RC10.FI
Kilpailut => Kilpailijoiden kanava => Aiheen aloitti: JUkka-san - 29.03.15 - klo: 19.22
-
Liitteestä löytyy sarjasäännöt M8 -SM-sarjan säännöt ja M8e-luokan kansalliset säännöt.
Lisänä on myös aikatauluehdotelma yhden päivän ja kolmen alkueräkierroksen kisalle.
-
Liitteestä löytyy sarjasäännöt M8 -SM-sarjan säännöt ja M8e-luokan kansalliset säännöt.
Lisänä on myös aikatauluehdotelma yhden päivän ja kolmen alkueräkierroksen kisalle.
säännöissä taitaa auton max pituudessa olla virhe
-
Niinpä olikin...pituus on siis oikein kuvassa, tekstiin teen korjauksen heti ensi tilassa.
Kiitos Mölli!
-
Hyvältä näyttää!
Tuohon aikatauluehdotelmaan voisi lisätä nostovuorot, kun se on herättänyt jo aiemmin keskustelua sähkö vs. nitro -näkökulmasta.
Viime kesän kisoissa oli kirjavaa käytäntöä sen suhteen, on rata auki perjantaina vai ei. Minulle on aivan sama kumpaan päädytään, mutta olisi ainakin hyvä tietää etukäteen. Kisajärjestäjät voisi tästää tiedottaa viimeistään kilpailukutsussa, vielä parempi olisi jos koko kausi mentäisiin samalla käytännöllä.
-
Hyvältä näyttää!
Tuohon aikatauluehdotelmaan voisi lisätä nostovuorot, kun se on herättänyt jo aiemmin keskustelua sähkö vs. nitro -näkökulmasta.
Liitteenä aikataulu missä myös nostovuorot merkitty. Eräharjoitukset ja alkuerät kiertävällä nostolla ja finaaleissa sähköt ja nitrot eroiteltu. Näin aikataulullisesti paras ratkaisu.
-
Ihan noin kuriositeetistä, ottaako EFRA- tai ROAR-säännöt kantaa patteriautojen jarrujärjestelmään? Nythän on niin, että muutamissa alustoissa (esimerkkinä vaikka Tekno) on mahdollisuus käyttää sekä moottorijarrua että mekaanista, erillisellä jarruservolla toimivaa jarrua.
Tuskin tuosta mitään oleellista hyötyä saa kummallakaan ratkaisulle toiseen nähden, mutta ihan mielenkiintoinen eroavaisuus autoissa jotka muuten muistuttavat ratkaisuiltaan vähän liikaakin toisiaan.
-
Ihan noin kuriositeetistä, ottaako EFRA- tai ROAR-säännöt kantaa patteriautojen jarrujärjestelmään? Nythän on niin, että muutamissa alustoissa (esimerkkinä vaikka Tekno) on mahdollisuus käyttää sekä moottorijarrua että mekaanista, erillisellä jarruservolla toimivaa jarrua.
Tuskin tuosta mitään oleellista hyötyä saa kummallakaan ratkaisulle toiseen nähden, mutta ihan mielenkiintoinen eroavaisuus autoissa jotka muuten muistuttavat ratkaisuiltaan vähän liikaakin toisiaan.
Säännöt ei ota kantaa jarruihin muuta kuin ne on oltava. Efran lopulliset säännöt vielä tulematta.
8.7.11.7 Transmission and drive:
Single speed transmissions only
4WD
-
Ensimmäisen viestin liitteinä oleviin sääntöihin tehty korjaus auton pituuden osalta ja myös päivitetty kilpailukalenteri.
-
Onko M8e-luokassa säädin vapaa eli mikä tahansa 4s säädin käy, koska sarjasäännöissä ei ollut erikseen sallituista säätimistä listaa?
-
Ei mikään estä ajamasta "6S" säätimellä
-
Onko M8e-luokassa säädin vapaa eli mikä tahansa 4s säädin käy, koska sarjasäännöissä ei ollut erikseen sallituista säätimistä listaa?
Säädin on vapaa, ei tarvitse olla EFRA- tai ROAR-hyväksytty. Mikä tahansa säädin käy sääntöjen puolesta. Tästä kiitokset luokkayhteyshenkilölle Jukalle, joka on laatinut mahd. yksinkertaiset ja aloittelijaystävälliset säännöt.
-
Hyvä homma! :azn:
Saatetaan käydä kaverin kanssa kokeileen M8e-kisaamista Jyväskylässä, joka on SC-kisojen lisäluokkana. Ja jos on hienoo, niin sitten Nokian Finnish Openissa mahdollisesti lisää
-
FO:hän on sääntöjen puitteissa vielä vapaampi eli esim polttiksissa ei tarvii olla efra hyväksyntää pilleissä ja muitakin vapauksia on ja sähköissäkin Käsittääkseni mennään vapaammin! Sarjan tarkoitushakuisesti on madaltaa kilpailukynnystä!