RC10.FI

Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: goos - 25.09.12 - klo: 23.50

Otsikko: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: goos - 25.09.12 - klo: 23.50
Ilmoittautuminen alkaa siis huomenna ja super stockin sääntöihin tulee jotain muutoksia.

Veikkaanpa että tulee ykstyppisäädin+moottori, tämä tuottaa LRP:lle suurimman näkyvyyden ja vastineen sponsorina olemisesta. Mutta katsotaan mitä sieltä tulee.

Krossia ajetaan myös.

http://www.facebook.com/DHICUP (http://www.facebook.com/DHICUP)
http://www.dhi-cup.dk/ (http://www.dhi-cup.dk/)

Itse olen menossa, varaan lennot ja hotellin kun olen ilmoittautunut.

Kuka muu on lähdössä?
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: peitsamo - 26.09.12 - klo: 07.54
Ajetaanko edelleen ennakkosäädöillä? Vai oisko tullu jo järki päähän Tanskan maallakin.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: goos - 26.09.12 - klo: 08.08
Ajetaanko edelleen ennakkosäädöillä? Vai oisko tullu jo järki päähän Tanskan maallakin.
eiköhän sieltä lrp zero tule, mutta tosiaan vaan mun spekulointia.

t. Axel
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: goos - 26.09.12 - klo: 22.26
Hello

Today starts the entry for DHI Cup 2013. We continue with following classes 2WD and 4WD off-road and Touring Car Super Stock and Modified.

The rules for 2WD and 4WD is unchanged.

Rules for Touring Car is unchanged and it will again have LRP CPX tires controltire and the 1 set is included in the entry fee.

The rules for Super Stock is not defined yet.

link to www.myrcm.ch (http://www.myrcm.ch)

DHI Cup

Super stockissa oli jo 42 kuskia, kantsii siis ilmota heti ettei jää ilman paikkaa.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: Silppa - 27.09.12 - klo: 19.59
Krossiin ilmo laitettu...
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: ilvessalo - 29.09.12 - klo: 18.48
Mukana ollaan. Listalla tällä hetkellä 59 super stock kuskia ja 58 mod kuskia.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: peitsamo - 02.10.12 - klo: 09.16
Ilmo Super Stockkiin laitettu.

Ootteko katellu lentoja? Varmaan torstai iltana meno ja paluu sunnuntaina. Blue1:lla näyttäs nyt olevan hinta noin 115€ tienoilla, Finnairilla noin 150€ ja Norwegianilla pääsis 75€:lla jos lähtis jo torstai aamuna.

Ilmoitelkaa niin varaillaan lentoja ja autokin pitäs ottaa, ketkä tulis samaan kyytiin jos varaan auton?
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: goos - 02.10.12 - klo: 10.11
Ajatus oli lähtee torstai aamulla 9.30 lennolla ja takaisin 22.40 lennolla

Meitä on silppa, Niko ja minä meidän koplassa, Jani Hovikin kait jotain höris että olis tulos. Hienoo olis jos sais vähän isomman auton että vois mennä kaikki samalla? Säästyis vähän rahaa sillanylityksessä myös.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: goos - 02.10.12 - klo: 10.28
Lennot varattu. 10.1 9.30 sinne ja 13.1 22.40 takaisin. 90£ pala.

Matkassa on:

Axel
Niko
Hovi
Silppa
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: peitsamo - 02.10.12 - klo: 10.33
Minä ja Lasse tullaan myöhemmin torstai iltana Blue1:lla, koska minulla ei oikeen ole mahdollisuutta lähtee torstaiaamuna. Hintaa tuli lipuille noin 115€. Kuutta ukkoo tavaroineen ei saa saman auton kyytiin oikein mitenkään, ellei ota minivania. Oottehan muuten hoitaneet ilmoittautumismaksun, jotta saa varmistettua osallistumisensa.

Helsinki - Kööpenhamina 
   
Lento 1 torstai, 10. tammikuu 2013 
Lähtö: 15:55 Helsinki, Suomi - Helsinki Vantaa, terminaali 1 
Saapuminen: 16:40  Kööpenhamina, Tanska - Kastrup, terminaali 3 
 
Kööpenhamina - Helsinki 
   
Lento 1 sunnuntai, 13. tammikuu 2013 
Lähtö: 20:45 Kööpenhamina, Tanska - Kastrup, terminaali 3 
Saapuminen: 23:20  Helsinki, Suomi - Helsinki Vantaa, terminaali 1 
 
 
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: goos - 02.10.12 - klo: 11.53
Pitääpi maksaa, en oo sitä vielä tehny
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: Tamppi - 03.10.12 - klo: 22.15
Moi. Ilmoittautuminen tehty. Pekan ja Lassen kyytiin mahtuu varmaankin?

T: Thomas Sojakka
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: peitsamo - 03.10.12 - klo: 22.42
Mahtuu joo, muita ei oo vielä toistaseks tulossa kyytiin. Onko sulla samat lennot?
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: peitsamo - 18.10.12 - klo: 17.15
Stockissa ajetaan LRP X12 13,5 koneella ja nollaennakolla. Eli aika lailla ETS speksien mukaan. Jokohan tämä ajatus kohta rantautuisi FTT sarjaankin...
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: Vesa - 18.10.12 - klo: 17.38
Meinaatko että vielä neljäs turistiluokka olisi tarpeen ;)
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: peitsamo - 18.10.12 - klo: 18.25
En meinaa. Vaan meinaan sitä, että ftt:ssä olis kaksi luokkaa, mod ja stock. Stockki nimenomaan noilla säännöillä. Ihan aloittelevat tulisivat hommaan mukaan kerhoskabojen kautta. Nousupisteillä stockista viriin sitten.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: goos - 29.10.12 - klo: 15.51
Jaahas meilläkin muuttu toi paluulento 20.45, kuinkas hyvin siihen ehtii? vai joutuuko lähtee kiireellä?
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: peitsamo - 03.11.12 - klo: 17.03
Säännöt julkaistu:

Lainaus

Rules

Car:
EFRA, weight, height, bodyshells etc

Race format and battery rules:
DHI Cup own rule mixed with EFRA rules.

DHI Cup battery rules:
maximum size: Lipo S2 Hard Case batteries L: 139.0mm W: 47.0mm H: 25.10, (Chassis location features additional to this dimension are allowed) all brands are allowed. Lipo batteries should be charge in a “lipo bag” at all times.

DHI-Cup Race format:
5 min heats, 4 rounds of qualifying, 3 rounds of all finals, can vary depending on amount of entries.

Motor – Super Stock:
LRP 13.5 X12 no. 50842 – not included in entry fee, you can use your own motor or buy one track site by the technical inspection, Price 400,- DKR. (53€) No modifications are allowed (rotor, endbell etc.)

Super Stock Speed controllers:
Blinky mode – no timing/boost. According to the BRCA list Link

Pit

1 pit space per driver – we can´t offer more than 1 pit space per driver if participating in more classes.

Tires

Touring Car:
LRP CPX pre glued no. 65031, 1 set included in entryfee and only DHI marked tires must be used for Qualifying and Finals. It is allowed to use 2 set of marked tires for qualifying/finals. Marked control tires can be bought from the Technical inspection. Price 160,- DKR (22€)

4WD Off-Road Controltire:
Schumacher Mini Pin: 4WD Rear: U6608 - 4WD Front: U6607

2WD Off-Road Controltire:
Schumacher Mini Pin: 2WD Rear: U6608
2WD front: Recommend U6770, U6609, U6759

“Cut and Shut” and tire additive not allowed
Off-road tires will not be marked.

Schumacher tires can be bought from the Hobby shops in the market area in the Arena.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: V6 - 16.12.12 - klo: 23.30
Mahtuukos kenenkään kyytiin? Olisin kyytiä vaille lentokentältä radalle ja toisinpäin.

Lentojen aikataulut:
Meno
To 10.1
Lähtö 9.30
Perillä 10.10 (tanskan aika)
Paluu
Su 13.1
Lähtö 20.45 (tanskan aika)
Perillä 23.30


-Viljami
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: peitsamo - 16.12.12 - klo: 23.33
Riippuen autosta, mikä meille tulee, pääset paluumatkalla kyytiin. Mennessä on eri skedule.
Otsikko: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: peitsamo - 11.01.13 - klo: 12.33
Perjantai reenit menossa. Uudet matot on liukkaat, mutta rata paranee koko ajan.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: jon.lindgren - 11.01.13 - klo: 12.39
Onko krossiradasta kuvia?
Otsikko: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: peitsamo - 11.01.13 - klo: 15.02
Tuostapa yksi.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: jon.lindgren - 11.01.13 - klo: 15.06
Wau!
Raportoikaas tuloksia sitten. Ja videoita myös.
Nimimerkillä "hieman" kateellinen.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: peitsamo - 11.01.13 - klo: 17.19
Treenien jälkeen:

Viri

Viljami 9.
Lasse 25.

Osallistujia yhteensä 72.

Stock

Lasse 17.
Axel 33.
Niko 38.
Tumppi 42.
J-Ho 43.
Pekka 50.

Osallistujia yhteensä vähän yli 100.
Otsikko: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: peitsamo - 11.01.13 - klo: 19.35
Superstockin tulokset 1. Alkueräkierroksen jälkeen.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: AAKE K. - 11.01.13 - klo: 22.04
Virin tilanne:
Eka alkuerä ajettu, huomenna ajetaan 3 lisää. Lasketaan 2/4

1  Berntsen Adrian NO OMK 23 5:05.024 (0)  - (-)  - (-)  - (-)    0 1:0, 2:- [3:-, 4:-]
2  Hagberg Alexander SE MHF-U Skarpnäck 23 5:05.256 (2)  - (-)  - (-)  - (-)    2 1:2, 2:- [3:-, 4:-]
3  Hudy Martin SK   23 5:11.497 (3)  - (-)  - (-)  - (-)    3 1:3, 2:- [3:-, 4:-]
4  Graversen Steen DK   23 5:12.129 (4)  - (-)  - (-)  - (-)    4 1:4, 2:- [3:-, 4:-]
5  Kutvonen Viljami FI Awesomatix 23 5:12.631 (5)  - (-)  - (-)  - (-)    5 1:5, 2:- [3:-, 4:-]
 6  Vässmar Magnus SE XRAY 22 5:00.581 (6)  - (-)  - (-)  - (-)    6 1:6, 2:- [3:-, 4:-]
7  Callesen Rasmus Tobias DK Ti-Mo Tinglev Modelbilklub 22 5:00.974 (7)  - (-)  - (-)  - (-)    7 1:7, 2:- [3:-, 4:-]
8  Ehrbar David DE MSC Sandhausen 22 5:01.729 (8)  - (-)  - (-)  - (-)    8 1:8, 2:- [3:-, 4:-]
9  Iversen Morten DK BMRC 22 5:02.322 (9)  - (-)  - (-)  - (-)    9 1:9, 2:- [3:-, 4:-]
10  Johansson Niklas SE MHF Skarpnäck 22 5:02.415 (10)  - (-)  - (-)  - (-)    10 1:10, 2:- [3:-, 4:-]

22  Ilvessalo Lasse FI PKSRCA 21 5:03.073 (22)  - (-)  - (-)  - (-)    22 1:22, 2:- [3:-, 4:-]  
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: peitsamo - 12.01.13 - klo: 00.54
Superstockin tilanne kahden alkuerän jälkeen suomalaisten osalta:

Lasse 21.
J-Ho 24.
Niko 33.
Tumppi 36.
Axel 41.
Pekka 44.

Kierroksia on laskettu yhteensä 94 kuljettajalle, joten kaikki suomalaiset on "paremmassa puolikkaassa".

Kaikki tulokset: http://www.myrcm.ch/dk/odense/20130111_058631/TC-SStock/index.html (http://www.myrcm.ch/dk/odense/20130111_058631/TC-SStock/index.html)

Huomenna onkin erävälit sitten luokkaa katsotopgun-käyhiihtolenkillä-lämmitäsauna-paistalettuja, eli neljän tunnin odotuksilla mennään.  :shocked:
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: peitsamo - 12.01.13 - klo: 12.43

Superstockin tilanne kolmen alkuerän jälkeen suomalaisten osalta:

Lasse 22.
J-Ho 30.
Axel 31.
Tumppi 37.
Niko 40.
Pekka 48.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: AAKE K. - 12.01.13 - klo: 16.10
Viriluokan tilanne 3/4, Viljami 2 sek kärjen jäljessä ja koko päivän 3. nopein tulos. Vauhti alkaa löytyä.

1  Berntsen Adrian NO OMK 23 5:05.024 (0)  23 5:03.366 (0)  8 1:47.427 (64)  - (-)    0 2:0, 1:0 [3:64, 4:-]
2  Fischer Marc DE Team RacerParadise 22 5:05.419 (14)  23 5:05.402 (2)  23 5:00.370 (0)  - (-)    2 3:0, 2:2 [1:14, 4:-]
3  Völker Ronald DE   1 0:14.982 (71)  23 5:07.258 (3)  23 5:00.416 (2)  - (-)    5 3:2, 2:3 [1:71, 4:-]
4  Hagberg Alexander SE MHF-U Skarpnäck 23 5:05.256 (2)  23 5:10.064 (5)  23 5:17.960 (13)  - (-)    7 1:2, 2:5 [3:13, 4:-]
5  Kutvonen Viljami FI Awesomatix 23 5:12.631 (5)  22 5:06.397 (16)  23 5:02.665 (3)  - (-)    8 3:3, 1:5 [2:16, 4:-]
6  Graversen Steen DK   23 5:12.129 (4)  22 5:03.858 (14)  23 5:04.683 (4)  - (-)    8 3:4, 1:4 [2:14, 4:-]
7  Hudy Martin SK   23 5:11.497 (3)  23 5:10.434 (6)  22 5:01.443 (14)  - (-)    9 1:3, 2:6 [3:14, 4:-]
8  Vässmar Magnus SE XRAY 22 5:00.581 (6)  23 5:09.587 (4)  23 5:11.094 (11)  - (-)    10 2:4, 1:6 [3:11, 4:-]
9  Ehrbar David DE MSC Sandhausen 22 5:01.729 (8)  23 5:12.755 (8)  23 5:06.681 (5)  - (-)    13 3:5, 2:8 [1:8, 4:-]
10  Asmer Jan DE MSC Braunschweig 22 5:11.135 (19)  23 5:11.108 (7)  23 5:08.594 (7)  - (-)    14 3:7, 2:7 [1:19, 4:-]
 
19  Kunák Zdenko SK   22 5:03.871 (13)  20 5:03.407 (38)  22 5:04.507 (16)  - (-)    29 1:13, 3:16 [2:38, 4:-]

27  Tiit Jörg Miikael EE   21 5:05.613 (23)  21 5:02.171 (23)  21 5:05.864 (33)  - (-)    46 2:23, 1:23 [3:33, 4:-]

29  Ilvessalo Lasse FI PKSRCA 21 5:03.073 (22)  21 5:04.031 (26)  22 5:13.163 (27)  - (-)    48 1:22, 2:26 [3:27, 4:-]
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: peitsamo - 12.01.13 - klo: 17.36

Superstockin tilanne suomalaisten osalta kun kaikki alkuerät on taputeltu.

Lasse 23.
J-Ho 29.
Axel 32.
Tumppi 39.
Niko 43.
Pekka 50.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: peitsamo - 12.01.13 - klo: 22.49

Superstockin tilanne suomalaisten osalta kun ensimmäinen finaalirundi on ajettu.

Lasse 23.
J-Ho 25.
Axel 39.
Tumppi 34.
Niko 42.
Pekka 47.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: jarkko - 13.01.13 - klo: 12.35
Millä laitteilla Berntsen ja Fisher nykyään ajavat kun vetävät tuollaista vauhtia jättäen Völkerinkin useamman sekunnin päähän?

Viljamilla on hyvä suoritus päällä.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: APK - 13.01.13 - klo: 13.03
Norski Xray T4 ja taitaa Fischerillä olla Serpent S411 uusin versio?
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: peitsamo - 13.01.13 - klo: 14.21
Superstocki on taputeltu. Suomalaisten lopulliset sijoitukset:

Lasse 23.
J-Ho 28.
Axel 36.
Tumppi 37.
Niko 41.
Pekka 47.

Tuloksia kirjattiin 94 kuljettajalle.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: kisaaja - 13.01.13 - klo: 15.13
Jotta se "kuumin" luokka ei unohtuisi :cool: Jani on vetäny hyvin krossiradan puolella :afro:
Ooplen krossipainoitteinen raportti luettavaksi: http://www.oople.com/rc/photos/DHIcup2013/index.html (http://www.oople.com/rc/photos/DHIcup2013/index.html)
Janin autokin päässyt rapsaan ;)
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: AAKE K. - 13.01.13 - klo: 18.27
Virikisat ajettu ja lopputulokset, Viljami sai säädöt kohdalleen viimeiseen finaaliin, mutta jäi taas sen pari sekkaa kärkeen:

A 1  Berntsen Adrian NO OMK 46 10:08.390 (1)  24 5:06.704 (1)  24 5:12.385 (5)  24 5:06.463 (1)  2 3:1, 1:1 [2:5]
A 2  Völker Ronald DE   46 10:01.502 (3)  24 5:10.581 (3)  24 5:08.435 (1)  24 5:06.532 (2)  3 2:1, 3:2 [1:3]
A 3  Fischer Marc DE Team RacerParadise 46 10:05.772 (2)  24 5:07.858 (2)  24 5:08.969 (2)  24 5:07.083 (3)  4 1:2, 2:2 [3:3]
A 4  Hagberg Alexander SE MHF-U Skarpnäck 46 10:06.442 (4)  23 5:11.257 (9)  24 5:10.245 (3)  24 5:08.763 (4)  7 2:3, 3:4 [1:9]
A 5  Graversen Steen DK   46 10:07.003 (6)  24 5:12.431 (4)  24 5:11.406 (4)  24 5:11.466 (6)  8 2:4, 1:4 [3:6]
A 6  Asmer Jan DE MSC Braunschweig 46 10:19.702 (10)  23 5:05.123 (5)  23 5:03.995 (6)  23 5:11.350 (9)  11 1:5, 2:6 [3:9]
A 7  Kutvonen Viljami FI Awesomatix 46 10:15.296 (5)  23 5:05.696 (7)  23 5:04.081 (7)  24 5:08.994 (5)  12 3:5, 2:7 [1:7]
A 8  Hudy Martin SK   46 10:21.931 (7)  23 5:05.373 (6)  23 5:04.837 (9)  23 5:02.888 (8)  14 1:6, 3:8 [2:9]
A 9  Ehrbar David DE MSC Sandhausen 46 10:19.436 (9)  23 5:08.637 (8)  23 5:04.366 (8)  23 5:12.371 (10)  16 2:8, 1:8 [3:10]
A 10  Vässmar Magnus SE XRAY 45 10:10.168 (8)  22 5:01.087 (10)  23 5:05.614 (10)  23 5:00.472 (7)  17 3:7, 2:10 [1:10]
B 11  Hornum Patrick DK BMRC 46 10:18.754 (11)  23 5:00.434 (2)  23 5:01.743 (1)  24 5:11.801 (1)  2 3:1, 2:1 [1:2]

C 24  Tiit Jörg Miikael EE   43 10:08.471 (28)  22 5:00.294 (2)  21 5:01.482 (6)  22 5:05.807 (4)  6 1:2, 3:4 [2:6]
 
C 27  Ilvessalo Lasse FI PKSRCA 42 10:07.104 (30)  22 5:05.074 (4)  22 5:42.547 (5)  21 5:00.751 (8)  9 1:4, 2:5 [3:8]
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: goos - 14.01.13 - klo: 10.28
Jotta se "kuumin" luokka ei unohtuisi :cool: Jani on vetäny hyvin krossiradan puolella :afro:
Ooplen krossipainoitteinen raportti luettavaksi: http://www.oople.com/rc/photos/DHIcup2013/index.html (http://www.oople.com/rc/photos/DHIcup2013/index.html)
Janin autokin päässyt rapsaan ;)

Silppa veti itseasiassa paremmin, ei jäänyt paljoa Janin vauhdista :) autona TeamC TM2 proto auto.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: peitsamo - 15.01.13 - klo: 10.57
Tuossa on yksi videonpätkä Superstockin E-Finaalista. Niko ajaa kolmosruudusta lähetävällä valko-mustalla autolla ja minä sinisellä autolla kymppiruudusta.

DHI CUP 2013 Superstock 3rd E-Final (http://www.youtube.com/watch?v=jxWb9VP7fRk#ws)
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: Silppa - 16.01.13 - klo: 21.54
Tulihan käytyä vähän isommissa kerhokisoissa ja olihan se mukava kokemus. Team C TM2 oli kyllä juurikin oikea auto tuohon hyppyturisti kisaan. ISO kiitos Eurorc:lle auton lainaamisesta. Jos ratin takana olisi ollut ihan oikea kuskikin tai tällä kuskilla edes silmälasit mukana niin varmasti olisi finaaliin tuolla autolla kerinnyt :) Harmi vaan kun suomessa ei mattobaanoja ole sillä olihan hauskaa ajaa matolla. Eipä tarvinnut miettiä renkaita sen enempää mikä toimii ja mikä ei... 

Tuupissa alkuerien sijat 14 ja 15 riittivät B-fin 9. ruutuun ja Jay-Ho taisi startata saman finaalin 6. ruudusta. Finaaleista ei sitten jäänyt käteen muutakuin kokemusta. Olihan täällä sentään ajamassa ihan kuskejakin joiden ajoa oli kyllä hieno katsella.

Nelkku olikin sitten ihan oma fiaskonsa. Kaiken säheltämisen ja yms. esaamisen jälkeen löytyi C-finaalin 6.ruutu. Finaaleista sentään sijat 1. 2. Ja 1 jollain maailman 8. ihmeellä.

Eniten jäi ihmetyttämään kyllä super stock luokan koneiden erot. Toiset kulkivat ja kiihtyivät aivan eri malliin vaikka olisi tullut perä edellä mutkasta. Välityksiä kyllä porukka vaihteli mutta ei samaan vauhtiin päässyt millään.


Kiitos ja anteeksi kaikille mukana olleille...

Tästä on hyvä jatkaa joko viimeiselle EOS kierrokselle Saksaan tai EM-warm uppiin Espanjaan huhtikuussa...


Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: peitsamo - 16.01.13 - klo: 22.05
Eniten jäi ihmetyttämään kyllä super stock luokan koneiden erot. Toiset kulkivat ja kiihtyivät aivan eri malliin vaikka olisi tullut perä edellä mutkasta.

Sama huomio. Tais osalla porukasta olla noparissa "boost-blinky" -setupit..
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: goos - 16.01.13 - klo: 22.09
Eniten jäi ihmetyttämään kyllä super stock luokan koneiden erot. Toiset kulkivat ja kiihtyivät aivan eri malliin vaikka olisi tullut perä edellä mutkasta.

Sama huomio. Tais osalla porukasta olla noparissa "boost-blinky" -setupit..
tai sit moottoreille oli jotain tehty ku sai tuoda omansa. noh mut jotain mitä ei paketista saa.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: jarkko - 16.01.13 - klo: 22.14
Oliko nopeimmilla lrp-säätimet? Tehtaan itse sponssaamilla kuskeilla on muutama vuonna siellä tuntunut löytyvän pirteemmät "blinkyt" kuin muista.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: nikoprkl - 16.01.13 - klo: 22.29
Mukava reissu oli juu mukavassa seurassa!

Oli kyllä karua katseltavaa esim. Janin finaalissa kun "samoilla" sähköillä ajava toinen kaveri ajeli jokaiseen mollaan ja miten sattuu silti pystyen Janin vauhtiin helposti. Tuntuu kuin olisi ollut osalla porukkaa 2. vaihde käytössä. Meidän poppoo ei tuohon lääkettä löytänyt koko viikonlopun aikana. Joten päädyimme keskittymään enempi itsemme lääkitsemiseen, joka osoittautuikin ihan hyväksi taktiikaksi ja reissusta kehkeytyi leppoisan hauska, kun tulostavoitteet oli heitetty roskiin jo ekojen alkuerien jälkeen. :)

Krossissa Silppa ja Jani vetivät hienosti tuupissa ja taakse jäi monta kymmentä jamppaa. Silppa vei myös Texasin kokoisen pystin kotiin nelkun c-fin voitosta. Ei huonosti noilla kilometreillä ja lasitkin mies jätti varoiksi suomeen, että saa edes vähän annettua tasoitusta muille. ;)

Kiitokset vielä koko suomen tiimille hyvästä seurasta.

-Niko

(https://dl.dropbox.com/u/66064270/IMG_0466.JPG)


(https://dl.dropbox.com/u/66064270/IMG_0478.JPG)
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: nikoprkl - 16.01.13 - klo: 22.30
Oliko nopeimmilla lrp-säätimet? Tehtaan itse sponssaamilla kuskeilla on muutama vuonna siellä tuntunut löytyvän pirteemmät "blinkyt" kuin muista.

Kyllä tuolla näytti kulkevan kovasti muillakin kuin vain tehdasjampoilla. Eli joku niksi noissa koneissa oli oltava, mitä ei vaan kekkastu.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: goos - 16.01.13 - klo: 23.07
Oliko nopeimmilla lrp-säätimet? Tehtaan itse sponssaamilla kuskeilla on muutama vuonna siellä tuntunut löytyvän pirteemmät "blinkyt" kuin muista.

Tosiaan jokaisesta erästä löyty niitä joilla kulki, mut ei oo kyl mitään havaintoa mistä se johtu. Tietysti voi olla puhtaasti kyse laatuerosta myös, mutta en kyllä usko että erot olisivat noin isot koneissa, tiedä sit.

Se on mielenkiintoista katsoa kuin 5.1 välityksellä joku ajaa yhtä lujaa kuin 4.5 välityksellä, sitku itse kokeilet 5.1 välitystä niin auto ei kulje mihinkään :)
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: Vesa - 16.01.13 - klo: 23.29
Oliko akkujen latausvirta vapaa ja lämmittäminen sallittu?
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: goos - 16.01.13 - klo: 23.49
Oliko akkujen latausvirta vapaa ja lämmittäminen sallittu?
Kerhokisat, eli ei ollu kielletty. Mut emmä kyl nähny että kukaan olis akkuja lämmitelly.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: Vesa - 16.01.13 - klo: 23.58
Eipä taida olla akkujen latausvirta muualla rajotettu ku suomessa, ei ainakaan jenkeissä je EFRA:ssa ole. Ja akkujen lämmittämistä on hyvin vaikea huomata, toisekseen lämpöjä ei juuri missään edes mitata. Makes quite difference.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: peitsamo - 17.01.13 - klo: 08.38
Oliko akkujen latausvirta vapaa ja lämmittäminen sallittu?

Latausvirta oli rajoitettu 8,40 volttiin ja kyllä niitä mitattiinkin. Esim mulla oli pari kertaa 8,42 volttia, jolloin jouduin kaasuttelemaan liiat pois ennen hiittiä.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: unkka - 17.01.13 - klo: 08.49
Oliko akkujen latausvirta vapaa ja lämmittäminen sallittu?

Latausvirta oli rajoitettu 8,40 volttiin ja kyllä niitä mitattiinkin. Esim mulla oli pari kertaa 8,42 volttia, jolloin jouduin kaasuttelemaan liiat pois ennen hiittiä.

Ihan pakko kuitata, latausvirran yksikkö on A, nyt on mennyt puurot ja vellit sekaisin kun puhutaan jännitteen mittauksesta
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: peitsamo - 17.01.13 - klo: 08.56
No voi ziisus, et sitten varmaan tajunnu mistä oli kyse..

Akun latausvirtaa ei ollut rajoitettu, mutta enimmäisjännite oli rajoitettu 8,40 volttiin.

Kelpaako nyt? :police:
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: nikoprkl - 17.01.13 - klo: 09.05
Itse latasin 7A:lla mutta eipä se mitään auttanut..
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: Vesa - 17.01.13 - klo: 10.42
Ei sillä oo mitään merkitystä vaikka se katkaisujännite on sama, kokemuksesta voin kertoa että eroa ihan on  millä virralla akkua lataa. 7A on ihan normi virta, testaa vaikka 12A.

Suurin osa tuntemistani latureista ei defaulttina lataa akkuja täyteen, ja monia ei voi edes kalibroida. On ihan eri asia ladata 8.35V kuin 8.409V.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: fsp - 17.01.13 - klo: 22.19
Ei sillä oo mitään merkitystä vaikka se katkaisujännite on sama, kokemuksesta voin kertoa että eroa ihan on  millä virralla akkua lataa. 7A on ihan normi virta, testaa vaikka 12A.

Suurin osa tuntemistani latureista ei defaulttina lataa akkuja täyteen, ja monia ei voi edes kalibroida. On ihan eri asia ladata 8.35V kuin 8.409V.
No sano ny suomeksi mitä se lämmitys auttaa? Muistan joskus että Ferrari halus ajaa jäähdytetyllä bensalla formulaa, koska sitä olis mahtunu tankkiin 3 kierroksen verran enemmän... tai jotain.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: Vesa - 17.01.13 - klo: 22.30
 :cool:
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: *HOKE* - 17.01.13 - klo: 22.35
:cool:

Asiasisällöltään aivan huikean ilmiömäinen viesti.

 :police:
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: Vesa - 17.01.13 - klo: 23.01
Pitää vaan tietää :)
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: -Juho- - 17.01.13 - klo: 23.34
Niinpä niin.
Akkujen sisäinen resistanssi pienimmillään vissiin neljänkymmenenviiden asteen tuntumassa.
Saa marginaalisesti lisää potkua ulos ja kennojen käyttöikä lyhenee.

Voi hitsi, nyt mä paljastin sen.

edit. Joutu googlaa vielä varmistusta...
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: Vesa - 17.01.13 - klo: 23.52
Eikai kukaan tosikisaaja useampaa kisaa aja samoilla akuilla stokkiluokkaa missään? Tai ainakin on hyvin perillä miten akkunsa suorituskyky muuttuu, eikä vaan mutu-tuntumalla.

Nämä on niitä asioita joista ei pääse selville kuin itse niiden vaikutusta testaamalla. Halpaahan se ei ole mutta ketä se kiinnostaa jos pitää mennä kovempaa kuin muut. Lipo/brushless -aikana jengi on tottunu käsitykseen että kaikki ero kamoissa tulee aina tiimikama vs kaupan kama asettelusta, näin se ei kuitenkaan ihan aina ole. Yks tai 2 uutta akkua per kisa on aika pieni panostus jos verrataan peltikennoaikojen uhrauksiin stokkivauhdin saamiseksi. Joten hyvin on halpaa nyt ja ne pienetkin erot tuntuu nyt isoilta kun on "handout" tai ykstyypppikamat yleisemmin käytössä. Noh, ei sen enempää OT:tä.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: -Jari- - 18.01.13 - klo: 00.00
Eikai kukaan tosikisaaja useampaa kisaa aja samoilla akuilla stokkiluokkaa missään? Tai ainakin on hyvin perillä miten akkunsa suorituskyky muuttuu, eikä vaan mutu-tuntumalla.
Ajoin kaksi edellistä kautta samoilla kahdella akulla prostokkia, noista ekalla kaudella olin seitsemäs ja toisella kaudella kuudes joten akkujen suorituskyky varmaan vaan parantui  :cheesy: . Ja luonnollisesti ajoin myös kaikki treenit noilla samalla kahdella akulla molempina talvina. En tosin ole _tosikisaaja_.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: *HOKE* - 18.01.13 - klo: 00.28
Olisit hommannu joka kisaan uudet akut niin olisit ollu murskaava.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: nikoprkl - 18.01.13 - klo: 07.59
Ihan vaan välihuomautuksena, aivan varmasti riittävän kokemuksen vakioluokista omaavana, voin todeta ettei tuo vauhtiero tässä tapauksessa tullut akuista. Ellei ollut sitten porukalla 3s akkuja. Eikä tässä edelleenkään ole spekuloitu että vain tiimikamoilla olisi menty kovaa. Kyllä siellä kulki paikallisilla torpedoillakin pelit. Oli vaa joku juttu noissa koneissa mitä ei hoksattu ja sen pituinen se..

-N
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: AAKE K. - 19.01.13 - klo: 11.23
Eikai kukaan tosikisaaja useampaa kisaa aja samoilla akuilla stokkiluokkaa missään? Tai ainakin on hyvin perillä miten akkunsa suorituskyky muuttuu, eikä vaan mutu-tuntumalla.
 

 :embarrassed: UPS!

Viljami lähti vanhoilla, heinäkuusta ja syyskuusta saakka ajetuilla akuilla Tsekkien ETS-kisoihin ... Kaikki treenitkin samoilla akuilla.
Otsikko: Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
Kirjoitti: peitsamo - 23.01.13 - klo: 09.03
Järjestäjän ottamia kuvia tuolla (http://www.racegallery.dk/gallery144/index.html).

(http://www.racegallery.dk/gallery144/images/DSC_2657.JPG)