa joku sellanen auto mikä olisi erityisen virtapihi tai saisi hyvin varustettua halvalla kunnon akku setillä?
Mitä luon tuolta toisesta treadista niin e-revon 1/16 vakio akulla ajaa vai 5 min, joka kuullostaa kyllä vähän turhan lyhyeltä ajalta mihinkään lähteä ajamaan kun latautuukin varmaa melkoisen kauan. kyl sellanen puol tuntii pitäis saada ajaa, vai onks sellasii akkuja viel keksittykkään?

Mini e-revon kanssa pääset halvimmalla alkuun akkujen suhteen. Pieni hintavertailu:
Ihan esimerkkimielessä kaksi rhinon 1750mah akkua, 2S ja 20C
http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7312&Product_Name=Rhino_1750mAh_2S_7.4v_20C_Lipoly_Pack
Hinta 20$ + 14$ rahdit. Ei tullia tms

Isot autot tarvii kaksi väh. 5000mah akkua, esim. 2S 30C (min 25C 5000mah)
Turnigy 35$ kappale x 2kpl + rahdit 30$ = 100$ ja riski tulleista ja alveista
http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9931&Product_Name=ZIPPY_Flightmax_5800mAh_2S1P_30C_

Lisäksi tarvit laturin, joka lataa väh. 5A. Pikku e-revon kanssa pärjäät balancerin kanssa varustetulla n. 2A lataavalla pikkulaturilla.
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: Bassoan - 25.01.10 - klo: 21.47
Mini e-revon kanssa pääset halvimmalla alkuun akkujen suhteen. Pieni hintavertailu:
Ihan esimerkkimielessä kaksi rhinon 1750mah akkua, 2S ja 20C
http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7312&Product_Name=Rhino_1750mAh_2S_7.4v_20C_Lipoly_Pack
Hinta 20$ + 14$ rahdit. Ei tullia tmsLisäksi tarvit laturin, joka lataa väh. 5A. Pikku e-revon kanssa pärjäät balancerin kanssa varustetulla n. 2A lataavalla pikkulaturilla.
Uskaltaaks amatööri ostaa lipoja eiks niissä ole räjähdys vaara? Jos ostan noi akut mitkä linkitit niin kauanko niillä ajaa mini revolla? ja onko laturiin viel linkkiä?
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: soulost - 25.01.10 - klo: 21.53
Eka sun on tiedettävä minkä auton hommaat, koska siihen vaikuttaa paljon mitkä akut kannattaa ottaa :) Ite en noista rhion akuista tiedä mitään enkä katsonut niiden kokoja tarkemmin, mutta pehmeitä lipoja mulla on 6 kpl tuolla keittiön jääkaapin päällä ja ku nätisti niitä käyttelee, niin ei niissä suurta vaaraa ole. Mini e-revon ketjusta löydät hyviä linkkejä varmasti sopiviin akkuihin. Lipo-latauspussi kannattaa hommata, mutta sen saat tuolta samasta paikasta.

Kävin mittaamassa omat fullymaxin 2s ja 3s akut, mitä käytän mini e-revossa ja ovat kokoa 19x31x98mm. Eli nuo menee mini e-revon koteloon just hyvin.
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: Bassoan - 25.01.10 - klo: 21.58
taidanpa ostaa tuon mini-revon ja sit jos oikein innostun niin haen sille sitten viellä kaveriksi hpi-savage fluxin. Täytyy nyt vain toivoa ettei yöllä tule mietittyä liikaa.
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: rubberduck - 25.01.10 - klo: 22.31
Uskaltaaks amatööri ostaa lipoja eiks niissä ole räjähdys vaara? Jos ostan noi akut mitkä linkitit niin kauanko niillä ajaa mini revolla? ja onko laturiin viel linkkiä?

Hyviä vinkkejä näyttää olevan ketju täynnä. Tässä pari mun ajatusta jonon jatkeeksi:

- Laturiksi käy vaikkapa tämä halpa, mutta monipuolinen laturi: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7028
Vaatii kaverikseen virtalähteen (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6256). Ei muuta. Kelpaa lähes kaikkiin lataustarpeisiin, mutta yli 5000mAh akkujen kanssa joutuu tietty vähän odottelemaan kun 5A on max. latausvirta.

- Missä tahansa akussa on räjähdysvaara jos niitä ei kohtele ohjeiden mukaan. Ei lipoa tarvitse pelätä.

- Tuo aikaisemmin mainittu 1750mAh Rhino on loistava akku ja hintakin on vertailukelpoinen. Riittää pienen auton virrantarpeeseen komeasti. Antaa vähintään sen mikä luvataankin. Ajoaikaan minulla ei ole antaa vastausta.

- 1/16 kokoluokan auto saattaa vaikuttaa huokuttelevalta vaihtoehdolta, mutta käy ulkoajelussa äkkiä pieneksi. Sisälle on taas liian iso ellei ole jotain hallia ajopaikkana.

- Sisälle joku Losin Micro-sarjasta tai Kyoshon Mini-Z sarjasta. Pojalla on Mini-Z monster eikä ole pahemmin valitellut. Itsellä on 2 Micro-T:tä enkä valita :grin:

- Olin muistaakseni 28-vuotias kun ostin ensimmäisen auton. Muutamia "autoleikki"-kommentteja tuli, mutta mitä sitten?
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: JiiPee - 25.01.10 - klo: 22.35
Ei noi lipot mihinkään räjähdä, nicd ja nimh akut on vanhaa teknologiaa, ei niihin kannata uuden harrastajan enää lähteä mukaan, erikseen jos on kaapit pullollaan niitä niin tietty ne kannattaa käyttää niin kauan kun niissä paukkua riittää.
Kun tuolta kiinasta noita lipoja saa kotiin postitettuna pariinkymppiin, niillä liikenteeseen.
Ja se hinta/laatusuhteeltaan paras laturi eli toi (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7028) ja mukaan tietenkin tämä (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6256).

Jaa rubberduck ehti ensin, kaivoin kait nenää tai jotain...
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: soulost - 25.01.10 - klo: 22.52

Toi turnigy on ihan loistava vaihtoehto. Itsellä käytössä lähes vastaava imax b6 5a latausvirralla. Osta vaan mini e-revo, oikeesti hauska laite. Suoraan lipot, latauspussi ja tommonen turnigyn laturi niin sulla on todella hyvä setti, josta saat lähes omasi takaisin myydessä. Ja tuo mini e-revo on ainankin itsellä ollu loistava kaveri hpi savage fluxille. Kotipihassa ajelee mini e-revolla ja sit ku on baanaa, niin hpi:lla kunnon kurmuutusta...!
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: OHa - 25.01.10 - klo: 23.55
Hyvä ketju ja hyviä vinkkejä! Täytyykin tuo laturi tilata kakkos laturiksi....

Itselläni sama homma, ikää on, mutta lapsen mieli.

Ensimmäiset ja viimeiset autot oli 25 vuoden takaa. Polttislennokkeja muutama vuosi tässä vanhemmalla iällä ja niissä touhuissa kun katsoi ikäjakaumaa niin katosi häpeän rippeet (jos niitä olikaan), harrastajakunta ainakin meidän kerhossa oli 25v. - 78v., aikuisten juttujahan nämä oikeasti on  :grin:

Nyt sitten ulkoauto pitkästä aikaa ja samoja asioita mietin kuin ketjun aloittaja. Päädyin sitten E-Revo 1/16 VXL:ään. Juuri sopivan kokoinen tuohon pihasuditteluun ja naapurin mummojen 'kiusailuun'  :cheesy: Sisällä ei tuolla tee kyllä yhtään mitään. Jos tuo jää kokonsa puolesta pieneksi niin sitten isompaa, mutta toistaiseksi riittää omiin ajeluihin vallan mainiosti. LiPoja Kiinasta muutama heti alkuun niin homma ei mene ihan latailuksi varinkin näin pakkasella.

Mini-Z 4WD ostin viime vuonna, mutta se jäi äkkiä hyllyyn pölyttymään kun ei olkkarissa kuitenkaan se ajeleminen ole sama juttu kun ulkona tai sisäradalla. Lisäksi vaimo ei jostain syystä ymmärrä noita sisällä helikopterilla lennätyksiä yms.  :huh: Se mini-Z ois muuten vaikka kaupan jos haluttaa kokeilla moista  :p

Ja loppuun kuten naapurin mummo muutama päivä sitten tokaisi kun pihalla olin häiriköimässä E-Revolla: 'IHANAA! Kyllä pojat on aina poikia' :grin:

EDIT:
Niin ja jos löydät jostain suoraan 2.4GHz radioilla niin suosiolla semmoset. Itselläni sekä Mini-Z että E-Revo oli yhtä häiriötä noilla 27MHz radioilla. Gigaherzisillä saa ajella niin pitkälle kun silmä näkee ilman minkäänlaisia häiriöitä.
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: rubberduck - 26.01.10 - klo: 00.10
Samansuuntaisia kokemuksia löytyy multakin. Kyllä on kaikenikäiset tulleet kyselemään autoista ja touhusta yleensä. Lapset ihmettelee pettyneenä mikseivät saa kokeilla ja vanhemmat tyytyvät vain kyselemään tai katselemaan.

Nyt kun edellinen kirjoittaja mainitsi lennokit, niin tuli mieleeni ikään liittyvä asia: Jos harrastat rc-autoja ja olet aikuinen, sinun mielenterveytesi kyseenalaistetaan(jossei päin naamaa niin ajatuksen tasolla ainakin :grin:), mutta jos harrastat rc-lennokkeja ja olet aikuinen, sinua tullaan kädestä pitäen onnittelemaan että onpa sinulla hieno harrastus. Viime kesä meni aika pitkälti lennokkien kimpussa ja useamman kerran sain kuulla ohikulkijoilta onniteluja ja muita hyviä kommentteja. Kerran jopa aplodeja paikalliselta teiniporukalta, joka oli tuhoamassa urheilukeskuksen makkaranpaistopaikkaa.

Tämä liittyi ehkä etäisesti tämän ketjun aiheeseen, tai sitten ei :wink:
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: Bassoan - 26.01.10 - klo: 02.00
kahden viimeisen viestin, pitkän mietinnän ja lompakon takia en edes harkitse enää muuta kuin kokoa 1/16 ja mini e-revon aion ostaa. syynä pieni koko = pienempi häpeä kun naapuri tulee rapussa vastaan.
nyt kun viell sais sellasen nopeesti jostain, asun turussa ja sabesta loppu toi harjaton, täytyy huomenna ihmetella, taitaa mennã tilailuksi. ai niin tosta 2.4ghz radiosta, mist sellasella saa? kaikis näyttäs olevan 27mhz. ja niin suomesta voin vain ostaa.
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: Tepaja - 26.01.10 - klo: 06.44
Sabesta tilasin syksylla edullisen Futaban 2PL 2.4GHz ohjaimen 1/16 Revon kanssa. Vastari mahtuu mainiosti Revon vastari boxiin.

Kyllä itsekkin häpeilin alussa harrastaa ihmisten ilmoilla, mutta en enää. Vielä ei ole pahaa sanottavaa tullut mistään. Vain kiiluvia silmäpareja :)
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: soulost - 26.01.10 - klo: 09.06
Hinta lähipostiin kuljetettuna (tulee alta viikossa) noin 80€ sis kaikki kulut
http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=28015
ja sit ehkä mielestäni paremman näköinen malli (2kanavaa, mitkä riittää)
http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=34641
n. 11€ kalliimpi.

Noissa ei kyllä ole niin hyvää tuntumaa mielestäni kuin esim. traxxasin vakio-ohjaimissa. Noista pääsee kuitenkin vaikka samaan hintaan käytettynä eroon halutessaan, ei kaikki viitsi käydä tilailemaan ulkomailta ja odottelemaan.. Toimii todella hyvin ja kauas + vastaanotin on yksi pienimmistä mitä oon nähny.
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: Bassoan - 26.01.10 - klo: 09.16
jaa et sellanen 2.4 ghz ei toimi suoraan, en mä sit sellast ota, kauaks 27mhz toimii?
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: OHa - 26.01.10 - klo: 09.19
nyt kun viell sais sellasen nopeesti jostain, asun turussa ja sabesta loppu toi harjaton, täytyy huomenna ihmetella, taitaa mennã tilailuksi.

Kysyppä puhelimella Hobby Pointista. Siellä harjaton oli muistaakseni joulukuussa 295€
Nettisivuilla ei ollut mainintaa harjattomasta mallista, mutta hyllyssä oli silti useita.
http://www.hobbypoint.fi/sivu.php
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: Mika R - 26.01.10 - klo: 09.23
kahden viimeisen viestin, pitkän mietinnän ja lompakon takia en edes harkitse enää muuta kuin kokoa 1/16 ja mini e-revon aion ostaa. syynä pieni koko = pienempi häpeä kun naapuri tulee rapussa vastaan.

Ennenkuin ostat käy edes kerran katsomassa turun sisäradalla jos kerran siellä asut millä siellä ajetaan niin saat hommaan mielekkyyttä eikä tarvitse häpeillä.

pihasuddaus kun ei kauaa jakso kiinnostaa, usko 40-vuotiasta.
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: OV - 26.01.10 - klo: 09.51
Samaa mieltä Mikan kanssa. Teille on avattu sinne tuore ratakin: http://rc10.fi/index.php?topic=40980.0

Tonne kattelemaan kun SC kuskit rusikoi purkkejaan niin hyvin pian huomaat hommaavasi sellasen :). Sopii melkein maastoin kuin maastoon tosin mihinkään ei täydellisesti, mutta sekalaiseen käyttöön hyvä verme. Ja jos se kisaikärpänenkin sattuu purasemaan niin ei tartte heti kalustoa vaihtaa.

En nyt yritä kauheasti myydä mitään mallia mutta sabella taisi olla hyllyssä vielä 4x4 slashiakin reilun 400e hintaan. Mukana on kaikki tarvittava jotta pääsee heti ajamaan 2,4Ghz radiota myöden. Toki nimhit kannattaa päivittää lipoihin aika pian, mutta radalle/pihalle pääset heti kun auton olet liikkeestä hakenut ja akun ladannut.

Alkuhuuman jälkeen pihalla ei juuri ole tekemistä. Siinä jää hyvin nopeasti 400e auto hyllyyn... Vaikket ajaisi kilpaa niin radalla ajaminen on huomattavasti mukavampaa hommaa.

Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: redman - 26.01.10 - klo: 10.00
kahden viimeisen viestin, pitkän mietinnän ja lompakon takia en edes harkitse enää muuta kuin kokoa 1/16 ja mini e-revon aion ostaa. syynä pieni koko = pienempi häpeä kun naapuri tulee rapussa vastaan.
Ennenkuin ostat käy edes kerran katsomassa turun sisäradalla jos kerran siellä asut millä siellä ajetaan niin saat hommaan mielekkyyttä eikä tarvitse häpeillä.

pihasuddaus kun ei kauaa jakso kiinnostaa, usko 40-vuotiasta.

+1

kannattaa tosiaan käydä siellä paikanpäällä katsomassa. Saat varmasti lisäinfoa kalustosta(riippumatta koosta/luokasta) ja itse harrastuksesta.

RC Areena Turku:
http://rc10.fi/index.php?topic=40980.0
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: erevo116 - 26.01.10 - klo: 11.42
Mää aloitin e-revolla viimeviikolla ja olen ajanut kerrostalon pihalla sen minkä akkujen lataukselta ja töiden jälkeen olen ehtinyt. Lapsena aina hävetti mitä ihmeellisemmät jutut mutta näin aikuisena ei vois vähempää kiinnostaa mitä muut ajattelevat. E-revo RTR paketin ohjain on ihan ok ja pystyt ajaa vaikka 4s lipoilla kävelyvauhtia jos haluat. Sen ohjaimen saa sileeenkin että 70% liikeradasta on kaasunkäytössä ja loput reverse.

Ainakin itse suosittelen autoa ja 2s lipoja rinnan.
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: koz6 - 26.01.10 - klo: 14.11
Osta losi mini crawler sillä on mukava pelleilä sisällä
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: OV - 26.01.10 - klo: 14.18
Osta losi mini crawler sillä on mukava pelleilä sisällä

Jep jep kiva on. Kyllähän tolla ulkonakin ajaa eikä tartte niin jumalatonta kalliota haasteeksi :D. Mutta huushollin vermeistä tolle kyllä saa taiottua aika hyviä ratoja.

ps. ks. sigun linkki  :mrgreen:
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: Bassoan - 26.01.10 - klo: 18.10
Juu eli enää, ei ole itsellä mitään epäselvyyttä siitä, että minkä haluan, e-revo 1/16 Brushless 2x 2s lipo akuilla. Onko nyt tosiaan niin että toi mukana tuleva 27Mhz on ihan hyvä kun ei ole tarvetta ohjata 50 metriä kauempaa? vai saisko jostain sellasella setillä että tulisi vakiona 2.4Ghz ja jos on 2.4Ghz ohjain pitääkö autoon vaihtaa myös erinlainen vastaan otin?
http://www.youtube.com/watch?v=Pub8dq1CWBk, http://www.youtube.com/watch?v=monjKACF8Hg nuo videot, vakuutti siitä että tuollainen voi olla hauska.
Tossa lähistöllä on luistinrata niin siellä ajattelin käydä iltasella pyörittelemässä :) Ja jos jonkun kaverin saa yllytettyä tekemään myös heräte ostoksen niin voisihan siellä rcareenalla kävästä.
-Bassoan
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: timomk - 26.01.10 - klo: 18.26
kannattaa. itsellä ei ole kokemusta mutta sen verran olen lukenut mini-revo säiettä että on kestävä ja tehokas jos on harjaton.

ps:kerroitko vaimolle suunnitelmista kun aluks halusit pitää harrastuksen siltä salassa :roll:
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: soulost - 26.01.10 - klo: 18.42

Itellä on vakio-ohjain ja en ole kaivannut gigahertzin ohjaimia tuon kanssa. Aja hyvä mies alkuun sillä vakio-ohjaimella ja vasta jos tarvit, niin hommaat sellaisen. En usko että tarvitset.

ja ps. en usko että tulet katumaan valintaasi, e-revo on kyllä hauska peli :) Osta joltakulta halvalla tuohon sopiva rengas+vannesetti ja sieltä renkaan sisäpuolelta pulttaat ruuvit läpi niin pitoa riittää....
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: Bassoan - 26.01.10 - klo: 18.49
ps
Tuohon 1/16, koko luokan valintaa oli monta syytä.

Itellä on vakio-ohjain ja en ole kaivannut gigahertzin ohjaimia...
Renkaan sisäpuolelta pulttaat ruuvit läpi niin pitoa riittää....
Hyvä otan sitten tuollasen mukana tulevan 27mhz.
Jäälle menen ajamaan juuri siksi, ettei siellä ole pitoa :)
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: Hemppa83 - 26.01.10 - klo: 19.12
jäällä et pääse mini revolla mihkään ilman piikkejä tai ketjuja...edes normi lumella ei pysty mielekkäästi ajeleen vakio kumeilla...suttaa,suttaa,suttaa ja sladii puolelta toiselle...
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: SepiMies - 26.01.10 - klo: 19.30
Kukaan ei tainnu vielä vastata juuri tätä, että ainakin hobbylinnassa (http://www.hobbylinna.com/traxxas-erevo-brushless-p-22324.html) noita 1/16 revoja oli, mutta nyt näkyy ei oota. Hyllyssä kyllä niillä muistaakseni sellainen on, jos haluaa päästä hipelöimään sellaista ihan "livenä".
Otsikko: Vs: Ensinmäinen auto hakusessa ja paljon kysyttävää.
Kirjoitti: pate - 26.01.10 - klo: 19.33
Olen ajatellut hankkia radio-ohjattavan sähköauton, kun on tullut joku ihmeen pakkomielle sellainen saada.
Ikää on ehtinyt kertyä jo sen verran, että kadulla kehtaa ajaa, eli sisäkäyttöön haen. En osaa, enkä edes halua alkaa vaihtelemaan mitään osia vaan ihan vaan pelleily käyttöön tulee sisätiloihin.
Joten olisiko mini e-revo hyvä tälläiseen? kannattaako ostaa harjallinen vai harjatottomalla moottorilla varustettu tälläiseen sisäpelleilyyn? Mitään kalliita lipo akkuja en aio ostaa, mutta tarkoitus olisi ostaa samalla toinen sellainen vakio akku ja käyttää niitä rinnakkain. Itseä kiinnostaa pidempi ajoaika.
Itseäni kiinnostaa siis ajella hiljaista vaihtia sisällä, joten olisi tärkeää, että autolla pystyy liikkumaan, hitaasti eteenpäin, eli millainen toi e-revo on vakiona, pystyykö etenemään ihan hitaasti vai onko toi "kaasu" on-off tyylinen eli lähteekö heti nokka pystyssä? Vai onko tämä nyt ihan väärä auto valinta tälläiseen käyttöön? olisiko joku muu parempi. Auton tulisi kuitenkin olla pieni kun sisäkäyttöön tulee eli siks tota 1/16 koko olen katsonut, vai onko noi 1/10 autot hintalaatusuhteeltaan ja kestävyydeltään järkevämpi ostos? Maksimi budjettini on sellanen 400€ ettei tule heti isoa tappiota jos ei sitten olekkaan oma juttuni.

Toivottavasti, joku viitsii vastata, vaikka jostakin olisi varmasti löytynyt ketju tällekin ja kaikkiin näihin kysymyksiin on varmaankin jo kertaalleen vastattu, en vain millään jaksaisi lukea koko foorumia läpi.

-Bassoan



jos haluu halvan ja kestävän nii maverikin stradat tc.siinä on vääntöö paljon mutta ei huippunoppeutta hirveesti.