RC10.FI

Kilpailut => Kilpailijoiden kanava => Aiheen aloitti: Mr Cale - 21.01.04 - klo: 18.46

Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Mr Cale - 21.01.04 - klo: 18.46
Kilpailijamäärä FTT-kauden avauksessa Kuusankoskella lähenteli maksimia mitä yksipäiväisissä kilpailuissa nykyisellä formaatilla voidaan "käsitellä". 10 erää (= maksimissaan 100 kilpailijaa) on nykysysteemin käytännöllinen yläraja. Jos kilpailijoiden määrä tästä vielä kasvaa, on muutoksia pakko tehdä.

Alla muutamia minulle mieleen tulleita vaihtoehtoja.

1. Pysytään yksipäiväisissä kisoissa
a)Vähennetään ajettavia eriä
   - vähemmän ajettavaa, enemmän odottamista
b) Rajoitetaan osallistujamääriä
   - "Englannin tyyliin" kauden kilpailut lähes täyteen buukattuja jo nyt

2. Kaksipäiväiset kilpailut
   - tilavuokrat talvella ongelmana
a) Molemmat luokat kaksipäiväisinä.
   - paljon ajettavaa, mutta pakollinen yöpyminen
b) Toinen luokka lauantaina, toinen sunnuntaina.
   - paljon ajettavaa kilpailijan kannalta kompaktissa paketissa, kimppakyytiongelmat...

3. Kokonaan erilliset kisat viritetylle ja vakioluokalle
   - vaatii lisää kisajärjestäjiä

Kommetoikaa ja kertokaa mielipiteenne (mielellään perustellen).
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Heuli - 21.01.04 - klo: 19.46
Helpoin tapa lyhentää kilpailupäivää olisi ajokertojen vähentäminen tai harjoitusten tiivistäminen. Harjoituksia kun nykyään ei voi kapeamman taajuuskaistan takia järjestää isommissa ryhmissä niin niitä on vaikea tiivistää. Jos jotain ajoja karsittaisiin niin ehdottomasti alkueriä, formaatti 1 harjoitus + 1 eräharjoitus + 3 alkuerää + finaalit (3x A ja 2x muut) toimisi suuremmissa kilpailuissa.

Kuljettajia tuskin tarvitsee alkaa karsimaan, "toivotaan" että Kuusankosken kisa oli poikkeus ja kuljettajamäärät asettuisivat sellaiseen 40 + 40 määrään jokaiseen osakilpailuun  :wink:
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: nikoprkl - 21.01.04 - klo: 20.01
TS ja TJ luokkien ajaminen eri päivinä ei myöskään kuulostaisi tyhmältä idealta. Tämä tietenkin edellyttäen, että tila todella saadaan käyttöön koko viikonlopuksi. Tuo Erien vähentäminen ja näin taukojen pidentyminen ja ajettavan väheneminen ei varmasti lämmitä montaakaan kuskia.
Mutta ei nyt sentään "toivota", että kilpailijoiden määrä jäisi edes kuusankosken tasolle. Enempi parempi! :D
On hienoa, että tämäkin loistava laji kasvaa näinkin huimaa vauhtia kokoajan. Toivottavasti kasvavan kilpailijamäärän tarpeisiin vain pystytään vastaamaan oikealla tavalla ja tarpeeksi ripeästi.

-Niko-
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Yippo - 21.01.04 - klo: 20.31
Yksi ajatus siitä että jos mennään kaksipäiväisiin kisoihin niin voidaan aloittaa molempina päivinä myöhemmin, etenkin lauantaina jolloin pitkämatkalaisten ei tarvitsisi tulla paikalle jo perjantaina. Silloin voitaisiin ajaa enemmän harjoituksia ja eriä ja lopettaa sunnuntaina ajoissa, jolloin kotiin palaaminen ei menisi seuraavan vuorokauden puolelle.
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Mr Ollinmaki - 22.01.04 - klo: 12.12
Kaksipäiväiset kisat mahdollistaisivat myös lisäluokkien, kuten C12 ym ajamisen. Monet ovat tätä toivoneet syksyn ja talven mittaan. Tyyliin molempina päivinä yksi pääluokka ja yksi tai kaksi lisäluokkaa.
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Teppo - 22.01.04 - klo: 13.07
Mun mielestä kuusankoskella olisi riittänyt se 2 treeniä (jälkimmäinen ns. kellotettu erätreeni) ja 3 alkuerää sen 4 sijaan.
Tässä on tietysti omalehmaojassa  :roll:  eli aamun ekan treenin voi helposti nukkua.. toiseen kerkeää mukaan.. 3 erässä pitää aika tehdä ja sitten finaaleihin.
Kuusankoski oli aikataulultaan hieno, joskin aika maksimiin mentiin, muttei noin hienosti kuskeja muihin kisoihin tulekkaan.

Olisiko alle 80 kuskilla 4 alkuerää ja yli 80 kuskilla 3 alkuerää...
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: CAi - 22.01.04 - klo: 16.13
Jäitä hattuun. Neljä alkuerää on hyvä homma !!!

Ei noita kuskeja luultavasti muualle noin paljon tule !
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: JQ - 22.01.04 - klo: 18.02
joo neljä alkuerää on hyvä, jos olis 5 voisin päästä A-finaaliin. 3 tarkoittaa C-finaalia mulle
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: S.Trzaska - 22.01.04 - klo: 18.12
Itse pidin siitä löyhästä aikataulusta, kun kerkes syödä, lorvia ja vähän katella kauppojen uusimpia tarjoamisia. Semmonen tiukka aikataulu on väsyttävämpi kun on kokoajan kauhea kiire.

Mutta pitkä päivähän siitä tulee. Jompikumpi 2a tai 2b vois olla mukavin. Toisessa vois ajaa molemmat luokat ilman sekoilua(2b) ja 2a mahdollistais löyhän aikataulun ja lyhyet päivät. Kallistuisin ehkä ton 2a suuntaan, se on ihan mukava käydä kysymässä viriajajilta neuvoa (ja moottorinhuoltoa, kiitos Jare) ja nauttia tunnelmasta. Sitten jos vakio ja viri on eri päivinä, niin kyyti voi olla ongelma jos kerholaiset ajaa eri luokkaa.
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Mr Ollinmaki - 23.01.04 - klo: 09.18
S.Trzaska: Etkö tiedä että on syntiä jos pienoisautoilija saa nukkua aamulla vielä kuuden jälkeen, tai on illalla vielä kisareissulla seitsemän jälkeen. Myös se on syntiä jos kisapäivänä jää yli kaksi minuuttia aikaa syödä se evässämpylä ja vetää henkeä. Viimeiset liian pitkän aikaa (lue aina) meininki on ollut se että ajaminen aloitetaan aamulla ennenkuin kukko kääntää kylkeä ja kisa viedään läpi sellaisella ryminällä että pisimmälläkin asuvat kerkiävät hoitaa ne iltalypsyt, lauantaisaunat ja PumptsiPumit vielä valoisan aikaan.

Se on mun mielestä tosi hieno juttu jos kerrankin oli aikaa erien välissä, se on liian harvinaista herkkua.
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: TTKoo - 23.01.04 - klo: 11.18
Kohta:

1   Kyllä.......      / luokka
1a Ei........           Ei vähennetä ajomäärää, "ahneemmat" voivat kyllä tehdä päivästä itselleen kiireemmän, niin halutessaan! (=lisäluokat)
1b Ei........           Ei ole rajoitettavaa!

2a Ei          
2b Kyllä

3   Ei

Kuten CAi kirjoitti, tuskin kilpailijamäärät enää lisääntyy, ennemminkin pienenee jatkossa.

Se vaan on niin, että Kuusankoskelle on "vetoa"!
Kuusankoskella olisi ollut vielä 1-3-5 (?) enemmän, jos "taivaankappaleet olisi asettuneet oikeaan linjaan"!

2-3 kilpailua matolla, ja sama asfaltilla riittäisi mielestäni muutenkin!

Mielestäni lähtöjen väli n. 1,5 h. olisi sopiva.
Klo. 9.00 alku päivälle!

Salivuokrat, ja -ajat, ovat se kompastuskivi kenties, miten sitten se vuorovuosi/paikkakunta (?) helpottaisi tilannetta !?

Eli TJ ja TS eri päivinä lisäluokilla "höystettynä"!

En pidä C 12:a lisäluokkana, pitää vaan koko mattokausi olla aktiivinen, eikä viimeinen kuukausi ennen kisoja!
Mikäpä paremmin opettaisi nopeaa ajoa, ja halvemmalla!

Kyyti, yöpyminen kohtuuhintaan pitäisi ratkaista!
Kilpailijoiden osalta tulisi toisaalta säästöä vähemmällä kilpailumäärällä!
Kesällä yöpymisen järjestäminen helpompaa!

Kyllä kilpaileminen on kivaa, joten ei pilata sitä uuvuttavalla aikataululla ja kiireellä!
Tehdään siitä "nautittava" kokemus, joka kerta!
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Heuli - 23.01.04 - klo: 13.53
Mr Ollinmäki: Onneksi kisat ei ala enää seitsemän aikaan.

Joskus mattoautoaikoina (eli viime vuosituhannella(Mr Ollinmäki muistaa varmaankin)) tuli monesti jonotettua sisällepääsyä puoli seitsemän aikaan. Tuo klo 8.00 aika on mun mielestä ihan hyvä tällaisille suuremmille kisoille kuten SM-osakilpailut. Jotkin pienemmät kisat (esim. kansalliset) voisi alkaa yhdeksältä ja silti kisa saataisiin päätökseen tarpeeksi ajoissa. Tuolla myöhemmällä aloitusajankohdalla saisi varmaankin houkuteltua kuskeja paremmin kansallisiin kisoihin.
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Mr Ollinmaki - 23.01.04 - klo: 14.44
Heuli: Joo. Nykyinen systeemi on vanhaan verrattuna paljon parempi. Olisin vain mieluusti valmis aloittamaan ja lopettamaan entistäkin myöhemmin.
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: TTKoo - 23.01.04 - klo: 15.10
Vaikka vähän OT:ksi meneekin, olisin halukas lukemaan, erityisesti Oululaisten päivän pituuksista.

Päivän (edellisen?) alusta, kotiintuloon!
Yöpyminen?

Lainasin kilpailujen puolelta yhden esim.

Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Olipas raskas viikonloppu. Oulussa oltiin noin klo 2.00 maanantain puolella ja kun kaikki kaverit oli saatu kotiin ja itse sain auton parkkiin oli kello 3.30 ja nukkumaan pääsin 3.50. Ja voi pojat että oli vaikea herätä klo 12...

Niistä voi tehdä johtopäätöksiä, jos halua on!
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Toke - 23.01.04 - klo: 15.15
Kaksipäiväisiä kisoja kokeiltin myös viime vuosituhannella, ja silloin ongelma oli että kimppakyytiä oli erittäin hankala järjestää. Kisajärjestäjille taas salivuokrat nousivat liian suuriksi ja sunnuntaina ajavat eivät tykänneet kun pitkään illalle venyneen kisan jälkeen oli kotona seuraavan vuorokauden aikaan ja aamulla oli noustava kouluun ja töihin.

Jos kilpailijamäärät kasvaa nykyistä vauhtia niin parin vuoden päästä on FinTrackin rinnalle syntynyt uusi kansallinen kilpasarja johon osa harrastajista siirtyy. Eli Calen ehdottama kolmas vaihtoehto voi olla hyvin mahdollinen.
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Yippo - 23.01.04 - klo: 15.26
Lainaus käyttäjältä: "TeeTeeKoo"
Vaikka vähän OT:ksi meneekin, olisin halukas lukemaan, erityisesti Oululaisten päivän pituuksista.

Päivän (edellisen?) alusta, kotiintuloon!
Yöpyminen?

Lainasin kilpailujen puolelta yhden esim.

Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Olipas raskas viikonloppu. Oulussa oltiin noin klo 2.00 maanantain puolella ja kun kaikki kaverit oli saatu kotiin ja itse sain auton parkkiin oli kello 3.30 ja nukkumaan pääsin 3.50. Ja voi pojat että oli vaikea herätä klo 12...

Niistä voi tehdä johtopäätöksiä, jos halua on!


Oho. Joku muukin ajattelee meitä. Esimerkkinä Kuusankosken kisa. Suurin osa starttasi perjantaina noin klo 13.00. Kuusankoskella oltiin noin 20.00. Tällä kertaahan perjantailla ei ollut väliä kun treenaamaan ei päässyt. Mutta jos ei olisi tullut yöksi niin olisi täytynyt lähteä noin puolenyön aikaan perjantaina ja ajaa sitten kisa samoilla silmillä, ei kiitos. Osa porukasta ei ajanut sunnuntain kisaa, mutta oli kuitenkin yön Kuusankoskella ja ajeli sunnuntaina valoisan aikaan takaisin Ouluun. Ne jotka ajoivat sunnuntainakin, pääsivät kotimatkalle noin 19.20 ja Oulussa oltiin aika tarkalleen tuo 2.00 ja loput voikin lukea ylhäältä...

Turun kisa onkin sitten mun kohdalta sellanen juttu että pääsen perjantaina lähtemään vasta joskus 15.00 jälkeen ja kun olettaa että matkaan menee ainakin 8 tuntia niin olen Turussa noin 22 eli ei taida treenaamaan päästä ja yöunetkin jaa kohtalaisen lyhyiksi... Takasin tullessa ajattelin olla yötä Tampereella, mutta ne jotka eivät ole ovat kotona todennäköisesti myöhään... Tai siis hyvissä ajoin maanantaiaamuna... :-)
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Yippo - 23.01.04 - klo: 15.34
Minun on vähän vaikea tajuta mikä etelän immeisiä tuossa 2 päiväisessä kisassa niin tökki kun pitkämatkalaiset on yötä jokatapauksessa. Jos ajettaisiin 2 päiväiset kisat, eräväli voisi olla 1,5 tuntia, jos lauantaina aloitetaan 9.00 on 3 harjoitusta ajettu 13.30 mennessä. Alkueriä ehdittäisiin ajaa ties kuinka monet lauantain puolella. Esim 1,5 tunnin väleillä 4 kpl 20.00 mennessä. Koska vain esim alle 100km päästä tulevat menevät kotiin yöksi niin se ei olisi ede kovin myöhään koska herätys ei ole ollut niin aikainen. Sunnuntaina voidaan aloittaa kuten lauantaina 9.00 niin saa nukkua vähän pitempään. Mahdollisesti yksi harjoitus kierros tai sitten suoraan lisää eriä esim 2kpl joihin aikaa 3 tuntia jolloin kello on 12.00. Finaalit vie aikaa maks 4 tuntia ja sitten palkintojenjako niin kaikki on kotimatkalla jo viideltä... Kaikille vähintään 11 akullista ajoa ja riittävästi neppailuaikaa...
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: nikoprkl - 23.01.04 - klo: 15.38
Ei se kyl ihan niin mene, että "kaikki" yli 100km matkalaiset jää/haluaa jäädä yöksi. kyllä 2 päiväisillä kisoilla ainakin mukavasti karsitaan osanottajamäärää alaspäin, jos se on tarkoituksena. En minä vanha jaksa ainakaan enää 2 päivän kisoja heilua. tarttis viikonloppuna jossai välissä levätäkin..
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Yippo - 23.01.04 - klo: 15.44
Joo, onhan se vähän noin ja ei itelläkään olis välttämättä varaa kahteen yöhön normaali hotellissa. Kuusankoski on poikkeus halvan majoituksen takia. Mutta miettikääpä sitä että jos on 2 päivänä kisat ja joku käy molempina päivinä kisassa 200km:n päästä. Ajomatka yhteensä viikonloppuna 800km. Me lähdetään kisoihin Oulusta tänä vuonna niin Laukaata lukuunottamatta kisamatka yli 1100km/kisa...
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: TTKoo - 23.01.04 - klo: 15.46
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Oho. Joku muukin ajattelee meitä. [/quote]

TTK jatkaa:
Tuossa aiemmin kirjoitin olevani kaksipäiväisten kisojen kannalla!
Tampellasta kun on lyhyt matka kaikkialle, se saattaa näyttää tarpeettomalta!  8)

Itse ajattelen täältä etelästä olevan yhtäpitkän matkan Ouluun, kuin Oulusta tänne!
Eli oma lehmä tässä ojassa oli!  :wink:

Kisahan on yhdenpäivän kisa, mikäli ei osallistu useampaan kuin esim. kahteen luokkaan!
Kilpailupäivähän siinä lyhenisi!
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: nikoprkl - 23.01.04 - klo: 15.46
kahtena päivänä ei tarttisi kisoihin tulla, jos ois esim TJ ja TS eri päivinä. mutta hyvä vaihtoehto ei ole sekään. ennemmin henk. koht. olisin vaikka lauantaina 23.00 asti kisaamassa kuin molempina päivinä.
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: VesaK - 23.01.04 - klo: 16.16
Kisan alkamisaika ja päättymisaika ja yksi-/kaksipäiväisyys oli mukana Tumpin kyselyssä 1½ vuotta sitten. Asiaa voisi silti hyvin tarkastella uudestaan juuri niistä näkökulmista, mitä edellä on esitetty. Ja olettaen että kisoissa on keskimäärin 40+40 osanottajaa.

Tässä olisi jo yleisen mielenkiinnonkin vuoksi kevyen gallupin paikka. Laittakaahan modet toimeksi, mutta tällä kertaa kilpailijoiden kanavalla. Itselläni ei gallup-työkaluja ole.
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Mr Cale - 25.01.04 - klo: 13.45
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Ei noita kuskeja luultavasti muualle noin paljon tule !
Joku suunnitelma olisi kuitenkin hyvä tehdä sen varalle, että kisaajia riittää muuallakin.

Yhden erän lisätarve tulee mahdollisesti jo silloin jos kisaajia on 92. Kuusankoskella oli 88! Yksi erä lisää pidentää päivää 1h 6min. Eli palkintojen jako olisi tällöin n.22:40. Jos kisaajia on yli 102, niin päivä pitenee 2h 12min. Eli palkinnot jaettaisiin n. 23:45...

Tähän kun huomioidaan vielä se, että tilat tulee yleensä olla siivotut seuraavaan aamuun mennessä, niin tämä on järjestäjän kannalta hieman turhan raskasta.

Ensi kaudeksi on keksittävä jotain ratkaisua tähän. Tälle kaudelle ehdotan "hätäratkaisuna" sitä, että jos eriä tulee yli 10, pudotetaan yksi alkueräkierros pois.
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: TTKoo - 11.02.04 - klo: 22.24
Turun kisa edessä!

Uudistaisin kysymykseni, jollei siitä ole liian paljon ylimääräistä vaivaa!

Olisin halukas lukemaan, kisojen jälkeen, erityisesti Oululaisten, päivän pituuksista.
Päivän (edellisen?) alusta, kotiintuloon!
Yöpyminen?
Kustannukset? (matka, yöpyminen)

Voi vaikuttaa esim. sääntömuutos ehdotukseen!!!
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Vesa - 11.02.04 - klo: 22.28
Vastaus:

Lähtö Oulusta noin klo 9.00
Perillä Turussa noin klo 18.00

Yöpyminen hotellissa: 27e/nuppi

Bensakulut: ?€

Lähtö turusta n klo 20.00 ?
Kotona Oulussa n klo 4.00

Mitä muuta haluat tietää?
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: TTKoo - 11.02.04 - klo: 22.46
Vesa kirjoitti:

Mitä muuta haluat tietää?
----------------------------------------------------------------------------
TTK kysyy:
Onhan teillä varmasti hereillä pitävää musiikkia kotimatkaa varten?
Aikoinaan mulla oli työpaikkana koko Suomi!
Nyt painotan sanaa "aikoinaan"!
Dementia näköjään armahtaa......  

Noin muuten tuli kyllä selväksi, ja jo ennen kisoja!
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Vesa - 11.02.04 - klo: 22.58
Jotenki tottunu jossain määrin tuohon kisoihin matkustamiseen 9 vuoden aikana, noin 15 kertaa vuodessa 1000+ km reissuja....

Voishan matka tietenki lyhempikin olla.
Mutta ottaen huomioon "eteläläisten" auton ohjastamisen vaikeuden ja haasteet pohjoiseen päin suunnattaessa.... Ehkei kuitenkaan, saisi vielä vaikutteita...  :lol:
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: TTKoo - 12.02.04 - klo: 00.18
Lainaus
Vesa kirjoitti:

Mitä muuta haluat tietää?
Jos mulla joku ajatuksenpoikanen olikin, sekin katosi!
Joten vastatkaa MrCalen kyselyyn, ja tehkää ehdotuksia, miten haluaisitte kisojen sujuvan jne.......
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Heuli - 22.02.04 - klo: 15.34
Nyt Kuusankosken ja Turun kisojen perusteella ajaisin paljon mieluummin yhden alkuerän vähemmän kuin lähtisin myöhään illalla kotimatkalle. Formaatti 1 harj, 1 eräharj, 3 alkuerää + 3xA-fin ja 2xB,C,D,...-fin lyhentäisi aikataulua noin 1,5 tuntia ja kisat loppuisivat n. klo 20.00 nykyisen 21.30 sijasta.
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: hoj - 23.02.04 - klo: 09.53
Oululainen ehdotus:

1.   Perjantain vapaaharjoittelu kielletään ehdottomasti.

-   muodostaa ylimääräisen kisapäivän ja aiheuttaa mahdottomat reissuun lähtöajat perjantai aamuna työssä- tai koulussa käyville
-   kilpailijat ovat pahasti eriarvoisessa asemassa, riippuen siitä missä asuvat
-   tiedoitus perjantain treeneistä on ollut muutenkin monesti protestin partaalla oleva asia

2.   Lauantai = aika-ajot

-   aloitetaan klo 10.00 2 x vapaaharjoitus ja sitten 4 x alkuerät
-   myöhäinen aloitus mahdollistaan radan rakentamisen vasta lauantaina, joten tilojen vuokraa ei tarvitse maksaa perjantailta.

3.   Sunnuntai

-   aloitetaan klo 8.00 ja ajetaan 1 x alkuerä ja kaikki finaalit 3 kertaa ja päivä päättyy klo n. 15.00.

Mitä useammin luen ehdotelmani läpi sitä paremmalta se ainakin omasta mielestäni tuntuu, koska kaikki kilpailijat ovat tasa-arvoisessa asemassa ja rahallaan saa yhtäpaljon ajettavaa.

Sunnuntain aluksi ajettava alkuerä loisi kenties mielenkiintoisen taktikoinnin mahdollisuuden ja lauantai-ilta kuluisi säätöjä miettiessä seuraavaan päivään. :wink:
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Vesa - 23.02.04 - klo: 10.30
Hoj: Hyvä idea.

Itse olen myös seuraavan kannalla jos 2-pv kisoihin ei viitsitä siirtyä.

Eli perjantain treenit pois. Ei tarvi lähtee aamulla aikasin kisoihin jos perjantaina ei oo treeniä. Tuskin kovinkaan moni saa palkkaa kun on pois duunista tai tärkeistä koulun kokeista.


LAuantaina 1 treeni, eräharjoitus ja 3 alkuerää.
Stanun eräjärjestys käännetään siten että stanun "hitaammat" erät ajavat ensin jolloin radan kunto säilyy parempana koko eräkierroksen ajan.Syynä siis se että nopeammat erät tekevät radalle enemmän pitoa, jolloin ennalta nopeimmaksi rankatut erät ajavat "likaisella radalla". Aivan kuten aina ennen tätä kautta ollaan tehty. Näin aikataulukaan ei veny.

Kisat loppuu n 20.00 viimestään.

Vähän offtopikkia...
... mutta olisiko järkevää muuttaa kisamaksupolitiikkaa/palkintoja käytännöllisempään suuntaan...?

25e kisamaksu virissä alkaa tuntua aika "suurelta", varsinkin kun kisojen laatu vaihtelee ihan riittävästi ja palkinnotkin ovat vain pienentyneet ja vähentyneet. Järkevää olis antaa virissä vaikka rengas setti palkinnoksi munakupin sijaan, tai sit vain pelkkä pokaalin kaiverrusplakaatti, jossa sijoitus ja kisa. Virikuskina oon sitä mieltä että isot pytyt kuuluu stanu miehille, mutta ei välttämättä virikuskien kustannuksella.

Muistanpa kuinka legendaarisen HMR:n kuskit protestoivat olemalla osallistumatta kisoihin muutama vuosi sitten kun kisamakus nousi 80mk-->100mk.... :lol:

7 vuoden aikana kisamaksu on tuplaantunut ja kisojen laatu ei merkittävästi ole muuttunut. Päinvastoin. Toisaalta ymmärän kyllä seurankin  juoksevat kulut ja vuokrat.  Ei mulla oo muutamasta eurosta kiinni, mutta rahastuksen makua kuitenkin  ilmassa... :roll: Ei oikein hinta/laatu -suhde ole kohdallaan.
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Yippo - 23.02.04 - klo: 13.15
HOJ:ilta aivan erinomainen ehdotus. Itse ehdotin jo aikaisemmin hyvin pitkälle samaa formaattia aikaisemmin, tosin en ottanut kantaa perjantain treeneihin. Minulla ei ollut Turkuun mitään mahdollisuuksia ehtiä treenaamaan perjantaina kun oli absoluuttisen pakollista koulua varttia vaille kahteen ja lähtemään päästiin Oulusta vähän vaille 15.. Turkuun ehdittiin varttia vaille yksitoista eli en myöhästynyt treeneistä kuin puoli tuntia...

Matkalla näimme esimerkin miten voi käydä jos on liian kiire. Hopeinen Chrysler ohitti meidät melkoisella vauhdilla. Suoran päässä oli pieni mäki jota edelsi nopeusrajoituksen muuttuminen 100 -> 80 ja pahasti vastaan paistava aurinko haittasi näköä. Varoitin omaa kuskiani rajoituksesta ja pian rajoituksen jälkeen oli tien toisella puolen pysäkillä valkoinen siviili Vectra ja mäen toisella puolen parkissa hopeinen Chrysler jonka perässä polliisi auto.. Siinä vaiheessa oli aika vahingoniloinen olo.  :twisted:

Vesan kanssa myös samaa mieltä erien ajatusjärjestyksestä ja kisamaksuista. 25 euroa olisi sopiva maksu 2pv kisoista, mutta hiukan liikaa yksipäiväiselle.
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Teppo - 23.02.04 - klo: 13.18
Tuo Heulin tarjoama malli vaikuttaisi toimivalle eikä vaatisi suuria muutoksia.

Täysin erimieltä olen tuosta perjantain treeniin lopettamisesta.. järkevää olisi tuo baana saada mahdollisimman ajoissa perjantaina jolloin ne ketkä haluavat voisivat harjoitella solukumeilla ajaen jolloin myös pidon määrä olisi sama kisojen alkaessa eikä muuttuisi (jään) liukkaasta ajettavaksi päivän mittaan.  
Tällöin lauantain treenitkin olisivat kisaolosuhteissa eikä pölyisillä ja liukkailla matoilla ajelua.
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Yippo - 23.02.04 - klo: 13.22
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"

Täysin erimieltä olen tuosta perjantain treeniin lopettamisesta.. järkevää olisi tuo baana saada mahdollisimman ajoissa perjantaina jolloin ne ketkä haluavat voisivat harjoitella solukumeilla ajaen jolloin myös pidon määrä olisi sama kisojen alkaessa eikä muuttuisi (jään) liukkaasta ajettavaksi päivän mittaan.  
Tällöin lauantain treenitkin olisivat kisaolosuhteissa eikä pölyisillä ja liukkailla matoilla ajelua.


Nähtiinhän se Turussa mitä siitä tulee kun suositellaan foamien käyttöä treeneissä. Mitä kyselin niin kukaan ei ajanut foameilla.. Jos perjantai kiellettäisiin ja ajetteisiin la ja su niin la olisi aikaa ajaa monta ohjattua treeniä enemmän jolloin pitoa saataisiin rataan ennen alkuerien alkua.
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Teppo - 23.02.04 - klo: 14.42
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"

Täysin erimieltä olen tuosta perjantain treeniin lopettamisesta.. järkevää olisi tuo baana saada mahdollisimman ajoissa perjantaina jolloin ne ketkä haluavat voisivat harjoitella solukumeilla ajaen jolloin myös pidon määrä olisi sama kisojen alkaessa eikä muuttuisi (jään) liukkaasta ajettavaksi päivän mittaan.  
Tällöin lauantain treenitkin olisivat kisaolosuhteissa eikä pölyisillä ja liukkailla matoilla ajelua.


Nähtiinhän se Turussa mitä siitä tulee kun suositellaan foamien käyttöä treeneissä. Mitä kyselin niin kukaan ei ajanut foameilla.. Jos perjantai kiellettäisiin ja ajetteisiin la ja su niin la olisi aikaa ajaa monta ohjattua treeniä enemmän jolloin pitoa saataisiin rataan ennen alkuerien alkua.



Perjantai treeni siis "ainoastaan" foameilla.
Kaksipäiväiset kisat la+su tarkottaisi monen jäämistä pois useimmista kisoista.
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: hoj - 23.02.04 - klo: 14.48
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"

Kaksipäiväiset kisat la+su tarkottaisi monen jäämistä pois useimmista kisoista.


Mistä ihmeestä tiedät?
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Matias V - 23.02.04 - klo: 17.06
Jollakin voi olla lauantai vapaa ja sunnuntaina häät/hautajaiset.

Minulla on harvoin lauantai ja sunnuntai samana viikonloppuna molemmat päivät vapaina, muutakin tekemistä on.
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Vesa - 23.02.04 - klo: 17.14
Ai, onko ihmisillä muutakin tekemistä? :shock:

No hei haloo. Jos tuolla periaateella miettii, eikö juuri Hoj:n idea perjantain treenistä ole juuri erittäin hyvä?  Ihmiset on duunissa /koulussa perjantaina, kun samaan aikaan "pitäs" olla treenaamassa. Itseaiheutetun pahanolon hankinta ei ole syy jättää kaksipäiväiset kisat väliin..... :)

Jos harrastuksesta pitää, ei kai 2 pivää kuukaudessa ole liikaa pienoisautoilua? jättää vaikka treenit väliin jos liikaa stressaa. Ihan ku kisoissa ois pakko käydä?
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: S.Trzaska - 23.02.04 - klo: 17.34
Kyllä se perjantain treeni on omasta mielestä hyvä juttu. Vaikkei kerkeiskään ajaa kuin pari akkua, niin silti se on mukavampi tulla perjantai iltana ajaa pari akkua ja mennä hotelliin viettämään iltaa.
Parissakin akussa pääsee radasta jyvälle ja saa autoon säädöt ja välitykset kohdalleen (kotiradan etu tasoittuu vähän). Lauantaina keskitytään sitten vaan ajamiseen, näin mulla. Sitäpaitsi pääsee ajamaan enemmän, mikä on aina mukavampaa.
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Yippo - 23.02.04 - klo: 17.43
Lainaus käyttäjältä: "S.Trzaska"
Kyllä se perjantain treeni on omasta mielestä hyvä juttu. Vaikkei kerkeiskään ajaa kuin pari akkua, niin silti se on mukavampi tulla perjantai iltana ajaa pari akkua ja mennä hotelliin viettämään iltaa.
Parissakin akussa pääsee radasta jyvälle ja saa autoon säädöt ja välitykset kohdalleen (kotiradan etu tasoittuu vähän). Lauantaina keskitytään sitten vaan ajamiseen, näin mulla. Sitäpaitsi pääsee ajamaan enemmän, mikä on aina mukavampaa.


Onko se sitten eri asia treenataanko ne pari akullista perjantai-iltana vai lauantaiaamuna?  Jos olis 2pv kisat niitä treenejä ehtisi oikeasti ajaa monta ja silti lopettaa lauantaina ihan ihmisten aikaan ja sunnuntaille 1 tai 2 erää ja 3kertaiset finaalit kaikille! Ja pääsisi silti kotiinpäin ajelemaan 4-5 tuntia ainakin aikaisemmin kuin mitä nyt Kuusankoskelta ja Turusta on päässyt.

Henk koht mulle on nykyään aika sama kun kuitenkin tulee kisoihin lähdettyä. Mulla on tänä keväänä tentti lähes joka perjantai klo 12 eteenpäin joten mm. Riksuun pääsen mahdollisesti lähtemään vasta joskus iltapäivällä jolloin ehdin taas tuskin ollenkaan treenata. Mutta eikös se ole fakta että lahjattomat treenaa... :-)
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: S.Trzaska - 23.02.04 - klo: 18.01
Lähinnä sitä meinasin että kun on yksipäiväiset kisat lauantaina, niin on kiva tulla jo perjantaina jos pääsee reenaan. Se on vaan hauskempaa (ehtii yön yli sulatella rataa :wink: ).

Mut hyvältä vaihtoehdolta sekin kuulostaa, että Sunnuntaina vielä pari alkuerää ja vinaalit. Sanokaa sitten kumpi vetää enemän porukkaa/ on realistisempi järjestää... Itse meinasin kiertä koko sarjan, oli se niin tai näin.
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: jarkkom - 23.02.04 - klo: 18.59
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
...lopettaa lauantaina ihan ihmisten aikaan...


Miksi ihmeessä pitäisi lopettaa lauantaina ajot ennen iltalypsyä, jos kerta on kaksipäiväisiin kisoihin tultu? Luulisi, että vapaata/ohjattua treeniä sais olla aamupäivästä lähtien ja ajaa sitten ne alkuerät vaikka 22 aikoihin. Se että sunnuntaina olisi 1 alkuerä myös, takaisi sen että herra Kauppinenkin voisi saapua kisoihin vasta sunnuntaina.
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Teppo - 23.02.04 - klo: 19.04
Lainaus käyttäjältä: "hoj"
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"

Kaksipäiväiset kisat la+su tarkottaisi monen jäämistä pois useimmista kisoista.


Mistä ihmeestä tiedät?


Tämmöistä puhetta tuolla varikolla oli Turun kisoissa eikä liene sinullekaan yllätys?
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: nikoprkl - 23.02.04 - klo: 19.06
Kyllä ittelläkin ois osa kisoista vaakalaudalla jos 2 päiväsiin kisoihin siirrytään.. Ei yksinkertasesti anna duuni myöten. Jossain välissä se on rahaakin tehtävä, että saa niitä uusia 27 renkuloita ostella joka kisoihin. ;)
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Teppo - 23.02.04 - klo: 19.11
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
Ai, onko ihmisillä muutakin tekemistä? :shock:

No hei haloo. Jos tuolla periaateella miettii, eikö juuri Hoj:n idea perjantain treenistä ole juuri erittäin hyvä?  Ihmiset on duunissa /koulussa perjantaina, kun samaan aikaan "pitäs" olla treenaamassa. Itseaiheutetun pahanolon hankinta ei ole syy jättää kaksipäiväiset kisat väliin..... :)

Jos harrastuksesta pitää, ei kai 2 pivää kuukaudessa ole liikaa pienoisautoilua? jättää vaikka treenit väliin jos liikaa stressaa. Ihan ku kisoissa ois pakko käydä?


no haloo haloo.. onko linjat jäässä vai miks ei kuulu :wink:  
Mut siis tossahan on juuri se pointti että ne_ketkä_kovasti_haluu voi käydä ajaa sen pari akullista perjantaina. Ne joilla on vähemmän tarvetta tutustua rataan, hotelliin taikka sattuvat olemaan perjantaina jopa töissä, voisivat tulla lauantaiksi kisoihin..siis ihan vapaaehtoisesti.
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Yippo - 23.02.04 - klo: 19.48
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
...lopettaa lauantaina ihan ihmisten aikaan...


Miksi ihmeessä pitäisi lopettaa lauantaina ajot ennen iltalypsyä, jos kerta on kaksipäiväisiin kisoihin tultu? Luulisi, että vapaata/ohjattua treeniä sais olla aamupäivästä lähtien ja ajaa sitten ne alkuerät vaikka 22 aikoihin. Se että sunnuntaina olisi 1 alkuerä myös, takaisi sen että herra Kauppinenkin voisi saapua kisoihin vasta sunnuntaina.


Näin minäkin näkisin asian, mutta on varmasti niitä jotka haluaa mennä 150km päähän kotiin nukkumaan ja silloin 22 on liian myöhäinen lopettamisaika... Mullehan se kyllä sopisi kun ei kuitenkaan ehtisi ajaa kotiin ja takaisin yön aikana...
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: TTKoo - 23.02.04 - klo: 23.01
Lainaus käyttäjältä: "hoj"
Oululainen ehdotus:

1.   Perjantain vapaaharjoittelu kielletään ehdottomasti.

-   muodostaa ylimääräisen kisapäivän ja aiheuttaa mahdottomat reissuun lähtöajat perjantai aamuna työssä- tai koulussa käyville
-   kilpailijat ovat pahasti eriarvoisessa asemassa, riippuen siitä missä asuvat
-   tiedoitus perjantain treeneistä on ollut muutenkin monesti protestin partaalla oleva asia

2.   Lauantai = aika-ajot

-   aloitetaan klo 10.00 2 x vapaaharjoitus ja sitten 4 x alkuerät
-   myöhäinen aloitus mahdollistaan radan rakentamisen vasta lauantaina, joten tilojen vuokraa ei tarvitse maksaa perjantailta.

3.   Sunnuntai

-   aloitetaan klo 8.00 ja ajetaan 1 x alkuerä ja kaikki finaalit 3 kertaa ja päivä päättyy klo n. 15.00.

Mitä useammin luen ehdotelmani läpi sitä paremmalta se ainakin omasta mielestäni tuntuu, koska kaikki kilpailijat ovat tasa-arvoisessa asemassa ja rahallaan saa yhtäpaljon ajettavaa.

Sunnuntain aluksi ajettava alkuerä loisi kenties mielenkiintoisen taktikoinnin mahdollisuuden ja lauantai-ilta kuluisi säätöjä miettiessä seuraavaan päivään. :wink:

Lainaus käyttäjältä: "Mr Ollinmaki"
Kaksipäiväiset kisat mahdollistaisivat myös lisäluokkien, kuten C12 ym ajamisen. Monet ovat tätä toivoneet syksyn ja talven mittaan. Tyyliin molempina päivinä yksi pääluokka ja yksi tai kaksi lisäluokkaa.

hoj:n loistava ehdotus, ja Mr Ollinmaen loistava lisäpointti!

Itsellä ei muuta lisättävää toistaiseksi, kuin:
Jos nuo ei kelpaa, sitten samalla aikataululla TS lauantaina,ja TJ sunnuntaina höystettynä mahdollisilla lisäluokilla. Mahdolliset lisäluokat onnistuisivat kuitenkin parhaiten hoj:n ehdotuksen pohjalta!

Sarjaan riittäisi 3 kilpailua matolla, ja sama asfaltilla!
Silloin voisi olla kaudella yksittäiskilpailujakin, joihin voisi kesken kauden tulla ns. aloittaneetkin mukaan!
Nyt ei pahemmin ole,(=mahdu) muita kisoja kaudelle!

Tietysti, jos minäkin saan diktaattorin valtuuksilla esittää oman kilpailuaikataulun, siinä ei sitten häirittäisi sunnuntaina töissäkäyviä, eikä................
Mahdollisiin häihin ja hautajaisiin tulisimme jo solidaarisuussyistä, koko porukalla................
Jos joku kisoista väsynyt veljemme ei jaksa valvoa lauantain ja sunnuntain välistä yötä, vaan ainoastaan perjantain ja lauantain välisen yön..............
Ilmeisesti on "pakko" alkaa laskea pisteet kaikista kisoista, silloinhan selvimmin näkisi, ketkä haluavat harrastaa, kenenkäänhän ei ole pakko.............

Aika monen yhdenpäivän, joka oikeasti on kahden yön ja yhden väsyttävän päivän, kannattajan mielipiteestä paistaa vain kompromissiton "oma etu"!
Mikä tahansa valvottu yö, oli syy mikä hyvänsä, sekoittaa biologisen rytmin, ja ei varmasti ole, ainakaan lepoa!
Mahtaa ihminen olla levännyt ja pirteä, jos unohdetaan nuo yöt, 15-16 tunnin kisapäivän jälkeen! Yökerhoonhan kenelläkään ei ole kiire!
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: TJ - 23.02.04 - klo: 23.17
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Nyt Kuusankosken ja Turun kisojen perusteella ajaisin paljon mieluummin yhden alkuerän vähemmän kuin lähtisin myöhään illalla kotimatkalle. Formaatti 1 harj, 1 eräharj, 3 alkuerää + 3xA-fin ja 2xB,C,D,...-fin lyhentäisi aikataulua noin 1,5 tuntia ja kisat loppuisivat n. klo 20.00 nykyisen 21.30 sijasta.


Samaa mieltä.. yhden kisan jakaminen kahdelle päivälle vähentää VARMASTI osanottajia.

Onko se niin hirveätä jos pääosalla ei ole yli 200km kotimatkaa.. onko kaikki muu elämä ja vapaapäivät turhia??? Mitä mieltä ovat vähemmän aktiiviset junnujen vanhemmat, joita lienee vaikea saada jo yksipäiväisiinkin kisoihin? He eivät varmasti ole täällä foorumilla kertomassa mielipidettään...

Vai pitäisikö kisat aloittaa jonkun mainitsemalla kokoontumisajolla vaikka Kokkolasta, jotta kaikilla olisi varmasti tarpeeksi pitkä matka ja tasapuolinen matka? Tilastonikkarit varmasti laskevat joka kisaan geometrisen lähtöpisteen osanottajajakauman mukaan.

Kuusankosken tyyppinen kakkospäivä eri kisoilla on ihan ok jos salivuokrat ja järjestäjien energia siihen venyvät..
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: TTKoo - 23.02.04 - klo: 23.42
Kun en tiedä miten salivuokrat juoksevat, ilmeisesti perjantai on ilmainen, ja järjestäjät laittavat paikat "kuntoon" lauantaina ennen 24.00 , ettei tule sunnuntaivuokraa! Siihenhän ei tarvita energiaa, aloitettuhan on edellisenä iltana, ja jatkettu aamutuimaan!
Itsehän kuulunkin niihin aktiiveihin, jotka ovat poissa yksipäiväisyyden takia, joka todellisuudessa on........

Ei tarvitse paljon, yhdenpäivän aikana laitteiden "lakkoilla", niin ollaan kaksipäiväisissä kisoissa..........

 Yippo kirjoitti:  
Mutta eihän Suomen kisoissa ole aikaisemminkaan ollut ongelmia laskentalaitteiden kans.  

CAi  kirjoitti:
Tuli mieleen procar open 2002 jolloin ajanotto oikeesti meni rikki-
Seurauksena 4 tunnin tauko ja yksi ajamaton alkuerä. viimeinen alkuerä hiitti lähti klo 22.40.
 
 Lainaus
Ilmeisesti on "pakko" alkaa laskea pisteet kaikista kisoista.....
"Suomalainen ei usko, ennenkuin kokeilee...."
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Mr Cale - 24.02.04 - klo: 10.28
Nyt Riihimäen PM-kisojen yhteydessä nähdään, miten kilpailujen 2-päiväisyys vaikuttaa vähemmän tosissaan olevien kisaajien osallistumiseen ja sitä kautta osallistujamääriin. Etenkin stanupuolella saadaan "suoraa faktaa", koska mitään PM-tyyppistä lisäpanosta tuolla kilpailulla ei vakiokuskeille ole.
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: uni - 24.02.04 - klo: 10.35
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Nyt Riihimäen PM-kisojen yhteydessä nähdään, miten kilpailujen 2-päiväisyys vaikuttaa vähemmän tosissaan olevien kisaajien osallistumiseen ja sitä kautta osallistujamääriin. Etenkin stanupuolella saadaan "suoraa faktaa", koska mitään PM-tyyppistä lisäpanosta tuolla kilpailulla ei vakiokuskeille ole.


En tiedä tuleeko tästä ihan 100% todenmukaista faktaa ainakaan pk-seudun kuskien osalta, koska ainakin itselläni tuo riksun kisan kaksipäiväisyys ei merkkaa käytännössä mitään johtuen 60km kotimatkasta (ja sekin melkein ovelta ovelle moottoritietä).. Asia voisi olla eri jos matkaa olisi se yli 200km.

Tosin, henkilökohtaisesti olisin kisaamassa joka tapauksessa, oli kisat kaksipäiväiset tai ei - kunhan aikataulu olisi järkevästi toteutettu. (tarkoittaen että lauantaina aloittaa tarpeeksi myöhään ettei kahta yötä tarvitse hotellissa notkua).
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: CAi - 24.02.04 - klo: 10.42
Kannatan ehdottomasti 4 alkuerää !
Onhan kyseessä SM kilpailussa !

Mielellään yksipäiväinen kisa ! Ehdottomasti Perjantain treeneillä !
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: JQ - 24.02.04 - klo: 16.35
Cai, olet kerrankin oikeassa. Ihmeiden aika ei ole ohi! Jatka samaan malliin
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: JQ - 24.02.04 - klo: 16.35
oikeassa=samaa mieltä kuin minä
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: TJ - 24.02.04 - klo: 17.55
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Cai, olet kerrankin oikeassa. Ihmeiden aika ei ole ohi! Jatka samaan malliin

Kummatkin kokemuksen mukaan tarvii neljännen alkuerärundin tuloksen tekoon  :roll:
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Temppa - 24.02.04 - klo: 18.20
Ja TJ:lle sekään ei yleensä riitä :wink:
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: Teppo - 24.02.04 - klo: 18.33
Lainaus käyttäjältä: "TJ"
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Cai, olet kerrankin oikeassa. Ihmeiden aika ei ole ohi! Jatka samaan malliin

Kummatkin kokemuksen mukaan tarvii neljännen alkuerärundin tuloksen tekoon  :roll:


Kaikille mainituille taitas sopia parhaiten 4 alkuerää ja sijotuksen ratkasis ainoastaan nopein läppi  :wink:
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: JQ - 24.02.04 - klo: 18.50
Joo, mä olisin ollu paalulla hollannissa jos läppi ratkaisis:-)

Ja mun mielestä alkueriä pitäis olla 5. 1 erä e-finaali 2.erä d finaali 3. erä c-finaali 4. erä b-finaalin paalu 5.erä ?

Noin se menee mulla.
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: TJ - 24.02.04 - klo: 19.54
Lainaus käyttäjältä: "Temppa"
Ja TJ:lle sekään ei yleensä riitä :wink:


Nousufinaalit on pop
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: JQ - 25.02.04 - klo: 08.15
Ei auttais minua, mut kyllä ne olis pop!
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: CAi - 25.02.04 - klo: 10.04
Lainaus käyttäjältä: "TJ"
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Cai, olet kerrankin oikeassa. Ihmeiden aika ei ole ohi! Jatka samaan malliin

Kummatkin kokemuksen mukaan tarvii neljännen alkuerärundin tuloksen tekoon  :roll:


Tj: älä aliarvioi Josea, hänhän on alue 8 kerhokisa-aluesuomenmestari ja siellä ajetaan vain kaksi alkuerää  :shock:
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: JQ - 25.02.04 - klo: 10.32
Joo, kato pienillä baanoilla mulla menee paremmin. Mikä logiikka siinä on? Jossain SM kisassa SM baanalla en voita Cristeriä tai teppoa mutta alue-8 baanalla onnistuu.

Cai: 2 alkuerää riittää sen takia et siellä ei ole Kuskeja
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: hoj - 25.02.04 - klo: 13.20
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Mielellään yksipäiväinen kisa ! Ehdottomasti Perjantain treeneillä !


Pe + La = 2 Päivää

La + Su = 2 Päivää

 :?:

La + Su = vähän kauempaakin ehtisi paikalle
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: CAi - 25.02.04 - klo: 13.26
Lainaus käyttäjältä: "hoj"


Pe + La = 2 Päivää

La + Su = 2 Päivää

 :?:


Siis ei perjantain treeni ole kisaa

Niin laskien olis joko 2- 3-päiväiset kisat
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: hoj - 25.02.04 - klo: 13.54
Jos homma on vain nimeämiskäytännöstä kiinni, niin nimetään La treenipäiväksi, jonka aikana ajetaan 2 x harjoitus ja 4 x alkuerät.

Sunnuntaillehan jäi sitten vielä 1 alkuerä ja finaalit kaikille kolmeen kertaan.

Tosimiehet saapuvat kisapaikalle tietysti vasta sunnuntaiaamuna :wink:

La+Su yhdistelmä olisi mielestäni kaikille tasapuolisempi, koska osalla (Turussa 13% osallistujista) tuo kisamatka vie kuitenkin tuon perjantain emmekä siis pääse treenaamaan.
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: CAi - 25.02.04 - klo: 14.02
Lainaus käyttäjältä: "hoj"
Jos homma on vain nimeämiskäytännöstä kiinni, niin nimetään La treenipäiväksi, jonka aikana ajetaan 2 x harjoitus ja 4 x alkuerät.

Sunnuntaillehan jäi sitten vielä 1 alkuerä ja finaalit kaikille kolmeen kertaan.

Tosimiehet saapuvat kisapaikalle tietysti vasta sunnuntaiaamuna :wink:

La+Su yhdistelmä olisi mielestäni kaikille tasapuolisempi, koska osalla (Turussa 13% osallistujista) tuo kisamatka vie kuitenkin tuon perjantain emmekä siis pääse treenaamaan.

Ei kyse ole nimeämisestä. Vaan useimmat radat on ihan oikeesti pakko pidottaa perjantain treeneissä ! Ja kyllä Turussa oli aika monta Oulaistakin treenammassa perjantai iltana
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: hoj - 25.02.04 - klo: 14.15
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Ei kyse ole nimeämisestä. Vaan useimmat radat on ihan oikeesti pakko pidottaa perjantain treeneissä !

Aivan, en minäkään edes siitä vähäisestäkään pidosta haluaisi tinkiä. Auttaisiko harjoituserien lisääminen lauantai aamuun?

Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Ja kyllä Turussa oli aika monta Oulaistakin treenammassa perjantai iltana

Totta, jotkut pääsivät "livahtamaan" treeneihin perjantaille, toiset taas eivät.

Luulempa kuitenkin, että sunnuntai on perjantaita helpompi päivä järjestää vapaaksi kaikille.
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: CAi - 25.02.04 - klo: 14.34
Lainaus käyttäjältä: "hoj"
[Totta, jotkut pääsivät "livahtamaan" treeneihin perjantaille, toiset taas eivät.

.


Joten tuo laskemasi 13 % pienenee aika paljon  :mrgreen:
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: hoj - 25.02.04 - klo: 15.13
Kieltämättä CAi, mutta osallistuminen perjantaille on pitkänmatkalaisille kuitenkin ongelma, olipa %-luku mikä tahansa.

Yritin tuolla lukuarvolla korostaa, että en aja pelkästään omaa asiaani.

Otappa CAi sellainen herkkä hetki ja ajattele itsesi tilanteeseen, jossa talven kisoihin sinulla olisi samanlainen matka kuin "meillä" ja kun itse matkaa teet muut treenaavat täyttä häkää.

Kun tuota ajatusta pureskelet saattaa mielessäsi käydä, että pitäisikö perjantain pidottajakuljettajien osallistuminen evätä seuraavan päivän kisaan, jotta kilpailutilanne olisi tasapuolinen kaikille...
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: CAi - 25.02.04 - klo: 15.50
Kyllä sen radan kerkiää oppimaan tulemalla lauantaiksikin. Mutta pito ei tule sillä tavalla. Ja pito on tärkeä asia! Tuskin kukaan haluaa ajaa huonolla pidolla. En tiedä olitko perjantaina pitoa ajamassa, mutta sillä pidolla ei voi SM mitaleita jaella, kun se pito ei lauantainakaan päätä huimannyt.

Henk.koht meille se on ihan sama onko kisat 2- vai 3- päiväiset. Kisoja on muutenkin niin harvoin verrattuna viime vuoteen ! Ja Ouluunkin tultiin viime vuonna jo torstaina.

Asiasta on nyt tässä turha sen enempää pohtia, koska sitä ei kuitenkaan nyt tänä kautena tulla muuttamaan. Katsotaan ensi talvena.
Lajiryhmä on asian jo huomannut.
Otsikko: Kilpailupäivän venyminen
Kirjoitti: TTKoo - 25.02.04 - klo: 16.27
Lainaus käyttäjältä: "CAi"

Asiasta on nyt tässä turha sen enempää pohtia, koska sitä ei kuitenkaan nyt tänä kautena tulla muuttamaan. Katsotaan ensi talvena.
Lajiryhmä on asian jo huomannut.

Ensi vuotta varten oletin MrCalen topicin avanneenkin.

Sääntömuutosehdotukset muistaakseni piti olla ensivuotta varten kesäkuun loppuun mennessä.

Kilpailut pitäisi anoa viimeistään ylihuomenna, ensivuotta varten.

Ei ole kokemusta salivuorojen hausta, mutta kai sinnekin tarvinnee joku tieto saada, mille päiville sali varataan?!?

Eikös pohjoiseen päin mennessä 13% suurene................. :roll:

Jotenkin tuntuu entistäkin paremmalta tuo La-Su vaihtoehto!

Olisiko siinä samalla "pelivaraa" siihen, kuinka paljon osanottajia sattuu kulloinkin olemaan???!

Lainaus käyttäjältä: "TeeTeeKoo"
Kun en tiedä miten salivuokrat juoksevat, ilmeisesti perjantai on ilmainen, ja järjestäjät laittavat paikat "kuntoon" lauantaina ennen 24.00 , ettei tule sunnuntaivuokraa! Siihenhän ei tarvita energiaa, aloitettuhan on edellisenä iltana, ja jatkettu aamutuimaan!
Itsehän kuulunkin niihin aktiiveihin, jotka ovat poissa yksipäiväisyyden takia, joka todellisuudessa on........

Ei tarvitse paljon, yhdenpäivän aikana laitteiden "lakkoilla", niin ollaan kaksipäiväisissä kisoissa..........
 
Vesa kirjoitti:  
Mutta eihän Suomen kisoissa ole aikaisemminkaan ollut ongelmia laskentalaitteiden kans.  

CAi  kirjoitti:
Tuli mieleen procar open 2002 jolloin ajanotto oikeesti meni rikki-
Seurauksena 4 tunnin tauko ja yksi ajamaton alkuerä. viimeinen alkuerä hiitti lähti klo 22.40.