Akku:
Vapaa kovakuorinen akku jonka nimellisjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(nimellisjännite on se jännite joka lukee akun tuotetiedoissa)
Mitä renkaita suosittelette tälle radalle nelkku corriin?Ainakin JC:n Double Dee ja Subcultures on toiminut hyvin.
Ps.Ilmeisesti KITI ei ole vielä auki? En ainakaan löytänyt kisaa kalenterista?Joo, ei ole vielä KITI auki. Toivottavasti saadaan homma pakettiin mahdollisimman nopeasti.
Lainaus SC säännöistä:LainausAkku:
Vapaa kovakuorinen akku jonka nimellisjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(nimellisjännite on se jännite joka lukee akun tuotetiedoissa)
Päätimme vaihtaa kilpailun kerhokilpailuksi, koska se olisi tuonut hankaluuksia sekä osallistujille että järjestäjälle. Tämän johdosta yli 7Ah akku ei ole ongelma. Se olisi ollut OK myös kansallisessa kilpailussa.Lainaus SC säännöistä:LainausAkku:
Vapaa kovakuorinen akku jonka nimellisjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(nimellisjännite on se jännite joka lukee akun tuotetiedoissa)
Tähän akkukysymykseen olisi hyvä saada varmistus vielä kisajärjestäjältä suoraan. PJ:n kysymys oli sinänsä validi koska aiemmin keväällä käytiin keskustelua siitä että AKK:n luvalla ajettavissa kansallisissa kisoissa olisi noudatettava vastaavia sääntöjä kuin Maastosarjassa ja FTT:ssä eli EFRA/ROAR hyväksytyt akut tai hyväksyttyä mallia vastaavat akut (alle 7.000 mAh).
http://rc10.fi/index.php?topic=73010.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=73010.0)
Päätimme vaihtaa kilpailun kerhokilpailuksi, koska se olisi tuonut hankaluuksia sekä osallistujille että järjestäjälle. Tämän johdosta yli 7Ah akku ei ole ongelma. Se olisi ollut OK myös kansallisessa kilpailussa.Samoin tarrat voivat olla yli 7000mah mutta itse akku ei, eli joku voisi vielä spekuloida miten tuo määritellään :)
Toimiiko RC4 ponderi vai pitääkö olla hybridi-versio?RC4 ponderit toimivat OK. Kilpailukutsua päivitetty.
Samoin tarrat voivat olla yli 7000mah mutta itse akku ei, eli joku voisi vielä spekuloida miten tuo määritellään :)
Onko M2-10 rengas-suositus sama kuin aikaisemmin mainitut renkaat SC4-10:lle?
Pisti silmään toi aika kova osallistumismaksu, kerhokilpailulle.M2-10 ja M4-10 luokkien osalta ilmoittautumismaksussa oli virhe. SC-luokkien osalta hinta on sama kuin crossiluokkien SM-kisoissa. Valitettavasti kilpailujenjärjestäminen ei ole ilmaista ja seuralle täytyy jäädä kohtuullinen korvaus tehdystä työstä.
Onko reissun kokonaiskustannuksissa oikeasti hirvittävä ero, jos yhden luokan ilmoittautumismaksu on 20 tai 30 euroa? Kuitenkin useampaa luokkaa ajaville on tarjolla kohtuullinen alennus.
Sm-kisojen ja kerhokisojen kulurakenne on varmaan aika erilainen?Ensinnäkin kulurakenteessa ei juurikaan ole eroa. Jätehuolto on kiinteä. Äänentoisto on kiinteä kulu. Palkinnot maksaa suhteessa enemmän. Radan korjaamiseen menee yhtä paljon rahaa. Ainut mistä tulee eroa on AKK:n lupamaksu ja kilometrikorvaukset.
On sillä pitkässä juoksussa väliä, näillä asioilla on pahatapa standardisoitua.
Tulee mieleen torikahvit, kun mentiin euroon kahvi maksoi 50 senttiä, nostettiin
euroon kun ei kukaan kuitenkaan tajua ja sitten kahteen. Mitä sillä väliä on euro vai
kaksi, kun ovat kuitenkin pikkurahoja.
Vaikka tämä ei olekkaan Summer Cup -sarjan osakilpailu niin 20€:n kilpailumaksu
on mielestäni ollut hyvä.
Tuskimpa kympinkään kerhokisoja järjestävät seurat takkiinsa kisoista ottavat,
ei kai niitä muuten järjestettäisi. Itse kävin sellaisen kokeilemassa Epuan järjestämänä
ja kaippa sielläkin jokin standardi oli, koska homma toimi hyvin.
Ei onnistu ilmoittautuminen. Onko palvelin nurin vai linkki rikki?Näyttäisi olevan sivuilla häikkää. Yritetään saada sivut pikaisesti takaisin pystyyn.
Pari kuskia olisi tulossa....
Ei onnistu ilmoittautuminen. Onko palvelin nurin vai linkki rikki?Nyt olis sivut taas pystyssä.
Pari kuskia olisi tulossa....
No nyt sivut aukeaa, mutta ilmoittautumislomaketta ei saa auki.Kyllä ainakin itsellä aukeaa ja käytin tätä linkkiä http://www.scmasters.info/kilpailijat/ilmoittautuminen (http://www.scmasters.info/kilpailijat/ilmoittautuminen)
Sellainen juttu tuli mieleen, että jos viimesestä erästä nousee ensimmäiseen, niin kuinkas akkujen lataus tauon kanssa?Tässä kisassa erävälit ovat joka tapauksessa sen reilun tunnin, koska kisassa on useamman luokan ajavia ja ajetaan neljä eri luokkaa. Näin ollen yhden luokan erät ovat tiiviissä nipussa. Jos olisi se 100 kuljettajaa ja ajettaisiin vain yhtä luokkaa, niin silloin tuo on ongelma.
Kisaformaatti vaikuttaa mielenkiintoiselta, hauskaa päästä kokeilemaan sitä perinteiseen sijaan. Missä määrin tuo formaatti mahdollistaa kahden luokan ajamisen, onko tätä huomioitu? Itsellä vielä harkinnassa tuo 2WD SC... Tähän tietysti vaikuttaa erien kokonaismäärä. Täytetäänkö erät kymmeneen autoon asti vai ajetaanko esim. 5+5 jos luokassa 10 autoa?Aikataulua ei vielä ole tehty, mutta tarkoitus on mahdollistaa useamman luokan ajaminen. Tarkoittaa, että eräkierrosten väli on yli tunnin. Jos luokassa on 10 autoa, niin tod näk ajetaan yhdessä erässä.
Videoiden perusteella quadiin on tehty muutoksia viime vuoden kisan jälkeen, sinistä mattoa ei vissiin enää ole? Myös profiiliin lienee tehty muutoksia, kun tuuppikrossaritkin näyttivät hyppäävään suurin osa 2+2 tyyliin? Viime vuonna tuuppi-SC:lläkin meni helposti 3+1 tyylillä.
Vaikuttaa erinomaiselta.Tähän olisi hyvä saada kommentteja esim nelkkucorria ajavilta. Kuinka pitkä finaali on järkevä ajaa sähköjen kannalta? Onko 5 minuuttia turvallinen vai voidaanko ajaa esim 8 minuuttia?
Kuinka pitkät finaalit ajetaan?
@topcat: Jos halutaan finaalit kaikille, niin yksi vaihtoehto on jättää viimeinen eräkierros pois ja ajetaan se finaalikierroksena. Ei keskeytys viimeisellä eräkierroksella vielä tiputa finaalista, koska kaikkien erien pisteet lasketaan yhteen ja huonoin erä jätetään pois.No niinhän se lukeekin noista erien pisteytyksestä, olis pitäny taas ottaa silmä käteen jo ekalla lukukerralla...
@Maxxi:Ajatus on nimenomaan yksi finaali, joka ratkaisee voittajan. Onhan tuo raaka systeemi, mutta yleisölle huomattavasti helpompi ja luo varmasti ylimääräistä jännitystä myös kuljettajien keskuudessa.Sit pitää muistaa kiristää renkaanmutterit erityisen kovaa finaaliin :grin:
@topcat: Jos halutaan finaalit kaikille, niin yksi vaihtoehto on jättää viimeinen eräkierros pois ja ajetaan se finaalikierroksena. Ei keskeytys viimeisellä eräkierroksella vielä tiputa finaalista, koska kaikkien erien pisteet lasketaan yhteen ja huonoin erä jätetään pois.
Turussa ollaan ajettu kerhokisoissa muutamia kertoja 7 min eriä ja se on vaikuttanut ihan hyvältä. Akuissa riittää kyllä virtaa eikä lämmötkään liikaa nouse.Vaikuttaa erinomaiselta.Tähän olisi hyvä saada kommentteja esim nelkkucorria ajavilta. Kuinka pitkä finaali on järkevä ajaa sähköjen kannalta? Onko 5 minuuttia turvallinen vai voidaanko ajaa esim 8 minuuttia?
Kuinka pitkät finaalit ajetaan?
Eli ajetaan finaali 7+7 minsaa. Finaali lähtee käyntiin normaalisti ja kun 7 minuuttia on täysi niin kaikilla on esim 5 sekkaa aikaa pysäyttää auto radalle. Sitten on 5-10 minsaa aikaa vaihtaa akku niin että auto pysyy radalla samassa paikassa. Samassa välissä voisi sallia vähän renkaan mutterin kiristelyä tms mutta mitään säätöjä tai renkaita ei saisi vaihdella. Tosta lähdetään sitten toiselle 7 minuuttiselle esim äänimerkistä. Yks ongelma tietty on että kaikilla pitää olla kaksi täyttä akkua ennen finaalia.
Jos tollaista idea haluttaisiin kokeilla, eikö olisi parempi että kaikki ajaisi maaliiin normaalisti 7minuutin jälkeen, ja sitten jatketaan toinen 7min niillä samoilla lähtöväleillä kuin mitä maaliin tultiin?
Eli ajetaan finaali 7+7 minsaa. Finaali lähtee käyntiin normaalisti ja kun 7 minuuttia on täysi niin kaikilla on esim 5 sekkaa aikaa pysäyttää auto radalle. Sitten on 5-10 minsaa aikaa vaihtaa akku niin että auto pysyy radalla samassa paikassa. Samassa välissä voisi sallia vähän renkaan mutterin kiristelyä tms mutta mitään säätöjä tai renkaita ei saisi vaihdella. Tosta lähdetään sitten toiselle 7 minuuttiselle esim äänimerkistä. Yks ongelma tietty on että kaikilla pitää olla kaksi täyttä akkua ennen finaalia.
Heti tulee mieleen yksi ongelma. Mitäs kun joku ottaa ja pysäyttää auton heti merkistä suoralle ja takanatuleva ajaa sillä 3+ kiloisella tankkerilla kontista sisään...
Ajetaan 4 alkuerää ja lasketaan kolme, jolloin kestävällä autolla ja tasaisuudella menestyy. Sitten ajettaisiin abc finaalit. Olisiko tuossa ideaa?Tämä kuullostaa tässä kohtaa parhaalta kompromissilta. Varmaankin tänään tulee uusi ehdotus.
Ajetaan 4 alkuerää ja lasketaan kolme, jolloin kestävällä autolla ja tasaisuudella menestyy. Sitten ajettaisiin abc finaalit. Olisiko tuossa ideaa?Tämä kuullostaa tässä kohtaa parhaalta kompromissilta. Varmaankin tänään tulee uusi ehdotus.
Liittyen majoitukseen, niin leiriytyminen kisapaikalla on mahdollista samalla tavalla kuin SM-ksoissa. Kilpailukutsua päivitetty.
Ilmoittautuneiden lista on nyt päivitetty. Tuuppicorreja vielä lisää, niin saadaan siihenkin kunnon kapinat.
Mahtuisko tohon väliin vielä erillinen 5-8 minuutin aikaajo? Vai tehdäänkö ensimmäisen erän lajittelu esim. erätreeneissä ajettujen kierrosaikojen perusteella?Näin on nimenomaan tarkoitus, että aamulla on kaksi treeni kierrosta ja niiden jälkeen erillinen aika-ajo
Kysymys kisasta.Team Durango varaosat ja ProLine renkaat mukana minulla
Tuleeko kisapaikalle kauppiaita?
Onko esim DURANGOn tai LOSIn kauppiaat paikalla turvaamassa varaosien saannin. Entä rengaskauppiaat?
Tuolla voisi olla mahdollista tehdä hyviä kauppoja esim sisäkauden autoista?