RC10.FI

Kilpailut => Kilpailijoiden kanava => Aiheen aloitti: copter - 23.08.10 - klo: 00.10

Otsikko: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: copter - 23.08.10 - klo: 00.10
Ilmeisesti tapahtui pieni inhimillinen virhe ja jostain syystä otsikon mukainen aihe poistui vahingossa foorumilta. Koetan kaivaa vanhat viestit varmuuskopioista.

Aiheessa kuitenkin keskusteltiin Alue 8 säännöistä sekä siinä samalla sivuttiin kauden 2011 sääntöjen C-12 "Stock" luokan osalta.
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: Mr Cale - 23.08.10 - klo: 00.27
Viimeisimpiä viestejä:

Lainaus käyttäjältä: Vesa
Lähetä mulle 13.5t kone niin voin testata sitä tulevina viikkoina.

Menee nämä topikit vähän sekaisin, mutta olisi hyvä sada vahvistusta asiaan lajiryhmältä, eli ajetaanko stanuluokka talven FTT-sarjassa ja missä muodossa. Jotain keskusteluja jos ja kun on käyty, ne olisi hyvä tuoda julki, jotta porukka tietäisi vähän tehdä hankintoja. Sisäkausi kun alkaa parin viikon päästä.

Lainaus käyttäjältä: copter
Tästä asiata on keskusteltu kovasti, mutta päätöksiä asiasta ei ole tehty. Mikäli siihen päädytään että C-12 "stock" luokkaa ajetaan, niin mitä ilmeisimmin autot ajavat nykyisen C-12 luokan seassa ja erotellaan sitten lopputuloksissa. Samalla tapaa siis kuin mitä ajettiin S2-10 luokkaa M2-10 luokan seassa Maastosarjassa aikoinaan.

Lainaus käyttäjältä: Vesa
Mikä tahansa vaihtoehto olisi hyvä, koska C-12 tarvitsee Suomeenkin sisäänheittoluokan. Viri on aivan liian HC-kisaajien luokka ollut jo vuosia, sinne on uuden kuskin lähes mahdoton tulla mukaan. Ainoa ongelma jonka tuossa yhdessä ajamisessa näen, on tehoerot, vaikka kuskit jaoteltaisiinkin omiin eriinsä alkuerissä. Vaikka läppiajat ovatkin kärkistanuilla kovempia kuin loppupään vireillä, tehoerot kuitenkin ovat pieni huolenaihe mielestäni.

Mutta parempi tuokin vaihtoehto, kuin ettei luokkaa ajettaisi. Nyt sille olisi tilausta, joten toivoisin näkeväni paljon uusia C-12 kuskeja kun mattokausi alkaa, ja myös FTT-kisoissa siis.

Lainaus käyttäjältä: copter
Kuten ilmoitettu aikaisemmin, niin kauden 2011 osalta päätökset tullaan tekemään syyskuun loppuun mennessä.

Mitä ilmeisimmin luokka tullaan ajamaan tuossa yllä kuvaamassani muodossa, mutta tosiaan virallista päätöstä asiasta ei ole olemassa (vielä).

Teknisiä sääntöjä on myös mietitty ja niistä tullaan tiedottamaan samassa aikataulussa kuin muistakin FTT 2011 asioista. Alustava näkemys asioista on olemassa niin säätimien kuin moottorien suhteen. Muutoksia on tulossa C-12 "Stock" luokan lisäksi myös TSS-10 ja TSP-10 luokkiin, joten näissä halutaan tiettyä yhteistä linjausta viedä ja sen takia asiat halutaan miettiä kokonaisuutena toimiviksi eikä yksi luokka kerrallaan.
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: copter - 23.08.10 - klo: 00.29
Kiitos Cale! Yritän kaivaa uupuneet viestit joissa oli myös Alue 8 luokista, ajoformaatista ja säännöistä keskustelua.
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: rrike - 23.08.10 - klo: 17.25
Missä Hyvinkään A-8 ajetaa. Rc-pisteen rataa ei ole, eikö Vehkojan kerhoakaan...
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: AAKE K. - 23.08.10 - klo: 19.44
ALUE-8 kilpailut alkaa.

Ensimmäinen osakilpailu on Riihimäellä su 3.10.2010. Uramon koulu.
Luokat
TOURING:
TSS-10, 17.5t vapaat koneet ja 0-ennakkonoparit tai vanhemmat noparit miedoimmilla asetuksilla.
TSP-10 10.5t vapaat koneet, noparit kuten TSS-10 -luokassa.
TSM-10 kaikki ovat tervetulleet.
Renkaat LRP CPX Carpet. 21,00e /srj
TSS-10 luokkaan ovat kaikki ALOITTELIJAT tervetulleita, sillä kalustolla mikä on käytössä ja niillä renkailla (slicksit) mitä on alla.

C-12 sis. C-12 Stock LRP X12 Stock 13.5t -koneella, stokissa säätimet samat kuin TSS-10 luokassa.

Tarkempaa tietoa tulee kilpailukutsun muodossa.

TERVETULOA!
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: AAKE K. - 23.08.10 - klo: 19.48
Missä Hyvinkään A-8 ajetaa. Rc-pisteen rataa ei ole, eikö Vehkojan kerhoakaan...

Sielläpäin on vähän hiljaista, ehdotuksia kehään ja siinä olisi, jollekin innokkaalle vetäjälle hommaa.
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: peitsamo - 23.08.10 - klo: 20.02
Missä Hyvinkään A-8 ajetaa. Rc-pisteen rataa ei ole, eikö Vehkojan kerhoakaan...

Sielläpäin on vähän hiljaista, ehdotuksia kehään ja siinä olisi, jollekin innokkaalle vetäjälle hommaa.

Vaikkapa Isomyyrissä?
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: AAKE K. - 23.08.10 - klo: 22.40
Missä Hyvinkään A-8 ajetaa. Rc-pisteen rataa ei ole, eikö Vehkojan kerhoakaan...

Sielläpäin on vähän hiljaista, ehdotuksia kehään ja siinä olisi, jollekin innokkaalle vetäjälle hommaa.

Vaikkapa Isomyyrissä?


Isomyyri saa osakilpailun.

Hyvinkäälle kaivataan tekijämiehiä/naisia. 

Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: jarkko - 24.08.10 - klo: 10.07
ALUE-8 kilpailut alkaa.
...
C-12 sis. C-12 Stock LRP X12 Stock 13.5t -koneella.
...
TERVETULOA!

Miksi uudessa kokeiluluokassa olisi sääntönä merkkirajattu moottori. Ja erityisesti, kun kyseessä on Alue-8 sarja, missä on ajatuksena pitää kynnykset matalana uusille kuskeille.

Minusta muiden vakioluokkien tavoin C-12 stock -luokan moottorin tulee olla vapaavalintainen 13.5T moottori, joita monilla on jo valmiiksi pakeissaan.

Voi hyvin olla, että mun xyz-merkkinen 13.5T moottori on huomattavasti hitaampi kuin yllä mainittu, mutta se kelpaa mulle, kun on tullut hankittua se jo vuosi sitten.
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: Vesa - 24.08.10 - klo: 10.25
Olisiko Alue-8 kuitenkin hyvä ajattaa vaikka 10.5 koneilla joita jengiltä löytyy jo ja säätimeksi 0-ennakkoinen versio, tai ns.normisäätimeet, ilman puntsimoodin käyttöä? 0-ennakolla 10.5 ei liiku läheskään virivauhtia ja olisi kokeilemisen arvoinen. Koneita löytyy porukalta TSP-luokasta.
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: AAKE K. - 24.08.10 - klo: 10.35
Olisiko Alue-8 kuitenkin hyvä ajattaa vaikka 10.5 koneilla joita jengiltä löytyy jo ja säätimeksi 0-ennakkoinen versio, tai ns.normisäätimeet, ilman puntsimoodin käyttöä? 0-ennakolla 10.5 ei liiku läheskään virivauhtia ja olisi kokeilemisen arvoinen. Koneita löytyy porukalta TSP-luokasta.

Sitten meillä olisi kaksi samannopeuksista luokkaa. Kun ottaa huomioon perinteiset A-8 radat, niin se on sama jos ajat vapaalla koneella kuin 10.t koneella. Jos halutaan aloitusluokka niin se voi olla vähän hitaampi.

Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: Vesa - 24.08.10 - klo: 10.51
No eihän se ihan noin kyllä mene.... Sittenhän turistissakin riittää yksi luokka, jos ajatusmalli on tuo? TSP-luokan tehoero viriin on varsin olematon. Potku on ihan eri luokkaa virikoneissa, joka sen vaikeuden useimmiten aiheuttaa. 
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: goos - 24.08.10 - klo: 11.11
Olisiko Alue-8 kuitenkin hyvä ajattaa vaikka 10.5 koneilla joita jengiltä löytyy jo ja säätimeksi 0-ennakkoinen versio, tai ns.normisäätimeet, ilman puntsimoodin käyttöä? 0-ennakolla 10.5 ei liiku läheskään virivauhtia ja olisi kokeilemisen arvoinen. Koneita löytyy porukalta TSP-luokasta.

Sitten meillä olisi kaksi samannopeuksista luokkaa. Kun ottaa huomioon perinteiset A-8 radat, niin se on sama jos ajat vapaalla koneella kuin 10.t koneella. Jos halutaan aloitusluokka niin se voi olla vähän hitaampi.

WGT autot liikkuivat viime vuonna 10.5t+0ennakolla aika samaa vauhtia kuin 17.5t+SPX 2s:llä.
Voisi veikata että 1/12 autolle hyvä moottori voisi olla 10.5t tai 13.5t. Itse ajattelin alkuun testata 10.5t:llä kun semmonen nyt kotona sattui olemaan viime vuoden porosarjasta. Jos menee liian lujaa laitan sit hitaamman koneen, mutta en halua ajaa rataa ympäri kaasu pohjassa ja ohjata.

LRP:n 13.5t:ssä tosin on paljon ennakkoa mitä viime vuoden poro moottorissa ei ole, joten vauhtieroa tuskin kauheesti on. Luulisi että nämä erot korostuu kun ajetaan 0-ennakko säätimellä.

Itse toivoisin että alue8 kisat toimisi helppona sarjana tulla mukaan ja mihin voitaisiin hyväksyä paremmin "mitä pakista löytyy". Jos sarjaa ajetaan 0ennakolla ne jotka haluavat panostaa vauhtiin ostavat kummiski itselleen korkea kiintee-ennakkoisen moottorin.
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: AAKE K. - 24.08.10 - klo: 11.22
Pakista voi kaivaa minkä moottorin tahansa ja ajaa sillä. Silloin ajat C-12 luokkaa, jos se ei sovi C-12 stokkiin. Mielestäni tämän helpommaksi aloittamista ei voi tehdä.

Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: Stilo - 24.08.10 - klo: 11.54
Eikö kaikki C-12 autot voisi ajaa sitten suoraan samassa luokassa? Jokainen ajaa omaan tasoonsa sopivalla moottorilla ja useammalla moottori/säädin yhdistelmällä ajaessa saadaan hyvää kokemusta ja neuvoa siihen miten FTT sarjan kannalta kannattaa säännöt tehdä.
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: jarkko - 24.08.10 - klo: 11.59
Ihmettelen, että moottorivalinta rajataan yhteen ja ainoaan hyväksyttävään moottoriin jo ennen kuin yksikään C-12 stock on näillä A-8 radoilla liikkunut. Viisasta olisi aloittaa  avoimemmalla asetelmalla moottorien suhteen ja kerätä kokemuksia.

Onko tämä sääntölinjaus yksityppimoottorista koko Alue-8 työryhmän muotoilema ja päättämä?

Stilon ehdotus on toimiva ja lienee samansuuntainen kuin tämänhetkinen FTT-suunnitelma.
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: Vesa - 24.08.10 - klo: 12.07
Toivottavasti A8-kisat keräävät C-12 luokassa runsaasti kuskeja. Mielestäni juuri tuo ykstyyppimoottori ei tee touhusta ainakaan edullista, varsinkin kun ko. kone ei ole edes päätetty ainakaan vielä FTT-sarjassa käytettäväksi.

Vai pitäisikö yhdistää alue1 ja alue 8 -kisat jotta saataisiin kertsikisasarja C-12 autoille ;)
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: jarkkom - 24.08.10 - klo: 13.49
Päättäkää nyt ensin mitä vauhtia niiden stokkiautojen tulisi mielestänne mennä, kokeilkaa vielä radallakin. Sen jälkeen voi äänestää lisää A8-säännöistä...
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: Mikko L - 24.08.10 - klo: 16.18
Itse 1/12 stock -luokkaa vakavasti harkitsevana kannattaisin ajatusta 0-ennakko säätimien käytöstä ja jokin lankaraja moottoreihin (10.5-13.5). Eli selkeät rajat mutta väljästi  :wink: 0-ennakko säätimet rauhoittaisi osto/ ohjelmointi hässäkkää. Vaikka ei tarvitsisi olla ostamassa uutta säädintä joka toinen kk, niin joka tapauksessa koko ajan saa miettiä kellä on mitäkin ojelmaa ja miten kaikki ziljoona säätöä on sattunu kohdalleen. Ts. 0-ennakko säädin on varmasti helpompi ratkaisu aloittelijan kannalta.

Ja joka tapauksessa kannatan yhteneväistä linjaa kaikkien paikallisten ja kansallisten sarjojen välille.
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: copter - 24.08.10 - klo: 22.14
Mitä tulee FTT tulevaisuuteen, niin suunnitelma tosiaan tekniikan puolesta on olemassa ja sitä heti mattokauden nyt alkaessa aletaan testaamaan muutaman kuljettajan toimesta eri vaihtoehtoja. Kun asiaan liittyen on jotain kerrottavaa, niin siitä kyllä sitten kerrotaan.

Mielestäni olisi hyvä, että Alue 8 sarjassa saisi ajaa useammalla kuin yhdellä kombinaatiolla, koska silloin sitä kautta saadaan kokemuksia useammasta eri vaihtoehdosta tulevaisuutta miettien. FTT sarjaa varten harkinnassa MIETITÄÄN (ei päätetty mitään vielä) myös 0 ennakkoa tätäkin luokkaa varten, joten tietysti mukavaa olisi jos kokemuksia tulisi eri moottoreista ja erilaisten ennakkojen / säätimien kanssa.

Kuitenkin testit suoritetaan joka tapauksessa suunnitelmien mukaan riippumatta Alue 8 säännöistä muutenkin. Myös on hyvä todeta että kerhokisasarjan säännöt on täysin sarjan / kilpailunjärjestäjien päätettävissä.
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: AAKE K. - 06.09.10 - klo: 23.05
Alue-8 kisat 2010-2011
Kisat jatkuu pääperiaatteessa samalla kaavalla.
Kilpailumuoto:
2 harjoitusta, 2 alkuerää ja 2 finaalia kaikilla.
Luokat:
TSS-10
Kone vapaa 17.5t ja 0-ennakkosäädin tai vanhasta säätimestä pienin boosti.
TSS-10 (stanu) -luokassa joustetaan, koskee uusia kisaajia eli kaikki aloittelijat pääsevät mukaan sillä kalustolla mikä sattuu olemaan ja niillä renkailla (sliksit) mitä sattuu auton alla olemaan.
TSP-10
Kone vapaa 10.5t ja 0-ennakkosäädin tai vanhasta säätimestä pienin boosti. 2010 sääntökirjan TSS-10 menee myös tähän luokkaan.
TSM-10 Sääntökirjan 2010 mukaan. Sisältää myös TSP-10 luokan 2010 säännöin.
Touring -luokat aloittavat LRP:n CPX -renkaalla ja kun virallinen FTT 2011 -rengas ilmoitetaan ja sitä on saatavilla vapaasti, niin myös se on sallittu. Xenon -renkaiden tuominen kisapaikalle on ankarasti kielletty!
C-12
Tällä järjestelyllä tuetaan virallisia luokkia. Lisäksi voidaan ajaa muita luokkia aikataulun salliessa ja järjestäjän niin halutessa.
C-12 luokassa on mukana stockki LRP X12 13.5t -koneella ja säätimissä nollaennakot.
Kilpailuja pyritään järjestämään 5 kpl seuraavilla paikkakunnilla:
Hyvinkää
Riihimäki, lokakuu
Mäntsälä
Vantaa
Lohja, tammikuu 2011
Ajankohdat ilmoitetaan myöhemmin.
Kaikki mukaan!!!

 







 
 
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: peitsamo - 07.09.10 - klo: 07.55
Pari kommenttia:

1) mielestäni olisi järkevää peesata FTT-sarjan moottori-noparisääntöjä, ks. http://rc10.fi/index.php?topic=45191.0. Tuntuu vähän pöljältä hommata eri vermeet kyläkisoja varten.

2) mihin se Myyrin kilpailu hukkui? Ottiko Hyvinkää paikkansa sittenkin takaisin.
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: rrike - 07.09.10 - klo: 12.10
Luulen, että Aake unohti muuttaa kisapaikan.
En ole kuullut,että kukaan Hyvinkäällä olisi järjestämässä kisoja.
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: valanhar - 07.09.10 - klo: 13.42
Luulen,että Aake tarkoitti tuon tekstin säännöiksi, ei uuden keskusteluketjun avaukseksi. :wink:
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: peitsamo - 07.09.10 - klo: 13.51
Luulen,että Aake tarkoitti tuon tekstin säännöiksi, ei uuden keskusteluketjun avaukseksi. :wink:

Asia selevä. Ajetaan sitten Hyvinkäällä, lopetetaan keskustelu ja muutetaan tämän foorumin nimi ilmoitustauluksi. :huh:
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: AAKE K. - 07.09.10 - klo: 16.38
Joku oli sabotoinut aikaisemmat asiat ja löysin tämän muistiinpanoistani ja pistin tänne tarkistamatta sitä.

2)Hyvinkäällä ei ole tietääkseni järjestäjää (perinteet velvoittavat pitämään asian auki) ja Iso-Myyri on tietenkin mukana, päivämäärän kun ilmoittaa niin lisätään se tänne.

1) Vanhoilla ja uusilla säännöillä pääsee ajamaan. Moni haluaa ajaa TSS:ää ja TSP:tä kisakoneella, joten suodaan se heille. (Viralliset koneet oli jo 2 vuotta sitten auttamattomasti vanhanaikaisia) Näitä kisoja ei vermeillä voiteta ...

Nautitaan kisaamisesta !
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: copter - 07.09.10 - klo: 17.04
Pakko sanoa sen verran, että nykyiset viralliset kisakoneet ovat varsin laadukkaita ja käyttöön soveltuvia. Se että X12 koneet ovat tehokkaampia, niin ei riitä vielä syyksi mollata nykyisiä koneita.
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: nikoprkl - 07.09.10 - klo: 20.47
Copterin kanssa samaa mieltä. Stanun ja Prostockin kisakoneet ovat palvelleet tarkoitustaan loistavasti ja osoittautuneet todella kestäviksi, sekä vauhdiltaan riittäviksi suurimmalle osalle kuskeja. Enempi on noita huonoja kokemuksia näistä uudemmista "stock" koneina myytävistä tekeleistä..
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: AAKE K. - 08.09.10 - klo: 16.14
Kisakalenteri
Hyvinkää
Riihimäki, 3. lokakuuta
Mäntsälä, joulukuu
Vantaa, su 21. marraskuuta, Isomyyri.
Lohja, tammikuu 2011
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: jerzirccar1 - 04.10.10 - klo: 23.15
Olikos Aake sallittua säätää ennakkoa TSS luokkaan moottorista. Sitähän ei kielletä, ja jos saa niin tasaväkisyys on todella kaukana.
Jerzi
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: AAKE K. - 05.10.10 - klo: 15.53
Olikos Aake sallittua säätää ennakkoa TSS luokkaan moottorista. Sitähän ei kielletä, ja jos saa niin tasaväkisyys on todella kaukana.
Jerzi
Mennään stockki -koneilla tehtaan specseillä.
Jotkut tekevät kotiläksynsä paremmin ja silloin kannattaa peiliin katsominen.
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: jerzirccar1 - 05.10.10 - klo: 21.30
Olikos Aake sallittua säätää ennakkoa TSS luokkaan moottorista. Sitähän ei kielletä, ja jos saa niin tasaväkisyys on todella kaukana.
Jerzi
Mennään stockki -koneilla tehtaan specseillä.
Jotkut tekevät kotiläksynsä paremmin ja silloin kannattaa peiliin katsominen.

Eli Suomennettuna.
Mikäli haluat että et jää missään nimessä jalkoihin osta LRP kone jossa on vakiona enakkoa 40% (näin kuulin), CS ja SP koneissa on kiinteä päätyinen 8% ennakolla.
Jerzi
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: AAKE K. - 05.10.10 - klo: 21.39
Olikos Aake sallittua säätää ennakkoa TSS luokkaan moottorista. Sitähän ei kielletä, ja jos saa niin tasaväkisyys on todella kaukana.
Jerzi
Mennään stockki -koneilla tehtaan specseillä.
Jotkut tekevät kotiläksynsä paremmin ja silloin kannattaa peiliin katsominen.

Eli Suomennettuna.
Mikäli haluat että et jää missään nimessä jalkoihin osta LRP kone jossa on vakiona enakkoa 40% (näin kuulin), CS ja SP koneissa on kiinteä päätyinen 8% ennakolla.
Jerzi

Väärin.
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: jerzirccar1 - 05.10.10 - klo: 22.04
Olikos Aake sallittua säätää ennakkoa TSS luokkaan moottorista. Sitähän ei kielletä, ja jos saa niin tasaväkisyys on todella kaukana.
Jerzi
Mennään stockki -koneilla tehtaan specseillä.
Jotkut tekevät kotiläksynsä paremmin ja silloin kannattaa peiliin katsominen.

Eli Suomennettuna.
Mikäli haluat että et jää missään nimessä jalkoihin osta LRP kone jossa on vakiona enakkoa 40% (näin kuulin), CS ja SP koneissa on kiinteä päätyinen 8% ennakolla.
Jerzi

Väärin.

Mihin kohtaan menee vastaus väärin  :huh: Se että ei ole LRP koneissa 40% ennakkoa kuin se tulee tehtaalta vai se että CS ja SP koneilla ei ole 8% ennakkoa vai se että ei jäädä jalkoihin CS ja SP koneilla :huh:
Jerzi
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: rrike - 12.10.10 - klo: 19.00
Mites kun nämä uudet Sorexit saapuvat Suomeen.
Otetaanko ne heti käyttöön vai vasta kun ftt alkaa?
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: AAKE K. - 12.10.10 - klo: 19.50
Otetaan käyttöön kun niitä saadaan. Eli vielä on voimassa vanha rengassääntö.

Rengassääntö muuttuu seuraavalla periaatteella:
Kaksi viikkoa ennen kisaa pitää olla mahdollisuus uuteen renkaaseen. Eli kun uusia FTT -renkaita on markkinoilla 5.11. ja kaikki luokat samalla kerralla.
LRP CPX on sallittu jatkossakin.
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: Bulvaani - 12.10.10 - klo: 21.13
Onko seuraavista Alue 8 -kisapäivistä vielä olemassa tarkempaa haisua? Tietäisi sitten vältellä töitä sopiviin aikoihin.
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: peitsamo - 12.10.10 - klo: 21.16
Näköjänsä "pikitien piässä" olis seuraavat jortsut:

Kisakalenteri
Hyvinkää
Riihimäki, 3. lokakuuta
Mäntsälä, joulukuu
Vantaa, su 21. marraskuuta, Isomyyri.
Lohja, tammikuu 2011
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: AAKE K. - 02.11.10 - klo: 21.19
Muutoksia sääntöihin:
Touring -luokat:
Myös virallinen 2011 -rengas: Schumacher # XG-28JB on sallittu seuraavasta kisasta lähtien. LRP CPX on myös sallittu.

C-12 Stockissa on sallittu moottorit:
CS Super Sport Brushless Motor 10,5T
- Valmistajan osanumero: C110304
GM PRO STOCK 10,5T STAR W. ANT.
- Valmistajan osanumero: 97290
LRP X12 13.5t on sallittu jatkossakin.


 
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: jarkko - 02.11.10 - klo: 22.42
Herää kysymys, miksi alue-8 C-12 stock luokassa olisi sallittuna moottori, joka ei kuulu FTT-virallisiin moottoreihin.
Jos porukat olisi jo vakiintuneet käyttämään ko. moottoria tilanne voisi olla toinen.
Koska kaikki ovat näköjään odottaneet päätöstä virallisista moottoreista, on epäloogista pitää mukana listan ulkopuolista moottoria. Sen, että kaikki ovat odottaneet päätöstä osoittaa sekin, että ensimmäisessä alue-8 kisassa, eikä myöskään sitä seuranneessa PKSRCan kerhokisassa kukaan ei ajanut C-12 stockia.

Minusta alue-8 tulisi nimenomaan johdattaa porukka nyt hankkimaan vain ja ainoastaan niitä moottoreita, joilla saa ajaa ns. isommissa kisoissa vuoden vaihteen jälkeen. Siis GM ja CS 10.5T moottorit.
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: AAKE K. - 03.11.10 - klo: 15.18
Herää kysymys, miksi alue-8 C-12 stock luokassa olisi sallittuna moottori, joka ei kuulu FTT-virallisiin moottoreihin.
Jos porukat olisi jo vakiintuneet käyttämään ko. moottoria tilanne voisi olla toinen.
Koska kaikki ovat näköjään odottaneet päätöstä virallisista moottoreista, on epäloogista pitää mukana listan ulkopuolista moottoria. Sen, että kaikki ovat odottaneet päätöstä osoittaa sekin, että ensimmäisessä alue-8 kisassa, eikä myöskään sitä seuranneessa PKSRCan kerhokisassa kukaan ei ajanut C-12 stockia.

Minusta alue-8 tulisi nimenomaan johdattaa porukka nyt hankkimaan vain ja ainoastaan niitä moottoreita, joilla saa ajaa ns. isommissa kisoissa vuoden vaihteen jälkeen. Siis GM ja CS 10.5T moottorit.
Sääntöjä laajennetaan kun FTT 2011 säännöt selviää. Näin on toimittu jo vuosia.
Säännöistä ei kielletä jo hyväksyttyjä ratkaisuja, vaan näillä mennään sarjan loppuun asti. Tämä sen takia, että kun on tehnyt hankinnat alkuperäisen säännön mukaan, olisi kohtuutonta muuttaa sääntöä ennenkuin on päässyt ajamaan ensimmäistä kisaansa.

Nyt on pääasia, että C-12 stokkiin saadaan ensimmäinen kisa.
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: peitsamo - 22.11.10 - klo: 08.29
Mites A(ake)8-sarjan jatkoaikataulu?

Alkaa olla kohta loppuvuoden viikonloput myyty, joten jos on vihiä/tietoa tulevista kisaviikonlopuista,niin laittaapi esille.
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: AAKE K. - 23.11.10 - klo: 14.36
Ajot jatkuu 4.12.2010 Mäntsälän osakilpailulla (pieni varaus).
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: iska - 23.11.10 - klo: 20.41
 
Miksi juuri tuona viikonloppuna A8 kisa mäntsälässä?
Ainoita pitkiä viikonloppuja kaupan alalla tän loppuvuoden aikana.
Meiltä saattaa jäädä tuon takia ajamatta tänäkin vuonna yksi osakilpailu.

Olisi kiva olla mökillä kun useampi päivä vapaana.
T:Iska
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: Loffe_ - 24.11.10 - klo: 11.37
 :grin: Eikös kisat ole sitä parasta vapaa-aikaa!  :evil:
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: rrike - 24.11.10 - klo: 12.15
Onhan se totta ja aika lyhyellä varaotus ajalla ilmotettiin, mutta eipä enää ole vapaita viikon loppuja Mäntsälän kisan järjestämiseen muu kuin tuo.
12.12 eli viikko eteenpäin on Alue-5 kisat Tampereella ja osa kuskeista osallistuu sinne.
Sitten alkaa Joulu ja porukat on hommaamassa lahjoja sun muita juttuja viikonloppusin.
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: peitsamo - 24.11.10 - klo: 13.07
Onhan se totta ja aika lyhyellä varaotus ajalla ilotettiin, mutta eipä enää ole vapaita viikon loppuja Mäntsälän kisan järjestämiseen muu kuin tuo.
12.12 eli viikko eteenpäin on Alue-5 kisat Tampereella ja osa kuskeista osallistuu sinne.
Sitten alkaa Joulu ja porukat on hommaamassa lahjoja sun muita juttuja viikonloppusin.

Minun kalenterissa joulu alkaa 24.12. noin kello 14. Kun pyhät sattuu noinkin työnantajaystävällisesti, joulu päättyy jo saman viikon sunnuntaina. Olis varmaan helpompaa perua joulua tältä vuodelta, kun saada joku roti näihin kisoihin.

Tässä on taas yksi esimerkki siitä, että jonkun taholta myös näitä kertsikisoja pitäisi koordinoida Kansallisella tasolla (voisikohan tuo taho olla esim. Kansallinen Keskusjärjestömme??). Harrastajan kannalta on aina epämiellyttävää vatkata näitä vähäisiä viikonloppuja ja aiheuttaa pahennusta perhepiirissä.
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: *HOKE* - 24.11.10 - klo: 13.47
Yksiäkään kisoja ei saa järkätä vk 49. eli 11.-12.12.

Pidän sillon synttärit.

Mun kalenteriin sopis myös paremmin että aina kaikki kisat mihin mä ilmottaudun, alkaa vasta klo 12.00 ja päättyy sitten illalla myöhään kun on päättyäkseen.

Nää aikaset aamuherätykset kisoihin on syvältä... joutuu mennä ajoissa nukkumaan ja heräämään ennen kuin on edes valosaa.

Tuli sekin kisoissa mieleen että kisojen aikataulua pitäis muutenkin muokata siten että mun hiitti ei ole mihinkään kiinteään aikaan, vaan se alkaa just sillon kun oon sattunu pidottamaan renkaita oikeen ajan ja pyyhin renkaat kuivaks...
Ja jos olen tupakalla niin sekin pitää vaikuttaa aikatauluun että mua odotetaan.
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: jerzirccar1 - 25.11.10 - klo: 20.35
Mä voin tulla keskellä viikkoa kisoihin jos tarvenvaatii :lol:
Jerzi
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: AAKE K. - 26.11.10 - klo: 15.49
Tammikuussa 2011 on Lohjan osakilpailun vuoro.

Seuraavat kilpailut:

Mäntsälä 4.12.2010
Lohja 30.1.2011
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: altti - 04.12.10 - klo: 13.23
.
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: mikari - 04.12.10 - klo: 13.39
Mistä tää peruminen muuten johtuu?
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: jarkko - 04.12.10 - klo: 13.47
@mika: varmaan tuli joku ylittämätön este, joka olisi viestitty jos olisi katsottu, että kaikkien on tarpeen tietää se. Aina ei ole...

@alue-8 työryhmä: PKSRCAn hallitus keskusteli sarjaa kohdanneesta "kisapulasta" ja totesimme, että helmikuun alkupuolelle voisi mahtua alue-8 kisa Isomyyrin kalenteriin. Vähän niinkuin FTT2 warm-up hengessä. Kiinnostaakohan tällainen ehdotus?

Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: mikari - 04.12.10 - klo: 13.50
Ok
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: jarkko - 04.12.10 - klo: 14.02

@alue-8 työryhmä: PKSRCAn hallitus keskusteli sarjaa kohdanneesta "kisapulasta" ja totesimme, että helmikuun alkupuolelle voisi mahtua alue-8 kisa Isomyyrin kalenteriin. Vähän niinkuin FTT2 warm-up hengessä. Kiinnostaakohan tällainen ehdotus?
Otsikko: Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
Kirjoitti: AAKE K. - 05.12.10 - klo: 23.49

@alue-8 työryhmä: PKSRCAn hallitus keskusteli sarjaa kohdanneesta "kisapulasta" ja totesimme, että helmikuun alkupuolelle voisi mahtua alue-8 kisa Isomyyrin kalenteriin. Vähän niinkuin FTT2 warm-up hengessä. Kiinnostaakohan tällainen ehdotus?

Se on sovittu. Päivämäärä kehiin vaan.