RC10.FI

Yleiset => Bensa-autot => Aiheen aloitti: tonij - 21.04.14 - klo: 15.31

Otsikko: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: tonij - 21.04.14 - klo: 15.31
tuommoisen löysin

SH Micro Gasoline Engine Trailer (http://www.youtube.com/watch?v=22oAxulIrT8#ws)
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: kesseli - 21.04.14 - klo: 17.57
Pähkäilen poikieni polttikseen sopivaa voimanlähdettä mielessä on sähköistys taikka uusi nitro, mutta tuo olis kyllä aika makee moottori ei tarttis kun yhtä bensaa.

Taitaa olla aika tyyris.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: jucca - 21.04.14 - klo: 18.13
Tuosta SHn bensamoottorista 1/8 luokkaan on pari päivää ollut vilkasta keskustelua (taitaa tulla myyntiin ensi kuussa?). Ehkä aika ja bensamoottorien teho ym. (vaikkakin aika vaikuttavan kuvan tuosta moottorista sain) ei vielä ole otollinen mutta saattaa olla että muutaman vuoden päästä M8 luokkaa ei ajetakaan enää nitroilla tai rinnalla saattaa jo olla bensaluokka, kuka tietää. Vielä kun muitakin valmistajia lähtisi moottoreita tekemään SHn ja HPIn lisäksi niin kiinnostus bensavehkeitä kohtaan varmasti kasvaa. Tietysti vaatisi myös sen, että osa huippukuskeista (tai kuskien sponsoreista) osoittaa kiinnostusta. Vaikka monen mielestä saattaa olla turhaa yrittää M8 luokka saada "bensoittumaan" niin mielestäni tuo on tervetullut uutuus ja yritys.

Pari linkkiä vielä aiheeseen liittyen:

SH MICRO GASOLINE ENGINE (http://www.youtube.com/watch?v=7pOoHITuAek#ws)

SH-1/8 Gasoline Engine Break-In Procedure (http://www.youtube.com/watch?v=zp62qRrNRB8#ws)
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: hmort - 21.04.14 - klo: 20.53
Joo hieno peli.. Voi olla aika käyntivarma..
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: iceracer - 21.04.14 - klo: 21.33
Jotenkin aneemiselta tuo minusta vaikutti nitrokoneeseen verrattuna...
Vai onkohan mulla jonkinsortin asennevamma... :roll:
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: mikari - 21.04.14 - klo: 21.44
Huippu homma kyl!
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Elmaurizio - 21.04.14 - klo: 22.07
Upealta vaikutti tuo moottori noiden videoiden perusteella, ainakin tulee polttoainekustannuksiltaan edullisemmaksi käytössä. Mielenkiintoinen yksityiskohta tosin oli yhden videon teksteissä mainittu asia että jos ei käytä bensiinin kanssa SH:n omaa tätä moottoria varten kehitettyä 2T-öljyä niin takuu ei korvaa mahdollisia vaurioita (korjatkaa jos tulkitsin asian väärin), mikähän ko.öljystä sitten mahtaa tehdä niin erikoista että vain se kelpaa. Mikähän mahtaa olla moottorin hinta ja kuka mahdollisesti tuota Suomessa myy kun joskus tulee myyntiin.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: jucca - 21.04.14 - klo: 23.01
Jos oikein tulkitsin, hinta on 9600-11000 taiwanin dollaria (riippuen mallista) eli suurinpiirtein 230-260€

http://www.asiarc.info/forum.php?mod=viewthread&tid=4686&highlight=%E6%B1%BD%E6%B2%B9 (http://www.asiarc.info/forum.php?mod=viewthread&tid=4686&highlight=%E6%B1%BD%E6%B2%B9)
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: tulijyrä - 22.04.14 - klo: 09.31
Upealta vaikutti tuo moottori noiden videoiden perusteella, ainakin tulee polttoainekustannuksiltaan edullisemmaksi käytössä. Mielenkiintoinen yksityiskohta tosin oli yhden videon teksteissä mainittu asia että jos ei käytä bensiinin kanssa SH:n omaa tätä moottoria varten kehitettyä 2T-öljyä niin takuu ei korvaa mahdollisia vaurioita (korjatkaa jos tulkitsin asian väärin), mikähän ko.öljystä sitten mahtaa tehdä niin erikoista että vain se kelpaa. Mikähän mahtaa olla moottorin hinta ja kuka mahdollisesti tuota Suomessa myy kun joskus tulee myyntiin.
Tuskin sitä öljyä hirveästi menee, pullo tai kaksi takuuaikana. Onhan 2t öljyt nykyisin kone kohtaisia, esim. Sahat ja moottoripyörät. Yleensä vääriä öljyjä käytettäessä lisäntyy savutus ja voitelu heikkenee, lisää kiinni leikkaamisen riskiä, myös käyntihäiriöt on mahdollisia. Kannattaa muistaa nitron hinta, parin pöntön hinnalla saa vähintään 20l. Bensaa ja öljypullon tai kaksi.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: rb - 02.09.14 - klo: 21.24
onko tästä kuulunu mitään milloin tulossa.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: jucca - 03.09.14 - klo: 16.30
onko tästä kuulunu mitään milloin tulossa.

Kohta moottoria saa Suomesta ->  http://rc10.fi/index.php?topic=79317.msg746413#msg746413 (http://rc10.fi/index.php?topic=79317.msg746413#msg746413)


Lainaus Rc-Navetan osiosta:


SH Micro Gasoline engine!

Koko kevään olen hintoja tehtaalta odotellut ja tänään hinnat tuli samoin tieto että ne on tilattavissa.

Kokemuksia on maailmalla niin vähän, että päätin testitilauksen laittaa sisälle ja kaikki jotka haluaa päästä testaamaan, ottakaa yhteyttä vaikka yksityisviestillä tai spostilla niin lisätään tilaukseen.

Normihinta moottorille tulee olemaan luokkaa 380€ 299€

Testaajille hinta voisi olla 250,00€ 240€ Melko hyvään alennukseen toki sisältyy pakollinen palaute osio.
Testaajan pitää kertoa kirjallisesti oma mielipide koneesta käyttöönotosta ja käyttökokemuksista.

Löytyiskös testaajia?

Tilauksen teen vielä tällä viikolla, viimeistään viikonloppuna.

Terkuin
Jarno
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Joora - 03.09.14 - klo: 16.33
Tilattu :shocked:
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: mikari - 04.09.14 - klo: 07.50
Olis kivanähdä radalla vielä ennen talvea! Siisti juttu kyl!  :cool:
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: kyoshodbx - 06.09.14 - klo: 07.54
Tilattu :shocked:

Kuin myös.kerkeis vaan sitten kokeilemaan kun tulee.mielen kiinnolla kyllä ootan
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: jucca - 08.09.14 - klo: 22.08
Pari kuvaa moottorista: http://rc10.fi/index.php?topic=79317.msg746570#msg746570 (http://rc10.fi/index.php?topic=79317.msg746570#msg746570)

ja räjäytyskuvat:

http://www.rc-navetta.fi/RC10/kuvaroto.PDF (http://www.rc-navetta.fi/RC10/kuvaroto.PDF)

http://www.rc-navetta.fi/RC10/kuvasilea.PDF (http://www.rc-navetta.fi/RC10/kuvasilea.PDF)


(http://www.rc-navetta.fi/RC10/moottori1.jpg)

(http://www.rc-navetta.fi/RC10/moottori2.jpg)



Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: mikari - 08.09.14 - klo: 22.20
https://www.youtube.com/watch?v=zp62qRrNRB8 (https://www.youtube.com/watch?v=zp62qRrNRB8)

Gt autossakin varmaan makee.
Ei joudu sytysjohdotkaan niin koville.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Mäkistation - 08.09.14 - klo: 22.42
Hmm. Mielenkiinnolla odotan käyttäjäkokemuksia. Vaikuttaa ihan lupaavalta.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Joora - 29.10.14 - klo: 21.32
(http://i57.tinypic.com/ivz6ug.jpg)

Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Mäkistation - 29.10.14 - klo: 22.02
Jaha nyt ne ovat sitten todellisuutta. :tongue: Vähän kyllä kuumottaisi myös tuollainen mutta maltetaan nyt vielä ja odotellaan niitä kokemuksia kentältä.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: jucca - 29.10.14 - klo: 22.23
Tuliko pillikin mukana?
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Joora - 29.10.14 - klo: 22.29
Tuli pilli mukana. Cdi boksi on hiukan isompi mitä kuvittelin, mut kait se mahtuu. Saas nähdä jaksaako trukkia liikuttaa.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: jucca - 29.10.14 - klo: 22.34
Mielenkiinnolla kyllä odotan kokemuksia, kuvia, videoita, "live ihmettelyä" ym. (kun en itse vielä pystynyt uutuutta hankimaan).
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: kyoshodbx - 30.10.14 - klo: 15.23
Oma motti on vielä posteljoonin huomassa.mutta tuliko matkassa minkäänlaista manuaalia.eli mikä johto mänöö minnekin ja muuta huomion arvoista.voiko cdi laatikko olla samassa kun vastari.meinaatko vielä tänä syksynä sisäänajaa?niin ja millasella öljyllä on ajettava.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Joora - 30.10.14 - klo: 19.48
Ei tullut manuaalia. Cdi laatikko mahdollisimman kauas vastarista luulisin. Mukana tulee öljyä jota käytettävä valmistajan mielestä. Meinaan kyllä kokeilla jotain muuta kun loppuu. Kyllä ajetaan kunhan kerkeis saada nippuun. On hiukan hommaa että sopii tuo motti kun menee kello melko pitkälle johtuen vauhtipyörän paksuudesta. Joutuu tekemään uudet moottoripukit jollei jostain satu löytymään sopivia...

http://www.horizonhobby.com/pdf/DYNE0500-Manual_EN.pdf (http://www.horizonhobby.com/pdf/DYNE0500-Manual_EN.pdf)

Tuossa joku manuaali.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: kyoshodbx - 30.10.14 - klo: 20.17
Kiiti manuaalista.voihanse olla tuo cdi laatikko parempi laittaa muualle kun vastarilaatikoon,tokkopa sinne sopiskaa.se vaan mietityttää et minne sen buggyssa laittaa :undecided:.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: kyoshodbx - 03.11.14 - klo: 16.11
Joop just tulin postista motti mukana.noin ensi katselulla näyttää hienolle, mutta jonkin verran isommalle kun 21nitrokone.eli voi tulla tiivis tunnelma kopan alla.sekä nyt on selviteltävänä 2johtoa et minne ne kytketään.on tommonen vihreä joka tulee varmaankin ruuvin alle(maajohto?)ja toinen joka on vastaripiuha mutta naaras.pitäisköhän se kytkeä akkuun vai vastariin.ootteko joku saanu näit selville,en viittis toimintasavuja ottaa.harmikun ilma meni näin kylmäksi.ei enää tänävuonna kerkee koeajolle.mut ompahan talvi aikaa sovitella tuota autoon :azn:
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Joora - 04.11.14 - klo: 21.56
Servoliittimen pistin suoraan vastariin ja sillä pelas. Sammumaan en saanut radiosta eli lienee turha se singnaalijohto.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: kyoshodbx - 05.11.14 - klo: 07.01
Servoliittimen pistin suoraan vastariin ja sillä pelas. Sammumaan en saanut radiosta eli lienee turha se singnaalijohto.

Millainen akku sinulla on käytössä.itellä on ollut 6v nimhejä,niin mietin et pitäiskö nyt laittaa se mukana tullut akku jossa 7,2v.servoille pitäis kyllä jotain keksiä kun ovat ihan normiserviot.kenties jotain y johto rekulaattori viritys. :roll:
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Lerppu86 - 05.11.14 - klo: 08.54
Täydessä 6v akussakin on noin 7.5v jännitettä joten epäilen becin tarpeellisuutta. Jos mukana tullut akku on nikkeliakku niin jännite tippuu käytössä jokatapauksessa melko nopeasti jolloin becci on periaatteessa turha.

Normi servotkin kestää hyvin 2s lipon perässä, kunhan kyseessä ei ole mikään halpis servo. Riski servon palamiselle on, mutta todennäköisyys on melko pieni.

Tuota beckin tärkeyttä en ole koskaan ymmärtänyt. Jos tarkoitus on saada lisää voimaa ja nopeutta servoihin niin alentamalla jännitteen 6 volttiin sitä ei saa. Ainoaksi positiiviseksi asiaksi jää se tosiseikka että lipon jännite pysyy pidempään ylhäällä joten beckin perästä löytyy pidempään 6v kuin nimh akun takaa.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Elmaurizio - 05.11.14 - klo: 10.17
Eikös se ole myös radioista, lähinnä vastarista kiinni että kestävätkö ne lipo-vastariakun jännitteen antamatta toimintasavut!! Ainakaan halvemmat radiot/vastarit ei ole alunperin suunniteltu toimimaan lipojen jänniteillä. Ja kyllähän Lipo vastarikun kapasiteetti esim.2600mah antaa ainakin pidemmän käyttöajan kuin Nimh 1600 akku. Miksi pitäisi käyttää y-johtoa? jos käyttää regulaattoria.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Lerppu86 - 05.11.14 - klo: 10.46
Tottakai isompi kapasiteetti tarkoittaa pidempää ajoaikaa muttei se vaikuta servojen palamiseen. Täydessä nimh akussa on enemmän kuin 7.2v joten periaatteessa vastaritkin kestää mutta koska täydessä lipossa on yli 8v niin se saattaa olla ruikuli kamoille liikaa.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Elmaurizio - 05.11.14 - klo: 14.52
Tiedän kyllä että ei tuo kapasiteetti ei vaikuta servojen kärähtämiseen, vaan nimenomaan että jos on lipo vastariakku ilman regulaattoria ja "halpis" radiot ja ei HV servot niin ainakin vastari ja tod.näk myös servot on kovilla koska kaikkia halvempia vastareita ei ole tarkoitettu toimimaan lipojen jännitteillä. Miten tuon SH:n bensakoneen kanssa on: ottaako sen sytkäboxi virran vastarin akusta vai onko sitä varten oltava oma akku, kone vaikuttaa mielenkiintoiselta ja voi olla hankintalistalla ensi kesäksi truggyyn, toivottavasti joku ehtii omaansa vielä kokeilla ennen talvea, olisi kiva kuulla mielipiteitä että miltä tuo vaikuttaa toiminassa!!
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Andrimus - 05.11.14 - klo: 15.29
Olen ihmetellyt tätä "ei ehdi ennen talvea" ja voi "kun kylmät tuli". Eikö tämä ole bensakone?  :tongue:
Eihän isommilla mitään ongelmia ole talvella. Onko tämä sitten vielä niin paljon samanlainen kuin nitro?
Bensanorsuilla ajataan koko talvi jäällä . Eikä ole ongelmia.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: kyoshodbx - 05.11.14 - klo: 16.15
Y johdolla menis cdi yksikölle tujumpaa virtaa ja alennettua vastarille/servoille.kipinöis paremmin.näin minä pähkäilin.korjailkaa ihmeessä jos oon väärässä

joo männän renkaaton eli paljolti nitromoottorin tyylinen.muutenkaan meilläpäin ei käytännössä voi talvella rcautoilla.1/5moottorit on rakenteeltaan kovin toisenlaisia.tietty voihan tuollakin ajaa talvella jos haluu.kylmä käynnistys on pahasta aina polttomoottorille varsinkin näille pienille.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: risla - 08.11.14 - klo: 17.30
kyllä nitrollakin voi talvella ajella kun peittää vaan kannun että lämmöt pysyy ylhäällä niin miksei tälläkin?

https://www.youtube.com/watch?v=m0yTMV-YnXw (https://www.youtube.com/watch?v=m0yTMV-YnXw)
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: mikari - 13.11.14 - klo: 14.55
jäikö tääkin taas vaan puheen tasolle? olisko mitään oikeeta päivitystä kenelläkään?
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Joora - 13.11.14 - klo: 15.23
Ei oo kerinny roplaamaan. Tankillisen käytin pukilla mut en oo vielä ajanu.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: mikari - 13.11.14 - klo: 17.16
Ok. Jos homma etenee joillain niin pankaa infoo, olis mukava kuulla.

Mihin autoon työnsit tuon?
edit: Joo tohon truggyyn varmaankin. http://rc10.fi/index.php?topic=84161.msg751941#msg751941 (http://rc10.fi/index.php?topic=84161.msg751941#msg751941)
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: kyoshodbx - 13.11.14 - klo: 17.21
jäikö tääkin taas vaan puheen tasolle? olisko mitään oikeeta päivitystä kenelläkään?

Laitan omat kokemukset kun on mitä laittaa.tähän mennessä olen hypistellyt ja mallaillut autoon.mutta varsinainen asennus joskus keväämmällä.sähkölaitteet lisääntyy sen verran että joudun jonkin verran muokkaamaan autoa,että saa kaiken hyvin kyytiin.hyvälle se kyllä kätösissä näyttää.sekä mukana tullut varustepaketti on kaikkiaan kattava(kiitos rcnavetalle).siinä oli mukana,tankki,polttoaineletkua,akku,haaroitusjohto vastarille.tulppa avain ja extra pullo öljyä.(kaupantekiäisiä siis)
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: TheArska - 13.11.14 - klo: 17.34
Tämä kone on kyllä mielenkiintoinen "uutuus".. Itekkin juuri mietin uuden auton ostoa, vaihtoehto voisi olla tämä kone tuohon olemassa olevaan HN truggyyn tai miksei vaikka tuohon savageen, käyttökokemuksia kun vain ensin saisi.. täytys varmaan ulkomaan foorumeita vilkasta.

Onkohan kellään tietoa paljonkohan tämä vie bensaa?   

..eli onkohan tankin kesto paljon parempi kuin nitrossa, jos koneen hyödyt jää vain siihen että voi normi bensaa käyttää niin en näe järkeväksi vaihtaa nitroa tähän, tuo polttoaineen hinta kun ei mun ajoihin vaikuta, enkä oikeen tehoistakaan haluaisi tinkiä.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Japilord - 13.11.14 - klo: 19.11
Moro.

Kait mäki voisin hiukkasen jotn mielipidettä aiheesta laittaa, vaikkakin parempaa sepustusta hiukan myöhemmin.

Ensimmäinen kokeiluauto oli HN X3 Sabre PRO, siihen moottoria ei saa mitenkään järkevästi sopimaan.
Isoin ongelma tässä oli isompi vauhtipyörä, joka ottaa keskidiffinpukkiin kiinni, koitin siitä poiskin sipasta kamaa, mut ei saanu niin paljoo et ois mahtunu..

Seur kokeilu on HongNor X1X buggy.

Moottorinpukit joutui modaamaan, koska moottorin sivussa on sytytyksen tunnistin. Toiselta puolelta piti ottaa siis kulmasta pala pois. Moottorin vakio kiinnitysreijät ei passaa, tää moottori on hiukan pidempi kuin vakio motit(ainakin paksumpi vauhtipyörä aiheuttaa osan tästä).
Tehtaalta kyselin jo josko niillä olisi sopivia moottoripukkeja, tulossa on kuulemma. Ajankohtaa eivät osanneet sanoa.

En ole vielä ehtinyt mittaamaan, mut laitan mittoja, het ku saan aikaseks. pari senttii pidemmäks se taitaa tulla verraten vaikkapa novarossin .21 mottiin.

Honkkarin vakio kytkinkello ja kytkimen palat, jouset yms istui kivasti. Ilman ongelmia siis.

Tarkemmin tulen vielä palaamaan tähän aiheeseen, kunhan saan aikaiseksi. Tiedän et moni hiukan mielenkiinnolla tätä oottaa jo mut kärsivällisyyttä... :D

Terkuin
Jarno
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: mikari - 13.11.14 - klo: 21.23
Hyvä, saatiin asiaa!
Gsllä ja Hobaolla on ollut vapaasti säädettäviä pukkeja, itselläkin saattaa jossain pyöriä, niillä voisi mennä.

Pa-kulutus samaa luokkaa nitron kanssa?

Itseä kiinnostaa Gt auto tällä, kamat ei lentele ja autossa hiukan enemmän tilaa asennukselle. Toki krossiinkin! SH vois tarjota rtr:ää..

Kuvat kiinnostaa asennuksista myös ja toki se tärkein eli kuinka helppo ja käyntivarma, tehot sekä pa kulutus.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Fleku - 07.12.14 - klo: 20.19
No ?? malttamattomana täällä odotellaan niitä käyttö kokemuksia ja mielipiteitä  :wink:
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: jerzirccar1 - 09.12.14 - klo: 10.49
jäikö tääkin taas vaan puheen tasolle? olisko mitään oikeeta päivitystä kenelläkään?

Osta oma kone ja tule tänne kirjoittamaan omat kokemukset koneesta.
Jerzi
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: mikari - 09.12.14 - klo: 10.52
hyvä yritys bro  :cool:

katsotaan nyt jos nuo joilla jo kone on tutustumistarjoksena hankittuna sais jotain julkista aikaan ensin ;)

mä voin kyl odottaa kesäänkin
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Joora - 21.12.14 - klo: 16.38
https://www.youtube.com/watch?v=4XW6VNoL-CM (https://www.youtube.com/watch?v=4XW6VNoL-CM)

Pientä koeponnistusta. En mitään tankkiaikaa saanut mutta vähemmän tuntuis vievän ainetta kuin nitro mosat. Toi mukana tullut löpöletku ei kestä lämpöä joten suli aina pillistä irti. Isompaa pinjonia vielä vaatis.

(http://i57.tinypic.com/2ntajcj.jpg)
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: mikari - 21.12.14 - klo: 17.01
Hyvinhän se potkii. Kiitos videosta! Tuon perusteella hommahan toimii hyvin! Ääni on pikkasen kimakka jollain tavalla eli siinä hieman eroa nitromoottoriin?
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: kyoshodbx - 21.12.14 - klo: 17.17
Hienosti pelittää.muutitko säätöjä tehtaan jäljiltä?
oma projektikin liikahti eteenpäin.vastari vielä ja johtojen huolellinen kiinnitys niin on bensa jq valmis koeajoon.toki tätä ennen on vielä hommattava uusi tankki.tuo kuvissa oleva kun on nitron jäljiltä.koppaa joutui suolistamaan melko paljon koska pannu sijoituu jonkin verran taaemmas kuin nitrokone.muuten tuo istui jquuhun melko helposti.moottorin ja pukin väliin tein 4mm alumiinista korokkeen ettei vauhtipyörä tule pohjanalle.

(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/12/21/248f1d86a420f24781af885a771bc4cb.jpg)(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/12/21/d3157b7a151ca345b3a14d604b418555.jpg)
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Joora - 21.12.14 - klo: 17.30
(http://i58.tinypic.com/2virvdf.jpg)

On ruuveja pyöritelty mutta ei varmaan kaukana oo tehtaan arvoista. Tuossa näkyy toi rauta kannessa mihin kipinää antaa.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: mikari - 21.12.14 - klo: 17.40
kiitos kuvista!

Kyoshdbx:llä hieno peli myös. Pikkasen tiukalta näyttää toi sytkän johto, toivottavasti ei ajossa kiristy poikki tms. Voisi jopa harkita kannen kääntämistä toisinpäin jotta johto ylettäisi paremmin (vain ajatus).

toivotaan että näitä ilmestyy vantaankin radalle.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: kyoshodbx - 21.12.14 - klo: 18.02
kiitos kuvista!

Kyoshdbx:llä hieno peli myös. Pikkasen tiukalta näyttää toi sytkän johto, toivottavasti ei ajossa kiristy poikki tms. Voisi jopa harkita kannen kääntämistä toisinpäin jotta johto ylettäisi paremmin (vain ajatus).

toivotaan että näitä ilmestyy vantaankin radalle.

HOKS.HYVÄ AJATUS.ite mietin samaa mut ei tullu mieleen että kannen sais käännettyy.täytyy tutustua kun taas saan omaa aikaa autotallissa
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Japilord - 06.01.15 - klo: 14.29
Moikka.

Nyt on eka tankki vedetty koneesta lävitse. Vielä ei mitään erikoista osaa sanoa, kun en tosiaan ajellut sillä kävelyvauhtia nopeampaa. Pakkasta on täällä noin 10 astetta ja käynnistymisessä ei ollut mitään ongelmaa.
Hyvin pysyi käynnissä, joten siinä suhteessa olen melko tyytyväinen. Toivottavasti Joora ottaa pakkastestit myös autollaan, niin kuulisi lisäkokemuksia siitä.

Ääni on melko lailla poikkeava kuin nitrokoneella. Eikä ollenkaan niin korkea kimitys, joten hiukan on miellyttävämpi korvalle.

Kuvia olen muutamia ottanut, koitan saada ne tähän koneelle josko sitten saisin liittettyä tähänkin pari kuvaa.
Seuraavaan tankilliseen pitäisi kait joku kuvaaja saada, niin sais videooki aikaseks.

SH:lta tuli myös lisää tulppia ja sileitä takalevyjä pari kappaletta, joten sain omankin motin sopimaan kivasti.

Oma ensivaikutelma on melko huoleton, käynnistys oli helppoa ja auto kävi hyvin yhtäjaksoisesti.
Setuppina käytin ihan valmistaja ohjeita neulojen säädöissä. Pääneulaa 17 tuntia auki ja alaneulaa 12 tuntia auki. Kurkku oli auki noin millin, sitä hiukan piti supistaa ettei käynyt liian korkeilla kierroksilla.

Muutamat testit vielä niin pääsee kertomaan taas lisää.

Terkuin
Jarno
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Joora - 11.01.15 - klo: 19.33
Tänään n.10 pakkasta ja ei tahtonu pelata kun jääty kaasarin kurkku. Rupee kyllä olemaan honkkarin muovitkin jo melko rapsakoita näilläkeleillä.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Japilord - 28.02.15 - klo: 16.30
Doddii aiemmin lupasinkin kuvia laittaa ja nyt katselin koneella kuvia ja muistin unohtaneeni laittaa niitä tänne.

Tässä hiukan koko tietoutta sekä seuraavana rotostartti päädyn ominaisuus, joka matalilla pukeilla aiheuttaa ongelmia.
(http://www.rc-navetta.fi/RC10/DSC_5011.JPG)
(http://www.rc-navetta.fi/RC10/DSC_5003.JPG)


Samalla vielä kuva ilman rotoa jossa näkee vauhtipyörän suuruuden:
(http://www.rc-navetta.fi/RC10/DSC_5001.JPG)

Pituudesta hiukan kuvaa, jotta kukin voipi hahmottaa miten kiinnittyminen muuttuupi. Tässä on kumminkin tuo moottorin etuosa aikas pitkä verrattuna normi mottiin.
(http://www.rc-navetta.fi/RC10/DSC_5010.JPG)



Honkkarin X1X autoon laitettuna hiukan on pitkähkö. pakoputki pitää jättää hiukan ylöspäin, muuten pakokäyrä ottaa kiinni taka-alatukivarteen :D Kokeilumallilla mennään joten ei takerruta siihen..
(http://www.rc-navetta.fi/RC10/DSC_5017.JPG)

Tässä näkee vakio moottorin mittaa rattaisiin nähden, about sentin on tämä mitta pidempi bensa motissa.
Huomaa myös hiukan ohennettu pohjalevy, ettei vauhtipyörä ota kiinni.
(http://www.rc-navetta.fi/RC10/DSC_5019.JPG)


Kokonaispituus rotostartin kanssa.
(http://www.rc-navetta.fi/RC10/DSC_5026.JPG)



Sain tuossa viimeviikolla hyvän tekosyyn ostaa Gopron, joten enköhän jonkin videonkin saa aikaan jossakin välissä.

Terkuin
Jarno

Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: SavageRS - 01.03.15 - klo: 16.28
Samalla vielä kuva ilman rotoa jossa näkee vauhtipyörän suuruuden:
(http://www.rc-navetta.fi/RC10/DSC_5001.JPG)

Toimiiko nuo vauhtipyörän pykälät tuossa moottorissa tuulettimena ja miksi ne näyttävät olevan sen väärällä puolen ?
Hall-anturin magneetti on vissiin sijoitettu tuossa radiaalisesti vauhtipyörään, eikä akselin suuntaisesti vai kuinka ?
Onko vauhtipyörä normaalisti lukittu perinteisesti kartiolla (collet) vai onko siellä ura/kiila tms, joka määrittää vauhtipyörän asennon kampiakseliin ?

Kyselen vain kun olen muuttamassa nitromoottoria bensakäyttöiseksi cdi-sytyksellä.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Japilord - 02.03.15 - klo: 09.08
Samalla vielä kuva ilman rotoa jossa näkee vauhtipyörän suuruuden:
(http://www.rc-navetta.fi/RC10/DSC_5001.JPG)

Toimiiko nuo vauhtipyörän pykälät tuossa moottorissa tuulettimena ja miksi ne näyttävät olevan sen väärällä puolen ?
Hall-anturin magneetti on vissiin sijoitettu tuossa radiaalisesti vauhtipyörään, eikä akselin suuntaisesti vai kuinka ?
Onko vauhtipyörä normaalisti lukittu perinteisesti kartiolla (collet) vai onko siellä ura/kiila tms, joka määrittää vauhtipyörän asennon kampiakseliin ?

Kyselen vain kun olen muuttamassa nitromoottoria bensakäyttöiseksi cdi-sytyksellä.

Toimiihan nuo pykälät tuulettimen, syy miksi ne siinä on taitaa kumminkin liittyä tuohon sytytykseen.
Yhdessä noista "lavoista" on sisällä pieni metallinen tappi, josta se ottaa cdi:lle sytytyskäskyn.

Vauhtipyörässä on ihan normi kiilakiinnitys. Koneen mukana olen aina tilannut lukitusperän, jolla saa lukittua motin yläkuolokohtaan, jolloin sytytyksen säätäminen on mahdollista luotettavasti.

Mielestäni tuon pienemmäksikin voisi valmistaa, en nää syytä miksi sen pitää olla noin iso..
Hiukkasen siitä mainitsinkin tehtaalle... :D

Terkuin
Jarno
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: SavageRS - 02.03.15 - klo: 12.27

Toimiihan nuo pykälät tuulettimen, syy miksi ne siinä on taitaa kumminkin liittyä tuohon sytytykseen.
Yhdessä noista "lavoista" on sisällä pieni metallinen tappi, josta se ottaa cdi:lle sytytyskäskyn.

Vauhtipyörässä on ihan normi kiilakiinnitys. Koneen mukana olen aina tilannut lukitusperän, jolla saa lukittua motin yläkuolokohtaan, jolloin sytytyksen säätäminen on mahdollista luotettavasti.

Mielestäni tuon pienemmäksikin voisi valmistaa, en nää syytä miksi sen pitää olla noin iso..
Hiukkasen siitä mainitsinkin tehtaalle... :D

Terkuin
Jarno

"Tappi" on voimakas magneetti, joka kehittää impulssin hall-anturille, kun se kulkee anturin ohi ja CDI-yksikkö antaa kipinän, sekä tunnistaa siitä myös kierrosluvun, jonka mukaan se säätää sytytystä.
Sanoit että "tappi" on yhden "lavan" sisällä...ilmeisesti tarkoitat akselin suuntaisesti...siinä tapauksessa ihmettelen myös vauhtipyörän kokoa, miksi noin iso ?

Lukitusperä...tuo kuulostaa fixulta, olen miettinyt myös jonkinlaista työkalua tai välinettä jolla koneen voisi lukita helposti TDC tai 30* BTDC.

Näissä pienissä bensakoneissa on kyllä yleensä jonkinlainen tuuletin, se on joko vauhtipyörässä kuten kai tässäkin tai kuten lentokoneenmoottoreissa se on luonnollisesti potkuri. Tuo tuulettimen asento vain ihmetyttää...kaipa se jonkinlaisen virtauksen saa aikaan. Tuskin sentään idea on jäähdyttää kytkintä ?
Lämpötilahan näissä bensakoneissa on helposti ongelma, koska polttoaine ei jäähdytä käytännössä lainkaan. Nitro-koneessa metanoli toimii tehokkaana jäähdyttäjänä, mutta bensalla koko homma pitää hoitaa muuten.

Mistä SH:n ohjeissa muuten mitataan lämpötila, lohkosta vai kannesta ?
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Japilord - 02.03.15 - klo: 20.43

Toimiihan nuo pykälät tuulettimen, syy miksi ne siinä on taitaa kumminkin liittyä tuohon sytytykseen.
Yhdessä noista "lavoista" on sisällä pieni metallinen tappi, josta se ottaa cdi:lle sytytyskäskyn.

Vauhtipyörässä on ihan normi kiilakiinnitys. Koneen mukana olen aina tilannut lukitusperän, jolla saa lukittua motin yläkuolokohtaan, jolloin sytytyksen säätäminen on mahdollista luotettavasti.

Mielestäni tuon pienemmäksikin voisi valmistaa, en nää syytä miksi sen pitää olla noin iso..
Hiukkasen siitä mainitsinkin tehtaalle... :D

Terkuin
Jarno

"Tappi" on voimakas magneetti, joka kehittää impulssin hall-anturille, kun se kulkee anturin ohi ja CDI-yksikkö antaa kipinän, sekä tunnistaa siitä myös kierrosluvun, jonka mukaan se säätää sytytystä.
Sanoit että "tappi" on yhden "lavan" sisällä...ilmeisesti tarkoitat akselin suuntaisesti...siinä tapauksessa ihmettelen myös vauhtipyörän kokoa, miksi noin iso ?

Lukitusperä...tuo kuulostaa fixulta, olen miettinyt myös jonkinlaista työkalua tai välinettä jolla koneen voisi lukita helposti TDC tai 30* BTDC.

Näissä pienissä bensakoneissa on kyllä yleensä jonkinlainen tuuletin, se on joko vauhtipyörässä kuten kai tässäkin tai kuten lentokoneenmoottoreissa se on luonnollisesti potkuri. Tuo tuulettimen asento vain ihmetyttää...kaipa se jonkinlaisen virtauksen saa aikaan. Tuskin sentään idea on jäähdyttää kytkintä ?
Lämpötilahan näissä bensakoneissa on helposti ongelma, koska polttoaine ei jäähdytä käytännössä lainkaan. Nitro-koneessa metanoli toimii tehokkaana jäähdyttäjänä, mutta bensalla koko homma pitää hoitaa muuten.

Mistä SH:n ohjeissa muuten mitataan lämpötila, lohkosta vai kannesta ?

Lämpö mittailaan ainakin videoiden mukaan kannesta, tarkempaa infoo ei oo tullut tehtaalta.
Jäähdytyksen tasosta en ossaa tarkemmin sanoo, siin on ainakin kohtuun kookkaat jäähdytysrivat.
Toki se kyl kuumana käypi ja lämpee nopeesti.

Tässä vielä foto siitä yläkuolokohta työkalusta. Melko simppeli sanosin.
(http://www.rc-navetta.fi/RC10/DSC_5023.JPG)

Terkuin
Jarno
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Japilord - 02.03.15 - klo: 20.46
Ai juu..

Taas hetkeen starttasin auton, kesti kauemman kun toivoin, ku akuista oli powerit loppu.
Vara-akuilla sit päästää ajaan taas. Vajaan tankin pärräsin taas hissukseen.

Jos joku haluaapi nähä moottorii niin ModelExposta löytyy ja pääsee kahteleen. ;)

Viel ku pääsis oikee radalle kokeileen... hiukka on märkää siihen vielä.

Terkuin
taas Jarno
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: mikari - 03.03.15 - klo: 10.30
pitääpä tulla katselemaan noin kk päästä. Kiitos kuvista!
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: SavageRS - 03.03.15 - klo: 12.31
OK, kiitos tiedoista Japilord.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: kyoshodbx - 03.04.15 - klo: 17.55
Tämän päiväistä.elikkä sivu taakse päin on kuvat.siinä auto on kasattu alkuperäiselle pohjalle.mut ahaa elämyksenä tilasin leveän pohjan ja kasasin jqn siihen.himpun jos ois isompi tuo white edition patteri kotelo niin sytkä ois sopinu kansien sisään.mut jospa se noin menis.tässä kokoon panossa on nyt hyvää edelliseen se että vastarille sai sopimaan kotelon.kenties hieman tois painoinen siitä tuli.ja onhan siinä vahva omavalmiste lookki.mut noilla se nyt käyntiin laitetaan.kenties jo näinä pyhinä.siitä sit lisää.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: meritane - 03.04.15 - klo: 21.46
Käyt varmaankin tulevana suvena sitä ulkoiluttaan Tuusniemen ratalla?
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: kyoshodbx - 04.04.15 - klo: 08.24
Käyt varmaankin tulevana suvena sitä ulkoiluttaan Tuusniemen ratalla?

Siitä sit aikanaan omassa osiossaan.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Joora - 06.04.15 - klo: 17.46
Pitkästä aikaa tuli tälläkin ajettua ja siihen se sit loppukin.

(http://i61.tinypic.com/23m3sdc.jpg)

(http://i61.tinypic.com/119p8u8.jpg)
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: kyoshodbx - 06.04.15 - klo: 17.50
Lisää infoo jos saan pyytää.kuumana on siis käyny?huomenna meinasin sisään ajella nii ihan hieman kiinnostais.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Joora - 06.04.15 - klo: 18.08
Ei oo voitelu vaan riittänyt. Ehkä pistäisin hiukan enemmän öljyä bensaan mitä valmistaja suosittelee.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: kyoshodbx - 06.04.15 - klo: 18.32
Ei oo voitelu vaan riittänyt. Ehkä pistäisin hiukan enemmän öljyä bensaan mitä valmistaja suosittelee.

Tänään kun sen mukana tulleen pikkuöljy pullon avasin(sotkin sen 1litraan)niin ajattelin että on aika notkeaa verrattuna perinteiseen 2t öljyyn.mut paljonko sitä sit arvaa laittaa.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: kyoshodbx - 07.04.15 - klo: 13.31
No niin nyt on kokemusta.aluks tarkistin kasarin säädöt,ja tankkasin.sit ruutalla bensaa bensaletkuun ja paritippaa tulpanreijästä.ja tulille.noin puol tankkia kävi välillä sammuen mut suurensin vähän tyhjäkäyntiä niin sit rupes pyörimään ja eka tankilla ihan vaa hieman kaasuttelin,suunnilleen nii ku ohjeessa aikaa meni noin17min.huom sammuisi aluks.
Sit toka tankki,kone tulille.ja servot tekköön mitä sattuu/radio yhteys pätkii.sammutin pois.ja vaihdoin vastarin ja rekulaattorin akkupoksiin.akku tietenkin minun kuvassa näkyvän omavalmiste vastaripoksin tilalle.ja kone tulille,nyt vaikuti et radio yhteys toimi.en huomannut ekatankilla ongelmaa,mut en kyllä paljon mankka käessä pitänytkään.näin kunnes bensa loppu.nyt kuppi kahvia ja seuraavat paritankkia.ohjeesta huolimatta en meinaa piikille kääntää vaan pyörittelen noilla säädöillä.
Jooran kokemuksia miettineenä aattelin aamulla et laitan ohjeen mukaan sotkettuun litran bensa annokseen vielä 10ml lisää öljyä.laitoin ihan mobilin moottoripyörään tarkoitettua 2t öljyä
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: SavageRS - 07.04.15 - klo: 15.51
Ite ajaisin sisään jollain 5 - 6 % seoksella jotain korkealuokkaista 2T öljyä ja 4T pienkonebensaa.
Isommissa bensa-autoissa olen käyttänyt synteettistä Panolin Off Road 2T Race öljyä ja pienkone bensaa.

http://www.betafinland.net/voiteluaineet-kemikaalit/2t-oljyt/panolin-offroad-2t-race-1l.html (http://www.betafinland.net/voiteluaineet-kemikaalit/2t-oljyt/panolin-offroad-2t-race-1l.html)

http://www.panolin.com/inten/products_new/automotiv/motorrad/OFF_ROAD.php (http://www.panolin.com/inten/products_new/automotiv/motorrad/OFF_ROAD.php)

Motulin Karting öljyä käytetään myös isommissa bensa-autoissa, soveltuu korkeaviritteisille ja korkeilla kierroksilla toimiville moottoreille.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/593115/Motul-Kart-Grand-Prix-2T-1L (http://www.motonet.fi/fi/tuote/593115/Motul-Kart-Grand-Prix-2T-1L)

Onhan se tietysti vähän kaksipiippuinen juttu jos takuuehdoissa lukee jokin SH:n oma öljy, mutta tiedä voiteleeko se miten oikeasti...jokainen tekee omat päätöksensä.

Kun joskus saan oman Polttis -> CDI-konversion valmiiksi, niin samalla Panolinin öljyllä ja Nesteen 4T pienkonebensalla mennään siinäkin.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: kyoshodbx - 07.04.15 - klo: 19.11
Joo jotain motorossi öljyä mietin itekin.mut nyt on konetta 4tankillista pukilla pyöritetty.mielestäni tyhjäkäynti jää hieman isolle,jos pienentää niin alkaa sammuilemaan.kovin kovilla kierroksilla en vielä käyttänyt mut ei se ihan nitron tapaan naukaise.siitäpä luulen että kun ajamaan pääsee niin 14nen kello osoittautuu pieneks.tuo aamulla vaivannut radio härö vaivasi aika sitkeästi.siirsin käytännössä kaikkia virta laitteita ja vaihdoin vielä vastarinkin.ihan vakuuttunut en vieläkään oo mut jospa se ois selätetty.vaikutti että syypää ois ollu regulaattori liian lähellä vastaria.onko muilla ollu ongelmia radion kanssa jos on regulaattori ihan vastarin vieressä?radio siis sanwa mt4.tankin kesto jäi nyt noitten häiriötten myötä hieman arvioks mut muutaman minuutin sisään sattuu nitron kaa.saa nähä sit ajossa.sitä meinasin huomenna koittaa,tosin pihassa on vasta pieniläntti sulaa ja kuivaa.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Juha-Matti - 08.04.15 - klo: 09.31
Tämän päiväistä.elikkä sivu taakse päin on kuvat.siinä auto on kasattu alkuperäiselle pohjalle.mut ahaa elämyksenä tilasin leveän pohjan ja kasasin jqn siihen.himpun jos ois isompi tuo white edition patteri kotelo niin sytkä ois sopinu kansien sisään.mut jospa se noin menis.tässä kokoon panossa on nyt hyvää edelliseen se että vastarille sai sopimaan kotelon.kenties hieman tois painoinen siitä tuli.ja onhan siinä vahva omavalmiste lookki.mut noilla se nyt käyntiin laitetaan.kenties jo näinä pyhinä.siitä sit lisää.

Nätti paketti tuli siitä, kaikki asiallisesti paikallaan.
Tää on hyvä öljy, kokemusta on.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/593115/Motul-Kart-Grand-Prix-2T-1L (http://www.motonet.fi/fi/tuote/593115/Motul-Kart-Grand-Prix-2T-1L)
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: kyoshodbx - 08.04.15 - klo: 16.24
Litran verran on nyt konetta pyöritetty.6tankkia pukilla tosi rikkaalla ja vähän kaasutellen.välillä pyöri ok välillä sammuili :shocked:.sit 7-11tankkit ajelin pihassa välillä kaasu pohjassakin.löylyä tuntuu olevan buggyn tarpeiks ja yli.aluks ku ajelin nii sammuili jatkui ja vähän väliä piti säätää.kunnes älysin että tankinkorkista on silikooni orengas turvonnut eikä tankki välttämättä menny kiinni.korjasin uudella orenkaalla(en tiijä onko sekään bensaa kestävä)ja kone pelas hyvin viimeisen tankin.täytyy tehä uus bensa satsi ja säätää kohilleen,nyt jonkin verran rikkaammalla kun ohje neuvoo.saattoi johtua ilma vuodosta mut kone kävi vähän liika lämpöisenä,noin pintakaasulla jo helposti sen 90-110.jos ei saa viileämpänä käymän niin kesällä tulee kyllä kuuma.semmonen kiva ominaisuus tässä tuntuu olevan että tartti laatikolla ei tarvii hangat,hörähtää käymään iha pikku pyöräytyksellä.nitrot harvoin minun käytössä on käynnistynyt noin helpolla.radio häiriöitä en tänään huomannut,laitoin vastarin ekaks keulille,sen viereen regulaattorin.sit vaihdoin syttylaatikon keskelle,kuvassa sen omavalmiste vastarilaatikon tilalle.kaikilla muilla vaihtoehdoilla radio sekoili enemmän tai vähemmän.eli vastari on saatava mahdollisimman etäs muista virta vehkeistä.pöydällä se toimi ihan ok mut kun kone pyörii niin häiriöt alkaa.

Nyt on pienkonebensaa ja 6% seosta ehdotettu.onko muita ehdotuksia.ite meinaan tehä nyt uuden litransatsin shn öljyllä ja laitan vähän lisää oikeeta 2töljyä.pienkone pensaa en meinannu hommata,mut tuo öljy on kyllä mietinnän arvoinen juttu.ymmärtääkseni hyllyssäni oleva mobilin 2t öljy on kuitenkii sen verran laadukasta et riittänee.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: mikari - 08.04.15 - klo: 16.51
Kyllähän tässä 0-kelissä tai vähän yli pitää vielä kesäkeliä rikkaammalle laittaa
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: kyoshodbx - 08.04.15 - klo: 17.02
Kyllähän tässä 0-kelissä tai vähän yli pitää vielä kesäkeliä rikkaammalle laittaa

Nii aika rajusti on ohjetta rikkaammalla.mites se on kun kääntää laihemmalle nii lähteekö lämmöt nousuun?ei oo aiempaa kokemusta.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Master Calgar - 08.04.15 - klo: 18.42
Mahtuukos tuo kone ihan nohevasti esim 1/10 kokoseen polttisturistiin?
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: TheArska - 08.04.15 - klo: 19.03
Vaikka en kyseistä konetta omistakkaan niin voisin sanoa että ei se ns.heittämällä 1/10 turistiin mene, koska jo normi 1/8 kone tekee tosi tiukkaa jos edes menee, riippuu toki hieman mikä turisti on kyseessä ja hihna vaiko kardaanivedolla, tuo kun on isompi mitoiltaan kuin normi 1/8 kone.
Itsellä käynyt mielessä tuollaisen istuttaminen c8(ratakasi) autoon, siinäkin olisi tekemistä..
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: kyoshodbx - 08.04.15 - klo: 21.13
Mahtuukos tuo kone ihan nohevasti esim 1/10 kokoseen polttisturistiin?

Joskus omistin kyoshon gxr28moottorin ja tämä on isompikun se plus virtalaitteet.eikös polttis turistit käytä paljon pienempää konetta(en tunne luokkaa).tää on turhan kookas buggyynkin mielestäni.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: mikari - 08.04.15 - klo: 22.44
turisti on tosiaan 2,5cc eli .12ci ja reilusti pienempi
itseä on C8 sijaan kinnostanut ajatuksena GT auto, IGT tai HN X3 GT .. mutta nyt on rc budjetti sen verran pieni ettei ole ajatusta enempää asia realisoitunut. Kiinnostavaa kyllä!
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: SavageRS - 09.04.15 - klo: 13.35
Voihan polttiksen muuttaa myös bensalle...nitro -> bensa conversio :roll:
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: mikari - 09.04.15 - klo: 13.45
itsellä ei ole enää noita runkoja mistä tehdä
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: kyoshodbx - 09.04.15 - klo: 13.50
Tein sit uuden satsin bensaa.eikä se Jqn tankki ollu vieläkään tiivis,eli tankin vaihto.laitoin paikalleen moottorin mukana tulleen tankin,ilmeisesti nimen omaan bensatankki.semmonen huonopuoli siinä on et ei sopinu paikalleen ennenkä otin etujäykistimen pois autosta.vaikuttaa varmaan heikentävästi ite autoon.mut tankki on tiivis ja kone toimi koeajossa suht hyvin.nyt on nämä pihasudittelut valmiit.seuraavan kerran sit radalla,viimestä hienosäätö.siitä kommentit sitten.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Master Calgar - 09.04.15 - klo: 23.22
Kiitos vastauksista  :azn:
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: HVoltage - 28.04.15 - klo: 19.30
Tästä lähtee artikkelisarja liikkeelle -> Naks! (http://lehtojarvi.net/blog/2015/04/28/sh-31-pro-gasoline-engine-31-kokoluokan-pienoisbensiinimoottori/)

Jatkoa seuraa parin setin verran, lopuksi koneen kyky testataan FO sarjan ekassa kisassa :P
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Juha-Matti - 28.04.15 - klo: 20.53
On muuten kattava kirjoitus ja hyvin taivutettu tekstiä, jatkoa odotellessa :azn:
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: nitropaimen - 15.06.15 - klo: 08.57
Vaikka "tampereen tietäjä" sanoisi mitä, sanon että sulla on mennyt vähän käsitteet sekaisin verrattessa bensaa ja Metanoli/ Nitro seosta... olet oikeassa noitten energiamäärien suhteen mutta sitten se palaminen. kaikki tietää että moottori ei käy ollenkaan kunnolla jos bensamoottoriin laitetaan metanolia, suuttimet (pienoismoottorissa neulan säätö) pitää olla monta kertaa rikkamaalla, nitrolla se vielä vaan korostuu. Syy on se että oikea palamisprosessi vaatiii niin rikasta seosta bensaan verrattuna , jotta kävisi "puhtaasti" se taas tarkoittaa että energiaa luovutetaan huomattavasti enemmän, vaikka itse litramäärässä bensassa on sitä enemmän. No millaiset ovat fiilikset? riittääkö tuo teho minkä saatte tuosta bensapannusta ? Minä tutkin tuota moottoria aikani ja tulin lopputulokseen että ei riitä, tai ehkä hupisuditteluun. Itse kipinäsytytyksessä on kyllä ideaa, poistuu tulppien ja puristus suhteen kanssa pelaaminen. Ennakon kun säätää kohdalleen niin aina toimii. Nuo spiidiautot jotkut vieläkin käyttävät kipinäsytytystä. 50% nitroa ja hyvin tulee tehoa ja vääntöä, ei tartte surra tulpan palamista...
Sitten on tuosta vielä edelleen kehitetty zydeemi: Kovat (melkein dieselin luokkaa) puristukset ja HEHKUTULPPA Se tulee syvälle palotilaan ja kun bensassa on hiukan etanolia (toimii katalysaattori reaktiossa kuin metanoli, mutta menee bensan kanssa seoksena yhteen) Se on se seuraava askel-ilman kipinä hässäköitä, joka oli alkuperäinen syy hehkutulpan suosioon. Ei siinäkään ole tehot metanoli/nitromoottorin luokkaa, mutta eihän sitä kaikki haluakkaan.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Juha-Matti - 15.06.15 - klo: 09.00
OBR ainakin on metanolilla ajanut noilla bensa moottoreillaan ja tehnyt juuri metanoli käyttöön virimoottoreita.

https://www.youtube.com/watch?v=YGeJ3XFzBlI (https://www.youtube.com/watch?v=YGeJ3XFzBlI)
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Honkkari - 15.06.15 - klo: 09.28
Raddaddyn kanssa samoilla linjoilla. Aivan niinku 1:1 autoissa. Re85 tarvii enemmän koneeseen vrt 95/98, mutta varsinkin turbo moottoreissa saadaan ahtopaineita huomattavasti enemmän re85:lla ilman ikävää nakutus reaktiota.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: nitropaimen - 15.06.15 - klo: 18.53
Raddaddyn kanssa samoilla linjoilla. Aivan niinku 1:1 autoissa. Re85 tarvii enemmän koneeseen vrt 95/98, mutta varsinkin turbo moottoreissa saadaan ahtopaineita huomattavasti enemmän re85:lla ilman ikävää nakutus reaktiota.
jep jep... Joko ahtopainetta tai puristusta. Koko homman nimi on "Puristetaan kaasuuntunutta polttoainetta kovaan paineeseen, sytytetään se oikeassa kohdassa männän liikkuessa ylös ja alas ja saadaan aikaiseksi työtahti, eli palamireaktio joka etenee tasasiesti kaasussa ja painaa mäntä alas " Tässä tapahtumassakin on monta muuttujaa jotka täytyy olla balanssissa: Kuina paljon voidaan puristaa kasaan kaasuseosta ettei se syty ennen aikojaan (nakutus) Missä vaiheessa sytytetään kaasuseos ( sytytysennakko tai hehkutulpan lämpöarvo suhteessa paineeseen ja polttoaineseokseen) Mitä pienempään tilaan kaasu saadaan puristettua, sen tehokkaampi on "potku".  Se selittää kannen muodon: ensin laakea alue joka kapenee pieneksi puolipallon muotoiseksi tilaksi tulpan ympärillä. Kun räjähdys eli syttyminen on tapahtunut, leviää palorintama ohi tuon terävän kulman ja pääsee laajenemaaan täydellä teholla. Kovilla speedijannuilla on monta eri palotilaa eri muodolla ja volyymillä jotta voi hallita tuota palorintaman edistymistä. Jotkut tekevät kansia messingistä jotta kestävät puristusta ilman että tulee noita rokonarpisia pieniä kraatereita (detonaatio jälkiä) Voisin esitelmöidä aiheesta koko illan mutta ei tällä foorumilla liene montaakaan jannua joita kiinostaa asia, saatikka ymmärtävät siitä tarpeeksi.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: nitropaimen - 15.06.15 - klo: 19.00
OBR ainakin on metanolilla ajanut noilla bensa moottoreillaan ja tehnyt juuri metanoli käyttöön virimoottoreita.

https://www.youtube.com/watch?v=YGeJ3XFzBlI (https://www.youtube.com/watch?v=YGeJ3XFzBlI)
Toi myllyhän alkaa kuulostamaanKILPAMOOTTORILTA eikä miltään ruohonleikkurilta...
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Juha-Matti - 15.06.15 - klo: 20.51
Ei pitäs karstottuu samaan tapaan kuin normi 2T koneen :grin:
Noita viina koneita varten kaasari pitää vaihtaa, ettei tiivisteet sula.
Esim.
http://www.davesmotors.com/walbro-wt-499-alcohol-carburetor.html (http://www.davesmotors.com/walbro-wt-499-alcohol-carburetor.html)
Alessa ois tollanen metukka kone.
http://www.oneillbrothers.com/rc-car/engines/full-mod-engines/6283-obr-methanol-gas-nitrous-oxide-full-mod-29-5cc-reed-case-engine.html (http://www.oneillbrothers.com/rc-car/engines/full-mod-engines/6283-obr-methanol-gas-nitrous-oxide-full-mod-29-5cc-reed-case-engine.html)
Mitäköhän nuo NOSS koneetkin on nykyään :laugh:
Nappia painaa, niin autosta näy etes takavaloja sen jälkeen :grin:
60$ + hinta kun metanolilla kone käy, vaatinee tarkat puristusten mittaukset?
Yes and add complete nitrous oxide system +$215.00 :shocked:
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: nitropaimen - 15.06.15 - klo: 21.00
kyllä se kone metanoolilla ihan sellaisenaan puristusten puolesta käy, seokset saa kyllä ruuvata aika paljon rikkaammalle.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: jucca - 15.06.15 - klo: 21.07
Tästä lähtee artikkelisarja liikkeelle -> Naks! (http://lehtojarvi.net/blog/2015/04/28/sh-31-pro-gasoline-engine-31-kokoluokan-pienoisbensiinimoottori/)

Jatkoa seuraa parin setin verran, lopuksi koneen kyky testataan FO sarjan ekassa kisassa :P

Mielenkiinnolla odottelen seuraavia juttuja moottorista.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: mikari - 15.06.15 - klo: 22.19
Kiinnostais kyl. Edelleen olisin kiinnostunu kokeilee gt autossa.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: nitropaimen - 16.06.15 - klo: 00.03
Kiinnostais kyl. Edelleen olisin kiinnostunu kokeilee gt autossa.
Oletteko huomannut että 1/8 buggyssa  ja rata- autoissa säänöt sanoo: hehkutulppa moottori,  21 tilavuus.vain metanoli/ nitro polttoaine...
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: mikari - 16.06.15 - klo: 09.20
Joo mut omaks huviks. Eihän tätä Gt luokkaa just nyt tunnu olevan halukas kisaamaan.

En kyl tiedä mahtuisko edes tohon lyhyempään gt autoon (330mm wb)
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Juha-Matti - 16.06.15 - klo: 09.21
Pistä GT kokeilun vuoksi  :wink:
Tiedä vaikka noihin joskus tulevaisuudessa tulisi oma luokka myös race kategoriaan, sulla ois sit jo pitkä kaula kisaajiin nähden.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: mikari - 16.06.15 - klo: 09.24
Heh totta   :cool:

Jos joku myis ? Vai onko saatavana uutena suomesta vielä ?
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Japilord - 16.06.15 - klo: 09.46
Heh totta   :cool:

Jos joku myis ? Vai onko saatavana uutena suomesta vielä ?

Heti vaan DM1 ja moottori tilaukseen ;)

En silti muista kumminpäin diffi tos dm onessa on et saako tota mottii siihe... Onko lautanen moottorin puolella vaiko eikö...

-Jarno
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: mikari - 16.06.15 - klo: 10.13
DM1 mul on jo :)

Miksi diffin lautanen pitäs olla moottorin puolella ? tai vastapuolella ? Pitääkö diffiboksista höylää jotain ?
Kai sen diffin saa käännettyä ku kääntää molemmat päät.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Japilord - 16.06.15 - klo: 12.14
DM1 mul on jo :)

Miksi diffin lautanen pitäs olla moottorin puolella ? tai vastapuolella ? Pitääkö diffiboksista höylää jotain ?
Kai sen diffin saa käännettyä ku kääntää molemmat päät.

Tossa SH:n motissa on niin iso toi vauhtipyörä halkaisijaltaan, et ottaa diffin pukkiin kiinni jos koittaa asentaa sitä siten että diffin ratas on kauimmaisessa reunassa moottorista käsin katsottuna. Itse törmäsin tähän X3 buggyssä. X1X buggyyn sen sainkin kiinni, vaikkakin melko ahtaasti...
Taasen diffin kääntö ei välttämättä ole paras vaihtoehto, kun moottorin kiinnitykset ei paljoa liiku...

-J
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: mikari - 16.06.15 - klo: 16.46
mä en nyt oikee seuraa mutta tarkoitatko keskidiffiä ?

gt autossahan ei sitä ole vaan vaihdelaatikko.

mutta siltikään en oikein ymmärrä

(http://www.rc-navetta.fi/RC10/DSC_5017.JPG)
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: nitropaimen - 16.06.15 - klo: 22.04
Tässä on firma jonka kanssa olen ollut yhteyksissä, nyt niillä on uusi versio 28 buggy/bensamotista, normaali mitat ja kohtuullisen kokoinen kansi,pitäis toimia paremmin kuin entinen. hinnatkin kohtuullsia. jos kiinostusta riittä vois muutaman ottaa kokeeksi(sitovat tilaukset).

https://www.facebook.com/go.engine?_rdr (https://www.facebook.com/go.engine?_rdr)

ihan pirteästi liikkuu, minusta...https://www.youtube.com/watch?v=nM9LJnQ6wdM (https://www.youtube.com/watch?v=nM9LJnQ6wdM)
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: jon.lindgren - 16.06.15 - klo: 22.22
Kiinnostais kyl. Edelleen olisin kiinnostunu kokeilee gt autossa.
Oletteko huomannut että 1/8 buggyssa  ja rata- autoissa säänöt sanoo: hehkutulppa moottori,  21 tilavuus.vain metanoli/ nitro polttoaine...

FO:ta pääsee ajamaan bensallakin jos ko. kone on kiinni. Ja olishan se hauska nähdä miten buggy kulkee radalla bensakoneella vs. sähköllä vs. nitrolla.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: mikari - 16.06.15 - klo: 22.23
Thx .. Liikaa pitoa, menee hieno kansi  :wink:

Kyllä Go on muuten tuttu vaikka tämä gasoline pannu ei ennestään.
Ainakin yks sellanen ollutkin. Tosin ei mikään kärkipään pannu ollut.
Mukavastihan tuo potkii. Pitää tsiigailla hintoja ..
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: mikari - 16.06.15 - klo: 22.24
Kiinnostais kyl. Edelleen olisin kiinnostunu kokeilee gt autossa.
Oletteko huomannut että 1/8 buggyssa  ja rata- autoissa säänöt sanoo: hehkutulppa moottori,  21 tilavuus.vain metanoli/ nitro polttoaine...

FO:ta pääsee ajamaan bensallakin jos ko. kone on kiinni. Ja olishan se hauska nähdä miten buggy kulkee radalla bensakoneella vs. sähköllä vs. nitrolla.

Niinno eiks jeppen pitänyt mut mihin se jäi?
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: nitropaimen - 17.06.15 - klo: 02.17
Thx .. Liikaa pitoa, menee hieno kansi  :wink:

Kyllä Go on muuten tuttu vaikka tämä gasoline pannu ei ennestään.
Ainakin yks sellanen ollutkin. Tosin ei mikään kärkipään pannu ollut.
Mukavastihan tuo potkii. Pitää tsiigailla hintoja ..
Kovasti oli puhetta ja suunitelmia niitten nitromyllyjen kehittämisestä, lähetin vinkkiä mäntämateriaaleista, pintakäsittelysitä, kaikenlaisesta mikä erottaa italianmyllyt itämaisista. Yriin selittää että ei ne kukerrukset kannessa tai poraukset sylkyssä niitä eroja tee, vaan ihan muut jutut. Yhtäkkiä tuli vaan tieto että kalliiksi tulee, heidän markkinansa on nuo buggy massamarkkinat. sanoin: jassoo, O.K. jätetään sitten siihen. Kyllä sen tajuaa että jos myllyn tehtaan hinnan tarttee olla jotakin alle viisitoista taalaa, ei sitä paljoa hierota, edes Kiinassa...
No sitten tuli tietoa että bensalla ja kipinällä... Mä kirjoitin että niistä päästiin eroon jo 50 luvun taitteessa, antaa olla... Nyt niillä on sekä heli, lennokki, vene ja buggypannu. Mielestäni, jos bensalla pitää mennä niin sitten tuo O.S. zydeemi jossa homma tehdään hehkutulpalla, kovalla puristuksella ja etanolilla bensan seassa. on jotenkin tulevaisuutta. En mä käsitä että tuo Metsku ja Nitro niin kauheita mörköjä on, turvallisempia ne on kuin bensa. Sitäpaitsi ympäristöystävällisempiä. Rissahan on melkein kuin oliviöljy, hajoaa luontoon.  mettskin laimenee veteen (Pissapojan neste) haihtuu hetkessä. Nitrosta tehdään kaikenlaisia ihon hoito ja kauneusaineita, (joo räjähteitä myös, sinä sen suurin ongelma, mutta myös lannoitteita) Bensan sekaan laitettava synteettinen öljyhän se varsinainen ongelmajäte on, ei katoa kuin polttamalla jätteenkäsittelylaitoksissa.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Japilord - 17.06.15 - klo: 06.30
mä en nyt oikee seuraa mutta tarkoitatko keskidiffiä ?

gt autossahan ei sitä ole vaan vaihdelaatikko.

mutta siltikään en oikein ymmärrä

(http://www.rc-navetta.fi/RC10/DSC_5017.JPG)

Nii juu GT autoissahan ei tota keskidiffiä ollutkaan... Mitähän mahdoin ajatella. :D
Mut tosiaan SH:n moottori on pitkähkö, joten tilava auto pitää olla et sopii..

-Jarno
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: mikari - 17.06.15 - klo: 07.40
Joo ok, katotaan jos päästäis kokeilee.

Heinäkuun reissussa mutta elokuussa lisää jos ennen heinäkuuta ei ehdi.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: mikari - 19.06.15 - klo: 12.58
Oiskyl kiva laittaa käytäntöön.

Näistä kun puhutaan mutta ei oikein näe.

Taitaa tosin mennä elokuuhun suosiolla.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: kyoshodbx - 26.06.15 - klo: 19.03
Joo on pitkästä aikaa "raportin "paikka.moottorilla olen kerennyt ajamaan noin 3 ja puoli litraa.ennen tätä päivää on ollut käynti ongelmia tyyliin ei pysy säädöissä.sama meno käynnistyi tänäänkin,mutta onneksi paikalla oli useempi silmäpari.huomasimme että bensa letkussa kulkee ilmakuplia.kumma sinäänsä kun  kaikki on uutta,mutta paikallistimme ilmavuodon ja osittain saimme sen korjattua.eli sain moottorin melkein säätöihin ja pystyin ajamaan eka kertaa rehellisesti tankillisen ilman että kone olisi ollut välillä laihalla tai rikkaalla.varsin hyvä suoritus kyky tuntuisi olevan.auto on tosin jonkin verran painavamman oloinen kun nitrokoneella,ei mielestäni hyppää niin ketterästi.tosin siihen voisi auttaa kun muuttaisi auton säätöjä.nyt uutta tankkia/pensaletkua paikalleen ja viimonen kaasarin säätö,alan pikkuhiljaa kääntyä tyytyväiseksi :grin:.tässäkin asiassa syy ei ollut laitteissa vaan käyttäjässä.mutta jos mahdollista niin on tarkempi kuin nitromotti noista säädöistä.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: kyoshodbx - 26.06.15 - klo: 20.10
Noniin nyt on uutta tankkia ja letkua.pyöri pukilla esimerkillisesti,sunnuntaina koitankeretä radalle hienosäätämään.kantapään kautta meni tämäkin,keväällä jo kerran tämän tankki episodin kävin läpi ja vielä tökki samasta.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: kyoshodbx - 27.06.15 - klo: 11.56
Lukis kyllä mielellään Hvoltagen raportin tästä koneesta.onko samat kokemukset kun minulla.
Otsikko: Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
Kirjoitti: Japilord - 30.08.15 - klo: 21.41
Oli muuten uudessa Pienoismalli-Lehdessä juttua kans tuosta koneesta.
Ei vielä ajokunnossa, mut yleisesti.