RC10.FI

Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Janne A - 19.06.11 - klo: 02.05

Otsikko: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: Janne A - 19.06.11 - klo: 02.05
TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä

(https://lh5.googleusercontent.com/-trtmZ_rKO5A/Tf4tr5GXKlI/AAAAAAAAK_M/-iDqgO-90No/s640/panoraama.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-dFPi5ZKa7H8/Tf4swwfwxDI/AAAAAAAAK-4/U_2TX6M0KQw/s640/_DSC0823.JPG)
Lisää kuvia (http://bit.ly/finRC_M8SM_1_pics)

[youtube]Xk3IYYRcGxA[/youtube]

Katso Youtubessa (http://bit.ly/finRC_M8SM_1_vids)

Finaalin tulokset:

(http://dl.dropbox.com/u/3453719/2011_M81_results.jpg)

Loput tulokset: http://rc10.fi/index.php?topic=58118.msg533286#msg533286

EDIT: Video lisätty viestiin.
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: JiiIii - 19.06.11 - klo: 13.46
Olipahan makoisa päivä! Kyllä kannatti lähteä aamulla (yöllä) työntämään kohti Jyväskylää, Vantaalla tuli vettä ihan kunnolla ja Jkl:ssä lähes shortsikeli.

Kiitokset "omalle tiimille" mekkaamisesta ja ajo-ohjeista, ensi kerralla on fuililetkujen kiinnitys varmistettu nippusiteillä!

Loistava kuulutus ansaitsee myös erityiskiitokset. Ajaessakin pysyi selvillä tlanteesta, ja vaikka finaalista ei mitään jännitysnäytelmää syntynytkään niin mukavahan sitä oli seurata päivän päätteeksi, meillähän on selvästi "manttelinperijä" Korvenmaalle  :tongue:
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: TheJR - 19.06.11 - klo: 15.42
Oli kyllä hyvät ajot ekat sm kisat.

Alkuerät meni ihan hyvin pääsin 1/8 nousufiinaliin saakka mut sit meni varmaan nitro pakokaasut silmiin niin ei pystynyt oikeen ajaa harmi+ auto toimi moitteitta.

Kiitos myös kaikille jotka auttoivat tankkauksessa. Salossa jatkuu :smiley:
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: hmort - 19.06.11 - klo: 16.10
Joo kisat on ajettu... Kiitos järjestäjille kisat meni hienosti.
Älkää ottako henkilökohtaisesti vaan ajatelkaa näitä muutamia asioita parannuksina....

Kisoissa oli monta aloittelevaa kuskia jotka eivät ole tottuneet kisarutiineihin...
-Kun erät jaetaan laittakaa ne selvästi paperille ja ilmoitustaululle. Nyt porukka ei tiennyt mikä oli numero mikä oli erä mihin kuuluivat yms yms. jengi arpo eriä ja välillä oli jopa lähdössä 13 kuskia... Ja välillä vissiin puutui porukkaa ... Nämä vaan tulevia kisoja varten ettei uudet kuskit jää sen takia pois kun ei tiedä missä milloinkin ajaa...

Terveisin: Henry Mört
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: hmort - 19.06.11 - klo: 16.12
Täältä voi lukea meidän kisapäivästä tarinaa... http://gamblerracing.eu/
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: *HOKE* - 19.06.11 - klo: 18.04
Negatiivisena palautteena että radalla ei ollut tarpeeksi isoa peiliä minkä luokse olisi voinut mennä kiukuttelemaan sille joka syyllistyi aloittelijamaiseen mokaan jonka johdosta varma finaalipaikka sivusuun.
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: sakke_ - 19.06.11 - klo: 18.39
Olipahan melkonen päivä lievä väsymys vaivas koko päivän kun autoo tuli vielä kasattua klo.4.10 asti kisapäivän aamuna sitten 1h 50min unta ja radalle elämän ekaan polttiskisaan. Kisa sujuikin sitten polttishomman rutiineja opetellessa ja auton moottorin säätöjä ihmetellessä.
Autona oli Mugenin MBX-6 EU kit johon sain hyvät setupit jo kasauksessa Jarelta ja auto toimi kuin junan vessa koko päivän.
Ainut hajonnut osa koko päivänä oli kaasuservo joka päätti elämänsä savuna 3 ajetun gallonan jälkeen ja yksi alkuerä jäikin sen takia kesken.
Itse menos tyssäs semeihin kun auto jäi oman hölmöilyn takia liian rikkaalle ja ajosta tuli melkosta spedeilyä.  :smiley:

Tästä on hyvä jatkaa kohti kesän seuraavia kisoja.
Otsikko: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: jannes28 - 19.06.11 - klo: 18.49
Noniin. Ensimmäinen kisa takana. Auto toimi kuin junan vessa parhaimmillaan. Paljoa ei jaksanut päivän aikana säätää vaan keskityin ajamiseen. Suurimmat ongelmat olikin omassa ajossa. Paljon parempaankin olisi pystyny varmemmalla ajolla. Erissä usein ensimmäisellä kiekalla paras aika ja sitten aloin yrittämään liikaa.

Tie vei alkuerien jälkeen täpärästi 1/8 B. Sade oli lakannut just sopivasti ja ratakin oli suht kuiva. Ekassa mutkassa jäin viimeiseksi ja siitä sitten piti alkaa nousemaan. Moottorikaan ei ollut säädöissä, olikohan olosuhteet muuttuneet sen verran. Viimeisellä tankilla sitten saatiin kone laulamaan. Siihen mennessä oli jo nousua tapahtunut vaikka kämmäilin ihan sairaasti. Takahyppyrikään ei sujunut kuin alkuerissä. Piti ajaa rauhallisemmin muutamassa itselle hankalassa paikassa, mutta ei mennyt kauaa kun alkoi taas yrittäminen yli taitojen. Tuloksena tais olla kuudes sija. Varmemmalla ajolla varmasti olisi 1/4  päässyt.

Positiivinen maku jäi kuitenkin kisoista ja omasta sijoituksesta. Tavoite oli ettei ole viimeinen :)

Varikkoalue oli kyllä aika pieni. Ja olisin myös toivonut selkeämmin alkuerien jälkeen tietoa siitä missä ajetaan. Kyllähän se sieltä selvisi kun jakso kysellä. Hyvät kisathan ne oli jokatapauksessa. Onnea Jyväskyläläisille hyvistä sijoituksista. Pojat on hiukan varmaan treenaillu rataa ;)

Kiitos myös muille Åbo kikkelseille hyvästä seurasta ja mekkaamisesta.

Tuli sellanen fiilis että kai sitä voisi kaikki kisat kiertää tänä kesänä niin oppis ajamaan.
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: Janne A - 19.06.11 - klo: 20.21
Ekaan viestiin lisätty linkki kuviin.
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: _jtr_ - 19.06.11 - klo: 20.51
Järjestäjän puolesta kiitän kaikkia kilpailijoita hauskasta päivästä. Suurempia hermojen menetyksiä ei esiintynyt vaikka järjestelyt valitettavasti hieman takkuilivat sähkökatkojen ja ATK-ongelmien muodossa. Suuri kiitos myös talkooväelle kisojen läpiviennistä ja erityiskiitos kuuluttaja/laskenta kaksikolle Riku Toloselle ja Janne Aspiselle, päivä ei varmasti ollut helppo..

Itselle kisa oli ensimmäinen M8-luokassa ja erittäin hauskaa hommaa oli. Varikolla todellakin on rento meininki ja kokeneemmat neuvoivat ja jaksoivat vastailla lukuisiin tyhmiin kysymyksiini ajokaavioista, renkaista, auton säädöistä ja ihan kaikesta mikä mietitytti, kiitokset siitä, helpotti kisapäivää huomattavasti.. :cool:

+Nymannin autonvuokra ja loistavasti toiminut mekkausapu
+Mugen & Alpha A852 oli suorituskykyinen ja varmatoiminen paketti
+Jaren voitto
+rata kesti hyvin koko päivän
+hyvät väännöt pitkin päivää useiden eri kuskien kanssa
+kuulutukset
+Seppälän soramontun paras kanttiini
+varikon yleisfiilis

-Häiriöt järjestelyissä ja päivän venyminen
-Nostohommat tässä luokassa näytti monelle olevan melko ylivoimaista suoritettavaa..
(Nostajille hyvä ajatusmalli on nostaa autoja niin kuin omaakin autoa toivoisi nostettavan)

Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: *HOKE* - 19.06.11 - klo: 21.32
-Nostohommat tässä luokassa näytti monelle olevan melko ylivoimaista suoritettavaa..
(Nostajille hyvä ajatusmalli on nostaa autoja niin kuin omaakin autoa toivoisi nostettavan)


Sanos muuta...
Jos minä toteaisin tuon niin taas tulis naurettavaa kiukuttelua niskaan ja nostaisin vain entisestään urpo pisteitäni.   :cheesy:

Mutta juuri näinhän se on.
Minutkin nostettiin kerran isolla hyppyrillä alastulossa perä menosuuntaan.
Pikkusen oli tilannetta päällä kun siinä piti yrittää kääntyä ja autoja tippuu taivaalta.

Ja ainiin... joku neropatti vois tietty tähänkin todeta... "ei tarvii kaataa"
Doooh... no niitä tulee jokaiselle... myös sille neropatille. Silloin olis todellakin jokaisesta kuskista mukava kun se auto nostettaisiin nimenomaan siten kuten sen homman toivoisi itsellekin tapahtuvan.
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: Bridge - 19.06.11 - klo: 21.43
Tulokset finaalista, semeista ja 1/4'sta

edit: Lopputulokset lisätty liitteeksi
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: Bridge - 19.06.11 - klo: 21.45
Ja sitten 1/8, 1/16....
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: Janne Rantaruikka - 19.06.11 - klo: 22.17
-Nostohommat tässä luokassa näytti monelle olevan melko ylivoimaista suoritettavaa..
(Nostajille hyvä ajatusmalli on nostaa autoja niin kuin omaakin autoa toivoisi nostettavan)
Mutta juuri näinhän se on.
Minutkin nostettiin kerran isolla hyppyrillä alastulossa perä menosuuntaan.
Pikkusen oli tilannetta päällä kun siinä piti yrittää kääntyä ja autoja tippuu taivaalta.

Itse seurasin jotakin lähtöä (taisi olla tuo HOKEn mainitsema tapaus) juuri sieltä takakolmosen luota aidan takaa ja nostaja siinä kohdassa oli kyllä aika väsynyt kaveri. Jos auto kaatui keula tulosuuntaan niin hän käänsi sen vain pyörilleen ja se tapahtui vielä useaan kertaan samassa lähdössä. Eikä nostamisessa ollut mikään kiire vaikka autoja ei tullut hypystä niin rauhallisesti kävellen auton luokse ja jalalla pyörilleen...ja perä menosuuntaan tietenkin.
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: CluBBaH - 19.06.11 - klo: 22.30
Tosiaan kirjaillaanpa jotain palautetta järjestäjälle, omasta ajosta kun ei paljon kerrottavaa ole.

Plussaa ehdottomasti rata, hauska ja tarpeeksi vaikea..ainakin mulle :)

Parannettavaa löytyy myös radasta että järjestäjän taholta.

-Ratavarikko on aivan liian kapea ja lyhyt, siis se välikkö jossa pitäis mahtua tankkaamaan auto jne.

-kuulutukset, siis niiden kuuluminen.
  Mekkaajana ja korokkeella ois pitän olla peltorit päässä ettei pää irtoa kun kuulutettiin jotain, kun taas samaan aikaan sai arvailla että mikähän erä mahtaa ajaa kun ei varikolle mitään kuullut eikä aikataululappuja ollut ylimääräisiä?!?

-Nostopaikkojen puuttuminen, Kuulutusten selkeys, kilpailunumerot ja ajajakokouksessa asioiden kertominen, toki konkareille riittää tuokin tieto mutta kisoissa ekoja kertoja olevat oli varmasti aika ulapalla pitkin päivää.

-Erät alkaa silloin kun alkaa, eikä sitten kun porukka saa itsensä raavittua paikoilleen.

-Tämä ei koske järjestäjää muilta osin kuin että siitä näköjään pitäisi muistuttaa joka kerta. Eräitä nostosuorituksia seuranneena ei voi kuin ihmetellä miten jotkut luulevat olevansa velvollisuuksien yläpuolella.
Autot heitellään radalle mitenpäin sattuu ja minne sattuu, lompsitaan paikalle ja nepataan kengällä auto pystyyn nenä siihen suuntaan missä nyt sattuu olemaan, toisten autojen eteen ja mitä vielä.

Loppupeleissä varsin hienot kisat, sääkin suosi vaikka kuinka foreca ja ilmatieteenlaitos koittivat yhdessä tuumin sabotoida kisan :)
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: jannes28 - 19.06.11 - klo: 22.47
-Nostohommat tässä luokassa näytti monelle olevan melko ylivoimaista suoritettavaa..
(Nostajille hyvä ajatusmalli on nostaa autoja niin kuin omaakin autoa toivoisi nostettavan)


Sanos muuta...
Jos minä toteaisin tuon niin taas tulis naurettavaa kiukuttelua niskaan ja nostaisin vain entisestään urpo pisteitäni.   :cheesy:

Mutta juuri näinhän se on.
Minutkin nostettiin kerran isolla hyppyrillä alastulossa perä menosuuntaan.
Pikkusen oli tilannetta päällä kun siinä piti yrittää kääntyä ja autoja tippuu taivaalta.

Ja ainiin... joku neropatti vois tietty tähänkin todeta... "ei tarvii kaataa"
Doooh... no niitä tulee jokaiselle... myös sille neropatille. Silloin olis todellakin jokaisesta kuskista mukava kun se auto nostettaisiin nimenomaan siten kuten sen homman toivoisi itsellekin tapahtuvan.

Tähän täytyi vielä tarttua. Itsellä on tapana ottaa mieluummin hieman juoksuaskelia nostohommissa. Rehellisesti sanottuna kyrsii jos joku löntystelee pikkuhiljaa autoa kohti ilman huolen häivää. Siksi itse en  tee niin.

Siinä seiskan loppupäässä oli välillä hankala nostaa kun piti seurata seiskaa ja selän taakse kaatui myös autoja. siinä olisi voinut olla toinen joka katsoo toiseen suuntaan. Mutta se takahynda oli todella hauska paikka nostaa  :azn: Siinä sattui ja tapahtui, ja sai oikeasti tehdä duunia. Kerran sai Thusbergin auton repiä aidan ja vanerin välistä pois. Oli meinaan piukassa. Ja parhaimmillaan siinä oli kolme autoa nurin ja kokoajan tulee lisää. Onneksi on vakuutus.
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: *HOKE* - 20.06.11 - klo: 08.48
Ja tarkennuksena ennenkuin joku taas ymmärtää väärin...
Ne nostajat joista täällä porukka yhtään tuppaa mainitsemaan, eivät ole aloittelijoita.
Aloittelijat kyllä hoitavat hommansa kunnialla ja jos virheitä sattuu niin ne menevät aloittelevuuden piikkiin ja lähes aina aloittelija paikkaa virheensä oppimalla siitä.
Eli tuskin kenelläkään on koskaan uusien kuskien toiminnasta ollut moitteen sijaa.

Nämä valituksen aiheet ovat nimenomaan kuskeista jotka omaavat jo vähintään parin vuoden kokemuksen tästäkin luokasta... + ties kuinka pitkä kokemus ylipäätään kisaamisesta.
Se nimenomaan pistää nyppimään kun joku jo vuosia kisaillut hoitaa tehtävänsä täysin vasurilla ja lähtee liikkeelle kuin rampautunut virtahepo suosta... eikä se liikkeelle lähdön jälkeinenkään olemus kyllä kovin yritteleväiseltä vaikuta ja huolellisuus on välillä tasoa 1v.

Toinen mikä pistää myös kiukuttamaan on se jukoliste kaasuttaminen kun nostaja menee ottamaan autosta kiinni.
Ja tämäkin nimenomaan jälleen kokeneilta kuskeilta.
Yksi kysyi hiitin jälkeen että mitä ihmettä mä huidoin enkä heti nostanut. "älä polje kaasua kun autosta pitäis ottaa kiinni... meni savet jo silmille"  Nokun sammuu muuten.
Tällekin henkilölle kerroin jälleen muistin virkistämiseksi että sehän kerrotaan jo lähes joka kisassa ohjaajakokouksessakin että kaasua ei paineta silloin kun nostaja on jo paikalla ja ilmoitin myös että seuraavalla kerralla en sitten nosta mikäli tapahtuu pienikin kaasutus kun olen jo autossa kiinni.
No näköjään meni viesti perille, koska seuraavilla nostokerroilla homma toimi niinkuin kuuluu.
Ja nimenomaan kun tämä ei ollut ainoa tapaus, vaan samassa erässä oli vähintään toinen samaa tekevä.
Tähänkin vielä sitten tarkennus että kyseessähän oli siis se erä 6... eli jokainen tietää että kyseisessä hiitissä ei ole yhtäkään kuskia joka ei tietäisi ettei sitä kaasua poljeta kun nostaja on jo paikalla.
Eli joo... senkus polkee sitä kaasua niin paljon kuin huvittaa siinä vaiheessa kun kaataa... Mutta heti kun nostaja tulee edes lähelle niin jarru päälle.
Tämä homma on ollut selvä ties kuinka monet vuodet ja vuosikymmenet.
Aivan kuten se nostaminenkin.
On toimittu hienosti jo vuosia ja yhtäkkiä näkee joissain henkilöissä sitä "unohtamista"

Kyllä jokainen meistä tekee enemmän ja vähemmän virheitä.
Niistä ei koskaan olekaan kyse.
Vain siitä kun se nostotoiminta ei näytä välillä kiinnostavan tippaakaan...


Todella isoa plussaa aloittelijoille.
Tuli muutaman kerran seurattua miten hommat sujuu.
Näki kuinka oli halua oppia ja toimia oikein... ja miten nimenomaan katsottiin mallia muista eikä sormi suussa ihmetelty mitä pitäis tehdä.
Ja nimenomaan se mikä oli se suurin plussa... teki monia asioita jopa paremmin heti kylmiltään, kuin jotku kokeneemmat.
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: JTH_X - 20.06.11 - klo: 09.34

Aloittelijan näkökulmasta  :wink:

Harjoitukset ja alkuerät menivät niin kuin ne paperilla oli kerrottukkin ja muutamilta aktiivikuskeilta oli saatu neuvoa. Sitten alkoi arpominen kun 1/16 nousufinaali alkoi, katsottiin tuloslistalta, että ajamme B lohkossa ja haimme oikean numeronkin sen mukaan. No tulokset muuttuivat, muttei tietoa tullut paperille saakka ja meidän olisi pitänytkin ajaa A lohkossa. No tulimme kuitenkin paikalle B ja ajoimme siinä josta sitten Joonas pääsi jatkoon. Tämäkin homma on nyt hanskassa miten nuo nousut menee kunhan tuloslistan on kunnossa.

Ainahan aloittelijat vaativat enemmän paimentamista, olisi hyvä jos kuulutettaisiin ketkä ajavat seuraavassa erässä ja vielä tarkistettaisiin ennen radalle lähtöä, että oikeat ajajat ovat erässä.

Kuopion UA:lta oli nyt kaksi aloittelijaa ensimmäisessä kisassa ja yksi huoltomies  :azn: ja molemmat ajoivat vielä samassa erässä. Varikolla oli vipinää tankkauksessa. Meille savirata oli melkein kokonaan uusi tuttavuus kun meidän keskeneräinen rata on päällystetty kokonaan keinonurmella. Olimme käyneet Jyväskylässä harjoittelemassa kahtena päivänä saviradalla ajamista ja molemmat kuskit pääsivät 1/8 nousufinaaliin. Tänä kesänä kierretään loputkin osakilpailut ja hankitaan kokemusta seuraavaa kautta varten.


T: Jouko ja Joonas Hyvärinen + Tomi Hakonen
    Kuopion UA:n pienoisautoilijat
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: Tuukka - 20.06.11 - klo: 09.36
Ilmatieteen laitoksen kesäkissa oli ruosteessa ennustetta tehdessä. Hyvä niin. Se pieni sade ei tuloksellisesti vaikuttanut, mutta tietysti siivousurakkaa tuli.

Oma ajo oli harrastelua. Yhden kerran ennen kisaa ajettiin uutta autoa ja säädettiin se kohtuutasolle 30 asteisen Lavangon mukaiseksi. Lavangossa on pitoa ja rikkoutunut pinta - Jyväskylässä liukasta ja tasainen pinta. Kisan säätöaihe oli liukas perä, joka saatiinkin omin ja muiden avuin kuntoon, mutta etupää jäi ongelmaksi pidon ja siten kääntyvyyden puutteeseen. Auto ja ajo sujui ulkolinjoilla hyvin, mutta sisäosan liukkaat osat oli luistelua. Toiset ottivat ihan silmin nähden kiinni noilla osuuksilla.

Tuomaksen kaikki isovanhemmat oli katsomossa kannustamassa 1/4 finaalissa. Nelosista selkeä nousu semiin, jossa ei sitten edellä mainitusta setup syystä ajonopeus riittänyt finaalipaikkaan. Ei se kauaksi jäänyt, mutta kerrankin setuppi ratkaisi eikä inhimilliset tekijät. Vertailussa voittaja autoon oman auton etupää muistutti lähinnä tukkirekeä. Siinä aihe, johonka haetaan muutos ennen Saloa.

Jyväskylän rata oli meille uusi, mutta miellyttävä tuttavuus. Hyvä rataprofiili sekä pinta. Täytyy mummolareissuilla käydä ajelemassa.

Kisajärjestelyissä oli hieman puutteita, mutta toivottavasti ei se kohtalokkaasti vaikuttanut. Nousujen lähtöluettelot olisi ehdottomasti pitänyt olla seinällä vaikka sitten kynä+paperiteknologialla.

Itse pidin varikon ahtautta jonkinlaisena ongelmana. Mielestäni sen kontin takapuolen voisi putsata, jotta saataisiin yhdensuuntainen liikenne. Liki kaikilla oli autot käynnissä, kun ahtaaseen väliin mennään. Vahinkoja ei tiettäväsi sattunut, mutta turha riski kuitenkin.

Kilpailijoille annan kiitosta hyvästä käyttäytymisestä. Kerrankin ei ollut äänestämistä. Jatketaan samaan tyyliin.

Nostaminen on vaikea laji. Siksi sarjasääntöjen aloittelijaosioon kirjoitin aiheesta. Lukekaa se. Itseäni ottaa päähän lähinnä autojen "nostaminen" potkaisemalla. Paitsi, että se on epäkohteliasta, se voi olla myös kohtalokasta kaasulinkistölle.

Jarnolle myös erityisonnittelut suvereenista kisasta. Pitkästä aikaa uusi voittaja täysin omin ansioin.

Lisäksi toivon, että nämä uudet nimet saivat lisäpontta kiertää koko kauden kisat.

Ja lopuksi kisajärjestäjille iso käsi. Hyvät kisat!
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: Tuukka - 20.06.11 - klo: 09.47
Kiva kuulla JTH_X, että saitte kipinästä roihun lajia kohtaan. Jos jotain aloittelijaosion tekstiin jäi kirjottamatta, niin ilmoitelkaa. "Konkarin" on joskus paha asettua uuden kisaajan rooliin.

Nousuerien puuttuminen taululta on poikkeuksellista. En muista milloin viimeksi näin olisi käynyt.

Kuulutuksissa tulisi mainita enemmän eränumero varsinkin alkuerissä. Samoin kuin nousufinaalien kuskit on hyvä kuuluttaa.

Ehkä pitäisi kirjoittaa myös osio kilpailun järjestäjien asioista, jotta madalletaan kynnystä kisojen järjestämiseen sekä asiat olisivat tasalaatuisempia. Useinhan M8 kisoja järjestämässä on saman seuran ei "M8-kilpailijat" ja sähkiskisoja M8-kuskit.
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: _jtr_ - 20.06.11 - klo: 09.48
Paljon hyviä parannusehdotuksia ja aiheellisia huomautuksia järjestäjille, kiitos näistä.. Varmasti tulevaisuuden kisoissa varmistamme ettei printeissä tule enää ongelmia.. Myös rata-aluetta pyritään kehittämään ja siksi nämä maininnat varikosta yms. todella laitetaan korvan taakse. :azn: 
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: uijui - 20.06.11 - klo: 10.07
Näin krapulaisena mekkarina pisti silmään se varikon rännin ulostulo, joka oli ihan karmeessa kunnossa. Ja tuo nostamishomma on semmonen, että hyvä että siitä puhutaan. Itte olen aina pyrkinyt nostamaan vauhdilla, joskus sitä on ilmeisesti vähän liikaakin kun on tanssiaskeleiden otosta mainittu :afro: Joskus näkee myös valitettavasti näitä potkijoita ja viskelijöitä, ja nämä yleensä omaavat juurikin sen sarvikuonon lähtönopeuden. Tuo kaasuttaminen on joku nykyilmiö, viisitoista vuotta sitten kukaan ei todellakaan painanut kaasua kun auto oli selällään ja nostaja sen kimpussa.
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: *HOKE* - 20.06.11 - klo: 10.24
Jeps... se varikko oli tosiaan hyvinkin ahdas.
Ja tähän sitten päälle monien mekaanikkojen toiminta taas.

Vaikka ties kuinka moneen kertaan kuulutettiin että mekaanikot selkä konttia vasten niin ei.
Se ei vaan mennyt jakeluun.
Ei siinä mitään että se teki muidenkin mekaanikkojen homman vaikeaksi kun ei nähnyt missä se mekattava auto menee... ja liikkuminen oli lähes mahdotonta kun seistään keskellä väylää eikä missään nimessä suostuta siirtymään ilman äänestystä ja vielä päälle tönäisyä.
Pahin ongelma oli tosiaan kuskeilla kun ei nähnyt omaa autoa.
Itse ainakin kerran ajoin jotain suoraan konttiin varikkosuoralla.
Ei ollut hajuakaan että siinä on auto, ennenkuin osui ja autot pulpahti mekkareiden takaa näkyviin.
Yleensä varikolta tuli lähdettyä ihan puhtaasti mutu tuntumalla... Reilusti kaasua ja sitten kun auto tuli siinä aidan vieressä näkyviin niin arvottiin mihin suuntaan lähdetään tähtäämään.

Toinen ongelma syntyi myös startissa.
Eli kun startti tapahtui niin jokainen mekaanikko joka oli mutkan kohdalla, blokkas aika tehokkaasti näkyvyyden.
Tuli semin startissa vedettyä ties kuinka monta metriä "näin se muistaakseni meni viimeks" tyylillä.
Silmät kii ja fiilispohjalta.

Starttaamiseen äänitorvi... tai torvi äänessä...
Jokatapauksessa äänestä liikkeelle.
Lippumies asettuu siten että jokainen mekaanikko näkee hänet...
Mekaanikon kun tarvitsee nähdä että milloin auto lasketaan maahan.
Ei kuskin tarvitse katsella lippumiestä muten kuin näkee milloin lippu on lähellä maata... siirtää katseen omaan autoon... näkee kun mekkari täräyttää auton maahan... TÖÖÖÖÖT ja kaasu pohjaan.
Nyt näki tosiaan kuinka mekaanikko ei ollut aina varma milloin auto pitää laittaa maahan... päät pyöri ja niskat oli ympäri.
Kuskeille taas erittäin hankala katsella ensin pää oikealle... ja sitten kun lippu pomppaa ylös niin pitääkin kääntää pää vasemmalle ja etsiä oma auto siitä liikkeelle lähteneestä rykelmästä.
Nostopaikkojen merkkaus ja numerointi.
Kuskit oman numeronsa mukaisiin nostopaikkoihin.
Tällä tyylillä voidaan valvoa ketkä ovat nostopaikallaan ja ketkä eivät.

Sinäänsä pieni, mutta minua ja näköjään muutamaa muuta selvästi haitannut asia oli korokkeen kaiteen korkeus.
Oli aivan pakko käyttää koroketta jalkojen alla.
Muuten kun olisi tarvinnut pitää ohjainta leuan korkeudella ja täysin ajotapaan kuulumattomalla tavalla.
Onneksi korokkeella oli jonkun askelma minkä päältä pystyi ajamaan... vaikkakin asento oli aika epämielyttävä kun joutui seisomaan jalat yhdessä.
Semeihin kannoinkin kainalossa leca harkon...  Kyseisessä semissä ainakin kolme kuskia ajoi käyttäen jotain koroketta että yletti nostaa ohjaimen edes kaiteen yli.
Noin 20-30 senttiä kaidetta matalemmaks tai korokkeen lattiaa ylemmäs... vai mitä se leca harkko korkeudeltaan onkaan... Sen korkuisen korotuksen päällä seisten oli kaide tutulla korkeudella.

Ja huom huom... Nämä eivät olleet valitusta tai äänestämistä jne... puhtaasti kehitys ehdotuksia.
Yleisestihän kisat menivät seuralta joka ei ihmeemmin polttis SM kisoja ole järkännyt, erittäin mallikkaasti ja vaikka pieniä kalustollisia ongelmiakin oli niin lopulta niistäkin selvittiin.
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: Janne A - 20.06.11 - klo: 11.51
EDIT: Kalustokartoitus siirretty toisaalle.
Otsikko: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: racersrcshop - 20.06.11 - klo: 15.01
Hoke on aivan oikeassa. Kaide oli liian korkealla ja jos olisi halunnut ajaa normaalissa asennossa, olisi pitänyt seistä niin takana että ei näe mitään. Itse en tajunnut ottaa mitään harkkoa mukaan :)

Itselle juurikin 1/8 lähdössä kävi niin että ei nähnyt yhtään mitään ensimmäisessä mutkassa siitä korokkeen oikeasta reunasta kun mekaanikot seisoi edessä. Siinä sitten tapahtui jotain ja olin viimeisenä. Jos mekaanikot olisivat odottaneet kyykyssä että autot pääsevät kunnolla liikkeelle, niin tätä ongelmaa ei varmaan olisi ollut.

Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: -PM- - 20.06.11 - klo: 16.21
Ihan hyvät kisat oli. Aioastaan yks asia jäi vähän vaivaamaan. Rata oli sileä kuin touring baana ja ei kulunut ollenkaan, niin miksi perjantaina ei saanu reenata? muuten kaikki meni hyvin.  :afro:
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: _jtr_ - 20.06.11 - klo: 17.30
Ihan hyvät kisat oli. Aioastaan yks asia jäi vähän vaivaamaan. Rata oli sileä kuin touring baana ja ei kulunut ollenkaan, niin miksi perjantaina ei saanu reenata? muuten kaikki meni hyvin.  :afro:

Viikko ennen kisoja radan kuivuus ja mureneminen oli huolestuttavaa, mutta edeltävän viikon sateet onneksi tekivät radasta yllättävänkin kestävän ja hyvä niin.. Seuraavaksi mennään vuorostaan sitten muiden kotiradalle. :wink:
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: Janne A - 20.06.11 - klo: 17.31
^ Kauden alussa ajetussa Maastosarjan kisassa rata meni huonoon kuntoon jo sähköautoilla. Siitä oletus, että jos radalla oltaisiin ajettu päivä treeniä usean kymmenen polttiksen voimin, niin sitten baana olisi ollut aika raffissa kunnossa.

Edit: jussi ehti ensin.
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: mikari - 20.06.11 - klo: 17.40
Täältä voi lukea meidän kisapäivästä tarinaa... http://gamblerracing.eu/

Hei Henkka, ihan hauska rapsa mutta missä testasitte renkaat ennen alkueriä ? Jossain metsätielläkö?

Lainaus
Ajattelin ettei tästä kisasta tule mitään kun poika oli todella äkäinen. Säädeltiin muutamia pikku juttuja autoon ja Max sanoi että auto on ihan ok ajaa. Nyt alkoi renkaiden testaaminen… Testasimme Aka Cityblock, PL Revolver ja Caliber renkaat. Max valitsi niistä Revolverit. Aika-ajot meni hieman pipariksi koska 1 erässä oli liikaa yritystä. 2 erässä tuli Ok tulos
.
Otsikko: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: jannes28 - 20.06.11 - klo: 17.43
Eiköhän ihan treenierissä.  Ja eipä siellä renkaita merkattu ;) itsekin tuli vaihdettua viimeiseen alkuerään kumit...
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: Aapeli - 20.06.11 - klo: 20.08
Jollain on kyllä hyvät suhteet yläkerran kannssa - oli taas loistava sää.

Eka tuttavuus meillä tuohon rataan ja olihan se tosi hieno ajaa.  Uskomattoman hienoa hypätä pitkään ja turvallisesti. Haastetta riitti silti hypyissä ja monessa muussakin paikassa. Oli vauhdikasta, oli hidasta ja liukasta, oli röykkyä ja pomppua... Erinomaisen vaihteleva rata.  Varikon ja ympäristön puutteista olen samaa mieltä kuin muutkin.

Täysin rataa ei päivässä opittu, sillä aika paljon jäi vielä sekuntteja eroa Jarnon häikesevään vauhtiin verrattuna. Onnea voittajalle.

Päivä oli pitkä, mutta koska heti tekis mieli ottaa uusiksi, niin oli se onnistunut.

Kiitos järjestäjille!

J.K. Esitin kissassa vastalauseen kilpailun johtajalle siitä, että teknisen kympin aikana ajettiin radalla (muu kuin teknisen kympin ottanut). Sitä ei käsitelty ilmeisesti mitenkään. Mielestäni se tastaus oli laitonta. Perustelen näkemystäni M8 (sarja)sääntöjen kohdalla 4.5.  En jättänyt asiasta protestia. Case closed.
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: PMi - 20.06.11 - klo: 22.34


J.K. Esitin kissassa vastalauseen kilpailun johtajalle siitä, että teknisen kympin aikana ajettiin radalla (muu kuin teknisen kympin ottanut). Sitä ei käsitelty ilmeisesti mitenkään. Mielestäni se tastaus oli laitonta. Perustelen näkemystäni M8 (sarja)sääntöjen kohdalla 4.5.  En jättänyt asiasta protestia. Case closed.

AKK sääntökirja, Pienoiautoilun kilpailusäännöt 3.6.3. EFRA polttomoottorimaasto kertoo taas että rata on suljettu kaikilta kun 10 min korjaustauko on otettu teknisen syyn takia. Miksi sarjasäänöissä eritavalla?
Niin, eikä päätös ollut puhtaasti minun vaan tpj oli myös avoimen radan takana.

Sääntökohta korjattu, tuli pienellä präntätty teksti luettua väärästä kohtaa .
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: -Jari- - 20.06.11 - klo: 22.41
Toinen asia joka sarjasäännöissä mainitaan on numeroidut nostopaikat (4.6. Rata) joita ei ollut. Numeroitujen nostopaikkojen lisäksi olisi hyvä jos ilmoittautumisen yhteydessä jaettavan aikataulun kääntöpuolella olisi ratakartta johon on merkattu nostopaikkojen nostosektorit.

Nostopaikkoja voisi ehkä myös miettiä tulevia kisoja varten vähän uusiksi, liitteenä havainnollistava kuva :)
Toi sinisellä merkattu radankohta oli sellainen jolle ei ollut dedikoitua nostajaa ja siihen kaatui aika usein autoja. Sitä hoiti vaihtelevasti joko takasuoran triplan takana ollut nostaja, tai kuvan punaisella merkattu nostaja jonka pääasiallinen nostosektori on merkattu kuvaan. Muutaman kerran näin varikolta mekkarin nostamassa 7-suoran päähän kaatunutta autoa kun punainen nostaja oli nostamassa siniselle alueelle kaatunutta autoa.

Oma kisa alkuerien 18 ja lopputuloksissa 1/4B:n ensimmäinen putoaja eli varmaankin 25. Tulokseen voi olla ihan tyytyväinen ottaen huomioon lähtökohdat:
-auto kaksi kautta ajettu ja väljä kun mikä
-iskarit tehty viimeksi viimesyksyn PM:iin
-treeniä koko keväänä 1½ tankillista lavangossa
-renkaat vuonna 2009 hankitut AKA CityBlock HARD:it (oli toki käyttämättömät  :afro: )
-kaasuservo alkoi pätkiä 1/4 finaalin aikana

Jos olisi edes vähän kerennyt treenata niin suoraan semipaikkaan olisi kyllä ollut mahdollisuus, nyt puuttui ajotuntuma ihan täysin. Toisen eräkierroksen tulos 11 oli ainoa puhdas ajo kun malttoi ajaa riittävän hiljaa ja tarkasti omaan tasoon nähden, eka ja kolmas eräkierros meni oman hölmöilyn ja yliyrittämisen takia kaateluksi. 1/4 finaalissa alkoi mystiset ongelmat, välillä tuntui ettei auto reagoi mitenkään vaikka kuinka kaasutti/jarrutti/käänsi. Kotona sitten totesin että kaasuservo on done.
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: *remppa* - 20.06.11 - klo: 22.54
Onko tulossa vielä lista kilpailijoiden loppusijoituksista ?
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: sahu - 20.06.11 - klo: 23.49
Omat kisat meni miten meni...alkuerät suht p**seelleen(kahdessa erässä auto stumppas kun meni paineletku vauhtipyörän ja pohjan väliin, ei sit oppinu ekakerrasta mitään), mut kuitenkin 1/8:sta nousu 1/4:een mutta sit 1/4:ssa ekan tankkauksen jälkeen sitten jossain vaiheessa taistelun tuoksinnassa hukkasin toisen etuiskarin ja kulkihan se TheCar vielä mutta ei ollu ihan kymppi ajettava.

Linkistä pitäs löytyä muutamia kuvia finaalista...
https://picasaweb.google.com/110833073760469557685/M8SMJyvaskyla?authkey=Gv1sRgCOvayJLXwoTbvgE&feat=directlink (https://picasaweb.google.com/110833073760469557685/M8SMJyvaskyla?authkey=Gv1sRgCOvayJLXwoTbvgE&feat=directlink)
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: -Tony- - 21.06.11 - klo: 07.52
J.K. Esitin kissassa vastalauseen kilpailun johtajalle siitä, että teknisen kympin aikana ajettiin radalla (muu kuin teknisen kympin ottanut). Sitä ei käsitelty ilmeisesti mitenkään. Mielestäni se tastaus oli laitonta. Perustelen näkemystäni M8 (sarja)sääntöjen kohdalla 4.5.  En jättänyt asiasta protestia. Case closed.

On se hyvä että joku tietää säännöt, sehän tarkoittaa että kaikki eivät jätä niitä lukematta.

Olin tässä kilpailussa tuomariston puheenjohtajana ja annoin luvan ajaa teknisen kympin aikana kun luulin muistavani kyseisen säännön niin menevän.  Kuulin asiasi kun siitä huomautit, tähän mennessä oli ajettu noin 5 min teknistä kymppiä.  Kilpailunjohtajan kanssa katsoimme asian sitten sarjasäännöistä ja totesimme että olin tehnyt väärän päätöksen. Tässä vaiheessa teknistä kymppiä oli jäljellä enään 2 minuuttia joten en nähnyt enää syytä keskeyttää ajoa. Eli tämän virhepäätöksen voi laittaa kokonaan minun piikkiin.

Nyt kun asiaa on käsitelty tälleen julkisesti, niin luulen että monet muistavat tämän sääntökohdan paremmin. Sarjasäännöissä annetaan lupa ajaa vain teknisen kympin ottajalle ja sääntökirjassa ajaminen kielletään kokonaan. Toivottavasti luokkayhteyshenkilö ja lajiryhmä yhtenäistävät näiden kahden opuksen säännöt.
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: Tuukka - 21.06.11 - klo: 09.29
Efran M8-säännöissä on totaalikielto kaikille autoille teknisen kympin osalta. Aiemmin M8- säännöissämme ei saanut kuin kympin ottanut korjata autoa. Nyt meidän sääntö on, että kaikki saa roplata, mutta vain kympin ottanut ajaa. Mielestäni se on ihan ok, mutta olkaa toki eri mieltä. Suomen sääntökirja taitaa olla suuremmankin remontin tarpeessa. Sitä ei ole taittu uudelleen kirjoittaa vuosiin.

Jatketaan tätä kymppikeskustelua siellä sääntöosiossa, jos asiaa lisää tulee.

Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: Janne A - 21.06.11 - klo: 09.59
Linkistä pitäs löytyä muutamia kuvia finaalista...
https://picasaweb.google.com/110833073760469557685/M8SMJyvaskyla?authkey=Gv1sRgCOvayJLXwoTbvgE&feat=directlink (https://picasaweb.google.com/110833073760469557685/M8SMJyvaskyla?authkey=Gv1sRgCOvayJLXwoTbvgE&feat=directlink)

(https://lh5.googleusercontent.com/-A_w6Z9VB2z8/Tf-rh66OvfI/AAAAAAAAAEU/Ay3OB54Urek/s512/IMG_0820.JPG)

Hyviä tilannekuvia, kiitos.
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: *HOKE* - 21.06.11 - klo: 10.18
Idyllinen tausta maisema.
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: Tuukka - 21.06.11 - klo: 10.34
Mad Max kulissit? Ja eikös siellä kuvassa yksi Max olekin?
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: Bridge - 21.06.11 - klo: 11.59
Onko tulossa vielä lista kilpailijoiden loppusijoituksista ?

Lisäsin lopputulokset aikasempaan finaalitulos viestiin...
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: _jtr_ - 21.06.11 - klo: 12.09
Onko tulossa vielä lista kilpailijoiden loppusijoituksista ?

Lisäsin lopputulokset aikasempaan finaalitulos viestiin...

Heinoset väärinpäin tuloksissa..
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: *HOKE* - 21.06.11 - klo: 13.04
Ei ainakaan tällähetkellä näytä olevan.

Eli Arto oli sijoituksissa ennen Aria
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: Tuukka - 21.06.11 - klo: 13.25
Ainakin semiin jääneiden sijoituksissa on virhettä. Katsokaapas rauhassa ne tulokset vielä läpi.
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: pOINTER - 21.06.11 - klo: 13.26
Finaalin tuloksessa oikein, lopputuloksissa väärinpäin.

Kummones tuomarilinja kisoissa oli, kun ei siitä ole kommenteissa mitään vielä kuulunut?
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: Janne A - 21.06.11 - klo: 17.04
Tehdäämpä finaalin kalustokartoitus, eli:

Sijoitus/Kilpailija/Auto/Kone/Renkaat/Fuili
01. Jarno Siltanen/Mugen/Ninja/AKA Impact SS/Tornado
02. Teemu Leino/Xray/LRP/AKA/Tornado
03. Simo Ahoniemi/Mugen/Ninja/AKA CityBlock SS/Tornado
04. Matias Kuusinen/Mugen/Ninja/AKA Impact SS/Tornado
05. Petri Mylläri/Team Losi/O.S./AKA/O'donnel
06. Tomi Salonen/Mugen/Ninja/AKA CityBlock SS/Tornado
07. Arto Heinonen/JQ/Hudy/AKA/Team Saxo
08. Jussi Rinne/Mugen/Alpha/AKA CityBlock SS/Tornado
09. Joseph Quagraine/JQ/JQ/ProLine/Sidewinder
10. August Poutiainen/Xray/Ninja/AKA CityBlock SS/Byron
11. Ari Heinonen/JQ/JQ/AKA/Team Saxo
12. Henry Salmen/Team C/Precirotate Racing/AKA CityBlock SS/Team Saxo

Täydentäkää, ken tietää.

Edit: lista valmis. Teen tästä graafisen mallin huomenna.
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: micsa - 21.06.11 - klo: 17.40
Lopputuloksissa näyttäis tosiaan olevan hieman tarkistamista, oma sijoitukseni näyttäis heittävän yhellä pykälällä.
Samaten kattelin, että M. Eklund joka ajoi semeissä on jäänyt 1/4 finaalissa tippuneen taakse tuloksissa.
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: *remppa* - 22.06.11 - klo: 08.34
Kuka tietää, mikä on ollut aikaisemmin käytäntö loppusijoituksia laadittaessa: laitetaanko nousufinaalissa pudonneet paremmuusjärjestykseen ajan vai sijoituksen mukaisesti?
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: *HOKE* - 22.06.11 - klo: 08.39
Aina tuloksen mukaan

Eli aivan sama vaikka olisi esim omassa semissään 7. tuloksella 30 läppiä jne jos toisessa semissä on oltu 10. tuloksella 31 läppiä.... Se kovemman tuloksen ajanut on lopputuloksissa korkeammalla.
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: *HOKE* - 22.06.11 - klo: 09.35
Jahas... tuli vilkaistua tuloksia kun remppa kyseli.

Tulokset ovat virheelliset.
Mattila kun kuuluisi olla halosen edellä jne.

Nyt äijät tuloksia korjailemaan ennenkuin niitä on eteenpäin toimitettu.


Tässä tulokset oikein:


1.  Jarno Siltanen   63/45:11.368
2.  Teemu Leino      62/45:20.386
3.  Simo Ahoniemi   60/45:00.526
4.  Matias Kuusinen   60/45:18.052
5.  Petri Mylläri   60/45:18.533
6.  Tomi Salonen   58/45:36.398
7.  Arto Heinonen   55/45:02.798
8.  Jussi Rinne      52/45:00.348
9.  Joseph Quagraine   52/45:37.595
10. August Poutiainen   51/45:30.816
11. Ari Heinonen   43/31:41.096
12. Henry Salmen   32/25:41.369
13. Tommi Alho      26/20:09,739
14. Turo Holm      26/20:14,339
15. Tuomas Lintula   26/20:19,107
16. Miikka Kauttu   26/20:50,313
17. Heikki Valtonen   25/20:12,928
18. Harri Peltomaa   25/20:14,833
19. Reijo Mattila   25/20:33,857
20. Jarno Halonen   25/20:38,603
21. Marko Eklund   24/20:27,621
22. Sakari Penttinen    23/20:23,023
23. Tuomas Thusberg   12/9:43,509
24. Markku Honkanen   11/9:18,834
25. Jari Valkola   25/20:48,590
26. Jari Eklund      24/20:04,074
27. Max Mört      24/20:12,904
28. Henry Kanerva   24/20:19,800
29. Harri Valli      24/20:31,793
30. Juho Hattunen   23/20:10,549
31. Antti Nurmikumpu   23/20:28,972
32. Jari Itävuori   22/20:02,537
33. Jani Hovi      22/20:13,996
34. Matti Jokelainen   22/20:14,032
35. Sami Huhta      22/20:18,053
36. Sami Lehvonen   22/20:38,176
37. Teemu Vesterinen   18/18:08,604
38. Juha Sartesuo   13/11:21,460
39. Lasse Ilvessalo   8/6:38,374
40. Tomi Björkman   1/51,318
41. Jani Lindqvist   23/20:01,683
42. Mikko Heikkilä   23/20:13,134
43. Tomi Hakone      23/20:46,335
44. Kari Kanervala   22/20:05,465
45. David Bendecon   22/20:12,206
46. Timo Nurmi      22/20:41,979
47. Janne Simola   22/20:52,436
48. Heikki Suontausta   22/20:55,283
49. Jukka Ruuskanen   21/20:18,136
50. Tomi Kiuru      21/20:24,027
51. Mika Uutela      20/20:16,648
52. Janne Löfgren   14/20:43,094
53. Joonas Hyvärinen   12/14:30,792
54. Petteri Jäntti   0
55. Jose Husu      0
56. Joona Haatanen   0
57. Joni Hietala   21/20:39,328
58. Aki Savolainen   17/20:22,011
59. Ari Nevalainen   12/11:12,419


Toivottavasti ei jäänyt ketään välistä.
Kertokaa jos joku puuttuu... muuten tarkistan illalla.

Eniveis... tuossa kaverit oikeassa järjestyksessä.
Eli viralliset tulokset ovat vähemmän viralliset kuin nämä  :police:
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: Stilo - 22.06.11 - klo: 21.39
Oli ihan kiva käydä taasen kokeilemassa huutogrossiakin. Valmistautuminen oli kohdillaan, pari tankillista lavangossa jonka aikana oli lähinnä ongelmia... Kalustoon oli siis luotto ihan täysin kohallaan kisapäivää varten. Kisapäivä tuli vielä aloitettua hienosti toteamalla, että STS halpiskoneessa jolla piti kokeilla ajaa kisat, oli reikä männässä. Noh huutihan se tietty testisession päätteeksi minuutin verran täysillä, mutta tottakai puristukset kannatti testata vasta kisapaikalla.

Kätevästi heti aamulla sitten uuden koneen sisäänajo ja eka treeni väliin (eikös ne ollut lahjattomille). Tähän vielä lisäksi jumittunut takadiffi, palanut starttiboxi ja hajonnut ponderi. Mutta onneksi kaksi kohtuullista alkuerää joilla suureksi ihmetykseksi suoraan semiin. Semistä vika nousupaikka finaaliin ja finaalissa sitten kuskin totaalista räpellystä kunnes ilmeisesti vajaaksi jäänyt vastarin akku loppui kesken.

++++ kelit suosi vaikka etukäteen näytti iha kauhealle
++ TeamC T8/Precirotate D5 kalusto oli suuri positiivinen yllätys, auto kesti finaalin useat triplan kouraamiset ja vauhtikin varsin hyvä testaamisen määrään nähden, koneessakin oli tarpeeksi potkua ainakin meikäläisen taidoille, isot kiitokset euroRC:n jampoille kalustolainasta!
++ mekkari jota ilman kisoista ei olisi tullut mitään, isot kiitokset Pylvikselle!
+ kuulutukset, jos jotain puuttui, niin finaalin aikana olisi voinut käydä koko tuloslistaa läpi vähän useammin
+ Jo syksyllä PM:t läpiajetut supersofti Cityblockit oli vielä finaalin jälkeenkin saman näköiset kuin päivän alussa, voi ajaa vielä seuraavatkin kilpailut
+ ajokulttuuri ei ollut ihan niin kauheaa kuin aikaisemmissa kisoissa joissa tullut ajettua, tai sitten sattui hyvä erä

- finaalilistat oli välillä arvoitus, ei kylläkään onneks omalla kohdalla haitannut
- nostopaikalle tuleminen tuntui joillain välillä olevan hakusessa
- finaalilähtöjen ensimmäinen mutka sokkona kun mekkarit seisoi edessä

Kiitokset vielä Vallille ja Clubbahille starttiboxien lainasta!

Jäi sen verran hyvät fiilikset että voisi suunnitella ajavansa useammankin kisan tänäkesänä.
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: Janne A - 22.06.11 - klo: 21.43
Ensimmäisessä viestissä nyt kalustotaulukko. Onhan muuten yllättävän hanurista koota noi grafiikat. :D
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: *HOKE* - 23.06.11 - klo: 00.18
Meinataanko tulokset korjata ennen AKK:lle lähettämistä, vai joko ne ovat sinne menneet???

Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: _jtr_ - 23.06.11 - klo: 07.46
Meinataanko tulokset korjata ennen AKK:lle lähettämistä, vai joko ne ovat sinne menneet???

Asia on Siltasella hoidossa ja korjaukset on huomioitu, kiitokset Hokelle vaivannäöstä.. :)
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: *HOKE* - 23.06.11 - klo: 12.02
Hyvä homma... pelkäsin vain etteivät ehdi mennä eteenpäin jonka jälkeen vois olla vaikeempi taas korjailla.

Mielenkiintoinen virhe tuolla 1/8 finaalissa myös noiden starttaamattomien osalta.
Ovat tuloksissa vaihdelleet paikkaa, vaikka eivät ole startanneet ollenkaan.
Eli tosiaan järjestys on niissäkin kuten ne laitoin, eli ensin Jäntti ja perässä Husu ja haatanen
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: HVoltage - 23.06.11 - klo: 14.13
Hyvä homma... pelkäsin vain etteivät ehdi mennä eteenpäin jonka jälkeen vois olla vaikeempi taas korjailla.

Ei niitä ole yhtään vaikea korjata. Kilpailusihteeri (ts. järjestävän seuran joku henkilö jolla on KITI hallussa) ihan itse ne tulokset näpyttelee sinne kitiin ja sieltä toki löytyy se "muokkaa" painikekkin.
 
Toki ethän tätä voinut tietää...
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: Aapeli - 23.06.11 - klo: 15.32
Kuskit ovat shown sankarit, mutta kyllä muillakin on hauskaa. Tässä tämän mekkarin kymmenen minuuttia kisoista.

Finaali oli alkamassa. Lämmittelin konetta, kuski oli lauteilla. Kävin läpi mielessäni asioita joita voi mennä pieleen. Uuden life-akun lataus ei ehkä ollut oikein näyttänyt normaalilta. Akku oli uusi ja ajettu vain yksi alkuerä ja semit; hyvin se oli ne palvellut. Ja latasinhan minä sen kuitenkin. Äh turhaa hermoilua. Lämmittelyn kolme minuuttia alkoivat, autot radalle.

Teknininen kymppi huudettu. Hyvä, mikä siunattu sattumus. Nyt kannattaa käyttää koko aika vastarin akun lataukseen tai tarvittaessa vaihtamiseen. Juoksin mekkauspöydälle. Autosta akku esille ja johdot kiinni. Latausnappula. Latausnappula ... Laturi ei toimi! Mitä, eikö laturin virtalähde toimi? Mitä? Ja joku kuuluttaa, että rata on auki, hä? Jatkojohtoa 40 metrin kela, onko sen läpösuoja poksahtanut, ei kai. Juoksin jatkojohdon toiseen päähän jossa odotti yllätys, töpseli oli irrotettu pistorasiasta. Kiitos! Laitoin takaisin ja juoksin katsomaan toiseen päähän joko virtaa tuli - ei tullut. Taas toiseen päähän ja nopea etsintä mistä virtaa saisi. Täytyi arvata joku. Sitten katsomaan toiseen päähän ja laturi toimii. Huh. Kello oli kuitenkin jo niin paljon, että ei enää kanattanut latailla.

Laitoin auton kasaan ja juoksin takaisin varikolle. Yritin vielä nopeasti kysellä syytä sääntörikkomukseen. Aloitin pulssin tasoittelun samalla kun muilla alkoi pulssi nousta, uusi lämmittely alkoi - alea iacta est.

Arvatkaa uuvahtiko akku finaalissa ja pitikö se käydä vaihtamassa kesken kisan?
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: *HOKE* - 23.06.11 - klo: 16.55
Hyvä homma... pelkäsin vain etteivät ehdi mennä eteenpäin jonka jälkeen vois olla vaikeempi taas korjailla.

Ei niitä ole yhtään vaikea korjata. Kilpailusihteeri (ts. järjestävän seuran joku henkilö jolla on KITI hallussa) ihan itse ne tulokset näpyttelee sinne kitiin ja sieltä toki löytyy se "muokkaa" painikekkin.
 
Toki ethän tätä voinut tietää...

Noh... lähinnä tarkoitin että kun ne kerran on laitettu niin sitten on kädet pyyhitty ja ne ovat siellä.
Oliko tuo toissakesänä vai viimekesänä kun jokin virhe oli tuloksissa muistaakseni koko kauden loppuun asti... joka toki korjailtiin ennenkuin SM lopputuloksia julisteltiin.

Mut eniveis. Helpointa korjata juuri silloin kun koko asiaa on tekemässä... kun eipähän ainakaan unohdu.

Tarkennuksena että tarkoitin sitä AKK sivuilla olevaa pdf listaa missä pisteet tulevat olemaan... Sitä ei ihan noinvain näpsäkästi kitin kautta muokkailla...
Tuskin listaa ylläpitävä taho käy kitistä sillointällöin tarkistamassa onko tuloksia muokkailtu.


Ps: mielenkiintoista miten tiedät mitä tiedän ja mitä en :laugh:
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: Bridge - 23.06.11 - klo: 18.02
Lopputulokset korjattu ja lopputulosten laskenta tapaa muutettu. Nyt nousuissa tippuneiden sijoitus määräytyy ajan perusteella. Pahoittelen aiheutunutta viivettä, mutta en voi tehdä päätöksiä kadunkulmassa huutelevien eläkeläismummojen juorujen perusteella vaan sääntökirjan mukaan. Lopputulosten laskentaan ei löydy suomen sääntökirjasta mitään mainintaa, joten jouduin pyytämään luokkayhteyshenkilöltä vahvistuksen laskenta tavasta.  Sääntö lopputulostenlaskentaan löytyy Efra'n sivuilta: http://news.efra.ws/fileadmin/documents/2011/03/Handb11General.pdf (http://news.efra.ws/fileadmin/documents/2011/03/Handb11General.pdf)  kohta 8.12.7.

*J*
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: *HOKE* - 23.06.11 - klo: 21.18
Mä luulin että kyseinen asia oli sinulle päivänselvä asia ja lähinnä tapahtunut vain kaiken keskellä pieni erhe...
Eihän kaikki asiat ole suomen säännöissä, vaan suomessahan mennään EFRA sääntöjen mukaan lukuunottamatta joitain pieniä eroja jotka erikseen suomen säännöissä. Tosin tais olla niin että tällähetkellä suomen säännöissä ei ole eroavaisuuksia missään kohdassa.

Ps: en mä ny ihan kadunkulmassa seisoskeleva juoruja huuteleva mummo ole  :wink:
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: Tuukka - 27.06.11 - klo: 10.27
Täytyy lisätä tulosten määräytyminen Suomen sääntökirjaan tai m8-sarjasääntöihin ettei tarvitse noin syvältä hakea ihan perusasiaa.

Suomen M8 säännöissä on muutama poikkeus EFRA sääntöihin. Alkueräpisteiden laskeminen väärin päin eli voittajalla 0 ja muille sijoituksen mukaan. Mielestäni tämä on parempi tapa kuin voittajalle paljon ja muiille vähemmän. Oma sijoitus = pistemäärä.

Pakoputkissa ollaan menty yleensä vuoden perässä eli  vanhatkin pillit ovat käyneet. EFRAn pillisekoilujen takia nyt on samat pillit kuitenkin käytössä.

Teknisessä kympissä saa Suomessa ajaa kympin ottanut.

Nostajalla on pakko olla suomessa kengät.

Meillä ei ole lipo/life säkkipakkoa ulkona.

Jotain muutakin varmaan on, mutta nämä ulkomuistista.

Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: Janne A - 27.06.11 - klo: 22.36
Tässä olisi minun kameralla olleet matskut. Pääsee tästä ainakin vähän fiilistelemään tunnelmaa, kun itse kisan läpivientiin ei tässä kauheesti oteta kantaa.

(http://1.bp.blogspot.com/_0sQShRNSxEg/Sj6YeEpk1AI/AAAAAAAAC-w/exmzFuXap04/s200/finRCVideos.jpg)

Youtube video: Jyväskylä - M8 SM #1 - A-main (http://bit.ly/finRC_M8SM_1_vids)
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: Midder - 28.06.11 - klo: 11.54
Vähän pisti silmään  videosta tuo lopun auton heitto varikolle, että noinkohan niitä autoja sitten kisoissa paiskotaan.  :shocked:
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: *HOKE* - 28.06.11 - klo: 12.16
Kisa oli ohi.
Josen auto hajos maaliin tullessa kyseisessä kolarissa jonka hyvin näkee.
Ekkuli heitti auton ihan nätisti ja auto vain kaatuikin katolleen koska taisi hipaista putkeen tai jotain.

Eihän tuossa heitossa ollut mitään ihmeellistä kun otetaan huomioon minkälaista ryskettä autot joutuvat sietämään koko finaalin ajan.

Eikä tietysti tuollaista auton vippausta olisi tapahtunut mikäli kisa olisi ollut käynnissä.

Mut eniveis... en näe tuossa heitossa mitään ihmeellistä.
Ainoastaan sen että auto sattuikin kaatumaan...
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: Janne A - 28.06.11 - klo: 12.16
Vähän pisti silmään  videosta tuo lopun auton heitto varikolle, että noinkohan niitä autoja sitten kisoissa paiskotaan.  :shocked:

Yleensä tuikataan vielä tuleen.  :evil:
Otsikko: Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
Kirjoitti: Midder - 28.06.11 - klo: 12.30
Jaa että josen auto no sillä sitten mitään väliä.  :grin: