RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Team Associated => Aiheen aloitti: horna - 29.05.13 - klo: 15.53

Otsikko: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: horna - 29.05.13 - klo: 15.53
Assolta pukkaa uutta sähkömonsteria. Auto näyttää perustuvan MGT:alustaan joka on sähköistetty. Pommin kestävän monsterin sähköversio. Hyvä puoli että paljon valmista optio-osaa saatavana esim RMP:ltä ja Integyltä.
Linkki asson sivulle: http://www.teamassociated.com/cars_and_trucks/Rival_Monster_Truck/RTR/ (http://www.teamassociated.com/cars_and_trucks/Rival_Monster_Truck/RTR/)
edit typo
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: mcly - 29.05.13 - klo: 18.47
Ei varmaan mikään ihan huono laitos mutta liikaa on MT näkyvissä  :smiley: Plus on kovin paljoa muovia eikä 6S mahista laatikosta :sad:
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: horna - 29.05.13 - klo: 21.36
Minusta näyttäisi että, tuohon saisi helposti 2kpl 3s lipoja kiinni. Voi olla että nuo alkuperäiset kannet ei mahdu päälle, mutta helpommin modifioitaessa kuin tytäryhtiön e-MTA4:sen akkupaikat: http://www.ttamerica.com/cars/6403-f.html (http://www.ttamerica.com/cars/6403-f.html)
Tuossa e-MTA4:ssa on specsien mukaan on vaihteet, tässä ilmeisesti ei?
Tuo perusrunko autossa on pursotettua alumiiniprofiilia ja kaikki perän rattaat terästä, joten ei nii muovinen kuitenkaan. Tuli juuri ostettua Thundern Tigerin MT4 G3 monsteri ja todella hauska ja luja laite. Rival kiinostaisi myös, mutta ei kai kaikkea voi saada, vai voiko?
Asso/thunder tiger konserni panostaa nyt tosissaan sähkö monsteri osastoon ja laadulla.
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: horna - 29.05.13 - klo: 21.39
Tässä vielä linkki tytäryhtiön topikkiin: http://rc10.fi/index.php?topic=62881.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=62881.0)
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: mcly - 29.05.13 - klo: 21.43
Mutta tossahan mainittiin, että MAX 2 x 7,4V  :shocked:
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 02.06.13 - klo: 06.19
Itselleni kotiutui tuollainen viime perjantaina (31.5.13), ja nyt on ensimmäiset testit autolle tehty.

Mitä tästä nyt voi kertoa:

- Auto on iso (pit: 595mm ilman mitään keulimisrautoja tms./ lev:454mm AV: 394mm)
- Auto on painava (5990g)
- Vakiosähköt kestää max 2X 2S lipot (tai 2X 8,4v Nimhit)
- Huiput tuollaisilla 2X 2S lipoilla 50km/h (GPS:llä mitattu tasaisella asfaltilla, lipoja lukuunottamatta vakio)
- Hemmetin hauska hyppiä montulla/mitään en saanut ekalla kerralla rikki, vaikka pari kertaa todella pelkäsin rikkovani jotain = Vedin melkoisen kovaa päin kiveä jota en nähnyt + muutama kunnon "kärrynpyörä" pitkin rinnettä alas...

- Moottori tykkäsi hieman ottaa lämpöä (ei ollut IR-lämpömittaria mukana, mutta moottorin kupeessa kärsi pitää sormea ehkä n. 5s ja sen jälkeen teki mieli ottaa se pois.
Lisäksi kokeilin laittaa hieman vettä (=sylkeä) moottorin kylkeen, se ei sihahtanut heti pois, vaan haihtui hiljakseen n. 30s aikana... (Nopari ei lämmennyt juuri lainkaan).

Tosin tuon testin aikana Jyväskylässä oli poikkeuksellisen lämmintä = n. 28C + tuollainen suht hienoa hiekkaa sisältävä hiekkamonttu ei ole alustaltaan niitä helpoimpia...

- Vakio jousi/iskari systeemi aivan liian löysä = jarrutin kunnolla asfaltilla niin etupään "pohjapanssari" raapi maata. = vaatii jäykemmät jouset + iskari silikonit

- Keskidiffi vaatii jämäkämpää tavaraa sisällensä = vakiona eturenkaat ovat kiihdytettäessä melkoiset "pallot" ja piirtävät mustaa rantua asfalttiin nätisti helpostikin yli 10m matkalle...

- Jämäkän oloinen rakenne, ja jos internetin ihmeelliseen maailmaan on uskominen, niin ensimmäisenä korkkaavat nuo vakiona muoviset iskareitten yläpäät.

- Vakio servo on mitä on... kääntyy kyllä, mutta tehokkaampi/nopeampikin ei olisi pahitteeksi...

Mutta kaikenkaikkiaan, toistaiseksi olen erittäin tyytyväinen ko. autoon!

Tällä hetkellä en ymmärrä sitä että miksi porukka kritisoi sitä että vakio sähköt eivät kestä 6S lipoja, mielestäni tuo vakio tekniikka on ko. kärryyn täysin riittävä...

Toisaalta sanoin samaa myöskin tuo 1:1 autoni kohdalla = vakio 5L/150hp on täysin riittävä ja tähän autoon ei tarvitse tehdä mitää muutoksia...

Tuon sanomani jälkeen autossa on nykyään menossa jo 3. moottori, ja tehot ovat vähintäänkin tuplaantuneet, mutta toisaalta niin ovat myöskin ongelmat... = moottorin virittäminen tekee autostasi taloudellisemman = virityksen jälkeen voit ajaa sillä ehkä puolet vakioon verrattuna, lopun ajasta auto seisoo parkkipaikalla odottaen korjausta kun joku osa vain antoi periksi...  :wink:

Mutta jos joku on vakavissaan tuollaista Rivalia ostamassa JKL:n alueella, ja haluaa testata ko. kärryä ennen ostopäätöstä, niin laita YV:tä.


Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: horna - 03.06.13 - klo: 21.16
Hienoa että joku on jo auton hommannut. Joo en tiedä onko nuo iskarit niin huonoja, itse en ole nitroversioissa saanut yhtään rikki. Onneksi niitä iskareita saa maailmalta kohtuu hintaan, saattaa löytyä vielä sabestakin. MTA4:sen osat olivat sabessa poistossa itse ostin sieltä vara-osa pakin turvoksiin. Alumiinistä kuulalaakeroitua ohjauksen optio settiä voin suositella. Ohjaus tulee huomattavasti herkemmäksi. Ja lukitetta suosittelen vetoakseleiden lukkoruuveihin ettei osat häviä ja ajot loppuu... Suosittelen hommaamaan nivelien korjaussarjoja, ei maksa paljon. Noitakin saattaa löytyä Sabesta. Onnea uuden auton johdosta.
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: mcly - 04.06.13 - klo: 08.07
Itselleni kotiutui tuollainen viime perjantaina (31.5.13), ja nyt on ensimmäiset testit autolle tehty.

Mitä tästä nyt voi kertoa:

- Auto on iso (pit: 595mm ilman mitään keulimisrautoja tms./ lev:454mm AV: 394mm)
- Auto on painava (5990g)
- Vakiosähköt kestää max 2X 2S lipot (tai 2X 8,4v Nimhit)
- Huiput tuollaisilla 2X 2S lipoilla 50km/h (GPS:llä mitattu tasaisella asfaltilla, lipoja lukuunottamatta vakio)
- Hemmetin hauska hyppiä montulla/mitään en saanut ekalla kerralla rikki, vaikka pari kertaa todella pelkäsin rikkovani jotain = Vedin melkoisen kovaa päin kiveä jota en nähnyt + muutama kunnon "kärrynpyörä" pitkin rinnettä alas...

- Moottori tykkäsi hieman ottaa lämpöä (ei ollut IR-lämpömittaria mukana, mutta moottorin kupeessa kärsi pitää sormea ehkä n. 5s ja sen jälkeen teki mieli ottaa se pois.
Lisäksi kokeilin laittaa hieman vettä (=sylkeä) moottorin kylkeen, se ei sihahtanut heti pois, vaan haihtui hiljakseen n. 30s aikana... (Nopari ei lämmennyt juuri lainkaan).

Tosin tuon testin aikana Jyväskylässä oli poikkeuksellisen lämmintä = n. 28C + tuollainen suht hienoa hiekkaa sisältävä hiekkamonttu ei ole alustaltaan niitä helpoimpia...

- Vakio jousi/iskari systeemi aivan liian löysä = jarrutin kunnolla asfaltilla niin etupään "pohjapanssari" raapi maata. = vaatii jäykemmät jouset + iskari silikonit

- Keskidiffi vaatii jämäkämpää tavaraa sisällensä = vakiona eturenkaat ovat kiihdytettäessä melkoiset "pallot" ja piirtävät mustaa rantua asfalttiin nätisti helpostikin yli 10m matkalle...

- Jämäkän oloinen rakenne, ja jos internetin ihmeelliseen maailmaan on uskominen, niin ensimmäisenä korkkaavat nuo vakiona muoviset iskareitten yläpäät.

- Vakio servo on mitä on... kääntyy kyllä, mutta tehokkaampi/nopeampikin ei olisi pahitteeksi...

Mutta kaikenkaikkiaan, toistaiseksi olen erittäin tyytyväinen ko. autoon!

Tällä hetkellä en ymmärrä sitä että miksi porukka kritisoi sitä että vakio sähköt eivät kestä 6S lipoja, mielestäni tuo vakio tekniikka on ko. kärryyn täysin riittävä...

Toisaalta sanoin samaa myöskin tuo 1:1 autoni kohdalla = vakio 5L/150hp on täysin riittävä ja tähän autoon ei tarvitse tehdä mitää muutoksia...

Tuon sanomani jälkeen autossa on nykyään menossa jo 3. moottori, ja tehot ovat vähintäänkin tuplaantuneet, mutta toisaalta niin ovat myöskin ongelmat... = moottorin virittäminen tekee autostasi taloudellisemman = virityksen jälkeen voit ajaa sillä ehkä puolet vakioon verrattuna, lopun ajasta auto seisoo parkkipaikalla odottaen korjausta kun joku osa vain antoi periksi...  :wink:

Mutta jos joku on vakavissaan tuollaista Rivalia ostamassa JKL:n alueella, ja haluaa testata ko. kärryä ennen ostopäätöstä, niin laita YV:tä.
Oli vaan lähinnä huomautus kun tuntuu, että kaikkiin monsuihin nykypäivänä saa iskettyä 6S lipot kättelyssä ja tässä se ei ollut mahdollista mutta varmasti muuten hyvä auto. Ja jos kestää niin mikäs siinä..

Ja mitä sä siellä kritisoit meitä kun itekin menit heti virittää perskules  :wink:
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 16.06.13 - klo: 04.04
Jees...

Nyt on tullut tuolla Rivalilla leikittyä 6X täydet akut tyhjäksi, ja ainakin toistaiseksi mitään ei ole hajonnut,
jopa korikin on pysynyt vielä toistaiseksi hyvänä vaikka autoa on keretty kaatamaan muutamaan otteeseen  asfaltillakin.

Ja mitä tuohon virittelyyn tulee, niin pitihän sitä nyt jotain tehdä...  :wink:

Eli rakentelin tuolle moottorille kunnollisen jäähdytyksen joka koostuu kahdesta 60X60X15mm tuulettimesta, tämä saattoi olla ehkä hieman liiottelua, mutta kun noissa Crawlereissa on tottunut siihen että moottori ei lämpene juuri laisinkaan.

Lisäksi vaihdoin vakio 15T pinionin tilalle 18T pinionin tavoitteena saavuttaa vähintään 60km/h huiput.
No GPS:llä testattuna kärry kulki 59,8 = pirun lähellä mutta alkaa silti vielä "vitosella"....  :angry:

Tosin tämän testin aikana lämmöt pysyivät kokoajan alle 50c, joten ehkäpä seuraavana kokeilen 20T pinionia...

Lisäksi vaihdoin tuonne keskidiffiin 50000 cst jäykkyyden omaavat silikonit, ja tämän jälkeen tuon auton sai jo keulimaankin.

Eli virittelyn osalta "moposta" on jo rengas jo hieman ilmassa, eli suuntana on se että jossain vaiheessa se karkaa taas kerran käsistä... Mutta toisaalta, olisihan se jo pitänyt arvata...  :grin:
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 07.07.13 - klo: 05.51
Rival edelleenkin hengissä, mutta virittely/ajelu on työkiireiden takia ollut hieman jäissä...

Sen verran edelliseen on tullut parannusta, että alkuperäiset iskarisilikonit vaihtuivat 50w litkuihin, ja tämän seurauksena etupää ei raahaa maata ihan jokaisessa jarrutuksessa, mutta jäykemmille jousille olisi edelleekin tilausta.

Lisäksi eilen (6.7) tuli käytyä leikkimässä montulla, ja todistettua, että Rivall kiipeää rinteen päälle nopeammin kuin paikallisten teinien mopot...  :grin:

Olin siis kikkailemassa montulla kun nämä "prätkähiiret" ilmestyivät paikalle, ja alkoivat ajelemaan tuota rinnettä ylös alas...

Katselin hetken aikaa tuota toimintaa, ja kun seuraava "lähtö" koitti lähdin hieman sivummasta kiihdyttämään samaan suuntaan tuolla Rivalilla, ja voitto oli muuten melko selvä...  :evil:
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 21.07.13 - klo: 02.47
Tuli sitten hommattua Rivaliin uudet gummit = nyt alla pyörii Proline Masherit 3.8" vanteilla.

Tässä pari kuvaa tämän päivän ajelusta:

Rival Mashereilla: http://aijaa.com/xB4Oef (http://aijaa.com/xB4Oef)
Rival Mashereilla 2: http://aijaa.com/uJ1LHl (http://aijaa.com/uJ1LHl)
Rival Mashereilla 3: http://aijaa.com/ZnNoJV (http://aijaa.com/ZnNoJV)
Kylä lähtee! http://aijaa.com/KHQURG (http://aijaa.com/KHQURG)
Kylä lähtee!2: http://aijaa.com/Dok7ZQ (http://aijaa.com/Dok7ZQ)
Sutii: http://aijaa.com/rukq5B (http://aijaa.com/rukq5B)
Sirkkelinterä: http://aijaa.com/LuRdU2 (http://aijaa.com/LuRdU2)
Sirkkelinterä2: http://aijaa.com/8OnKZR (http://aijaa.com/8OnKZR)
Omatekoinen moottorin jäähdytys: http://aijaa.com/TYgNv8 (http://aijaa.com/TYgNv8)

Kuten kuvistakin näkee, niin jäykemmälle keskidiffille olisi selkeästi tilausta (nyt sisällä 50000cst silikonit), joten taidan seuraavana kokeilla laittaa hieman muovailuvahaa tuonne keskidiffin sisälle.
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 28.07.13 - klo: 01.13
Tarttui sitten tuolla paikallisesta RC-kaupasta matkaan tuollainen EZrunin XERUN 150A-SD nopari.

Tuon ansiosta auto lähtee paikoiltaan huomattavasti ripeämmin (kiitos ohjelmoitavuuden), sekä lisäksi tuossa noparissa pakittaminen ei vaadi enään samanlaisia "kevätjuhlaliikkeitä" kuin tuossa vakiosäätimessä.

Niin ja tuossa noparissa on nyt sitten mahdollista käyttää noita 6S lipoja...

Ja koska tuo vastarin koppa piti ottaa auki, niin tuli sitten samalla lisättyä tuohon autoon etuvalot:

Valot: http://aijaa.com/cwxUeP (http://aijaa.com/cwxUeP)
Valot päällä: http://aijaa.com/KHUSy1 (http://aijaa.com/KHUSy1)
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 09.11.13 - klo: 22.10
Eli nyt sitten sain ensimmäiset osat rikki tuosta Rivalista:

http://aijaa.com/dkMFjM (http://aijaa.com/dkMFjM)

Hypyn jälkeen pienen ajovirheen seurauksena auto osui aidan teräksiseen tolppaan kohtuullisella nopeudella....

Tässä hieman tarkempaa kuvaa vaurioista:

Vauriot: http://aijaa.com/kRRFSW (http://aijaa.com/kRRFSW)
Lähikuva: http://aijaa.com/Om140q (http://aijaa.com/Om140q)
Lähikuva2: http://aijaa.com/lIiEW4 (http://aijaa.com/lIiEW4)
Lähikuva3: http://aijaa.com/WTMEX1 (http://aijaa.com/WTMEX1)

Eli ainakin ylä/alatukivarret sekä iskarin yläpää menevät uusiksi, mutta esim vetari ja tuo linkkitanko vaikuttivat suorilta.
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: horna - 17.11.13 - klo: 18.25
Aakelta Power racingiltä löytyisi iskari, eikä pahan hintainen:
http://www.power-racing.net/catalog/product_info.php?cPath=30_141&products_id=5093 (http://www.power-racing.net/catalog/product_info.php?cPath=30_141&products_id=5093)
Nuo tukivarret näyttää myös olevan samat kuin MTA4:ssa. Kysäseppäs Sabelta onko heillä vielä vanhaa varastoa. Tuohon käy luultavasti RMP:n tukivarret, jotka ovat hiukan järeemmät. Noissa RMP:n tukivarsissa on sellainen ongelma että niillä ei saa niin suurta maavaraa kuin originaaleilla ilman iskaritornin modifikaatiota.
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 24.11.13 - klo: 05.55
Itse tilasin jo ennen tuota kolaria itselleni GPM:n valmistamat alumiiniset ylä/alatukivarret + nuo "knuckle armsit".

Tiedän että nuo alumiiniset tukivarret yms. herättää varmastikin keskustelua sekä puoleen että vastaan, mutta itse ajattelin kokeilla noita koska ulkomailta tuo setin sai suhteellisen halvalla.

Ja tuon kolarin jälkeen tilasin nuo alumiiniset ylä/alapäät noihin iskareihin, mutta jostain syystä en ole saanut tuolta LiquidRC:ltä vielä mitään muuta kuin vasta tilausvahvistuksen....

= tilauksesta on jo hieman vajaat 2 viikkoa, ja imeisestikään noita ei ole vielä edes lähetetty.

Ja kiitos vinkistä noiden iskarien suhteen...

Tilaukseen lähti heti 2 paria. (kestää rikkoa muutaman kerran lisää  :wink: )
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: horna - 24.11.13 - klo: 15.44
Jäikö iskarin akseli suoraksi? Se hyvä puoli näissä asso/TT:n autoissa että tuo iskarin korjaussetti ei ihmeitä maksa, tuohonkin LiquidRC:ssä 6.99 taalaa. Kössöllä saat tilata iskari parin mikä maksaa 60€  :wink:
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 07.12.13 - klo: 07.09
Juu itse iskari jäi tuota yläpäätä lukuunottamatta ehjäksi, mutta laitoin nuo uudet iskarit tilaukseen, koska epäilin että nuo meikäläisen kolaroinnit jäävät tuskin tuohon yhteen kertaan...

Ja mitä noihin Kyöstin osiin tulee, niin itse olen aina ihmetellyt että tehdäänkö ne kullasta, vai mikä ihme niisä maksaa...

Itse olen naureskellu ehkä eniten tälle: http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=3611 (http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=3611)

Lexan kori 109,95e...  :laugh: ei kait kukaan vain tunnusta ostaneensa tuollaista...

Tosin rahaahan se vain on, ja köyhäähän se vain v*tuttaa, mutta siltikin...
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: horna - 08.12.13 - klo: 10.26
"Itse olen naureskellu ehkä eniten tälle: http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=3611 (http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=3611)

Lexan kori 109,95e...  :laugh: ei kait kukaan vain tunnusta ostaneensa tuollaista..."
Kyllä on kilohinta kohdallaan!!!
Tosiia näihin Asson MGT ja Thuder Tiger MTA4 alustalle saa maailmalta hoo up osaa aika hyvin. Joku ulkomaan foorumilla ei kehunut integyn alu iskareita, mutta oli jokin toinenkin valmistaja jolla oli alu versiot. Itselläkin tuli auton mukana Integyn koma alu puskuri, mutta totesin tuon alkuperäisen kestävämmäksi. Alu puskuri oli aina solmussa ja piti oikoa.
Joko on lumi testit ajettu? Onko sähköt riittävän hyvin suojassa vai oletteko tehneet jotain lisä suojauksia?
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 22.12.13 - klo: 23.02
Lumitestejä en ole vielä sattuneista syistä kerinnyt tekemään = kolaroin auton juuri sopivasti ennen lumentuloa, ja nyt kun työkiireiltäni kerkesin sen kunnostamaan niin Jyväskylässä sataa vettä taivaan täydeltä eikä lumesta ole tietoakaan.

Mitä tuohon lumelta suojaamiseen tulee, niin sen osalta en ole vielä oikeastaan tehnyt yhtään mitään, mutta olen kyllä katsellut esim. noita Biltemassa myytäviä kytkentärasioita. = tämä puoli vaati vielä hieman tekemistä.

Mitä tuohon auton päivittämiseen vielä tulee, niin tuon kolarikorjauksen yhteydessä heitin tuon alkuperäisen muovisen ohjauksen hemmettiin, ja laitoin tilalle tuon alumiinisen Factory Team Steering kitin.

Lisäksi noiden iskarien suhteen kävi niin, että Liquidilla ei ollutkaan noita alumiinisia ylä/alapäitä hyllyssä kuin yksi pari molempia, joten tilasin tuon puuttuvan parin Amainhobbiesilta, joten noita odotellessa....



Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 12.01.14 - klo: 04.58
Rivalia päivitetty taasen sen verran, että nuo iskareitten ylä/alapäät ovat nykyään mallia "Factory Team" = Alumiiniset ylä/alaosat. (nuo alaosat olivat varmastikin käytön kannalta melko turhat hankinnat, mutta kun sai "halavalla", niin olihan ne pakko ottaa, + näyttäähän tuo kärry taasen astetta enemmän "pro" autolta  :grin:
(Factory Team = pakko olla hyvät...  :wink:  )

Ja "talvitestejä" tehty, ja todettu että Jyväskylässä ei ole vielä tarpeeksi lunta todellisia talvitestejä varten.

Mutta samalla havaittu, että jos tuollaisella kevyesti lumella olevalla nurmikolla käy hieman tuolla Rivalilla sudittelemassa, niin nuo jäljet ovat näemmä tuossa nurmikossa näkyvillä myöskin noiden lumien sulettua...

Tosin ihmettelinkin kyllä tuota Rivalia putsatessa, että kuinka tuolla voi olla noin paljon "heinää"  talviajelun jäljiltä...

Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: horna - 12.01.14 - klo: 11.31
Hienoa että olet saanut auton nippuun, oletko jo kokeillut 6s lipoja? Tuolla aiemmin kirjoitin:"Alumiinistä kuulalaakeroitua optio settiä voin suositella." Piti kirjoittaa: ojhauksen optio settiä. Kuten varmaan huomasit herkistyi ohjaus huomattavasti. Sille servosaverille vain silloin tällöin esim WD40 niin suojaa servoa tehokkaasti.
Itse hommasin 6s akun MT4:sta varten , mutta en ole kerennyt kokeilemaan, kun pitäisi kehittää joku väliaikainen suojakansi, kun ei se mahdu originaalin alle.
Mietin jo tuossa, että jos alkaisi muuttamaan MGT:tä Rivaliksi, mutta pohja levy onkin erilainen. Noissa on kuitenkin muutoin niin paljon samaa osaa...
Niin tosiaan yhden iskari tornin olen tuosta nitro versiosta saanut rikki, kun se tuli tonttiin katolleen. Löysin silloin osan vielä RC-Pisteestä.  En nyt muista, mutta joku teki alumiinisia iskaritorneja joissa oli vielä enempi säätömahdollisuuksia kuin alkuperäisissä. Eli jos haluaa käyttää RPM:n järeitä tukivarsia olisi nuo paremmat koska saa säädettyä  korkeuden paremmin kuin alkuperäisissä.
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 17.01.14 - klo: 23.27
6S lipoja en ole vielä testannut, mutta ehkäpä kunhan kesä taasen koittaa, niin pitää kaiketi noitakin testata, sillä youtube videoiden perusteella näyttää ihan hauskalta laitteelta noilla akuilla, mutta näin talvella tuntuu jo noissa 4S akuissakin olevan turhan paljon potkua.

Tosin jos inspiraatio iskee, niin saatan rakennella tuohon jonkinlaiset piikkirenkaat, mutta toisaalta hauskaahan noilla nykyisillä Mashereillakin on sladitella.

Ja eipä taida tuo Rival tuosta MGT:stä erota teknisesti juurikaan muuten kuin hieman tuon rungon osalta, ja luonnollisestikin moottorin suhteen.

 Muutenhan nuo autot taitavat syödä täysin identtisiä osia = tähän mennessä kaikki tuohon Rivaliin asentamani osat ovat "virallisest"i olleet noita MGT:n osia.

Mutta jos ihan tosissasi olet tuota muunnosta suunnittelemassa, niin esim. Amazonilla näkyy olevan tuota rivalin runkoa muoveineen hintaan 42,59$ http://tinyurl.com/q9k4h6q (http://tinyurl.com/q9k4h6q)

Tähän mennessä jos tuota kolaria ei oteta huomioon, niin ainoat osat mitkä alkavat olla vaihdon tarpeessa ovat nuo alkuperäiset Hexit = ovat käyneet väljiksi tuon keskustan osalta ja tämä aiheuttaa pyörien lonksumista, mutta pistin jo uudet tilaukseen paikallisen RC-liikkeen kautta.

Ja mitä olen katsellut, niin ainakin GPM racing tekee noita alumiisia iskaritornena yms. viriosia tuohon Rivaliin/MGT:hen, ja mikä hauskinta lupaavat noihin (ainakin Asiateesin kautta tilatessa) elinikäisen takuun = jos osa rikkoutuu, niin postita osa heille ja saat uuden osan veloituksetta tilalle.


Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 27.01.14 - klo: 05.34
Tänään tuli sitten leikittyä hieman enemmän tuolla Rivalilla lumella = Työpäivän jälkeen ajelin akut tyhjäksi tuossa  työpaikan "rekkapihalla", jossa oli juuri sopivasti muutama sentti suht tuoretta pakkaslunta, ja muutama lumipenkka josta pystyi hieman hyppimäänkin.

Ja mitä tuosta voi sanoa... Pirun hauskaahan tuo oli muuten, paitsi että tuo auto on alkanut "kyykkäämään" aina välillä = täydellä kaasulla ei anna kuin ehkä max. puolet tehoista, ja välillä hyytyy hetkeksi paikoilleen kokonaan. (on siis tehnyt tätä kesälläkin). Ja tämä vaiva esiintyy nimenomaan sellaisissa tilanteissa kun autoa revitetään oikein kunnolla.

Itse veikkaan että vika on noissa Turnigyn lipoissa = potku loppuu kesken.

Perustelut:

- Tämä ongelma on esiintynyt kahdella eri noparilla ja kahdella eri lähetin/vastari yhdistelmällä, joten ainoat vaihtoehdot ovat joko moottori tai sitten akut...

- Moottori/nopari eivät lämpene juuri lainkaan (motti kesälläkin + - 50c ja noparikin suunnilleen noissa)

- Eräs Drifterini tuollaisilla kiinan lipoilla teki aivan samaa, ja vika loppui kun akun vaihtoi toiseksi.

Mutta lukuunottamatta tuota ongelmaa, niin kuten sanottu hauskaahan tuo oli, kärry menee todella nätisti piiiitkässä sladissa, ja sitä on todella helppo viedä pelkällä kaasulla, ja positiivisena yllätyksenä huomasin, että tuo kärry kerää huomattavasti vähemmän lunta sisällensä kuin olin pelännyt, mutta jostain syystä tuolla on erittäin paha tapa noukkia kaikki mahdolliset hiekoitussepeli yms muut pikkukivet mukaansa (ja näitä myöskin sitten löytyy ihan huolella)....

Eli mitä seuraavaksi?

- Rakennella kuitenkin jonkinlainen lumi/hiekka suojaus.
- Yrittää todistaa että tuo kyykkääminen johtuu akuista. (ja jos näin, hommata uudet akut)
- Asentaa paikoilleen alumiiniset etu/taka diffien kuoret, ja samalla laittaa hieman jäykemmät silikonit noihin diffeihin.


Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 02.02.14 - klo: 07.12
Eli tarkoituksena OLI tänään tarkoituksena vaihtaa tuohon kärryyn nuo alumiiniset etu/taka diffien kotelot.

MUTTA Kiitos tuon ruuvilukitteen + noiden HELEVETIN KUUSIOKOLORUUVIEN takia tuo homma jäi tekemättä...

Eli pari kysymystä:

- Miksi HELEVETIN TAKIA NOIHIN VEHKEISIIN LAITETAAN NOITA V*TUN KUUSIOKOLORUUVEJA?
- Ja jos näitä kuitenkin pitää noihin jostain syystä laittaa,NIIN MIKSI TEHDÄ NÄMÄ NIIN PEHMEÄSTÄ MATERIAALISTA?

Eli käännät yhtään lujempaa, niin johan on kanta p*skana...

Ja mitä helevettiä nämä suunnittelijat ovat ajatelleet kun eräs osa on kiinnitetty 4 kpl RISTIPÄÄRUUVEJA JA 8 KPL KUUSIOKOLORUUVEJA???

UGH... Olen avautunut...

Seuraavana puhuu Dremel, ja katsotaan sitten kuka avautuu tuon jälkeen....
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: mcly - 02.02.14 - klo: 07.49
Kandee tosiaan dremelillä tehdä pieni viilto tuohon kantaan ja kääntää talttapäällä auki ellei kikka ole jo tiedossa  :smiley: Ehkä noi kandee vaihtaa hieman parempiin 6 koloihin tai sitten sellaisiin mistä itse tykkää ennen kuin olet samassa tilanteessa taas seuraavalla kerralla  :wink:

Oliko ihan tehtaan ruuvilukitetta vai oletko itse laittanut tuon kiinni ?

Toivottavasti irtoaa ilman lisä damagea  :undecided:
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: emppu99 - 02.02.14 - klo: 08.19
Hei ennen kuin tilaat uudet akut, vaihda liittimet. Mulla teki noin ja liittimet oli löystyneet.
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: mikari - 04.02.14 - klo: 19.29
Eli tarkoituksena OLI tänään tarkoituksena vaihtaa tuohon kärryyn nuo alumiiniset etu/taka diffien kotelot.

MUTTA Kiitos tuon ruuvilukitteen + noiden HELEVETIN KUUSIOKOLORUUVIEN takia tuo homma jäi tekemättä...

Eli pari kysymystä:

- Miksi HELEVETIN TAKIA NOIHIN VEHKEISIIN LAITETAAN NOITA V*TUN KUUSIOKOLORUUVEJA?
- Ja jos näitä kuitenkin pitää noihin jostain syystä laittaa,NIIN MIKSI TEHDÄ NÄMÄ NIIN PEHMEÄSTÄ MATERIAALISTA?

Eli käännät yhtään lujempaa, niin johan on kanta p*skana...

Ja mitä helevettiä nämä suunnittelijat ovat ajatelleet kun eräs osa on kiinnitetty 4 kpl RISTIPÄÄRUUVEJA JA 8 KPL KUUSIOKOLORUUVEJA???

UGH... Olen avautunut...

Seuraavana puhuu Dremel, ja katsotaan sitten kuka avautuu tuon jälkeen....

made in china by chinese ;)
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: m.e. - 04.02.14 - klo: 21.28
Jos ruuvit tuntuvat yhtään väljiltä avaimiin, niin onko avaimessa kenties kulmat pyöristyneet? Tällaisissa tapauksissa kannattaa lämmittää ruuvia, jolloin se lähtee helposti avaimella pois. Ja jos se on jo nylppääntynyt, niin silloin dremelillä kantaan lovi ja ruuvi irti.

Ja Warriorille; olethan tarkastanut tietolähteesi? =)

http://en.wikipedia.org/wiki/Associated_Electrics (http://en.wikipedia.org/wiki/Associated_Electrics)
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: mikari - 05.02.14 - klo: 01.17
Taiwan not china :D
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: horna - 05.02.14 - klo: 04.09
Mika/GT Warior: Oho, alkaako Associated/Thunder tigerin monterit uhkaamaan liikaa Kyoshon Mad Forcea kun pitää alkaa tollasta off topicia alkaa suoltaa? Tämä lienee todiste siitä. By the way, siinä Kyoshon monterin paketissa luki: made in china onka erehdyn joskus ostamaan. Onneksi sitten löysin kunnon RC autot eli Associatedin ja Thundertigerin.
Mutta asiaan: olen todennut että näissä kuusiokoloavaimissa on isoja eroja laadussa. Joku IHK:n kuusiokolo sarja oli ihan kuraa vaikka rautakaupassa myyjä sanoi sen olevan "yhtä hyvä" kuin Bahcon. Varsinkin kuin käytetään sitä pallopäätä halvat avaimet pyöristyvät helposti, kun valmistus tarkkuus ei näissä pienissä avaimissa ihan riitä. Suosittelen esim Stahlwille, Bacho tai Bondhus, Wera lienee kans ihan tasokas. Tietysti on myös RC-liikeiden myymiä merkkejä, mutta niistä ei itsellä ole kokemusta. Näihin kuusiokoloavaimiin kannattaa oikeasti panostaa se muutama kymppi, helpottaa elämää näiden autojen kanssa. Unohtakaa ne IKH:t Iron Sudet ja muut halvat kurat. Itsellä jokapäiväisessä käytössä tuumaiset ja milliset Bondhusit ja ovat kestäneet useamman vuoden kovaa käyttöä. Nyt alkaa muutamat eniten käytetyt pallopäät väljistyä, mutta ne saa ostettua vaikka erikseen, jos ei koko sarjaa ole varaa vaihtaa. Sorry ot.
Toivottavasti tulee ko topiikiin liittyvääkin tekstiä välillä;-)
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 05.02.14 - klo: 08.15
Jees...

Elikkäs tuo täällä ehdotettu Dremelillä lovi ruuvinpäähän on itsellenikin tuttu kikka, ja juuri sitä olin ajatellutkin käyttää jos mikään muu ei auta. Tämä kikka ku on testattu ja hyväksi havaittu.

Ja noissa osissa oli kyllä tuota ruuvilukitetta tehtaankin jäljiltä, mutta nuo nykyiset lukitteet ova ihan itse laitetut, ja vaikka yritinkin laittaa tuota lukitetta mahd. kitsaasti, niin siltikin tuntuu purevan turhan tiukasti... (lukite on bilteman sinistä lukitetta).

Tuo mitä horna kirjoitti noista kuusiokoloavaimista on ihan totta, ja itsenikin todella pitäisi hankkia tuollaiset kunnon avain sarjat, niin milliset kuin tuumaisetki, tähän asti kun on menty noilla Bilteman yms. puljujen avaimilla, ja tässä Asson tapauksessa auton itsensä mukana tulleilla avaimilla. ( Olen huomannut tämän työkalujen laatuerot myöskin tuota 1:1 autoa pajoittaessa, ja tuohon hommaan löytyy ihan OK vehkeet).

Mutta eiköhän tu tuosta ala avautumaan kun kokeilee asiaa uudestaan tuossa kun tässä taas joku päivä kerkeää hieman rassaamaan, mutta itse olen huomannut, että kun alkaa tuntua siltä että nyt tästä hommasta ei tule mitään, niin silloin on parempi näissä projekteissa lopettaa suosiolla kuin jatkaa väkisin hampaat irvessä. (Ja useasti särkeä jotain.)

Ja emppu99 vielä kiitos tuosta vinkistä noiden liittimien suhteen, pitää tarkastaa asia.



Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: horna - 05.02.14 - klo: 16.43
Noista akuista vielä että kyllä lipo-akut  menettävät virranantokykyä huomattavasti jo nolla keleillä. Itse olen säästänyt muutaman kuplamuovipussin mitä tulee yleensä akun mukana, ja käyttänyt niitä suojana talvella. Jotkut käyttävät sukkaa jne. Tuolla "vinkkejä talvi ajoon" osiossa on asiaa tuosta lipon kyykkäämisestä. Ni-hm akut melkein parempia antamaan virtaa pakkasilla, toki nekin notkahtaa, mutta ei niin paljon. TT MT4:ssa on onneksi hyvä suoja akun ja elektroniikan päällä, sen kun vetää vielä ilmastointiteipikkä yli niin muuta suojausta ei sitten tarvitsekaan. Onko muuten akkutilan pohja alu runkoa vasten, siis onko akut suoraan alumiinia vasten? Alumiinihan johtaa tehokkaasti lämpöä ja sopivasti sulanutta lunta välissä, niin akku kyllä jäähtyy nopeasti. TT Mt4:ssa runko/akkukotelo on onneksi/valitettavasti muovia eikä se jouhda lämpöä akuista pois...
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 06.02.14 - klo: 07.03
Tuossa Rivalissa nuo akut tulevat kanssa tuon alumiinisen rungon päällä olevaan muoviseen akkukoteloon.

Tuota kyykkäilemistä alkoi ensimmäisen kerran esiintymään vielä ihan lämpimienkin kelien aikaan, joten pelkkä pakkanen ei tuohon ole syyllinen.

Ja itseasiassa kokeilin tuota autoa noilla auton mukana tulleilla Ni-mh akuilla, ja niillä ei kärsinyt paikoiltaan lyödä kaasua pohjaan, tai auto puutui välittömästi.

Lipo cut-off oli tuolloin pois päältä niinkuin pitääkin, mutta tuo noparista säädetty "Start punch" oli tuolloin vedetty vähän liian korkealle.

Mitenkäs muuten tuo säädettävä "ajoitus" = Timing vaikuttaa asiaan/vaikuttaako millään tavalla, itse olen pitänyt sitä tuossa 0° .Vaihtoehtoina tuon lisäksi olisivat: 3,75° , 7,5° , 11,25°, 15°, 18,75° , 22,50° ja 26,25°.


Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Miksu L - 06.02.14 - klo: 07.47
Mitenkäs muuten tuo säädettävä "ajoitus" = Timing vaikuttaa asiaan/vaikuttaako millään tavalla, itse olen pitänyt sitä tuossa 0° .Vaihtoehtoina tuon lisäksi olisivat: 3,75° , 7,5° , 11,25°, 15°, 18,75° , 22,50° ja 26,25°.
Mitä enemmän on ennakkoa, sitä enemmän moottori kiertää ja virrankulutus kasvaa, mutta myös hyötysuhde alkaa laskemaan.
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 08.02.14 - klo: 04.31
Kävin tänään hakemassa tuollaiset Bondhusin sekä milliset että tuumaiset kuusikoloavain setit, ja täytyy myöntää, että näemmä noissa kuusiokoloavaimissakin on todellakin eroa...

Noista aiemmin "toivottomista ruuveista" peräti 7kpl /12 aukesi pienen taistelun jälkeen, mutta noista lopuista kannat ovat sen verran "nylppääntyneet" aikaisemmista yrityksistä, että noiden  kanssa tarvitaan Dremeliä (noilla "halpahalli" työkaluilla sai auki ruuveista 1kpl/12, ja pilasi loput 11kpl)...

Eli projekti etenee...

Onko kellään muuten hyviä ehdotuksia siihen, että mitä ruuvilukitetta näissä laitteissa kannattaa käyttää?

Sillä tuo lukitteissa mainittu "käsityökaluilla avattava" on niin suhteellinen käsite...
Sillä tämä http://tinyurl.com/pxpudxf (http://tinyurl.com/pxpudxf) käsityökalu eroaa "hieman" esim.  järeästä kiintoavaimesta....
 


Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: tulijyrä - 08.02.14 - klo: 07.28
Kävin tänään hakemassa tuollaiset Bondhusin sekä milliset että tuumaiset kuusikoloavain setit, ja täytyy myöntää, että näemmä noissa kuusiokoloavaimissakin on todellakin eroa...
Noista aiemmin "toivottomista ruuveista" peräti 7kpl /12 aukesi pienen taistelun jälkeen, mutta noista lopuista kannat ovat sen verran "nylppääntyneet" aikaisemmista yrityksistä, että noiden  kanssa tarvitaan Dremeliä (noilla "halpahalli" työkaluilla sai auki ruuveista 1kpl/12, ja pilasi loput 11kpl)...
Onko kellään muuten hyviä ehdotuksia siihen, että mitä ruuvilukitetta näissä laitteissa kannattaa käyttää?
Sillä tuo lukitteissa mainittu "käsityökaluilla avattava" on niin suhteellinen käsite...
Sillä tämä http://tinyurl.com/pxpudxf (http://tinyurl.com/pxpudxf) käsityökalu eroaa "hieman" esim.  järeästä kiintoavaimesta....
pakkiin kolme pienintä konekärkeä, voi avata räikällä tai koneella heti kun alkaa nylppäätymään, saa vielä auki ilman  dremelia, näin on kokemus opettanut.
Käytän sinistä ruuvilukitetta, laitan tipan senkkikannan alle, eipä nuo ole vielä radalla auenneet.
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 23.02.14 - klo: 06.04
Tänä viikonloppuna kerkesin taasen pitkästä aikaa laittelemaan hieman tuota Rivalia.

Eli nyt on nuo alumiiniset etu/taka diffien kuoret paikoillaan, ja samalla laittelin hieman jäykempää silikonia noiden diffien sisälle.

Lisäksi nuo uudet hexit tulivat tuossa jo jokin aika sitten = Rival on iskussa jälleen.

Lisäksi vaihdoin nuo kaikki kannaltaan huonot ruuvit uusiin, ja täytyy sanoa, että noilla uusilla kunnollisilla kuusiokoloilla oli mukavaa kiriä nuo ruuvit, sillä niillä uskalsi kiristää nuo ruuvit kunnolla kiinni", eikä niinkuin noilla vanhoilla halpis avaimilla = "vielä vähän... vielä vähän... ja kanta p*skaksi..."  :wink:

Tänään myöskin tuli hommattua uusi "lelu" itselleni = Olen jo pitkään pohtinut että ostan itselleni ihan oikean Dremelin, enkä vain aina noita kopioita.

No oikeaa Dremeliä ei vieläkään tullut ostettua, vaan sorruin tuollaiseen Cotech merkkiseen kikkareeseen.

Tähän vaikutti lähinnä se, että tuo ko. paketti sisälsi kaiken sen mitä tarvitsen = itse laitteen + tuon "jatkoletku hässäkän + telineen" ja kaikenlaista muuta pientä sälää hintaan 34,90e.

Aito Dremel noilla varusteilla olisi maksanut 99e, ja tuohon olisi saanut 2v takuun, kun taasen tuohon halpis kikkareeseen annettiin peräti 5v takuu! (lisäksi olen kuullut/lukenut foorumeilta, että aidon Dremelin laatu ei ole enään samalla tasolla kuin mitä oli joskus markkinoille tullessaan).

Ja ainakin ensi kokeilun perusteella tuo laitos toimii huomattavasti paremmin kuin Biltemasta ostettu Dremelin kopio, mutta katsotaan nyt että miten tuo kestää käyttöä.

Samalla reissulla mukaan tarttui myöskin tuollaiset silmälasien päälle käyvät suojalasit (nuo silmälasit ovat tähän mennessä ollut tuo (teko)syy noiden suojalasien käyttämättömyyteen), mutta kun tuollaisen "Dremelin" n. euron kolikon kokoinen "rälläkän" laikka räjähti, ja yksi sirpaleista jäi käteen "pystyyn", niin siitä se idea sitten lähti + olen kerran käynyt terveyskeskuksessa poistattamassa ylimääräistä metallia silmästä, ja voin kertoa että ei ollut niin mukavaa että haluasin kokeilla tuota uudestaan...

Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: horna - 01.03.14 - klo: 20.49
Jep Joo,
ehdottomasti kannattaa sijioittaa se muutama euro niihin suoja laseihin. Niitä kun käsittelee huolelisesti niin kestää vuosia. Halpa hinta näkökyvystä. Ex työkaverille kävi niin, että koneviilan lastu kimposi silmään suojalaseista huolimatta ja terävä lastu oli niin tiukasti silmä munassa kiinni, että se meinasi tulla ulos päästä! Silmälääkärin piti pitää toisella sormella silmämunasta, kun poisti lastua silmästä. Pitäkää niitä silmäsuojaimia näissä "dremell" hommissa.
Kuten aikasemin nainostin SE muutama euro kannattaa sijoittaa lisää niihin kuusiokoloavaimiin niin maailma näyttää hiukan valoisammalta...
Ja sitten leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!!!!
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 02.03.14 - klo: 09.13
Jo pelkkä ajatus tuosta kertomastasi tekee pahaa, joten muistan jatkossakin nuo suojalasit!  :cool:

Nyt ongelmana on se, että tuo Rival alkaa noiden päivitysten puolesta olemaan juurikin sellainen mitä haluan, joten ongelmaksi muodostuukin se, että mitä tehdä jatkossa... (olettaen että en tuota kovin pahasti enään riko)...

Voisihan tuohon toki hommata nuo alumiiniset iskaritornit, mutta toisaalta nuo muoviset toiminevat sopivasti "sulakkeina"...

2X3S lipoja olen miettinyt (juu olin aikoinaan sitä mieltä että noita ei tarvita), mutta toisaalta noilla saa varmasti rikottua kärryä enemmän kuin noilla 2X2S lipoilla, joten noilla saisi enemmän harrastettavaa  :grin: ....

Joten pitäisikö seuraavaksi tavoitteeksi asettaa tuo 100km/h rajan rikkominen...?

Myyntiinkään en tuota raaski laittaa, sillä olen todellakin tykästyny ko. laitokseen, ja täytyy myöntää, että tuo on hauskin RC-auto mitä olen tähän mennessä omistanut.

Ja vielä pieni varoituksen sana... tuo laite näemmä tuhoaa vähällä lumella olleen nurmikon jos siellä käy "pyörittelemässä" = huomasin tänään että talonyhtiön nurmikolla on outoja jälkiä, ja hetken mietittyäni tajusin, että mistä nuo ovat peräisin....

Ja jos tuota "tunaamista" pitäisi harrastaa (ja kyllä kirjoitetaan tunaamista), niin kyllähän tuohon jokunen ledikin lisää sopisi....

Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: JKL013 - 10.03.14 - klo: 18.44
Itse hommasin Rivalin tuossa pari viikkoa sitten ja ei ole kuin hyvää sanottavaa autosta.
Vasta tosin neljät akulliset vedetty ettei se ihan kattavasti ole vielä "rankastu".
Hypyt alle 2m ja ei kunnon tormäyksiä.

Ollut melkein 10v. tauko RC harrastuksesta mutta kaveriporukassa hommattiin sitten sähkö-
monsterit mieheen. Kaverit ostivat Traxxaksia mutta vanhana Traxxas "fan boy:na" ajattelin kokeilla
jotain ihan muuta. Tuota iskunvaimennusta tai sen puutetta ja noparia lukuunottamatta (vain 4S ja perin
omituinen pakki) ei isoja miinuksia RTR paketista löydy. Nämä jo tosin oli tiedossa ennen ostopäätöstä ja upgradet
on jousitukseen tilauksessa.
 
Vaterran Hälix oli mietinnässä kanssa mutta siirtyi tulevaisuuteen vara/hop up -osa saatavuuden ja
pienemmän koon takia.

4S lipolla 6kg auto on ihan vakionakin kiitettävän ripeä. Ei se uudelle MXL-6S E-maxxille parjää
nopeudessa eikä ketteryydessä mutta on hintakin hieman huokeampi ja vähän se on isompikin.
Tämänkin kyllä laskin että sähköt menee päivitykseen ennemmin tai myöhemmin kuten
myös paremman ohjaus servon.

Monster GT varaosia/upgradeja on saatavilla hyvin ja halvalla. Mitään ei ole vielä hajonnut
jos ei noparin teippiliiman pettämistä (joko kosteus tai lämmöt) lasketa.
Kosteutta kestää hyvin. Ajanut umpihangesta lätäköihin ja kaikkea siltä väliltä sekä surutta
suihkulla pessyt auton ajojen jälkeen ja paineilmalla puhallellut isoimmat vedet sitten pois.

18T pinionin hommasin kanssa vaikka vauhtia on ihan mukavasti niin pitäähän sitä vähän kokeila.

Onko Chevy muuten tietoa noista vetareista että käykö MGTn vai pitääkö olla Rivalin omat?
Manuaalien osien numeroiden mukaan erilaiset mutta onko sitten eroa? Hexat on MGTssä pienemmät
ja keski akselisto Rivalissa pidempi sekä vaihteisto eri mutta muuten aika lailla samaa huttua osien kanssa.
Pitää varmaan noi TT:n e-MTA ja MT4 G3 tarkastaa onko siellä jotain yhtenevää osaa myös.

Loppukaneettina voin lämpimästi suositella autoa sähkömonstereista pitävälle harrastajalle.
 

Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: horna - 11.03.14 - klo: 11.53
Luulen että pyörien vetarit käyvät suoraa, mutta perille menevät vetarit eri mittaiset. Mitkäs Hexat tässä muuten on? MGT:ssä on kahta kokoa isolla koneella varustetussa 21mm ja pikkukoneella varustetussa 14mm.
TT MT4:sen knssa ei ole paljon yhteisiä osia, kun tuo MT4 perustuu enempi truggy malliin. Täytyypä vertailla joku päivä onko samat vetari MT4:ssä ja MGT:ssä. Hexi TT MT4:ssa 17mm
Kyllähän tuo MGT:kin on painava möykky, mutta eipä tarvitse vetoalseleita päivitellä, kun laittaa isompaa konetta. Kyllä näissä MGT:hen pohjautuvissa tuo vetolinja on pommin kestävää. Itse olen myös ollut erittäin tyytyväinen tuohon MT4:seen. Vain ajoa, putsaus, akkujen lataus ja taas ajoa!
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: JKL013 - 11.03.14 - klo: 19.50
17mm hexat on Rivalissa. CVA:t on eri osanumeroilla ja tarkistin vielä asson sivuilta
niin Rivalissa CVA:t tulee ilman kierteitä.

http://www.teamassociated.com/parts/details/25768/ (http://www.teamassociated.com/parts/details/25768/)

http://www.teamassociated.com/parts/details/25114/ (http://www.teamassociated.com/parts/details/25114/)

Rivalin pyöräkiinnitys eroaa siis MGT perinteisemmästä:

http://www.teamassociated.com/parts/details/25769/ (http://www.teamassociated.com/parts/details/25769/)

Eli MGT vetarit menee modaamalla vähän lyhyemmäksi tai sitten vaihtaa kiinnitystä?

Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: horna - 12.03.14 - klo: 10.10
Ok näin arvelinkin, tuo 17mm hexa on nykyään niin yleinen. Näihin on tehty aikaisemmin modeja HPI:n pyörän navasta. Tässä hyviä vinkkejä kääntyvyyden parantamiseen: http://csgbenefits.org/mgt/maxsteering.htm (http://csgbenefits.org/mgt/maxsteering.htm)
Tuolla sivulla muitakin vinkkejä joita voi soveltaa Rivaliin.
Eikä kannata mennä ajassa takaisin päin, sillä mielestäni 17mm hexi/mutteri yhdistelmä pysyy paremmin kiinni kuin vanha. Tai ainakin sen voi kiristää tiukemmalle kuin sen pienen mutterin vanhassa systeemissä. Eli siis päinvastoin tästä Rivalin setistä saa hyvän modin MGT:hen? :evil: Saisi enempi rengas vaihtoehtoja...
Sorry ot
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: JKL013 - 15.03.14 - klo: 22.54
Hyvä linkki! Kiitos!

Tilasin ebaystä MGT vetariparin että pääsee vertaamaan livenä erot.

Ajatellutkin tuon bellcrankin vaihtamista alu+laakeri upgradeen mutta tällä hetkellä
auto tottelee ihan kohtuullisen hyvin. RTR joutu vaihtamaan servo hornin kiinnitystä
ennen kuin renkaat kääntyi saman verran molempiin suuntiin.

Ajoin uusilla 5200 2S lipoilla toista kertaa ja voltage cut off säädetään mistä? Sekä Rivalin manuaali ja
noparin manuaali sanoo 3,2V cut off/ cell mutta mistä se säädetään?
Lipo / nimh asetus kyllä kerrotaan ja throtle säätö mutta ei kyllä googlettamallakaan löytyny apuja...

Lopetin ajamisen ekan akkuparin kohdalla vasta kun auton tehot hyytyi ja
lipo checkerillä cellit oli jopa 3,0V lähellä ja tykkäisin kyllä vähän nostaa tota cut off rajaa ylemmäs.
Tilasin kiinasta jotkut lipo voltage guard härpäkkeet mutta melko tymhää sellasia laitella. ESC vaihtoon?
Vanha koira opettelee uusia tekniikoita... Mitään lipoja juurikaan ei ollut 10v. sitten tai oli mutta
ne oli niin kalliita silloin, ettei niitä tosissaan sillon miettiny. Melko noobi näissä lipoissa vielä.

Ajelut loppui "rengasrikkoon" toisen lipo setin kohalla kun nylokki sano itsensä irti toisesta
takarenkaasta ja ei ollut varaosia taskussa...
Huoltopöydällä totesin että toisestakin renkaasta wheelnut löysällä. Kokeilen AKA racingin muttereita seuraavaksi.

Taka skidplate alkaa muistuttamaan jo kuunpintaa ja ruuvien kannat hälyyttävästi häviää.
Toweriin laitoin kanssa pientä varaosa tilausta mm. Big Joe II ja Parman Silverado koppa kevään maalausprojektiin jäi myös ostoskoriin uusien ruuvien lisäksi  :roll:
 
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 22.03.14 - klo: 03.56
Aivan alkuun nimim. JKL013 onnittelut uuden auton johdosta, Olet "todistettavasti" toinen ko. auton omistaja  Suomessa! (itse tykkään tuosta autosta jokaisella ajokerralla entistä enemmän)

Itselläni tuo ohjaus tuli päivitettyä tuon pienimuotoisen kolarin jälkeen, ja silloin en löytänyt mitään muuta kuin tuon alkuperäisen "Factory Team Steering kitin" = hyvä mutta kallis, mutta tällä hetkellä tuollainen erittäin kohtuullisen hintainen päivitys tuohon ohjaukseen löytyy tuolta: http://tinyurl.com/pb9nzpd (http://tinyurl.com/pb9nzpd) .

Suosittelen erittäin lämpimästi päivittämään tuon ohjauksen alumiiniseen, ja jos haluat lisää kääntyvyyttä, niin kannattaa harkita tätä: http://www.tdracingrc.com/mgtdraglink.htm (http://www.tdracingrc.com/mgtdraglink.htm) (kehuvat tätä maailmalla hinta/laatu suhteeltaan parhaaksi päivitykseksi)

Lisäksi omakohtaisesta kokemuksesta/mitä muutkin "maailmalla" sanovat olen sitä mieltä, että myöskin nuo iskarin yläpäät kannattaa vaihtaa noihin alumiinisiin versioihin.

Itse huomasin myöskin, että tuo auto syö tuota taka "skidplatea" todella ahnaasti, mutta jäykemmät jouset + diffisilikonit korjaavat asian. (tosin kyllä tuo kuluu edelleenkin, mutta ei niin nopeasti).

Ja nuo "wheelnutsit" todellakin löystyvät ajossa, itse olen ratkaissut ongelman pienellä tipalla ruuvilukitetta, ja voin suositella = pysyvät kiinni ajossa, mutta irtoavat tarvittaessa.

Mitä tuohon Lipo cut off ongelmaan tulee, niin laitoitko tuon oman noparisi varmasti tuohon lipo tilaan? (kun nopari on lipo tilassa pitäisi siinä palaa vihreä valo, jos taasen nopari on NIMH tilassa tuo sama valo palaa punaisena), sillä itselläni ainakin tuo ajo loppui kuin seinään tuossa lipo tilassa kunhan akut tarpeeksi tyhjenivät. (mittasin nuo myöskin, ja molemmat olivat tuon ~3.2V)

Eli tuo Lipo moodin valinta tapahtuu kaikessa lyhkäisyydessään seuraavasti:

- Lähetin päälle
- Lähettimestä jarru pohjaan
- Nopari päälle (pitäisi sanoa piip piip) <kommunikoi koneen kautta>
- Jos nopariin jää palamaan vihreä valo, kyseessä on lipo moodi, jos taasen punainen, niin tällöin kyseessä on NIMH moodi)

- Tämä sama toimenpide siis vaihtaa tuota moodia liposta Nimhiin, ja päinvastoin.

Tämän jälkeen jos nuo jännitteet vielä tippuvat liian alas, niin kyseessä on selvästikin jokin vika. (tuossa vakio noparissa ei tuota cut-offia voi säätää yhtää ylemmäksi)

Itse vaihdoin tuon noparin lähinnä siksi, että kyllästyin temppuilemaan tuon auton saamiseksi pakille. + Saatan ehkä joskus harkita noita 6S lipoja....

Tässä vielä linkki tuonne "jenkkien" Rival keskusteluun http://tinyurl.com/qy9gxx8 (http://tinyurl.com/qy9gxx8)  (tuolta löytyy paljon vinkkejä säätämiseen/päivittämiseen)

Mutta ei muuta kuin kovaa ajoa, ja laita ihmeessä kuvia kunhan päivität tuota autoasi lisää!

Itse tuli hommattua tuolle Rivalille uusi "kaveri"...

Tästä "kaverista" kerrottakoon sen verran, että se on neliveto, se on "monsteri", ja sen rinnalla Rivalkin tuntee itsensä pieneksi....



Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: JKL013 - 28.03.14 - klo: 17.43
Kiitokset Chevy!

Ja todellakin tykkään autosta myös koko ajan enemmän.

Muutamat ajelut lisää takana ja 4S lipoilla. Asson asiakaspalvelusta sain
vastauksen tuohon lipocut off säätöön, ettei siis ole säädettävissä kuin
nimh / lipo asetuksille ja ne oli kyllä tsekattu. Cut off voltagea olisi kivä päästä muuttamaan.
Olen joko huono englannissa tai sitten vain manuaalin "adjustable lipo cut off" on huono
sanavalinta.

Ruuvilukite oli itselläkin heti mielessä ja 1+ siitä. Nyt pysyy!  :smiley:

Sain ebay paketteja parit tällä viikolla mm. ledi valosetti kiinasta, lipo guardeja ja Dollar Hobbyzilta
2 kpl. MGT vetareita, yksi kokonainen etu/taka diffi ja täysi kierros vakio iskareita.
Dollar Hobbyzin tavarat oli lähes ilmasia ja kallein yksittäinen "osa" oli rahti.
Lipo guardit 1-6s alle kympin 4 kpl. posteineen ja ledi setti toimitettuna 11€.
Ledejä en ole ehtinyt testaamaan toimiiko vilkut, jarrut yms... mutta ei tuohon hintaan niin väliksikään  :wink:
Vetareitten yhteensopivuus on ainakin pituuden puolesta ok. Tarvii tarkistaa jos/kun tukivarsia vaihtuu.

Alumiiniset iskarit on koko ajan hakusessa ja Factory Team on pikkusen hintava, koska pelkkiin cappeihin en tyydy ja miettiny Traxxaksen bigboreja.
Tänään mittasin ekaa kertaa eye to eye mitan noista ja yllätyin että se on 107mm
eikä 100mm jotka muistaakseni e/t maxx ja moni muu vakiomitta?
Lisäksi originaaleissa on yhdet 3mm spacerit kiinni, joita en ole aikasemmin huomannut.
Sain niitä noitten jousien mukana pussilisen, josta assollekkin nillitin palautteessani, että miksi niitä ei RTR
ole mukana valmiiksi kun ootte laittaneet lörpöt jouset...
Samalla huomasin ettei iskunvaimennin pysy kasassa ilman sitä 3mm spaceria jos ei ole
autossa kiinni. Lätkin noita rinkuloita noi täyteen huomista ajoa varten ja katotaan auttaako.
Firm ja Extra firm jouset tullee ens viikolla.
 
Asiateesiltä on tulossa GPM alu iskaritornit ja Towerin tilaus meni nyt ensi kuulle, kun kaveri odottaa
RC4WD tavaroita sinne saapuvaksi.

Ohjaukseen saa sen verran merkittävästi parannusta että se on kyllä kanssa "to do" -listan
kärjessä. On vaan kiireisin aika töissä ja perheen lisäystäkin tulossa, niin ei millään meinaa
ehtiä rassaamaan autoa tarpeeksi paljon  :roll:
Huomasin että vivusto ottaa kiinni alatukivarteen kääntäessä ja kattelin, että turn buckle
paksumpi kun MGTssä? Ohjaus menee siis ehdottomasti uusiksi.

Yuki Modelin Yakuza waterproof nopari ja mahdollisesti 2150kV combona on sitten kesäksi
suunnitteilla.

Laskettelukypärän suojapussista sai btw hyvän "outerwears / dysty motors" suojan.
Melkosesti vähensi putsailuja!

Pitkää tekstiä sorry ja laittelen kuvia kunhan kerkiän!  :wink:

Keep on bashing! 

 


Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: JKL013 - 04.04.14 - klo: 18.04
Minkäs kärryn Chevy hommasit? Jos Rival on pieni siihen verrattuna niin kiinnostus heräsi ja
varsinkin jos sähköillä toimiva?

Tuossa viimeviikonlopun ajelun loppuvaiheesta pikku clippi.

https://docs.google.com/file/d/0B4rz40H3PdF6eUhZdXdCWi1tYUszbFlSZXFfb3h3MFZtZVdR/edit (https://docs.google.com/file/d/0B4rz40H3PdF6eUhZdXdCWi1tYUszbFlSZXFfb3h3MFZtZVdR/edit)

Resoluutio on kehno (menneen talven Lumia) ja autosta nyt mitään sen ihmeempää tuo ei kerro.
2 ässillä ja vakio muuten paitsi shock spacereitä on reilusti. Takana 18mm ja edessä 12mm.
3mm on siis vakiona. Ei se ilman noita spacereitä ees menny ympäri  :laugh:

Iskaritornit saapuivat mutta laitan niitä sitten kun hajoilee nuo orkkikset.
Towerista ja myös A main hobbiesilta tuli sitten tilattua jos jonkinlaista nippeliä.
Losin MTn Claw renkaat näytti kivoilta :roll: Diffiöljyt ja alumiiniset ohjauspalikat laakereineen
tuli kanssa tilattua. Titaaniset turnbucklet jäi vielä watch listille  :wink:

Onko niistä alu diffi koteloista jotain isompaa hyötyä? Hienon näkösethän ne kieltämättä on.

Uudet jouset on vielä matkalla. Noihin toisiin vaihdoin 70wt öljyt. En tiiä onko jo liian tiukat
ja tarviiko ne capit sittenkin...

Löysin iskarit mutta hinta hirvittää... Pro-Line PowerStroke. Eivät tee enää 8 settejä mutta
SC taka iskarit sopivat. Halvimmat löyty ebaystä vähän alle 30€ pari.

http://prolineracing.com/performance-parts/power-stroke-shocks-rear/ (http://prolineracing.com/performance-parts/power-stroke-shocks-rear/)

Sen verta kyllä kalliit, että jäänee ostamatta varsinkin kun noita vakioita saa alle 20€/8kpl.

Huomenna 18T pinioni ja kolmet - neljät akut tarkoitus vedellä.
Josko jotain sais jo rikottua?!  :evil:
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 06.04.14 - klo: 03.38
Jees...

Eipä nuo alumiiniset diffi kotelot oikeastaan tuolla paikoillaan ollessa paljon ulospäin näy, vaikka hienoilta irrallaan näyttävätkin...

Ainut hyöty mitä noista keksin, on se, että tuo diffikotelo toimii samalla kiinnityspisteenä alatukivarsille = kun vaihdat nuo paikoilleen, niin sinulla on alumiiniset kiinnikkeet sekä ylä että alatukivarsille.

Ja mitä tuohon sinun päivityslistaasi tulee, niin hyvältä näyttää  :grin:,  tuohon lisäisin ainoastaan pari satsia jäykempiä jousia.

Itse päätin että ainakin toistaiseksi pitäydyn noissa Asson vakio muovi-iskareissa noilla alu ylä/alapäillä varustettuna, tosin jos jossain vaiheessa kohdalleen oikein edullisesti sattuu, niin saatan ostaa nuo alumiiniset iskarien rungotkin :) 

Ja pirun kalliiksihan tähän kärryyn tuo "iskariremontti" tulee, kun viisas insinööri on päättänyt laittaa tuohon "tupla määrän" iskareita normaaleihin autoihin nähden...

Ja mitä tuohon toiseen autoon tulee, niin tälläinen "mörkö" tuli hommattua tuolle Assolle kaveriksi:

http://aijaa.com/DObjEl (http://aijaa.com/DObjEl)
http://aijaa.com/VgAPGd (http://aijaa.com/VgAPGd)
http://aijaa.com/VQWYaz (http://aijaa.com/VQWYaz)

Ja jos et tuota Rivalia muuten saa rikki, niin kokeile kumpi on vahvempi Rival vaiko aidan terästolppa... (vihje tolppa VS Rival 1-0...)

Mutta mitä tulee tuon "Mörkön" ja Rivalin hauskuuteen, niin molemmissa on puolensa:

= Esim. Rivalilla voi hyppiä lähes mistä tahansa ilman pelkoa, mutta taasen tuossa "Mörkössä" on todella hauskat äänet, mutta tuota ei viitsi paljon hyppyyttää...

- Ja ainakin omasta mielestäni, tuohon "mörköön" pitäisi saada lisää leveyttä esim. tukivarsien/hexien suhteen... (katso Rival vs "mörkö" kuva...



Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: JKL013 - 12.04.14 - klo: 20.37
Onpahan räyhä peli tuo sun uus ajopeli!!! Onnittelut sille!

Uudet jouset tuli (extra firm ja firm) ja ne laitoin eilen uusiin 70k öljyjyillä varustettuihin stocki iskareihin.
Losi MT Claw renkaat RPM Revolver stablemaxx vanteilla näyttää todella hyviltä ja
vaikkei tuolla autolla mitään kiipeilyä pysty harrastamaan, niin pito kallio maastossa sekä irtohiekalla
parempi kuin orkkis renkailla. Huonommat ne on täysillä revittelyssä/asfaltilla ja myös moottori kuumeni
ekaa kertaa noilla renkailla selkeästi mutta silti vain jossain 60-65º C huitteilla 18T pinionilla.

(http://i71.photobucket.com/albums/i126/johnny0499/Misc%20RC%20stuff/LosiMTClaws.jpg) (http://s71.photobucket.com/user/johnny0499/media/Misc%20RC%20stuff/LosiMTClaws.jpg.html)

(http://i71.photobucket.com/albums/i126/johnny0499/Misc%20RC%20stuff/RivalMTLosiClawtiresVSstock.jpg) (http://s71.photobucket.com/user/johnny0499/media/Misc%20RC%20stuff/RivalMTLosiClawtiresVSstock.jpg.html)

Löysin eBaystä myös iskareille hyvät suojat ja toimii todella hyvin! Alkoi jo nuo takaiskareitten jouset sulamaan.
Käsittelin useemman kerran nuo suojat tekstiilin vesi/lika hylkimis aineeella / Scotch Guard.

(http://i71.photobucket.com/albums/i126/johnny0499/Misc%20RC%20stuff/SDC10695.jpg) (http://s71.photobucket.com/user/johnny0499/media/Misc%20RC%20stuff/SDC10695.jpg.html)

(http://i71.photobucket.com/albums/i126/johnny0499/Misc%20RC%20stuff/SDC10698.jpg) (http://s71.photobucket.com/user/johnny0499/media/Misc%20RC%20stuff/SDC10698.jpg.html)

Alla linkki eBay storeen

http://stores.ebay.com/Grit-Busters?_trksid=p2047675.l2563 (http://stores.ebay.com/Grit-Busters?_trksid=p2047675.l2563)

Nyt myös alkanut osia paukkumaan. Parit alatukivarret sekä koritolppia paukkunut jo useemmat.
Alkuperäinen kori myös revennyt parista kohtaa ja sitä pitäis paikkailla vähän ettei ihan mene
riekaleiksi. Iskareita en ole saanut korkattua/väännettyä edes isoista hypyistä (vielä).

Towerin tilaus tulee alkuviikosta ja sitten alkaakin korin maalausprojekti. Laittelen kuvia taas kun
saan jotain uutta kuvattavaa :)

Keep on bashing!




Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 14.04.14 - klo: 04.59
Tuo sinun uusi rengas/vanne setti sopii kyllä tuohon kärryyn aivan mahtavasti!
Ja täytyypä tutkailla jos tuota itsekin tilailisi tuollaiset suojukset noiden iskarien päälle.

Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 21.06.14 - klo: 06.01
Päivitetäänhän jotain tämänkin auton kuulumisia...

Eli Asso toimii edelleenkin todella hienosti, ja mitään uutta en ole onnistunut enään noiden päivitysten jälkeen särkemään, mutta olen kyllä nyt tosissani katsellut noita 6s lipoja ( tai 2X 3s jos siis tarkkoja ollaan  :wink:  )

Nyt kun olen pelannut enemmänkin noiden Bensa-autojen kanssa, niin täytyy myöntää, että molemmissa on kyllä puolensa...

= Nuo Bensa mörköt ovat todella hienoja laitteita toimiessaan, mutta kun niihin tulee jokin vika, niin sitten homma ei olekkaan enään niin helppoa kuin näissä sähköautoissa.


Mutta toisaalta onneksi molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa, joten siksi kuitenkin pidän molemmista...

Nitrovehkeisiin on toisaalta jäänyt aikanaan sellainen kammo, että niihin en vapaaehtoisesti koske enään edes pitkällä tikulla....
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 06.07.14 - klo: 10.08
Nyt tuli sitten paketti perille = 2X Turnigyn 5000 mAH 40/80C lipot...

Juotin noihin "Deansit" paikoilleen, ja tein kärrylle todella pikaisen testin pihalla (n. klo: 04:30 ei viitsi suorittaa kovin pitkiä ajeluita etenkään kerrostalon pihalla)...

Ja WAU!!...

Tehoa noilla akuilla + tuolla vakio moottorilla tuntuu piisaavan enemmän kuin tarpeeksi = kärry on "selällään" suunnilleen kun vain hipaisee kaasua, mutta kun tuota kaasua tarjoaa kohtuullisessa vauhdissa, niin keeeuuuliii, todella nätisti....

Lisää infoa aiheesta kunhan kerkeän testata kärryä hieman paremman ajan kanssa....
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 19.07.14 - klo: 18.44
Nyt on sitten autoa testattu noilla 6S lipoilla hieman enemmän, ja tuhoakin hieman tuli...

Eli reippaan asfaltilla kikkailun seurauksena, slippery clutchista tuli "very slippery" = pikkuhiljaa kärsii kiihdyttää, mutta jos antaa yhtään enemmän hanaa, niin pyörähtää heti tyhjää.

Täytyy tutkia että korjaantuuko tuo pelkästään kiristämällä tuota kytkintä, vai ovatko nuo kitkapinnat  totaalisesti tuhoutuneet.

Ja toinen asia minkä sain rikki on tuo tappi mikä pitää tuon Hexin paikoillaan = meni poikki ja pyörä irtosi hexeineen päivineen.

Lisäksi kori + kumit ovat ottaneet hieman itseensä noilla 6S:llä leikkiessä.

Eli pientä laittoa luvassa...
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 26.07.14 - klo: 01.50
Elikkäs sen verran täytyy muuttaa tuon edellisen viestin "mitä tuli rikottua listaa", että ainut osa mikä ihan oikeasti olikin rikki, oli siis ainoastaan tuo katkennut hexin pinni.

Tuo pinni oli näemmä mennyt poikki jo ennen tuon pyörän putoamista, ja pyörä on jollain ilveellä roikkunut menossa vielä jonkin aikaa matkassa.

Tästä johtuen tuo vetari pääsi vapaasti pyörimään tuolla hexin sisällä, aiheuttaen sen "slippery clutchin" luistamista muistuttavan ilmiön.

Vaihdoin pinnin uuteen, ja kävin ajelemassa yhden setin akkuja ilman mitään ongelmia.

Piru että tuo Rival on kiva lelu leikkiä...
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 10.08.14 - klo: 05.29
Jälleen pari rälläys kertaa takana noilla 6S lipoilla, ja ainoat jotka näkyvät todella ottavan noista itseensä ovat nuo kumit sekä kori.

Molempien pinta tuntuu mystisesti häviän tuon asfaltin/yleisesti ottaen maan pintaan....

Tosin eräs omituinen ongelma vaivaa aina välillä = välillä kun lyö nk. "lämän tiskiin", niin auto "ihmettelee" tuota annettua komentoa hetken = tuntuu kuin moottorilla olisi vaikeata päättää että mitä tehdään seuraavana. (kuulostaa siltä että kone "pätkisi" <--- tiedän tyhmä termi sähkömoottorien kanssa, mutta siltä se silti tuntuu)....

Voiko tämä johtua:

A: Moottori on valmistajan taholta luokiteltu vain 4S lipoille?
B: Säädin (Hobbywing XERUN 150A BL) tukee sekä sensorillista/sensoritonta moottoria (ja tuo moottori on sensoriton).

C: Ihan jostain muusta, mistä?

Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: nassikka10 - 10.08.14 - klo: 07.29
Jälleen pari rälläys kertaa takana noilla 6S lipoilla, ja ainoat jotka näkyvät todella ottavan noista itseensä ovat nuo kumit sekä kori.

Molempien pinta tuntuu mystisesti häviän tuon asfaltin/yleisesti ottaen maan pintaan....

Tosin eräs omituinen ongelma vaivaa aina välillä = välillä kun lyö nk. "lämän tiskiin", niin auto "ihmettelee" tuota annettua komentoa hetken = tuntuu kuin moottorilla olisi vaikeata päättää että mitä tehdään seuraavana. (kuulostaa siltä että kone "pätkisi" <--- tiedän tyhmä termi sähkömoottorien kanssa, mutta siltä se silti tuntuu)....

Voiko tämä johtua:

A: Moottori on valmistajan taholta luokiteltu vain 4S lipoille?
B: Säädin (Hobbywing XERUN 150A BL) tukee sekä sensorillista/sensoritonta moottoria (ja tuo moottori on sensoriton).

C: Ihan jostain muusta, mistä?
Arvaus olisi vaihtoehto B.
Saman lainen käytös oli omassa autossa sensorittomalla moottorilla ajettaessa. Kun laitoin sensorillisen koneen tilalle niin tuo 'ominaisuus' hävisi.
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: vilijo - 10.08.14 - klo: 09.44
Ei mulla ainakaan sensorittomalla moottorilla ole tuollaisia viiveitä ollut. Ainoa ero sensorilliseen on ollut pieni rykiminen ihan matelu vauhtia ajellessa.
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 27.10.14 - klo: 09.12
Pientä päivitystä jälleen...

Eli Rival toimii edelleenkin, ja tähän mennessä ainoat osat mitä olen noilla 6s lipoilla onnistunut rikkomaan, on mainittu jo aikaisemmin, mutta mitään uutta tuhoa ei ole tullut, joten hyvin tuntuu Rival kestävän...

Tosin kori alkaa olla jo melkoisen pahasti raiskattu, ja renkaista pinnat hävinnyt joten kyllä noilla akuilla näemmä tuhoakin saa aikaan.

Rakentelin tuonne taakse eräänlaisen "kulutuspalan" suojaamaan tuota alkuperäistä takapuskuria /hieman ehkä koria, ja lopputulos on ruma kuin p*rse, mutta tuntuu toimivan ( tai jos ei muuta, niin ainakin kipinöi komeasti)...

= Ko. tuotos on rakennettu nk. "luovassa humalassa" Lidlin "remppasaippuan" peltipurkista, joka on leikelty Leathermanin saksilla, "taottu" muotoonsa 6d Maglitella alaisimena vanha ratakiskon pätkä, ruuvattu kiinni mitä pakista sattuu löytymään ruuveilla, ja sudittu maalitussilla mustaksi... (ja tämän viimeisen käsittelyn saa toistaa joka ajelun jälkeen)

Ja mitä tuohon itse ajamiseen tulee, niin itse edustan varmastikin monen mielestä "väärää koulukuntaa". mutta itse olen tullut siihen lopputulokseen, että tuo ko. kärry on huomattavasti hauskempi ajaa noilla 4s lipoilla.

Toki jos tarkoituksena on vain pelleillä, niin silloin nuo 6s lipot palvelevat tarkoitustaan, mutta AJAMISEEN, mielestäni nuo 4S:ät ovat huomattavasti paremmat... (tai sitten en vain osaa)...

BTW: onko kellään kokemuksia tästä nopari/motti combosta: http://www.rcm.fi/skyrc-toro-8-x150-150a-esc-combo.html (http://www.rcm.fi/skyrc-toro-8-x150-150a-esc-combo.html)
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: JKL013 - 29.10.14 - klo: 01.10
Morjensta Chevy!

Hyvä että edes joku jaksaa Rival topiccia päivittää!

Työkiireet ja perheenlisäys on vienyt ajan jalolta harrastukselta ja en ole ajanut akullistakaan kesäkuun jälkeen  :cry:

Mutta nyt olisi aikomus käydä testaamassa upgradet ja modit mitä pikkuhiljaa nykerrellyt vaipanvaihdon lomassa.
Mutta siitä sitten kun olen taasen saanut autoa ajetuksi :wink:

Tuota nopari moottori comboa olen itsekkin miettinyt, että onko se nyt 6S upgrade must ja olen päättänyt ostaa
vauhtipeliksi jonkun ihan muun ja pitää Rivalin RTR sähköillä.

Tuo Toron ESC ei ole water proof, joten itse en sitä ottaisi. Ekös sulla oo Xerun 150a kiinni joka on
kosteutta kestävä? Onko tuossa joku spessu ominaisuus mikä kiinnostaa vai tuo mainitsemasi nykiminen?
Hommaa sensorillinen moottori? Se Reedyn motti ei ole laadullisesti lukemani mukaan ihan top notch
muutenkaan jos sillä vielä ajelet?

Itselläni oli nämä combot mielessä kun vielä ajattelin Rivalin sähköjä upgreidata:

http://www.yuki-model.de/BRUSHLESS-ANTRIEBE/FUeR-RC-CARS/YAKUZA-1-8/YAKUZA-BOSS-1-8-M6-Combo-160A-2-150KV-sensored-waterproof.htm?shop=cn&SessionId=&a=article&ProdNr=4108010&t=4&c=157&p=157 (http://www.yuki-model.de/BRUSHLESS-ANTRIEBE/FUeR-RC-CARS/YAKUZA-1-8/YAKUZA-BOSS-1-8-M6-Combo-160A-2-150KV-sensored-waterproof.htm?shop=cn&SessionId=&a=article&ProdNr=4108010&t=4&c=157&p=157)

Tuo on jotenkin aina sykähdyttänyt. Mulla on ko. merkin laturi ja lipoja käytössä > pelkästään hyvää sanottavaa
ESC tosin on kuulemma hobbywing klooni. Noilla on myös uudehko 220A nopari combo.

http://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=236 (http://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=236)

1700-2000kv moottorilla 2200kv saattapi olla tujakka riippuen tietty gearauksesta

Ja sitten miettiny TT e-Mta tai MT4 G3 kilkkeitä missä vakiona 6S sähköt, joita löytyy uusista autoista irrotettuina eBaystä vaihtelevasti 150€ huitteilla.

Jos olisin rikas ostaisin Castlen mutta kun olen päättänyt pitäytyä 4S niin voin ostaa sen toisen RCn  :grin:



Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 01.11.14 - klo: 02.10
Jees...

Itselläkin meinaa nuo työt ja muut harrastukset rajoittaa näillä RC-autoilla ajelemista, mutta nyt kun tuo kanalintukausi taasen päättyi, niin ehkä nyt taasen riittää aikaa näillekkin.

Mutta asiaan...

Elikkäs tuolla orggis Reedyn motilla mennään vielä toistaiseksi, ja olen kanssa ymmärtänyt että tuo ei noita parhaita motteja ole.

Ja eipä tuossa Toron Combossa oikeastaan mitään spesiaalia ole, lähinnä vain innostuin tuosta siksi, kun katselin että Ebaysta näkyisi tuota Comboa saavan alle 130e posteineen... (lähinnä oli ideana pölliä tuosta tuo motti/sensoripiuha Rivaliin, ja käyttää tuo säädin johonkin toiseen projektiin.

Mutta taidan kuitenkin pysytellä tuossa Hobbywingissä koska se on toiminut paremmin kuin hyvin, ja hankkia vain pelkästään tuollaisen 1900-2200kV sensorillisen moottorin.

Ja mitä tuohon 6S päivitykseen tulee, niin itse en ainakaan koe että se olisi jotenkin "must have" juttu, kuten jo epäilin silloin kun tämän auton ostin, mutta koska tämä XErun sen kerran kestää, niin pakkohan se oli kokeilla.
(lisäksi noille molemmille 3S akuille löytyi parempaa käyttöä omissa crawlereissani)

Itselleni tuo Yakuza on täysin tuntematon merkki, mutta noita eri kokoisia Hobbywingin vehkeitä on ollut/ on käytössä edelleenkin useampiakin kappaleita, ja niistä yksikään ei ole vielä pettänyt.

Itse taasen en välttämättä tuota Castlea hommaisi vaikka rahaa olisikin, sillä olen lukenut aivan liikaa ko. merkin "savuongelmista"... (etenkin noiden MMM nopareiden osalta).

Itseasiassa unohdin tuossa aikaisemmassa viestissä mainita, että nämä tähän autoon käyvät hexit ovat ainakin omalla kohdallani olleet melkoista kuraa = Sekä Asson omat ja Thunder Tigerin tähän autoon käyvät hexit molemmat muuttuivat keskireijältään suht nopeasti väljiksi, aiheuttaen todella ikävää renkaan "vaappumista", jota saa toki hieman hillittyä tipauttamalla ruuvilukitetta tuon vetarin ja hexin väliin.

Mutta onko kenelläkään parempaa konstia/parempia hexejä tiedossa?

Lisäksi tällä hetkellä kiinnostaisi kokeilla maalata tuo Rivalin koppa tuolla Plast Dipilla...

Ideana lähinnä olisi se, että jos se kestää "Rivalissa", niin se  kestää myöskin "Remarissa"...
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 07.12.14 - klo: 09.41
Pääsin tuossa taanoin pieksämään Rivalia olosuhteiksi joita voisi jopa lumeksi kutsua..

Edelleenkin rakastastan ko. kärryä, itse kuvailisin ko kärryä B-luokan ralliautoksi = voimaa piisaa, ja ohjaus lähinnä kaasulla = sladia löytyy, ja vauhti lisää vaarallisia tilanteita... = "kaasulla  viedään" ja servoilla "ohjataan"...
 
Toisaalta kuten moni B-ryhmän kärry, myöskään tämä ei ehkä kykene samaan kuin nykyiset "WRC kilpurit", mutta kunhan hauskaa piisaa, ja "yleisö/omistaja" tykkää, niin näillä mennään...

Eli vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää = Helevetin hieno laite! (eilen vedin nk. " tappisladissa" arviolta "parin sentin päästä" tolpasta joka aiheutti mm. tämän: http://aijaa.com/dkMFjM (http://aijaa.com/dkMFjM) , mutta Rival on edelleenkin ehjä...
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 15.02.15 - klo: 07.04
Rival toimii edelleenkin, tosin akut aiheuttaa edelleenkin ongelmia nk. "kyykkäämisen" muodossa (tähän mennessä ajettu halpis Kiinan (2X2s) lipoilla = Turnigyn 6600 mAh 65-130C ja Zippyn 6000 mAh 50C akut siis kyseessä.

Turnigyillä kärry liikkui alkuunsa kohtuullisen iloisesti ---> alkoi kyykkäämään + akut turposivat = hylkyyn

Zippyillä taasen meno on ollut hieman rauhallisempaa, tosin kyykkäilee edelleenkin ainakin talvella (kesästä ei vielä kokemuksia), mutta ainakaan nuo eivät ole vielä turvonneet.

Tosin kun käytin kärryä työpaikan vaakalla, niin syy tuohon kyykkäilemiseen saattoi osittain selvitä = Akkujen kanssa ko. kärryn paino on n. 7kg:n luokkaa... = 1:6/1:5 sähköt tuossa kärryssä voisivat olla kohtuullisen mielenkiintoiset/sijoitus kunnon akkuihin varmasti auttaisi asiaan...
 
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: horna - 20.02.15 - klo: 12.32
Joo kyllä näissä painavissa mostereissa akut ovat kovilla. Itse olen suosinut aina tehokkainpia akkuja mitä kaupasta saa. Itse olen ollut tosi tyytyväinen Gen Acen hinta/laatusuhteeseen. Omasta mielestäni pieni sijoitus parempiin akkuihin maksaa itsensä takaisin kun akut kestävät pitempään.
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 22.02.15 - klo: 07.54
Itsekin olen kuullut paljon hyvää noista Gens Acen akuista, mutta omalla kohdallani tuo akku oli mitä suurin pettymys...

= max 5 käyttökertaa 5000 mAh 2s akulle, ja tulos oli tämä: http://aijaa.com/mMHsbv (http://aijaa.com/mMHsbv)

Ja tuotakin käytettiin niinkin "rankassa käytössä" kuin Axial Wraith Integyn 45T koneella ja tuolla noparilla http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-nopeudensaatimet-ja-tarvikkeet-nopeudensaatimet/speedstar-brushless-crawler-speedo-r01203 (http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-nopeudensaatimet-ja-tarvikkeet-nopeudensaatimet/speedstar-brushless-crawler-speedo-r01203) noparin omalla "lipo cut offilla" + akkua ei koskaan edes ajettu tuohon "katkaisu" tilaan...

Huomattavasti rankemmassa käytössä en ole noita halpis Integyjä tai Zippyjä saanut muuta kuin korkeintaan hieman turpoamaan...
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Tomy - 22.02.15 - klo: 08.22
Kuulostaa siltä, että akku on ollut viallinen. Ole yhteydessä myyjään.
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 22.02.15 - klo: 11.34
Tuossa Gens Ace tapauksessa otin yhteyttä myyjään = käytetty akku + "ei rääkätty" = ei mitään takuuta...

= Tämä akku oli kotimaiselta myyjältä ostettu akku...

- Tuo Gens-Ace on oikeasti ihan OK akku, mutta mistä löytyy laadukas myyjä..? (joka vastaa tuotteestaan)...
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Tomy - 22.02.15 - klo: 11.40
Tuossa Gens Ace tapauksessa otin yhteyttä myyjään = käytetty akku + "ei rääkätty" = ei mitään takuuta...

= Tämä akku oli kotimaiselta myyjältä ostettu akku...

- Tuo Gens-Ace on oikeasti ihan OK akku, mutta mistä löytyy laadukas myyjä..? (joka vastaa tuotteestaan)...

Harmi.
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 04.04.15 - klo: 09.48
Rival on toimii edelleenkin, ja mitään suurempia vikoja ei ole ilmennyt...

Pitäisi tässä kuitenkin joku päivä kunhan vain kerkeää, purkaa tuo auto "atomeiksi" perusteellista tarkastusta/puhdistusta varten.

Rival sai myöskin tuon FG:n lisäksi toisen "kaverin", kun sattumalta eteeni sattui myynnissä oleva kohtuullisen hintainen 1:10 Traxxas Summit.

Oli sinällään hauskaa vertailla näitä autoja keskenään:

"Tasamaalla" tuo Rival pystyy kirjaimellisesti pyörimään p*skarinkiä tuon Summitin ympärillä, mutta kun mennään "maastoon", niin silloin Summit heittää alennusvaihteelle, lyö lukot päälle ja näyttää perävalojaan Rivalille...

Mutta molemmat noista "sähkö monstereista" ovat hauskoja omalla tavallaan, ja tavallaan tämä Summit on itselleni eräänlainen "unelmien täyttymys", sillä kävin kovaa taistelua itseni kanssa tuota Rivalia ostaessa nimenomaan tuon Summitin ja Rivalin välillä.
Otsikko: Vs: Team Associated Rival Monster Truck
Kirjoitti: Chevy - 19.07.15 - klo: 08.55
Ei liity aiheeseen, mutta liittyy kuitenkin...

Eli tuli tuo RäksPoks Slummitti päivitettyä harjattomalla tekniikalla...

Aluksi hain tuohon jotain Hobbywingin XERun 150A Comboa 2000-2200KV moottorilla.

Mutta paikallinen "diileri" teki minulle tarjouksen josta en voinut enään kieltäytyä = Hobbywingin XErun 150A nopari + Reedyn 1800 KV motti lähes samalla hinnalla kuin tuo perus combo...


Tuolla motilla tuo Slummitti muuttui erittäin hienoksi laitteeks (keulii käskystä, mutta voi myös ryömiä, joten tästä tämä kiero idea sitten lähti...

= Mitäpä jos hommaisin tuohon Assoon samanlaisen koneen...