RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: mikari - 03.08.12 - klo: 14.37

Otsikko: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: mikari - 03.08.12 - klo: 14.37
Jatkoa aiheelle http://rc10.fi/index.php?topic=64034.msg621694#msg621694 (http://rc10.fi/index.php?topic=64034.msg621694#msg621694)

Kävin hakee tullista uunituoreen kärryn. Sen mitä kokeilin niin kaikki sähkökomponentit menevät mukavasti autoon.

Korin maalaus ja osien kiinnitys, eiköhän jo huomenna oteta pikkutestejä jos sää pysyy kuivana.

(http://www.snrt.net/edam/erazor.jpg)
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: mikari - 03.08.12 - klo: 23.04
Nyt olis auto nipussa. Kori jää huomiseen.

Laittelen sit muutaman photon. Sit vähän testiä.

Mukavan oloinen peli tuli.
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: mikari - 04.08.12 - klo: 12.05
(http://www.snrt.net/edam/erazor1.jpg)

(http://www.snrt.net/edam/erazor2.jpg)

(http://www.snrt.net/edam/erazor3.jpg)

(http://www.snrt.net/edam/erazor4.jpg)
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: mikari - 04.08.12 - klo: 19.33
Korikin tuli maalattua kilikaleilla ja kävin testaa tossa lähialueella. Mukavastihan se polkee, moottoriakin on vielä varaa kasvattaa 1950 -> 2300kv ja välityksiä jos ei liikahda tarpeeks. Tuntuis kyl.

(http://www.snrt.net/edam/erazor5.jpg)

(http://www.snrt.net/edam/erazor6.jpg)
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: mikari - 05.08.12 - klo: 17.22
Pääsin testaa, ihan huippua!!  :cool:

Mainio suoraan paketista, 6S menee testiin,
radan sisemmät osat toimi loistavasti näinkin.
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: mikari - 05.08.12 - klo: 20.56
180A sensorillinen asennettu 6S testausta varten. Toivottavasti vielä tänä syksynä ehtii  :cry:

(kuvan akut ei 3S)

(http://www.snrt.net/edam/erazor8.jpg)

(http://www.snrt.net/edam/erazor7.jpg)
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: Kalle - 06.08.12 - klo: 09.52
Onse komia ja varmaan nopia  :grin:
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: mikari - 06.08.12 - klo: 10.25
 :grin:

Nopeutta järjestetään vielä lisää  :cool:
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: tuplaesa1 - 06.08.12 - klo: 11.38
Juustokiila :) Ihan halvan näköinen peli.
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: mikari - 06.08.12 - klo: 11.43
Kohtuu halpahan se olikin. Kulki kyl makeesti. Hintaan nähden ihan yli odotusten.
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: Blaze - 06.08.12 - klo: 11.45
180A sensorillinen asennettu 6S testausta varten. Toivottavasti vielä tänä syksynä ehtii  :cry:

(kuvan akut ei 3S)

(http://www.snrt.net/edam/erazor8.jpg)

(http://www.snrt.net/edam/erazor7.jpg)

Noob kysymys mutta miksi kaksi isoa akkua? kestääkö ne kauan ?
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: mikari - 06.08.12 - klo: 11.52
Tarkoitatko "isolla akulla" noita kuvassa? Siksi että on voimaa riittävästi, ja itse asiassa voimaa tarvitaan vielä lisää yksi akku --> 6S koska autossa ei ole vaihdetta isommille radoille

Mutta 6S se ei oikeasti ole 3 akkua vaan 2 x 3S (kuusi kennoa) sen sijaan että on tuo kuvassa oleva 2 x 2S (neljä kennoa)
Otsikko: Re: C8e
Kirjoitti: Blaze - 06.08.12 - klo: 18.26
Jep. Ihmetytti vaa mihin 2 akkua tarttee.... Hieno peli on kyllä

Lähetetty Kännykästä
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: mikari - 06.08.12 - klo: 18.33
Jep, autohan on varsin kookas 1:8 ja
nopeus pitää saada tuonne 100 km/h
tuntumaan kuten vastaava polttis.
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: McJones - 06.08.12 - klo: 21.15
Kuulostellaan lämpöjä mielenkiinnolla...
Päädyin itse vaihtamaan setupit GT-8e:ssä 4s-lipoille. Ei tehnyt pahaa lämmöille eikä varsinkaan ajettavuudella, joskin ehkä joku voisi sanoa, että tehoa saisi olla lisääkin...

Mitä tuo painaa ajokunnossa?
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: JUkka-san - 06.08.12 - klo: 21.26
Jos vaihtaa 4s akut kuuden kennon akkuihin, kannattaa vaihtaa moottori myös miedompaan. Voisin kuvitella että joku 1600 kV olisi aika passeli rata-ajoon. Sen kun välittää oikein, pitäisi nopeutta riittää ja lämmöt pysyy helposti kurissa noin miedolla koneella.

6 s ja joku 2200 kV kone voi olla aika hankala saada välitettyä riittävän lyhyeksi jotta lämmöt ei nouse liiaksi.
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: mikari - 06.08.12 - klo: 21.56
1950kv sensorillinen on nyt kiinni, akut 3s 90c tulee ke

Tehdas suositti 4-6s ja 2000kv 18T pinjoni

Itsellä 16-20 pinjonit

Uskon et 6s just hyvä, koska 4s laimea suorilla myös 2300kv
tosin kun ajoi tiukkaa linjaa niin suht ok, ei kuitenkaan
ihan riitä..

Painoa tolla joku reilu 3kg..

Jenkit tuntuis tykkäävän
http://www.rctech.net/forum/electric-road/157972-will-there-ever-1-8th-scale-electric-onroad-car-62.html#post11061647 (http://www.rctech.net/forum/electric-road/157972-will-there-ever-1-8th-scale-electric-onroad-car-62.html#post11061647)

Kiitos kommenteista Mäkki ja Jukka!

Tääkin hienoa, oon pikkasen väsähtänyt ruuvaa
noita suola-savi ruuvin kantoja krossissa.. :wink:
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: Kalle - 07.08.12 - klo: 09.31
Tääkin hienoa, oon pikkasen väsähtänyt ruuvaa
noita suola-savi ruuvin kantoja krossissa.. :wink:

Ei siihen voi kyllästyy, korkeintaa rahat voi loppuu kesken :D
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: mikari - 07.08.12 - klo: 09.39
Itse asiassa aika vähän krossissa hajonnut mitään. Enemmänkin kyllästyttää ne ruuvin kannat vaikka ei sitä paljon mekkaa joudukaan (onneksi). No ei tässä mitään syitä kaivata (se oli heitto), tää vaikuttaa siistiltä ihan itsessään. Jos vain ajosäitä tulee vielä...
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: mikari - 07.08.12 - klo: 15.11
Vähän huono kuva Mugenista jenkkiforumilta; näyttää olevan sama säädin ku mulla.

(http://www.rctech.net/forum/attachments/electric-road/955364d1344290797-will-there-ever-1-8th-scale-electric-onroad-car-mugen-mrx5-wce-2.jpg)

Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: mikari - 08.08.12 - klo: 17.24
No nyt on kulkupuolta kuten pitää.. 6S:llä

Kadulla (100m) pelottaa painaa liipasin pohjaan.. aiemmin meni helposti 4S:llä.. joten eiköhän tuo radallakin nyt liikahda sen mitä pitää - luulisin ..

(http://www.snrt.net/edam/erazor9.jpg)
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: mikari - 09.08.12 - klo: 21.37
Kyllä kyllä.. lähes täydellistä tai voisipa sanoa että täydellistä kun ei vielä ainakaan paremmasta tiedä.

Kulkupuoli oli todellakin kunnossa ja nopeutta on varaa vielä kasvattaakin isommalla pinjonilla vaikka en sitä en tarpeelliseksi just nyt koekaan.

Auto oli todella makee viedä, toimi mainiosti mutta en sano että helppoa vaan sopivasti sitä haastetta seassa kun potkua riitti.

Nyt kun tämä akku, moottori ja säädin tekniikka sekä autot kehittyvät tähän malliin niin kokeilkaapa hyvät ihmiset jos vain suinkin. Aloittelijalle 4S ja edistyneemmille 6S.

Yksinkertainen laitos, nautintoa latistaa ehkä ainostaan se että ajoaika arviolta 10 minuuttia tai vähän alle eli pari vastaavan polttiksen tankillista, ja sitten taas lataillaan tunti ellei useampia akkuja ole käytössä.

Tekniikka on super iisi:
- ei diffejä
- ei jarruservoa eikä jarrulevyä/linkkejä jne (pikkasen hipasin jarruun tuolla radalla)
- ei kytkintä, suoraveto
- ei vaihteita (1-vaihteinen)
- ulkoinen BEC eduksi mutta ei pakollinen

Sähköt kiinni ja menoksi.

En kyllä tiedä mikä näistä lajityypeistä voisi olla paljonkaan helpompi teknisesti siis, ei edes takavetokrossi tai 2WD SC. No ehkä mattis mutta luulen että se vaatii enemmän taitoa ajaa, tosin en ole kokeillut. Tulikin mieleen tiksin mattikset jotka oli viety ulos isommassa koossa.

Radanhan tää vaatii tosin tai ison siistin parkkisen.
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: Blaze - 09.08.12 - klo: 21.44
Kyllä kyllä.. lähes täydellistä tai voisipa sanoa että täydellistä kun ei vielä ainakaan paremmasta tiedä.

Kulkupuoli oli todellakin kunnossa ja nopeutta on varaa vielä kasvattaakin isommalla pinjonilla vaikka en sitä en tarpeelliseksi just nyt koekaan.

Auto oli todella makee viedä, toimi mainiosti mutta en sano että helppoa vaan sopivasti sitä haastetta seassa kun potkua riitti.

Nyt kun tämä akku, moottori ja säädin tekniikka sekä autot kehittyvät tähän malliin niin kokeilkaapa hyvät ihmiset jos vain suinkin. Aloittelijalle 4S ja edistyneemmille 6S.

Yksinkertainen laitos, nautintoa latistaa ehkä ainostaan se että ajoaika arviolta 10 minuuttia tai vähän alle eli pari vastaavan polttiksen tankillista, ja sitten taas lataillaan tunti ellei useampia akkuja ole käytössä.

Tekniikka on super iisi:
- ei diffejä
- ei jarruservoa eikä jarrulevyä/linkkejä jne (pikkasen hipasin jarruun tuolla radalla)
- ei kytkintä, suoraveto
- ei vaihteita (1-vaihteinen)
- ulkoinen BEC eduksi mutta ei pakollinen

Sähköt kiinni ja menoksi.

Ja helppo ajaa. En kyllä tiedä mikä näistä lajityypeistä voisi olla paljonkaan helpompi, ei edes takavetokrossi tai 2WD SC. No ehkä mattis mutta luulen että se vaatii enemmän taitoa ajaa, tosin en ole kokeillut. Tulikin mieleen tiksin mattikset jotka oli viety ulos isommassa koossa.

Radanhan tää vaatii tosin tai ison siistin parkkisen.
Siistiltä näyttää :)
Laitas videoo ku ajelet ?
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: mikari - 09.08.12 - klo: 21.50
Voi olla vaikee saada otettua, varsinkin nyt syksyä kohti ku ajomahikset vähenee.. jossei Hyvinkäällä sitten.. katotaan. Mut kesäkuumallahan tää on taatusti parhaillaan.
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: mikari - 11.08.12 - klo: 00.43
Kellotin 6Sllä.. ajoaika 12min "täysii" ja lataus 10A per kanava 45min
(akut siis samaan aikaan)
Josta saadaan stintti kerran tunnissa, ei niin paha..
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: McJones - 11.08.12 - klo: 10.08
Aika pitkältä kuulostaa ajoaika vrt. rata-/kisakokemukset, mutta hyvä homma, jos ajoaikaa löytyy.
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: mikari - 11.08.12 - klo: 12.31
Toi oli radalla.

yli 10 joka tapauksessa ja lataus 45 on fakta
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: mikari - 11.08.12 - klo: 17.55
Lumia 800:lla kuvattuna

eRazor 6S ORION 1950kv + 180A Pro sensored (http://www.youtube.com/watch?v=QSJ6PkqMYgA#ws)
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: tonza81 - 11.08.12 - klo: 20.15
Komeesti kulkee!!!!!!!!!!ois kiva nähdä vaik 10 autoo samaan aikaan kisaamassa!
Otsikko: Re: Vs: C8e
Kirjoitti: Janne79 - 11.08.12 - klo: 20.28
Lumia 800:lla kuvattuna
Upean näköistä menoa!
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: Kalle - 11.08.12 - klo: 23.28
Hyvinhän se mänöö :)
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: mikari - 12.08.12 - klo: 16.22
Tos vielä kuvaa korokkeelta, muutama klippi yhdistettynä

eRazor 6S (http://www.youtube.com/watch?v=VTmxcdJcZkg#ws)

Ja aiempi

eRazor 6S ORION 1950kv + 180A Pro sensored (http://www.youtube.com/watch?v=QSJ6PkqMYgA#ws)
Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: mikari - 20.08.12 - klo: 09.26
EDAM halusi lisätä videon niiden faceen

http://www.facebook.com/edam.hobby.3 (http://www.facebook.com/edam.hobby.3)

Jenkeissä on ollut kasvavaa kiinnostusta.. mites meillä?
Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: mikari - 20.08.12 - klo: 21.03
Tilasin joku aika sitten vielä varaosa-auton joka on nyt päivitetty muutamilla pro osilla kuten hillari dekki, OS2 -tyypin takaripustukset (Mugen yhteensopiva) ja OS2 -tyypin nivelvetarit edessä. Sitten vielä tein huvikseni hiilikuidusta sivuhihnan kiristimen pidikkeen  :wink:

Tarkoitus olis ottaa tyypit tällä lauantaina Hyvinkäällä

(http://www.snrt.net/edam/eRazorPro.jpg)
Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: SRC - 20.08.12 - klo: 21.07
Tätä ei ilmeisesti vielä toistaiseksi suomesta saa?
Kiinnostaisi kovasti sähkökäyttöisenä, tallista löytyy vanha honkkarin GT8 auto, mutta ei oikein nuo nitro vehkeet kiinnosta enään.

Mielenkiintoinen auto kyllä, missä hinnoissa liikutaan auton suhteen?
Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: McJones - 20.08.12 - klo: 21.16
Semi-OT, mutta Honkkarin GT-8 autosta saa patteriauton ihan kohtuullisella vaivalla.

Konversiosarja (http://www.hobbylinna.com/brushless-conversion-p-22972.html) on ns. "bolt-on" ainakin DM-1:een. Lisäksi joko 2-speed pinjoni tai heivaa vaihteen pois. Mekaaniset jarrut voi askarrella maun mukaan.

Omassa HN GT-8e:ssä on mekaaniset jarrut + vaihde, mutta taidan ottaa vaihteen veke talven aikana.

Toki GT-8 autoja saa jo valmiiksi patterikäyttöisinä  :cool:
Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: SRC - 20.08.12 - klo: 21.30
Itselläni on vain se, että kun tuen sitä että varaosia saisi edes kohtuudella jostain, mutta honkkariin ei taida olla enää garagen toiminnan lopetettua ollut kunnon vara-osa pakkia saatavilla suomessa?

Itsellänikin vanhat osat alkaa olla huvenneet, ja jos totta puhutaan niin uusi on aina uusi ja pääsis rakentamaan enemmän :afro:
Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: mikari - 20.08.12 - klo: 21.59
Tätä ei ilmeisesti vielä toistaiseksi suomesta saa?
Kiinnostaisi kovasti sähkökäyttöisenä, tallista löytyy vanha honkkarin GT8 auto, mutta ei oikein nuo nitro vehkeet kiinnosta enään.

Mielenkiintoinen auto kyllä, missä hinnoissa liikutaan auton suhteen?

Itse hommailin noita suoraan Taiwanista, syntyi vähän sattumalta sinne yhteydet ja sain autot promootio hintaan ja hinta oli maltillinen, Suomeen toimitettuna kuluineen veroineen jossain 200-300€ hujakoilla sis. kori ja renkaat.

Uskoisin että autoja alkaa ilmestymään EDAM jälleenmyyjille, Italia, USA.. Suomessa on vähän hiljaista ainakin toistaiseksi. Jos joku on kuitenkin kiinnostunut jälleenmyynnistä niin mulla on yhteydet valmistajaan.

Kyllähän näitä tietysti rakentaa melkeinpä mistä vaan C8 autosta mutta plussa tässä on se että paketti ajovalmis, lisää vain sähköt ja ohjauslaitteet. Toimii ilman päivitysosiakin.

Sähkö on vaan niin helppoa ja siistiä tosiaan. GT8 autoa ehkä snadisti miellyttävämpi kokemus, hihnaveto ja rata-auton geometria, lola korissa hyvät ominaisuudet, eikä myöskään näytä radalla pahalta. Tosiaan Kössiltäkin tulee VE GT8 pikapuoliin ulos. En silti harkitse vaihtoa hetkeäkään, on näissä jotain vähän enmmän. Toisaalta hubaa varmasti vetää molemmilla samaan aikaankin Le Mans tyyliin.
Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: McJones - 21.08.12 - klo: 09.49
Itselläni on vain se, että kun tuen sitä että varaosia saisi edes kohtuudella jostain, mutta honkkariin ei taida olla enää garagen toiminnan lopetettua ollut kunnon vara-osa pakkia saatavilla suomessa?
Nitroauto varaosiksi ja uusi auto suoraan patteriversiona esim. Jenkeistä?
Team C:tä saa myös patteriautona, jopa vissiin RTR-versiona.

Mika, saahan RG:stäkin tehtyä patteriauton... Itse olen vähän kahden vaiheilla miten tuon Schepiksen kanssa, ajaako nitroilla (75 ml tankki!) vai tekisikö siitä(kin) patteriauton.

Eniveis, jos Hyvinkäällä tyyppejä tarjolla, niin kiinnostaa...   :cool:
Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: mikari - 21.08.12 - klo: 12.03
Juu, kyllähän RG:stä saa hyvän e-version, laitoinhan akoinaan niistä kuviakin.
Otsikko: Vs: C8e
Kirjoitti: JiiPee - 21.08.12 - klo: 20.33
Jep, autohan on varsin kookas 1:8 ja
nopeus pitää saada tuonne 100 km/h
tuntumaan kuten vastaava polttis.

Ootko jo kokeillu mitä kulkee?
Niin että mitä sillä tiedolla tekee, ei mitään mutta olisi semmonen kiva nice to know juttu...
Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: mikari - 21.08.12 - klo: 21.53
Oon kokeillu ja siitä videota edellä, mutta nopeutta ei ole tutkattu.

Uskoisin jo olevan lähellä, jos ei vielä siinä.
Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: mikari - 23.08.12 - klo: 15.13
Formula ajoa Hollannista

S966e (http://www.youtube.com/watch?v=uwOzil59Mvg#ws)

Topspeed: 90-95 kmh (4S lipo)
Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: Vesa - 23.08.12 - klo: 16.36
Voisi olettaa että "riittävät" huiput pitäs olla 4S akulla reilusti yli 100km/h, kun turistitkin menee 2S akuillakin sen 100km/h ja mattoautot 1S akuilla normiradoilla n 80km/h.

Oikeat CeeKasit taitaa mennä isoilla radoilla jo sen 120-130km/h kun 90 luvulla jo mentiin pitkästi yli satasta.
Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: jarkko - 23.08.12 - klo: 16.47
Olisikohan tuossa hieman lyhyen puolella välitykset, kun kiihtyminen näyttäisi lakkaavan pääsuoralla aika pian.

Samaisella radallahan ajettiin TSM-10 MM:t vajaa kuukausi sitten ja videon perusteella sanoisin, että 2S akkuiset turistit kulkivat suoran päässä lujempaa vaikka pääsivät kiihdyttämään vasta suoralla silloin olleen chikaanin jälkeen (paikka on tumma leveä kohta suoran varressa).

Huomattavaa on, että videon ajo tapahtuu pimeään vuorokauden aikaan keinovalossa. Aika hyvä valaistus onkin.
Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: mikari - 23.08.12 - klo: 18.57
Toi kaveri ajaa 4s mutta väittöää ajavansa kovempia läppejä
ku 6s ja 0,5s hitaammin kuin nitrot. No ehkä just sen pääsuoran verran.
Välitys oli minusta pitkä 23/44, eli kai max mitä noissa yleensä..
Oma valinta 6s eikä lopu veto pääsuoralla.. Se on 33% lisää kierroksia tohon..
Lauantaina lisää..
Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: mikari - 23.08.12 - klo: 22.08
Nyt olis kisa-auto kasassa Lauantaita varten

(http://www.snrt.net/edam/eRazorPro2.jpg)

(http://www.snrt.net/edam/erazor8.jpg)

Huomaatteko eron akkukoteloiden osalta kuvissa? Nyt on low-profile ohjausservo niin akkukotelo mahtuu sille sivulle paremmin eikä koteloita tarvitse asentaa niin taakse/lähelle takarengasta. Tiedä sitten miten vaikuttaa käsittelyyn, kun akut ovat nyt 20-30mm keskempänä autoa pituussuunnassa, ehkä ei mitenkään..
Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: HVoltage - 24.08.12 - klo: 08.59
Huomaatteko eron akkukoteloiden osalta kuvissa? Nyt on low-profile ohjausservo niin akkukotelo mahtuu sille sivulle paremmin eikä koteloita tarvitse asentaa niin taakse/lähelle takarengasta. Tiedä sitten miten vaikuttaa käsittelyyn, kun akut ovat nyt 20-30mm keskempänä autoa pituussuunnassa, ehkä ei mitenkään..


En tiedä noista, mutta sähköjohtojen pituuksissa olisi kyllä mielestäni optimoitavaa...  Toivotaan Hyvinkäälle kuivaa keliä niin näkee kuinka "formula" liikkuu.
Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: mikari - 24.08.12 - klo: 10.54
ylempi vai alempi kuva? ylempi on uudempi. ainakaan moottorijohdot eivät ole pitkät, akkujohdot ovat mutta se niputettua akkupantojen alle.

joo toivotaan. ja toivotaan että Ollinmäen Mugenin renkaat sopivat akseleille, pitäs kyllä sopia.
Jos ei sovi niin sitten ei paljon ajeta. Tai pitää ajaa tolla toisella mutta siirtää sähköt siihen takas ensin.

Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: jarkko - 24.08.12 - klo: 11.51
Toi kaveri ajaa 4s mutta väittöää ajavansa kovempia läppejä
ku 6s ja 0,5s hitaammin kuin nitrot. No ehkä just sen pääsuoran verran.
Välitys oli minusta pitkä 23/44, eli kai max mitä noissa yleensä..
Oma valinta 6s eikä lopu veto pääsuoralla.. Se on 33% lisää kierroksia tohon..
Lauantaina lisää..

Se on muuten 50% lisää eikä 33%  :police:
Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: mikari - 24.08.12 - klo: 17.14
Ai niin onkin hehe, ajattelin kai per akku niinku , no mut joo  :cool:
Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: mikari - 25.08.12 - klo: 13.46
Hieno päivä menossa hyvinkäällä.

20t pinjonilla 1-1,5sek hitaampi ku nitro c8:t

23t pinjoni meni temp cuttiin

Olen tp-10 keskimmäisen ae ryhmän vauhdissa,
20sek alitus kiikarissa, nyt .11 sek päässä.
Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: mikari - 25.08.12 - klo: 21.45
Ajoin lopuksi 18T:llä, se oli paras tänään (tehtaankin suositus). Auto parani mukavasti päivän mittaan, tästä on kiva jatkaa 2013

Sairaan siistit skabat! Suuri kiitos - kaikille, etenkin Ollinmäen Antille luokan isänä, kilpakavereille ja järkkäreille

Muutamia kuvia varikolta, sori unohdin ottaa kuvan radasta, joka oli tosi hieno

(http://www.snrt.net/edam/ratakasiIV_1.jpg)

(http://www.snrt.net/edam/ratakasiIV_2.jpg)

(http://www.snrt.net/edam/ratakasiIV_3.jpg)

Pokaali oli mukava extra! Ja muisto

(http://www.snrt.net/edam/ratakasiIV_4.jpg)

Tässä vielä vähän läppivertailuja Div I nitro - Div I electric - Div 2 electric (GT-8 e)

(http://www.snrt.net/edam/ratakasiIV_5.jpg)

Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: MrOllinmaki - 26.08.12 - klo: 09.16
Kiva juttu Mika että sait laitteet iskukuntoon ja ehdit kisoihin mukaan. Uskon että kaikilla oli mukava harrastuspäivä ja kiihkeää kilvanajoakin päästiin vähän kokeilemaan.

Kiinnostusta C8 ja varsinkin C8e-autoja kohtaan tuntuu olevan siellä täällä. Nyt on hyvä hetki aloittaa rakennusprojekti jos asia kiinnostaa. Löflundin auto on ainakin myynnissä jos aihiota tarvitsee ja miksei myös minunkin?

Samoin jos on toiveita ensikesän kisaformaatin suhteen, niin nyt on hyvä hetki tuoda ajatuksia julki. (mielellään Ratakasi-topikissa).

-A-
Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: mikari - 26.08.12 - klo: 09.46
Joo kyllä kannatti!

Sähköluokat ovat nousussa tekniikan myötä. Kisaamaan pääsee helposti ilman mekaanikkoa ja jos en olis kikkaillut pinjonin kanssa niin yhtään keskeytystä ei olis tullut, helppo sinänsä.

Tosin takasiiven tuen sain vaihtaa ku ajoin treeneissä shikaaniin ja siitä komeeseen lentoon. Mutta keskeytystä siitäkään ei tullut.

edit: hetkinen, lähtihän mulla kerran sivuhihna joten 1 keskeytys kuudesta olis tullut, nyt tuli 3 koska kaksi lähtöä meni tempu cuttiin  :grin:

3+7 eräpituus passeli. 20 kierrosta, ja nopea kaveri 21+ kierrosta, ehtii ajamaan ja se kyllä riittää kisaamismielessä ihan hyvin. Yhteislähtö lipulla olis ollu kiva lisä.

Älkää nyt autoista luopuko, mutta päivittää saa :)
Kauppisella (Kappi) on auto, joten hän on mukana ensi vuonna. Tänään on GT kisoissa joten ei ehtinyt mukaan.  Raikkaan Tonikin varmaan harkitsee, samoin ehkä Nappe kun otti tyypit mun autolla  :cool:

Ja olihan siellä tosiaan kiinnostuneita, upeeta jos kipinä olis riittävän voimakas sytyttämään mukaantulon joko nitrona tai sähköisenä. Hyvä puolihan tässä on että molemmilla voi luokkaa ajaa.


 
Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: mikari - 26.08.12 - klo: 19.07
Pannaanko prototyyppiautoon F1 tyyliset takajarrut?  :grin:

F1 style brake lights ;) (http://www.youtube.com/watch?v=huUfQ-zATsQ#ws)
Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: mikari - 31.08.12 - klo: 12.22
Koitin heittää pientä lenkkiä eilen tattiksella mutta eipä noi renkaat kestä ottaa kauheesti vettä alle ku noilla nopeuksilla muuttuu kuskista matkustajaksi. No pikkasen pääsi driftaamaan eipä silti. Ihan loppuhan ne renkaat oli jo valmiiksi
Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: mikari - 01.09.12 - klo: 20.20
Teinpä uuden korin ja rakensin siihen scoopin. Siltä varalta että kasvatetaan välityksiä  :cool:

kilikaleilla; noi skuuppi kuvat on otettu hehkulampun valossa niin värit ovat mitä sattuu ..

(http://www.snrt.net/edam/erazor11.jpg)

(http://www.snrt.net/edam/erazorscoop1.jpg)

(http://www.snrt.net/edam/erazorscoop2.jpg)
Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: mikari - 17.09.12 - klo: 20.56
Lisäsin vastariboksin autoon ja muuta pientä

(http://www.snrt.net/edam/eRazorPro4.jpg)
Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: tuplaesa1 - 24.09.12 - klo: 09.50
On kyllä edelleen siisti peli sulla ja hyvällä tekniikalla. Toi skuuppikin näyttää toimivalta, ilmavirta ohjautuu ilmeisesti suoraan moottorille? Vai tuleeko noparin ja moottorin väliin?
Otsikko: Vs: C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset
Kirjoitti: mikari - 24.09.12 - klo: 12.29
On kyllä edelleen siisti peli sulla ja hyvällä tekniikalla. Toi skuuppikin näyttää toimivalta, ilmavirta ohjautuu ilmeisesti suoraan moottorille? Vai tuleeko noparin ja moottorin väliin?

Kiitokset.

Taitaa ilmavirta aika lailla tulla moottorille. Noparissa on tuuletin, mutta moottorissa ei.

Nyt ei pahemmin ei enää ajeta koeajoja mutta ensi kesänä sitten lisää.. toi 23T pinjoni on aika mittava, katotaan meneekö vielä temp cutille nyt kun viilennystä on olennaisesti lisätty.

Pääsuoralla pitäs liikahtaa mutta muilla radan osilla voi tosin ajo mennä huonommaksi.. saa nähdä. Välityksiä löytyy 16-23T joista sitten sovitella parasta.