RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: jjamppa - 06.05.13 - klo: 15.02

Otsikko: Ongelmat käynnistymisessä/käynnissä pysymisessä
Kirjoitti: jjamppa - 06.05.13 - klo: 15.02
Auttakaapas aloittelijaa... Eli ongelmana on HPI Bullet MT nitrovehkeessä sellainen, että kun moottorin on saanut säädettyä hyvin käyväksi/kulkevaksi, ongelmaksi tulee se, että tyhjäkäynti pitää olla niin suurella ettei auto pysy yhtään paikoillaan. Jos tyhjäkäyntiä pienentää, auto sammuu heti kun vähän kaasusta irrottaa, mutta sitten kun tyhjäkäynti on sen verran isolla, että moottori pysyy käynnissä, auto ei pysy aloillaan, vaan menee itse asiassa aika kovaakin. Mitähän ruuvia nyt pitäisi väännellä...? Auto on vasta muutaman viikon vanha, joten tuskin tuo vielä väljä tai muutakaan on. Kiitos jo etukäteen!
Otsikko: Vs: Moottori sammuu tyhjäkäynnillä
Kirjoitti: P.R - 06.05.13 - klo: 18.05
Kytkimessä jotain häikkää?
Otsikko: Ongelmat käynnistymisessä
Kirjoitti: gekko - 24.09.13 - klo: 18.45
Moi!
Minulla on auto seissyt pari vuotta, ja öljyt on ollut koneessa. Kuitenkin oli hieman jäykkä kun yritin vetää käyntiin. Kävi sitten niin että vetäessä käyntiin ei tunnu melkein mitään vastusta. Koneessa on puristuksia, tuntuu hyvin kun pyörittää vauhtipyörästä. Yksisuuntalaakeri on vetokäynnistysmekanismissa myös kunnossa. Vetokäynnistys tuntuu muutenkin olevan kunnossa. Näyttää siltä että jokin siinä vetokäynnistyksen ja kampiakselin tienoilla olisi pettänyt. Mitään tietoa mikä voisi olla kyseessä, onko jokin tyyppipaikka mikä voi hajota tällaisessa tilanteessa? Tiedän että on hieman vaikeasti selitetty. Auto ei ole minulla tällä hetkellä, mutta saan piakkoin mahdollisesti selkeyttävän kuvan.

Moottorina HPI Power Factory 3.0, autona HPI Lightning GT10.

Kiitos vastauksista näin etukäteen!
Otsikko: Vs: Käynnistysvaikeuksia
Kirjoitti: P.R - 24.09.13 - klo: 19.53
Ykssuuntalaakeri luistaa.
Otsikko: Vs: Käynnistysvaikeuksia
Kirjoitti: SavageRS - 24.09.13 - klo: 20.31
Jos kone on kerran seissyt pitkään, niin olisko se lyhyt jousikuormitteinen tappi sieltä kampuran päästä jumissa, joka tarttuu käynnistysakseliin ?
Kokeile sutiiko se starttiakseli tyhjää kun purat vetokäynnistimen ensin pois.
Mulla on ollut joskus pitkään seisoneessa vanhassa koneessa ihan jumissa se tappi/jousi...riitti että herkisti ja öljysi ne kunnolla.
Otsikko: Vs: Käynnistysvaikeuksia
Kirjoitti: gekko - 25.09.13 - klo: 16.56
Moi taas!
Oli tosiaan tuo tappi kyseessä. Kiitos paljon avusta, nyt auto käy ja kukkuu! Kiitos SavageRS avusta!
Otsikko: Ongelmat käynnistymisessä
Kirjoitti: jiicom - 10.05.14 - klo: 21.50
Kyseessä LRP S8 Rebel Bx, ei vaan käynnisty. Säädetty laidasta laitaan ei auta. Tehtaan ilmoittamat "perus" säädöt nyt kaasarissa, ei vaan lähde. Ei edes lupaa. Tulppa hehkuu ihan ok, testattu.
Tossa pari päivää sitten ryypyttämällä sain sen käymään ja kävi ihan ok, savutti vähän. Ei pahasti.
Mut nyt taas ku kokeilin ei lähe, 2 tuntia ryin vetonarua. Ei auta ryypyt eikä muutkaan.
Itselle auttaa se ryyppy ni unohtuu koko roska.

Siihen tulokseen nyt tulin ettei ikinä enään polttista. Sähkö kiitos moi.

Höh vähän petyin koko polttis systeemiin..
Otsikko: Vs: Ei starttaa
Kirjoitti: P.R - 10.05.14 - klo: 23.21
Hehkuuko tulppa kunnolla koko kierukan matkalta?
Meneekö fuili kaasarille asti?
Starttiboksi helpottais niin ei tarvi kädet verillä nykiä...
Otsikko: Vs: Ei starttaa
Kirjoitti: Andy the man - 11.05.14 - klo: 08.05
oletko esilämmittänyt kantta ja lohkoa, voisi auttaa.
itsellä oli kyöstin madi jota sai nykiä ja kiskoa vaikka aamusta iltaan jos sitä ei esilämmittänyt, mutta kun koneen lämmitti kauttaaltaan 50-60 asteiseksi niin rupesi käymään.
Otsikko: Vs: Ei starttaa
Kirjoitti: Elmaurizio - 11.05.14 - klo: 10.40
Onko hehkun akku tarpeeksi täynnä, entä onko fuililetkut ehjät eli ei pitäisi olla ilmavuotoja missään, jos kerran on saatu "ryypyttämällä" käyntiin niin ainakin tulppa taitaa silloin toimia ja tuo savutus viittaa vähän rikkaisiin seoksiin. Eli se esilämmitys on kyllä lähes pakollinen jos ei haluta vaurioittaa konetta kun jos sitä nykii kylmänä käyntiin liian monta kertaa niin silloin on vaarana että sylinteri ja mäntä ottavat kipeää kun ovat kylmiä. Eli teet vaikka paksusta foliosta tötterön sylinterin / lohkon ympärille ja lämmität pyttyä hiustenkuivaajalla ylhäältä päin niin että pytty lämpenee n.80-100 asteiseksi kannen päältä mitattuna ja sitten vaan sormi pakoaukon eteen ja pari nykäisyä niin että fuili tulee koneelle asti ja sitten hehku kiinni ja vähän kaasua ja niin pitäisi kyllä lähteä käyntiin ns.ekalla jos asetukset kaasarissa ovat edes jollain tavalla kunnossa.
Otsikko: Vs: Ei starttaa
Kirjoitti: jiicom - 11.05.14 - klo: 10.56
Dodi, selvis sitten osasyypäät. Eli toinen osasyy olin minä itse. Auto partsilla yöt/päivät, ei esilämmitystä. Sit toinen syypää oli kuin olikin se tulppa. Latasin hehkuttajan akun, ja otin tulpan irti, ei hehku ei. No onneks oli varatulppa "7" kun orggis on "6" eli vähä lämpösempi. (Menny se tulppa sit p*skaks viime startin jälkee tjtn.)
Putsasin kaasarin neulat ja röörit.
Sit vähä ryyppyä ja kolmannella käymään. Sit sammus eikä lähteny hetkeen. Uus ryypytys ja lähti ja jäi käymään.

Toi esilämmitys on silti mun mielestä vähän pöhlöö. Ihmisille myydään vehkeitä jotka ei lähe käyntiin ellet lämmitä, TÄ? Jos ihminen lentää kuuhun ni kyl noi koneet pitäs saada käyntiin ihan perus einarikin.

Doh. Joka tapauksessa hyviä vinkkejä sain, ja niitä lukemalla sain syyllisetkin satimeen.

p.s. tarvii varmaa ite rakentaa sähköstartti vehkeeseen. Ei se nyt kovin vaikee voi olla jollain rotor start mekanismista muunneltuna.? ( oon niin laiska)

Kiitos ja kumarrus teille guruille, tänään meen testaa kuin se toimii kentällä.
Otsikko: Vs: Ei starttaa
Kirjoitti: emppu99 - 11.05.14 - klo: 11.19
Ei se meinaa mopokaan ainakaan käydä hyvin kylmänä. Ei kierrä korkeelle. Ihan loogista se esilämmitys, kone käy noin 100 asteisena joten ilman eailämmitystä pitäisi LÄHTEÄ käymään n.20 asteisena, eli melkoinen mahdottomuus :)
Otsikko: Vs: Ei starttaa
Kirjoitti: Lerppu86 - 11.05.14 - klo: 12.32
Kyllä se kone myöhemmin paremmin lähtee käymään kun saat sisäänajot ajettua ja neulat säädettyä.

Perusasetuksilla koneeseen menee huttua niin paljon että öljy lentää putkesta kun moottori on pyörinyt hetken aikaa. Ilman esilämmitystä konetta on vaikea saada pyörimään pelkän hehkun voimin koska kone lähes hukkuu siihen polttoaineeseen.

Kylmää konetta käynnistäessä kannattaa pitää hehkua kiinni vaikka 10s jotta koneeseen muostuu hieman lämpöä. Ja kun auton saa käymään niin hehkua voi vielä hetken pitää kiinni.

Nitron sisäänajo saattaa tuntua tuskaiselta koska konetta olisi hyvä ajaa sisään noin 6 tankillista johon kuluu aikaa noin 1,5-2h.

1 tankki = ei saa ajaa lainkaan. Tämän tankin aikana autolla ei saa ajaa eikä kaasuttaa vaan tankin pitää antaa kulua tyhjäkäynnillä loppuun. Pyörät eivät saa pyöriä ensimmäisen tankin aikana. Jos pyörivät niin tyhjäkäynti on liian korkea.

2 tankki = Ajat ryömintä vauhtia koko tankillisen

3 tankki = Ajat maksimissaan 50% kaasulla

4 tankki = Ajat maksimissaan 75% kaasulla

5 tankki = Saat ottaa lyhyitä täys kiihdytyksiä

-tähän saakka ajat tehdas säädöillä-

6 tankki = alat kääntämään seosta laihemmalle mutta vältä vielä parin tankin ajan pitkiä huudatuksia. Muuten voi ajaa vapaasti

Tapoja on varmasti monia mutta osapuilleen tällä kaavalla sisäänajo tulisi suorittaa.


Nitro autojen ostajan on syytä varautua siihen että vaivaa pitää nähdä. Kun auto on saatu suurinpiirtein säätöihin niin voi varautua siihen että jos auto käy tänään hyvin, se ei välttämättä toimi hyvin seuraavana päivänä. Nitro on tarkka säädöistään ja tähän vaikuttaa aivan kaikki. Ilman lämpö, kosteus, ilmanpaine jne.. Jos helpolla haluaa päästä niin sähkö on helpompi tie. Ei nitrolla ajaminenkaan ydinfysiikkaa ole mutta vaatii hieman perehtymistä jotta siitä voi nauttia jokaisella ajokerralla.

Paras mahdollinen säätö vaatii hyvää korvaa ja säätäminen on millipeliä. Peruskuskin on kuitenkin parempi ajaa hieman rikkaalla kuin yrittää hakea sitä aivan parasta terää. Äkkiä käy niin että auto käykin kokoajan laihalla.

Hyvä perus sääntö on että niin pitkään kun pakoputkesta tulee savua, kaikki on hyvin.
Otsikko: Vs: Ei starttaa
Kirjoitti: emppu99 - 11.05.14 - klo: 13.47
JQ:lla on YouTubessa hyvä video kuinka sisäänajo tapahtuu, kannattaa katsoa.
Otsikko: Vs: Ei starttaa
Kirjoitti: jiicom - 11.05.14 - klo: 22.14
Juu Rauhoitutaas sen verran, et auton ostin käytettynä. 160€ kaikkineen vermeineen.
En tiedä kuinka se on sisään ajettu. joten siihen en voi kantaa ottaa.

Kuitenkin tän päivän ajon perusteella, kone toimi ok. savua tuli ja kotin vähä säädelläkin, mut harmitukseks takarenkaat jumitteli vuoron perään. Ensin luulin et jarru nappailee. mut ei.
Koko takapäästä kaikki laakerit aivan ruosteessa ja p*skana.
Diffi on nyt osina ja puhdistettuna. Silmääni osui 1 rikkinäinen o rengas, 1 diffilootan ruuveista oli korkannut ja joku oli muljautellu ne ruuvit ihan p*skaks. Rattaat sisällä oli jotenkin ok kunnossa.

Eli varaosatilauksen laitoin hobbylinnaan spostilla, osanumeroilla. Ei näyttäny heidän nettikaupas nuita osia olevan.

Hah auto piti olla n. 4x ajettu ostettu viime kesän lopulla ja kiinnostus lopahtanut. Todellisuudessa nyt puoliks purettuna aivan lopussa, koska autoa ei ole huollettu. Ajettu vaa ja siitä jätetty auton takaronttiin putsaamati. jne jne.
Ite ajoin jopa kilpaa 25 vuotta sitten Losilla eikä mun autoni menny tohon kuntoon edes yhden kesän aikana. (sähkölosi)
No sain mä ainakin ok radiolaitteet vaikka auto oliski huonos kunnos. Paitti toinen servo piti ostaa sekin, oli saanu vettä ja palanut ja kas kas siältäkin laakeri p*skana.. lol.
Otsikko: Vs: Ei starttaa
Kirjoitti: jiicom - 11.05.14 - klo: 22.19
Ihan aluks en saanu sitä käyntiin ihan vaan sen takia ku kaasarin säädöt oli 2v lapsi tehny varmaankin. Siks laitoin ns tehdas asetukset, et sais ees vähän eloo.

ja hitoksee ottaa päähä ku kohta tol rahalla mitä siihe kohta on menny olisin ostanu uuden vastaavan.. No enää en samaa virhettä tee. Jatkossa lähtee aina kaupasta uus.
Otsikko: Vs: Ei starttaa
Kirjoitti: Lerppu86 - 11.05.14 - klo: 23.04
Jep onhan se vähän niin että käytettyä ostaessa ei oikein voi luottaa siihen mitä saa. Hupi harrastaja saattaa myydä mitä sattuu kun hänen mielestä auto on ok kun se vain toimii.

Sitten on taas niitä jotka on tosin teknisesti kunnossa mutta ajettu 100 litraa ja pyydetään silti 75% uuden hinnasta.

Näistä vaihtoehdoista en itse ostais kumpaakaan. Omat kriteerit on että käytetystä maksetaan käytetyn verran oli siinä hoppia miten paljon hyvänsä. Jokaista pulttia ja prikkaa on turha hinnoitella vaan jotain on sisällyttävä pelkän ajokin hintaan. En minä oikean autonkaan mukana tulevista uusista renkaista, stereoista tai erikoisvanteista erikseen maksa. Entinen ostaja pitäkööt kipeenään. Tai no, poikkeuksena halvat autot joissa renkaat maksais enemmän kuin itse auto. Mutta jos auto maksaa 30 000 niin silloin näitä ei enää eritellä auton arvon päälle

Otsikko: Vs: Ei starttaa
Kirjoitti: suokas90 - 12.05.14 - klo: 15.18
oma kohtasia kokemuksia tosta lrpstä voisin sanoo et se mtn esilämmitystä tarvii sisään ajon jälkeen kunha on vaan sitä fuilia riitävästi pytyssä ni tärähtää voi vähä vaikka trimmistä pistää lisää höyryä ni lähtee vaikka alle 10asteessa
Otsikko: Vs: Ei starttaa
Kirjoitti: Slider - 12.05.14 - klo: 16.27
Ei varmaan tarviikkaan että lähtee käyntiin. Varsinkin tollasissa alle 10 asteen lämpötiloissa ei ole ollenkaan huono idea moottoria esilämmittää jos vain on mahdollista.

Itse esim. lämmitän hiustenkuivaajalla ennen kuin lähden kotoa ajelemaan. Jos olen jossain muualla, niin pyörin 1/1 autossa lämmittämään kojelaudan suuttimista sitä moottoria ennen käynnistystä.

Pyrin myös suunnittelemaan ajoni niin että kone ei turhaan jäähtyisi ihan kylmäksi jos joutuu jostain syystä ajot keskeyttämään.

Tällä tyylillä ainakin meni GXR-18 koneesta takalaakeri väljäksi ennen kuin mäntä ja sylinteriputki kerkesi väljistyä.
Otsikko: Vs: Ei starttaa
Kirjoitti: jiicom - 17.05.14 - klo: 20.03
Jees tänään käytiin pojan kanssa testaamaan nokian ulko-rata. Rata oli mahtava ja puitteet hyvät. Nyt pitää liittymismaksut vaan maksaa.

Mutta se kone. Joo lähti käyntiin ihan ok, sai ajettuakin n 5 kierrosta. Sammui. Muutaman ärräpään jälkeen lähti taas poitsu ajo 5 kierrosta. Sammui.

Tyhjäkäynti tuntui vaan kovenevan kokoajan.
Seuraavat puoli tuntia olikin: Käyntiin ja aina kun sain ruuvarin käteen sammui. käyntiin, sammui, käyntiin, sammui.

Sit rupes ketuttaan. Nyt olis polttis myynnissä.
Tietty apujakin otetaan vastaan, jos joku säätäjäexpertti haluis tavata vaikka nokian radalla joskus..
Otsikko: Vs: Ei starttaa
Kirjoitti: tonza81 - 17.05.14 - klo: 20.31
Koitappa rikastaa sitä,kuullostaa siltä et käy laihalla lämpimänä.ja tsekkaa tulppa....NIITÄ MENEE JOS SÄÄDÖT ON PIELESSÄ.
Otsikko: Vs: Ei starttaa
Kirjoitti: jiicom - 17.05.14 - klo: 22.44
Kyl mä huomenna viä koitan säätää. Mut laitan tosta sähköcrossarista sit kyselyä tonne minkä auton valitsen osioon.
Otsikko: Vs: Ei starttaa
Kirjoitti: InfernoSP4 - 20.05.14 - klo: 16.22
NItromoottorissa on se,e ttä jos vaikka etulaakeri on vähänkin väljä niin aiheuttaa ilmavuotoa ja kone ei tahdo pysyä käynnissä / säädöt vaihtelee.. Jos auto on käytettynä ostettu niin ajomääristä ei välttämättä tietoa ja moottori voi olla remontin tarpeessa.

Kyllä se nitrokin aika huolettomasti pelaa, kun on laadukas moottori ja se on hyvin sisäänajettu sekä säädöissään.
 
Otsikko: Vs: Ei starttaa
Kirjoitti: peitsamo - 20.05.14 - klo: 19.48
Jees tänään käytiin pojan kanssa testaamaan nokian ulko-rata. Rata oli mahtava ja puitteet hyvät. Nyt pitää liittymismaksut vaan maksaa.

Mutta se kone. Joo lähti käyntiin ihan ok, sai ajettuakin n 5 kierrosta. Sammui. Muutaman ärräpään jälkeen lähti taas poitsu ajo 5 kierrosta. Sammui.

Tyhjäkäynti tuntui vaan kovenevan kokoajan.
Seuraavat puoli tuntia olikin: Käyntiin ja aina kun sain ruuvarin käteen sammui. käyntiin, sammui, käyntiin, sammui.

Sit rupes ketuttaan. Nyt olis polttis myynnissä.
Tietty apujakin otetaan vastaan, jos joku säätäjäexpertti haluis tavata vaikka nokian radalla joskus..

Veikkaisin, että alapään neula on laihalla. Laita ne tehdassäädöt, jonka jälkeen säädät ensin yläneulan säädöt kohdalleen, vasta sitten kosket alaneulaan. Älä lisää tyhjäkäyntiä, ennenkuin olet saanut koneen "alueelle". Kyllä ne toimii, vaatii malttia ja vähän osaamista. Vitutukselta ei voi nitrojen kanssa välttyä, eli sen kanssa pitää oppia elämään.
Otsikko: Ongelmat käynnistymisessä
Kirjoitti: mcly - 01.06.14 - klo: 07.26
Hei !

Hieman samoja ongelmia eri aiheissa niin yhdistellään ne kaikki tähän jatkossa  :smiley:

-Ylläpito
Otsikko: Ei käynnisty? kone sökö?
Kirjoitti: JaneZki82 - 11.06.14 - klo: 01.19
ostin käytettynä nitro auton 1/8 ja on eka nitro vehje aikasemmin ollu bensa monsu ja nyt ton rinnalla sähkö crossi 1/8.

Mut takas aiheeseen eli ei käynnisty ei lupaa ei mitään vikaa oon selvitelly jonki aikaa ja ilmeisesti ei saa ainetta ku letkussa ei mee mitää joten miten pitäs aine saada nouseen letkuun?

Oon rotostartilla pyöritelly pari akkua välillä sormi putken päässä ja ilman.

Voiko vika myös johtua tankin tiivistyksestä vai onko kone sökö?
Otsikko: Vs: Ei käynnisty? kone sökö?
Kirjoitti: Slider - 11.06.14 - klo: 07.23
Voi johtua tiivistyksestä. Tuon järjestelmän kuulus olla enemmän tai vähemmän suljettu tankin ja lohkon välillä.
Jos on vuoto niin karkaa just paineet, ja moottorin säätäminen muuttuu epäloogiseksi. Tai moottori alkaa tietyillä kierroksilla haukkomaan ilmaa väärästä välistä, ja taas kone muuttuu säädöiltään oudoksi.

Nitron pitää tietysti kulkea kaasarille jos putki tukittuna starttaat rotolla, selvitä se nyt ihan ekaks että miksi ei kulje.
Otsikko: Vs: Ei käynnisty? kone sökö?
Kirjoitti: pukki81 - 11.06.14 - klo: 10.09
Tulppa tai hehkusta akku loppu :)

Kai sen huomaa jos kone on sökö ja vaikkapa kiertokanki poikki :)
Otsikko: Vs: Ei käynnisty? kone sökö?
Kirjoitti: eSATA - 11.06.14 - klo: 11.03
Mahdollisia vikapaikkoja:
-kaasutin tukkeutunut esim.kuivuneesta polttoaineesta
-kaasuttimen neulojen o-renkaat vuotaa
-tankin korkki tai letkut vuotaa paineet ulos
-polttoainesuodatin tukkeessa(tankissa tai letkussa)
Eli letkut,korkin tiiviste ja tulppa uusiksi,varmista hehkun toiminta,puhdista kaasutin ja suodattimet.
Otsikko: Vs: Ei käynnisty? kone sökö?
Kirjoitti: mcly - 11.06.14 - klo: 13.48
Jatkossa vois ihan vähän katsoa mitä on jo olemassa  :wink:

http://rc10.fi/index.php?topic=75883.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=75883.0)

Siirrän tämän jossain välissä tuonne..
Otsikko: Vs: Ei käynnisty? kone sökö?
Kirjoitti: JaneZki82 - 11.06.14 - klo: 14.43
Jatkossa vois ihan vähän katsoa mitä on jo olemassa  :wink:

http://rc10.fi/index.php?topic=75883.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=75883.0)

Siirrän tämän jossain välissä tuonne..

On katsottu... mut kiitos tiedosta kuitenkin.
Otsikko: Vs: Ei käynnisty? kone sökö?
Kirjoitti: JaneZki82 - 11.06.14 - klo: 14.50
Tehtyjä juttuja.

- Tankkia koitettu tiivistää, ei auttanu.
- Tulpan ja hehkun jo testasin eilen ennen tänne kirjottamista eli toimii.
- Irrotin sylinterin kannen, löysin männän :) eli pinnat näytti hyviltä putkessa ja männän päällä
- Eilen jo tarkistin tuon p.suodattimen, oli tyhjä.

Autohan on edellisen omistajan mukaan seissy hyllyssä 1.5v. joten ton kaasarin voisin seuraavaks purkaa ja putsailla.

Mites pitäskö toi koko moottori levittää pöydälle ja tutkia tarkemmin ja mitä sieltä pitäs tutkia jos tutkitaan?

Miten saa selville onko moottori "väljä"? Auton puristepaine mittari löytyy mut onko näihin vehkeisiin omat mittarit vai miten se selvitetään.

Ja kiitos kaikille jotka on vastannu ja koittanu auttaa miestä hädässä...
Otsikko: Vs: Ei käynnisty? kone sökö?
Kirjoitti: eSATA - 11.06.14 - klo: 15.10
Joskus muinoin moottori määriteltiin väljäksi jos männän sai kylmäna työnnettyä sylinteriputkessa siten että männän reuna tuli ylitse sylinteriputkesta.
Otsikko: Vs: Ei käynnisty? kone sökö?
Kirjoitti: JaneZki82 - 11.06.14 - klo: 15.58
No niin moottori osina "melkein" eli purin sen takaosan rotostartin ja moottorin päätylevyn, kiertokanki löyty sieltä ja sitä pysty hyvin sormella pyörittään eli kone on ilmeisesti melko väljä?

Kaasarin ruuvit purettu putsausta vailla, kaasaria en kohtuullisella voimalla saanu irti lohkosta. Nykäsenkö kunnolla vai miten se lähtee ja tarviiko sitä irrottaa ku osat on nyt irti siitä?

Koneesta ja kaasarien neuloista löyty paksua keltasta "tahnaa" onko se sit vanhaa polttoainetta vai jotain säilytys rasvaa sitä en tiä mut pois pyyhin parhaani mukaan.

Mites ratas päästä pitäs kytkin saada irti, vai tarviiko jonku erikois työkalun? Ja tarviiko sieltä jotain tarkistaa eli onko välttämätöntä irrottaa se nyt?

Kiitos taas jos joku näihi jaksaa vastata.
Otsikko: Vs: Ei käynnisty? kone sökö?
Kirjoitti: Slider - 11.06.14 - klo: 17.14
Omasta mielestä kyllä oot ihan turhaan purkanut konetta. Vauhtipyörästä kun pyörität niin pitäisi tuntua selkeä vastus männän yläkuolokohdassa.

Ei se kaiken järjen mukaan voi niin väljä olla että ei tulisi tarpeeksi painetta etteikö nitro lähtisi liikkeelle ryypyttämällä, varsinkaan kylmänä. Toki jos kone pyörii kun "tulpaton mopo" ilman mitään vastusta niin voihan se olla.

Paksu keltainen tahna on varmaankin juuri kuivunutta nitroa, jota voi koittaa huuhdella tuorella nitrolla tai jollain liuottimella. Pää(ylä)neula pitää tietysti olla senverran auki että ylipäätään pääsee nitro virtaamaan sen läpi. Toki tuo voi olla myös after run öljyä, minkä ei pitäisi tukkia mitään.

Kaasarin, tankin ja bensalinjojen puhdistusta vaan vanhoista mäskeistä, jospa se soppa lähtis vaikka kulkemaan. :)
Otsikko: Vs: Ei käynnisty? kone sökö?
Kirjoitti: eSATA - 11.06.14 - klo: 18.16
Kytkimeen pääsee käsiksi irrottamalla ruuvin/sokan rattaan etupuolelta.
Vauhtipyörä on mutterilla kiinni kampiakselissa.
Kytkimen tarkastuskohteita ovat laakerit,kytkinpalat,jouset ja kello.
Etteivät jouset tule kytkinpaloista yli,jouset ehjiä,ettei kelloon ole kulunut uria,laakerit ehjät.
Otsikko: Vs: Ei käynnisty? kone sökö?
Kirjoitti: JaneZki82 - 11.06.14 - klo: 19.33
No niin putsailin huolella kaiken mitä irti sain ja paineilmalla kaasarin kolot ja neulat. Sit löin kasaan ja toivoa täynnä menin ulos starttaileen...... ei puhunu mitään ennen kun laitoin pikku ruiskulla "ryypyn" kaasariin sit heräs käyntii mut sammu melkein heti. Jonkin aikaa säätelin ja toistin samaa kunnes rupes löytyy sellaset säädöt et lähti ilman ryyppyä käyntiin.

Nyt on pihassa tehty testilenkki ja säädetty vähä sinne päin lopulliset säädöt illalla montulla. Mut tärkein se siis toimii.

Iso kiitos kaikille jotka yritti auttaa.
Otsikko: Vs: Ei käynnisty? kone sökö?
Kirjoitti: Slider - 11.06.14 - klo: 21.34
Hieno homma, kannattaa vielä sitä väljyyttä tarkkailla, jos mielestäsi se oli liian löysä se kone jo viileänä, niin se voi sitten käydä temppuilemaan kuumana.
Otsikko: Vs: Ongelmat käynnistymisessä/käynnissä pysymisessä
Kirjoitti: lassii - 20.08.14 - klo: 11.26
Nostellaas tätä. Eli kössi inferno gx21 motti. motti on perushuollettu joten siinä tuskin on vikaa. Oireet: lähti starttiboksilla käymään kyllä mutta kone huutaa kun syötävä ja kun jarrua paino niin sammu. Koitin sitten neuloja säädellä ja vaikutus oli minimaalinen. Luistin säädin ohjeen mukaan eli noin 1mm rako. Muutenkin alkaa palaa käämi tuohon kössin koneeseen ja alustavasti oon sopinu kaupat novarossin motista.

Tankkia jo epäilin joku aika sitten josko olis vanhuuttaan korkin tiiviste menny tai jostain muualta imee liikaa ilmaa. Toisella tankilla vois kokeilla kun sellanen kerran lojuu jossain.

Onko muita ideoita?
Otsikko: Vs: Ongelmat käynnistymisessä/käynnissä pysymisessä
Kirjoitti: topcat - 20.08.14 - klo: 11.30
Onko kaasulinkistön säädöt kunnossa?
Otsikko: Vs: Ongelmat käynnistymisessä/käynnissä pysymisessä
Kirjoitti: lassii - 20.08.14 - klo: 11.35
Onko kaasulinkistön säädöt kunnossa?

sitäpä juur säädin kun kurkku meni aivan kiinni kun jarrua paino. Ei ihme  :angel:

Mutta sitten meni käämit kun ei saanu pysyyn käynnissä mitenkään asiallisesti et olis voinu hakee ajosäätöjä ja jatkoin surffailua netis. Voishan tuota taas tänään kokeilla toisella tankilla ja samalla kattoo letkujen kunnon ja et kaasari on kunnolla kiinni yms.

Tarttis kyllä nostaa 1:1 autonkin kone pukkiin kii prkl  :evil:
Otsikko: Vs: Ongelmat käynnistymisessä/käynnissä pysymisessä
Kirjoitti: jova123 - 27.10.14 - klo: 03.05
Mikäköhän mahtaa olla koneessa vikana kun tyhjäkäynnillä ja puolella kaasulla käy hyvin, mutta kun painaaa normisti tallantiskiin nii booahtamalla sammuu, kun taas sievästi näpytelle laittaa tallanpohjaa nii toimii jonkin aikaa kunnes taas sammuu booahtamalla.. puristukset löytyy ja kone on aika hyvissä säädöissä ei tarvi ku pikkase hipasta narua nii on jo käynnissä, kone on FS-18SR
Otsikko: Vs: Ongelmat käynnistymisessä/käynnissä pysymisessä
Kirjoitti: ampperi - 03.11.14 - klo: 21.46
Kone ei saa täydellä kaasulla tarpeeksi polttoainetta. Yläruuvia auki.
Otsikko: Vs: Ongelmat käynnistymisessä/käynnissä pysymisessä
Kirjoitti: jova123 - 04.11.14 - klo: 14.08
sehän siinä olikin.. tosin vaan kun otin sen pumppu jutun pois tankista, niin en hoksannut ottaa sitä ''kuulaa'' poijes mikä on siellä tankin sisällä, joka nousee lienee kun tankkiin tulee painetta ja laittaa fuili virtaamaan kaasariin..
eli tosiiaan ennen kun sen otin poijes niin letkusta tuli nitroa tippasemalla mutta nyt tulee sujuvasti..