RC10.FI
Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: maironi - 31.03.10 - klo: 07.43
-
Eli ku en haulla löytänyt, niin tällanen sitten. Eli miten monta eri valmistajaa ja autoa on sc maailmassa.itse tiedän vain slashin, strada sc ja blitzin. jos joku jaksais pistää listaa tai jotain kaikista sc autoista ja niiiden suuntaa antavasta hinnasta niin olis kiva. pysytään aiheessa!!!!!
-
Muita merkkejä tulee mieleen Asso SC10, Kyosho Ultima SC, Losi Strike, Hobao Hyper 10SC (4wd), HongNor SCRT10 (4wd) ja Slash 4x4.
Hinnat löytyy helpoiten googlettamalla, samoin saatavuudet sekä mistä kaupoista niitä löytyy. Niitä on turha tähän laittaa koska hinnat/mallit/saatavuudet vaihtelee.
Lisäksi tulossa on Venom SCX 2wd missä pystyy moottorin sijaintia vaihtaa keski/takamoottoriseksi.
Myös SpeedPassion SC2 Ananta keskimoottorinen takatuuppi on tulollaan ilmeisesti kesäksi.
En nyt haluaisi marmattaa oikeinkirjoituksesta mutta voisitko muokata otsikkoa sen verran että Short Coursen ekat kirjaimet kirjoitettaisiin isolla, kiitos :wink:
-
Näiden lisäksi toki löytyy TRX Slash 1/16, Asson SC18 ja SC8. Millään näistä ei pääse SC-kisoihin mutta eipä siitä ollu puhetta.
-
Niin tarkoititko sähkö vai polttis autoa?
-
sähkö ja polttis, sen takii tää on yleisissä
-
Jos nyt sitä Traxxas slayeriä voi sc autoks sanoa nii se on ainakin polttis.
-
Eikös Slayer ole sitten SC? Näyttäähän se hivenen erikoiselta, mutta eikös sekin luokitella SC:ihin.
-
kai se, jos se on sc auto
-
Eikös Slayer ole sitten SC? Näyttäähän se hivenen erikoiselta, mutta eikös sekin luokitella SC:ihin.
Kyllä itse ainakin luokittelisin sen sc autoksi jossa on vain erillainen alusta ratkaisu :grin:.
-
Luokitellaanko sitten tämä sc-autoksi?http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Tamiya/58324-Tamiya-Volkswagen-Race-Touareg-101865 (http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Tamiya/58324-Tamiya-Volkswagen-Race-Touareg-101865)
-
Eikös tuo nyt ole lalliauto. Tarkemmin aavikkoralli tai mitä nyt olikaan...
-
Juuri niin. Eihän se edes näytä SC:ltä. :cheesy:
-
Mites Kyöstin DRT, meneekö SC-autona?
-
Meinaat sitä missä renkaat eivät ole korin sisällä vai? Jos meinaat niin ei mene, se on nimensä mukaisesti Desert Truck.
-
Tuossa yllä on lueteltu hyvin pitkälti autot jotka on määritteiltään Short Courseja, sääntökeskustelusta ilmenee tarkemmin mitkä on määritteet kisalaillisten autojen osalta. Ei nyt lähdetä tekemään tästä mitään arvuuttelutopiccia että onko myös Nikkon mallit Short Course autoja kun niissä on renkaat ja kori... :wink:
Siitä sitten kesällä ajamaan SC caravan-krossia :grin:
http://www.youtube.com/watch?v=8HgQi5GUtHk&feature=player_embedded#
-
Kannatan!
-
hauskan näköistä, tollaseen kisailuunhan vois varmaan päästää ne m8 konversiotkin mukaan. Kun luulis ainakin, että toi kärry haittaa ajoa sen verran, että hyötyä siitä krossi alustasta ei juurikaan olisi.
-
Mutta edelleenkin M8 painaisi sen tuplaten enemmän kuin 2wd SC-auto.
Tuollaisia kisoja tai ei, niin tiedänpä, mitä alan seuraavaksi nikkaroimaan, kun tekemisen puute uhkaa..
-
no joo. mutta tuskin tuosta muutenkaan mitään virallista luokkaa tulisi, vaan ennemminkin hupiluokka, niin onko sillä sitten mitään väliä?
edit:näyttihän tuossa videossakin olevan trukkejakin joukossa ja jollain vain pahvilaatikko kärrynä, niin ei varmaan ole sillä veturillakaan mitään merkitystä.
-
Paitsi kun jonkun veturi jyrää muut alle. No ainakin yhdellä olisi hauskaa...
Imo ihan apinoimisen arvonen idea johonkin yleisötapahtumaan. Huomion herätys taattu.
-
Jos noiden sekaan lähtee SC8:lla niin se on ihan sama että onko siinä huussia perässä vai ei, siinä mennään massalla/voimalla ja jyrätään kaikki muut alle :evil:
-
Eikö jo pelkästään tavallinen corrikisailu aiheuta tarpeeksi tuhoa???
Nyt sit vielä asuntovaunut mukaan...
Toni :tongue: :grin:
-
Kato enemmän vaarallisiatilanteita = Hauskempaa :laugh:
-
näin on...
-
Kato enemmän vaarallisiatilanteita = Hauskempaa :laugh:
Hahaaaaa!
Toni :grin:
-
Kesäkelejä odotellessa :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=frQTqhEHXSo
http://www.youtube.com/watch?v=OGgWlpojWUw
http://www.youtube.com/watch?v=awHq_Cw8NOM
-
eikö niitä kelejä löydy? täällä hangossa ei oo enää ku 2-10 cm lunta ja karting radallekin on päästy ajaa (OT) mut kuitenkin...
-
No yksikään oikea rata ei ole vielä ajokunnossa koko suomenmaalla.
Kyllä ny pihasudittelijoille on suoranpätkiä ollu tarjolla muutaman päivän verran, mutta kun nyt puhuu kuski joka ajaa kisaa ja muutenkin autoja ulkoilutetaan lähinnä kilparadoilla eikä sudita edestakas parkkipaikkaa.
Ja otetaan nyt huomioon että tänätalvena Helsinki oli koko maan toisiksi lumisin paikka.
Täällä kun tuppaa edelleen olemaan tuota lunta radoilla reilu nilkan syvyydeltä.
Parin päivän sisällä on jalkakäytävät tullu esiin.
Ikkunasta kun katson ulos niin etupihalla on vielä pari-kolmekymmentä senttiä lunta paikoissa mistä ei ole aurattu, ja isot lumikasat edelleen.
Tämmösiä kelejä tarttee koko tämän viikon ennenku alkaa olla edes haaveita että pääsis ulkoradoille ajamaan.
-
Veikkaan että pk-seudulla päästään ulkopaanoille vasta joskus toukokuun ekalla/tokalla viikolla, tämmöstä tää on tänä keväänä :wink:
Nuorin poika saa aloittaa Blitzillä pihasuttaukset heti kun mestat kuivuu niin että värkit ei paskotu mahottomasti. Testataan heikot paikat ennen kun radat aukee niin saadaan heti kestävät värkit paanalle, kunhan ne ESE:t ensin tulee kauppoihin...
-
Mihin perustat väitteen helsinki on ollut suomen toiseksi lumisin paikka? :roll:
Meillä rovaniemellä saattaa rata olla kohtapuoliin 1-4vk sisään kunnossa :tongue:
-
Mihin perustat väitteen helsinki on ollut suomen toiseksi lumisin paikka? :roll:
Meillä rovaniemellä saattaa rata olla kohtapuoliin 1-4vk sisään kunnossa :tongue:
Eipä tarvinnu uutisia ihmeempiä katsella... sen päälle lumikarttoja jne.
Se ei ole väite, vaan se pitää paikkaansa.
Pää pois pensaasta niin saattaa joskus pysyä tutkalla :wink:
-
Minun pää on vissiin aina sitte pensaassa :grin:
-
Muistelen kanssa kuulleeni uutisissa tämän tapaista. Lumikasojen kanssa oltiin aivan pulassa ja kaupungille tuli hirmuiset kulut lumikuormista. Jostain kuulin myös, että ne lumenkaatopaikat eivät välttämättä sula koko kesänä!
-
OT: Kyllä ne nyt kesällä sulaa kun itekki meinaa. :cheesy: No tähän samaa nyt, Koheltaja saa minut jo kohta vaihtamaan slshin, blitziin...
Edit. Onhan tuolla Espoossa lehden kuvien mukaan reiluja metrejä vettä.
-
No tähän samaa nyt, Koheltaja saa minut jo kohta vaihtamaan slshin, blitziin...
Maltahan nyt mielesi, ainakin sen aikaa että Blitz ESE tulee myyntiin :wink:
-
Juu. Hankalaa on...
-
Siinä vähän videota oikeista 1:1 SC-autoista, näyttävää menoa ja pätkässä näkyy myös muutama "tuuppikrossi" ja pari lähtöä "tuuppi truggyillä" :grin:
http://www.youtube.com/watch?v=GPmBUxEAhzI
-
Muistelen kanssa kuulleeni uutisissa tämän tapaista. Lumikasojen kanssa oltiin aivan pulassa ja kaupungille tuli hirmuiset kulut lumikuormista. Jostain kuulin myös, että ne lumenkaatopaikat eivät välttämättä sula koko kesänä!
Nyt kun on tuosta edellä olevasta kirjoituksesta menny muutama päivä, niin ei noiden lumien sulamisen kanssa taida olla enää mitään ropleemaa. Ainakin Turkusessa ei lunta enää hirveesti ole. Jämsässä hiukan enemmän, mutta hyvää vauhtia on lähtenyt sulamaan.
Sori OT!
-
xD
vähän kehittyny autot
http://www.youtube.com/watch?v=Znn-Rmxzhy0&feature=related
-
Niin kait. Tuommonenhan se munkin auto on. :laugh:
-
Uutta rengasta pukkaa: http://www.hpiracing.com/press/61754.html
-
Uutuus voitaisiin myös nimetä HB Caliber??
-
Juu, tutun näköisiä kuvioita noissa muissakin renkaissa, Rodeo muistuttaa aika paljon Asson rengasta.
-
nyt alkaa rengas valikoimat olemaan jo kohdallaan
-
Enää tarvii testata noi kaikki, kaikilla radoilla niin tiedätään mikä on paras. Yksirengassääntö alkaa päivä päivältä kuulostamaan paremmalta idealta.
-
Enää tarvii testata noi kaikki, kaikilla radoilla niin tiedätään mikä on paras. Yksirengassääntö alkaa päivä päivältä kuulostamaan paremmalta idealta.
Jep jep... Testattavaa riittäisi. Budjettini ei riitä...
Yksi rengas ei ehkä riitä, pitäisi olla hiekalla/ asfaltilla toimiva ja savella, ehkä kaksi rengasta?
-
tere
tuli mieleeni että eihän se sc auto oe kovinkaan uusi kesintö tässä muutama esimerkki -90 luvun alusta, ford (http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=58161), chevy (http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=58146) ja toyota (http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=58136)
-
Ja tässä yksi kyöstiltä...
-
eikös niiltä muiltakin valmistajilta ollut ennen sc poltiksia tai sähkiksiä
-
Onkohan kukaa kokeillu drift gyroa sc-trukkiin?
Nämä kun on sellasia "kimpoilijoita" tai sitten en vaa osaa ajaa, mutta mietin että jos drift gyro auttais edes vähän näyttävissä sladeissa ajamista ja muutenkin hillitsis hieman sitä "kimpoilua"..
Joka kerta kun alan oikaisemaan ylimenevää luisua, tilanne päättyy melkeinpä poikkeuksetta siihen, että yliohjaan ja auto kimpoaa sitten juuri sinne toiseen suuntaan.. varmaan tuttu tilanne monellekin.
Nelikolla ei vastaavia tilanteita tule kun luisut on helpompia oikasta.
-
En ole vielä kokeillut. Gyro odottaa ispiraatiota pöydällä...
Voi olla, että takavetoisessa gyrokaan ei pelasta holtittoman kaasunkäytön seurauksilta. Ehkä jos tehot olisivat jossain suhteessa ajotaitoon ja ajo-ominaisuuksiin mutta mitä hauskaa siinä enää olisi :smiley:
Hiekkakentällä pystyy ilmankin gyroa piirtämään kauniita kaaria kun malttaa kaasun kanssa.
-
eikös tämäkin ole tavallaan sc auto
-
Ei, on enempi lava-autosta tehty monsteri.
-
lisäänpä sc listaan red cat racingin 1/8th brushless aftershock 8E
-
maironi: Osta se sc auto jos sitä haluat.
ironmanxxxx: Jos se on 1/8 niin se on aika iso, koska nämä 1:10 sc autot ovat "normi" 1/8 auton kokoisia. Ja oletko varma että se käy noihin sääntöihin?
-
käy googlaamassa tuo auto ite en tiedä
-
ironmanxxxx: Jos se on 1/8 niin se on aika iso, koska nämä 1:10 sc autot ovat "normi" 1/8 auton kokoisia. Ja oletko varma että se käy noihin sääntöihin?
No eihän mikään koko määritä sitä on auto "sc auto" vai ei.
Ja tämä topikkihan on yleisesti short course autot, ei "suomen sc luokan sääntöihin menevät sc autot".(ei tuo mun linkittämä "antiikki" polttis sc mene sekään sääntöihin, kuten ei slayer:kään)
Näin mä ainakin olen otsikosta yms. päätellyt/käsittänyt...
Kuukkeloin tuon red cat:n, ei nuo mitat näyttäneet paljon eroavan hpi blitz:stä(minkä nopeasti kuukkeloin verrokiksi).
http://www.redcatracing.com/RC-Cars/1-8-Scale-Electric-Brushless/Aftershock-8E
..jos jotain nyt asia kiinnostaa.
-
maironi: Osta se sc auto jos sitä haluat.
kimmi mani (give me money)
-
Myy vaikka (ei pahalla) kössis pois sähköineen ja osta vaikka rtr blitzi. Sitten päivittelet sitä jos on tarvis kun lompakko kasvaa.
Tai Strike http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=41801&grpid=5015 valmiina gigaradiot ja "water-resistant" maininta löytyy.
-
Redcat kuuluu samaan kategoriaan kuin Asso SC8. Molemmat on mitoiltaan samoja kuin 1:10 SC:t mutta perustuu 1:8 tekniikkaan ja niitä ajetaan 4-6s lipoilla sekä 1:8 kokoisilla sähköillä.
Toistaiseksi ainakin näyttää että SC8 skaala on aika kuollut, autoja ei ole monella valmistajalla ja 1:8 SCe käyttökulut on sähköjen osalta kalliimmat kuin 1:10 SC:n.
-
Myy vaikka (ei pahalla) kössis pois sähköineen ja osta vaikka rtr blitzi.
luuletko että kukaan sitä haluaa, ja toiseks sen sähköt on tamiassa kiinni, muuten vois myydäkki, mut sit taas faija tulee vastaan joten ymmärrät kai
-
Ompas se nyt säätöä.... ...vähän kuin mullakin. :cheesy:
-
Uutta (?) konversiokittiä kesäkuun aikana Losi XXX-T:lle, 65 dollaria hintaa ja ROAR hyväksytty.
http://www.exotekracing.com/EXOTEK_NEWS/Entries/2010/5/31_SCX-T.html
-
voiko tolla traxxas slash 4x4 ajaa kisoja kun on ainut 4wd ton red catin lisäksi
-
Onhan noita nelivetosia assolla, hong norilla ja hobaollakin.
-
eli siis voi kisata suomessa
-
eli siis voi kisata suomessa
Voi.. Suomessa ei vaan näyttäs olevan kilpailijoita kyseisessä luokassa.
-
no hö tietääkö kukaan miksi ei ole tolle kisa luokkaa :huh:
-
On sille mutta edelliseen kisaan ilmoittautui vain yksi kuljettaja niin jätettiin ajamatta.
-
eli JOS minä ja joku ja joku kolmas osallistuttaisiin niin sitten vai olisi?
-
Yleensä kisat pidetään kun joku viitisen kuskia ilmoittautuu, paljon pienemmillä määrillä ei kannata ajaa.
-
Onhan noita nelivetosia assolla, hong norilla ja hobaollakin.
assolla tarkoitat ilmeisesti SC8:ia ? vai olenko mä missannut jotain :huh:
-
Onhan noita nelivetosia assolla, hong norilla ja hobaollakin.
assolla tarkoitat ilmeisesti SC8:ia ? vai olenko mä missannut jotain :huh:
On myös SC18 joka on nelkku.
-
Onhan noita nelivetosia assolla, hong norilla ja hobaollakin.
assolla tarkoitat ilmeisesti SC8:ia ? vai olenko mä missannut jotain :huh:
Juu SC8:ia meinasin.
-
Uutta Ford Raptor SVT-Rää pukkaa JConceptsiltä, on kyllä kuvien perusteella siistein sc koppa tähän mennessä. nyt odotellaan vaan että ne saa niitä kauppoihin eli noin neljän kuukauden kuluttua :laugh: :smiley: :sad: :cry:
-
Uutta Ford Raptor SVT-Rää pukkaa JConceptsiltä, on kyllä kuvien perusteella siistein sc koppa tähän mennessä. nyt odotellaan vaan että ne saa niitä kauppoihin eli noin neljän kuukauden kuluttua :laugh: :smiley: :sad: :cry:
Missähän tuosta SVT-R:stä olisi kuvia? Itse löysin vain vanhemman SVT:n, joka ei ole kisalaillinen, ja muutenkaan ei omaan makuun oikein ole kun ei renkaita peitä...
Edit: löytyipäs: http://www.rcshortcourse.com/forum/showthread.php?t=9522
-
Hyvän näköinen koppa tuo Ford. Tuntuu vaan olevan kulutustavaraa kaikki kopat ja viikossa päreinä kun krossiradalla kompuroi. Talveksi varmaan voisi hankkia uuden korin kun sisällä ne tuntuivat kestävän paremmin kun vauhdit ja hypyt oli pienempiä.
Honkkarin vakiokori on hyvä harjoituskoppa kun se melko usein kääntyy pyörilleen eikä ihan joka kerta joudu kapuamaan tornista kun hyppy menee käteen.
-
Onx toi jamaran sr10 sc auto
http://www.hobbypoint.fi/sivu.php?id=395 (http://www.hobbypoint.fi/sivu.php?id=395)
-
Paha mennä sanomaan, pitäisi nähdä laitteen strategiset mitat että tietää kisalaillisuuden.
Muutenhan tuo näyttää SC autolta ja sopii ainakin pihasuttaukseen.
-
vakio koneella hyytyy mut ostaa siihen harjattoman niin johan kulkee
-
vakio koneella hyytyy mut ostaa siihen harjattoman niin johan kulkee
Riippuu tietty minkä harjattoman laittaa...
-
oliks se joku 6900kv team orion:in combo.
kohta broidi virittää siihen 4kennoisen lipon niin en saa sitä enään dbx:llä kiiinni
-
Saat todella nopsaan, 6900 mylly ja 4S lipot kuullostavat melko yhdistelmältä. Kone kestää n. 22 sekuntia.
-
Tuo yhdistelmä on tuhoon tuomittu SC autoissa. 2s lipoilla voi ehkä vielä pelittää noinkin korkealla kv luvulla mutta jos meinaat ajaa 4s lipoilla niin kv:t jonnekkin 2000-3000kv tuntumaan.
Toki se voi pelittää 6900kv/4s, sillä ehdolla että saat välitykset tälle combolle sopivaksi. Jumalattoman iso spurri ja pikkiriikkinen pinjoni niin voi olla vähän aikaa hauskaa ja sitten taas ihmetellään mistä saa fyrkkaa uusien sähköjen ostoon...
-
pitää sanoo broidille et ei osta viel sitä lipo akkua
vaan ajaa nimh akuilla
-
Voi hyvinkin ostaa lipoakun, mutta mielummin 2s, sellaislla akuilla porukat ajele näilläautoilla ja kulkee kivasti.
Meillä on autoissa 2s lipo ja 4000-5000kv koneet ja kulkua n vähintänkin rittävästi.
-
Korikyssäriä!!
J conceptilla ja prolinellä on mukavia vaihtoehtoja, mutta mitenkä noissa pirsseissä menee mitotukset. Saako esim slashin koppaa ängetyä hobaon niskaan? Entä sc10 vs hoba? Onkos kelläkään mitään faktatietoa niin tietäs tilata uutta koria jo valamiiksi varastoon.
-
^ Kannattanee laittaa suoraan JConceptsille tai Pro-Linelle s-postia niin asia selkenee.
-
Porolinen Ford ja Chevy kopat on niin isoja että honkkari mahtuu kokonaan sen sisään, puskureita myöten. Kopat on myös niin ohuita ettei ne kestä mitään ja jäi viimeiseksi tämä ensimmäinen.
JC:n koppa on hieman paksumpaa tavaraa ja uskoisin kaikki kopat sopivan kaikkien SC-autojen päälle, kiinnitysreiät kannattaa vaan tarkistaa ennen maalausta.
Ainoat isommat kopat taitaa olla SC8:n ja Slayerin korit? Losihan on liian iso sopiakseen jenkkisääntöihin, mutta onko se koppa liian iso muihin autoihin, en tiedä?
-
^ Oman Striken koppa on 530mm pitkä, 320mm leveä ja akseliväli noin 350mm.
Losin huonoimpia puolia on juurikin tuo markkinatilanne koppien osalta, ei ole ainuttakaan valmistajaa joka tekisi Losille sopivia koppia muita kuin Losi itse.
Eikä heiltäkään ole muuta kuin tuo vakiokoppa joka on melko ohutta lexania.
Myyntiluvuthan sen viime kädessä päättää alkaako esim. Pro-Line valmistamaan tälle koppia ja kun kysyin asiaa heiltä ja JConceptilta, niin vastaus oli lakoninen "If theres enough queries, we will look in to making a body for Strike".
Mutta koska tämäkin alkaa olla mallina jo melko vanha, niin tuskinpa niitä tulee kun ei ole vielä tullu.
-
Mikä siinä Blitzissä on niin kummallista että JC on speksannut sille ihan oman Manta korin ? kun taas Slash ja SC10 voi käyttää samaa Mantaa mutta Truth ja Dare korit ei käy päittäin :huh:
RENGAS ASIAA
Jätin tänään tiedustelu pyynnön suutarilan Pro-Shoppiin AKA:n Wishbone renkaiden saatavuudesta joten jos niitä saa niin eiköhän niitä Enduroitakin tule samaa reittiä
-
Mikä siinä Blitzissä on niin kummallista että JC on speksannut sille ihan oman Manta korin ? kun taas Slash ja SC10 voi käyttää samaa Mantaa mutta Truth ja Dare korit ei käy päittäin :huh:
Käsittääkseni Blitz on hieman leveämpi. Tms. Kuitenkin niin, että mitoissa on pieniä eroja.
Edittiä: Ei ole leveämpi, mutta akselivälissä on eroa hieman, ei paljoa, ja takapuskuri ei ole samalla kohdalla kuin esim SC10:ssä. Joten korin paremman istuvuuden toivossa kait niitä Blitz-versioita tehdään.
-
Onkohan kukaa kokeillu drift gyroa sc-trukkiin?
Nämä kun on sellasia "kimpoilijoita" tai sitten en vaa osaa ajaa, mutta mietin että jos drift gyro auttais edes vähän näyttävissä sladeissa ajamista ja muutenkin hillitsis hieman sitä "kimpoilua"..
Joka kerta kun alan oikaisemaan ylimenevää luisua, tilanne päättyy melkeinpä poikkeuksetta siihen, että yliohjaan ja auto kimpoaa sitten juuri sinne toiseen suuntaan.. varmaan tuttu tilanne monellekin.
Nelikolla ei vastaavia tilanteita tule kun luisut on helpompia oikasta.
Olen kokeillut gyroa nelikko Slashissä, ei ole näiden autojen juttu, vaan kuuluu oikeesti driftereihin. Täytyy kyllä kokeilla talvella uudelleen, lumella/jäällä voi olla jo aivan toinen juttu.
Näyttävä sladi syntyy vain opettelemalla ohjaamaan autoa mutkassa enemmän kaasulla kuin ratilla (oli gyro tai ei).
-
RENGAS ASIAA
Jätin tänään tiedustelu pyynnön suutarilan Pro-Shoppiin AKA:n Wishbone renkaiden saatavuudesta joten jos niitä saa niin eiköhän niitä Enduroitakin tule samaa reittiä
Mikä oli vastaus?
-
vastausta odotellaan edelleen. Vastaamaan kykenevä henkilö palaa lomilta toivottavasti ensi viikoksi
-
Olen kokeillut gyroa nelikko Slashissä, ei ole näiden autojen juttu, vaan kuuluu oikeesti driftereihin. Täytyy kyllä kokeilla talvella uudelleen, lumella/jäällä voi olla jo aivan toinen juttu.
Näyttävä sladi syntyy vain opettelemalla ohjaamaan autoa mutkassa enemmän kaasulla kuin ratilla (oli gyro tai ei).
No nelikossahan tuo vasta turha kapistus onkin kun ajaminen on muutenkin helppoa kun heinänteko kun auto raapii joka nurkasta.
Näyttävät sladit nelikolla menee vasemmalla kädellä ja silmät kiinni.. :wink:
Ollu tuo gyro nyt muutamia viikkoja kiinni ja hauska kapistushan tuo on ja toimii hienosti takapotkun kanssa.
-
Mikä oli vastaus?
Ei Saada AKA:n renkaita ainakaan tässä vaiheessa Kyoshon kautta.
-
Tarkoittaakos tää sitä, että näitä sais pian vaikka Eskeliseltä? http://www.xfactoryrc.com/rc/Galleries/2010DirtSCTruck.php?id=2010FinnishWinterChamp
-
Nyt on alkanu sc-nelikot kiinnostamaan joten kumpihan mahtais olla "parempi" vaihtoehto, Hong Nor vai Hobao? Slash ei ole vaihtoehto.
Mites varaosat noihin autoihin, kumpaan on paremmin saatavilla varaosaa ihan Suomesta?
Ilmeisesti Honkkarin osia saa Garagelta mutta entäs Hobao?
Kertokaa nyt myös jotain huonoja puolia noista autoista, pitäs tehdä päätöksiä tässä piakkoin..
-
Nyt on alkanu sc-nelikot kiinnostamaan joten kumpihan mahtais olla "parempi" vaihtoehto, Hong Nor vai Hobao? Slash ei ole vaihtoehto.
Mites varaosat noihin autoihin, kumpaan on paremmin saatavilla varaosaa ihan Suomesta?
Ilmeisesti Honkkarin osia saa Garagelta mutta entäs Hobao?
Kertokaa nyt myös jotain huonoja puolia noista autoista, pitäs tehdä päätöksiä tässä piakkoin..
Honkkarin osia luultavasti saa paremmin, mitä tuossa kuunnellu muutaman hobba kuskin puheita niin ei hyvälle vaikuta sen merkin osalta.
-
Hobaon osat tulee nopeammin Taiwanista, kuin Turuust :wink:
-
Nyt on alkanu sc-nelikot kiinnostamaan joten kumpihan mahtais olla "parempi" vaihtoehto, Hong Nor vai Hobao? Slash ei ole vaihtoehto.
Mites varaosat noihin autoihin, kumpaan on paremmin saatavilla varaosaa ihan Suomesta?
Ilmeisesti Honkkarin osia saa Garagelta mutta entäs Hobao?
Kertokaa nyt myös jotain huonoja puolia noista autoista, pitäs tehdä päätöksiä tässä piakkoin..
Honkkariin saa hyvin osaa jenkeistä esim: amainhobbies, RC garagelta ensuosittele mitään tilaamaan tilasin sieltä helmikuussa tavaraa ja odottelen niitä vieläkin :mrgreen:. tilasin samat osat amainista viikko sitten perjantaina ja osat olivat minulla seuraavana keskiviikkona.
-
Uutta Losia
http://www.losi.com/Products/Features.aspx?ProdId=LOSB0106
(http://www.losi.com/ProdInfo/Gallery/LOSB0106_a8.jpg)
-
Eivät sitten vieläkään saaneet nelivetoa aikaiseksi? :roll:
-
Kunnon short courset on takavetoi :grin: mutta nyt ainakin on ihan asiallisen näköne peli, toisin kuin se losin eka short course trucki :tongue:
-
rcshortcourse.com:ista bongattuna niille jotka sitä ei lue :huh:
Uusi rengas kadulle, Streetfighter Prolinelta
(http://prolineracing.com/images/products/1167-01.jpg)
vanne on mallia Renegade joka on uudehko myös
-
Tuli tällänen jonkunlainen sc auto kasattu inferno 777 ja st-rr osista.
Vielä pitäis keksiä, että mistä tähän sais sopivat puskurit?
Ei kellään ois tietoa esim. jonkun 1/10 sc auton puskurin sopivuudesta?
-
Onko kokemuksia mikä buggykoppa tuonne Honkkarin scrt10:n sisälle sopisi kivasti suojaamaan pahimpia roiskeita? Saman merkin 1/8 buggyn koppa ainakin näytti vähän hämmentävältä.
-
HN:n patterikasin koppa käy heittämällä
(http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs640.snc4/60001_437542859813_798299813_4903142_2400827_n.jpg)
Vielä pitäis keksiä, että mistä tähän sais sopivat puskurit?
Väännä muovista vaan skidplate tyyliset jatkot eteen ja taakse, ei eroa T-bonen puskureista kauheasti :cheesy:
(http://www.t-bone-racing.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/traxslashnbf1.jpg)
-
Vielä pitäis keksiä, että mistä tähän sais sopivat puskurit?
Väännä muovista vaan skidplate tyyliset jatkot eteen ja taakse, ei eroa T-bonen puskureista kauheasti :cheesy:
Tuosta puuttuu kokonaan törmäysenergian imevä rakenne. En suosittele.
-
No okei huono kuva kun toi ylätuki on tuossa suora :sad:
mutta muovi laatuhan sen määrää kuinka joustava siitä tulee
-
Kiitoksia, Vesku, näillä mennään.
Ihan makea vanne tuossa kuvassa kyllä alla, vähän olen kansanautoon kattellut BBS:iä mutten ihan noissa väreissä. :)
-
ei sittenkään mitään
-
Hobaon osat tulee nopeammin Taiwanista, kuin Turuust :wink:
Kovin tyypilistä :undecided: kuten muidenkin liikeiden osalta, itsekin siirtynyt valta osalta ulkomaan kauppaan. :shock:
-
Tuli tällänen jonkunlainen sc auto kasattu inferno 777 ja st-rr osista.
Vielä pitäis keksiä, että mistä tähän sais sopivat puskurit?
Ei kellään ois tietoa esim. jonkun 1/10 sc auton puskurin sopivuudesta?
Asson SC8 puskurit sai sopimaan pienellä sovituksella ja hyvä tuli. :wink:
-
Hyvää duunia! Itsellä oli toi etupuskuri ST-RR/SC8 kärryssä.
-
Tota mun slash 2wd, ostin sen racingfactorysta, ni se makso selasset 279 tosin nyt se on kympin ales
-
Niih? En oikein kässää tota suon viestin ideaa.
-
Niih? En oikein kässää tota suon viestin ideaa.
tuota samaa p****a se laittaa muihinki topicceihin, aivanku ne ois vastauksia johonki mitä kukaan ei ole kysynyt. modet vois poistaa nämä ot:t
-
Mitkä Short Course korit kestää??
Mulla huono komus Prolinen Chevyn siverradon korista, voi toki olla yksilö kohtaistakin. Jo toisella ajo kerralla oli turvauduttava jeesus teipiin kun toinen taka lokari repes saumaa pikit.
-
Kokemus rajoittuu kahteen j'consepts koriin. Dare (slassiin) oli hyvä ja kestävä. Ei ihan pienestä hajonnut ja ku hajosi niin meni hiljalleen. Kolo siel viilto tääl. Manta (slash/sc10) taas ei kestä mitään. Jo ekan ajokerran jälkeen huonossa kunnossa.
-
Mulla taas Mantassa ei ole yhtään halkeamaa parin kisan ja lukuisten treenien jäljiltä..
Ultima SC:n vakiokori sen sijaan on aivan soiroina.
-
Moi,
Alko kiinnostaa nää Short Course autot jaa niistä oiskin paljo kysyttävää. Haaveena olis ostaa SC auto ja käydä vähän kartuttamassa ajotaitoja isomyyrissä (miks ei myös muualla) ja sitten myöhemmin alkaa vähän kisailemaan.
En oiken ymmärrä viellä kaikkea, niin mikä SC auto olisi fiksu sijoitus? 2WD kiinnostaa itseäni enemmän, mutta kumpi on fiksumpi ostos 2wd vai 4wd. Myös eri merkkien kestävyys erot ja varaosien saanti kiinnostaa. Voi myös ehdotella hyviä ajopaikkoja pk seudulta kun täällä asustelen.
-OLA
-
Kaksi sanaa:
Traxxas Slash. Kestävyys Traxxasin tunnettua laatua ja varaosia Sabe pullollaan.
-
Kaksi sanaa:
Traxxas Slash. Kestävyys Traxxasin tunnettua laatua ja varaosia Sabe pullollaan.
Entäs kannattaako 2wd vai 4x4? Ja mistä kannattaa hommata? Ja sitten viellä mitä harjatonta settiä/comboa suosittelette?
-
Tämä - Proven to Win, myös Isomyyrissä :grin:
(http://www.kyosho.fi/images/modeller/01.30855X_22_A.jpg)
ovh. 290€ mm. Kyosho Suutarilasta
-
Eli traxxxasille ja kysholle molemmille yksi ääni annettu.
-
Älä laske ääniä...
Lue autojen keskustelusäikeet tai edes osa täältä foorumilta...
Kaksi sanaa:
Traxxas Slash. Kestävyys Traxxasin tunnettua laatua ja varaosia Sabe pullollaan.
Entäs kannattaako 2wd vai 4x4? Ja mistä kannattaa hommata? Ja sitten viellä mitä harjatonta settiä/comboa suosittelette?
Tervetuloa iloiseen joukkoomme :smiley:
Helpoimmalla pääset ostamalla 2wd:n ja siitä VXL-version.
2wd siksi, että siinä on vähemmän liikkuvia osia. Helpompi huoltaa kuin 4wd.
Traxxas:in 2wd tekniikka on koeteltua ja varmatoimista, kestää ratojen ulkopuolellakin.
Ensimmäiseksi autoksi kannattaa ostaa auto, joka kestää. Muuten menee hommasta maku kun ei pääse ajamaan kun pitäisi taas ostaa varaosia ja korjata autoa. Kaiken saa rikki mutta jotkut hajoavat helpommin kuin toiset.
-
Kohta vuoden verran kolisteltu Blitzillä, eikä pahemmin ole saatu mitään rikki. Hubit on tosin päivitetty alumiinisiin ja tukivarret RPM:n tuotteisiin.
Diffi korvattu Asson diffillä, alkuperäisessä ei oikein pysynyt liemet sisällä ja ulostuloja sai vaihtaa vähän väliä.
Ainoa osa jota on saanut rikottua useamman kappaleen on koritolpat, tämäkin ongelma saattaisi korjaantua pitämällä auto enemmän renkaillaan :wink:
-
Eli traxxxasille ja kysholle molemmille yksi ääni annettu.
Ja kun aletaan vertailemaan Traxxasin ja Kyöstin varaosahintoja niin voiton vie... Traxxas, 10-0. :wink:
-
Aletaan, vaan. Traxxas vie 10-8 korkeintaan. Ei ne Kyoshon osat nyt kullasta tehtyjä sentään ole.
Asiaan.
Sekalaiseen bashaukseen ja radoilla ajeluun varmaan Slash kelpo peli.
Kisoihin tai muuten kiireiselle Varmaan Asso-HPI-Kyosho-linjasta löytyy mieluisampi, ko. autot edustaa Sähkökrossari/-truck rakennetta, joka ei ehkä aivan samaan törmäilykestävyyteen yllä, mutta ajo-omituisuudet lienee paremmat.
-
Onkos tuo Asso tuumasilla ruuveilla?
-
Asso=Tuumaset.
-
Juu niinhän ne onkin, mutta muistelen joskus jostain kuulleeni että olisivat millisiin siirtymässä mutta ei sit varmaan.
-
Kyoshon hinnoista tässä muutamia esimerkkejä, ei minusta niin tajuttomia ole?
Meidän 7-vuotias ei hajottanut autostaan Myyrin kisoissa mitään (ekaa kertaa kisoissa ja Myyrin radalla = aloittelija), mutta keräsin muutamia mahdollisesti rikkoutuvia osia:
(http://www.kyosho.fi/images/modeller/01.UM564.82_01_B.jpg)
7,60€
(http://www.kyosho.fi/images/modeller/01.UM508B_01_B.jpg)
12,70€
(http://www.kyosho.fi/images/modeller/01.UM501_01_B.jpg)
9,90€
(http://www.kyosho.fi/images/modeller/01.UM502_01_B.jpg)
6,90€
(http://www.kyosho.fi/images/modeller/01.UM555_01_B.jpg)
8,90€
(http://www.kyosho.fi/images/modeller/01.UM606_01_B.jpg)
12,10€
Sitten markkinoiden parhaat SC iskarit jotka tulevat vakiona R-mallissa (ovh 301€)
(http://www.kyosho.fi/images/modeller/01.W5196V_01_B.jpg)
66,10€
Osat löytyvät hyvin hyllystä, tuossa lisää varaosaa
http://www.kyosho.fi/reservdelar.aspx?ArtNr=01.30855X&Kat=KatRes
-
Hyvä että kyöstiinkin saa osia :smiley:
Ei noi hinnat kamalia ole, hyvä niin.
Eri valmistajan autot ovat luonteeltaan todella erilaisia. Suunnittelussa on lähdetty hakemaan täysin eri asioita. Slash on "skale", muut on tehty nopeiksi radalla. Nopeuskin on suhteellista ja riippuu kuskista. Vakioslässillä, harjattomalla kuitenkin, pärjää jos osaa ajaa. Ja aina voi rakentaa autosta mieleisensä :cool:
Kestävyyden erot tulevat räikeimmin näkyviin pahoissa kolareissa. Sunnuntaina PKSRCA:n kerhokisassa pari kuskia joutui ruuvaamaan paljon uutta osaa ajovirheen seurauksena.
-
Minkä tahansa valitsetkin niin ajaminen on pääasia :wink:
Tykkään slassistä myös ja espoon radalla kesällä kaikki tuntuvatkin olevan yhtä nopeita.
-
Sitten markkinoiden parhaat SC iskarit jotka tulevat vakiona R-mallissa (ovh 301€)
mikäs noista tekee paremmat verrattuna vaikka honkkarin scrt10:ssä vakiona oleviin aluiskareihin?
-
Se että ne on parhaat :grin:
No ei tota nyt tarvitse ottaa niin vakavasti, mutta hyvät iskarit ovat ja monet tuntuvat käyttävän kilpa-autoissaan tuuppi SC -luokassa.
-
Ai tämä onkin muuttumassa mainos säikeeksi :huh:
No näin se homma toimii.
-
Mainos säie? No ei todellakaan.
On vaan tehty objektiivista hintavertailua.
Ja annettu vinkkejä millä porukat ajelee myyrissä.
Sinäkin voit antaa omasi... Toinen vaihtoehto on käydä katsomassa paikan päällä. Samat autot edustettuna silloinkin, luulisin.
-
Iskarit tosiaan on 1/8-autojen hintaluokassa ja ylikin, HN-kepit maksaa muistaakseni 25€ pari ja HN tukivarret maksaa 8€/4kpl, eli K-osa maksaa 300% enemmän? Muista kilkkeistä en osaa sanoa.
Kuten tuossa ylhäälläkin on mainittu ei osat vie millään merkillä vararikkoon, jos osaa ajaa. Itse olen kyllä jokaiseen autooni joutunu ostamaan ihan kohtuullisella summalla, eikä loppua törmäilylle näytä tulevan.
Turkuun tosiaan kannattaa tulla katsomaan meininkiä, radalla pitäisi olla 10 takavetoista ja samanverran nelivetoisia koppimopoja. Luultavasti kaikki suomessa edustetut merkit on nähtävissä?
-
Iskarit tosiaan on 1/8-autojen hintaluokassa ja ylikin, HN-kepit maksaa muistaakseni 25€ pari ja HN tukivarret maksaa 8€/4kpl, eli K-osa maksaa 300% enemmän? Muista kilkkeistä en osaa sanoa.
Kuten tuossa ylhäälläkin on mainittu ei osat vie millään merkillä vararikkoon, jos osaa ajaa. Itse olen kyllä jokaiseen autooni joutunu ostamaan ihan kohtuullisella summalla, eikä loppua törmäilylle näytä tulevan.
Turkuun tosiaan kannattaa tulla katsomaan meininkiä, radalla pitäisi olla 10 takavetoista ja samanverran nelivetoisia koppimopoja. Luultavasti kaikki suomessa edustetut merkit on nähtävissä?
Kannattaa tosiaan katsella myös nelkkujen tarjonta(lue Hong Nor sekä Hobao) eikä perehtyä pelkkään takapotku vehkeeseen. Tosin jos vain sisärataa ajelet niin varmaan saattaa toimia pelkkä takapotkukin. Mutta esim. pihasuttailussa talvella tuo neliveto auttaa mukavasti. Ja miksei tietty myös rata ajossakin. Mutta itse kun en sisäajoja harrastele(kun paikat ovat niin kaukana),niin en sen kummemmin noihin rata asioihin osaa ottaa kantaa. Mutta ulkosalla 4wd:llä on mukavampi laskea kuin takapotkulla. Näin omien SC auto kokemusten pohjalta.
-
Jep, eikä kukaan ole Kyosho osia halvoiksi väittänytkään. Onko tuo ero sitten noiden muutamien eurojen suhteen sitten merkittävä? Kustannukset lienevät kuitenkin ihan muualla, vaikkapa bensoissa Turkuun. Toisaalta yhtään tukivartta ei ole mennyt rikkikään. Joten esim. tukivarsien osalta yli vuoden ajot on tasan 0 euroa. Tämä ei ole vääntö, vaan havainto.
Minulle ei ole millään muotoa merkitystä ostaako Kössin vai minkä tahansa muun.
-
Niin tälle kysyjälle vielä että jos meinaa enemmänkin kesällä sitten ajaa kuin vain myyrissä talvella niin nelkku on fiksu veto, vaikka meillä sc kerhon kesken on tuupeillakin vedetty todella hyviä vääntöjä pienehköllä saviradalla
-
Jep, eikä kukaan ole Kyosho osia halvoiksi väittänytkään. Onko tuo ero sitten noiden muutamien eurojen suhteen sitten merkittävä?
Jaa et, "eihän nuo pahoja ole"... Jos osat maksaa 2-3 kertaa enemmän kuin muilla merkeillä, niin kyllä se aika merkittävää on. Tai esim. iskarin tutteja ei saa erikseen, vaan pitää ostaa koko iskari = yhdestä tutista 40 e.
Kyllä jokainen varmaan mieluummin maksaa osista esim. 100 euroa kuin 200-300 euroa, joka vastaa jo uuden auton hintaa.
-
Kiitoksia vastauksista ja keskustelusta. Olen tullut semmoseen päätökseen että aion sittenkin ostaa nelivetoisen.
-
Jos nelkun ostat, niin älä tee sitä virhettä että ostaisit Traxxasin. Moni tuon valinnan tehnyt, on joutunut ostamaan lisäksi Hong Norin tai Hobaon, että on saanut toimivan auton, jolla voi halutessaan ajaa myös kilpaa. Toki siihen Traxxasin Slash 4x4:ään varmasti saa helpoiten varaosia, mutta siihen niitä tarvitseekin. Auton omasta aiheesta löytyy kirjoittamani yhteenveto aiheesta noin viikon takaa.
-
Juurin kun tykästyin ja tein ostopäätöksen... Jos nyt kuitenkin ostan tuon traxxxaksen 4x4 slashin niin mistä kannattaa hommata, suomesta kuintenkin?
-
En aivan täysin jää mielipidettä Slah 4x4:n varaosa tarpeesta. Toki autossa on puutteensa, jotka on kuitenkin kohtuullisen helposti korjattavissa. Näistä Penguin laittoi tosi hyvän koosteen tuonne auton topikkiin.
Mutta kestävä se on kun mikä. Vaikka olenkin onnistunut siitä paljon rikkomaan, se vaatii kovaa työtä. En tiedä toista autoa, joka kestäisi täysin vauriotta ajaa 3S lipolla. ja pitkillä väleillä kaasu pohjassa päin puuta. Taka hubit joskus paukkuu aika mitättömistä volttisarjoista, mutta ne ei paljoa maksa.
Kilpailukyky on sitten toinen juttu. Auton painopiste on ylempänä kuin monessa muussa SC autossa. Se varmasti tuntuu jos on hyvä kuski. Tämmönen satunnainen rata pöristeliä ei huomaa siitä mitään haittaa.
En ole katunut Slash 4x4:n hankintaa, vaan ostin toisenkin.
Edit Puhelimella taas kirjoittelin, yrittäkää kestää nou typot
-
Täältä Varmaan kannattaa ostaa: http://www.racingfactory.fi/shop/cat/
Kyllä oma slässi on kestänyt hyvin. Onhan jotain osia joutunut hankkimaan, mutta se on osa harrastusta... ainahan jotain menee rikki :grin:
-
Huomenna haen itselleni 4x4 slashin (haenko?). Oli puhetta noista heikkouksista. Voisiko joku listata mulle hopup osat jotka siihen kannattaa ehdottomasti hommata saman tien ja vaikka linkittää selkeästi osat? Talven ajattelin ajaa myyrissä (ehkä myös pihalla, lumella) ja kesällä sitten ulkoradoilla.
E: ovatko nämä akut sopivia vauhdittamaan slashia? Zippy Flightmax 5000mAh 2S1P 20c lipo
-
Vertaa vielä Hong noriin ja Hobaoon sitä lässykkää. Itse siirryin slashistä-> honkkariin.
Totesin että ohjaus jumittaa kostealla hiekalla ajettaessa. Ja kuivalla hiekalla ajettaessa syö spurrin tukilaakeria sekä vetareita. Mutta muutenhan tuo släshi ihan mukava peli oli ja fiksusti tehty purkamiseen liittyviä jippoja.
En ymmärrä tuota hehkutusta kestämisestä. Aika paljon osia kun tuosta sain rikki enkä edes mitään päin ajellut ja vielä kohtuu lyhyessä ajassa. Normaaali hiekkakuoppa rallia vain.(kardaanin tuppi eteen, etudiffikotelo halki, monta vetaria, monta spurrin tukilaakeria/ sen johdosta itse tuki ja laakerin holkki ja spurri pariin otteeseen ennen kuin päivitin alumiinisiin sekä takahubeja).
Honkkarista ei vielä ole mikään porsinut, mutta ajot ovat näin talvella olleet kylläkin vähissä. Tosin eipä ohjaus ole enää jumitellut samalla tapaa ku trx laitteessa.
-
Huomenna haen itselleni 4x4 slashin (haenko?). Oli puhetta noista heikkouksista. Voisiko joku listata mulle hopup osat jotka siihen kannattaa ehdottomasti hommata saman tien ja vaikka linkittää selkeästi osat? Talven ajattelin ajaa myyrissä (ehkä myös pihalla, lumella) ja kesällä sitten ulkoradoilla.
E: ovatko nämä akut sopivia vauhdittamaan slashia? Zippy Flightmax 5000mAh 2S1P 20c lipo
Mites nyt oli?? eikös nelkulle pitäs olla mielummin 30-40c virran anto kyky? Tuupille rittää tuo 20c virran anto kyky. Vetarit on mitä ilmeisimmin jolle joutuu tekee pian jotain ainakin hiekka leikin jälkeen, takertelevat.
Eikos tuon nelkkun hinnalla sais jo ns oikean auton + mieleiset sähköt ja radion??
Toki jokainen saa laittaa rahansa mihin tykkää, mutta käytäntö osoittanut että järkevämpi hommaa Ns KIT auto ja siihen mieluisat sähköt.
Jos taas ostaa RTR auton niin se menee vanhan sanonnan mukaan että ostin halvan ja sitten hyvän ja siitä tulikin helv... kallis.
-
Kuinkas paljon näillä nyt sitten ajetaan matolla kilpaa ? no, ei tarvitse vastata :laugh:
Tuli vaan mieleen tuollainen matto kikka Jenkien tyyliin millä saa katollaan liukumista vähennettyä ja tzäänssit auton takaisin pyörilleen kääntymiselle kasvaa huomattavasti. Eli liukuesteteippiä tai velcron sitä karkeaa puolta auton kattoon pienet soirot niin pysähtyy
-
Aika hyvä tipsi! Kiitti :wink:
-
Nelkkumarkkinoille uusia tulokkaita samalla kun sitä tuuppi Venomia odotellaan.
http://www.youtube.com/watch?v=OtIWuq3fB5A&feature=player_embedded
rctech.net (http://www.rctech.net/forum/electric-off-road/473164-losi-1-10-ten-scte-arr-4x4-short-course-truck.html)
-
Mikähän tekee 12mm iskareista ylisuuret :lol:
Mutta hyvä, että nyt on 3 kisanelkku radoille.
-
Juu, toiset esittelee prototyyppejä vuotta ennen julkaisua mutta tämä auto on jo varattavissa ja ens kuussa tarkoitus olla kaupan hyllyllä.
Toki kyseessä on lähinnä vanhan mallin lämmitys ja iso koppa päälle kuten tuossa Losin tuupissa jonka juuri muuten ostin.
Hyvällä tuurilla Nokian kisaan kerkiää siis Losin nelkulla, tuupilla ainaki.
-
aika etupainoisen näköinen tuo losi.
DESC410R pre-orderit on näköjään kadonneet jonnekkin, onkohan siinä ilmennyt jotain häikkää :huh:
-
(http://www.teamassociated.com/pictures/news/headlines/teamassociated/PatienceRwrd_646x182.gif)
-
Tadaa, tänään paukahti luukkusta varaosatilaus LosipartsHousesta ja itte kärry Amainista. Tasapeli toimitusnopeudesta kun tilauksen tein samana iltana.
Sähköt lensi nurkkaan ja uutta tilalle = Savöx 1258tg, MMP ja Viper VST8.5T. Auto painaa näillä sähköillä 1910g.
(http://thompsoni.1g.fi/kuvat/RC/sct.jpg/_medium.jpg)
(http://thompsoni.1g.fi/kuvat/RC/sct-5.jpg/_medium.jpg)
(http://thompsoni.1g.fi/kuvat/RC/sct-2.jpg/_medium.jpg)
Kori ei ole ihan kauheimmasta päästä?
(http://thompsoni.1g.fi/kuvat/RC/sct-6.jpg/_medium.jpg)
Ajattelin testata josko Prolinen Assoon tekemä etuhexihimmeli (http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1450_1139/products_id/197480/n/Pro-Line-Front-Inboard-Hub-Kit-SC10) sopisi tähän ja pääsisin käyttämään samoja renkaita kuin nelkussakin.
-
Onpa tosi hienon näköinen (Losi?)
Sekä runko että varsinkin kori ja vanteet, roiskeläpät plussaa!
-
Niiiice !
Näyttäisi olevan jo aika isolla (tai pienellä, whatever !) off-setillä noi vakio vanteet ? voi jopa pro-träck vanteet levittää liikaa hexipalikoilla :huh: toisaalta ne hexit näyttää hiton paksuilta joten ohuemmilla voisi onnistuakkin ?
-
Ameriikan ihmemaassa ovat saaneet Asson pysymään mitoissaan niin tuskin siitä suurta ongelmaa tulee. Takana tuossa Losissa onkin hexit valmiina.
Tulipa Protrakeista mieleen että heitinpä ne roskiin renkaineen kun ei liimaukset suostunu irtoon kahden vuorokauden tinnerihöyrytyksenkään jälkeen. Möks, ne olis voinu tohon sopiakin.
-
Ameriikan ihmemaassa ovat saaneet Asson pysymään mitoissaan...
nimenomaan protrack vanteilla
-
Seuraava nelkku tulee ilmeisesti Speed Passionilta ?
Proto: (http://www.bigsquidrc.com/world-exclusive-speed-passion-ananta-4sc/)
(http://www.bigsquidrc.com/wp-content/uploads/2011/10/Ananta-4SC-Ex1.jpg)
-
Piti myös tulla tuuppi 1.5 vuotta sitten...
Takavetarit on aika villissä kulmassa :shocked: