RC10.FI

Yleiset => Bensa-autot => Aiheen aloitti: joseki - 08.09.14 - klo: 19.14

Otsikko: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: joseki - 08.09.14 - klo: 19.14
Laitoin röyhkeästi pystyyn oman aiheen projektille jonka saimme vihdoin sellaiseen pisteeseen, että sitä voi avata muillekin. Kirjoitin samat tekstit myös yksinkertaiseen blogiin, mutta siellä ei ole kommentointimahdollisuutta joten päätin nyt laittaa höpinät tännekin.

Projektin ydinryhmä koostuu kolmesta propellipäästä joilla on intoa enemmän kuin malttia. Rc-autojen pariin ajauduimme pari vuotta sitten jonkin sattuman kautta ja aika nopeassa tahdissa rc-autoihin liittyvää krääsää on kerääntynyt niin, että oli pakko vuokrata oma talli. Homma lähti liikkeelle 1:8 nitroista ja nyt on pääosissa 1:5 bensabuggyt (Smartechx2, Nutech ja Himoto).

Rc-autoilla ajaminen on pirun hauskaa puuhaa, mutta pakko myöntää kaiken muun säätämisen olevan se harrastuksen suola. Automme ovat täynnä toinen toistaan kummallisempia virityksiä joista muutamat jopa toimivat.

Heti alusta saakka pohdimme B-ryhmän rallikorin ostamista nitroautoihin, mutta rungon mittasuhteet olivat truggy-mallisissa autoissa sen verran epärealistiset, että suunnitelma piti haudata. Bensa-autot ostettuamme heräsi kiinnostus rallikoreihin uudelleen, mutta nyt ongelmaksi muodostui se, ettei autoillemme sopivia koreja ollut missään saatavilla. Etsittyämme netistä päivätolkulla koreja turhaan, päätimme tehdä moiset itse jos ei kerran muuten onnistu.

Auton esikuvan valinnassa ei ollut liiemmin ongelmia, Audi S1 ja Lancian S4 olivat suosikkeja mutta Audia puolsi sen askeliväli, joka skaalautui loistavasti meidän rungoille.

Idea vakuumimuokkaukselle tuli puolivahingossa jostain jo unohtuneesta nettiartikkelista ja ensimmäinen varsinainen steppi oli imurin liittäminen rei'itettyyn ruuvipurkkiin ja jostain työkalupakkauksesta löytyneen polykarbonaattipalan imaisu pullonkorkin ympärille. Hämmästys oli melkoinen kun puolen tunnin virittelyn jälkeen saimme muovin oikeasti asettumaan nätisti korkin ympärille. Se olikin viimeinen helppo ja nopea steppi projektissamme jonka vaiheita ajattelimme vähän avata tässä "blogissa" tai miksikä moista soopaa nyt haluaakaan kutsua.

Valitettavasti onnistuin tuhoamaan noin 250 projektikuvaa formatoimalla väärän muistikortin kamerasta, joten pitää tyytyä kännykällä otettuihin kuviin. Tunarointi harmittaa ennen kaikkea sen vuoksi, että kameralla oli otettu paljon kuvia itse vakuumimuovauslaitteista (vakuumipumppu, lämpölaatikko, imupöytä ja muovikehikko) kun taas kännykällä on otettu enemmän kuvia muotista.
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: joseki - 08.09.14 - klo: 19.17
Meillä oli älytön määrä älyttömiä ideoita muotin rakentamistavoista, mutta suurin osa niistä kaatui kustannuksiin ja loput karsimme pois puuttuvien käsityötaitojen tai arvioidun työmäärän perusteella. Koko projektin yksi kantavista ajatuksista oli minimoidut kustannukset joten kaikki koneistetut ratkaisut olivat mahdottomia. Tutkimme kyllä erilaisia CNC- sekä 3D-tulostusratkaisuja ja varmaan tulevissa projekteissa nekin ovat jossain määrin mukana, mutta Audi-casessa päädyimme mahdollisimman simppeliin ratkaisuun. 

Ajatuksena oli rakentaa runko uretaanivaahdosta ja solumuovista (Finnfoamista tai vastaavista levyistä). Seuraavaksi piti päällystää runko savella ja viimeistellä kipsillä mikäli tarpeen.

Solumuovin työstö oli alussa vähän haparoivaa, mutta homma lähti rullaamaan koko ajan paremmin kun taidot ja työkalut kehittyivät.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_01.jpg)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_1.jpg)

Leikkasimme palat sahalla ja kuumalankaleikkurilla. Palat kiinnitettiin yhteen uretaanivaahdolla ja ruuveilla.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_4.jpg)

Kuumalankaleikkurin virtalähde katkaisi virrat parin minuutin välein joten jälki oli parhaimmillaanin aika rosoista. Suraavaa kertaa varten pitää hankkia kunnon virtalähde. Lisäksi sulavan solumuovin käry piinaa vieläkin mieltä ja oli todennäköisesti erittäin epäterveellistä joten suosittelen tuuletusta.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_3.jpg)

Rungon mittasuhteet ja symmetrian saimme kohdilleen (ainakin suunnilleen) pahvisten profiilipalojen ja tulostettujen kuvien avulla. Symmetrian saavuttaminen oli kieltämättä aika haasteellista, varsinkin kun yleensä toinen tyyppi teki oikeaa ja toinen vasenta puolta samanaikaisesti.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_7.jpg)
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_8.jpg)

Foam-runko hiottuna hiekkapaperilla ja viilalla alkoi muistuttaa jo hieman Audia, tosin se muistutti vahvasti myös Mustangia jostain syystä.
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_10.jpg)

Onneksi muistimme ottaa huomioon imureiät heti alussa. Jälkikäteen niiden tekeminen olisi ollut erittäin hankalaa. Käytimme mehupillejä ja rautalankaa kanavien muodostamiseen. Reikien poraamiseen piti tehdä itse terä koska ei löytynyt valmiiksi yhtään pitkää poranterää. Kuvasta ei näy kunnolla huikean tuotekehittelyn tuloksena syntynyt kärki joka leikkaisi vaikka betonia. 

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_11.jpg)
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_12.jpg)

Muotin runko piti alkuperäisen suunnitelman mukaan peittää kokonaan savella, mutta sen kanssa kävi köpelösti. Käytimme kahta eri savilaatua joista kumpikin kuivui ilman uunia. Toisen laadun kuivuminen oli liian nopeaa ja se lohkeili kokonaan irti rungosta.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_14.jpg)

Kirosimme ilmassa kuivuvan saven materiaalina alimpaan helvetiin ja siirryimme suoraan kipsivaiheeseen.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_26.jpg)

Kipsi oli ristiriitaisia tuntemuksia aiheuttanut materiaali. Toisaalta sitä oli helppo ja mukava työstää, mutta toisaalta tuntui ettei "lisäys, hionta, lisäys-hionta" -sykli lopu koskaan.
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: joseki - 08.09.14 - klo: 19.19
Proof of consept protoja

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_31.jpg)

Laitteiston suhteen olemme yrittäneet saada suuret linjat kohdalleen mahdollisimman nopeasti, välittämättä pienistä virheistä tai ongelmista. Alussa vedimme kaiken uusiksi jos homma ei toiminut tarpeesi hyvin, ja tätä jatkui kunnes saimme kasaan systeemin joka oli mielestämme tarpeeksi hyvä. Sen jälkeen muutimme kehitystavan toiseen äärilaitaan, siirryimme muuttamaan yhtä pientä asiaa kerrallaan ja testaamaan muutoksen vaikutukset ennen seuraavaa muokausta. Silti olemme joutuneet usein palaamaan monta steppiä taaksepäin ja rumbaa on pyöritetty jo liiankin kanssa. Vaikka muutos-testaus-korjaus sykliin on päässyt jo vähän leipiintymään, uskon sen olevan silti hyvä tapa kehittää pieniäkin projekteja. Ja ettei nyt menisi jeesusteluksi niin välillä innostumme tekemään kolme muutosta kerralla ja sitten ihmettelemme mikä niistä oikeastaan vaikutti mihinkin.

Lämmitykseen pohdimme aluksi mm. vastuksin varustettua laatikkoa joka käännettäisiin saranoilla muovin päälle. Muitakin ideoita syntyi vino pino, mutta loppujen lopuksi valitsimme mielestämme yksinkertaisimman toteuttaa. Teimme kakkoskakkosista ja kovalevyistä ylöspäin levenevän laatikon jonka vuorasimme foliolla ja pohjalle asetimme pari terassilämmitintä. Muovi tulee kehikossa laatikon päälle josta se siirretään muotin päälle muovattavaksi kunhan se on tarpeeksi ensin paistunut.

Laatikko oli helppo toteuttaa ja lämmitystehokin on ihan kelvollinen. Lisätehoa saimme lisäämällä lämmittimiä laatikon pohjalle. Kokeilimme myös kattoa laatikolle, mutta se sai muovin lämpenemään liian nopeasti. Olemme hakeneet lämmityksen tasaisuutta muuttamalla lämmittimien kulmia ja paikkoja sekä erilaisin heijastimin ja haemme edelleen optimaalista komboa. Lämmittämiseen liittyy myös pieni, mutta kiusallinen ongelma jota emme ole saaneet ratkaistua. Jos käytetään kirkasta muovia jossa ei voi olla suojakalvoja, miten mitata muovin lämpötila luotettavasti? Olemme kokeilleet infrapunamittarilla, mutta nykyään luotamme enemmän visuaaliseen havainnointiin. Eli kun muovi roikkuu tarpeeksi niin se on valmis.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_30.jpg)

Kehikko

Muovikehikko on projektin ysinkertaisin osa jonka ainoa haaste on ollut riittävä jäykkyys. Kehikko vääntyy yllättävän paljon painettaessa muovia muotin päälle. Olemme tehneet kehikon alaosan mdf-levystä ja yläosa on kulmaraudoin vahvistettua kakkoskakkosta. Puolet on kiinnitetty toisiinsa pultein/mutterein ja osien välissä on liimattuja kumillevyjä tuomassa pitoa/tiiviyttä muoviin. Olemme jo suunnitelleet uuden version kehikosta ja toteutamme sen kunhan kiireellisemmät asiat on saatu valmiiksi.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_200.jpg)

Imupöytä

Imupöydässä on yli 1400 käsin porattua reikää ja se on periaatteessa todella yksinkertainen rakenteellisesti. Laatikko on tehty 20mm levyistä siten, että sisällä oleva ilmatila on mahdollisimman pieni. Vakuumilaitteiston putki on liitetty laatikkoon alapuolelta ja sekä putki, että muutkin liitokset on tiivistetty Sikaflexillä. Laatikon päällä on tiivistenauhaa pari kierrosta jotta muovikehikon ja imupöydän väli olisi mahdollisimman tiivis.


(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_201.jpg)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_203.jpg)
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: joseki - 08.09.14 - klo: 19.25
Tarpeeksi voimakkaan vakuumin luominen tarpeeksi nopeasti on luonnollisesti onnistuneen muovauksen tärkeimpiä vaatimuksia. Ensimmäisessä versiossa käytimme yhtä imuria, seuraavaksi siirryimme tuplaimureihin ja nyt viimeisimmässä versiossa käytämme kompressoria joka on "käännetty" imemään ilmaa paineen tuottamisen sijaan. Laitteisto ei ehkä voita design-palkintoja, mutta se toimii mainiosti.

Ensimmäisen imurin löysimme Ekotorilta kympillä. Sen teho ei aivan riittänyt joten "lainasimme" tallin omistajan Kärcheriä pariksi. "Akimbona" imurit tuottivat kohtuullista jälkeä, mutta emme olleet riittävän vakuuttuneita systeemin toimivuuteen joten uhrasimme rakkaan Herkules-kompressorin projektille.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_29.jpg)

Kompressorin virittely projektiin on ollut sen verran härskiä väärinkäyttöä, että en avaa sitä muuta kuin kuvien muodossa.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_34.jpg)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_35.jpg)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_36.jpg)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_37.jpg)

Sugru on kyllä mahtava keksintö. Mikäli nippusiteet ja jesari pettävät, homman hoitaa mainio kumimössö.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_82.jpg)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_83.jpg)
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: Andrimus - 08.09.14 - klo: 19.36
Aikas komia on poikien leikkipaikka :grin:
Tuosta kortin formatoinista. Ne kuvat saa takaisin erinnäköisillä ohjelmilla. Kunhan siihen ei ole kuvattu päälle mitään sen jälkeen. Liikkeet tekee sitä palautus hommaa n. Parilla kympillä.
Sandiskin oma ohjelma toimii yleensä todella hyvin.
No ei nuo kännykkä kuvatkaan nyt ihan potaskaa ole :tongue:
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: joseki - 08.09.14 - klo: 19.50
Luonnollisesti olen kuvannut kortille formatoinnin jälkeen pari tuhatta huikeaa kissakuvaa ja ennen näkemättömiä auringonlaskuspektaakkeleita joten kyllä ne taitavat olla iäksi kadonneita valitettavasti.  :cry:
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: joseki - 08.09.14 - klo: 19.53
Siirryttyämme kompressorin tuottamaan vakuumiin, kävi pelkomme muotin kestävyydestä valitettavasti toteen. Vakuumi murskasi aika pahasti muottia ja parin korjauskierroksen jälkeen päätimme tehdä uuden version jostain jämäkämmästä materiaalista. Pyörittelimme eri vaihtoehtoja kunnes tulimme siihen tulokseen, että lisätään haastetta hommaan ja tehdään muotti betonista.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_51.jpg)

Valumuotin saimme tehtyä vanhalla muotilla tehdyistä testikoreista. Muovi niitattiin kiinni hätäisesti kyhättyyn laatikkoon ja toiselle puolelle paljon uretaania tukevoittamaan rakennelmaa. Tässä vaiheessa päätimme myös lisätä detaljeja muottiin, lähinnä konepeltiin erilaisia ilmanottoaukkoja.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_50.jpg)

Jotta saimme tilavuutta pienennettyä, teimme uretaanista sisäpuolelle pienemmän "muotin".

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_40.jpg)

Tuhlattuamme purkkitolkulla uretaania, kävimme toimeen ja holautimme 60kg betonia valumuottiin. Betoni nosti tilavuuden pienentäjää aika voimakkaasti ja tässä kohdin myös muotin imuaukkojen muoviputket siirtyivät pois paikoiltaan.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_42.jpg)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_52.jpg)

Valujäljestä tuli ihan kelvollista, ainoastaan astinlaudat jäivät liian ohuiksi ja jouduimme leikkaamaan ne kokonaan pois. Samalla karsimme muovin venymisestä aiheutuneet pahkurat ja lisäsimme vähän vielä betonia kohtiin joiden arvelimme jääneen ohuiksi. Luonnollisesti muotti tipahti kerran käsistä joten paikkailimme samalla myös ko. tapaturman jälkiä. Saavutimme kohtuullisen hyvin tavoitteena olleen puolentoista sentin keskimääräisen seinämäpaksuuden (poikkeuksena lokasuojien 3cm).

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_47.jpg)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_48.jpg)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_49.jpg)

Muotin sisään pursotimme uretaania ilmatilan minimoimiseksi ja jätimme imureikien ohjureina toimineet mehupillit paikoilleen. Suljimme muotin alaosan levyllä johon tuli muutama reikä imukanavia varten. Kanavat jouduimme poraamaan muotista läpi, mutta se ei onneksi ollut älyttömän vaativa operaatio puutteellisista työkaluista huolimatta.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_55.jpg)

Betonimuotin viimeistelyyn meni aikaa ihan tolkuttomasti. Pääsimme taas lempipuuhaamme levittämään ja hiomaan kipsiä.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_57.jpg)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_67.jpg)

Loputtoman hiomisen jälkeen maalasimme muotin vielä hiontamaalilla ja hioimme viimeisen kerran...toivottavasti.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_74.jpg)

Muotin teko oli hiomista lukuunottamatta hauskaa puuhaa, mutta enää en tekisi muottia betonista. Pelkästään paino aiheuttaa älyttömästi lisätyötä, eikä timanttilaikalla saa meidän taidoilla hionovaraista jälkeä aikaiseksi.
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: joseki - 08.09.14 - klo: 19.54
Teimme parit testit ennen kuin pilasimme yhtään onnistunutta koria

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_76.jpg)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_92.jpg)

Testeistä rohkaistuneina siirryimme maalaaman ensimmäistä onnistunutta koria ja epäonnistuimme täysin. Emme päässeet maaliin saakka sillä tarroissa käytetty muste levisi maskausnesteen vaikutuksesta ja viimeistelimme tuhon pyyhkimällä levinneet musteet asetonilla. Eli PETG ei kestä asetonia vaikka se muita kemikaaleja aika hyvin kestääkin.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_87.jpg)
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: joseki - 08.09.14 - klo: 19.55
Ensimmäinen maalaus on luonnollisesti tehdasvärityksen mukainen. Päätimme maalata mustat taustat etumaskiin ja muutaman ilmanottoaukon. Maalasimme myös konepellin ja c-pilareiden raidat mikä oli näin jälkikäteen ajatellen erittäin typerä ajatus. Raitojen tekeminen teipillä on älyttömästi helpompaa.

Käytimme sekä nestemaskia, että teippiä ja pakko myöntää, että teipin käytössä olisi pitänyt olla huolellisempi. ikkunoiden rajat tuli hutaistua kiireessä ja huonon työjäljen korjaaminen on helpoimmillaankin erittäin haastavaa. Kiire on toisaalta ihan ymmärrettävää sillä vuoden tahkottuamme laitteiston kanssa, ei valmista koria olisi millään malttanut odottaa.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_90.jpg)

Ostimme laatikollisen spray-maaleja ensimmäsiin testikoreihin, mutta jatkossa käytämme ruiskua. Korin maalaamiseen meni noin 2 pulloa keltaista, 2,5 pulloa valkoista, yksi pullo mustaa ja vähän punaista sekä harmaata. Valkoista olisi pitänyt laittaa vieläin reilummin, sen hyvä peittävyys vähän hämäsi heikossa valaistuksessa.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_93.jpg)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_94.jpg)

Epäonnistuneet raidat korjattiin ensin sähköteipillä, mutta myöhemmin raitoihin käytettiin säänkestävää tarraa.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_99.jpg)
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: tonza81 - 08.09.14 - klo: 19.58
Kyllä on jäätävää settiä!!!!!
Ei voi ku hattua nostaa!!!!!!

ROK :cool:
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: joseki - 08.09.14 - klo: 19.59
Päätimme säästää ja tulostaa tarrat kotitulostimella. Tulos oli katastrofaalinen monessakin mielessä. Tarrojen leikkaus ja liimaus oli tuskallisen työlästä, musteet levisivät ja jälki oli aika vaisua muutoinkin.
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_86.jpg)

Onneksi pyörsimme päätöksemme olla käyttämättä ammattilaisia apuna ja teimme yhteistyössä hannulat.com:in kanssa hyvin onnistuneet tarrat. Ero kunnon painojäljen ja kovaan kulutukseen tarkoitetun materiaalin sekä kotitulosteen välillä on aika huikea. Kotitulosteita varten piirtämämme maskit ja detaljit kävivät sellaisenaan, mutta kaikki sponssitarrat ja raidat piirrettiin uudestaan ja hyvä niin. Tarrat saatiin myös muotoon leikattuina mikä tietysti helpotti asioita enemmän kuin kehtaan myöntää.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_104.jpg)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_108.jpg)

Tarrat herättivät auton aika lailla henkiin ja viimeinen silaus oli takasiipi sekä detaljit. Tässä kohtaa vähän harmitti, ettei käyttämämme kori ollut suinkaan parhaiten onnistunut yksilö, mutta positiivisena puolena on luonnollisesti se, että jatkossa koreista saa hienompia jo sen vuoksi, että muovausjälki on paljon parempaa.

Siipi muotoiltiin samasta puolentoista millin PETG:stä kuin korikin ja sen teossa pyrimme materiaalin tehokkaaseen käyttöön ja helppoon kokoamiseen. Siiven palaset on liitetty toisiinsa popniitein.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_208.jpg)

Lisäsimme myös muutaman detaljin jotka mielestämme luovat Audille ominaista ilmettä. Lisäsimme lokasuojiin "ohjurit" ja leikkasimme osan ilmanottoaukoista auki jonka jälkeen liimasimme taustalle alumiiniverkot. Ilmanottoaukot palvelevat ulkonäön lisäksi myös oikeasti ilmanottoaukkoina ja saatamme tehdä niitä vielä lisääkin.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_114.jpg)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_116.jpg)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/rc_audi_project_207.jpg)

Jatkossa myös tarrasettiin on lisätty muutama detalji, mutta niistä ei valitettavasti ole vielä kuvia jaettavaksi.

Kaiken koheltamisen jälkeen lopputuloksesta tuli sen verran tyydyttävä, etttä välillä epätoivoinenkin urakka tuntuu kaiken koetun arvoiselta.


Valmis kori.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/audis1_valmis_2.jpg)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/11161785/audis1/audis1_valmis_5.jpg)
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: joseki - 08.09.14 - klo: 20.00
Kiitos tonza!
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: Testikuski - 08.09.14 - klo: 20.37
Mahtava projekti, kiitos kun toit julki.

Autosta vanteet hieman enemmän ulospäin niin on huippu siisti.
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: Andrimus - 08.09.14 - klo: 20.52
Mahtava projekti, kiitos kun toit julki.

Autosta vanteet hieman enemmän ulospäin niin on huippu siisti.
Mietin samaa.. Leveämmät tassut olis kruunu tuohon.
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: Pazuu - 08.09.14 - klo: 21.26
Onkos tuo mille alustalle tehty?
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: P.R - 08.09.14 - klo: 21.28
Asiallinen projektikertomus ja TOOOODELLA hienoa työtä!
Urkkikori on vaan niin nätti :azn:
Tuosta nyt vaan tekemään sarjatuotantona kohtuullista korvausta vastaan,moni varmaan haluis tuollasen :cool:
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: thomsva - 08.09.14 - klo: 21.51
Wau, hieno projekti!!!!
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: nassikka10 - 08.09.14 - klo: 22.38
Todella upeaa jälkeä! Kiitos kun jaoit meidän kanssa koko projektin vaiheet.
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: joseki - 08.09.14 - klo: 22.54
Kiitos kehuista.

Kuvissa näkyvä auto on Smartech Thunderboltin alustalla. Kori ei ole kaikissa kuvissa ihan oikeassa kohdassa johtuen koripostien väliaikaisesta kiinnitysestä. Hyvä puoli väljyydessä on se, että mahtuu vähän leveämpikin auto alle, esim. Nutech ja Redcatin Rampage ovat sen verran leveitä, että täyttävät lokasuojat juuri sopivasti.

Smartechin akseliväli on 520mm ja kuten kuvista näkee, on se aika lailla minimimitta. Eli pidempi akseliväli on ok mutta lyhyemmän kanssa voi tulla ongelmia.

Mikäli kiinnostusta löytyy niin toki teemme noita koreja muillekin vaikka varsinaiseen sarjatuotantoon asti ei taida riittää resursseja.
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: nani - 09.09.14 - klo: 05.54
Siistiä jälkeä missäs hinnoissa korit liikkuvat
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: Lehtibakka - 09.09.14 - klo: 07.26
Herranjestas.

Tämä oli parasta mitä foorumilta olen pitkään aikaan lueskellut!!! Todella hienoa työtä!!
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: quazster - 09.09.14 - klo: 14.35
Lainaus
Tämä oli parasta mitä foorumilta olen pitkään aikaan lueskellut!!! Todella hienoa työtä!!

Kyllä!

Vinkiksi, jos tarrat tekee värilaserilla niin kotonakin saa vedenpitävää ja ihan passein näköistä lopputulosta (ainakin minun käyttämillä materiaaleilla).
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: Ilari58 - 09.09.14 - klo: 15.33
Ihan älyttömän hieno! Jos olis 1:5 auto niin ei vois olla hommaamatta tollasta. Vieläkun teet hienon rallipätkä videon tuosta  :cool: Näille projekteille voisi olla ihan oma aihe alueensa, tosi mukava näitä aina lueskella ja sit myöhemmin itkeä miksei itse voi osata  :grin:
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: ylikar-h - 09.09.14 - klo: 17.19
Jep..ei voi muutakuin ihmetellä ja taas ihmetellä ja jos myyntiin tulee "kohtuullisella hinnalla", niin heti lähtee tilaus.
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: Grinder083 - 09.09.14 - klo: 18.51
Wauuu ! ONNEKSI Löytyy Vielä ihmisiä Jotka oikeasti toteuttaa itseänsä, jotta saavat mitä haluavat  :azn: jOO...ei voi kun Nostaa kaksin käsin hattua ja Kyllä Pitänee Omaan MCD RVV4 saada kanssa Audin Koppa Jos vain tulee tuotantoon harrastelijoille Kohtuullisella Hinnalla  :wink: :wink: Kyllähän 4-vetosessa Ralli Mcd:ees Oikea Kori pitää olla   :cool:
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: hana79 - 09.09.14 - klo: 20.29
Siis todella hieno. Tälläsiä rojekteja on kiva katella ja lukea.
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: kenblock - 10.09.14 - klo: 10.01
Ei voi gyl muut sannoo, et oha muute hiano AUDI, tos o menny tunttei ja taas tunttei ku to muoti ootta teheny, hattua pakko nostta teil
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: jerzirccar1 - 10.09.14 - klo: 12.01
Gyl o rojekt kohila :laugh:
Mä digga hiano gori gyl jäbä duunannu hei :tongue:
Jerzi
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: joseki - 11.09.14 - klo: 00.15
Tässähän raavas mies punastuu kaikista positiivisista kommenteista.

Saatiin tarravelhon kanssa luotua vähän lisää detaljeja uusien tarrojen muodossa, mm. takaosan tuulettimet, rekisterikilpi, korisokat ja korjatut numeroläpyskät. Laitan kuvia kunhan saamme toisen korin valmiiksi.

Toisen projektilaisen korin muovaus onnistui paremmin kuin omani joka oli aiemman vakuumilaitteistoversion lopputulos ja tällä kertaa ei tarvitse peitellä teipeillä maalausvirheitä koska minä en maalannut koria.
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: Racinwhitbaja - 11.09.14 - klo: 16.30
Kyllä on komea projekti teillä menossa! Miten monta koria pystytte tekemään jos vaikka yhden itellekkin sais ostettua?
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: ylikar-h - 11.09.14 - klo: 17.27
Kyllä on komea projekti teillä menossa! Miten monta koria pystytte tekemään jos vaikka yhden itellekkin sais ostettua?

Yksi on jo tulossa.. :cool:
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: joseki - 11.09.14 - klo: 21.32
Viisi uutta koria joista ei ole yhtään varausta olisi työn alla ja ne voidaan myydä kaikki. En uskalla luvata aikataulusta mitään etten joudu pakittelemaan sanomisissani, mutta loputkin materiaalit saadaan ensi viikon alussa, eikä itse muovaukseen mene kauaa siiven tekoa lukuunottamatta. Voin laittaa vaikka tänne viestiä heti kun on valmista ja lisätietoja saa vaikka yv:llä.

Kyllä on komea projekti teillä menossa! Miten monta koria pystytte tekemään jos vaikka yhden itellekkin sais ostettua?
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: Jeremiaz - 13.09.14 - klo: 15.45
Mahtava projekti! Hienoa ja vaativaa työtä ootte tehneet, tuohon ei monella taidot ja hermot riitä. Kuten oon autohommissa huomannut niin se kittien ja kuidun yms hiominen on ihan maailmanlopun hommaa, tuntuu ettei se lopu koskaan :) itse haaveilen löytäväni jostain 1/8 skaalan rallikopan nitroautolle jonka juuri hommasin, mutta tuo alustan mittasuhdeongelma taitaa torpata haaveen. Joku b-ryhmän kori tai vielä vanhemman escortin tms kori olis niin mainio saada mutta akselivälin lyhyys ja raideleveys ei taida sopia alkuunkaan. Starletin tai vastaavan pikkukoppiaisen kori voisi olla lähellä mutta niitä tuskin saa mistään. Tsemppiä projektiin ja hatunnosto teille uurastuksesta :)
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: NJ - 15.09.14 - klo: 11.28
Noissa korihommissa on pahuksen kova työ. Hyvän näköistä saitte aikaan.
Älkää kuitenkaan oikeasti ajako tuolla viimeistellyllä PETG korilla, yksi kaato saattaa riittää ja säpäleet lentää! Ajokori pitäisi olla Lexania tai ehkä ABS:ää. PETG:llä on outo taipumus olla sekä sitkeää ja taipuisaa että iskusta sirpaloituvaa samaan aikaan. Vielä jos korin maalaa spraymaalilla, ominaisuus pahenee entisestään. Vesiohenteinen maali kynäruiskulla ohuelti maalattuna on kokemani perusteella paras vaihtoehto jos ei halua tuota harmillista ominaisuutta korostaa entisestään. Lexan olisi loistomatsku mutta autotalliolosuhteissa vaikuttaa olevan todella haastava... been there, done that... tsemppiä.

-Niki-
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: joseki - 15.09.14 - klo: 16.39
Kiitos Niki vinkistä, pitääkin tutkia tuota kestävyysasiaa, korit on kuitenkin suunniteltu ajettaviksi eikä pelkästään hyllyn päälle.
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: simplicitas - 16.09.14 - klo: 08.01
Pitääpä itsekin tulla kommentoimaan, kun olen yksi näistä "propellihatuista" projektin takana. PETG ei itsessään ole iskusta sirpaloituvaa, mutta tosiaan väärällä maalilla tuo iskunkestävyys ilmeisesti laskee merkittävästi ja siihen vaikuttaa eniten maalin sideaine, mutta ei niinkään maalin liuotin. (Tämä tieto ihan valmistajalta). Kemikaalinkestävyys on PETG:llä kuitenkin huomattavasti parempi kuin PC:lla (Lexan). Jos maalamatonkin PETG kori on sirpaloitunut jollakulla käytössä, niin silloin sitä on todennäköisesti lämmitetty liikaa (>160C) muovauksen yhteydessä. Maalaamattomia koreja mitä olemme testailleet emme kyllä ole rikki saaneet, pitääpä testailla jollain maalatullakin, mikä sen kestävyys sitten on meidän käyttämillämme maaleilla. Pitää löytää joku hyvä maali joka ei tuota heikennä. PC-muoviakin tullaan kyllä varmasti jossain vaiheessa kokeilemaan, se vain ei ole yhtä mukavasti muovautuvaa kuin PETG ja hieman arvelluttaa joidenkin detailien kohdalla tuleeko ne yhtä hyvin näkyviin lexanilla.
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: IIVONEN - 16.09.14 - klo: 08.57
Onko tuo PETG ns. pullomuovi ?  Jos se on sitä niin  1:5 cross autoissa on tehty paljon koreja siitä aineesta.
Esim.  WW kupla luokkaan ollaan valmistettu niitä.   Kaikki korit  ovat olleet erittäin heikkoja kolari ja ulosajo tilanteissa. Esim. mulla kaatuminen hyppyrissä merkitsi koko korin hajoamista ihan palasiksi. Lisäksi retro racing aikanaa valmisti 1/10 auton koreja  ko. aineesta   ja pienikin kolari hajoitti  korin. Vaikka korit maalattiin vesiliukosilla maaleilla valmistajan ohjeiden mukaaan.
Kyllä se Leksan on paremi aines koreihin.  Kuplan korin tekijä joutui omiin  laitteisiin lisäämään tehoa jo alkoi leksan taipumaan oikeaan muotoon. Nyt ollaan ajettu jo useampi kisa ja kori on vielä loisto kunnossa.
Jos olette tekemisissä mullomuovin kanssa niin suosittelen sen unohtmista ja  uhratkaa vähän enemmän aikaa Leksanin kanssa toimimiseen.   Se takaa hyvän mielen audin korin käyttäjälle.  Korin ostamisesta kiinnostunut omaan MCD X4 rata autoon.
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: simplicitas - 16.09.14 - klo: 09.56
Ilman muuta asia on niin, että emme koreja myy ellemme voi olla varmoja niiden kestävyydestä. Jos se tarkoittaa sitä, että ne pitää tehdä PC:sta niin sitten ainakin yritämme. Mutta kuten sanottu, se että onko maalit vesiohenteisia, ei vielä takaa niiden soveltumista PETG:n maalaamiseen. Teemme nyt vähän testejä ja katsotaan mihin päädymme :).
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: Majuri - 16.09.14 - klo: 16.56
Koreja tehneenä vähän valaisua ainesvalintaan.
Kuten Iivonen mainitsi niin aikaisemmat PetG-korit eivät kestäneet kovinkaan hyvin iskuja.
Nykyiset PC-muoviset kestävät vaikka tankilla yli ajon.
Omakin kuplan kori saanut kaatoja ja heittoja yllinkyllin, mutta eipä ole hajonnut.
Ainoa harmi oli muovilaadun vaihdossa lämpötilan nosto, pettihän muovautuu
n 80 asteessa jo tosi hyvin mutta pc vaatii 130- 140 astetta joka ei onnistu kaikilla laitteilla.

Kuplan korin kestotestikin oli jossakin , koria hakattiin rimalla oikein olan takaa,
mitä en olisi tehnyt pettikorille.

Suosittelen muovin vaihtoa PC:hen jos teet Audeja ajoon
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: simplicitas - 17.09.14 - klo: 10.30
Kiitos vinkeistä herra Majuri :). Joo, mitä eilen testasimme tuota PETG koria, niin kyllä materiaali menee vaihtoon. Omituista, että sen päälle voi melkein astua sen hajoamatta, mutta jos kopautat (okei, aika kovaa löin 2x4 patiskalla) sitä niin se räsähtää palasiksi. Muovivalmistajien iskusitkeyskokeiden mukaan tuon pitäisi kuitenkin kestää melkein yhtä hyvin kuin PC:n. Meidän muovauksestakaan tuo ei johdu, sillä saimme hajotettua myös muovaamattoman levyn palan.

Ainakin meidän käyttämän PETG:n muovauslämpötila on muuten ollut korkeampi kuin mainitsemasi 80C, ollaan jollain 140 asteisena muovattu kun suositus levyyn printattuna on 120C-150C. Uskon että PC kyllä meidän laitteilla menee, mutta on tällä hetkellä pieniä tiiveysmurheita muovikehikon kanssa ja se pitää tehdä uusiksi. Palaamme asiaan kun tuollainen murhe on korjattu.

Positiivisena uutisena tarravelho toi meille eilen uusia tarrasettejä, joissa aiemmin puuttuneita detaljeja ja muutama virhe korjattu. Jahka saamme kestäviä koreja aikaiseksi, niin on luvassa taas enemmän infoa kuvien kanssa. Olemassa olevat PETG korit menevät nyt omaan käytöön. Uskomme  niiden kestävän kuitenkin nättiä ajoa kovalla pinnalla :)
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: Majuri - 17.09.14 - klo: 21.20
Tuohon lämpötilaan vielä,itse mitannut levyn lämmön suoraan levystä ja todennut että n 80 on ihan ok ja muovautuminen ollut hyvä.
Jos teillä oli lämpö n 140 niin epäilen että yksi kestoon vaikuttava tekijä on jo muovin lasittuminen jolloin se kestää tasaista vääntöä mutta ei minkäänlaista iskua

Mutta palaillaan asiaan

Laita vaikka yv:tä jos tulee mieleen  kysyttävää, autan minkä osaan ja voin
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: joseki - 18.09.14 - klo: 00.36
Kiitos Majuri hyvistä pointeista, veikkaan, etteivät meidän lämpötilat ehkä todellisuudessa eroa niin paljon toisistaan vaan syynä on enemmän se, ettemme saa mitattua luotettavasti lämpöä. Olemme käyttäneet halpaa infrapunamittaria mutta onko sinulla tai jollain muulla vinkkiä siitä, miten lämpötilan saisi mahdollisimman tarkasti mitattua, varsinkin niissä muoveissa joissa ei voi käyttää suojakalvoja?

Olemme etsineet sopivan lämpötilan ihan yritys- ja erehdystaktiikalla. Eli olemme pitäneet muovia paistumassa x minuuttia ja kokeilleet joko muovautuu (pilalle mennyttä muovia on kerääntynyt aika iso kasa). Kelloa ja venymän laajuutta tarkkailemalla olemme haarukoineet mielestämme optimin. Toki tämä taktiikka voi olla virhealtis mikäli olosuhteet muuttuvat, mutta emme ole täysin luottaneet mittarilukemaan muovin läpinäkyvyyden vuoksi.
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: joseki - 22.10.14 - klo: 23.28
Projekti on edelleen elossa ja hommat etenevät vaikka tänne emme ole mitään päivittäneetkään.

Olemme tehneet lämmityslaatikosta jo kaksikin uutta versiota ja nyt vaikuttaa aika hyvältä lämmöntuoton osalta. Myös kauan suunnitelmissa ollut muovikehikon uusi versio on valmis, mutta saimme sen verran monta "hyvää" ideaa, että taidamme tehdä sen vielä kertaalleen uusiksi.

Pakko myöntää, että on tuo polykarbonaatti aika hemmetin paljon kestävämpää tavaraa kuin PETG. Lujuustesteissä on saanut purkaa patoutunutta raivoa aika lailla kyllästymiseen asti.

Tällä hetkellä muokkaamme laitteistoa vähän kompaktimpaan tilaan samalla kun käännämme lämmityksen todennäköisesti yläpuoliseksi, laitan lisää päivitystä kuvien kera kunhan saamme jotain esiteltävän arvoista.

p.s. Tarrojen tekijä mahdutti korin Bajan ympärille joten näköjään pidemmätkin akselivälit toimivat kelvollisesti, yritän saada siitä kuvan jaettavaksi.
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: joseki - 15.01.15 - klo: 22.45
Pitkästä hiljaiselosta huolimatta, olemme tasaisesti vieneet Audi-projektia eteenpäin. Olemme rakentaneet käytännössä koko vakuumimuokkaussysteemin uusiksi jotta saamme polykarbonaatin muokkaukseen tarvittavan lämpötilan ja vakuumin muodostettua. Samalla olemme parantaneet muitakin osa-alueita aika reippaasti. Esimerkiksi muovin kokoa on kasvatettu ja nyt koko systeemi on yhdessä "tornissa" aiempien erillisten laatikoiden sijaan.

Tänään saimme vihdoin ensimmäiset rohkaisevat tulokset uusitulla vakuumilaitteistolla ja polykarbonaatilla.
Vieläkään emme onnistuneet täydellisesti, mutta saimme suurimman ongelman, eli riittävän lämmöntuoton ratkaistua. Puuttuva palanen oli Ikeasta ostettu rullaverho jonka toiselle puolelle liimasimme foliota :)
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: simplicitas - 01.10.15 - klo: 08.24
Alkaa näemmä olla niin paljon aikaa kun tänne on viimeksi kirjoiteltu, että foorumikin ehdottelee jo uuden aiheen aloitusta ennemmin :D. Myönnetään, että tässä on kestänyt vähän pitkään, lähinnä tekijöiden ajanpuutteen vuoksi. Olemme uudistaneet laitteistoa aika paljon, ja itseasiassa vanhasta systeemistä taitaa olla jäljellä vain muotti ja vakuumisäiliö. Olemme tosin lisänneet vakuumin tilavuuttakin muutamalla kymmenellä litralla. Haluan myös kiittää Majuria vinkeistä :)

Nyt kuitenkin alamme melko tasaisesti onnistua noiden PC-muovisten Audien kanssa. Materiaalina tosiaan on 1.5mm polykarbonaatti. Omaan käyttöön olemme tehneet pari ajokoria jo vähän aiemmin ja Käytännön kokemukset korien kestävyydestä ovat kyllä mainioita. Ei tuota PC muovista olla rikki saatu, vaikka itsekin ajoin nokka edellä metrin syvyiseen ojaan...  Joseki toivottavasti tulee laittamaan tänne vähän jotain kuviakin projektista jos suinkin ehtii.

Edit: yksi kuva lisätty. Käsittääkseni Lehtibakkan vanha Nutech saa tästä alleen MCD XS-5 renkaat ja päälleen Audin Korin
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: pitsinki - 01.10.15 - klo: 23.19
Hyvän näköistä jälkeä olette saaneet aikaiseksi.
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: Pazuu - 02.10.15 - klo: 07.39
Hienoa et homma jatkuu, harmi vaan kun korin skaala ei enään sovi omaan autoon.
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: Lehtibakka - 02.10.15 - klo: 20.58
Katos vaan. Nuudeli saa korin mukana uuden elämän. Todella hienolta näyttää korit.
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: pkr - 10.05.16 - klo: 21.33
(http://i1276.photobucket.com/albums/y467/pkrkuvat/quattro/WP_20160510_001_zps7hdyuwqa.jpg) (http://s1276.photobucket.com/user/pkrkuvat/media/quattro/WP_20160510_001_zps7hdyuwqa.jpg.html)
siinä olisi oma versio. pientä viimeistelyä pitää tehdä vielä ennen ajoja.
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: mylperi - 10.05.16 - klo: 21.52
Wautsi!
Nähdäänkö tämä MyllyRacessa 14.5.?
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: pkr - 10.05.16 - klo: 22.09
Juu siellä tällä olisi tarkoitus ajaa.
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: Fire Wheels - 10.05.16 - klo: 22.22
Tulipas siitä räheen näkönen :azn:
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: Lehtibakka - 11.05.16 - klo: 07.58
Tuo on jo niin hieno että eihän sillä kehtaa racea ajaa. Mikä runko löytyy korin alta?
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: pkr - 11.05.16 - klo: 09.30
X1 pohjalevylle tehty. Lisäksi on selitetty losin minin osia.
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: simplicitas - 13.05.16 - klo: 09.37
Hyvin onnistunut kyllä :). Sääli, etten ehkä ehdi Myllyyn tuota katsomaan livenä, kun on asunnon remppaamista. Jos Myllyyn on tulossa joku, joka haluaisi tuollaisen Audin korin itselleenkin niin meillä taitaa 1 valmis kori löytyä (maalaamaton toki). Tarrasarjojakin (Monte Carlo) löytyy.

Tosiaan, kuten taisin sulle aiemmin vinkatakin, mustalla jesarilla saa hyvin ja halvalla feikattua nuo kaikki ilmanotot yms.
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: Ever - 15.05.16 - klo: 08.25
Audi in action https://www.youtube.com/watch?v=0I326X8qY7c (https://www.youtube.com/watch?v=0I326X8qY7c)
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: simplicitas - 15.05.16 - klo: 08.41
Audi in action https://www.youtube.com/watch?v=0I326X8qY7c (https://www.youtube.com/watch?v=0I326X8qY7c)

Kiitos tästä :). Hyvältä näytti meno, vaikka sää jälleen kerran oli mitä oli..
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: Lehtibakka - 15.05.16 - klo: 11.02
Siis tuo Audi on livenä vielä hienompi kuin kuvissa. On todella viimeistellyn näköinen, tehoa piisaa ja kuski ei hirveästi aristele käyttää tehoreserviä.

Mun mielestä tämä auto kuuluu yhteen niistä onnistuneista projekteista jotka on jaksettu tehdä kunnolla ja aikaa säästämättä.
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: simplicitas - 15.05.16 - klo: 20.15
Siis tuo Audi on livenä vielä hienompi kuin kuvissa. On todella viimeistellyn näköinen, tehoa piisaa ja kuski ei hirveästi aristele käyttää tehoreserviä.

Mun mielestä tämä auto kuuluu yhteen niistä onnistuneista projekteista jotka on jaksettu tehdä kunnolla ja aikaa säästämättä.

Uskon. Minusta on kiva nähdä, että näistä meidän tekeleistä ihmiset jaksaa väsätä hyvän näköisiä autoja. Petrille erityiskiitokset, kun olet jaksanut laittaa kuvia jo projektin aikana (minulle ainakin). Tässä tulee oikein hyvälle tuulelle :). Olikos Myllyssä muita Audeja, vai vieläkö ovat projektiasteella?
Otsikko: Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
Kirjoitti: pkr - 15.05.16 - klo: 22.03
hieno video hyvästä taistelusta.  muutaman pikku yksityiskohdan olisin halunnut tehdä vielä ajoihin, mutta valitetavasti aika loppui kesken.  ehkä ne on jo sitten seuraavissa ajoissa.

tässä olisi kuvaa miltä tuo Audi näyttää ilman koria.

(http://i1276.photobucket.com/albums/y467/pkrkuvat/quattro/WP_20160515_008_zpsetshopuz.jpg) (http://s1276.photobucket.com/user/pkrkuvat/media/quattro/WP_20160515_008_zpsetshopuz.jpg.html)