RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: lol-ukkeli - 03.04.11 - klo: 12.22

Otsikko: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 03.04.11 - klo: 12.22
Kyosho DST polttisautosta tuli kiertokanki lohkon sivusta läpi. Eli aluksi lähin ajelee vaan pihasta naapurille päin ja kiihdytin vähän liukkaalla tiellä ja sitten yhtäkkiä moottori sammui,koitin käynnistää mutta vetonaru ei liikkunut yhtään, Joten päätin ottaa moottorin irti alustasta selvittääkseni mikä on vikana. Vähän ajan kuluttua huomasein että kiertokanki oli haljennyt kampiakselin puolelta siitä kiinnityskohdasta ja sitten se oli jotenkin päässyt pamauttamaan sen lohkon sivusta ulos ja mäntäkin oli vähän haljennut. Lohkon sivusta on noin etusormen kynnenkokoinen pala irti :S ja nyt sitten pähkäilen mitä teen. toissapäivänä ostettiin autoon 100e varaosia, vanteita, uuskori ja tulppii ym. jotenka mitä te tekisitte tässätilanteessa? Uuslohko,kiertokanki ja mäntä vaan vai koko uus auto vai uus moottori pelkästään. Itse oon ajatellu että uus kone vaan kun auto on kummiskin muuten ihan ajokunnossa, samalla voisin ostaa sitten GXR18 moottorin tilalle GXR21 moottorin niin tulisi vähän tehoalisää. Apua tarvitaan.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lättyäijä - 03.04.11 - klo: 12.46
kohtalo-toveri.

mulla kävi tossa uudenvuoden tienoilla sama juttu pureten3:lla, kaikkine samoine yksityiskohtineen.

kysyin ensin saako koneeseen uusia osia osia mutta koska auto on jo toosi vanha ni heikkoo oli sillä puolella menin ebay:hin vähän selaileen ja tillalle sain gxr15 padan hong-kongista maksoi toimituksineen alle 54€ ja toimitus kesti 6 päivää.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: Somnium - 03.04.11 - klo: 12.51
Uusi kone vaan. Joudut lähes kaiken vaihtamaan jokatapauksessa niin en näkisi järkeä ruveta osista kasailemaan.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 03.04.11 - klo: 13.08
selvä (= onko ideoita mikä moottori olisi hyvä, kannattaako ostaa esim vähän tehokkaampi moottori vai sama GXR18 moottori vaan. ja kertokaa kaikki mitä tiedätte, otan kaiken tiedos vastaan mitä moottoreita suosittelette kyosho dst:hen
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: Bonzer - 03.04.11 - klo: 13.18
Älä ainakaan osta toista GXR18 mottia vaan joku muu, esim. LRP tai Nosram .18.  http://www.hobbylinna.com/nosram-rs18-p-17411.html
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 03.04.11 - klo: 13.32
miten kun kaikissa mitä katon noita moottoreita on toi kiertokangen toi ruuvi ja ne kierteen hirveen pitkii mihin tulee vauhti pyörä ja kytkin kello ni se kierre mihin tulee kytkin kello kiinni niin on hirveen pitkä ja pieni niin miten siihen saa sitten ton kytkinkellon laitettuu mikä on tossa gxr18 moottorissa
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: Bonzer - 03.04.11 - klo: 13.34
Osta samalla uus kytkin, niinku mun yks kaveri teki.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 03.04.11 - klo: 13.42
saakos niitä esim sillee jos tilaa eka moottori ja si käy suomessa sen moottorinkaa jossakin rc liikkeessä niin pystyykö ne antamaan sieltä oikeanlaisen? meinaa itse en ole mikään haka niissä hommissa :S
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 03.04.11 - klo: 13.51
Kävisikö esim kyosho inferno gx21 moottori tuohon, tai kyosho gxr28. noitten pakoputket vähän mietityttää, että käykö se alkukäyrä kun se lähtee silleen taaksepäin niin mahtuukose kyoho dst:hen. Ja ehdottakaa kaikkia mahdolisia moottoreita mitä tuleekaan mieleen  :grin:
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: Bonzer - 03.04.11 - klo: 15.34
Älä osta kyoshon konetta.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 03.04.11 - klo: 15.36
Mitä konetta suosittelet sitten? ja sileen että se soppii si tohon kyosho dst autoon
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: JiiVee - 03.04.11 - klo: 15.51
kaikki .18 kokoiset ja pienemmät automoottorit kun hommaa samalla erilliset pukit ja toisen kytkimen sille.

Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 03.04.11 - klo: 16.01
mikä ois hyvä moottorimerkki sitten?
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: JiiVee - 03.04.11 - klo: 16.31
team orion

saa samoista liikkeistä kuin kyoshon osat.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: uijui - 03.04.11 - klo: 17.02
Lienee ei muuta väliä kun muistaa, ettei halavalla saa hyvää.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: Somnium - 03.04.11 - klo: 17.18
Tuo Nosram evo on ihan kelpo kone. Itsellä moinen oli Cenissä alkuperäiskoneen poksahdettua.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 03.04.11 - klo: 18.04
Itseasiassa voisinkin hommata tuollaisen team orionin 21 koneen, mutta saako sen sopimaan kyosho dst:hen? meinaan tuollaisesta 21 koneesta eli 3,5cc lähtee se pakoputki niikun taaksepäin eka ja kaartuu siitä vasta sitten sivulle, niin mahtuuko se putki kyosho dst:hen? ja miten tuo team orionin kampiakseli on niin pitkä että eihän tuo grx18 koneen kytkin kello mahdu siihen meinaan kun siitä lähtee tun team orionin kampiakselin päästä lähtee viel niitten kiertteittenjälkeen toho mihi kytkinkello kiinnitetään niin vielä suoratikku niin miten sen saa siihen sitten? vai voiko sen turhan pätkän itse vain katkaista tarkasti?
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: InfernoSP4 - 03.04.11 - klo: 20.00
Tässä tpokissa näytti olevan juttua DST:stä .21 -koneella:

http://rc10.fi/index.php?topic=27174.600
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: InfernoSP4 - 03.04.11 - klo: 20.02
Sorry, olikin DBX...
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 03.04.11 - klo: 20.06
http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=240&nav=500200382&q=y

Käykö tuo kampiakseli


http://viewitem.eim.ebay.fi/TEAM-ORION-VERBRENNER-ALPHA-MOTOR-35cm-ABC-3-PORTS/150470230290/item


Tähän koneeseen?
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: JiiVee - 03.04.11 - klo: 20.41
ei käy
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 03.04.11 - klo: 20.44
Dämn, hermo menee kun ei tiiä mikä käy mihi ja mikä ois hyvä. nyt asiasta tietävät voisi linkillä laittaa jotakin team orionin koneita ja osat mitkä sopii kyosho dst:hen silleen että kone on ajokunnossa.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: Bonzer - 03.04.11 - klo: 20.53
Ostat tällasen http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.TRW104%20&BildLopNr=01

Ja sit vaikka jonkun orionin .18 moottorin. Tai kuten aiemmin linkitin sen Nosramin koneen.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 03.04.11 - klo: 20.57
en oo löytänyt mitään orionin 18 konetta? mistä sellassee löytää. oon selaillu kyoshon sivui mutta en oo nähny.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: JiiVee - 03.04.11 - klo: 21.02
Noi orionit onkin joo kisakoneita ja missään luokassa ei .18 konetta käytetä eli ota vaikka se bonzerin ehdottama nosram.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 03.04.11 - klo: 21.06
nyt olen aika varma jo mitä tulen ostamaan, mutta 1 kysymys vielä tosta nosramin koneesta. miks ne kierteet on nii pitkät siin mihi kytkinkello kierretään kiinni? Käykö GXR18 moottorin kytkin kello joka tuli vakiona kun ostin kyosho dst t2 niin meneekö se siihen nosramin koneeseen vai täytyykö ostaa uus kytkin kello joka sopii siihen, vauhtipyörä kyllä sopii mutta kytkin kellosta en oo nii varma. auttakaa :S
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: JiiVee - 03.04.11 - klo: 21.11
sopii kun poikkaset kampiakselista sen sileän kohdan
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 03.04.11 - klo: 21.14
tossa nosramin koneessa tuntuu olevan pitkät noi kierteet nii jossei tuu sopivaksi nii voiko sitä kierrettä sitten vähän itsepoikkasta?
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: Bonzer - 03.04.11 - klo: 21.17
Tottakai ostat uuden kytkimen. Kytkin kello varmaan sopii mut muut joutuu vaihtamaan esim. tällaseen http://www.racingfactory.fi/tuotteet/ULTIMATE-RACING-UR-Kytkimet-ja-Tarvikkeet/UR06195-Compak-Kytkin-B95-103293
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 03.04.11 - klo: 21.24
Jees, eli tuollainen kytkin uus ja se si vaa kytkinkellon sisää ja kiinnikoneeseen. käykö tuollainen kyosho dst kaasari toho nosramin koneeseen tai voiko sen tallan sielt kaasuttimen sisältä vaihtaa tost dst kaasuttimesta toho nosramin kaasuttimeen, koska tuo kiinnitys on noissa kaasuttimissa servoon erinlainen.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: Bonzer - 03.04.11 - klo: 22.01
En tiedä käykö päikseen noi kaasarit, mut yritä saada toimimaan ilman vaihtoa.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 03.04.11 - klo: 22.03
jees, huomaatko itse noitten kiinnitys eron kun katsot noita kahta kaasaria? eli siis ton nosramin ja kyosho dst
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: JiiVee - 03.04.11 - klo: 22.15
on niissä joo eroa

http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=101310

tossa samanlainen kiinnitys servoon kuin vakiossa ja varmasti tuokin geeäxää tehokkaampi.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 04.04.11 - klo: 07.38
Jep, Elikkäs nyt tilaan tälläiset

http://www.hobbylinna.com/nosram-rs18-p-17411.html

http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.TRW104&BildLopNr=01

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/ULTIMATE-RACING-UR-Kytkimet-ja-Tarvikkeet/UR06195-Compak-Kytkin-B95-103293


Noin, eiköhän noilla pärjää nytten.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lättyäijä - 04.04.11 - klo: 08.24
mulla oli myös vähän ongelmaa noitten kaasareitten kanssa mutta onneks puuseppä on jännä otus joka keksii kaikkeen ratkaisun  :grin: eli vanhassa gx15:sen kaasarissa oli sellanen pyörivä luisti ja taas uudessa gxr15:sen kaasarissa oli sellanen liukuva luisti. ratkaisuksi laitoin uuden onko se sitten linkki vai mikä lie servon ristikon ja kylmästi taitoin koukun siihen metalli tikkuun joka ennen muovi lirpakkeela pyöritti sitä luistia, nyt koukku on luitin tapin ympäri vapaasti joten jarrukin toimii moitteetta koska koukku pääsee vapaasti luistamaan taakse päin.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: Ile__ - 04.04.11 - klo: 10.12
Jep, Elikkäs nyt tilaan tälläiset

http://www.hobbylinna.com/nosram-rs18-p-17411.html

http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.TRW104&BildLopNr=01

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/ULTIMATE-RACING-UR-Kytkimet-ja-Tarvikkeet/UR06195-Compak-Kytkin-B95-103293


Noin, eiköhän noilla pärjää nytten.

Tuohon kytkimeen tarvit vielä UltimateRacingin oman mutterin ja kytkinkellokin tarvii todennäköisesti päivittää paremmaksi. Tuossa alkaa olemaan jo 200 eurolla uutta osaa, itse alkaisin tuossa vaiheessa miettimään, että kannattaisko hankkia joku halpa 1/8 buggy jolla pärjäisi sitten huomattavasti pidempään ja olisi todennäköisesti harrastaminen hauskempaakin...
Tuossa olisi yksi todella edullinen rtr-paketti joka ei maksa paljoa sen enempää kuin nuo osat siihen pikkuautoon: http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-polttomoottoriautot/hpi-trophy-35-rtr-1-8-buggy-hpi10508
Mutta kukin tehköön, niinkuin itse parhaaksi näkee...
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: mikari - 04.04.11 - klo: 10.23
nykyisellä kytkimellä pärjää jos kylmästi sahaa nosramista kampuran jengojen kohdalta poikki olettaen että alkuperäisessä moottorissa on tuo lyhyt kampiakseli eikä ns. sg malli.
itse laittaisin auton noin kuntoon, halvemmaksi se tulee kuin kokonaan uusi auto ja siihen sitten taas varaosat, starttilaatikko jne.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: HVoltage - 04.04.11 - klo: 10.34
Tuohon kytkinpakettiin on fiksumpikin vaihtoehto, mutteritkin mukana...
 
http://www.hobbylinna.com/worksteam-buggy-clutch-335mm-14teeth-p-24493.html (http://www.hobbylinna.com/worksteam-buggy-clutch-335mm-14teeth-p-24493.html)
 
...ja kun kerta on HL:stä näköjään muutakin kiikarissa.
 
Paitsi, että tuossa Nosram:n koneessa ei taida olla SG kampuraa(?), eli se kössin orkkiskytkin pitäisi sopia. Nosramissa on rumpukaasutin, mikä tuossa K:n omassa on?
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: peitsamo - 04.04.11 - klo: 10.35
nykyisellä kytkimellä pärjää jos kylmästi sahaa nosramista kampuran jengojen kohdalta poikki olettaen että alkuperäisessä moottorissa on tuo lyhyt kampiakseli eikä ns. sg malli.

No ehkä kuitenkin kannattaa hankkia se uusi muutaman kympi kytkin (joka on jokatapauksessa kulutusosa), kuin sahata kampiakseli poikki uudesta moottorista. :huh:
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: mikari - 04.04.11 - klo: 10.39
asiallahan ei ole mitään merkitystä muuten kuin että jos sen aikoo sitten joskus myydä tai laittaa johonkin toiseen malliin mikä tarvitsee SG-akselin. mutta jos kytkimen löytää edullisesti niin sellanen sitten. itse olen pätkinyt noita kampuroita Kyoshon GT1 autoon, se on dremelillä helppo juttu ja vie ehkä minuutin. käymisen tai toiminnan kannalta asialla ei ole vaikutusta millään tavalla, ainoastaan asennuksen.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: Ile__ - 04.04.11 - klo: 10.44
itse laittaisin auton noin kuntoon, halvemmaksi se tulee kuin kokonaan uusi auto ja siihen sitten taas varaosat, starttilaatikko jne.

Ei uusi vetostartilla toimiva auto tarvi välttämättä heti alkuun varaosia eikä starttiboksia. Nykithän sinäki koneita käyntiin joskus vaikka boksi löytyykin :wink:
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: mikari - 04.04.11 - klo: 11.01
Kyllä. Mutta en taas laskisi sen varaan jos ei ole ihan satavarma siitä mitä tekee. Mulla kuitenkin on boksikin jos paha päivä sattuu, hyvänä päivänä näyttää kyllä pärjäävän tuon narun varassakin. Neljää kertaa enempää en kyllä narua vedä kone esilämmitettynä, jos ei sillä lähde niin vikaa pitää etsiä muualta (ryypytys,hehku, tulppa, säädöt). Kun nämä ovat kunnossa niin lähtee viimeistään tokalla vedolla joka kerta. Väljä kone saattaa tietty olla hankalampi tapaus.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: *HOKE* - 04.04.11 - klo: 11.38
Kyllä tuossa ultimate kytkimessä tulee mutteri mukana.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 04.04.11 - klo: 14.12
Eli siis mitä kannattaisi tarkalleen ottaen nytten tehdä, ostaa nosramin kone siihen pukit ja si uus kytkin. vai?

Ja käykö tää kytkinsarja sitten suoraa tohon nosramin koneeseen.

http://www.hobbylinna.com/worksteam-buggy-clutch-335mm-14teeth-p-24493.html

1kysymys viel sitten että jos tuon kytkinsarjan asentaa kyseiseen nosramin 18 koneeseen

http://www.hobbylinna.com/nosram-rs18-p-17411.html


niin sopiiko kutkin kellon ratas ja sitten se pääratas mikä on sii jarruis sii keskellä, niin sopiiko ne kohakkain vai tuleeko kytkin kello liian pitkälle moottorista? :S Vastauksia kiitos  :grin:
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: mikari - 04.04.11 - klo: 15.27
osta uus kössin kone
http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.74017&BildLopNr=01
äläkä aja sitä liian piikillä eikä liikaa öljyä suodattimeen

sitten on tommonen SP versio myös
http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.74017SP&BildLopNr=01

tai pelkkä lohko ja mäntä+syltty + kiertari, selviät satasella jos kampura ja lakut ovat ehjät eiks vaan
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 04.04.11 - klo: 15.31
GT Warrior. kestääkö tuo GXR18sp kone? meinaan kun tuota vakio gxr18 konetta ei suositeltu, että onko tuo sitten parempi/kestävämpi toi GXR18SP kössin kone?
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: mikari - 04.04.11 - klo: 15.41
tuskinpa. mutta kansi on hieno  :wink:

noita ei saa käyttää liian piikillä eli lämmöt pitäs pysyä alle 120C
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 04.04.11 - klo: 15.47
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-polttomoottorit-ja-tarvikkeet-polttomoottorit-ja-pakoputket/alpha-21-3p-off-road-rtr-engine-vetostartti-21-bn3paveto

Tuollainen kone löytys :tongue:  Tuo voisi olla hyvä uusi moottori meitsin kössin dst:hen.

Mitä mieltä ootte?
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: mikari - 04.04.11 - klo: 20.26
Olen sitä mieltä ettei todellakaan.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: *HOKE* - 04.04.11 - klo: 20.31
Todella hyvin perusteltu ja asian tunteva kommentti.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: peitsamo - 04.04.11 - klo: 20.31
Kyllä tuolla ajaa pari-kolme kertaa pidempään, kuin tuolla Mikan ehdottamalla Kyoshon moottorilla, hintaansa nähden erittäin hyvä ostos ja varaosatkin ovat suhteellisen edullisia. Mikan kommentti ei sisällä asian suhteen mitään kokemus- tai tietopohjaa, joten sen voit huoletta ohittaa.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: -Juho- - 04.04.11 - klo: 20.34
Ei taida sopia ko. autoon ihan heittämällä, kun alkuperäinen on pikkulohko...
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: mikari - 04.04.11 - klo: 20.34
No ei siinä kauheesti rakettitiedettä todeta ettei juniorin kannata pikkulohkon tilalle työntää kolmepuolikasta, mutta jos te Hoke & Peitsamo asian tiedätte paremmin niin .. haha antaa mennä vaan  :grin: :grin:
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 04.04.11 - klo: 20.38
Linkittäkää/kertokaa jotain hyviä 18 koneita jotka olisi hyvä vaihtoehto tässä tilanteessa.

Tuota nosramin konetta en hommaa koska siinnä on eri kaasutin. ellei sitten päiksee tuon gxr18 dst vakiokoneen kaasutin käy siihen. sitten sen hommaan. Kertokaa asiantuntevat ihmiset mitä moottoreita kannattaa harkita ostavan? :azn:
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: peitsamo - 04.04.11 - klo: 20.40
No ei siinä kauheesti rakettitiedettä todeta ettei juniorin kannata pikkulohkon tilalle työntää kolmepuolikasta

Mutta sen sijaan kannattaa neuvoa sahaamaan uudesta moottorista kampiakseli poikki??

No en tunne noita Kyosho RTR -autoja sen paremmin joten voi olla, että sen sopimisen suhteen kysyjän autoon olen väärässä. Moottorina kuitenkin hyvä, toimiva ja edullinen. Toisaalta jos isomman koneen saa paikalleen, niin aina se on helpompi säätää ja pitää säädöissä, kuin pienemmät.

Ja tuohon moottoriin käy tietysti normikytkimetkin.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: mikari - 04.04.11 - klo: 20.42
nonii.. ehkä kannattais sitten jättää neuvomiset niille jotka jotain tietääkin niistä kössön rtr autoista
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 04.04.11 - klo: 20.44
GT Warrior. onko sulla mielessäs nytten jotakin 18 moottereita mulle dst autoon?

Tiedättekö muuten käykö tuo dst vakio kaasari päiksee toho nosramin koneeseen?
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: JiiVee - 04.04.11 - klo: 20.48
siinä moottorissa on samanlainen kiinnitys servoon jonka linkkasin aiemmin.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: peitsamo - 04.04.11 - klo: 20.49
Jätän tän aiheen mika sulle ihan mielelläni, jos sinä puolestaan jätät ne aiheet mistä sinä et tiedä -Deal?

Pistää vaan silmään ja tuntuu pahalta kysyjän puolesta, kun neuvotaan sahaamaan uuden moottorin kampiakselia tai ostamaan uusi moottori, kun kansi on hieno. Voi olla, että asian merkitys ja ymmärrys on sinulle erilainen kuin kysyjälle, kannattaa pitää se mielessä, vaikka kuinka oot päällikkö tällä osa-alueella. Toivottavasti kysyjä ymmärsi myös sen, että isompi moottori ei välttämättä sovi suoraan paikalleen, toisin kuin erehdyksessä luulin, pahoittelut tästä.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: mikari - 04.04.11 - klo: 20.50
GT Warrior. onko sulla mielessäs nytten jotakin 18 moottereita mulle dst autoon?

joku pikkulohko sen pitäs olla. ennen laiteltiin ahkeraan OSsin pikkolohkoja autoihin mutta onhan noita nykyään vaikka kuinka monelta valmistajalta. enpä tiedä, ehkä kuitenkin korjaisin alkuperäisen suosiolla, koska et tarvitse pukkeja etkä muutakaan sälää. tai sitten se SP malli.

ja tosiaan kampiakselin katkaisemisessa ei ole mitään ihmeellistä, se menee rautasahallakin. sen jälkeen vakio osat kytkin jne. menee heittämällä. sen voi tehdä ihan uudellekin moottorille. näitä on pätkitty ennenkin.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: mikari - 04.04.11 - klo: 20.56
ja tollasella vois ehkä saada vähän vauhtia lisää siihen vakioon
http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=07.88013&BildLopNr=01
mutta älä odota liikoja
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: *HOKE* - 04.04.11 - klo: 21.00
No ei siinä kauheesti rakettitiedettä todeta ettei juniorin kannata pikkulohkon tilalle työntää kolmepuolikasta, mutta jos te Hoke & Peitsamo asian tiedätte paremmin niin .. haha antaa mennä vaan  :grin: :grin:

Nyt sitten vielä yksikin tämän tason viesti niin tämä topikki katoaa.

Minä kommentoin vain tuota viestisi sisältöä.

Ole hyvä ja perustele.
Kukaan ei tee mitään kommentilla jossa ei ole mitään perusteluita.

Minä en ole tuon moottorin sopimisesta sanonut yhtään mitään...
Vihjasin vain että voisi kenties kysyjälle edes hieman perustella asiaa.

Älä ihan oikeesti viitsi lähteä jälleen tuolle linjalle.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 04.04.11 - klo: 21.00
jees tuo viriputki on ollu itselläkin jo mielessä.


Pää tässä menee sekaisin...

JiiVee siis onko muka tuossa nosramin koneessa sellainen kaasutin että se kaasarin luisti vetäytyy ulos eikä käänny. meinaan tuo kiinnitys nosramin koneessa servosta kaasuttimeen näyttää olevan ihan erillainen kuin tuossa mikä mulla oli tuossa toi gxr18 koneessa............. Selkeitä vastauksia nytten!

Ja eniten mua ny ärsyttää ku ei tiiä mikä kone, jotkut sanoo että hommaa kysho 18kone ja jotkut sanoo älä saamarissa osta. etyä asiantuntevat aikuiset auttaa nytten, olen nuori vielä rc harrastuksen aloittaja, eikä hirveästi ole taitoa vielä kaiken maailman osista
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 04.04.11 - klo: 21.02
*HOKE* on oikeassa, nyt tarvitsisin todellakin apua enkä mitään riitoja!!!!!!!!!!!!!


Ja osaisitko hoke itse auttaa minua tässä tilanteessa nytten  :embarrassed:
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: *HOKE* - 04.04.11 - klo: 21.07
En ole jaksanut kisareissun jälkeen yhtään paneutua koko asiaan.
Itseasiassa tätä viestiä kirjoittaessa ei ole edes mielessä että mistä autosta ylipäätään on kyse.

Jos helpoimmalla haluaa päästä niin sitten ihan vakio moottori... Joka tosin harvemmin on lähelläkään parasta vaihtoehtoa.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 04.04.11 - klo: 21.10
auto on siis kyosho dst t2 ja vakio moottori gxr18.

Itse toivon että jokin hyvä ja parempi kuin vakio 18 moottori löytyisi. !
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: JiiVee - 04.04.11 - klo: 21.13
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=101310

siinä

samanlaisella kiinnityksellä servoon kuin vakio tarvii tosin pukit ja eri kytkimen

Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: *HOKE* - 04.04.11 - klo: 21.13
enpä tiedä, ehkä kuitenkin korjaisin alkuperäisen suosiolla, koska et tarvitse pukkeja etkä muutakaan sälää. tai sitten se SP malli.

Jos kiertokanki tulee lohkosta läpi niin koko moottorilla voi heittää vaikka ruisrääkkää.
Siinä ei ole kyllä enää kaasaria kummempaa osaa mikä olisi säilytettävässä kunnossa.
Ihmettelen mikäli uudet osat maksaisivat vähemmän kuin kokonainen uusi kone.
Kirtokangen kurkistaminen lohkosta pihalle on aivan varmasti vahingoittanut...
Lohko
Kampiakseli
Etulaakeri
Takalaakeri
Kiertokanki
Mäntä
Sylinteriputki
Mitä ilmeisemmin myös kansinappi... mikä ilmeisesti tässä koneessa on yhtä puuta jäähdytyskannen kanssa, eli vaihtoon menee kansi myös.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: Bonzer - 04.04.11 - klo: 21.16
En ole itse Kyoshon fani, mutta kyllä se melkeen kannattaa ostaa uus samanlainen moottori, ettei tarvi tehdä mitään "omia patentteja". Itse ostaisin mieluummin ton Nosramin vaikka joutuu vähän säheltämään. Mitä nyt olen kaverin autolla ajanut, tuntuu aika laiskalta vakio motilla.

E: Toki yksi vaihtoehto on laittaa koko auto myyntiin kone vikasena ja ostaa kokonaan joku uus auto (tai käytettynä)
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 04.04.11 - klo: 21.20
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=101310

Eli, olisiko tuo oivaratkaisu ja saako tuota suomesta mistään?
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: JiiVee - 04.04.11 - klo: 21.22
hobbylinnasta kannattaa kysellä jos ei oo hyllytavarana niin eiköhän ne sulle sellasen tilaa.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 04.04.11 - klo: 21.27
Jees, olisiko tuo hpi kone sitten nytten se sopiva kone?
Paljon kyseisellä koneella on hintaa?
Ja voiko tosta sitten katkaista sen kierteitten jälkeen olevan tapin ihan suretta pois? VAI siihen ostaa sopiva uusi kytkin?



http://www.hobbylinna.com/nitro-star-engine-with-pullstart-p-15470.html

Eikö tuole ole sama kone?
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: mikari - 04.04.11 - klo: 21.30
joku tommonen olis varmaan sopivin tohon autoon

http://cgi.ebay.co.uk/OS-ENGINES-O-S-MAX-18CV-R-11G-Engine-11830-EG548-/270591623779

mutta pukit se tarvii, no pukit saa kyosholta kyllä

(http://www.rcsmart.com/ebay/os18cvr11g11830engine01.jpg)

(http://www.rcsmart.com/ebay/os18cvr11g11830engine02.jpg)
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: JiiVee - 04.04.11 - klo: 21.33
http://www.hobbylinna.com/engine-slide-carb-wpull-start-p-22807.html

ei oo tosin nyt hyllyssä mutta kysy saatavuutta.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: mikari - 04.04.11 - klo: 21.37
tässäkin yksi jenkeistä esimerkkinä mutta vaatii starttiboksin. pienempi tilavuus ei välttämättä tarkoita että olis vähemmän tehoa, tosin isompi on yleensä paremmin vääntävä
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_23_30/products_id/108676/n/Dynamite-Platinum-12RE-3-Port-Engine-w-Standard-Crank-Slide-Carburetor
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: Bonzer - 04.04.11 - klo: 21.40
tässäkin yksi jenkeistä esimerkkinä mutta vaatii starttiboksin. pienempi tilavuus ei välttämättä tarkoita että olis vähemmän tehoa, tosin isompi on yleensä paremmin vääntävä
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_23_30/products_id/108676/n/Dynamite-Platinum-12RE-3-Port-Engine-w-Standard-Crank-Slide-Carburetor

Noita .12 kokosia käytetään yleensä 1/10 polttis touringissa.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 04.04.11 - klo: 21.41
JiiVee onko tuo kone minkä linkitit niin sellainen se kaasutin että se kaasuttimen luisti vetäytyy ulospäin kun painaakaasua?

Samanlainen kuin tässä

http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=101310
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: JiiVee - 04.04.11 - klo: 21.42
sama moottori se on ja on ulos vetäytyvä
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: -Juho- - 04.04.11 - klo: 21.43
Suomessa on harmillisen huono tarjonta pikkukoneista, tässäkin esimerkiksi moottori, joka hintansa puolesta tulisi ilman tulleja kotiin asti, jos vaan mitenkään onnistuu tilata ulkomailta:
http://cgi.ebay.com/RC-Nitro-Glow-Engine-1-10-Car-1HP-18-NEW-Buggy-/250796897831?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item3a64a8f627#ht_3451wt_1139 (http://cgi.ebay.com/RC-Nitro-Glow-Engine-1-10-Car-1HP-18-NEW-Buggy-/250796897831?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item3a64a8f627#ht_3451wt_1139)
Kokonaisen 42€ kuluineen.
Kyosholta TRW104 moottoripukkisarja ja akselia dremelillä lyhyemmäksi, jos on liian pitkä.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 04.04.11 - klo: 21.45
InfernoGT. eikö tuossa pysty maksamaan niiku mastercardilla ja visalla? meinaan tuossahan olisi loistava moottori ja halpa kun mikäkin nytten. suositteletko tilaaman tuon?
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: mikari - 04.04.11 - klo: 21.47
...
Noita .12 kokosia käytetään yleensä 1/10 polttis touringissa.

yleensä. mutta myös takaveto 1/10 krossissakin.
no mutta ulkomailta hankinta ei taida tulla kyseeseen.

joo toi SH on hyvä ellei paras vaihtoehto.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 04.04.11 - klo: 21.51
Itseasiassa vaihdankin päätöstä.
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=101310
Tuon tilaan mieluummin suomesta, jotta ei tule huijatuksi erimaantilauksissa ym.
Turvallisinta itsenimielestä ja luotettavinta että hommaan kyseisen HPI koneen Hobbylinnasta jos sitä saa tilattua sinne. ja maksan sitten vähän enemmän mutta saan taattua hyvän ja rehdinkaupan (:


Kertokaa vielä millainen kytkin tuohon hpi koneeseen käy, ja kannattaisiko vaihtaa samalla kytkin kello uuteen? Pukit ostan koneeseen kyosholta sitten.  :azn:
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lättyäijä - 05.04.11 - klo: 08.53
itse kyllä tilaisin tuolta ebay:stä jo pelkän edullisen hinnan takia.
toki voi tuntua oudolta noi maksu järjestelyt tolla paypalillä mutta se on ihan yksinkertainen ja turvallinen systeemi koska tolla ebayllä on joku yhteinen turva sydeemi niiden kanssa. jos ei ole masteria tai visaa niin ne antaa sieltä tilinumeron helsinkiläiseen pankkiin jonne ensin laitat rahaa joka menee sieltä sun paypal tililles ja sitten sillä pystyy makselee kaikkee mitä sitte huuteletki. itellä ei ollu vaikee valinta 179€ kone kotisuomesta tai sama kone hongkongista 29,05€ + 19,90€ postit.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 05.04.11 - klo: 17.10
Nääh, kyllä ostan hobbylinnasta sen hpi 18 moottroin, hintaa on mutta ei sille niin voi mitää..

tietääkö viel mikä kytkin kyseisee malliin käy, oisiko tää.

http://www.hobbylinna.com/worksteam-buggy-clutch-335mm-14teeth-p-24493.html
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: JiiVee - 05.04.11 - klo: 19.09
ei varmaan käy kun tuo on ns isolohkomoottoriin tarkoitettu setti eli .21 ja isommille moottoreille.

ellei sitten iso ja pikkulohko moottoreissa ole "samankokoiset" kytkin setit (viisaammat vahvistakoon)

toi ylin on katottu lrp:n sivuilta.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 05.04.11 - klo: 20.13
Eli asiantuntijat, Tiedättekö millainen kytkin tuohon malliin käy, jotta se sopisi dst hen


http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=101310
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: JiiVee - 05.04.11 - klo: 21.01
siis moottori sopii mutta siitä en mene sanomaan sopiiko juuri tuo linkkaamasi kytkin.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 05.04.11 - klo: 21.08
Aijaa no nyt korjasin tuon viestin (:
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: Hount - 05.04.11 - klo: 22.02
Eikö kukaan ole vielä ehdottanut uuden auton ostoa?
Myyntipalstalla varmasti pääset eroon tuosta autosta ilman moottoriakin.
Pienellä lisäsijoituksella vrt. uusi moottori tuohon nykyiseen autoon, saat:
Auton johon käy "kaikki" moottorit ilman erikoisia Kyoshon riistohintaisia moottoripukkeja
Auton johon käy halvemmat ja yleisemmin saatavilla olevat kytkimet.
Auton jonka varaosat eivät maksa Kyoshon maahantuonnin ja useiden välikäsien takia 1,5 - 2 X muiden merkkien hintoja.

En halua mollata Kyoshoa, kuulin aivan äskettäin hienon lausahduksen "Kyosho, ehkä paras automerkki joka on pilattu osien maahantuonnilla"
Tällä lauseella tarkoitettiin Kyoshon kisamalleja, joissa ei ole RTR-mallien pianolankoja ja RTR-muovia.
Kyoshon kisamalleihin kun tuppaa saamaan viritysosia vielä vuosienkin päästä mallin valmistuksen loputtua. Harmi että useiden välikäsien kautta varaosat ja autopaketit maksavat ~2X sen mitä niiden pitäisi.
Kaikki voimme varmasti yhtyä samaan ideaan ettei ole kivaa laittaa autoon sellaisia osia että tarkoituksellisesti vaikeutetaan auton moottorin vaihtoa muuhun merkkiin. Varsinkin kun nuo Kyoshon RTR-mallien käyttämät moottorit eivät juhli (paria poikkeusta lukuunottamatta) käyttöiällä tai teholla.
Sen lisäksi RTR-autoista usein puuttuu vanttiruuvit, tarvittavat diffirattaat jne. Niin kaikin puolin mukavamman aloituksen harrastukselle saa siirtämällä katseen muiden merkkien aloituspaketteihin. Ainakin setelit eivät vaihdu kuiteiksi niin nopeasti.

 - Hount
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: Bonzer - 05.04.11 - klo: 22.07
Jos olisit lukenu aikasemmat viestit ni olis osunu silmään mun kirjotus, jossa ehdotin auton myymistä ja uuden auton ostamista.  :roll:
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 05.04.11 - klo: 22.09
eli siis kannattaa ostaa mieluummi kokonaa uus auto?

Mikä merkki olisi hyvä sitten kummiskin aika alottelijalle hyvä?
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: Hount - 05.04.11 - klo: 22.14
Jos olisit lukenu aikasemmat viestit ni olis osunu silmään mun kirjotus, jossa ehdotin auton myymistä ja uuden auton ostamista.  :roll:

Aah, en huomannut, luin tosin ketjun vähän huolimattomasti.


eli siis kannattaa ostaa mieluummi kokonaa uus auto?

Mikä merkki olisi hyvä sitten kummiskin aika alottelijalle hyvä?

Toisen merkkisen tai ainakin kokonaan toisen auton hankkiminen on se mitä minä tekisin tuossa vaiheessa.
Olen käynyt tuon saman rumban läpi ja meinasi harrastus loppua ennen kuin uskalsin laittaa n. tuhat euroa syöneen Kyoshon RTR-auton pilkkahintaan kiertoon ja siitä lähtien olen pitäytynyt poissa muista kuin standardiosia syövistä autoista. Polttiksessa moottori on sellainen asia jonka pitäisi pystyä vaihtamaan merkistä huolimatta. Kyosholla tämä vaatii vähän enemmän kikkailua ja sittenkin joidenkin automallien kohdalla saa olla (koskee tosin montaa muutakin RTR-autoa) varovainen ettei muut paikat voimansiirrosta ala paukkua.

 - Hount
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 05.04.11 - klo: 22.21
Hount, miten olisi että jos ostan nytten tuohon kyosho dst hen tuon hpi koneen ja myyn sen sitten kun olen sillä ajellut ja sitten myöhemmin ostaisin kokonaan uuden auton. Mitä mieltä oot, kannattaako?

Uuden auton merkkiä murehtisi sitten silloin joskus meinaan kun tuohon dsthen ostettiin pariviikkoasitten 100e varaosia ym.. että olisi nytten kiva ajella esim vielä tää kesä tolla dst llä ja sitten myydä se.
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: Hount - 05.04.11 - klo: 23.33
Laske tarkkaan paljonko DST:n kunnostaminen tulee maksamaan.
En jaksa etsiä sinulle hintoja tähän mutta nythän on kolme vaihtoehtoa.




1. Uusi samanlainen vakiomotti.

2. Uusi muunmerkkinen parempi moottori +  pukit + kytkin
3. Uusi auto

 - Hount
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 06.04.11 - klo: 08.26
jees, täytyy miettiä (:
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: InfernoSP4 - 06.04.11 - klo: 09.23
Kyllä tuossa Hount:lla on ihan hyviä pointteja kirjoituksessaan. Kyoshon readysetissä on se ikävä juttu, että
muun merkkiset palikat ei mene heittämällä paikalleen. Jos siis ostat toisen merkkisen koneen, tarvitaan myös moottoripukki, uusi pakoputkisto sekä se kytkin tai dremelöintiä... Ja jos ostat Kyoshon moottoriiin vaikkapa sen viriputken, niin sepä ei mitoitukseltaan sovikaan muun merkkisen moottorin pakokäyrään.  :angry:

Eli tosiaan pidemmässä juoksusa auto, johon käy standardiosat, on kyllä helpompi ratkaisu. Tietysti, jos
ostat tuohon muun merkkisen moottorin, niin sittenhän se on jo aika "standardi". Mutta kustannuksiahan tuosta sitten kertyy.

Jos vielä hämmentää soppaa lisää, niin: Jos päädyt siihen muun merkkiseen moottoriin, .21 -kokoluokka
olisi siinä mielessä harkinnan arvoinen, että se sopisi suoraan 1/8-kokoluokan buggyyn. Eli jos vaikka innostut ostamaan vähän käytetyn kisapirssin rullaavana, niin moottori ja pakoputkisto olisikin jo valmiina.

Mutta mikä noista kolmesta vaihtoehdosta nyt olisi viisain, sitä en minä osaa sanoa!
Otsikko: Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
Kirjoitti: lol-ukkeli - 06.04.11 - klo: 16.03
jep :S kyllä tuo hpi g3.0 kone saattaa itseni mielestä olla sopiva....

Ajelen sillä sitten hetken ja myyn sitten koko auton pois ja ostan paremman auton. (=