RC10.FI

Kilpailut => Kilpailukutsut => Aiheen aloitti: Fullspeed RC - 21.11.11 - klo: 16.30

Otsikko: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: Fullspeed RC - 21.11.11 - klo: 16.30
Kilpailu siirretty lauantailta sunnuntaille 11.12.2011

PKSRCA kutsuu jälleen kaikki krossaajat ajamaan kilpaa Tikkurilan RC-keskukseen 10.12.2011. Kilpailu on toinen neljän kilpailun sarjasta joita ajetaan kuluvan talvikauden aikana 2011-2012.

Toivomme paljon uusia harrastajia mukaan kilpailuihin ja tulemmekin palkitsemaan jokaisessa kilpailussa parhaiten pärjänneen ensikertalaisen hienoin palkinnoin.

Kilpailuaika muuttunut: 11.12.2011 noin klo 9:00 - 18:00

Kilpailupaikka: Tikkurilan RC-keskus, Talvikkitie 7-9, Vantaa. Sisäänkäynti Horsmakujan parkkihallin 2. kerroksesta, entinen Anttilan sisäänkäynti.

Ilmoittautuminen: mikko_laitinen(at)welho.com, 7.12.2011 mennessä.
•   Nimi
•   Seura
•   Luokka/ luokat
•   Taajuudet/ 2.4 GHz
•   Transponderin numero (jos ajat kahta luokkaa eri pondereilla, erittele numerot luokan mukaan)

Ajanotto: Amb, vuokratranspondereita tarjolla rajoitetusti, vuokra 5€

Luokat:
M2-10
M4-10
SC2-10
SC4-10

Osallistumismaksu:
20€ / Luokka. Maksetaan mieluiten etukäteen tilille ja kuitti mukaan tai maksu perinteisesti käteisellä ilmoittautumisen yhteydessä käy myös.
maksutiedot:
IBAN tilinumero: FI9614163000129296  (Nordea)
BIC/SWIFT  NDEAFIHH
Saaja: Pääkaupunkiseudun RC-Autoilijat ry
Viesti: Nimi, TOC II kilpailuosallistuminen

Ajoformaatti:
Pyritään ajamaan ainakin kaksi harjoituskierrosta, kolme alkuerää ja kaikki finaalit kolminkertaisina.

Aikataulu: Ovet aukeavat 9:00, tarkempi aikataulu viimeistään kilpailua edeltävänä iltana.

Säännöt:
SC: SCW Cup sarjan viestiketjussa mainitut.
M2-10/ M4-10 WJ sääntöjen mukaan.

Rengassäännöt:
Pitoaineet kielletty kaikilta.

SC luokissa renkaat vapaat, erinäisistä keskusteluista selvinnee mitkä renkaat ovat hyvät.

M4-10 mini pin tai mini spike (saa ajaa molemmilla, mini pin tosin toimii paremmin)
M2-10 takarengas mini pin tai mini spike, eturengas vapaa.

WJ säännön mukaan aloittelijoilla rengas vapaa.

Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

Kilpailuorganisaatio:
Kilpailun johtaja/ tuloslaskenta: Nappe/ Hoffa
Tuomarit: Tiukkoja

Rata:
Laattalattia

Muuta:
Sähköt on, omat jatkojohdot, pöydät ja tuolit mukaan. Akkujen lataus aina latauspussissa. Kilpailunjärjestäjä pidättää oikeuden muuttaa formaattia, luokkia, aikataulua, jne. tarpeen mukaan hyväksi katsomallaan tavalla, muutoksista ilmoitetaan tässä ketjussa ja/ tai ohjaajakokouksessa.

Ilmoittautuneet

M2-10
Mikko Laitinen, PKSRCA
Jari Itävuori, PKSRCA
Paavo Penttinen, Vääksyn UA
Matti Peltoniemi, PKSRCA
Karri Salmela, PKSRCA
Sami Salmela, PKSRCA
Marko Mikama, PKSRCA
Joseph Quagraine, PKSRCA
Jere Vilenius, HyUA
Juho Hattunen, PKSRCA
Harri Kallonen, PKSRCA
11 kpl

M4-10
Mikko Laitinen, PKSRCA
Matti Jokelainen, TUA
Max Mört, PKSRCA
Karri Salmela, PKSRCA
Ari Heinonen, PKSRCA
Joseph Quagraine, PKSRCA
Toni Johansson, PKSRCA
Reijo Mattila, PKSRCA
Tomi Jermalainen, PKSRCA
Antti Kettunen, PKSRCA
Aki Ovaskainen
Patrik Lundelin, PKSRCA
Timo Jalas
Jose Husu, PKSRCA
Juho Rajaniemi, PKSRCA
Mika Kettunen, PKSRCA
Sami Huhta, PKSRCA
17 kpl

SC2-10
Antti Laurinkoski, JärvSrk
Tuomo Otsavaara, PKSRCA
Henry Kanerva, PRCA
Aapo Vuoristo, Riihimäen PA-klubi
Mikko Mäkelä, PKSRCA
Sauli Hjerppe, PKSRCA
Johan Ljungqvist, E-TMKUA
Matti Peltoniemi, PKSRCA
Mikko Kovanen, PKSRCA
Markku Honkanen, PKSRCA
Jon Lindgren, PKSRCA
Tuomas Lindgren, PKSRCA
Juho Hattunen, PKSRCA
Jonni Kotola, PKSRCA
Tuukka Tiainen, PKSRCA
15 kpl

SC4-10
Matti Jokelainen, TUA
Tom Thusberg, TUA
Tommi Suuripää, PRCA
Johan Sundström, ETMKUA
Henrik Andersson, E-TMK
Lasse-Jussi Väänänen, PRCA
Martti Myllyntaus, PKSRCA
Tero Piipponen, TUA
Mikko Pyhältö, TUA
Jouni Saurila, PKSRCA
Arto Heinonen, PKSRCA
11 kpl
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 10.12.2011
Kirjoitti: JQ - 22.11.11 - klo: 18.43
Voidaanko ajaa kilpailu sunnuntaina kun perjantaina 9.12 on JQProductsin pikkujoulut. Niistä tulee ilmoitus kohtapuolin. Voi jäädä aika moni pois muuten. Siis kisoista  :afro:
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 10.12.2011
Kirjoitti: jarkko - 23.11.11 - klo: 10.22
Voidaanko ajaa kilpailu sunnuntaina kun perjantaina 9.12 on JQProductsin pikkujoulut. Niistä tulee ilmoitus kohtapuolin. Voi jäädä aika moni pois muuten. Siis kisoista  :afro:

Kyllähän tuon luulisi onnistuvan, kun Presidentinlinnan juhlien takia jätettiin itsenäisyyspäiväkin vapaaksi   :shocked:   :grin:
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 10.12.2011
Kirjoitti: Volvospede - 23.11.11 - klo: 11.55
Pitäkää ne pikkujoulut vasta lauantaina niin voitte yhdistää voitonjuhlat ja pikkujoulut samaan syssyyn.  :laugh:
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 10.12.2011
Kirjoitti: Fullspeed RC - 24.11.11 - klo: 09.15
Voidaanko ajaa kilpailu sunnuntaina kun perjantaina 9.12 on JQProductsin pikkujoulut. Niistä tulee ilmoitus kohtapuolin. Voi jäädä aika moni pois muuten. Siis kisoista  :afro:
Sovitaan, että torstaina saa tehdä lyhyen työpäivän ja perjantai on kaikilla vapaata kansallisen The JQProducts pikkujoulujuhlan takia...

Kisa on nyt siirretty sunnuntaille.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: sponge - 24.11.11 - klo: 14.52



Säännöt:
SC: SCW Cup sarjan viestiketjussa mainitut.
M2-10/ M4-10 WJ sääntöjen mukaan. WJ sääntöjen mukaisilla aloittelijoilla renkaat vapaat ja mahdollisesti pitoineen käyttö sallittu.

Onko tuohon pitoaineen alottelija-sääntöön tulossa tarkempaa infoa. Ts. sallittu/kielletty
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: Mikko L - 24.11.11 - klo: 15.46



Säännöt:
SC: SCW Cup sarjan viestiketjussa mainitut.
M2-10/ M4-10 WJ sääntöjen mukaan. WJ sääntöjen mukaisilla aloittelijoilla renkaat vapaat ja mahdollisesti pitoineen käyttö sallittu.

Onko tuohon pitoaineen alottelija-sääntöön tulossa tarkempaa infoa. Ts. sallittu/kielletty
Pitoainekysymys on kokonaisuudessaan hiukan hankala asia. Tuntuu, että monet pärjää ilman pitoaineita oikeilla renkailla ja taas toiset ei. Jos pitoaineet sallitaan pakotetaan tavallaan kaikki käyttämään pitoainetta, jos haluaa pysyä vauhdissa mukana, vaikka ilmankin ajo sujuisi ihan hyvin. Sitten taas toisaalta jos pitoaineet on kielletty on joillain ajo aivan mahdotonta pidon täydellisen puutteen takia ja tämä ei taas rohkaise mukaan seuraaviin kisoihin.

Itse olen ajanut koko ajan sekä tuuppi-, että nelkkukrossia ilman pitoaineita ilman suurempia ongelmia. Toki välillä tuntuisi olevan liukkaampaa ja välillä pitävämpää. Jos olen ymmärtänyt oikein myös SC autoilla oikeilla renkailla ajo luonnistuu mukavasti ilman pitoaineita..

Itse olisin sillä kannalla, että ajetaan 2WD luokissa (M2-10 ja SC2-10) WJ:n rengassääntöä mukaillen myös pitoaineiden suhteen. Eli aloittelijat, jotka siis WJ sääntöjen mukaan saavat ajaa vapaalla renkaalla, saavat meillä myös käyttää pitoainetta.

Kisaan on vielä reilu 2 vk joten asiaa ei ole vielä kiveen hakattu ja kannanottoja saa antaa - mutta pidetään keskustelu asiallisena, jos mahdollista.

Eli
M4-10 ja SC4-10 - pitoaineet kielletty
M2-10 ja SC2-10 - pitoaineet kielletty, poislukien aloittelijat
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: goos - 24.11.11 - klo: 17.51
Eli
M4-10 ja SC4-10 - pitoaineet kielletty
M2-10 ja SC2-10 - pitoaineet kielletty, poislukien aloittelijat

Ihan hyvä linjaus minun mielestä.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: pande-72 - 24.11.11 - klo: 19.30
Mikähän pyörä on ykkösvalinta nelkkucorriin tänä kuuman rengaskeskustelun aikana?
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: *HOKE* - 24.11.11 - klo: 22.44
Kössö tai minipin.

Oman mielen mukaan voi noista valita.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: jerzirccar1 - 25.11.11 - klo: 09.44
M2-10/ M4-10 WJ sääntöjen mukaan. WJ sääntöjen mukaisilla aloittelijoilla renkaat vapaat ja mahdollisesti pitoineen käyttö sallittu.

Jos tarkkoja ollaan niin minäkin lukeudun aloittelijoiden joukkoon  :laugh:
Joskus olin näkevinä että jos et ole ajannut WJ kisaa niin silloin olet aloittelija vai missä vedetään se raja nyt.
Kisamäärässä, ajokilmetreissä, ajovuosia kisaradalla.
Jerzi

PS Joo olen sc luokassa aloittelija ja en ole koskaan ajannut WJ kisoissa muuta kuin yhden sharkki kisan.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: Mikko L - 25.11.11 - klo: 10.44
Jos tarkkoja ollaan niin minäkin lukeudun aloittelijoiden joukkoon  :laugh:
Jerzi
Jos tarkkoja ollaan niin sinä Jerzi et ole millään mittarilla aloittelija  :kiss:
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: *HOKE* - 25.11.11 - klo: 10.47
Luetaan säännöt.

Et ole voimassa olevien sääntöjen mukaan lähelläkään aloittelijaa.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: *HOKE* - 25.11.11 - klo: 11.05
Korjataan hätäistä vastaustani.

Jerry on WJ sääntöjen mukaan aloittelija sääntöjen sisään mahtuva kuski.

Hän ei ole ajanut SM kisoja muutamaan vuoteen, eli voimassa olevien WJ säännöt eivät velvoita ajamaan sääntöjen vaatimilla renkailla.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: goos - 25.11.11 - klo: 12.31
Korjataan hätäistä vastaustani.

Jerry on WJ sääntöjen mukaan aloittelija sääntöjen sisään mahtuva kuski.

Hän ei ole ajanut SM kisoja muutamaan vuoteen, eli voimassa olevien WJ säännöt eivät velvoita ajamaan sääntöjen vaatimilla renkailla.

Onneksi säännöissä taitaa lukea jotain että kilpailunjohtaja voi tehdä omia päätöksiä, tässä voidaan varmaan käyttää kilpalunjohtajan harkintaa :) et lopettakaa jo tää mussutus väärässä paikassa :)
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: *HOKE* - 25.11.11 - klo: 12.42
Ensinnäkin... Ei ole ollut mistään mussutuksesta sekuntiakaan kyse.
Mussuttamiseen viittaamalla hyppäsit jälleen aiheettomalle ja nimenomaan mussutus linjalle.

Toisekseen... Taitaa lukea...
Lukeeko vai ei?

Ja kolmanneksi... Komentelu lopettamiseen yleisellä keskustelufoorumilla ilman syytä/pienintäkään oikeutta.
Jätänpä sanomatta.

;-)
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: bluebeetle - 25.11.11 - klo: 17.24
Siellähän se WJ-sarjasäännöissä lukee ihan suomeksi:

"Rengassääntö, joka sallii muiden kuin Schumacher Minipin ja Minispike -renkaiden käytön, poikkeukset:

*Ei ole sijoittunut missään yksittäisessä SM-kilpailussa vuonna 2011 parhaaseen kolmannekseen (esim 42 kisaajaa -> paras kolmannes = 14 parasta)
*Ei ole sijoittunut missään WJ-sarjan osakilpailussa A-finaaliin"

Jerryhän ei todellakaan ole mikään aloittelija mitä rc-autoihin tulee, mutta wj-aloittelijahan se sääntöjen mukaan on..
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: Mikko L - 25.11.11 - klo: 18.04
Rengassäännön poikkeus on tarkoitettu helpottamaan aloittelijoiden kilpailuihin osallistumista ja sääntö on koitettu tehdä yksinkertaiseksi ymmärtää ja valvoa. Jos sitä pilkuntarkasti tulkitaan niin varmasti löytyy jopa Jerzin kokoisia aukkoja. Nyt kuitenkin tämmöisissä päivänselvissä tapauksissa ei edes tarvitse etsiä sääntökirjaa tulkittavaksi...

Jerzi ei ole aloittelija.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: bluebeetle - 25.11.11 - klo: 18.15
Jerzi ei ole aloittelija.

Ei niin, mutta WJ-sarjasäännön mukaan on. Ellei sitten sääntöihin erikseen tule "naamakerrointa" jolla tietyt kisaajat rajattaisiin säännön ulkopuolelle?

Mikä tässä asiassa on niin vaikeeta? Viekö Jerry teidän tikkarit jos ajaa pitoaineella???

/end of offtopic osaltani
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: TTKoo - 25.11.11 - klo: 18.42
Jerzi ei ole aloittelija.

Ei niin, mutta WJ-sarjasäännön mukaan on. Ellei sitten sääntöihin erikseen tule "naamakerrointa" jolla tietyt kisaajat rajattaisiin säännön ulkopuolelle?

Mikä tässä asiassa on niin vaikeeta? Viekö Jerry teidän tikkarit jos ajaa pitoaineella???

/end of offtopic osaltani

Lainaus
*Ei ole sijoittunut missään WJ-sarjan osakilpailussa A-finaaliin"


Lainaus
   

Winter Jumps IV - Nokia 28.3.2009
- M18 lopputulokset   
     
1.   Jerzi "VakioShark" Hellström   UAU  1/16 autolla
2.   Jesse Kähkönen   SRC
3.   Mikko "Tulosäänestys" Mäkinen   VMF
4.   Tommi Sampo   JyvSrk
5.   Mikko Santanen   PRCA
6.   Juho Viitamäki   Jyv Srk

EDIT:

Lainaukseni oli tästä viestistä, ja sen "innoittamana", en vain osannut yhdistää vuosilukua myös WJ:n:

Siellähän se WJ-sarjasäännöissä lukee ihan suomeksi:

"Rengassääntö, joka sallii muiden kuin Schumacher Minipin ja Minispike -renkaiden käytön, poikkeukset:

*Ei ole sijoittunut missään yksittäisessä SM-kilpailussa vuonna 2011 parhaaseen kolmannekseen (esim 42 kisaajaa -> paras kolmannes = 14 parasta)
*Ei ole sijoittunut missään WJ-sarjan osakilpailussa A-finaaliin"

Jerryhän ei todellakaan ole mikään aloittelija mitä rc-autoihin tulee, mutta wj-aloittelijahan se sääntöjen mukaan on..


Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: JiiIii - 25.11.11 - klo: 18.58

Lainaus
*Ei ole sijoittunut missään WJ-sarjan osakilpailussa A-finaaliin"

Nyt on vissiin lainauksessa käytetty samaa metodia kuin USA:n pressanvaaleissa, kokonaisuutenahan siinä lukee
"Ei ole sijoittunut kaudella 2010-2011 / 2011-2012 missään WJ-sarjan osakilpailussa A-finaaliin".


Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: bluebeetle - 25.11.11 - klo: 19.07

Nyt on vissiin lainauksessa käytetty samaa metodia kuin USA:n pressanvaaleissa, kokonaisuutenahan siinä lukee
"Ei ole sijoittunut kaudella 2010-2011 / 2011-2012 missään WJ-sarjan osakilpailussa A-finaaliin".

Aivan, Eskelisen Matin säännöissä tosiaankin sanotaan näin:


* * *Ei ole sijoittunut missään yksittäisessä SM-kilpailussa vuonna 2011 parhaaseen kolmannekseen (esim 42 kisaajaa -> paras kolmannes = 14 parasta)
*Ei ole sijoittunut kaudella 2010-2011 / 2011-2012 missään WJ-sarjan osakilpailussa A-finaaliin


Tuo minunkin lainaama kohtahan oli Vesan sarjainfosta topicin alusta eli jonkinlainen alustus aiheelle?
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: Mikko L - 25.11.11 - klo: 19.52
Rengassäännön poikkeus on tarkoitettu helpottamaan aloittelijoiden kilpailuihin osallistumista ja sääntö on koitettu tehdä yksinkertaiseksi ymmärtää ja valvoa. Jos sitä pilkuntarkasti tulkitaan niin varmasti löytyy jopa Jerzin kokoisia aukkoja. Nyt kuitenkin tämmöisissä päivänselvissä tapauksissa ei edes tarvitse etsiä sääntökirjaa tulkittavaksi...

Jerzi ei ole aloittelija.
Nyt riittää tää turhanpäiväinen jargoni.

Lukekaa nyt oikein ajatuksella tuo aiempi kirjoitukseni ja koittakaa ymmärtää mitä tarkoitan.

Ja eiköhän tämä asia ole myös kaikkien osalta käsitelty. Jos kuitenkin jotain jäi epäselväksi niin vastaan mielellään yv:llä
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: jerzirccar1 - 25.11.11 - klo: 20.59
Rengassäännön poikkeus on tarkoitettu helpottamaan aloittelijoiden kilpailuihin osallistumista ja sääntö on koitettu tehdä yksinkertaiseksi ymmärtää ja valvoa. Jos sitä pilkuntarkasti tulkitaan niin varmasti löytyy jopa Jerzin kokoisia aukkoja. Nyt kuitenkin tämmöisissä päivänselvissä tapauksissa ei edes tarvitse etsiä sääntökirjaa tulkittavaksi...

Jerzi ei ole aloittelija.

Jos otetaan hiukan aikalisää.
Eli aloittelija on minun mielestä kaveri joka on viimeviikolla ostanut auton ja auto menee radalla ihan minne sen ei halua sen menevän ja ei tiedä että mikä on nopari tai servo. Iskarin hän voi tietää.
Olen mielestäni ihan perus harrastaja joka käyttää aikaa tähän harrastukseen enemmän kuin viettää aikaa tyttöystävän kanssa.
Rassaan varmasti rc autoa enemmän kuin tuota naarasta tuossa minun vieressä.
Olen sitä mieltä että joko kaikille pitoaineet alle tai sitten ei kellekkään. Mitään naama/pärstä juttuja ei ole kiva kellekkään. Se on syrjintää se.
Jerzi
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: sponge - 26.11.11 - klo: 13.17
Anteeksi että näin aloittelijana kerron oman näkökulmani:
Mikon linjaus kysymykseeni ylempänä on aivan korrekti. (aloittelijoilla pitoaine sallittu)
Alottelijoilla ajaminen ei ole helppoa, varsinkaan jos pitoa ei ole. Jos pitoainesääntöön ei olisi tullut tuota aloittelija tarkennusta olisi varmasti sillä ollut kisaan ilmoittautuneiden aloittelijoinden määrään jotakin merkitystä.
Itse olen aloittelija ja pitoaine purkin avulla en ole A-finaaliin tulossa. Jerry, ei sun täydy pelätä, että me aloittelijat, joita kisoihin kaivataan (?), vietäisiin muilta mahdollisuus voittoon. Eiköhän siellä ne vähän kokeneemmat kehäketut pysteistä taistele... :cheesy:
Eikä niitä aloittelija-korvamerkkejä pärstän perusteella jaeta, vaan kokemuksen. Luotan kilpailun johtoon tässä asiassa vakaasti.

Kukaan älköön suuttuko tästä, Mikkohan pyysi nimenomaan asiallista keskustelua...
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: bluebeetle - 26.11.11 - klo: 13.31

Eikä niitä aloittelija-korvamerkkejä pärstän perusteella jaeta, vaan kokemuksen. Luotan kilpailun johtoon tässä asiassa vakaasti.


Eli kirjoitetulla säännöllä ei ole mitään käytännön merkitystä?

Enkä suutu, ihmettelen vaan..
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: nikoprkl - 26.11.11 - klo: 13.49
Pienenä kehitysehdotuksena.. Laittakaa mattoa hyndien lähtöihin niin ei tartte pitoainetta enää aloittelijatkaan.. Tämän hetken pito-ongelmat johtuu siitä, että koko rata on liukas, ja minipinnien pinta palaa parissa läpissä kovaksi. Pienet mattopätkät auttaisivat pitämään renkaat ehjinä ja pidon tasaisempana koko erän. Tämä testattiin Janin kanssa ihan konkreettisesti tuossa viikolla kun käytiin ajelemassa. Renkaista kun hioi pinnan puhki, oli pito hyvä ekat pari kierrosta, sitten taas ajeltiin jäärataa. Taas kun katsoi renkaita, oli niissä kiiltävä kovettuma pinnassa, jonka sai kevyesti santapaperilla pyyhkimällä pois, jolloin pito palasai taas hyväksi parin kierroksen ajaksi. Matot edes hyndien lähdöissä todennäköisesti tekisivät saman vaikutuksen kuin pyyhkäisy santapaperilla, ja pito olisi näin järkevä kokoajan..

Nykyisellään rata on niin liukas, että en ainakaan itse ole sinne ajamaan tulossa ilman pitoainetta.

kiitos ja anteeksi, -Niko
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: sponge - 26.11.11 - klo: 13.59

Eikä niitä aloittelija-korvamerkkejä pärstän perusteella jaeta, vaan kokemuksen. Luotan kilpailun johtoon tässä asiassa vakaasti.


Eli kirjoitetulla säännöllä ei ole mitään käytännön merkitystä?

Enkä suutu, ihmettelen vaan..
Joo hyvä kun mainitsit .Toki säännöt taustalla, mutta kilpailunjohdon pitä käyttää myös omaa harkintaa. (esim. tapaus jerzi)
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: *HOKE* - 26.11.11 - klo: 14.17
Nykyisellään rata on niin liukas, että en ainakaan itse ole sinne ajamaan tulossa ilman pitoainetta.


Höpöhöpö.

Radalla on havaittu olevan pidon kanssa eroa eri päivinä.
Kun rata on ollut hyvin pienellä käytöllä päivän tai jopa kaksi niin pito on kateissa.

Torstaina mentiin SC autoilla renkaat kirskuen.
Krossareissa ujeltaa renkaat ihan kuten ennenkin.

Hyppyreiden lähdöt on vaneria.
Rengas karhentuu siinä sen minkä on karhentuakseen.
Laattojen saumat karhentelee renkaista loput.

Kyllä itsekin eräänä päivänä tuskailin pidon kanssa ja renkaat kiillottui.
Tämä tapahtui sen jälkeen kun radan käyttö oli pari päivää hiljaista... Ovi oli sepposen selällään ja radalla viileää... Myös likaa oli ympäri rataa niin että tosiaan renkaat kiillottui täysin.

Edellisissä kisoissa oli pitoa.
Pito on sen jälkeen jopa parantunut.
Rata on ollut ajoittain liukas vähäisen käytön ja radalle tulleen lian takia.
Mutta yleistäminen että nykyisellään rata on niin liukas ettei aio osallistua kisaan jos ei saa ajaa pitoaineella... naurettavaa.

Käytitkö Nokialla pitoainetta?
Nokialla oli liukkaampaa kuin tiksissä tälläkin hetkellä.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: Bigbear - 26.11.11 - klo: 14.24
Radalla pitäisi ajaa enemmän mun kaltaisia kuskeja, niin rata tulisi pitäväksi ajolinjan ulkopuoleltakin :)
Nokialla pito oli tasaisempaa linjalla ja sen ulkopuolella kuin tiksissä. Mutta eiköhän tuo pito parane pikku hiljaa.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: nikoprkl - 26.11.11 - klo: 14.24
En sanonut etten aja kisoissa jossei saa ajaa pitoaineilla.. Tarkoitin, etten ole ajamassa kisoissa jos ei baanaan saada järkeä ja ajaminen ilman pidotusta olisi mahdollista.
Olisiko liikaa pyydetty tosiaan että edes kokeilisi pari viikkoa noita matonpätkiä..? Mutta oma baananne, oma valintanne. Kunhan yritän tässä ehdotella... Ei se nyt oikein hyvä tilanne ole, jos pito vaihtelee päivien välillä nollasta sataan..

-N
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: Ekkuli - 26.11.11 - klo: 14.35
Nokian radalle levitettiin Colaa n.3litraa ennen kisaa.
Cola lantattiin kuumaan veteen n.1:3(1 osa colaa) ja levitettiin sumuna koko radan leveydelle.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: RoddeR - 26.11.11 - klo: 19.01
Tuodaan nyt omakin kauha tähän soppaan. Jos sääntöjä ei tulkita niinkuin ne on kirjoitettu niin onko se pelkästään kisajärjestäjän päätettävissä kuka on aloittelija ja ku ei. Torstai skaboja pari kertaa tällä kaudella vetäneenä olen huomannut että radalla on ollut paljon uusia naamoja jotka voidaan helposti tulkita aloittelijoiksi koska kuljettaja ei ole osallistunut virallisiin kisoihin ja on uusi naam pksrca:n radoilla. Missä vaiheessa kilpailunjärjestäjä ilmoittaa kuka on aloittelija kuka ei? Jos aamulla päätetään ketä saa käyttää pitoaineita niin jos nämä kuskit on top 3:ssa kisoissa aika-ajojen jälkeen niin onko heillä edelleen lupa käyttää pitoaineita finaaleissa? Tässä vaiheessa on tullut kaikille selväksi että kyseessä ei ole aloittelija vaan uusi naama pksrca joka on jo kerennyt harrastaamaan ehkä jo useamman vuoden. Oma mielipiteeni on että pitoaineet on kilpailussa joko sallittu tai kielletty kaikille/lta.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: jerzirccar1 - 30.11.11 - klo: 12.05
Kysely vaikka se ei tänne kuullukkaan.

Ketkä eivät missään nimessä halua ajaa pitoaineella ja ketkä haluaa ajaa vain pitoaineella???

Tästä tulee huutoäännestys varmasti mutta se mitä olen jutellut kavereiden kesken niin tuo pitoaine on selvästi se millä haluataan ajaa.

Haluan ajaa pitoaineella.

Syy on selvä. Silloin kaikkien pito on samalla tasolla (ainakin näin sen voisin kuvitella).

Toinen syy. Silloin minun pitää panostaa uusiin toimiviin renkaisiin jotka on hinnaltaan reilut 70e.

Kolmas syy. Ketä se häiritsee että pitoainetta käytetään. Olikos ekassa kisassa joku sitä ehdottomasti vastaan.

Ja tässä on nyt kyse SC luokasta.

Reilua keskustelua kiitos. Ei anneta karkaa käsistä tämä homma.

Jerzi

Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: PaavoNokkava - 30.11.11 - klo: 12.25
En halua ajaa pitoaineella!

Pitoaine kuuluu mielestäni turistiautoihin ja en halua pilata kalliita renkaitani pitoaineilla, jos sitä muualla ei tarvitse käyttää kuin Tikkurilassa.

Halvempi ratkaisu on tuo Ekkulin esittämä cola-vesi sekoitus koko rata alueelle. Toimii ainakin Nokialla, niin miksi ei Tikkurilassakin.


Ja vähän aiheen ulkopuolelta:
Yleensäkin koko aloittelijoiden rengasvapaus homma wj säännöissä on mielestäni tarkoitettu siihen että olisi helpompi lähteä kisoihin, niillä renkailla mitkä autosta sattuvat löytymään, eikä vauhdin kasvattamiseen..?

-Henkka
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: Koheltaja - 30.11.11 - klo: 12.49
EDIT: Avautuminen renkaista poistettu, tämähän on Kilpailukutsu eikä rengassääntö topic.

Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: RoddeR - 30.11.11 - klo: 13.43
Mulle ihan sama onko pitoaineet sallittu vai ei kunhan säännöt on samat kaikille.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: jon.lindgren - 30.11.11 - klo: 13.53
Pitoura on niin kapea, että pitoaineella kilpailusta tulisi mielekkäämpi. Ohituspaikkoja tulisi lisää eikä pitoa menettäisi käymättä radan ulkopuolella. Myöskään päivän aikana tapahtuva pidon vaihtelun vaikutus jäisi pienemmäksi.
Ja kaikki em. kommentit SC2-10 luokkaan, nelkuilla on eri meininki.
Ja vaikuttaako tämä keskustelu sääntöihin mitenkään ei vaikuta meidän osallistumiseen.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: micsa.fi - 30.11.11 - klo: 13.57
Kysely vaikka se ei tänne kuullukkaan.

Ketkä eivät missään nimessä halua ajaa pitoaineella ja ketkä haluaa ajaa vain pitoaineella???


Itse en halua ajaa pitoaineella, ja mielestäni olisi toivottavaa että Tiksussa sitä ei käytettäisi. SC-luokan henkeen ei kuulu moiset kemikaalit, ne on turistipuolen touhuja.

Mielestäni viimeisten viikkojen aikana radalle on muodostunut riittävä pitoura jotta siellä voi ajaa ilman myrkkyjä. Testasin viimeksi tiksussa SC-tuupissa sekä Schumin minipinniä, ja Losin Strikeä, ja molemmilla pystyi ajamaan ilman pitoainetta. Ainakin pitouralla pitoa on enemmän kuin 1,5 viikkoa sitten Nokialla.

Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: Mice - 30.11.11 - klo: 14.06
En halua ajaa pitoaineella.

Vaikka pitoaineen käyttö olis sallittua, ei vaikuta minun tulemiseeni kisoihin.
Ajan ilman pitoainetta vaikka muut käyttäisivätkin. Otetaan sit vaan enemmän pataan.  :grin:

-Mikko P.

ps. ajan nelkulla
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: jon.lindgren - 30.11.11 - klo: 14.11
Mielestäni viimeisten viikkojen aikana radalle on muodostunut riittävä pitoura jotta siellä voi ajaa ilman myrkkyjä. Testasin viimeksi tiksussa SC-tuupissa sekä Schumin minipinniä, ja Losin Strikeä, ja molemmilla pystyi ajamaan ilman pitoainetta. Ainakin pitouralla pitoa on enemmän kuin 1,5 viikkoa sitten Nokialla.
Ura on niin kapea, että ohittaminen ja tilan antaminen on lähes mahdotonta tehdä toisen joutumatta pois pitouralta (SC2-10). Pito myös vaihtelee, maanantaina sitä ei ollut, tiistaina parani illan mittaan. Miten pitoa on kisoissa, on vaikeampi ennustaa kun kukaan ei tiedä, mistä vaihtelu johtuu.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: Hazard - 30.11.11 - klo: 20.42
Osallistujalistaa voisi välillä päivittää, itse ilmoittauduin perjantaina eikä nimeä vielä näy listalla.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: *HOKE* - 30.11.11 - klo: 23.47
Mielestäni viimeisten viikkojen aikana radalle on muodostunut riittävä pitoura jotta siellä voi ajaa ilman myrkkyjä. Testasin viimeksi tiksussa SC-tuupissa sekä Schumin minipinniä, ja Losin Strikeä, ja molemmilla pystyi ajamaan ilman pitoainetta. Ainakin pitouralla pitoa on enemmän kuin 1,5 viikkoa sitten Nokialla.
Ura on niin kapea, että ohittaminen ja tilan antaminen on lähes mahdotonta tehdä toisen joutumatta pois pitouralta (SC2-10). Pito myös vaihtelee, maanantaina sitä ei ollut, tiistaina parani illan mittaan. Miten pitoa on kisoissa, on vaikeampi ennustaa kun kukaan ei tiedä, mistä vaihtelu johtuu.

Antakaapas selitys miten pitoaine auttaa siihen että pito ei katoa kun käy linjan ulkopuolelta hakemassa pölyä?
Vaikuttaa krossareissa ja turisteissa, oli pitoainetta tai ei.
Ja itseasiassa kun on käytetty pitoainetta niin se radan ulkopuolella oleva pöly on vielä suurempi ongelma.
Linjalla kun pitoa on järjettomästi ja heti kun osuukin liukkaalle pölylle niin auto lähtee totaalisen lapasesta.
Pitoaine pehmittää kumin ja tekee pinnasta tahmaisen... Tahmaisen joka imee vielä pahemmin pölyn itseensä.

Tarttisko pitää mielummin pienet moppitalkoot????
Kosteella koko rata-alue läpi niin saadaan ne pölyt taas hetkeksi pois.
Kiinostaako, vai halutaanko miettiä edelleen jotain vaikeammin toteutettavaa toimenpidettä?

On ehdotettu koneella pesemistäkin... No mun puolesta ihan vapaasti.
Ongelmana vaan on se että silloin lattiasta irtoaa siinä tällähetkellä oleva kumi joka tuo pitoa...

Samalla irtoaa myös se vähäinen kola mitä rataan on sumutettu kenenkään tietämättä.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: Volvospede - 01.12.11 - klo: 08.24
Moppitalkoot hyvä idea. On kyllä varmasti haastavaa pitää paanaa pölyttömänä tommosessa hallissa.
Mutta kannattanee kokeilla sitä moppausta. Ja kolaa vois levittää baanalle kans jos se kerran jeesais. Paljonko sitä tarvitaan? Tietty jos pitovaikutus perustuu sokerin tahmeuteen, niin oliskohan jossain halpis mehukatissa parempi hyötysuhde?!  :laugh: Mulle kyl kelpää rata vaik tollasenaankin, tuleepahan enempi tilanteita ku auto vähän luisuukin, mut vähempi kaatoja pidosta.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: speedo - 01.12.11 - klo: 09.37
rata colattiin ennen ensimmäistä kilpailua,eikä sillä ollut mainittavaa vaikutusta
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: *HOKE* - 01.12.11 - klo: 11.18
rata colattiin ennen ensimmäistä kilpailua,eikä sillä ollut mainittavaa vaikutusta

Tätä hain takaa...

Oli loistava idea kolata rata kertomatta siitä yleisesti mitään.

Kolan perään huudeltu, vaikka sitä on radassa ja huomattu että ei merkittävää vaikutusta.

Olisikohan itseasiassa se irronnut kolasumu joka tarttuu renkaisiin sieltä likaiselta alueelta ja kiillottaa krossarin renkaat.
Samanlaista ilmiötä huomasin viimevuonna jyväskylän wj kisoissa.
Pito oli linjalla hyvä, mutta kun kävi pölyllä niin oli pitkään kusessa.


Eli voitaisko tästä nyt päätellä että unohdetaan se kola, koska kukaan ei ole edes huomannut että sitä on radassa ollut ekasta kisasta lähtien.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: jon.lindgren - 01.12.11 - klo: 12.31
Cola ei siis toimi. Hyvä niin.
Jotain pitäisi kuitenkin keksiä pidon vaihteluita tasaamaan, muuten kisoista tulee jonoajoa F1-tyyliin.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: Loffe_ - 01.12.11 - klo: 12.59
Eikö vois sallia F1 tyyliin avattavat takasiivet joita sais suoralla avata, niin ohitukset helpottuis!
Heh heh...
Mielestäni radan pitäminen puhtaana olisi se ratkaisu! Ajolinjan ulkopuolella on aika paljon pölyä ja kumi murskaa joka on liukasta jos sinne ajolinjan ulkopuolelle eksyy!
Muutenhan radalla on todella kova pito oikeilla renkailla!
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: *HOKE* - 01.12.11 - klo: 13.55
juuri näin.
Kuten jo edelläkin olen sanonut niin se lika siellä linjan ulkona on se ongelma.

Ja siihen on ratkaisuna säännölliset moppitalkoot.
Ei siihen sen ihmeempiä ratkaisuita tarvita.
Vaatii vain sitä siivoomista mikä tuntuu nykyään olevan toki ihmisillä hieman outo käsite.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: jerzirccar1 - 01.12.11 - klo: 14.17
juuri näin.
Kuten jo edelläkin olen sanonut niin se lika siellä linjan ulkona on se ongelma.

Ja siihen on ratkaisuna säännölliset moppitalkoot.
Ei siihen sen ihmeempiä ratkaisuita tarvita.
Vaatii vain sitä siivoomista mikä tuntuu nykyään olevan toki ihmisillä hieman outo käsite.

Kukas siellä tiksissä olikaan se siivooja :grin:
Jerzi
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: jon.lindgren - 01.12.11 - klo: 14.23
Laatta on pitouran ulkopuolella liukas vaikka pölyt olisikin poissa. Tähän auttaa pitoaine.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: *remppa* - 01.12.11 - klo: 14.37
juuri näin.
Kuten jo edelläkin olen sanonut niin se lika siellä linjan ulkona on se ongelma.

Ja siihen on ratkaisuna säännölliset moppitalkoot.
Ei siihen sen ihmeempiä ratkaisuita tarvita.
Vaatii vain sitä siivoomista mikä tuntuu nykyään olevan toki ihmisillä hieman outo käsite.

Kukas siellä tiksissä olikaan se siivooja :grin:
Jerzi

Ei ole tarkoitus, että HOKE siivoaa radat, SE ON TEHTÄVÄ MEIDÄN KAIKKIEN YHDESSÄ!!
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: *HOKE* - 02.12.11 - klo: 00.00
Laatta on pitouran ulkopuolella liukas vaikka pölyt olisikin poissa. Tähän auttaa pitoaine.

Vaikka pitoaine tekeekin renkaasta tahmean jolloin pöly tarraa renkaaseen kiinni pahemmin kuin ilman pitoainetta.

Tämä moneen kertaan kokeiltu sähkökrossareilla.
Esim tiksissä kokeiltu holeshotteja pitoaineella.
Pito on tautinen, mutta kun käyt kerran pölyllä niin renkaat on harmaat, eikä lika lähde irti kuin kliinerillä.
Jos taas ajaa pidottamattomalla holarilla niin pito on huono pitouralla.
Pölyllä pitoa on vähemmän, mutta pöly ei tarraa renkaaseen ja se toimii taas pitouralla kuten toimi aikaisemminkin.

Täysin tuttu asia jokaiselle joka on ajanut oikeastaan mitä tahansa esim oikeaa rata-autoa.
Tahmeilla renkailla kun ajaudut ulos pidolta niin olet ongelmissa jonkin aikaa, ennenkuin se lika on irronnut siitä tahmeasta kumista.
Ja siis... pitoaine ainoastaan pahentaa tätä asiaa.

Kokeile vaikka tuoreilla kössön renkailla niin huomaat.
Pölyssä on liukasta joo... pito palautuu parin mutkan jälkeen.
Aja sen jälkeen pidotetulla renkaalla... Pito on tajuton... pölyllä käynnin jälkeen taas hyvin liukas ja pidon palaaminen kestää pidemmän ajan, eikä monesti edes palaa koko akullisen aikana samaksi kuin se oli puhtaalla pidotetulla renkaalla.

Tänään tuli taas ajeltua torstaikisoissa.
Pidottamattomilla renkailla... Narske ja natina kävi.
Ajauduin pölylle...
Olen nesteessä muutaman mutkan ja sen jälkeen mentiin taas kuten aikaisemminkin.
Ja vauhti oli tänäänkin jälleen kärkikastia ja täysin pidottamattomalla renkaalla... Eikä rengas ollut edes kössö, minipin tai losi.

Radalla saa JOKAINEN ottaa mopin käteen aina kun siltä tuntuu, ja käydä pyyhkimässä pölyt pois radalta ja suuntana ROSKIS.
Tai sitten ottaa imurin ja tekee pienen imurijumpan.
Ei kiellettyä keneltäkään.
Näyttää vaan siltä että mielummin vikaa etsitään jatkuvasti jostain muusta kuin siitä faktasta että pölyä on ajolinjan ulkopuolelle, ja jos sinne ajat niin liukasta on... ja liukasta on jokaisella autolla.
Jopa turistilla turistibaanalla, kun käväset linjan ulkopuolella hakemassa renkaisiin pölyä... Siinähän ajelet läpin ennenkuin pito on taas kohdallaan.
Ilman pitoainetta jos ajais turistia niin pölyllä käynnin jälkeen pito olis sama kuin ennen pölyllä käyntiä, jo heti ekan mutkan jälkeen.
Tämänkin voi jokainen ihan itse vaikka kokeilla jos ei usko.

Mutta pitoaine ei ole ratkaisu siihen ongelmaan ettei pysy linjalla, ja linjalta poistumisen jälkeen on aikansa liukasta.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: Fullspeed RC - 02.12.11 - klo: 09.24
Ilmoittautuneet päivitetty - ei vielä kovin montaa, eli laittakaahan niitä ilmoja tulemaan.

Viimeaikaisten kokemusten perusteella pitoaineet on kielletty kaikilta. Päätöstä tukee myös se että moni ajaa myös SCW ja/ tai WJ sarjaa joissa molemmissa on myös pitoaineet kielletty.

Rengassäännöt:
Pitoaineet kielletty kaikilta.

SC luokissa renkaat vapaat, erinäisistä keskusteluista selvinnee mitkä renkaat ovat hyvät.

M4-10 mini pin tai mini spike (saa ajaa molemmilla, mini pin tosin toimii paremmin)
M2-10 takarengas mini pin tai mini spike, eturengas vapaa.

WJ säännön mukaan aloittelijoilla rengas vapaa.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: Fullspeed RC - 05.12.11 - klo: 09.43
Josko nyt olisi jo riittävän vähän ilmoittautumisaikaa jäljellä, jotta loputkin voisi jo ilmoittautua!

Ilmoittautuminen: mikko_laitinen(at)welho.com, 7.12.2011 mennessä.
•   Nimi
•   Seura
•   Luokka/ luokat
•   Taajuudet/ 2.4 GHz
•   Transponderin numero (jos ajat kahta luokkaa eri pondereilla, erittele numerot luokan mukaan)
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: Mice - 07.12.11 - klo: 15.26
Onnistuiskohan tuo osallistujalistan päivitys, ni tietäis ittekin onko ilmo menny perille?
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 10.12.2011
Kirjoitti: Hazard - 07.12.11 - klo: 16.00
Voidaanko ajaa kilpailu sunnuntaina kun perjantaina 9.12 on JQProductsin pikkujoulut. Niistä tulee ilmoitus kohtapuolin. Voi jäädä aika moni pois muuten. Siis kisoista  :afro:

Niin niin, olisiko ollut paljonkin vähemmän osanottajia jos kilpailut olisikin ollut lauantaina? Enpä taida lähteä täältä (melkein) lapista ajelemaan sinne tsadiin jos yksi lähtö on per luokka.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: JQ - 07.12.11 - klo: 16.54
Mitä väliä sillä on montako lähtöä on per luokka?

Mikko, etkö saanut ilmoittautumista?
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: foursquare - 07.12.11 - klo: 17.11
Itekin voisi tulla jos ois la.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: Mikko L - 07.12.11 - klo: 21.02
Kyllä on kärsimätöntä porukkaa, on niitä ilmoja tullut, ei vaan kerkeä vartin välein päivittämään...

Todennäköisesti ajetaan kaikissa luokissa

2 x treeni
3-4 x alkuerät
3 x finaalit
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: Fullspeed RC - 07.12.11 - klo: 21.52
Herrasväki on hyvä, ilmoittautuneet päivitetty. Ilmoja otetaan vastaan vielä huomiseen aamuun asti, tämän jälkeen jälki-ilmoittautujia otetaan mukaan +5 e kipukorvausta vastaan.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: Koiranputki - 07.12.11 - klo: 22.30
Onko mattorata suljettu?
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: Mikko L - 07.12.11 - klo: 22.35
Onko mattorata suljettu?
Ei ole, gigasilla saa ajaa huoletta, kideradioilla kilpailujohdon luvalla (tarkistetaan, että tajuus on vapaa).
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: JQ - 08.12.11 - klo: 01.27
Ehkä vähän myöhässä, mutta tässä minun mielipide:

Koska kyseessä on kerhokilpailu, milestäni rengas pitäisi olla vapaa, ja pitoaine sallittu. Silloin kaikki pääsee ajamaan niillä renkailla jotka jo löytyvät pakista, ja ne jopa toimii pitoaineella.

Tällä hetkellä rata on jopa hieman liian liukas. Se on hetken kivaa, mutta hiljaa on tylsä ajaa kauan.

Ja vielä viimeinen asia, huono pito, ja ajo ilman pitoainetta, korostaa entisestään renkaiden ja foamejen, ja jopa autojen eroja. Eli kilpailusta ei myöskään saada niin tasaväkistä.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: jerzirccar1 - 08.12.11 - klo: 08.53
Ehkä vähän myöhässä, mutta tässä minun mielipide:

Koska kyseessä on kerhokilpailu, milestäni rengas pitäisi olla vapaa, ja pitoaine sallittu. Silloin kaikki pääsee ajamaan niillä renkailla jotka jo löytyvät pakista, ja ne jopa toimii pitoaineella.

Tällä hetkellä rata on jopa hieman liian liukas. Se on hetken kivaa, mutta hiljaa on tylsä ajaa kauan.

Ja vielä viimeinen asia, huono pito, ja ajo ilman pitoainetta, korostaa entisestään renkaiden ja foamejen, ja jopa autojen eroja. Eli kilpailusta ei myöskään saada niin tasaväkistä.

Tässä on syy miksi en ole tulossa kisoihin.
Minulla kuin ei ole rengas joka toimii ilman pitoainetta ja ilman kuin ajelee on vähän kuin menis jäälle ajelemaan.
Jerzi
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: goos - 08.12.11 - klo: 09.09
Tässä on syy miksi en ole tulossa kisoihin.
Minulla kuin ei ole rengas joka toimii ilman pitoainetta ja ilman kuin ajelee on vähän kuin menis jäälle ajelemaan.
Jerzi
Mitäs oot tehny sun teamC renkaille? Jossei ne pidä niin sit olis aika säätää vähän autoa :)
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: jerzirccar1 - 08.12.11 - klo: 09.48
Ei pitännyt alussa niin laitoin pitoainetta ja auto on nyt säädetty sen mukaan, ihan asiallinen peli on nyt kuin laittaa tuota pitoainetta mutta ilman en aja noilla minun kumeilla.
Ja tuleehan noita kisoja ja toivottavasti säännöt ovat silloin toiset.
Jerzi
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: *HOKE* - 08.12.11 - klo: 13.30
Eilen nimimerkki Joginen totes radalla että vakio pidottamaton team c rengas pitää oikein hyvin hänellä.
Ja niin näytti pitävänkin.
Ne olikin jo hieman ajettu, eli pinta rikki niin sitten pitää.

Aivan kuten kössötkin... Vaativat ensin sisäänajamista, tai sitten hiekkapaperilla karhennuksen... Tai hyvin kevyen pidotuksen alkuun...
Heti kun pinta on auennut niin näyttäis olevan useampikin rengas mikä toimii ilman pitoainetta oikein loistavasti.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: fgfani - 09.12.11 - klo: 00.08
Voi isotniehet talviontulosa eihän sähkö autolla talvi opetela talvi ajoa vai onko  pitomainen kielto jonkun Mahantuojan pyyntö koitata pietä hauska  sillä radan olio suhtet  eivät saa olla turinaksi autoile van pito pitkolla tasasinen
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: *HOKE* - 09.12.11 - klo: 00.19
Ohhoh.

En ole koskaan nähnyt noin huonosti kirjoitettua tekstiä.

 :shocked:

En missään nimessä halua olla loukkaava, mutta on pakko kysyä että oletko ulkomaalainen tai onko paha lukihäiriö.

Ymmärrän ja hyväksyn asian mikäli on kyse jommasta kummasta.

Muutoin jatkan shokissa olemista  :shocked:
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: speedo - 09.12.11 - klo: 01.32
Nyt veti kyllä aika hiljaseksi :shocked:
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: Lassi68 - 09.12.11 - klo: 02.34
Eikö puffaa? :embarrassed:

edit: Sori! Tarkoitukseni oli kysyä, että eikö oo puffettia? :wink:
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: *HOKE* - 09.12.11 - klo: 02.56
Tarkoititko kenties bluffaamista???

Oli pakko katsoa hänen kirjoitukset.
Lähetetty 4 viestiä ja aika pitkälti jokaisen kirjoituksen taso on samanlaista.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA **
Kirjoitti: hukka - 09.12.11 - klo: 07.25
Ot: täytyy sitä saada ilmaista mielipiteensä ilman täydellistä kirjoitus taitoakin. Itseltä tulee (jonkin asteinen lukihäiriö ja huono virtuaali näppäimistö puhelimessa)  välillä ihan samanlasta tekstiä.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: *HOKE* - 09.12.11 - klo: 08.34
No enkös mä tiedustellut että onko mahdollisesti kyse pahasta lukihäiriöstä tai jostain vastaavasta???

Kuten yllä sanoin. 4 viestiä kirjoitettu tälle foorumille ja jokainen on lähes yhtä pahasti kirjoitettu.

Jos tuolle on ihan selkeä syy niin silloin homma on selvä ja osataan suhtautua teksteihin oikein myös tulevaisuudessa.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: Fullspeed RC - 09.12.11 - klo: 09.04
Erälistat

SC4-10 ajaa erätreenit, yhden alkuerän ja loput finaaleina, joista lasketaan 3/ 5. Ensimmäiseen finaaliin lähdetään alkuerätuloksen mukaan ja seuraaviin edellisen finaalin tulosten mukaan. Eli huomatkaa, että finaalien lähtöruudukko vaihtuu joka kerta ja tämä vaatii myös hiukan aktiivisuutta kuskien osalta. Lähtöjärjestely sujuu helpommin kun tiedätte jo itsekin mistä ruudusta lähdette.

Muut luokat ajavat normaalin kaavion mukaan treenit, 3 x alkuerät ja 3 x finaalit. Molemmissa lasketaan 2/ 3.

Ja taas, ensimmäinen erätreeni on lyhyt 3 min, toinen on normaali 5 min. Treenien lähtöväli on vain 2 min, mikä tarkoittaa, että kun aika loppuu radalta ja korokkeelta tullaan välittömästi pois, että seuraavat kerkeävät ajamaan.

Erä 1 SC4-10
   1   Matti   Jokelainen
   2   Tom   Thusberg
   3   Tommi   Suuripää
   4   Johan   Sundström
   5   Henrik   Andersson
   6   Martti   Myllyntaus
   7   Lassi-Jussi   Väänänen
   8   Arto   Heinonen
   9   Jouni   Saurila
   10   Mikko   Pyhältö
   11   Tero   Piipponen

Erä 2 M2-10
   1   Juho   Hattunen
   2   Jari   Itävuori
   3   Harri   Kallonen
   4   Paavo   Penttinen
   5   Henry   Tanskanen
   6   Jere   Vilenius

Erä 3 M2-10
   1   Mikko   Laitinen
   2   Marko   Mikama
   3   Matti   Peltoniemi
   4   Joseph   Quagraine
   5   Karri   Salmela
   6   Sami   Salmela

Erä 4 SC2-10
   1   Henry   Kanerva
   2   Mikko   Kovanen
   3   Tuomas   Lindgren
   4   Johan   Ljungqvist
   5   Mikko   Mäkelä
   6   Tuukka   Tiainen
   7   Aapo   Vuoristo

Erä 5 SC2-10
   1   Juho   Hattunen
   2   Sauli   Hjerppe
   3   Markku   Honkanen
   4   Jonni   Kotola
   5   Antti   Laurinkoski
   6   Jon    Lindgren
   7   Tuomo   Otsavaara
   8   Matti   Peltoniemi

Erä 6 M4-10
   1   Jose   Husu
   2   Timo   Jalas
   3   Matti   Jokelainen
   4   Mika   Kettunen
   5   Antti   Kettunen
   6   Patrik   Lundelin
   7   Aki   Ovaskainen
   8   Juho   Rajaniemi

Erä 7 M4-10
   1   Ari   Heinonen
   2   Sami   Huhta
   3   Tomi   Jermalainen
   4   Toni   Johansson
   5   Mikko   Laitinen
   6   Reijo   Mattila
   7   Max   Mört
   8   Joseph   Quagraine
   9   Karri   Salmela
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: Fullspeed RC - 09.12.11 - klo: 09.17
Aikataulu

Löytyy myös liitteenä.
                     
   Erä 1   Erä 2   Erä 3   Erä 4   Erä 5   Erä 6   Erä 7
   SC4-10   M2-10   M2-10   SC2-10   SC2-10   M4-10   M4-10
EH 1 (3 min)   9:30   9:35   9:40   9:45   9:50   9:55   10:00
EH 2 (5 min)   10:05   10:12   10:19   10:26   10:33   10:40   10:47
Ohjaajakokous   11:00                  
AE 1   11:20   11:27   11:34   11:41   11:48   11:55   12:02
AE 2   12:20   12:27   12:34   12:41   12:48   12:55   13:02
AE 3   13:20   13:27   13:34   13:41   13:48   13:55   14:02
Finaalit                     
   SC4   M2 B   M2 A   SC2 B   SC2 A   M4 B   M4 A
F 1   14:30   14:40   14:50   15:00   15:10   15:20   15:30
F 2   15:45   15:55   16:05   16:15   16:25   16:35   16:45
F 3   17:00   17:10   17:20   17:30   17:40   17:50   18:00
Palkintojenjako   18:20                  
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: JQ - 09.12.11 - klo: 16.28
ehkä toi on eestiä hoke
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: *HOKE* - 10.12.11 - klo: 14.16
ehkä toi on eestiä hoke

Noniin...
Sain eilen kasvotuste tietää kuka oli kyseisen viestin taustalla.

Kyse on nimenomaan siitä mitä yllä viestissäni kyselin, eli lukihäiriöstä.

Näin... asia selvä, nyt pystyy tekstiin suhtautumaan oikein, koska ymmärtää että kyseessä on lukihäiriö.

Eli asia hyvinkin selkeä ja ihmettelyn tai muun voi siis lopettaa.
Otsikko: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: micsa.fi - 10.12.11 - klo: 18.17
Mihin aikaan aamulla ovet aukeaa treeniä varten?
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: *HOKE* - 10.12.11 - klo: 18.44
ei aamulla ennen kilpailua saa treenata.

Radalla saa ajaa vain aikataulun mukaan.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: Mikko L - 10.12.11 - klo: 19.38
Mihin aikaan aamulla ovet aukeaa treeniä varten?
Ovet aukeaa n. 8:45
Ekat ohjatut erätreenit alkaa 9:30
Tätä ennen rata on suljettu, jos nyt jostain syystä pitää autoa välttämätä pikaisesti kokeilla syystä tai toisesta niin näin kerhokisassa se yleensä onnistuu - vapaa treenaaminen kuitenkaan ei.
Otsikko: Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***
Kirjoitti: jerzirccar1 - 11.12.11 - klo: 00.51
Muistakaas nyt kaikki laittaa nuo ratassuojjat autoon kiinni.
Vissiin se sääntökin on sellainen että se on pakollinen.
Jerzi