RC10.FI

Kilpailut => Kilpailijoiden kanava => Aiheen aloitti: JUkka-san - 04.01.15 - klo: 14.32

Otsikko: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: JUkka-san - 04.01.15 - klo: 14.32
...ajetaan M8-kisojen yhteydessä!

Tarkemmat säännöt julkaistaa myöhemmin, mutta lyhykäisyydessään auton mitat tulee olla vastaavat kuin M8-luokan säännöissä (mukaan lukien paino). Akkuina käytetään kovakuorisia, maksimissaan 4s-akkuja. Alkuerät ovat 5 minuuttia pitkiä, finaalit 10 min.
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: P.R - 04.01.15 - klo: 14.58
Jesh!
Tätä on jo odotettukin :azn:
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: duda - 04.01.15 - klo: 19.45
Jes! Hyvä homma! Toivottavasti saadaan homma pyörimään hyvin!
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: topcat - 04.01.15 - klo: 20.03
Todella hienoa! Mahtaako näihin kisoihin tarvita lisenssin?
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: micsa - 04.01.15 - klo: 20.08
Tästä aiheesta eilen SC-kisoissa oli keskustelua ja annoin itselleni kertoa, että jos M8e ajetaan M8 SM-kisojen täyteluokkana niin täyteluokan kaverit tarvii lisenssin siinä missä SM kuljettajatkin. Onks ny näin koska kuulostaa vähän typerältä.

Ja sitte joku aina haluaa muistuttaa kuinka se lisenssi ei mitään maksa harrastuksen kokonaiskustannuksissa niin aina se on kuitenkin joillekin kynnyskysymys. Kilpailutoimintaa aloitteleva luokka tarvii kaikki kaluston omaavat kuskit viivalle eikä alkuvaiheessa kannata osallistumiskynnystä kovin korkealle säänöillä laittaa.
Mutta polttiskuskit saa kisoihin hyviä mekaanikkoja patterikuskeista  :wink:

edit:typo
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: nikoprkl - 04.01.15 - klo: 20.56
Mieluummin maksan lisenssin ja pääsen ajamaan sarjan kisoja, kun ajan niitä SC-kisojen yhteydessä olevia kisoja, joita taisi viime kesänä olla lopulta yksi?

-Niko
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: micsa.fi - 04.01.15 - klo: 21.23
Jos lisenssi on oikeasti jollekin este osallistumiselle, niin sitten voi kurvailla Finnish Open-kerhokisoissa joita ajettaneen(?) myös ensi kesänä. Niin nitrolla kun sähköllä!
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: jerzirccar1 - 04.01.15 - klo: 22.34
Niin et voi lisenssiä ostaa ellet kuulu seuraan.
Eli jos mielii yksi m8e kisa ajaa niin pahimmillaan miltei 80e voi tulla ylimääräisiä kuluja.
Jerzi
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: uijui - 04.01.15 - klo: 22.54
Lisenssi tai ei niin parempi näin että pääsee ajamaan jos aika riittää
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: Lehtibakka - 05.01.15 - klo: 09.03
No tuo 80€ lisäkulu täysin turhan lisenssin ostamiseen karsii ainakin lajin kokeilijat tehokkaasti pois.

Itseäni ei ainakaan kiinnosta yhden kisan takia laittaa moista rahasummaa lisenssiin ja seuramaksuun. Pitänee katsella noita Finnish Open kisailuja jos niiden aikataulut natsais ensikokeilun merkeissä.
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: Bigbear - 05.01.15 - klo: 10.02
Hienoa, että kisoja tulee.

Pientä laskelmointia.

Auto+varusteet+varaosat+jne
Minimi 1000€
Jos ajetaan vuodessa vaikka 5 kisaa, joista 3 ulkopaikkakunnalla, niin kulut about
150-400€
jo pelkästään tuo tekee toistatuhatta euroa.

Onko 27€ lisenssi sitten liikaa?
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: jerzirccar1 - 05.01.15 - klo: 10.06
Sami.
Et voi ostaa lisenssiä jos et ole seuran jäsen..
Vai onko käytäntö muuttunut.
Jerzi
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: MiG-77 - 05.01.15 - klo: 10.09
Onko 27€ lisenssi sitten liikaa?

Niin, mitä minä olen ymmärtänyt niin tuo lisenssi rajoittaa enemmän niitä jotka olisivat osallistumassa kokeilumielessä vain yhteen kilpailuun. Sitä kun pitää kuitenkin maksaa se AKK alaisen seuran jäsenmaksukin jos ei ennestään kuuluu mihnkään seuraan. Eli tulee siitä se 67€ (40€ AKK jäsenmaksu + 27€ lisenssi) ihan turhaa maksua yhdelle kilpailulle.


Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: jon.lindgren - 05.01.15 - klo: 10.11
Tutustumislisenssi on ollut FTT:ssä käytössä. Kustannus / kisa taisi olla jotain 20€ eikä tarvitse olla jäsen missään seurassa.

Edit. 15€
http://rc10.fi/index.php?topic=88017.msg753583#msg753583 (http://rc10.fi/index.php?topic=88017.msg753583#msg753583)
Ei pitäisi olla mahdoton kustannus.
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: p-man - 05.01.15 - klo: 10.18
Sami.
Et voi ostaa lisenssiä jos et ole seuran jäsen..
Vai onko käytäntö muuttunut.
Jerzi

Luulis kaikkien rata-ajoa harrastavien kuuluvan johonkin seuraan.. Yleensä se jäsenmaksun saa takaisin halvemmissa ratamaksuissa.
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: jon.lindgren - 05.01.15 - klo: 10.30
Luulis kaikkien rata-ajoa harrastavien kuuluvan johonkin seuraan.. Yleensä se jäsenmaksun saa takaisin halvemmissa ratamaksuissa.

Kaikki seurat/ kerhot eivät ole AKK:n jäseniä...
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: Lehtibakka - 05.01.15 - klo: 11.52
Kaikki ei kuulu mihinkään seuraan vaikka radalla ajaisivatkin.

Tuo tutustumislisenssi voisi olla ihan toimiva ratkaisu. 15 - 20€ on vielä siedettävällä tasolla yhden kokeilukisan lisämaksusta.
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: PMi - 05.01.15 - klo: 12.00
Tutustumislisenssi on ollut FTT:ssä käytössä. Kustannus / kisa taisi olla jotain 20€ eikä tarvitse olla jäsen missään seurassa.

Edit. 15€
http://rc10.fi/index.php?topic=88017.msg753583#msg753583 (http://rc10.fi/index.php?topic=88017.msg753583#msg753583)
Ei pitäisi olla mahdoton kustannus.

Jos haluaa osallistua johonkin SM-sarjaan tai kilpailuun, esim FTT-kilpailut, on oltava jonkun AKK:n alaisen seuran jäsen ennenkuin on mahdollista hankkia jokin lisenssi, kuten esimerkiksi kertalisenssi. AKK:n säännöissä se tunnetaan tutustumislisenssinä.
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: mikari - 05.01.15 - klo: 12.42
ei oo ollu kertalisenssejä enää vuosiin näissä sarjoissa
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: goos - 05.01.15 - klo: 12.49
ei oo ollu kertalisenssejä enää vuosiin näissä sarjoissa
viimeks vantaan FTT kisoissa oli käytössä, sen jälkeen ei oo AKK:n kisoja järjestetty...
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: JV78 - 05.01.15 - klo: 13.27
Voisiko tähän topikkiin kerätä hieman ylös millä kalustolla porukka meinaa ajella? Tai sitten ehkä perustaa sille ihan oman, ”auto+kombo.m8e.2015” tms.

Itseä kun kiinnostaisi Xray (EuroRC:n huippupalvelu) tai Mugen eniten just nyt, mutta ajaako niillä sitten kukaan muu. Pahasti kyllä näyttää että ehtisin radalle vasta joskus loppukesästä seuraavan kerran.
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: mikari - 05.01.15 - klo: 14.04
ei oo ollu kertalisenssejä enää vuosiin näissä sarjoissa
viimeks vantaan FTT kisoissa oli käytössä, sen jälkeen ei oo AKK:n kisoja järjestetty...

"näissä sarjoissa" = m8

no ajat muuttuu.. ehkä tuokin asia on muuttunut.
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: MiG-77 - 05.01.15 - klo: 14.50
Voisiko tähän topikkiin kerätä hieman ylös millä kalustolla porukka meinaa ajella? Tai sitten ehkä perustaa sille ihan oman, ”auto+kombo.m8e.2015” tms.

Itseä kun kiinnostaisi Xray (EuroRC:n huippupalvelu) tai Mugen eniten just nyt, mutta ajaako niillä sitten kukaan muu. Pahasti kyllä näyttää että ehtisin radalle vasta joskus loppukesästä seuraavan kerran.

Itse ajattelin jos Jyväskylään (jos nyt siellä ylipäätään järjestetään tänä vuonna) osallistuisin JQ:n The Car sähkökonversiolla, ellen saa sitä myytyä sitä ennen (Hobbywingin M6B compo).
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: micsa.fi - 05.01.15 - klo: 15.41
Kovasti on kommenttia tuosta lisenssiasiasta joka pitäisi oikeasti olla pikkujuttu kaluston kokonaiskustannukset huomioiden. Oleellista Jukan viestissä on se, että ensi kesänä M8e saa virallisen aseman luokkana ja kisoja on luvassa niille jotka ovat niitä jo vuosia odottaneet. Tämä on kansainvälinen suuntaus, EFRAhan järjestää ekat patterikasien EM-kisat Itävallassa ensi kesänä. On myös käyty keskustelua siitä, ajettaisiinko patterikaseilla ensi kesän M8 Pm-kisoissa jotka järjestetään vuoden tauon jälkeen taas Suomessa.

Patterikasin sarjaa on oikeasti pohdittu, ja tässä muutama kommentti miksi M8:n kyljessä kilpaileminen on järkevintä:

1. Oma kilpailusarjaan ei riitä eväitä, osallistujia, puuhamiehiä tai vapaita viikonloppujakaan.

2. SC-kesäsarjan kyljessä on kokeiltu kesällä 2013 ja 2014, ja tämä konsepti toimii silloin rata sopii niin SC2/4 ja M8e:lle (eli Turku/Nokia/Jyväskylä ja miksei Salossakin jos järjestäjät niin haluaa). Muilla radoilla, kuten Vantaalla, Vaasassa ja Tammisaaressa 1/10 rata ei sovellu kasiautoille, jolloin patterikaseille sarja jää vajaaksi kuten viime kesänä kävi.  Tällä tyylillä luokka jää ikuiseksi täyteluokaksi.

3. Nitrojen kyljessä on luontevin vaihtoehto, koska autot on tarkoitettu samoille radoille. M8:ssa kilpailijamäärät tippuivat viime kesänä 30-40 kisaajan haarukkaan joten samoihin kisoihin saadaan helposti sovitettua patteriautot.

Itse toivoisin JV78:n tavoin että käännetään keskustelu tulevan kesän kalustoon ja kilpailullisiin asioihin, kuten formaatti yms.

Pari topiccia jotka jäi mieleen viime kesän kisoista, saa kommentoida:

1. Yleisin vaihtoehto on tietysti ajaa 4S-akuilla, mutta muitakin on nähty. Nokian kisassa Viron pojat taisivat ajaa kevyillä Serpenteillä joissa oli 3S-akut ja 36mm kannulla oleva mylly ( eli SC4 mylly). Vauhti ei muistaakseni juurikaan eronnut, kaivetaan videolinkkii...

2. Lavangossa Tervo taisi kellotella 20 minsan ajoaikoja halpis kiinalipoilla, joten 10 minan finaalit ei pitäisi olla mikään ongelma. Paitsi Latella taisi Vantaan finaaleissa loppua virrat 9:30 kohdalla, mutta oli vissiin koneessa ongelmia.

3. Josen omien kommenttien mukaan The Car:sta tulee White E-versio alkuvuonna, joten kannattanee ottaa huomioon kalustohankinnoissa. Tosin artsilta sai jo viime kesänä hyvän diilin jos osti Whiten ja konversiosetin eikä nähnyt käyttöä polttisosille.

T. Mikko M
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: micsa.fi - 05.01.15 - klo: 15.56
kaivetaan videolinkkii...

Tuolta löytyy patterikasien eka finaali Nokialla viime kesänä, kiitokset Tommille:

http://thompsoni.1g.fi/kuvat/RC/SCsummercup3nokia/m8ea1.mp4 (http://thompsoni.1g.fi/kuvat/RC/SCsummercup3nokia/m8ea1.mp4)

Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: JoukoH - 05.01.15 - klo: 16.09

Valmiit säännöt löytyvät jo kalustolle efran toimesta --> http://news.efra.ws/fileadmin/news/2014/11/Minutes%201-8%20IC%20Buggy2014.pdf (http://news.efra.ws/fileadmin/news/2014/11/Minutes%201-8%20IC%20Buggy2014.pdf)

Siellä on sallittu sekä 4s ja 3s.

Hyvänä täyteluokkanahan tuo menee ja jos aikataulu on sopiva niin me ajetaan M8 ja M8e Mugenin kalustolla.
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: micsa - 05.01.15 - klo: 17.21
Hyvä sarjahan tuosta saadaan kun patteriväki vaan aktivoituu kisaamaan. Ja kun sen lisenssin kerran maksaa niin sillähän ajaa sit kaikki kisat.
Ite tuon Asson viivalle ensi kesän kisoihin jos vaan ajokuntoisena pysytään...
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: MirosHima - 05.01.15 - klo: 17.29
Mitenkäs meenaatte aikataulullisesti saada toimimaan M8 ja M8e samana päivänä? Ajoformaatit eroo kuitenkin aikalailla.

Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: Vesa - 05.01.15 - klo: 19.51
Jos on SM-kisojen aikaan samana päivänä, niin myös oheisluokat tarvii lisenssin. Kertalisenssi onnistuu kuten aiempinakin vuosina.


Selvitellään kuitenkin mahdollisia vaihtoehtoja toteutukseen.
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: p-man - 05.01.15 - klo: 21.14
Kertalisenssi kuullostaa hyvälle. Itse voisin ainakin Vantaan kisan tulla ajamaan.
Kalustona Kyosho MP9e TKI Orionin ja Tekinin sähköillä.
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: JUkka-san - 05.01.15 - klo: 21.44
Säännöt on tarkoitus ottaa hyvin pitkälti tuolta Joukon linkkaamista EFRA:n säännöistä. Tuossa aloitusviestissä mainittiin että ajetaan max 4s akuilla. Painoraja on sen takia että kukaan ei vaan sattumaltakaan rakentaisi kevyttä juuri viisi minuuttia jaksavaa peliä "alkueräautoksi" kaksi kennoisella lipilla ja todella kireällä koneella. Toisaalta ajoajat erille on sen verran lyhyitä että akun kesto ei tule ongelmaksi.

Sitten kommentti tähän lisenssikeskusteluun...

Liittykää paikalliseen pienoisautoiluseuraan! Yksin radan ylläpito on mahdotonta, seurana huomattavasti helpompaa. Maasta löytyy pelkkiä pienoisautoiluun erikoistuneita seuroja useita, PKSRCA, PRCA, Turun UA jne... Vain niin radat pystyvät kehittymään parempaan suuntaan. Seuran jäsenmaksu on mitätän kulu harrastuksessa. Yleensä ratamaksutkin ovat halvempia jos kuulut radan omistavaan seuraan.

Lisenssi maksaa 27 euroa ja seurojen jäsenmaksu näyttää olevan 35 euroa. Toivoisinkin keskustelun aloittajana että koko lisenssikeskustelu poistettaisiin tästä välistä jättäen vain PMi:n kommentti kertalisenssistä näkyviin.
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: miyl - 05.01.15 - klo: 21.54
Ehdottoman positiivista. Lisenssi menee hankintaan muutenkin, eli mukana ollaan tässäkin.
Ja kalustona jatkaa Mugen konversio, HW+Turnigy 4S sähköillä.
t: Mikko
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: topcat - 05.01.15 - klo: 22.07
Jeps, lisenssi hankintaan täälläkin. Saahan sitä sitten vaikka sohlailla polttisluokankin samalla...
Kalustona jatkaa jeesuksen vanha kuutos sarjan konversio mugen, hw & castle 4s sähköillä.
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: samp-pa - 05.01.15 - klo: 23.43
Mukana ollaan, kuten myös Finnish Openissa, sen mitä työt, perhe ja muut harrastukset antaa myöden. Autona Xray HW&Tekin 4S:llä 
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: NJ - 07.01.15 - klo: 00.10
Kaikki kisat ajetaan mitkä vaan suinkin sopii aikatauluihin. Toivottavasti useita.
Autona edelleen ikivanha RC8 Asson omalla e-konversiolla. Sähköinä LRP:n combo ja Turnigyn 4S.

-Niki-
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: andetee - 07.01.15 - klo: 09.50
Hienoa!
Ne vähät m8e-kisat, jotka aikanaan ajeltiin oli kyllä niin hauskoja!

Tämähän tarkoittaa sitä, että pitää ostaa auto. Niin, ja sähköt. Ja lisenssi. Ja akut.

--
Antti T.
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: mikari - 07.01.15 - klo: 10.30
Pari tuuseria Ande peliin niin hyvin pärjää ;)
Hauskaa oli kyllä silloin kun ajettiin. Toivon menestystä luokalle! (Itse aloitin nyt tuon tuupin ulkona niin pysyn siinä toistaiseksi). Hyvä jos P-man lähtee edustamaan :)
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: p-man - 07.01.15 - klo: 11.15
Ei tässä mitään edustamaan lähetä.. Jos Vantaalla kävis kisaneitsyyden menettämässä  :grin:
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: mikari - 07.01.15 - klo: 14.10
Edustat laadukkaita e-mallin kyosho autoja :) hjuva
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: p-man - 07.01.15 - klo: 17.13
Edustat laadukkaita e-mallin kyosho autoja :) hjuva

No niitä joo  :cool:
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: hmort - 07.01.15 - klo: 18.44
M8 ja M8E The Car mukana karkeloissa....
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: nikoprkl - 07.01.15 - klo: 19.18
Xraylla ja HW sähköillä tulen itse karkeloihin myös. Loistavaa että vihdoin saadaan kunnon sarja patterikaseillekin!

ps. Puhuin Jani-sedän mukaan myös TeamC autolla. ;)

Sanomattakin selvää, että supporttikin molempiin laitteisiin kisoissa siis kunnossa.

-Niko
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: Bigbear - 07.01.15 - klo: 20.19
Niko. Oliko Xraylla M8e versioita sekä 9 että 8 mallista? Kummalla itse ajat?
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: nikoprkl - 07.01.15 - klo: 20.36
Niko. Oliko Xraylla M8e versioita sekä 9 että 8 mallista? Kummalla itse ajat?

9 Mallia ei enää tehdä. Eli auto tulee olemaan XB8E 2015 Spec.

-Niko
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: micsa.fi - 08.01.15 - klo: 00.31
Jos saadaan hyvä porukka kasaan, niin voipi olla että pitää itsekin ajella nitron sijaan E:llä koko sarja. Kalustona joka tapauksessa JQ hobbywingin sähköillä.

Ohessa hieman tilastoa viime kesän osallistujamääristä:

Finnish Open Turku: 6
Finnish Open Vantaa: 12
Finnish Open Salo : 7
SC nokia: 13

Osa kuskeista ajoi viime kesänä vain yhden kisan jos sitäkään. Uskoisin, että jopa 25-30 autoa viivalla ensi kesänä ei olisi mahdottomuus.
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: Joppe75 - 08.01.15 - klo: 06.09
Mukana ollaan näissä karkeloissa,sen mitä "vapaa-aika" antaa myöden. Kalustona toimii Asson RC8.2e
Harmi kun tuli 2vuotta sitten myytyä hyvä kalusto pois :cry: Oletin että tämä luokka ei kisoja suomessa näe. Mutta hyvä näin :cool:
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: Volvospede - 08.01.15 - klo: 13.07
Tää on hyvä juttu ja ajan kaikki kisat mihin osallistun! :-) lavankoo vois ainakin harkita, sehän on vähän niinku velvollisuus melkein ku kotirata ja kaikkee. Autona tekno jossen sitä vaihda. Parasta näissä on nostaa polttiksia tunti putkeen.. pääsee nimittäin näkee läheltä missä ne ajolinjat oikeesti menee!!  :tongue: kisoissa nähään tai ehkä jo treeneissä!
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: Mölli - 08.01.15 - klo: 17.47
Tää on hyvä juttu ja ajan kaikki kisat mihin osallistun! :-) lavankoo vois ainakin harkita, sehän on vähän niinku velvollisuus melkein ku kotirata ja kaikkee. Autona tekno jossen sitä vaihda. Parasta näissä on nostaa polttiksia tunti putkeen.. pääsee nimittäin näkee läheltä missä ne ajolinjat oikeesti menee!!  :tongue: kisoissa nähään tai ehkä jo treeneissä!

Mitä jos tulee pisuhätä kesken nostovuoron?
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: donkey - 08.01.15 - klo: 22.25
Eihän tästä vaan tule nostoluokka, eihän? Kun ajoformaatit rupee hahmottumaan niin siihen vois määritellä et sähköt nostaa omansa ja nitrot kyykkii omat ajonsa😜
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: Vesa - 08.01.15 - klo: 22.30
Jos ajetaan ilman lisenssiä M-8e niin silloin ei ko. kuskit edes saa olla nostamassa polttisluokkaa, vahingon sattuessa menee todennäköisesti monimutkaiseksi vakuutusasiat. Eli sähköt nostaa sähköjä jne.
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: JUkka-san - 09.01.15 - klo: 20.06
Tää on hyvä juttu ja ajan kaikki kisat mihin osallistun! :-) lavankoo vois ainakin harkita, sehän on vähän niinku velvollisuus melkein ku kotirata ja kaikkee. Autona tekno jossen sitä vaihda. Parasta näissä on nostaa polttiksia tunti putkeen.. pääsee nimittäin näkee läheltä missä ne ajolinjat oikeesti menee!!  :tongue: kisoissa nähään tai ehkä jo treeneissä!

Kyllä sä Tommi saat mennä nostamaan nitrofinaalin että näet oikeat ajolinjat ;-)

Sähkömiehet nostaa sähköerät ja nitromiehet polttiksen.
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: Jämsä - 11.01.15 - klo: 12.15
Viime kesän Finnish Open -sarjasta tuli hyvää palautetta monesta asiasta. Olen välittänyt sitä eteenpäin sopiville henkilöille. Tuo nostamisjuttu on helpompi järjestää mitä enemmän porukkaa on mukana kisoissa. :)


t. Kai
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: jerzirccar1 - 11.01.15 - klo: 14.01
Tää on hyvä juttu ja ajan kaikki kisat mihin osallistun! :-) lavankoo vois ainakin harkita, sehän on vähän niinku velvollisuus melkein ku kotirata ja kaikkee. Autona tekno jossen sitä vaihda. Parasta näissä on nostaa polttiksia tunti putkeen.. pääsee nimittäin näkee läheltä missä ne ajolinjat oikeesti menee!!  :tongue: kisoissa nähään tai ehkä jo treeneissä!

Kyllä sä Tommi saat mennä nostamaan nitrofinaalin että näet oikeat ajolinjat ;-)

Sähkömiehet nostaa sähköerät ja nitromiehet polttiksen.

Eikö m8 semi tippujat nosta pääfinaalin.
Jerzi
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: Joora - 11.01.15 - klo: 19.23
Patterikuskit tais nostaa m8 finaalit turun ouppenis.
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: Volvospede - 11.01.15 - klo: 22.28
Myös lavangossa pääsi patterikuskit nostaa pärinäfinaalin koska nitrokuskeja oli sen verta vähän että ne jotka ei ajanu piti olla mekaanikkoina. Eikä toi ollu mikään ongelma nostaa ne, vettä ois pitäny ottaa mukaan sinne kun meinas vähä janottaa siinä helteessä mut sit aidan takaa jo pikku late toi pullon nostopaikalle ni nou hätä.. Olispa jo kesä niin pääsee ajaa kunnon olosuhteisiin lavankoon!
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: MirosHima - 14.02.15 - klo: 12.38
Missäs tämän kanssa mennään, mietin vain tuon SC luokan kisoja kesälle ja alkaa vkl olemaan todella vähissä.

Jos siis M8e:tä ei ajeta M8 kisojen kanssa niin lienee viisainta olisi ajaa SC ja M8e samaan aikaan ainakin ne kisat jotka voidaan ajaa samalla radalla. Monella radalla voi kuitenkin ajaa molempia. (jkl, nokia, turku ainakin)


bw. ei ole iteltäkään pois suljettua osallistuminen M8e luokkaan jos ajetaan samana päivänä.
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: uijui - 14.02.15 - klo: 15.03
Itteä kiinnostas päästö päräyttään sähkökasilla. Mikä on tilanne? Eikai tää nyt jää kinni jostain lisenssistä?
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: Mölli - 14.02.15 - klo: 18.57
Itteä kiinnostas päästö päräyttään sähkökasilla. Mikä on tilanne? Eikai tää nyt jää kinni jostain lisenssistä?

Tänne sit.

http://rc10.fi/index.php?topic=88885.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=88885.0)
Otsikko: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: devito - 01.03.15 - klo: 19.56
Ajetaanko m8e nyt samoissa kisoissa kun m8?
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: MirosHima - 02.03.15 - klo: 08.33
Tais kuolla koko homma? (pitää provota että saa vastauksia)
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: p-man - 02.03.15 - klo: 08.44
Mites Lavangon SM-kisojen yhteydessä ajettava M8e? On kuitenkin PM:t samoissa kisoissa. Mahtuuko M8e vielä samoihin kisoihin?
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: JUkka-san - 04.03.15 - klo: 19.46
Moniin edellä esitettyihin kysymyksiin löytyy vastaukset tästä keskustelusta, mutta kerrataan vielä.

1. Kansallinen M8e-luokka ajetaan yhdessä M8-sarjan kanssa
2. PM-kisoissa ajetaan M8e-luokan Pohjoismaiden mestaruudesta!
3. Myös Finnish Open kisoissa ajetaan M8e-luokka
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: duda - 07.03.15 - klo: 20.08
Pitääkö akut olla EFRA-hyväksyttyjä?
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: Master Calgar - 08.03.15 - klo: 06.32
No tämähän sattuis sopivasti. Tulisi käyttöä tuolle XB9e:lle minkä sain napattua viime vuonna jotakuinkin viimisistä eristä mitä kaupasta löytyi. Hobbywingiä ja Savöxiä autossa niin pääsee pomputtamaan  :azn:
Otsikko: Vs: M8e kesällä 2015
Kirjoitti: JUkka-san - 08.03.15 - klo: 21.54
Pitääkö akut olla EFRA-hyväksyttyjä?

Akun pitää olla kovakuorinen ja jos käyttää kahta 2s-akkua sarjassa, tulee akkujen olla samanlaiset.

Säännöt vahvistuvat kunhan EFRA saa julkaistua 2015 säännöt. Säännöt tulee olemaan kuitenkin erittäin väljät.