RC10.FI

Yleiset => Bensa-autot => Aiheen aloitti: IIVONEN - 23.10.14 - klo: 10.18

Otsikko: Large Scale off road ja Efra sääntömuutos ehdotukset
Kirjoitti: IIVONEN - 23.10.14 - klo: 10.18
Marraskuun alussa on Efran kokous. Tässä linkki  Large Scale osion uusiin sääntöehdotuksiin ja kisahakijat.
huomioitavaa: EM kisoja näyttää hakevan vain Fehring vuosille 2015 ja 2016.
                      Kaasarin airbox ehdotus mukana sääntö muutoksissa ja ääniraja tulee olemaan 81 desipeliä.
http://news.efra.ws/fileadmin/news/2014/10/Agenda%20Large%20Scale.pdf (http://news.efra.ws/fileadmin/news/2014/10/Agenda%20Large%20Scale.pdf)
Otsikko: Vs: Large Scale off road ja Efra sääntömuutos ehdotukset
Kirjoitti: 69sale - 23.10.14 - klo: 11.15
Voi voi kun tekisivät järkevät päätökset.. no eivät taida.. akk taas on vaan rahastaja...
Otsikko: Vs: Large Scale off road ja Efra sääntömuutos ehdotukset
Kirjoitti: Lehtibakka - 23.10.14 - klo: 11.21
Ei helvata. Kannattaa EM:iin lähtijöiden panostaa oikein vimosen päälle pakoputken äänen vaimennukseen. Jos nuo ehdotukset menee läpi niin airboxista tulee sellainen viritys että mieluummin laittaa äänenvaimentimen vaikka 3-kammioisen putken jatkoks kuin alkaa tuollaisia airboxeja vääntämään.

Toinen vaihtoehto olis käyttää kunnon 2-kammioista putkea ja hakea siihen todella hyvä vaimennin jatkoksi jolloin putkesta saa aivan varmasti riittävän hiljaisen. Todennäköisesti 2-kammioisella putkella sais enemmän tehoakin koneesta ulos kuin noilla 3-kammioisilla tehon tappajilla.
Otsikko: Vs: Large Scale off road ja Efra sääntömuutos ehdotukset
Kirjoitti: peto - 23.10.14 - klo: 17.39
Niin... Mullahan on autossa ollut jo EM-kisoista asti 4-kammioinen MCD putki, eipä ole merkittävästi tuokaan hiljaisempi!!!
Mutta tehollisesti ja ennenkaikkea vetoalueeltaan merkittävästi parempi, kuin tuo vakio 3-kammioinen.

-Pekka
Otsikko: Vs: Large Scale off road ja Efra sääntömuutos ehdotukset
Kirjoitti: Lehtibakka - 23.10.14 - klo: 18.08
Juu, tuo 4-kammioisuus onkin ainakin mua ihmetyttänyt kun ei sillä meluun ole kummoisempaa vaikutusta. Kunnon äänen vaimennin toimii kaikkein parhaiten melun alentamisessa.
Otsikko: Vs: Large Scale off road ja Efra sääntömuutos ehdotukset
Kirjoitti: 69sale - 23.10.14 - klo: 18.20
No äänet ovat kuulemma liian suuret.. jos point hittejä eli äänen mittauksia vähemmän kuin kymmenen saa olla desibelejä vaikka 122db..? Eli niille jotka saivat hittejä enemmän ja desibelit ylittyi sai rangaistuksen..? Tasa arvoista...? Ja kaiken tämän kukkuraksi äänentoisto kaiuttimet mittauspaikan vieressä joissa vaihevirhe... pohja äänet 71.3db jonka esitin paikan päällä Ianille joka ei ottanut asiaan noteerausta vaan oli kiire hakemaan kaljaa... mistä tiedän olin paikan päällä... ongelma on kuulemma ympäristö asioissa...? Kun kävin ws:ssä n.90m päässä radasta oli 2wd luokan erä käynnissä en kuulut autojen ääniä... meillä täällä suomessa ympäristö luvan äänen mittauksessa raja oli 100m päässä 65db ja 50m päässä 68db.. motocrossi pyöriä radalla 20kpl (jotka ovat äänekkäämpiä kuin nämä rc autot)ilman noiskillereitä... lukema oli 63.8db että sillee...