RC10.FI

Yleiset => Bensa-autot => Aiheen aloitti: diezel - 16.06.13 - klo: 21.13

Otsikko: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: diezel - 16.06.13 - klo: 21.13
Tehdäänpäs loseillekkin oma projektit ketju, niin pysyy tuo toinen losi ketju selkeempänä.  :police:


Losin jarru/kaasuservo vaatii toimenpiteitä koska "joustaa" ikävästi kun jarrun vetää pohjaan. Ongelmaan löytyy muutamia valmiita ratkaisuja. Mutta halvin ratkaisu taitaa olla  laittaa tukitangot servosta keskidiffiin.
Tähänkin on valmis osa nimittäin Traxxas Bandit Front Camber Link Turnbuckle Set. osa nro. on TRA2444
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_734/products_id/60936/n/Traxxas-47mm-Front-Camber-Link-Turnbuckle-Set-2 (http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_734/products_id/60936/n/Traxxas-47mm-Front-Camber-Link-Turnbuckle-Set-2)

Tukien asennus onkin melko helppoa. Ainoa asia joka vaatii tarkkuutta on reikien poraaminen keskidiffin runkoon. Reiät pitää porata samaan kulmaan kun diffin runko on. Porattavat reiät pitää olla hieman pienemmät kuin ruuvattavat ruuvit. Kuva kertoo asian helpommin.

(http://i11.aijaa.com/t/00347/12347184.t.jpg) (http://aijaa.com/dJWn4U)
(http://i10.aijaa.com/t/00480/12347185.t.jpg) (http://aijaa.com/A4TQS3)
(http://i5.aijaa.com/t/00138/12347186.t.jpg) (http://aijaa.com/z4IQ9q)




Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: juhamatti - 17.06.13 - klo: 10.55
Hyvä, halpa ja toimiva patentti (http://www.muskleforum.com/images/smilies/happy0034.gif)
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: kalu metalliin - 17.06.13 - klo: 15.12
Niin miksi "aina" pitää ostaa ratkaisu kun sen voi tehdä myös itse ilman sikahintaisia valmiita osia,,,vink vink palstalaisille. Ja saa ja pitää kopioida muilta hyvä ja toimivia ratkaisuja.
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: HMS77 - 17.06.13 - klo: 18.29
Eipä tuo servon fleksaus niin pahaa ole että jaksasin moista alkaa väsäämään.
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: diezel - 17.06.13 - klo: 21.20
Iskunvaimentimien alapäähän tuli hommattu alumiiniset kupit kun muoviset tuntuvat "aukenevan".
Samaa mallia sai ennen täysin umpinaisena, umpimalli hankaloittaa jousen vaihtoa ja huolto.

(http://i11.aijaa.com/t/00572/12352037.t.jpg) (http://aijaa.com/5Nkrk3)
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: diezel - 18.07.13 - klo: 23.25
Losissa ilmanputsari on hieman ahtaassa paikassa, ja jos käytössä on läppäpytty on putsari todella ahtaassa paikassa.
Ilmanputsarin kun siirtää "eteen" niin alkaa olemaan tilaa ja valinnanvaraa eri putsareissa.

"putken" aiheuttamaa mahdollista tehohävikkiä ei vielä päässyt huonojen kelien vuoksi kokeilemaan.

(http://i4.aijaa.com/t/00383/12457590.t.jpg) (http://aijaa.com/5xWUWD)

(http://i7.aijaa.com/t/00104/12457591.t.jpg) (http://aijaa.com/S8IYWP)

(http://i3.aijaa.com/t/00511/12457593.t.jpg) (http://aijaa.com/RCNctv)

(http://i5.aijaa.com/t/00373/12457585.t.jpg) (http://aijaa.com/EPEB7a)
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: diezel - 28.08.13 - klo: 16.54
Kytkin on losissa täysin suljetussa tilassa, kytkimestä ja moottorista tuleva lämpö sekä kytkinpöly ei pääse hengittämään mistään. Kytkin tuntui menettävän tehonsa totaalisesti noin 10min ajon jälkeen ainakin obr 30.5cc reed koneen kanssa.

Joten kokeiluun menee avoin kytkinkotelo ja avoin kellonkannatin,
Kotelo on Vertigon ja kannatin on Hostilen

(http://i8.aijaa.com/t/00833/12608276.t.jpg) (http://aijaa.com/qTFeqC)

(http://i7.aijaa.com/t/00727/12608277.t.jpg)
 (http://aijaa.com/z0gQpE)

(http://i6.aijaa.com/t/00655/12608356.t.jpg) (http://aijaa.com/17fOQv)


(http://i9.aijaa.com/t/00457/12608358.t.jpg) (http://aijaa.com/0etLlv)

(http://i2.aijaa.com/t/00716/12608359.t.jpg) (http://aijaa.com/DWQGb9)

(http://i11.aijaa.com/t/00919/12608362.t.jpg) (http://aijaa.com/tGIfw6)

(http://i5.aijaa.com/t/00880/12608363.t.jpg) (http://aijaa.com/FvdyQl)

(http://i3.aijaa.com/t/00797/12608364.t.jpg) (http://aijaa.com/CGU4VG)




Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: juhamatti - 30.08.13 - klo: 08.35
Pistäs filmii miten tolla myllyllä losi liikkuu  :tongue:
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: juhamatti - 31.08.13 - klo: 12.25
Joku taas käyttänyt omat ja lasten rahat losin tuunaukseen  :grin:
(http://i1083.photobucket.com/albums/j392/atmmak5/IMG_0077_zpsf3ba4924.jpg)
(http://i1083.photobucket.com/albums/j392/atmmak5/IMG_0102_zps6d22df5a.jpg)
Pirun nätti moottori..
(http://i1083.photobucket.com/albums/j392/atmmak5/P6080253_zps31bc4eba.jpg)
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: Lehtibakka - 31.08.13 - klo: 16.40
Hauskan näköinen ilmanputsari systeemi ruuvattu tuohon koneseen.
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: juhamatti - 31.08.13 - klo: 17.39
Huomatkaa myös bensatankin korkki..
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: maukkadamngod - 31.08.13 - klo: 21.01
Voi SISSOS tohon on uponna hyvää rahaa paljon!!!!! :shocked:
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: manez - 01.09.13 - klo: 07.50
On muuten kokoa tolla ns. Pinjonilla. :wink:
mikäköhän toi pannu on kun välitykset on tota luokkaa?
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: juhamatti - 01.09.13 - klo: 08.05
rcmax 70cc myrkky pannuhan se on :tongue:
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: tonij - 01.09.13 - klo: 14.17
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1236314_652830888061174_457495852_n.jpg)
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: diezel - 08.11.13 - klo: 18.22
Talvirenkaita losiin.

Kohteeksi valikoitui puhtaasti hinnan perusteella ebayn halvimmat kiinakumit.

MadMax Knobby

(http://i10.aijaa.com/t/00693/12816315.t.jpg) (http://aijaa.com/11nxjA)

(http://i7.aijaa.com/t/00871/12816316.t.jpg) (http://aijaa.com/p9HuH3)

(http://i9.aijaa.com/t/00644/12816317.t.jpg) (http://aijaa.com/fYrT7x)

Noihin vielä ruuvit tjsp.
Saa nähdä mahtuuko edes pyörimään paikoillaan.

Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: juhamatti - 08.11.13 - klo: 20.43
Tiisseli, pistäs filmit osioon miten losi liikkuu tolla läpiskäpadalla :tongue:
Ois kiva nähä. :wink:
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: diezel - 08.11.13 - klo: 21.01
Tiisseli, pistäs filmit osioon miten losi liikkuu tolla läpiskäpadalla :tongue:
Ois kiva nähä. :wink:

Toki, heti kun kelit ja aika antavat myöten.
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: juhamatti - 08.11.13 - klo: 22.12
Keliä odotellessä :wink:
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: diezel - 26.01.14 - klo: 20.22
Talvirenkaat alkaa olemaan valmiit

(http://i4.aijaa.com/t/00356/13004311.t.jpg) (http://aijaa.com/rT3Guj)
(http://i6.aijaa.com/t/00519/13004315.t.jpg) (http://aijaa.com/mkCLId)
(http://i2.aijaa.com/t/00026/13004316.t.jpg) (http://aijaa.com/d9l4wY)

Tosin tolla kopalla ei noilla renkailla ajeta.
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: Lerppu86 - 26.01.14 - klo: 20.27
Hiukka on takana ahdasta joo  :azn:
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: juhamatti - 27.01.14 - klo: 11.44
Saattaa kutterit kutteroida korin rengaslevikettä isommaksi kun vähänkin kori pohjaa. :laugh:
Diezeli, otappa nyt sitä videota, kiva olisi nähä toi kone ja losi talvikelillä jäällä pörräämässä.
Diezelille ois muuten oma t-paitakin :laugh:
(http://image.spreadshirt.com/image-server/v1/products/20573204/views/1,width%3D280,height%3D280.png/cock-diesel-181.png)

Mitäkö tuo cock diesel meinaa??
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=cock%20diesel (http://www.urbandictionary.com/define.php?term=cock%20diesel)
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: Kratos - 05.03.14 - klo: 19.04


  Tuli tilattuu nutechracingin kautta Losi5 rullaavana. Nyt ensimmäisenä pitäs hommaa ohjaukseen jokin tupla servoalusta ja siihen servot. Löytyykö vinkkejä? Ite oon kattonu tota Ds taikka snr. Vai löytyykö täältä keltään tota uber rc jumbo servoa?
 
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: kenblock - 05.03.14 - klo: 21.16
Mikä pata tulee su autoo?
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: Kratos - 05.03.14 - klo: 22.35

  Meinasin hommata sen rc40 evolutionin, jos se kiidättää tarpeeksi tota möhköä? Ilmeisesti sitä saa muunnettua 50cc jos ei ruuti riitä.
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: diezel - 07.03.14 - klo: 18.07
Taas uutta osaa.
Turtle racingin ilmanputsari siirto hässäkkä ja bajan filtteri.
Ei tuo hirmuisesti paina ja ihan fiksun oloinen.

Kuvista näkee miten tuo reed koneeseen asemoituu

(http://i6.aijaa.com/t/00575/13104189.t.jpg) (http://aijaa.com/iCEEtw)

(http://i5.aijaa.com/t/00306/13104190.t.jpg) (http://aijaa.com/vZNdb3)

(http://i7.aijaa.com/t/00995/13104191.t.jpg) (http://aijaa.com/Pctr6z)

(http://i8.aijaa.com/t/00564/13104192.t.jpg) (http://aijaa.com/4K9n93)
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: kenblock - 07.03.14 - klo: 23.08
Kui dieseli autoo liikuttaa toi obr läppäkone?
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: diezel - 08.03.14 - klo: 07.07
Kui dieseli autoo liikuttaa toi obr läppäkone?

Ei liiku näillä keleillä. Luontoäiti sabotoi talviajot, toivottavasti ei koko kesää sada vettä.  :wink:
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: Nieminen - 09.03.14 - klo: 10.23
Kui dieseli autoo liikuttaa toi obr läppäkone?

Heikosti liikuttaa "dieseli autoo" noin pieni moottori...
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: Kratos - 18.03.14 - klo: 22.02

 On tää Losi aika paljon isompi ku toi Baja. Rullaava saapunut kotiin. Kiitokset Nugetin Hannolle! :azn: Nyt odotellaan että saapuis Rcmax46. Sitten pitäs vielä kaiken näköstä muutakin kilkettä tilailla. Toivotaan et ei käy ku Bajalle joka jäi seinä koristeeksi melko vähän käytön jälkeen. Meinaan käytettynähän näistä ei saa mitään...
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: tonij - 18.03.14 - klo: 22.36

 On tää Losi aika paljon isompi ku toi Baja. Rullaava saapunut kotiin. Kiitokset Nugetin Hannolle! :azn: Nyt odotellaan että saapuis Rcmax46. Sitten pitäs vielä kaiken näköstä muutakin kilkettä tilailla. Toivotaan et ei käy ku Bajalle joka jäi seinä koristeeksi melko vähän käytön jälkeen. Meinaan käytettynähän näistä ei saa mitään...
ja saahan siitä vaikka tehtyy ajaprodin jos innostut kisoihin lähtee ajelemaan
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: ÄmTee - 14.04.15 - klo: 17.15
Noniin!

Kesä tekee pikkuhiljaa tuloaan ja on taas aika alkaa rakentelemaan!

Eli tarkoituksena on aloittaa Losi 5ive projekti nro. 2 ja tällä kertaa autosta tehdään takavetoinen. Tästä tulee suhteellisen pikainen projekti tälläkertaa, sillä tämä on ollut suunnitteilla noin puolivuotta ja olen hommannut sinä aikana kaikki tarvittavat osat tämän toteutukseen, muutamia pikku päivityksiä tulee vielä projektin valmistuttua, muttei mitään dramaattista. Eli auto rakennetaan kerralla alusta loppuun, toisinkuin tuo minun toinen Losi, jota tuli päiviteltyä lähes vuoden verran.

Eli aihiona käytetään RC-Car-Onlinelta hommattua basic versiota: http://rc-car-online.de/shop/en/products/losi_5ivet_basic-losi-5ive-t-basic.html (http://rc-car-online.de/shop/en/products/losi_5ivet_basic-losi-5ive-t-basic.html) Kori ja renkaat löytyvät jo ennestään, joten käytän niitä tässä.

(http://i4.aijaa.com/b/00811/13797504.jpg?a602ba7f3337c373283d4a55d81ca3b11aff512da2d24bbaf988f97868d53872d87a232f59eb8d36bf1bb0d31231bf46)
Ja osia on jonkinverran, näistä lisää projektin edetessä.
(http://[url=http://i3.aijaa.com/b/00295/13797503.jpg?c9b4bb2a6ca2a241f222735c5075a5a47d40b9c7d74423c226e067c228828402a04ffa1637834df0cf84e52a54262e10]http://i3.aijaa.com/b/00295/13797503.jpg?c9b4bb2a6ca2a241f222735c5075a5a47d40b9c7d74423c226e067c228828402a04ffa1637834df0cf84e52a54262e10[/url])

Päivitän tietoa tänne sitämukaa, kun projekti edistyy, mutta otan tavoitteeksi saada tämän valmiiksi ensiviikonlopun aikana. Ja kuvia tulee myös tiiviiseen tahtiin.  :wink:
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: Juha-Matti - 14.04.15 - klo: 17.20
Mielenkiintoinen projekti :smiley:.

Meinaatko ottaa edestä diffin pois ja kaiken jota ei tarvita kun se takavedoksi muuttuu?
Tosin, sitten häviää puolet jarruvoimastakin ja jää vain takarenkaille se vastuu, rata-ajoa jos meinaa tehä, niin se on silloin aika p-seestä.
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: SavageRS - 14.04.15 - klo: 17.27
Kuulostaa mielenkiintoiselta projektilta.

Mikä estää rakentamasta eteen vaikka nestejarruja... :wink:

Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: ÄmTee - 14.04.15 - klo: 17.34
Mielenkiintoinen projekti :smiley:.

Meinaatko ottaa edestä diffin pois ja kaiken jota ei tarvita kun se takavedoksi muuttuu?
Tosin, sitten häviää puolet jarruvoimastakin ja jää vain takarenkaille se vastuu, rata-ajoa jos meinaa tehä, niin se on silloin aika p-seestä.

Juu, kaikki edestä lähtee pois. Ei tosiaan ole sitten jarrut kuin takana, mutta katsotaan miten käyttäytyy. Tosin jonkunverran ajavat tuolla rapakon takana näillä kilpaa ja ihan menestyksekkäästi en tosin ole niin tarkkaan perehtynyt ovatko virittäneet eteen jonkinlaisia jarrumekanismeja. Itselle tulossa tosin lähes 100% suditteluun (esim. pellolla/montulla, joten jarrujen merkitys ei ole niin suuri).
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: ÄmTee - 14.04.15 - klo: 17.39
Kuulostaa mielenkiintoiselta projektilta.

Mikä estää rakentamasta eteen vaikka nestejarruja... :wink:

Bajasta ei ole minkäänlaisia kokemuksia ja niistä tietämystä nolla, mutta mitenkä helposti mahtaa niihin tarkoitetut nestejarrut sopia Losiin?  :roll: Onko muuten Bajassa vakiona minkäänlaisia jarruja edessä? Tuli vaan tuosta mieleen...  :angel:
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: Andrimus - 14.04.15 - klo: 17.42
Eipä tuossa mitään jarruja ole.. Siis edessä :grin:
Siksi niitä on paljon myynnissä eri valmistajilta
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: Juha-Matti - 14.04.15 - klo: 20.21
Jos ei ole tarvetta etujarruille, niin eipä niitä sitten siihen kannata hommata.
Ajattelin vain että jos kisaa ajaisi, niin sitten olisi hyvä olla jarrut edessäkin, mutta rälläämiseen niitä ei tarvia.
Hpi bajassa ei tosiaan ole vakio jarruja kuin takana, mutta etees saa mekaanisia ja hydraalisia levyjarruja.
https://www.google.fi/search?q=hpi+baja+front+brakes&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=dkstVeeHIqizygO32oGoBQ&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1280&bih=913#imgrc=_ (https://www.google.fi/search?q=hpi+baja+front+brakes&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=dkstVeeHIqizygO32oGoBQ&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1280&bih=913#imgrc=_)
Mikä kone tohon sun autoon tulee ja mikä putki?
Mielenkiintoista olisi koeajaa tuollainen takapotku losi, miten paljon se eroaa esim bajasta ajettavuudessa.
Tollasen pätkän nopeella haulla löysin takapotku losista, paremmin toi näyttää käyttäytyvän kuin baja,.
Two wheel 5ive (http://www.youtube.com/watch?v=KO5_OLkcsv8#ws)
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: ÄmTee - 14.04.15 - klo: 20.45
Saa nähdä miten pysähtyy ilman etujarruja.  :azn:

Tuohon on tulossa vakio Zenoah G320 ja Bartolonen tuohon konversioon suunnittelema putki. Tuossa pitäisi olla lineaarinen teho käyrä, joten ei ole varsinaista tehopiikkiä missään kohtaa, joka taas edesauttaa auton hallintaa kiihdyttäessä. Kyseessä siis Team Hoonagen konversio, jossa tuli uusi 2wd pohjalevy, keskilukko, coupleri jolla saan etukardaanin sovitettua taakse (moottori siirtyy siis taaksepäin, samoin kuin keskidiffi ja tankki+akkuboksi) ja tuo Bartolonen putki, joka on valmistettu tuota konversiota varten.

Tuli jo aloitettua tätä hieman. Aloitin etupäästä, johon tuli seuraavat osat:

FullForceRc skid plate
Losin punaiset jouset
Shockwears suojat iskareille
Team Hoonage Billet Dual Servo Saver Arm
Team Chase Steering Set-Up
Team Chase Front Bumper
N-R-P Double Servo Saver Steering Rod Kit

Vetarit ja etudiffin poistin kokonaan. Hyvin lähti painoa pois!  :grin:

Kuvia

(http://i6.aijaa.com/b/00209/13797754.jpg?243f19e1e6e1223e67eac6d26bc963de4b823bcc0e2612a95ad7ac1967cd2f16c6db85374cf3eaa8a7f4f8a6c0eae73e)

(http://i1.aijaa.com/b/00520/13797755.jpg?4bd1a010ff59228f78176c1be614389b4f1d9b66502289b923e202b0a46d926cd14af8bfd2cabc07d45b3fd231a3da53)
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: tonij - 14.04.15 - klo: 22.41
Mitä itse kokeilin moista missä oli 32 kone ja kyseisen valmistajan putki mikä sulle tulee niin ääntä siitä paketista ainakin löyty.. Sitä en tiedä että onko sama kuin tuohon konversioon tehty mutta veikkaan että olisi..
Suosittelen ostamaan tlr:kitti sarja. On kyllä koko rahansa arvoinen.
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: ÄmTee - 14.04.15 - klo: 22.57
Bartolone tekee putkia vaimentamattomina ja vaimennettuna. Tässä tuli tuo vaimennettu putki mukana ja on myös kokemusta vaimentamattomasta Bartolonesta vakio CY 26cc koneen kanssa ja se piti niin kovaa meteliä, että ihan korvissa soi ajon jälkeen. Nyt toisessa Losissa vaimennettu VRC tällähetkellä ja äänet ihan siedettävät.

Tuo TLR kitti on ihan pätevän oloinen setti, pitää harkita jos tuon jossain vaiheessa hankkisi.  :azn:
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: Juha-Matti - 15.04.15 - klo: 09.02
Toi ei varmaan tarvia enää sitten mitään jumbo servoakaan?
Onko mitään linkkiä pistää missä ois tälläisiä 2wd loseja?
Hieno peli tulossa.
Paljonko palaa tuohta tuollaiseen projektiin?
Tostahan rojektista jää sitten hyvin varaosaa siihen sun 4wd losiin :smiley:
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: ÄmTee - 15.04.15 - klo: 21.36
Tuskin tosiaan tarvitsee kovin kummoista servoa ohjaukseen, laitan tähän Losin vakio ohjaus-servon näin alkuun, kun löytyy ylimääräisenä. Tuossa kun on vielä nuo tuplavarret, niin keventää servon kuormitusta jonkun verran. Epäilisin, että on ainakin väännöltään riittävä, nopeudessa voisi olla parempi.  Vaihdetaan vasta sitten jos tuo kärähtää.

Tuossa on tähän tuleva konversio: http://shop.teamhoonage.com/losi-5ive-performance-parts/2wd-conversion-parts/losi-5ive-2wd-conversion-complete-kit.html (http://shop.teamhoonage.com/losi-5ive-performance-parts/2wd-conversion-parts/losi-5ive-2wd-conversion-complete-kit.html)

Ja tässä toinen vaihtoehto, joka hyödyntää Losin vakio pohjalevyä: http://www.redxrc.com/# (http://www.redxrc.com/#)!price-list/cac6 Tuohon ei vaan oikein tahdo saada tehoputkea sopimaan, joutuu käyttämään vakio vaimenninta tai sitten X-Cania. Joku aussi oli tosin tainnut laittaa Dominatorin tuon kitin kanssa, en tiedä miten suoraan sai sopimaan. Tuosta on tosin tulossa V3 versio, en tiedä mitä muutoksia tulee, mutta oliskohan mahdollista, että sen kanssa saa myös tehoputken sopimaan.

Videoita on vähän hankala löytää näistä, yritin tuossa vähän aikaa etsiä, mutta ei oikein kunnollista pätkää löytynyt. https://www.youtube.com/watch?v=nLboNx1ZMkM (https://www.youtube.com/watch?v=nLboNx1ZMkM) Tuossa joku pätkä, hyvät ääni tehosteet lopussa, kun ajoi ulos radalta.  :grin:

Ja projekti kustantaa helposti ainakin sen 2k e, ellei jopa 2,5k, joten ei mitenkään kovin edullinen ole.  :roll: En ole tarkkaan laskenut ja taitaa olla parempi, etten laske.  :grin: Tuohon ei siis ole laskettu koria kehikoineen, renkaita vanteineen, eikä servoja ja radiota.

Taitaa olla kohta jo osat kolmanteen Losiin.  :cool:

Tänään tuli pientä edistystä. Laitoin tankin paikalleen.

(http://i4.aijaa.com/b/00711/13798868.jpg?0548135178081d1da0e7bf5680ab3c2d07f3e671d26cabb444f1c98506e1d4e092f10cabb3a03b9c29ffb4d6d2c9831c)

Ja tässä kohtaa lisäsin seuraavat osat:

Vertigo Quick Release Gas Tank Posts
Full-Force RC v2 High Flow Fuel Line Kit
DarkSoul Fuel Quick Connectors
DDM Billet tankinkorkki
TGN Billet Fuel Line Clamp

Huomenna jatkuu ja päivitetään sitten lisää kuvien kera.  :azn:
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: ÄmTee - 16.04.15 - klo: 21.36
Ja jatkuu.

Tänään sain keskidiffin, servotelineet servoineen, akkuboksin ja sivumuovit paikalleen.

Tähän asti onkin mennyt aikalailla bolt on osat paikalleen, mutta nyt joutui jo vähän käyttämään rautasahaa ja dremeliä.  :smiley:

Katkaisin servoteline hässäkän kaasuservon ja vastariboksin välistä kahtia. Kaasuservo ja akkukotelo siirtyy 85mm taaksepäin ja ohjausservon teline/vastariboksi jäävät samoille sijoilleen, kun Losissa normaalisti.

(http://i10.aijaa.com/b/00124/13799883.jpg?a4c019c1a0af229989af0d0451df83683f4e4bc3cbe963c05b8a6b20a151050753d5bf5c421040d445f0c73db6564764)

Ja tästä taaksepäin siirrosta aiheutui se, että akkukotelo ottaa sivumuoviin kiinni, eikä näinollen mene paikoilleen ilman sivumuovin muokkausta. Täytyi ottaa dremelillä pala pois, jotta sai sopimaan.

(http://i9.aijaa.com/b/00230/13799882.jpg?52b7f9511e5b874b558fc4b7bf542af1b9e825e41d5f85bdcbadf463cf612ca79a4ffc794eba6183ba003c2f30001a74)

Keskidiffiin laitoin Vertigon monster lockerin. Tuossa konversiossa tuli oma lukko mukana, joka olisi tullut diffikupin sisälle, ajattelin kuitenkin käyttää tätä vaihtoehtoa, kun tuntui varmemmalta vaihtoehdolta.

(http://i3.aijaa.com/b/00898/13799880.jpg?6e48840c8b399cf397a1889bc7649ae08628602a929ad8595e4dde47295f766f5f555d8d51b745dfd5b01b88e34c4dce)

Tein myös ns. "brake spring modin" jarruihin, jossa käytin Asson jousia. http://www.amain.com/rc-cars/team-associated-side-spring-black-3.75lb-2-asc4641/p29988 (http://www.amain.com/rc-cars/team-associated-side-spring-black-3.75lb-2-asc4641/p29988) Tuosta onkin ollut juttua niin täällä, kuin ulkomaan foorumeilla. Lyhensin vielä muutaman kierroksen pois, jotta saan niistä hieman herkemmät, mutta kuitenkin sen verran jämäkät, että jaksavat palauttaa jarrupalat irti levystä. Meinaa täyspitkinä mennä liian kasaan, eikä tahtoneet toimia niinkuin halusin.

Muita osia, joita laitoin tässä vaiheessa:

Bartolone jarrulevyt
DDM 2-Sided Alloy Horn
Killer RC Battery Box Insulation Kit
RC Rock Armor Losi 5ive Brake Bracket
Losin vakioservot S901T ja S900S

(http://i5.aijaa.com/b/00684/13799877.jpg?18fac98ad2a5a7f566a4700b8f71ec120277c31acd8a458145e1d947a31ba694bbf137ac704b75dcc00a9d03fb207195)

Huomenna sitten takaosan kimppuun, siitä lisää kuvien kanssa huomenna.
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: Juha-Matti - 17.04.15 - klo: 16.51
Uniikki Suomi peli tulossa :wink:
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: ÄmTee - 17.04.15 - klo: 23.55
Uniikki Suomi peli tulossa :wink:

Ei taida tämänlaisia tuuppi Loseja juurikaan suomessa olla, joten uskaltaisinko jopa väittää, että Suomen ainoa? Tällä siis tarkoitan juurikin näitä konversoituja, enkä sellaisia mistä on tyyliin vaan otettu etuvetarit pois.  :smiley: Vai onko joku jossain tälläistä vastaavaa nähnyt, ei ole ainakaan täällä foorumilla tullut vastaan? Tässä oikeastaan on yksi syy miksi tälläisen halusin rakentaa, jotain erikoisempaa.  :wink:

Tätä on viety tänäänkin eteenpäin ja nyt alkaa olla alusta jo valmiina.

Purin takadiffin osiin ja laitoin muovisen diffikupin tilalle alumiinisen N-R-P:n tekeleen. Pistin sisälle 30K öljyt, katsotaan miten tulevat toimimaan. Samalla tuli laitettua alumiiniset laakeri insertit.

(http://i6.aijaa.com/b/00875/13801396.jpg?b0566cd1f2506c79743c2ed8638c8e78d78fc2c3896277f067f9ecc71674118558fa806faf1312f6b2f6a3179607cf48)

Sitten vaan perä kasaan, takakardaani irti ja tilalle konversion mukana tullut coupleri ja auton edestä otettu vetari. Haitarikumin jouduin katkaisemaan kylmänviileästi kahtia. Vaihdoin myös Losin punaiset jouset taakse ja niiden suojaksi Shockwears suojat.

(http://i11.aijaa.com/b/00848/13801397.jpg?99294ccc8ed69b3cd3ba8e4b0aeb159ce32792096912a5077d31c1123a730c023a90f84122a3e89a1471740dea00e0d5)

Sitten vaan perä kiinni pohjalevyyn ja sähköjä vetämään. Laitoin Killerin paikalleen. Koneelle menevälle johdolle dremelöin läpiviennin akkukotelon päätyyn, josta saan samalla merkkivalo ledin näkyville. Suhteellisen siististi sain niputettua nuo johdot ja ylimääräiset johdot mahtuu vastarikoteloon. Onneksi on niin pienikokoisia nuo vastarit nykyään. Vastarina ainakin näin aluksi Sanwa RX-472.

Vuorasin myös akkukotelon 1:1 autoon tarkoitetulla pehmeällä äänieristematolla, niin ei pääse akun pinta hankautumaan hajalle. Samaa käytin myös toisessa Losissa ja akku on pysynyt ihan pakasta vedetyn näköisenä. Äärimmäisen hyvä materiaali myös tässä käyttötarkoituksessa, puristuu pieneen tilaan ja muotoutuu takaisin alkuperäiseen paksuuteen puristuksesta vapauduttuaan.

(http://i6.aijaa.com/b/00578/13801398.jpg?911663e7e89d28427f49223efa82e5245fcf684fb8519d0591cbf8afda8352da95b6206bd195497fc94fa00d0f196ce8)

Testasin Killerin toimivuutta ja vaikuttaisi toimivan niinkuin pitääkin eli sammuttaa auton kun radiosta katkaisee virran. Tämä tietysti pitää vielä tarkistaa, kunhan saan koneen kiinni ja ensimmäiset savut otettua.  :roll:

Autosta ei puutu enää kuin moottori, renkaat vanteineen ja kori kehikoineen. Joten huomenna kasailemaan mottia ja tekemään viimestelyt loppujen säätöjen osalta ja jos sää sallii tai aikaa on, niin ehkä pääsee jopa sisäänajoa suorittamaan.

Tähän vaiheeseen jäätiin tänään:

(http://i7.aijaa.com/b/00920/13801399.jpg?baac19a9aca685f48e58c527a4c3dc63527c9c2326060af5e7c15a1b44a271d651dfbd1dd22bec4eda165e2de77db86a)





Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: poju99 - 18.04.15 - klo: 10.50
Onkos tämä mihin käyttöön tulossa kisa vai ihan piha suttaus pelikö?
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: ÄmTee - 18.04.15 - klo: 19.19
Tulee lähes pelkästään pihasuditteluun. Radallakin voisi käydä kokeilemassa, mutta lähin taitaa olla Korpilahdella noin 150km päässä, joten ei viitsi sinne asti lähteä yhden päivän takia. Ei taida Savossa olla yhtään näille tarkoitettua rataa? Radalla ei ole kyllä koskaan tullut ajettua yhtään millään,  mutta hauskaahan se varmasti on.

Projekti alkaakin olla hienosäätöä vaille valmis.  Teki aika tiukkaa saada kone ja putki sopimaan, mutta kyllähän ne vain paikalleen meni. Laitain tänään illalla tai viimeistään huomenna lisää tietoa ja kuvia valmiista autosta. Jospa tässä piakkoin pääsisi testaamaan miten tuo sitten toimii.  :azn: Olis mukava nähdä miten esim. Bajaa vastaan pärjää (Bajalla ei mitään jakoja!  :grin:).  :cool:
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: Majuri - 18.04.15 - klo: 21.01
Pitäähän sitä ilman muuta päästä radalle  kokeileen.
Tervetuloa Korpilahdelle testaamaan miltä rata -ajo tuntuu.
Ei se päivä hukkaan mene

Antti
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: Andrimus - 18.04.15 - klo: 21.18
Tuo härpäke sopii täydellisesti porukkaan ..
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: ÄmTee - 19.04.15 - klo: 21.41
Rata-ajo kiinnostaa aina. Katsellaan, katsellaan..  :wink:

Eilen tuli siis tehtyä auto pientä säätöä lukuunottamatta valmiiksi. Koneena tässä on vakio Zenoah G320RC johon tuli laitettua jonkuverran päivityspalikkaa heti alkuun.

Aloitin vauhtipyörän puolelta, jonne vaihdoin vakion tilalle DDM:n kevennetyn CY vauhtipyörän, jolla saadaan lisää kierrosherkkyyttä ja kiihtyvyyttä. Samalla laitoin CY:n vauhtipyörän suojan, jotta saan jaon sopimaan Losin pohjalevyyn. Zenoah suojassa on leveämpi jako, kuin CY:ssä niin ei käy suoraan. Laitoin myös CY:n vetokäynnistimen. Muistan jostain lukeneeni, että CY käynnistin on parempi kuin Zenoah, pitääkö paikkaansa? Vai onko noissa kestävyydessä mitään eroa? Lopuksi laitoin vielä Outerwearsin suojaksi vetokäynnistimelle.

(http://i4.aijaa.com/b/00420/13804320.jpg?ba2e4144bb95568d964c77ccfd0f4933e438a77d795507ed9a9aa03ff90eb7f8ff0bd71e3789414bdcd0a49113f14831)

Vaihdoin tuossa yhteydessä myös tulpanjohdon/hatun Craftwerksin MSD malliin. Tuosta joutui sentin lyhentämään tulpanhattua, jotta sain sen menemään kunnolla pohjaan asti. Asensin myös Super Been johdot kiinni puolaan.

(http://i6.aijaa.com/b/00441/13804319.jpg?eed81cd5aca7dfede8d1b8c439987e80d0b3968b2f0fb0d5b8168ec51a7479b2954627c4a6e7ed8f52bde27347696a8e)

Tämän jälkeen kasailin kytkin puolen, jonne tuli Zenoah vakio 54mm kytkin 8k jousella. Losiin tätä konetta sovitettaessa pitää laittaa CY clutch plate, joka on Zenoahin vastaavaa matalampi. Lisäksi sitten Bartolonen kannattimet,mesh plate, Turtlen Grabber kytkinkello ja Losin oma 20T pinioni.

(http://i5.aijaa.com/b/00801/13804322.jpg?b80abf7bbd8e8cae0d9dded18b14fd18fcac5ee5d5494b2787cca42fd74d76e63132db1fcca5db5ef02c32025ad4a16f)

Viimeisenä sitten kaasutinpuoli. Kaasarina vakio wt1107 kuulalaakereilla. Lisänä sitten DDM billet manifold, Team Chase Carb Diagram Filter, Turlen filtteri boksi ja Bajan vakiosuodatin Outerwears suojalla. Tuo Turtlen systeemi on kyllä kätevä ja oikeastaan ainut vaihtoehto tässä. Ei olisi muuten saanut suodatinta sopimaan. Tuosta valikoitui tuo Baja versio, koska sen vakio suodatin on lukemani mukaan varsin toimiva. Lopuksi laitoin vielä Outerwearsin vauhtipyörälle (lohkoon), niin ei pääse sitten sinnekään niin helposti likaa.

(http://i8.aijaa.com/b/00619/13804321.jpg?80a3267bc6dcdbec6a65549f4c636bba749edd019018e0efcd2c9a1dfde4fadc3aa297165bde171f56c0fd581e47a7a1)

Kone siis kasassa ja sitten sovittelemaan autoon. Laitoin Vertigon 20T inserteillä koneen kiinni ja se menikin paikalleen suhteellisen kivuttomasti. Sitten oli vielä tuo Bartolonen putki saatava paikoilleen. Vähän aikaa piti miettiä miten tuo on takoitettu laitettavaksi, mutta sain sen sitten selville. Oli aika vähän tilaa auton takaosassa ja kiinnitys oli normaalista poikkeava. Menee todella läheltä vetokäynnistintä, on ehkä sen millin verran tilaa välissä, saa nähdä sulaako tuo Outerwearsin suoja.  :roll:

Vetonaru ei pääse palautumaan kunnolla, kun ottaa putkeen kiinni. Pitänee etsiä jostain sopivan kokoista putkea tuohon, jolla saa kahvan tulemaan vähän ulospäin irti putkesta.

(http://i8.aijaa.com/b/00942/13804324.jpg?1ba4b260f5c026dd2315290d4884a0593b1d2dbf9c513fed2377ef4bd459c0a37d7a9bbda3aa196c71441c36473511fa)

(http://i5.aijaa.com/b/00720/13804325.jpg?86f2ecc0aee3a1860112085892108ba820fa2a9845d49de6e7c8d331197c01962c8ab806685fcf90fcb00b58b273c439)

(http://i4.aijaa.com/b/00870/13804323.jpg?af68b233d47fc7cd4fa2bcb7adab8163f6e7c16294c36ba49756650c055560e64072d21cfff9c1e6d59bc7a7b8693c72)

(http://i5.aijaa.com/b/00223/13804326.jpg?df9702ee64553d7a22df75ec19177dc790e8ef1a466e9ba9f20995a6d0f3759df60fc8a21d7b95a8ab4da45d5e248826)

(http://i10.aijaa.com/b/00347/13804334.jpg?163f5409eb846cba33a6bd49c98609ef1f64bf66712991e0bc213464e8a5a883a63e774c920de2e578eaf996c78d5e40)

Koppa päällä. Korissa on ennestään jo FullForceRc kivisuojat takana, Outerwearsin suoja, FullForcen ylä- ja ala takapleksi ja tuota DDM "reuna nauhaa" Muuten aikalailla alkuperäinen, joitain valmistajan mainostarroja lätkitty ympäri koria. Niin ja renkaat on vakio Nomadit Silverbackin 5imian vanteilla ja beadlockeilla.

(http://i11.aijaa.com/b/00532/13804329.jpg?53d32af19adbd04afc1554a5723874be342b4ec0ee0ac854afc6cae23184fd5856ea0afce5963f4d272f42023d7d7e1d)

Pitää säätää jousitusta, kun paino siirtyi paljon taaksepäin. Nyt näyttää ihan siltä, että auto on lähdössä lentoon. Perä laahaa ja keula on pystyssä.

(http://i6.aijaa.com/b/00780/13804328.jpg?42ad6b70b3787541b659831965218e5ca085952fe96e61395fed1baee2c9ab487f86693cb8ef77d19273bfa7d47ca6a2)

Sitten vielä kaverikuva, tästä näkee hyvin muutoksen tuomat erot. "Full Mod ja Pro Stock"  :wink:

(http://i7.aijaa.com/b/00243/13804330.jpg?7e22f6e78d888bbc439153a9a9fea1476a6b28dc49c16f28063f3115055df30b10a69efc2c3aa8a415d1816052183a94)

(http://i1.aijaa.com/b/00701/13804333.jpg?fc7e95eeab4b1553167141ef59b1bb1876e78f5428b3c016bf460b742bd9005a83b7d89c8a91d5117190dfbf16e51543)

Siinäpä oli kuvia taas vähäksi aikaa. Joitain pieniä päivityksiä vielä tulossa jossain vaiheessa, joista ensimmäisenä N-R-P iskarin tiivistesarja (löytyy jo) ja Axis Rc alakupit (molemmat Losit), Xtreme Rc hiilikuituiset suojat takatukivarsiin suojaamaan voimansiirtoa (molempiin), Jofer pyörän mutterit ja KillerRc lipo. Servot pitää katsoa linkistöineen kohdilleen vielä, niin pääseekin jo testaamaan. Kunhan nyt vaan kelit paranee. Näillä mennään nyt sitten kesää kohti.  :cool:
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: Juha-Matti - 20.04.15 - klo: 15.42
Hieno peli kerrassaan.
Aika paljon taaemmaksi näyttää tosiaan tuo takapotkun motti+painopiste varsinkin tulevan.
Tuohon vetokäynnistimeen joku kumiletku joka pitää kahvan 5-10cm korkeammalla vakiosta kohtaa.
Esim tähän tyyliin.
http://pitbull-rc.com/pullstart.html (http://pitbull-rc.com/pullstart.html)
pitbull-rc pull start extender video tutorial hpi 5 T SC and losi 5IVE-T (http://www.youtube.com/watch?v=sQ3_LT2DP7o#)

Tai sit vain joku kumi letku ajaa saman asian.
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: Lehtibakka - 21.04.15 - klo: 07.42
Paineilmaletku on sopivan jäykkää vetokäynnistimen kahvan ylös nostamiseen.
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: SavageRS - 21.04.15 - klo: 12.17
Erittäin hieno Losi, tälläisen projektin seuraaminen on aina mukavaa. Hyvin kuvattu ja kerrottu kaikki vaiheet mitä missäkin on tehty ja mitä osia käytetty  :cool:
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: ÄmTee - 21.04.15 - klo: 17.09
Kiitokset kommenteista ja neuvoista.  :laugh: Mukavahan näitä on aina rakennella. Pitää etsiä joku kumiletkun pätkä tuohon vetokäynnistimeen, varmaan löytyy sopiva varastosta.  :cool:
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: Andrimus - 21.04.15 - klo: 17.30
Saisit kyllä tulla korpilahdelle kisojen aikaan käymään.. Olis mahtava nähdä tuo radalla outlaw luokassa.
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: ÄmTee - 21.04.15 - klo: 22.25
Juu, en sulje sitä vaihtoehtoa pois. Katsotaan sitten tarkemmin, kun selviää mihin ajankohtaan kisat sattuu olemaan. Tietysti paras ajankohta itselle olis heinä-elokuu kesäloman aikaan, niin ei ainakaan olis niin kiire minnekkään. Mites nuo oli viimevuonna, jäi vaan sellainen muistikuva, että oli vasta siellä syksyn puolella?
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: Andrimus - 21.04.15 - klo: 22.38
Jep oli syksyllä viime vuonna ensimmäistä kertaa .. Olivat näiden muiden ratasarjojen yhteydessä.
Tänä vuonna näillä näkymin nämä 2 muuta on näin.  http://rc10.fi/index.php?topic=88506.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=88506.0)
Lehtibakka tietää nuo outlaw rundit tarkemmin.
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: Lehtibakka - 22.04.15 - klo: 08.04
Salea lainatakseni outlaw kisailuista:

"Mylly Motorshow 2015 on ensimmäinen 9.5-2015 Raisio, toinen on 6.6-2015 nuorten sm-rallin yhteydessä Oripään lentokentällä... siinä on nyt alkuun. Tärkeintä on ettei pipo kiristä :grin:"




Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: Juha-Matti - 20.05.15 - klo: 20.52
Joko ämtee tyypittänyt tuota takatuupparia??
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: ÄmTee - 20.05.15 - klo: 21.40
Joko ämtee tyypittänyt tuota takatuupparia??

Joo, on ajetttu nyt tankillinen sisäänajoa ja sen jälkeen vielä tankki normaalisti jo vähän reilummalla kaasulla. On vielä tehtävä kaasariin säätöjä, kun ei kierrä vielä puhtaasti yläkierroksilla.

Mutta jo jonkunlaisen käsityksen autosta sain. Ajettavuudeltaan on luonnollisesti hieman haastavampi ajaa, kun reilummalla kaasulla lähtee perää viemään edelle.  :grin: Hyvin tuntuu olevan tehoa jo ihan vakionakin tuossa G320 koneessa. Ei oikeastaan minkäänlaista viivettä tehoissa, kun kaasun länttää pohjaan, lähtee varsin nopeasti paikaltaan, jos vaan pitoa riittää. Vakio 4wd Losilla kun ajo, jossa siis CY 26cc, niin siinä oli aina pieni viive ennenkuin pääsi kunnolla tehoalueelle. Tosin eihän se kone ole niin tehokas kuin tämä ja lisäksi vielä neliveto tehoa syömässä.

Jos saan jonkun kuvaamaan ja vaikka vielä jonkun toisen ajamaan toista autoa, niin vois sitten laittaa jonkunlaista pätkää noista autoista tänne. Näkisi sitten miten pärjää nelikkoa vastaan. Ei ole muuta kuvauskalustoa, kuin puhelin (Sony Xperia Z3), mutta sillä saa ihan ok videota aikaan. Pitäis hommata Gopro näiden kuvailuun, niin saisi ihan itsekkin kunnon videota otettua. Ja vähän monipuolisemmin, eri kuvakulmia etc etc...

Mutta kaikenkaikkiaan varsin mukava peli ajaa. Ois mukava koittaa ajaa Bajalla ja tällä, vertailla vähän onko miten paljon eroa ajettavuudessa.  :tongue:
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: pöllölaakso - 20.05.15 - klo: 21.44
Kylläpä on komia,koita saada pätkää ajosta
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: ÄmTee - 20.05.15 - klo: 22.38
Kiitos.  :azn:

Pitää katsoa viikonloppuna jos sää sallii ja aikaa heltiää, niin jonkunlaista pätkää saada aikaiseksi. Tahtoo vaan mennä viikonloputkin työn merkeissä, enemmän tai vähemmän.  :cry: Lähinnä varmaan pellolla pyörittelyä noin alkuun, mutta pitää yrittää kesän aikana käydä montulla.

Lähin käymisen arvoinen paikka taitaa olla 25 kilometrin päässä. Löytyy lähempää pienempiä paikkojakin, mutta ovat suurinosa yksityisten omistuksessa, niin ei viitsi niihin mennä mylläämään. Ei taida olla edes sallittua tälläisillä ajella toisten mailla, vai kuinka? Siis ilman maanomistajan lupaa. Valtion omistamilla hiekanotto paikoilla saanee kuitenkin käydä, kunhan ei ole toisten tiellä? Tietysti kaikista paras vaihtoehto ois tehdä oma rata tuohon pellolle, ei tosin minulla vielä valtuuksia siihen, mutta tilaa olis. Vähän OT:ksi meni.  :roll:
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: ÄmTee - 21.12.15 - klo: 22.05
Taas on tämä vuosi vierähtänyt kuin siivillä ja näin talven pimeinä iltoina on herätty rakentelemaan. Alkulämmittelynä asentelin fullmod Losiin tuon Turtlen uuden snapper kytkimen ja OBR:n transfer port coverit: http://www.davesmotors.com/Turtle-Racing-Snapper-Clutch-Short-Long-RC-Engines-HPI-Baja-Losi-5ive-DBXL-Go-Ped-3001-3002.html (http://www.davesmotors.com/Turtle-Racing-Snapper-Clutch-Short-Long-RC-Engines-HPI-Baja-Losi-5ive-DBXL-Go-Ped-3001-3002.html)
http://www.davesmotors.com/TR-OBR-Billet-G320RC-Bolt-On-Performance-Transfer-Port-Covers.html (http://www.davesmotors.com/TR-OBR-Billet-G320RC-Bolt-On-Performance-Transfer-Port-Covers.html)

Noilla olis tarkoitus kutitella viimeisetkin tehot tuosta reed koneesta.

Samalla laitoin alumiiniset takahubit.

E: Lisäilen kuvia huomenna kunhan saan ne järkevästi näkymään täällä.
Otsikko: Vs: Losi 5ive-T projektit
Kirjoitti: ÄmTee - 22.12.15 - klo: 19.21
Tässäpä näitä kuvia, jotka lupasin. Tuli vieläkin aika kookkaita. Laitan huomenna lisää tarinaa tuosta oikeanpuoleisesta koneesta ja muuhun siihen liittyvistä asioista.

(http://i5.aijaa.com/b/00413/14056029.jpg)

(http://i10.aijaa.com/b/00575/14056030.jpg)

(http://i7.aijaa.com/b/00567/14056031.jpg)

(http://i1.aijaa.com/b/00628/14056040.jpg)

(http://i9.aijaa.com/b/00709/14056027.jpg)

Takahubit ja hiilikuitu suojat, jotka tilasin Ebaysta, vaikuttaa aika laadukkailta:
(http://i1.aijaa.com/b/00010/14056041.jpg)