RC10.FI

Kilpailut => Kilpailijoiden kanava => Aiheen aloitti: MrOllinmaki - 30.03.15 - klo: 11.41

Otsikko: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: MrOllinmaki - 30.03.15 - klo: 11.41
Loppukesästä..

Tattiksella..

4hengen joukkueet..

4tuntia..

Ratakasi ja TP10..

löytyisikö kiinostusta, ketä lähtisi mukaan?? (lauantaina, päivällä ajot ja sitten ajojen jälkeen kauden päättäjäiset, tyyppisesti??)

-A-

ps. Tehdään niin että 10 ensimmäistä autokuntaa mahtuu mukaan. Kerätään "varovaisia" ilmoittautumisia tähän.. (kaikki on täysin epävirallista hahmotelmaa, lähdetään toteuttamaan, jos oikeasti kiinnostuneita löytyy..)

Autokunta 1 - Team Järvenpää, Ratakasi, Mugen MRX5, Novarossi, (Antti, Olli, Risto R, Kalle L)
Autokunta 2 - Team EuroRC, TP10, Xray NT1, xx, (Dan Ö., Axel, xx, xx)
Autokunta 3 - Team Raddaddy, Ratakasi, Shepherd, Sonic, (Henkka, Tony, Janne, Tuukka)
Autokunta 4 - Team Arska, Ratakasi, Capricorn, Novarossi, (Arska, Munkki, Koivula, Panu) (varalla Koivula)
Autokunta 5 - Team Moukari, TP10, HB R10, ??, (Jiri Jokinen, Henry Tanskanen, Marco Käyhkö, xx)
Autokunta 6 - Team Jertzi, TP10, Shepherd V10, xx, (Jertzi, xx, xx, xx)
Autokunta 7 - xx, xx, xx, xx, (xx, xx, xx, xx)
Autokunta 8 - xx, xx, xx, xx, (xx, xx, xx, xx)
Autokunta 9 - xx, xx, xx, xx, (xx, xx, xx, xx)
Autokunta 10 - xx, xx, xx, xx, (xx, xx, xx, xx)

Aikatauluspekulaatio alkakoon (on muuten aika ruuhkainen tuo kalenteri näköjään):

LA 1.8. M8 SMIII (Tampere?)
SU 2.8. M8 SMIII (Tampere?)

LA 8.8. Kypak GPT4 (tää on ihan ehdoton nounou)
SU 9.8. Kypak GPT4 (tää on ihan ehdoton nounou)

LA 15.8. M8-Vantaa
SU 16.8. M8-Vantaa

LA 22.8. LS5-Vantaa
SU 23.8. LS5-Vantaa

LA 29.8. Nähtävästi suht vapaa (Arskan tiimille ei käy)
SU 30.8. Nähtävästi suht vapaa (Arskan tiimille ei käy)

Viralliset säännöt:

Luokat ja ajoformaatti:
- TP-10 ja Ratakasi-luokan autot
- Molemmat luokat ajetaan samaan aikaan.
- max 10 autokuntaa yhteensä
- max 4 hengen joukkueet
     - vain nämä henkilöt saavat koskea autoon tai ohjaimeen
     - vain nämä henkilöt saavat oleskella ajokorokkeella tai tankkausvarikolla (kummassakin vain 2 kerrallaan per tiimi)

Tekniset säännöt:
- Autojen tekniikka 2015 sarjasääntöjen mukainen
- Lemans-erikoissäännöt
     - Yksi pohjalevy käytössä, merkitään katsastuksessa
     - ...
     - ...
     - ...

(harkinnassa, ei vielä vahvistettu, pohjalevy, radiolevy, vasen etupukki ja oikea takapukki merkitään, nämä osat saa vaihtaa, mutta siitä seuraa 50-kierroksen penalty per vaihdettu osa. Muita osia saa vapaasti vaihtaa)

Kisapäivän aikataulu:
12.00-13.00 Aika-ajot
13.00-14.00 Huolto ja lounastauko
14.00-18.00 Lemans kisa

Muuta:


Palkinnot:
--
Otsikko: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: devito - 30.03.15 - klo: 12.37
Mä ainakin oisin kiinnostunut.
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: goos - 30.03.15 - klo: 13.05
Mä ainakin oisin kiinnostunut.
Eiköhän muutkin Xray kuskit ole kiinnostuneita myös, joten siitä saa tiimin kasaan.
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: MrOllinmaki - 30.03.15 - klo: 13.11
Kenen nimellä laitetaan Xray-tiimi listaan :)

-A-
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: jerzirccar1 - 30.03.15 - klo: 13.37
Mää tulen Tuukan auton kanssa ajelemaan.
Tosin Tuukka ei kyllä asiasta mitään tiedä mutta innostuu varmasti.
jerzi
Otsikko: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: devito - 30.03.15 - klo: 14.28
Team eurorc nimellä voi laittaa.
Otsikko: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: devito - 30.03.15 - klo: 14.28
Ja siis tp-10
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: MrOllinmaki - 30.03.15 - klo: 15.33
Xray tiimi lisätty, Jerzi lisätty. Tuukka lisätään sitten jos Tuukka itse innostuu...
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: MrOllinmaki - 30.03.15 - klo: 15.36
Hmmmm...

4 tuntia on..

4*60 = 240min

240min * 60 = 14400sekuntia

14400sekuntia / 16.53sec/r = 871 kierrosta

on siinä ajamista..

-A-
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: meritane - 30.03.15 - klo: 16.01
Tämähän on loistava idea.

Saako Tp 10:ssä ajaa myös Le Mans-tyyppisellä korilla kuten tässä http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=66468.0;attach=61406;image (http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=66468.0;attach=61406;image)

Itsellä ollut tuo kori talven ajan WGT auton päällä, ja siitähän saisi korin myös Tp10:iin kun tekisi koriin reiät moottorille ja bensatankin korkille.
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: jerzirccar1 - 30.03.15 - klo: 16.32
Tämähän on loistava idea.

Saako Tp 10:ssä ajaa myös Le Mans-tyyppisellä korilla kuten tässä http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=66468.0;attach=61406;image (http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=66468.0;attach=61406;image)

Itsellä ollut tuo kori talven ajan WGT auton päällä, ja siitähän saisi korin myös Tp10:iin kun tekisi koriin reiät moottorille ja bensatankin korkille.

mitäs itse veikkaat??
Tuukka. Autosi peliin nyt. Lupaan ajaa rännin sisällä..
Jerzi
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: meritane - 30.03.15 - klo: 17.04
Veikkaukseni on että ei, koska kiilakorista voi olla suuremmissa ajonopeuksissa hyötyä verrattuna touringkoriin.

Mutta ajattelin kuitenkin kysyä kun kuitenkin kysymyksessä on LeMans-tyyppinen kestävyyskisa ja Le Mans-autot ovat tyypillisesti hyvinkin kiilakorimaisia ulkonäöltään. 
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: Tuukka T - 30.03.15 - klo: 17.06
Jahas Pappa, jos mun Serpenttiä tarkoitat, niin se on edelleen myynnissä ja toivon mukaan jo vaihtanut omistajaa tämän suunnitteilla olevan kisan aikaan, että tuskin sillä ajamaan pääsee. Mutta huoli pois, kyllä me joku kiesi varmasti alle saadaan, kisa-ajatus on mitä mainioin.
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: MrOllinmaki - 30.03.15 - klo: 18.49
Tämähän on loistava idea.

Saako Tp 10:ssä ajaa myös Le Mans-tyyppisellä korilla kuten tässä http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=66468.0;attach=61406;image (http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=66468.0;attach=61406;image)

Itsellä ollut tuo kori talven ajan WGT auton päällä, ja siitähän saisi korin myös Tp10:iin kun tekisi koriin reiät moottorille ja bensatankin korkille.

Musta ei kannata ruveta nyt tässä vaiheessa vielä liikaa hieromaan yksityiskohtia. Kartoitellaan nyt ensin että löytyisikö tähän porukkaa mukaan.

-A-
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: jerzirccar1 - 30.03.15 - klo: 21.11
Jahas Pappa, jos mun Serpenttiä tarkoitat, niin se on edelleen myynnissä ja toivon mukaan jo vaihtanut omistajaa tämän suunnitteilla olevan kisan aikaan, että tuskin sillä ajamaan pääsee. Mutta huoli pois, kyllä me joku kiesi varmasti alle saadaan, kisa-ajatus on mitä mainioin.

Tarkoitan Tuukka sitä että laitat huipputiimin kasaan johon minä nyt ainakin kuulun ja lähetään team Tuukan auton kanssa viivalle.
Minulla nimittäin jäi 90 luvun keskivaiheelka c8 kisa kesken joten ajattelin sen nyt suorittaa.
Kiitos Tuukka että annat tähän mahdollisuuden.
Mää tuon hodarit sinö kaluston....
Jerzi
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: MrOllinmaki - 30.03.15 - klo: 22.10
Olli tulee mukaan mun tiimiin!!!!

-A-
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: nitropaimen - 31.03.15 - klo: 01.07
?
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: nitropaimen - 31.03.15 - klo: 01.29
 :afro:
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: TheArska - 31.03.15 - klo: 01.48
Jahas Pappa, jos mun Serpenttiä tarkoitat, niin se on edelleen myynnissä ja toivon mukaan jo vaihtanut omistajaa tämän suunnitteilla olevan kisan aikaan, että tuskin sillä ajamaan pääsee. Mutta huoli pois, kyllä me joku kiesi varmasti alle saadaan, kisa-ajatus on mitä mainioin.

Tarkoitan Tuukka sitä että laitat huipputiimin kasaan johon minä nyt ainakin kuulun ja lähetään team Tuukan auton kanssa viivalle.
Minulla nimittäin jäi 90 luvun keskivaiheelka c8 kisa kesken joten ajattelin sen nyt suorittaa.
Kiitos Tuukka että annat tähän mahdollisuuden.
Kuules jerzi: tuukka ajaa nykyään Shepherd tiimissä, ja siinä tiimissä on tähän Le mans kisaan paikat jo jaettu...vaikka ei olla vielä ilmoittauduttu. Meillä on jokaisella omat autot ja tiimillä vielä  kolme "backup" autoa valmiina. Kerää joukko rahamiehiä kasaan niin voitte liisata yhden niistä, renkaineen, varamoottoreineen, fuileineen. normi kisan ajoaika on 4Xalkuerä + finaali eli noin tunti, sen liising hinta on 150 euroa. siispä  neljän tunnin kisa maksaa 600 euroa + rikotut osat. Jos on neljä kuskia maksamassa, ei se niin kauheesti ole viime vuoden sarjan voittaja autolla ajamisesta...  (Hodarin voin sponssata kokiksen kanssa, jos pääsette ajamaan kisan loppuun...)

Noniin, täällähän on oikeen foorumillakin jo "kisat" kuskeista ja tiimeistä...  :tongue:

Saa nähdä vaikka itekkin osallistuisi, nämä "ennakko kisatkin" on jo niin jännät..
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: jerzirccar1 - 31.03.15 - klo: 09.45
Arska. Ihan oikeaassa olet.
Yhdellä tiimillä menee jo aika kovasti kuin on jo kakkostiimikin viivalla.
150e mieheen?? No elämä on.
Sorry raddydaddy en tiennyt että teillä oli tukku tiimikuskeja varastossa.
Mää tuun tekemään hodarit ja team shepardille on sitten spesiaalitiimi hinnat  :wink:
Jerzi

ps minulla olis sg futura ja columbia varastossa. Ehkä :grin:
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: nitropaimen - 31.03.15 - klo: 10.15
Voin mä sulle jertzi ilmaiseksi lainata tuon asso RC300 auton, pysyis ainakin kasassa kisan loppuun...
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: MrOllinmaki - 31.03.15 - klo: 10.31
Tuo kustannuspuoli on mielenkiintoinen asia mietittäväksi myös...

Ajattelin että jos tuo kisa olisi tavallaan kauden jälkeen niin silloin porukalla olisi mahdollisuus ajaa kesän aikana kertynyttä käytettyä kalustoa loppuun. Myöskin se että auto olisi jo kauden ajettu, ei sitten harmittaisi niin että se kuluisi tuossa vähän lisää. Loppujen lopuksi tuossa tulee ajoa vain suunnilleen saman verran kuin noin 2-3 treenipäivän aikana tulee ihan normaalisti.

Meillä ei ainakaan ole mielessä uusilla renkailla tai kalliilla moottoreilla ajaminen tuossa kisassa. Hauskanpito ja yhteinen harrastaminen olisi ennemminkin päämääränä.

Mutta mitens olisi Jerzi. Niitä Serpenttejä taitaa olla nyt tyrkyllä edukkaaseen hintaan. Osta itsellesi sellainen ja perusta ihan oma tiimi. Mä voin kyllä jeesaa renkaitten sorvaamisessa yms.

-A-
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: Tuukka T - 31.03.15 - klo: 13.40
Team Shepherd mukana rata8ssa!

TeamBoss Raddaddy, kuskeina:

Henkka
Tony
Janne
Tuukka

Sponssi: Racing Hobby
- Piccon pannu

Rock'n'Roll!
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: MrOllinmaki - 31.03.15 - klo: 14.10
Team Shepherd mukana rata8ssa!

TeamBoss Raddaddy, kuskeina:

Henkka
Tony
Janne
Tuukka

Sponssi: Racing Hobby
- Piccon pannu

Rock'n'Roll!

Laitan tiimin listalle. Tuossa on yksi nimi liikaa, vain 4 henkeä saa ajaa/koskea kalustoon. (Tietty käy jos tiimibossi on vain strategina mukana)

-A-


Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: Tuukka T - 31.03.15 - klo: 14.29
TeamBoss seuraa vain katseella vierestä  :police:
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: nitropaimen - 31.03.15 - klo: 14.32
?
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: SS - 31.03.15 - klo: 16.10
Mistä näitä nimiä tulee? Ei multa ole kukaan mitään kysynyt...ja tietääkseni syntymätodistuksessa lukee Sami Salmela. Nyt äijä(t) jäitä hattuun! Kilpailu kuulostaa kivalta, mutta asioita ei hoideta näin.

Sami Salmela
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: nitropaimen - 31.03.15 - klo: 16.17
?
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: meritane - 31.03.15 - klo: 16.19
Yritin tuossa houkutella yhtä monien tuntemaa henkilöä mukaan, mutta hän kieltäytyi kunniasta vedoten syksyn perunannostokiireisiin  :grin:
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: jerzirccar1 - 31.03.15 - klo: 16.23
Mistä näitä nimiä tulee? Ei multa ole kukaan mitään kysynyt...ja tietääkseni syntymätodistuksessa lukee Sami Salmela. Nyt äijä(t) jäitä hattuun! Kilpailu kuulostaa kivalta, mutta asioita ei hoideta näin.

Sami Salmela

Sami. Älähän nyt pienestä suutu :grin:
Tuo on kunnia juttu päästä Team Shepardiin.
Yritin väkisin mutta joukkue oli jo kasattu team separdin luottokuskeilla.
No yhtään uutta kaveria siihen joukkueeseen ei saatu mutta näillä mennään.
Jerzi
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: MrOllinmaki - 31.03.15 - klo: 17.35
Hmmmm..

Oliko täällä joku tiimi joka tuli ja meni niin nopeasti etten ehtinyt sitä listaamaan???

Tosiaan, ettehän ilmoittele ihmisiä tänne heiltä kysymättä ensin.

-A-
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: nitropaimen - 31.03.15 - klo: 18.27
?
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: oldfart - 31.03.15 - klo: 18.46
Voishan tuota harkita. Pitänee pojat taivutella . Voihan sitä yhden auton loppuun ajaa..
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: jerzirccar1 - 31.03.15 - klo: 19.21
Mistä näitä nimiä tulee? Ei multa ole kukaan mitään kysynyt...ja tietääkseni syntymätodistuksessa lukee Sami Salmela. Nyt äijä(t) jäitä hattuun! Kilpailu kuulostaa kivalta, mutta asioita ei hoideta näin.

Sami Salmela
Sori Sami. Aake sanoi soittaneensa sinulle, Karrin mukaantulo oli vielä epävarmaa. ehkä voidaan palata vielä asiaan..ja onhan siihen kisaankin vielä aikaa, muitakin saattaa kiinnostaa täys sponssattu neljän tunnin kisa.

Naama alennuksella näköjään mennään.
Jerzi
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: nitropaimen - 31.03.15 - klo: 21.52
?
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: miksalo - 31.03.15 - klo: 22.06
Näköjään on ratakasi luokka mennyt hieman eteenpäin :)
Kymmenen joukkuetta jos saa kasaan niin hieman eri meininki kuin muutama vuosi sitten.
2008 kun yritettiin/ajettiin joku näytös luontoinen kilpailu GT-kisan yhteydessä niin juuri ja juuri saatiin tarvittavat neljä autoa radalle.  :)
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: nitropaimen - 01.04.15 - klo: 12.12
?
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: mikari - 01.04.15 - klo: 12.26
jenkeissä GT voi todella hyvin.
lisää autoja tulee, mm. Mugen lähti mukaan.

suomessa renkaiden hinta on aika kova GT luokassa. 40 kierros on vähän liikaa. myös  ajokausi monelle lyhyt kun on kesälomareissua sun muuta mutta toki tämä on sama kaikissa luokissa. sääntöväätö ihan oma asiansa siihen päälle, toiset tykkää säännöstelystä ja toiset ei. GT luokassa päädyttiin ensimmäiseen.

ei tuonkaan luokan taru kokonaan ohi ole, ja hyvä jos ratakasi voi hyvin.


Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: meritane - 01.04.15 - klo: 17.07
Se on hyvä vaan että luokat vähenee, luokkia on muutenkin liikaa. Yilmääräisiä luokkia saisi karsia kyllä huomattavanki kovemmalla kädellä kuin nykyisin on vahingossa tapahtunut. Mutta jostain syystä jokaista luokkaa pitää ajaa vaikka puoliväkisin, vain sen vuoksi että tällainen luokka on olemassa ja on kivaa ajaa kilpaa. Kilpaahan pitää ajaa vaikka minkäläisella härvelillä jolla ei ole mitään tekemistä todellisen ajettavuuden ja kilvanajon kanssa.

Hyvä juttu että sitä hienointa luokkaa, 1/8 nitrotrack, on saatu elvytettyä näinkin paljon. Toivottavasti mahdollisimman moni tajuaa tämän luokan hienouden lähivuosina.
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: jerzirccar1 - 01.04.15 - klo: 17.28
Se on hyvä vaan että luokat vähenee, luokkia on muutenkin liikaa. Yilmääräisiä luokkia saisi karsia kyllä huomattavanki kovemmalla kädellä kuin nykyisin on vahingossa tapahtunut. Mutta jostain syystä jokaista luokkaa pitää ajaa vaikka puoliväkisin, vain sen vuoksi että tällainen luokka on olemassa ja on kivaa ajaa kilpaa. Kilpaahan pitää ajaa vaikka minkäläisella härvelillä jolla ei ole mitään tekemistä todellisen ajettavuuden ja kilvanajon kanssa.

Hyvä juttu että sitä hienointa luokkaa, 1/8 nitrotrack, on saatu elvytettyä näinkin paljon. Toivottavasti mahdollisimman moni tajuaa tämän luokan hienouden lähivuosina.

Ei pahalla mutta nyt olet kyllä pihalla kuin lumiukko.
Missään nimessä ei ole hyvä että karsitaan luokkia.
Joskus jengi vaan haluaa vaihtaa maisemaa.
Itse olen 14 eri autoluokkalla ajannut kilpaa ja tosiaan en osaa sanoa mikä on paras laji.
Ja se että sanot että c8 on hienoin luokka se on vain sinun mielipide, ei lainkaan minun.
hienosta lajista on kylläkon kyse ja tällainen kestävyyskisa on mitä mainioin tälle luokalle.
Jukka hei. Miten tuo gt luokka perustuu krossareihin??
Se että kyosho gt autossa on edessä kickuppia ei tee lajista "pohjautuu krossiautoihin".
Voimansiirto kyllä muistuttaa se miten se on toteutettu krossiautoissa mutta olihan sg columbia tuollainen voimansiirto ja se taas oli puhdas c8 auto.

KYSYMYS TEAM SHEPARDILLE
Saiko kuskit itse päättää joukkueesta??
Vai olikos tämä team shepardin tiimipäälikön käsky miten mennään.
Ihmetyttää vain kuin noistakin kuskeista olis 4 joukkuetta saatu tehtyä..
Jerzi
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: meritane - 01.04.15 - klo: 17.43
Miksi ei ole?! Olen kyllä täysin eri mieltä.

Jos ajatellaan että Suomen kokoisessa pienessä maassa on vaikka kaikenkaikkiaan 200 kisakuskia ja luokkia on vaikka arviolta 15-20 kpl. Niin miten ihmeessä kaikkiin luokkiin saadaan riittävästi kuskeja takaamaan esimerkiksi vaikkapa luokan jatkuminen pitkällä jänteellä vaikkapa 10 vuoden ajaksi tulevaisuuteen taaten luokan elinvoimaisuuden, siirtäminen tämä luokka seuraavalla sukupolvelle tai vaikkapa se monessa luokassa himoittu SM-arvo.

Jos ajettavia kisaluokkia olisi vaikkapa 5 kpl:tta, niin onhan se selvä, että kuskeja olisi enemmän kisoissa ja jatkuvuus parempaa.. Mutta kun pitää olla niitä vaihtoehtoja... Ja mitä enemmän niitä vaihtoehtoja on, sitä enempi ihmiset ovat pihalla, että mihin satsata vaikka seuraavan 5 vuoden ajan.

Empä viitsi enempää tästä vääntää.

Hyvää keskiviikkopäivän jatkoa vaan kaikille!  :azn:
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: nitropaimen - 01.04.15 - klo: 18.14
?
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: jarkko - 01.04.15 - klo: 21.26
Siltä osin kun puhutaan kilpailuluokista, niin täältä tulee tukea meritanen näkökannalle, +1.

Nykyisestä 15-20 kilpailtavasta RC-luokasta tulisi karsia ihan kunnolla, ehkä jopa puolet. Karsintaa pitäisi tehdä niiden luokkien osalta, joiden osallistujat ovat pois ns. virallisten kisaluokkien (nykyiset ja tulevat) osallistujista.

Omaksi huvikseen silloin tällöin ajelevat, joille kilpailu on lähinnä samantyyppisillä autoilla ajavien kaverien tapaaminen, tulee saada omat tapahtumansa. Liian usein näitä rentoutta korostavia ajotapaamisia halutaan kuitenkin tuoda osaksi ns. virallista (esim. AKK:n kalenterissa, SM tai kansallinen) kilpailutapahtumaa. On tietty helppo tulla valmiiseen tapahtumaan ajamaan, mutta silloin juuri samalla lähestytään meritanen kuvaamaa ongelmaa.

Tää keskustelu on tietty ihan väärässä paikassa, sori omalta osaltani.

Miksi ei ole?! Olen kyllä täysin eri mieltä.

Jos ajatellaan että Suomen kokoisessa pienessä maassa on vaikka kaikenkaikkiaan 200 kisakuskia ja luokkia on vaikka arviolta 15-20 kpl. Niin miten ihmeessä kaikkiin luokkiin saadaan riittävästi kuskeja takaamaan esimerkiksi vaikkapa luokan jatkuminen pitkällä jänteellä vaikkapa 10 vuoden ajaksi tulevaisuuteen taaten luokan elinvoimaisuuden, siirtäminen tämä luokka seuraavalla sukupolvelle tai vaikkapa se monessa luokassa himoittu SM-arvo.

Jos ajettavia kisaluokkia olisi vaikkapa 5 kpl:tta, niin onhan se selvä, että kuskeja olisi enemmän kisoissa ja jatkuvuus parempaa.. Mutta kun pitää olla niitä vaihtoehtoja... Ja mitä enemmän niitä vaihtoehtoja on, sitä enempi ihmiset ovat pihalla, että mihin satsata vaikka seuraavan 5 vuoden ajan.

Empä viitsi enempää tästä vääntää.

Hyvää keskiviikkopäivän jatkoa vaan kaikille!  :azn:
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: MrOllinmaki - 01.04.15 - klo: 23.30
Jarkolla hyvä puheenvuoro kieltämättä. Se näkökulma kuitenkin on pakko lisätä että nitro rataluokkien osalta tilanne on se ettei pelkkä tp-10 sellaisenaan elä, koska on supistunut niin pieneksi. Se että on toinen luokka mukana tekee mm. Kilpailunjärjestämisestä mielekkäämpää.

Tämän otsikon alla ollaan nyt kuitenkin suunnittelemassa muusta täysin irrallista tapahtumaa.

-A-
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: jerzirccar1 - 01.04.15 - klo: 23.45
Eli Jarkon ja Tanen ajattelutapa on siis tämä.
Kielletään kaikki ns viralliset/ perinteiset luokat eli seuraavat
Vtr
formula
minit
foffit
offit
driftingit
femma krossi
sc
mini z

eli nuo kuin poistetaan kilpaluokista niin saadaan enemmän kuskeja näihin ns virallisiin luokkiin.
EN VAAN JAKSA USKOA SIIHEN
Nuo luokat on perustettu ihan syistä.
En jaksa millään uskoa että jos mini zetat kielletään ne menos c8 luokkaan ajelemaan.
Vai olenko ihan väärässä tässä.
Onko teidän mielestä c8 tai c12 hyviä sisäänheittoluokkia. Minun mielestä ei todellakaan ole.
Ja täksi kaudeksi on ainakin yksi uusi luokka perustettu ja VÄITÄN että se on niin että c8 luokasta tai muistakaan luokista ei ole kuskeja siirtymästä siihen uuteen luokkaan.


Ja Jukka.
Kuin vuonna 2008 järjestin kestävyyskisat ls5 luokalle minun tiimissä olivat sellaisia kuskeja jotka eivät omistanedt luokan autoa eli näin ollen saon uusia kuskeja testaamaan tätä luokkaa.
Eli nyt kuon sinun huipputiimissä on 4 kaveria jotka kiertää jo kyseistä sarjaa niin onhan se nyt selvä että joukkueita jää pois.
Kuskeja Suomessa on joka kiven alla, ne eivät lopu kesken.
Jerzi
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: jarkko - 02.04.15 - klo: 07.34
Jerzi, luepa kommenttini huolellisemmin ennekuin alat kiteyttämään ajattelutapaani. Lue ensin ajatuksella ja provosoidu vasta sen jälkeen jos aihetta on.

Pienessä maassa pienen kisakuskimäärän jakaminen pariinkymmeneen luokkaan tekee pieniä luokkia.

Pidetään foffit, offit ja muut vastaavat erillään niistä ns. viralisista kisaluokista, joihin viittaan. Niitä kisoja, joissa porukkaa luokassa on yhteensä vähemmän kuin mitä mahtuu a-finaaliin, on nähty turhan usein.

Ja siis sharkit, Forkit, FWD:t jne tarvitsevat omia tapaamisajojaan, kerhokisojaan ja muita harrastukseen lisää porukkaa tuovia tapahtumiaan. Ei niitä kukaan ole kieltämässä. Minullakin on WGT ja Corri ja F-1 ja tykkään joskus käydä niillä ajamassa. Ne kaikki ja muutkin ovat osa tätä hienoa harrastusta.

Harrastusluokat ja kisaluokat ovat lähtökohdiltaan erilaiset. Itsekin olen käynyt moneen otteeseen keskustelua siitä, kun joku haluaisi liittää FTT-kisaan tai LS-5 SM-osakilpailuun jonkun juuri sillä hetkellä suositun lisäluokan, johon toivotaan ja uskotaan osallistuvan ainakin 4 kuskia.

C-8 on eri juttu esim. kehityshistoriansa sekä pitkän ja laajan kansainvälisen kilpailu-ulottuvuuden vuoksi. Luokan kehittymiskyky näkyy selvästi ja kehityksen on helppo uskoa jatkuvan.
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: nitropaimen - 02.04.15 - klo: 08.36
?
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: jerzirccar1 - 02.04.15 - klo: 10.30
No minun mielestä kaikki rc luokat ovat yhtä tärkeitä.
Muistetaan että tämä c8 luokka on se uusin vaikka onkin perinteinen sellainen niin aletaankos karsia sitten siitä vai mistä luokista.
c8 söi yhden luokan pois ja tp10 hävis kartalta parin vuoden aikana ja en tiedä miten ls5 tänävuonna.
Eli minun mielestä ei ole turhia luokkia lainkaan vaan on liian vähän kuskeja.
Lamaa syyttäisin ekana.
Jerzi
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: meritane - 02.04.15 - klo: 10.43
Tuohon raddaddyn tekstiin hieman viitaten:

Kävin kirjastossa ja kysyin että löytyykö vanhoja -90 luvun Pienoismallilehtilehtiä (siis jostain puolivälistä -90 lukua ja vanhimpia mitä varastosta löytyy). Sain käsiini vuosikerrat -96-99. Fiilistelin etenkin niitä -96 vuoden lehtiä kun niissä oli juttua mm. Asson C10 asvalttirata-autoista. Ja ihailin myös kilpailukalenteria, jossa oli yli 10 eri kisaa C10/C8-autoille sulan maan aikana kotimaassa, jopa Joensuussa ajettiiin Fintrack10-osakilpailu asvaltilla.

Mutta sitten tapahtui jotain kummallista 98-99 kun tuli nämä touringautot ja kiilat katosivat. Kilpailukalenterikin kääntyi ylösalaisin  esim. vuoden -99-kisakalenterissa oli touringkisoja vaikka millä mitalla ja vain pari C8-kisaa (C10 katosi kokonaan touringin tieltä).

Mistä tässä muutoksessa oli oikein kysymys? Ei ainakaan autojen estetiikasta, vaan jostain muusta  :wink:
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: jerzirccar1 - 02.04.15 - klo: 10.57
Jengi vaihtaa lajia koska vanhaan luokkaan on kyllästynyt tai se on jo nähty.
Tää c8 kiinnostaa nyt varmasti kuin renkaatkin saa valmiiksi sorvattuna halpaan hintaan.
Jerzi
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: Vesa - 02.04.15 - klo: 11.04
C-10 ei koskaan ollut kovin suosittua. Suomessa kuskeja parisenkymmentä parhaimmillaan. Muutamia syitä luokan loppumiseen olivat koneiden kestävyys silloisella tekniikalla, renkaat, radat (vaatii puhtaan radan jossa pitoa jotta touhussa mieltä) jne jne. Itse en ole C-10 ajanut kuin ihan juniorina pari kisaa, joten Tony ja Sakke ja muut vanhankoulun kuskit osais sanoa sen luokan historiasta enemmän, jotka on sitä ajaneet.

Touringin tulo 90 luvun lopulla söi monia luokkia, helppoutensa takia. C-8 alkoi nousta tähtitieteellisen kalliiksi, siinä yksi syy.

Muistutetaanpa vuodesta 2003 - silloin ajettiin FinTrack sarjassa talvella 7 osakilpailua, ja kesällä 6 jonka lisäksi oli kerrastapoikki SM-kisat. Tuon lisäksi vielä syksyllä oli Mäntsälän kapinat. Eli 14 isoa kisaa turisteille vuodessa, ja jengiä kuitenkin riitti.

Mielestäni luokkia on liikaa harrastajamäärään nähden, se on ihan selvää. Myös harrastuksen ulkopuolisella on vaikea ymmärtää keskimäärin miksi luokkia on niin monia. On ihan selvä asia, että jos harrastajamäärä on suht vakio, ja se jaetaan useampaan osaan, on lopputulos se mikä se on > vähän kuskeja kaikissa, ei "paljoa" missään. Fakta on että uusi luokka syö aina kuskeja muista luokista, niin kauan kun kyse on vanhoista harrastajista. Jos on kyse aina uusista kavereista, niin tilanne on sillon hyvä. Pitää kuitenkin muistaa että nykyisin odotettavissa oleva harrastusvuosien määrä on oleellisesti pienempi kuin vanhoina hyvinä aikoina. Jengi ajaa kauden  tai kaksi ja katoaa, pitkäjänteistä ja tavoitteellista harrastamista näkee enää hyvin harvoin ja ei ainakaan siinä mittakaavassa kuin ennen pleikkareita ja muita mediaseksikkäitä ja helppoja ei-niin-teknisiä -harrastuksia, valitettavasti.

Ongelma on seuralähtöinen - jos seuroissa ei tehdä promootiota ja saada junioreita mukaan, 10v päästä ei ole kuin vanhoja partoja kisoissa. Jo nyt keski-ikä kisoissa on selkeesti korkeampi kuin vaikkapa 10v sitten tai 20v sitten. Niin kauan kuin vakioluokissa ei ole kuskeja riittävästi, on turha olettaa että viriluokkiin tulee kylmiltään porukkaa pitkäksi aikaa harrastamaan ja toteamaan että "ei vain ole kivaa olla liikkuva shikaani". Siinä yksi syy miksi "helppoja" kertsikisaluokkia on niin paljon. Mielestäni ongelma tossa on kuitenkin osin asenteellinen, koska tarjolla olisi niitä luokkia jotka on lajin kulmakivi ja ylipäänsä silta esim AKK:hon, joka taas on silta EFRA:an ja yleisesti arvokilpailukisaamiseen, josta ne trendit tulevat.

Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: nitropaimen - 02.04.15 - klo: 14.04
?
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: meritane - 02.04.15 - klo: 15.52
Niin on. Nyt pääsisi ajamaan 10 pan car:lla myös kilpaa la 11.4. Tähän mennessä on luokkaan ilmoittautunut vain 2 kuskia, tästäpä näpsäkkä treenikisa C8 nitrokuskeille http://rc10.fi/index.php?topic=90153.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=90153.0)

Lisäystä: Eihän sitä nyt kannata mitään hupiluokka-ajeluita pitää, koska se karkoittaa juuri ne tiukkapipoiset sääntöorientoituneet kisakuskit. Joten ei tarvitse kisakuskien pelätä osallistumista, koska myö vedetään Kuopiossa veren maku suussa, aina  :grin:
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: Vesa - 02.04.15 - klo: 15.56
Myös Laukaan FTT:n ilmoittautuminen on auki - C-12 ja CS-12 mukaan vaan!

CS-12:een on suunnitteilla ensi talveksi toivon mukaan kuljettajamäärää lisääviä muutoksia joista myöhemmin lisää ja tarkemmin:
-avoin 13,5t moottori, blinky säädin
-sallittujen renkaiden lukumäärän rajoittaminen
-spec-rengas tai rajatut seokset
-jne
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: MrOllinmaki - 07.04.15 - klo: 09.34
Loistava pääsiäinen takanapäin, viikonloppuna ilmoittautui kaksi uutta tiimiä mukaan. Enää neljä ja puoli tiimipaikkaa vapaana...

-A-
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: nitropaimen - 08.04.15 - klo: 10.30
?
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: goos - 08.04.15 - klo: 11.07
Kyllä  niitä tiimejä tulee lisää, kunhan saadaan ratasesonki alkuun. Olisi hyvä saada tietoa kisaformaatista, millä säännöllä ajetaan ? 1/10 j 1/8 vuorotellen vai kumpikin yhtenä putkena .  Kahdeksan tunnin rupeama on aika raju yhtenä päivänä tahkottavaksi...  onko tarkoitus että tiimin jäsenet toimivat myös mekkareina ? Kukaan muu ei saa koskea autoon? Mitä saa vaihtaa, mitä ei ? Alustalevy ja moottori plommataan ( merkitään ) ja ne tulee säilyä kisa-autossa.  Jos tulee paha mälli, saako motin ja alustalevyn siirtää toiseen autoon yhtenä kokonaisuutena.. Olisi hyvä tietää, että osaisi suunnitella strategiaa...

Tietysti toisen tiimin kuskit toimivat mekkareina, näin varmistetaan että kaikkien tankkaukset toimivat erittäin jouhevasti tiukoissakin tilanteissa.

Autoista ei luonnollisesti saa vaihtaa mitään, jos ajat seinään oot ulkona kisasta!

Eikun oikeesti, nyt vähän järkee, kyseessä on leikkimielinen kisa/tapahtuma missä ei oikeesti tarvita muita sääntöjä kuin maalaisjärki missä lähtökohtaisesti ajetaan yhdellä autolla maaliin asti johon vaihdetaan yksittäisiä osia (ei kokonaisuuksia). Jos jotain erikoista/tarkennuksia kaivataan sen voi hyvin sopia ennen lähtöä paikan päällä, niin voidaan keskittyä tässä tapahtuman promoomiseen vänkäämisen sijaan :)
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: meritane - 08.04.15 - klo: 11.14
Miten jos pannu leikkaa kiinni, niin eikö saa vaihtaa uutta tilalle kesken kisan?
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: goos - 08.04.15 - klo: 11.22
Miten jos pannu leikkaa kiinni, niin eikö saa vaihtaa uutta tilalle kesken kisan?
Mitäs maalaisjärki sanoo? :)
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: meritane - 08.04.15 - klo: 11.26
Itse ainakin vaihtaisin. Jos kone leipoo kiinni vaikka ekan 15 min aikana, niin on se vähän kyllä sitten nolo suksee koko homma jos ei saisi vaihtaa...
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: Mölli - 08.04.15 - klo: 12.13
Ratapolttisten kenelläonenitenrahaaostaavaraosia-tyyppinen kenelläonenitenvaraosiakisa.😄
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: jarkko - 08.04.15 - klo: 13.52
Itse ainakin vaihtaisin. Jos kone leipoo kiinni vaikka ekan 15 min aikana, niin on se vähän kyllä sitten nolo suksee koko homma jos ei saisi vaihtaa...

Kyllä meillä on ainakin viimeisissä 10 kotimaisessa TP-10 kisassa ajettu lähes poikkeuksetta samalla moottorilla koko kisapäivä, joka finaali mukaan laskettuna tekee melko tarkalleen 2 tuntia ajoaikaa.

En tiedä kuinka se sama moottori olisi kestänyt jatkaa toisen mokoman päälle ja sen vuoksi ehdotan, että sääntö voisi olla max. 2 moottoria per tiimi eli saa vaihtaa kerran.
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: goos - 08.04.15 - klo: 13.55
En tiedä kuinka se sama moottori olisi kestänyt jatkaa toisen mokoman päälle ja sen vuoksi ehdotan, että sääntö voisi olla max. 2 moottoria per tiimi eli saa vaihtaa kerran.
Eiköhän moottorin vaihdolla anneta ihan riittävästi tasoitusta ettei tarvitse mitään sääntöä tehdä?
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: Tuukka T - 08.04.15 - klo: 17.59
Eikös sellainen käy että rikkoutuneet osat saa vaihtaa. Jos pannu leikkaa kiinni --> uusi tilalle. Jos ajaa lankkuun ja eturipustukset, pohjalevy, radiolevy rikki --> ne voi vaihtaa. Eli otetaan raato pöydälle ja ruuvataan siitä irti rikkoontuneet osat ja laitetaan ehjät tilalle. En usko että tulee kovinkaan montaa tulkinnanvaraista tilannetta jossa käytännössä vaihdettaisiin autoa. Ehkäpä sellaiseen toimintaan suorastaan houkuttelisi tarkempi tulkinta jossa esim vain pohjalevyn on oltava sama koko kisan ajan.

Kanssakilpailijoiden paheksunta vilpillisessä hengessä tehdyistä elimen (potilaan) siirroista on oleva musertava jos joku alkaa liikaa kikkailemaan. Näissä pienoisautomeiningeissä on näitä sääntöjä joka asiaan niin turkasesti että ei nyt lähdetä määrittelemään tarkasti krumeluureja vaan luotetaan ns. reiluun meininkiin. Viime kesän kapinat ja niissä vallinnut lungi ilmapiiri olivat mielestäni todiste siitä, että pienoisautoilla voi skabata rennosti ja reilusti jopa samassa kisassa.

Veikkaan että pannuja ja muuta kuluvaa osaa saattaa mennä, sillä eiköhän tässä tule lähinnä ajeltua kesän kalustoa lopummaksi ilman suurempia investointeja.
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: -Jari- - 08.04.15 - klo: 18.04
Miten olisi jos sallisi vaikka kaksi autoa/joukkue, mutta auton vaihdosta "sakotetaan" esim. 5min pakkostopilla? Toi mahdollistaisi että sitä autoa voi myös huoltaa kesken kisan, esim. vaihtaa kytkinlaakereita, tehdä iskarit yms. Tällä voisi myös ehkäistä isompia tuhoja ennakoivasti, eikä niin että ajetaan väkisin niin kauan kuin vehkeet liikkuu.

Samalla autolla saisi kuitenkin jatkaa heti pienten huoltotoimenpiteiden jälkeen, esim. vastariakun vaihto, renkaidenvaihto yms.
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: MrOllinmaki - 09.04.15 - klo: 11.01
Kaverit hei, älkää tehkö tästä liian vaikeaa.

Ajatus tosiaan on se että tämä olisi tyyliin kesän viimeinen tapahtuma ja en usko että tällaista hommaa varten kukaan haluaa hankkia mitään uutta kalustoa. Ts. ajellaan niillä vehkeillä mitä nurkista löytyy jo. Liian yksityiskohtaisia sääntöjä ei myöskään vaan kannata tehdä. Realiteetti vaan on se että jos kisa onnistuu, joudumme todennäköisesti viemään kisan läpi ilman henkilökuntaa, katsastusta tai muuta avustavaa resurssia.

Selvää on se että pelkällä rahalla tätä ei voiteta, vaan hyvällä valmistautumisella ja asiaan paneutumisella.

Me tehdään nyt niin että minä päätän formaatin ja säännöt, julkaisen niitä ekaan viestiin sitä mukaa kun on aihetta. Konsultoin asioissa valitsemiani ratapolttomoottoriautoiluun vihkiytyneitä tahoja siten että yhteistä kokemuspohjaa hommaan liittyen tulee varmasti yli 150vuotta. Huomioin myös eri merkkileirien edustajat tasapuolisesti.

Toivomuksia ja mielipiteitä saa esittää joko tässä ketjussa tai yv:llä, mutta älkää pilatko tätä liialla kiukuttelulla.

-A-
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: Tuukka T - 09.04.15 - klo: 12.47
Kaverit hei, älkää tehkö tästä liian vaikeaa.

Ajatus tosiaan on se että tämä olisi tyyliin kesän viimeinen tapahtuma ja en usko että tällaista hommaa varten kukaan haluaa hankkia mitään uutta kalustoa. Ts. ajellaan niillä vehkeillä mitä nurkista löytyy jo. Liian yksityiskohtaisia sääntöjä ei myöskään vaan kannata tehdä. Realiteetti vaan on se että jos kisa onnistuu, joudumme todennäköisesti viemään kisan läpi ilman henkilökuntaa, katsastusta tai muuta avustavaa resurssia.

Selvää on se että pelkällä rahalla tätä ei voiteta, vaan hyvällä valmistautumisella ja asiaan paneutumisella.

Me tehdään nyt niin että minä päätän formaatin ja säännöt, julkaisen niitä ekaan viestiin sitä mukaa kun on aihetta. Konsultoin asioissa valitsemiani ratapolttomoottoriautoiluun vihkiytyneitä tahoja siten että yhteistä kokemuspohjaa hommaan liittyen tulee varmasti yli 150vuotta. Huomioin myös eri merkkileirien edustajat tasapuolisesti.

Toivomuksia ja mielipiteitä saa esittää joko tässä ketjussa tai yv:llä, mutta älkää pilatko tätä liialla kiukuttelulla.

-A-


(https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTdZjVQKylFogMxs1uo6trj_G1UsxPLVu2KaNvwHdcQZrCZMhWvjiYp2A)
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: nitropaimen - 09.04.15 - klo: 16.28
juu, rennosti vaan.. eihän sitä tiedä edes että kiinnostaako koko leluautoilu vielä puolen vuoden kuluttua...
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: meritane - 09.04.15 - klo: 19.09
Muistakaa katsoo ennen kisoja legendaarinen Le Mans elokuva vuodelta 1971, niin pääsee kunnon fiiliksiin. Se on nimittäin rautainen klassikko! :grin:

Ja se löytyy mm. täältä (tosin ilman suomitekstejä) https://www.youtube.com/watch?v=VYIcc9IBZj4 (https://www.youtube.com/watch?v=VYIcc9IBZj4)

Jos englanti ei suju, niin videota voipi kysellä vaikkapa paikallisesta kirjastosta.
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: Koiranputki - 09.04.15 - klo: 22.21
Olen erittäin intensiivisesti seurannut tätä keskustelua ja vaikka itse en tule ajamaan.
Ideahan on aivan s...nan hieno.  Katsomaan aion vääntäytyä se on fakta ja ehkäpä käsiparistakin olsi iloa järjestäjälle. Vain yksi seikka on kuitenkin noussut mieleen

Pitäkää asiat mahdilisimman yksinketaisina. Ei turhia sääntöjä, mitä saa tehadä ja mitä ei jne.
Ei mitäänn sääntö vääntöjä. Kuten MrOllinmaki sanoi "Kaverit hei, älkää tehkö tästä liian vaikeaa."

MrOllinmaki  tuolla alussa laski mainiosti, 14400sekuntia / 16.53sec/r = 871 kierrosta.
Siinä sitä sääntöä on tarpeeksi. Jos joku haluaa vaihtaa koneen tahi ihan mitä vain niin siitä vaan.
Kanattaa kuitenkin muistaa, kärki ja kanssakilpailijat kerää kierroksia koko ajan ja listalla putoaa, se on fakta, ja kieroksia katoaa hyvinkin nopeaan noilla kierrosajoilla. Jos auto ei liiku ei myöskään tuota tulosta. Myöskin rengas valinoissa jokainen saa itse valita nakinsa merkin ja ajaa sillä mikä on omasta mielestään se ainut oikea.  MrOllinmaki varmasti ilmoittaa tyypin, kumi vai solu jne. enne kisaa. se riittäkööt.
Parhaaseen lopputuloksen kuitenkin pääse se joka on kerännyt eniten kieroksia jos olen oiken asian ymmärtänyt.

So, keep it simple.

Jään taas taustalle mielenkiinnolla seuraamaan miten juttu etenee. Tämän tyyppisiä kisoja mielestäni lisää, kerta rutistuksia. Sarjat ovat sitten oma juttunsa.
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: MrOllinmaki - 10.04.15 - klo: 00.31
Olen erittäin intensiivisesti seurannut tätä keskustelua ja vaikka itse en tule ajamaan.
Ideahan on aivan s...nan hieno.  Katsomaan aion vääntäytyä se on fakta ja ehkäpä käsiparistakin olsi iloa järjestäjälle. Vain yksi seikka on kuitenkin noussut mieleen

Pitäkää asiat mahdilisimman yksinketaisina. Ei turhia sääntöjä, mitä saa tehadä ja mitä ei jne.
Ei mitäänn sääntö vääntöjä. Kuten MrOllinmaki sanoi "Kaverit hei, älkää tehkö tästä liian vaikeaa."

MrOllinmaki  tuolla alussa laski mainiosti, 14400sekuntia / 16.53sec/r = 871 kierrosta.
Siinä sitä sääntöä on tarpeeksi. Jos joku haluaa vaihtaa koneen tahi ihan mitä vain niin siitä vaan.
Kanattaa kuitenkin muistaa, kärki ja kanssakilpailijat kerää kierroksia koko ajan ja listalla putoaa, se on fakta, ja kieroksia katoaa hyvinkin nopeaan noilla kierrosajoilla. Jos auto ei liiku ei myöskään tuota tulosta. Myöskin rengas valinoissa jokainen saa itse valita nakinsa merkin ja ajaa sillä mikä on omasta mielestään se ainut oikea.  MrOllinmaki varmasti ilmoittaa tyypin, kumi vai solu jne. enne kisaa. se riittäkööt.
Parhaaseen lopputuloksen kuitenkin pääse se joka on kerännyt eniten kieroksia jos olen oiken asian ymmärtänyt.

So, keep it simple.

Jään taas taustalle mielenkiinnolla seuraamaan miten juttu etenee. Tämän tyyppisiä kisoja mielestäni lisää, kerta rutistuksia. Sarjat ovat sitten oma juttunsa.

Kiitos.
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: MrOllinmaki - 10.04.15 - klo: 00.46
Itse en näe tätä vaihdetaan koko auto samaan pohjalevyyn-filosofiaa kovinkaan isona riskinä.

Olen Mugenin osalta joskus kellottanut homman ja ei se nyt niin sukkelaan käy että sitä viitsisi huvikseen tehdä. Samassa ajassa muut ajaa semmoisen 50-70 kierrosta radalla...

Enempi se on siitä kiinni että löydetään se oikea vauhti millä edetään hyvin mutta ei rikota paikkoja. Kellottakaapa huviksenne esim hihnanvaihtoon kuluva aika...

A
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: nitropaimen - 10.04.15 - klo: 09.16
jertzi hyvä, kisaan on vielä puoli vuotta... katso yllä oleva editoitu kommentti, palataan asiaan sitten kun on aika, jos on aihetta..
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: MrOllinmaki - 10.04.15 - klo: 11.55
jertzi hyvä, hellyin: Saat käyttöösi 1/10 Touring Shepherdin ajovalmiina ilman radio-osia, sulla niitä varmaan riiittää. maksatte käytetyt varaosat, eli palautatte auton siinä kunnossaa kuin saitte. Oma asianne on mistä revitte fuilit ja renkaat. minultakin saa niitä pilkkahintaan kun on sesongin loppu. Jeesiäkin löytää sillä Miika ja tony raikas on paikalla jotka kummatkin kisaavat kesän aikana 1/10 shepherdillä. joten paas hihat heilumaan ja kasaaa tiimi !

Jertsin puolesta... kiiitos!!

-A-
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: MrOllinmaki - 10.04.15 - klo: 11.59
Mielipidekysymys, kauden loppu ja pilaantuvat tavarat pois nurkista-aiheeseen liittyen.

Mitäs sanoisitte, jos sallisimme ko. kisaan myös 25% fuilin?

Perustelut:
- tuo ei ole tehokilpailu, eli hyötyä siitä ei saisi (16% aineessa on parempi polttoainetalous kuin 25% aineessa)
- jos johonkin tiimiin olisi esim krossijamppoja tulossa ajamaan, niin olisi mahdollista ajaa heillä muuten ylijääviä fuileja pois

-A-
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: mikari - 10.04.15 - klo: 12.27
Sähän Antti ne säännöt päätät. Anna mennä vaan! :)

korjaus Antti, eikä Olli lol :)
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: MrOllinmaki - 10.04.15 - klo: 14.20
*** Tämän tyyppistä ajatusta ***
(harkinnassa, ei vielä vahvistettu, pohjalevy, radiolevy, vasen etupukki ja oikea takapukki merkitään, nämä osat saa vaihtaa, mutta siitä seuraa 50-kierroksen penalty per vaihdettu osa. Muita osia saa vapaasti vaihtaa)
***

-A-
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: nitropaimen - 10.04.15 - klo: 15.43
?
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: nitropaimen - 14.04.15 - klo: 09.50
Editoitu .
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: MrOllinmaki - 14.04.15 - klo: 11.15
Moukarin tiimin nimet julkaistu ensimmäiseen viestiin!!

-A-
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: MrOllinmaki - 14.04.15 - klo: 11.21
*** Tämän tyyppistä ajatusta ***
(harkinnassa, ei vielä vahvistettu, pohjalevy, radiolevy, vasen etupukki ja oikea takapukki merkitään, nämä osat saa vaihtaa, mutta siitä seuraa 50-kierroksen penalty per vaihdettu osa. Muita osia saa vapaasti vaihtaa)
***

Avaan tätä ajatusta vähän lisää kaikille. Nämä ovat ne auton kriittiset avainkomponentit joihin kun tehdään tällainen penaltijärjestely, se vaikeuttaa sopivasti sitä että isojen osakokonaisuuksien vaihtaminen vaikeutuu. (esim kun takahihna katkeaa, vaihdettaisiin koko takapää autoon)

Moottorin vaihtamiseen ei asiantuntijaraati halua rajoitteita.

-A-
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: jerzirccar1 - 14.04.15 - klo: 15.43
jertzi hyvä, hellyin: Saat käyttöösi 1/10 Touring Shepherdin ajovalmiina ilman radio-osia, sulla niitä varmaan riiittää. maksatte käytetyt varaosat, eli palautatte auton siinä kunnossaa kuin saitte. Oma asianne on mistä revitte fuilit ja renkaat. minultakin saa niitä pilkkahintaan kun on sesongin loppu. Jeesiäkin löytää sillä Miika ja tony raikas on paikalla jotka kummatkin kisaavat kesän aikana 1/10 shepherdillä. joten paas hihat heilumaan ja kasaaa tiimi !

Jertsin puolesta... kiiitos!!
Jertzi, nyt on pallo heitetty sulle, onko kiinnostusta ? Voisit houkutella kuskeiksi vaikka Make Seppälän ja Kim Elfströmin, vois ollaa niitten kanssa sitten vaikka jatkomahiksia hyvän auton kanssa (vink...vink.. kummallekin !)

-A-

voi tsiisus mikä tarjous.
voisi prkl kiinostaakin.
Kyselen kavereilta.
jerzi
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: nitropaimen - 14.04.15 - klo: 18.59
Kun säännöt tiedetään voidaan harkita osallistumisen laajuutta uudestaan.
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: MrOllinmaki - 15.04.15 - klo: 12.17
Antti: Riippuu autosta: paimenkoiramerkkisessä autossa v.m. 2015 riittää kun aukaisee neljä ruuvia niin takapukit jakautuvat kahtia ja hihna on käsissä. Sen vuoksi hiukan olisi kiva tietää miten valmistautua, että ajaa esim 2015 EC autolla eikä vanhemmalla, jossa nuo kohteet ovat hankalampia...

..mielikuvia vai faktaa :)

Käytännön tilanteessa, kun käsillä on likainen, rikkinäinen ja osittain kuuma auto, menee tuo teoriassa saatava hyöty usein minimaaliseksi uusien ja vanhojen autojen vertailussa. Siinä missä uusien autojen rakenteet ovat halkaistavia ja avoimempia, ovat rakenteet kuitenkin vanhoissa autoissa usein yksinkertaisempia ja osat isompia yms. Minun kokemukseni rajoittuu kolmeen merkkiin TP-10 ja C8-autojen suhteen. Oma valistunut mielipiteeni on että vanhoja autoja on helpompi huoltaa kuin uusia, juuri tuon yksinkertaisuuden takia.

-A-
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: meritane - 16.04.15 - klo: 09.35
Niin on. Nyt pääsisi ajamaan 10 pan car:lla myös kilpaa la 11.4. Tähän mennessä on luokkaan ilmoittautunut vain 2 kuskia, tästäpä näpsäkkä treenikisa C8 nitrokuskeille http://rc10.fi/index.php?topic=90153.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=90153.0)

Lisäystä: Eihän sitä nyt kannata mitään hupiluokka-ajeluita pitää, koska se karkoittaa juuri ne tiukkapipoiset sääntöorientoituneet kisakuskit. Joten ei tarvitse kisakuskien pelätä osallistumista, koska myö vedetään Kuopiossa veren maku suussa, aina  :grin:

Kisat pidettiin.

Saatiin ihan mukavat kisat, kun laitettiin 4 wd autot (prostock turistit) ja 2 wd autot (WGT-autot, foam renkailla) samaan erään. 5 autoa oli erässä ja ajettiin 5 finaalia+alkuerä. Mukava oli puristaa menemään ihan kunnolla kisatilanteessa  :wink:

Tässä videota kisasta https://www.youtube.com/watch?v=ZA333nyIGds (https://www.youtube.com/watch?v=ZA333nyIGds) Erä lopetettiin kesken, ajanotonhäiriöiden vuoksi. Ajanottolaitteessa oli joku asetus päällä, että se ei rekisteröinyt alle 14 sek kierroksia. Se saatiin korjattua sitten myöhempiin eriin.
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: Racing Hobby - 16.04.15 - klo: 13.41

Editoitu, katsokaa uutiset Shepherd Finland blogista
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: jerzirccar1 - 16.04.15 - klo: 14.09
laitan tähän linkin, kun en muuallekaan keksi laittaa. Henkka Fredriksson menee ihan mukavaa tempoa ENS kisojen treeneissä Bolognassa. Siellä Collarit ja muut kovat luut suihkii vielä ohi mutta kun tuo puuttuva pari sekunttia saadaan puristettua pois kierrosajoista niin hyvältä näyttää. Linkin nopeudet ja kierrosaika ovat alkuverryttelystä, kun mylly saatiin fuilia vaihtamalla (maximaan) paremmin säätöihin ja kytkin tiukemmaksi. oli eilisen kierosajat jo oikein hyviä. Tsekkaa linkistä, laitan sinne uutista kunhan Henkka lataa niitä tulemaan:

http://raddad-racinginfinland.blogspot.fi/ (http://raddad-racinginfinland.blogspot.fi/)

No tää kuuluu kilpailu tuloksiin osioon.
jerzi
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: jerzirccar1 - 16.04.15 - klo: 14.10
Niin on. Nyt pääsisi ajamaan 10 pan car:lla myös kilpaa la 11.4. Tähän mennessä on luokkaan ilmoittautunut vain 2 kuskia, tästäpä näpsäkkä treenikisa C8 nitrokuskeille http://rc10.fi/index.php?topic=90153.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=90153.0)

Lisäystä: Eihän sitä nyt kannata mitään hupiluokka-ajeluita pitää, koska se karkoittaa juuri ne tiukkapipoiset sääntöorientoituneet kisakuskit. Joten ei tarvitse kisakuskien pelätä osallistumista, koska myö vedetään Kuopiossa veren maku suussa, aina  :grin:

Kisat pidettiin.

Saatiin ihan mukavat kisat, kun laitettiin 4 wd autot (prostock turistit) ja 2 wd autot (WGT-autot, foam renkailla) samaan erään. 5 autoa oli erässä ja ajettiin 5 finaalia+alkuerä. Mukava oli puristaa menemään ihan kunnolla kisatilanteessa  :wink:

Tässä videota kisasta https://www.youtube.com/watch?v=ZA333nyIGds (https://www.youtube.com/watch?v=ZA333nyIGds) Erä lopetettiin kesken, ajanotonhäiriöiden vuoksi. Ajanottolaitteessa oli joku asetus päällä, että se ei rekisteröinyt alle 14 sek kierroksia. Se saatiin korjattua sitten myöhempiin eriin.

ja miten tämä kuuluu tänne niin en tiedä. Vai onko tällä kisalla jokin kytkös tälle kisalle??
Jerzi
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: nitropaimen - 16.04.15 - klo: 16.24
Editoitu.
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: Racing Hobby - 17.04.15 - klo: 18.41
olen muuttanut mieleni: Shepherd Finland sponsaa vain 1/8 luokan tiimiä jonka nimi on "Team Shepherd Finland I"
Kuskeina mainitut ja kalusto Shepherd VELOX v8/PICCO 21 TORQUE.
Muista kuvioista ilmoitetaan kunhan kisa on käsillä, säännöt selkeät ja osallistujat varmoja. Nyt aletaan keskittyä 1/8 kesän nitro on-road sarjaan.
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: Tomy - 17.04.15 - klo: 23.43
olen muuttanut mieleni

Ehdit vielä muuttaa uudelleen mielesi monta kertaa ennen kisaa.  :grin:
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: TheArska - 18.04.15 - klo: 00.17
olen muuttanut mieleni

Ehdit vielä muuttaa uudelleen mielesi monta kertaa ennen kisaa.  :grin:

Sinä sen sanoit..  :laugh:  ..koomista hommaa...
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: nitropaimen - 18.04.15 - klo: 19.47
pari viikkoa aikaa, jos hommasta  jopa tulisi jotakin... :evil:
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: C1S F1 - 09.05.15 - klo: 11.49


Jertzi hyvä, ei ole "naama alennus" vaan ihan normaali toiminta kilpa autoilun maailmassa. Kovat kuskit palkataan ilman "kynnysrahaa", sitten on niitä jotka ostavat ajopaikat rahalla ( sponssin tuella) mene Mäkkäriin tai Kotipizzaan ja puhu itsellesi sponssi, joka voisi olla pizzat ja kokikset koko kisaajaporukalle, eli 4 kuskia per tiimi , tahtoo sanoa 40 Pizzaa ja noin 100 pulloa kokista, sitten voidaan alkaa puhua...
[/quote]

Mielestäni ehkäpä tehokkain tapa karkoittaa luokasta kiinnostuneet kuskit maksa 500€ nii saat ajaa. :-O
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: nitropaimen - 09.05.15 - klo: 12.11
?
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: C1S F1 - 09.05.15 - klo: 12.51


Jertzi hyvä, ei ole "naama alennus" vaan ihan normaali toiminta kilpa autoilun maailmassa. Kovat kuskit palkataan ilman "kynnysrahaa", sitten on niitä jotka ostavat ajopaikat rahalla ( sponssin tuella) mene Mäkkäriin tai Kotipizzaan ja puhu itsellesi sponssi, joka voisi olla pizzat ja kokikset koko kisaajaporukalle, eli 4 kuskia per tiimi , tahtoo sanoa 40 Pizzaa ja noin 100 pulloa kokista, sitten voidaan alkaa puhua...

Mielestäni ehkäpä tehokkain tapa karkoittaa luokasta kiinnostuneet kuskit maksa 500€ nii saat ajaa. :-O
Antaisitko itse oman autosi neljän tunnin kisaan ilmaiseksi ja mukaan kaikki polttoaineet, renkaat, varaosat jne.. Sitähän jerzi tarkoittaa kun kysyy autoa "omalle tiimilleen" ei todellakaan ole kyse normikisoihin osallistumisesta.. HALOOO!!

Sitäpaitsi kisahan on seongin loputtua, siihen mennessä moni asia saatta olla muuttunut, ainakin se että Shepherd 1/10 tiimi EI OLE jertzin tiimi...
[/quote]

Ei mulla muuta. Pitäkää hauskaa 4 autokunnan kanssa. Ehkäpä 10-20 tiimiä olis jo jotain, niin voisit puhua jo kuninkuusluokasta. Mutta unohdin, menestyneet kuskit saavat auton ilman vuokraa, kun vähemmän menestyneet maksaa autonvuokran+fuilin+kisamaksun+renkaat+rikkimenneet osat. Eli kyllä tuollainen ajattelu karkoittaa kuskit jotka voisivat nimen omaan täläisessä kisassa kokeilla tp-10/ C-8 autoa jos saisivat mahdollisuuden. En tarkoita, että mini-z auton jälkeen suoraan c-8 auton puikkoihin. Suomessa on kumminkin lahjakaita rc-kuskeja muuallakin kuin rataluokissa
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: nitropaimen - 09.05.15 - klo: 13.12
 totean: "On niitä muitakin löysän jauhajia tällä foorumilla"    :evil:
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: nitropaimen - 16.07.15 - klo: 18.20
[no comments...
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: nitropaimen - 16.07.15 - klo: 18.30
jenkeissä GT voi todella hyvin.
lisää autoja tulee, mm. Mugen lähti mukaan.

suomessa renkaiden hinta on aika kova GT luokassa. 40 kierros on vähän liikaa. myös  ajokausi monelle lyhyt kun on kesälomareissua sun muuta mutta toki tämä on sama kaikissa luokissa. sääntöväätö ihan oma asiansa siihen päälle, toiset tykkää säännöstelystä ja toiset ei. GT luokassa päädyttiin ensimmäiseen.

ei tuonkaan luokan taru kokonaan ohi ole, ja hyvä jos ratakasi voi hyvin.

Mun mielestä sopis aivan hyvin että pari GT-8 tiimiä tulis FOUMIRENKAILLA mukaan, Ehdotinkin asiaa Antille, mutta ajatteli etä tuskin tulevat. Tulis nyt vaan, saatais samalla vähän vertailukelpoista dataa tuloksista, nopeudesta, kestävyydestä sekä mekattavuudesta, ihan noin niinkuin tulevaisuuden varalle. Siellähän ne pyöris kymppituristien seassa.
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: mikari - 16.07.15 - klo: 19.23
Vauhtiero on niin iso ettei tuossa ole oikein ideaa.
Muuten kyl.
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: Koiranputki - 14.09.15 - klo: 17.36
Mitenkäs tämä kisa edistyy?  Onko mitään tietoa toteutuuko ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa?
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: jerzirccar1 - 14.09.15 - klo: 21.36
Vahva veikkaus että ei.
Jerzi
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: MrOllinmaki - 16.09.15 - klo: 13.44
Mitenkäs tämä kisa edistyy?  Onko mitään tietoa toteutuuko ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa?

Asiasta keskusteltiin, mielenkiintoa selkeästi jonkun verran on. Mielestäni jo aika aikaisessa vaiheessa todettiin että loppukesästä ei hyvää viikonloppua asialle tarjoutunut. Ensi kesänä katsotaan sitten asiaa uudelleen.

-A-
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: nitropaimen - 25.09.15 - klo: 10.03
Jerzi veikkas että ei tuu, ei tietenkään, koska on kyseessä kiila-autot, minä taas veikkasin että kyllä tulee, toisessa formaatissa, noin urheilumielellä, mutta se editoitiin pois. no ei se mitään, kyllä formaatteja löytyy...
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: MrOllinmaki - 29.09.15 - klo: 10.48
Vai tehdäänkö niin että lyödään nyt jo päivämäärä lukkoon ensi kesälle? Silloin asia varmemmin tapahtuisi. Rodde tämän jo todisti pitämällä hyvät GT-8 kilpailut kesän päätteeksi suurempia kyselemättä.

-A-
 
Otsikko: Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
Kirjoitti: nitropaimen - 29.09.15 - klo: 11.38
Miksei nyt syksylle. säähän on veikausta  "yksi risti kaksi" joka tapauksessa...