RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: miguel-91 - 26.09.04 - klo: 18.38

Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: miguel-91 - 26.09.04 - klo: 18.38
Kumpi noista olisi parempi merkki? (muutkin merkit käy)
    Olen ostamassa jotain polttista mutta en oikein tiedä mitä.
    Olen ajatellut kyoshon inferno tr-15.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Mika R - 26.09.04 - klo: 19.21
HoBao
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: *HOKE* - 26.09.04 - klo: 19.27
Jos oot harkinnu tota tr-15 mallia niin ehdottomasti HoBao.
Hobao on täysverinen kilpuri ja tr-15 on pihasudittelu auto jolla ei kilpaa tai muutenkaan paljon radalla ajella.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Mini-Z - 26.09.04 - klo: 21.58
Jos hankkisit jonkun muun kun tr-15 esim mp 7.5 niin sitten kyosho.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Sami L - 26.09.04 - klo: 22.10
Kyosho (MP-sarja):
+Hyvä auto
+Hyvä saatavuus
-Kallis hinta
-Kalliit varaosat

HoBao
+Hyvä auto
+Halvempi
+Halvemmat osat
-Hieman huonompi saatavuus, mutta Hepalta ja Sanderssonalta saa auton ja osat kyllä.
+Suosittu auto, joten neuvot ja vinkit löytyy (kuten oikeastaan kaikkiin näihin)

TR-15:
+Halvempi auto
-Huonompi auto
-Kalliit varaosat
+Hyvä saatavuus
-Pienempi (tätä voi myös pitää plussana)
-Hieman tätä Kyoshon "lelu"-mallistoa
-Ei voi kilpailla (virallisesti)

(TR-15 on kyllä ihan hyvä auto, mutta ei samassa sarjassa MP:n ja Hobaon kanssa.)
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: *HOKE* - 26.09.04 - klo: 22.40
Oon kyllä ton Hobaon saatavuudesta täysin erimieltä.
Auton saa nopeasti ja varaosat reilusti nopeammin kuin Kyoshoon, ja mikä parasta on kaikki lähes puolet halvempaa.
Yhtäkään varaosaa en Hobaoon oo oottanu kolmea päivää kauempaa. Huom. välissä oli viikonloppu.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: miguel-91 - 27.09.04 - klo: 09.21
Ho Baon autoja saa näköjään halvemmalla.
Mikä olis niist sit hyvä auto? Hyper 7 tai pro malli tosta tai joku muu Ho Baon auto?
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Sami L - 27.09.04 - klo: 11.12
Kyllä Kyoshoa silti saa jostain Oulusta helpommin kuin Hobaoa.
Tilaaaminen toki onnistuu, mutta joillekkin se saattaa nousta esteeksi.
En siis väitä etteikö Hobaoon saisi kaikkea tarvittavaa.

Itse odottelen Hyper 8:ia, tai mikä sen nimi tuleekaan olemaan.
Kumminkaan en talvella ajele niin on aikaa odottaa sen ilmestymistä
( joulukuun paikkeilla ).

Osta Pro Hyperi ja siihen sitten mieleisesi kone, radiot ja servot, niin et pety! RTR-mallikin taitaa olla erittäin kelvollinen, mutta kokoaminen onnistuu keneltä tahansa (ellei kasva viittä peukoaloa keskelle kämmentä). KIT:ien laatu on yleensä parempaa, joten itse ainakin suosin niitä.
~Köyhän ei kannata ostaa halpaa!~
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: miguel-91 - 27.09.04 - klo: 11.16
Mitä se sit tulis suunnilleen maksamaan?
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: kukkalapio - 27.09.04 - klo: 11.42
Lainaus käyttäjältä: "miguel-91"
Mitä se sit tulis suunnilleen maksamaan?
Eiks sulla oo itellä mitään kamoja? Joutuisitko ostamaan ihan kaikki hehkuineen ja polttoineen kaikkineen? Vai onko sulla ollut ennenki polttiksia tai "oikeita" sähköautoja?
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: miguel-91 - 27.09.04 - klo: 12.01
Ei mul ole ollut mitään aikaisemmin.
Olen ostamas iha ekaa polttist ni mikä ois niinku sellane hyvä ja halpa polttis?
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Mika R - 27.09.04 - klo: 16.20
Ei ole hyvää ja halpaa, paitsi ehkä käytettynä
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: miguel-91 - 27.09.04 - klo: 17.25
Kummas ois enemmän tehoi kyoshon tr-15 vai HoBaon hyper 7 ???
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Joona H - 27.09.04 - klo: 17.28
Lainaus käyttäjältä: "miguel-91"
Kummas ois enemmän tehoi kyoshon tr-15 vai HoBaon hyper 7 ???
Hyper-7 (tai mikä tahansa 1:8 crossari) on ylivoimaisesti tehokkaampi,tehoa on vähintään puolet enemmän,riippuen moottorista,jonka Hyperiin valitset.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: *HOKE* - 27.09.04 - klo: 17.29
Lainaus käyttäjältä: "miguel-91"
Kummas ois enemmän tehoi kyoshon tr-15 vai HoBaon hyper 7 ???



No selkeesti HoBaossa.
Tai no eihän sillä autolla oo merkitystä tehoihin vaan moottosi ratkasee.
Näissä 1/8 autoissa käytetään isompaa pannua.

Osta HoBaon PCR RTR jos haluat hyvän ja halvan.
470€ valmiina pakettina.
Et paljon muuta tarvii ku polttoainetta ja muistaakseni hehkun.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: miguel-91 - 27.09.04 - klo: 17.40
Mist ton HoBaon sais ostettuu tai missä sitä myytäis?
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Joona H - 27.09.04 - klo: 17.47
http://www.sanderssona.com/
tai
http://www.iso-hepa.com/do?action=news
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Sami L - 27.09.04 - klo: 17.47
Iso-Hepa OY (Helsinki, Puistola) www.iso-hepa.com
Sanderssona OY (Turku) www.sanderssona.com
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: *HOKE* - 27.09.04 - klo: 17.52
Muistaakseni Iso Hepa ei myy RTR mallia.
Eli Sanderssonasta saab tilattua, tai jos asustelee Turun seudulla niin noutamalla Turusta ja Salosta.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Sami L - 27.09.04 - klo: 17.56
Ah joo... hyvä pointti!  :)
Timolta saa siihen kyllä varmaankin vara- ja viriosat.
Sanderssonaan sitten vaan soittelemaan.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: *HOKE* - 27.09.04 - klo: 18.00
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Ah joo... hyvä pointti!  :)
Timolta saa siihen kyllä varmaankin vara- ja viriosat.
Sanderssonaan sitten vaan soittelemaan.


Kyllä.
Timpalta oon hakenu kaikki osat kun asun niin lähellä. Aina on ollu kaikkia osia heti kouraan.
Niin no parikertaa oon tilannu Sanderssonasta joitain osia kun ei oo Timppa ollu paikalla (MM kisoissa). Sanderssona on toimittanut kaikki osat erittäin nopeesti. Kerran jouduin odottamaan kolmepäivää kun sattu olemaan viikonloppu välissä, mutta yleensä on ollu osat jo seuraavana päivänä kotona.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: miguel-91 - 27.09.04 - klo: 18.02
Sori jos oon vähä tyhmä, mut kenelt timpalt? :oops:
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Joona H - 27.09.04 - klo: 18.04
Lainaus käyttäjältä: "miguel-91"
Sori jos oon vähä tyhmä, mut kenelt timpalt? :oops:
Timo Jalas,Iso-Hepa Oy
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: miguel-91 - 27.09.04 - klo: 18.23
Onks se HoBaon PCR RTR toi HoBao Hyper 7 Sport RTR?
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: *HOKE* - 27.09.04 - klo: 18.44
Lainaus käyttäjältä: "miguel-91"
Onks se HoBaon PCR RTR toi HoBao Hyper 7 Sport RTR?


Ei oo sama, vaan Sanderssonalta on saatavilla Hyper 7 PCR Pro mallista tehtyä RTR settiä.
Näin semmosen tossa kesällä ja oli kyllä erittäin muikeen näköne peli.
Kannattaa soittaa tai lähettää sähköpostia Sanderssonaan ja kysellä enemmän.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: miguel-91 - 27.09.04 - klo: 18.54
Kuin pitkä kantomatka nois rattiradiois yleensä on?
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: *HOKE* - 27.09.04 - klo: 19.03
Lainaus käyttäjältä: "miguel-91"
Kuin pitkä kantomatka nois rattiradiois yleensä on?


Riippuu tietysti aina radioista ja akuista (Onko just ladattu), mut sanoisin että vähintään 100 metriä on kaikkien radioittan kantama.
Eli jos vaikka urheilu kentällä ajaa niin voi huoletta ajaa toiseen päähän, aikasemmin rupee haittaamaan se että on auto niin kaukana et on vaikee havaita sen liikkeitä.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Joona H - 27.09.04 - klo: 19.10
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "miguel-91"
Onks se HoBaon PCR RTR toi HoBao Hyper 7 Sport RTR?


Ei oo sama, vaan Sanderssonalta on saatavilla Hyper 7 PCR Pro mallista tehtyä RTR settiä.
Näin semmosen tossa kesällä ja oli kyllä erittäin muikeen näköne peli.
Kannattaa soittaa tai lähettää sähköpostia Sanderssonaan ja kysellä enemmän.
Satutkos muuten tietämään mikä moottori tuon PCR RTR:n mukana tulee?
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: miguel-91 - 27.09.04 - klo: 19.50
Muute mitä toi HoBaon  PCR RTR suunnillee kulkee???
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Sami L - 27.09.04 - klo: 20.08
Taatusti ihan liian lujaa, mutta sehän se elämässä onkin hienoa.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: *HOKE* - 27.09.04 - klo: 22.09
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Satutkos muuten tietämään mikä moottori tuon PCR RTR:n mukana tulee?


En osaa sanoa varmaks.
Mulla on kyllä yks kuva siitä autosta, mutta en "osaa / pysty" laittamaan sitä näkyville.
Tietty voin meilata sen mikäli haluutte.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Juhana - 28.09.04 - klo: 14.05
Hoke: Meilaa kuva mulle, niin laitan sen näkyviin  :wink:
Otsikko: Liioittelua
Kirjoitti: Catiska - 28.09.04 - klo: 14.18
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Lainaus käyttäjältä: "miguel-91"
Kummas ois enemmän tehoi kyoshon tr-15 vai HoBaon hyper 7 ???
Hyper-7 (tai mikä tahansa 1:8 crossari) on ylivoimaisesti tehokkaampi,tehoa on vähintään puolet enemmän,riippuen moottorista,jonka Hyperiin valitset.


No, tuossa on reilusti liioittelun makua... Toki, minäkin suosittelen jotain muuta, kuin tr 15 mallia, oli se sitten Hyper tai Kanai... Mutta nuo tehot. Ei 1/8 crossareissa tuplatehoja ole, vai kuinka monessa on 3,8 hv tai enemmän?? Vielä jos tehoilla ajatellaan sitä merkitsevää, eli teho/paino-suhdetta, niin ei ne isoimmat ainakaan juhli. Näillä pienillä 1/10 autoilla kun pääsee helposti niihin lukemiin, että tehoa on enemmän hevosina kuin painoa kiloina, niin siinä on 1/8-autoilla tekemistä. Minulla on itselläni yhtenä RC-härväkkeenä Kyöstin 1/10 crossari, painoa 1,57 kg ajokunnossa, tehoa 1,9 hv. Ei se ole nopea crossiradalla, Kanai jättää kierroksella reilusti, mutta suoralla kisa-Kanalla saa olla jonkinlainen etumatka, niin tuo kirppu on seuraavassa mutkassa ensimmäisenä...

Mutta, korostan kuitenkin, valitse mieluummin crossikäyttöön 1/8-kokoinen auto...
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: *HOKE* - 28.09.04 - klo: 14.29
Lainaus käyttäjältä: "Juhana"
Hoke: Meilaa kuva mulle, niin laitan sen näkyviin  :wink:


Meilaan heti kun pääsen kotiin.
Eli joskus viiden maissa.
Otsikko: Re: Liioittelua
Kirjoitti: Joona H - 28.09.04 - klo: 14.41
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Lainaus käyttäjältä: "miguel-91"
Kummas ois enemmän tehoi kyoshon tr-15 vai HoBaon hyper 7 ???
Hyper-7 (tai mikä tahansa 1:8 crossari) on ylivoimaisesti tehokkaampi,tehoa on vähintään puolet enemmän,riippuen moottorista,jonka Hyperiin valitset.


No, tuossa on reilusti liioittelun makua... Toki, minäkin suosittelen jotain muuta, kuin tr 15 mallia, oli se sitten Hyper tai Kanai... Mutta nuo tehot. Ei 1/8 crossareissa tuplatehoja ole, vai kuinka monessa on 3,8 hv tai enemmän??
TR-15:ssa on vakiona GS-15R,jossa tehoja on (muistaakseni) 0,9hv.
2x0,9hv=1,8hv
Moni .21 tarjoaa tehoja enemmän kuin 1,8hv,kuten vaikkapa Hyper.21 8-port (2,5hv).
Tietenkin on .15 moottoreita,joissa on tehoja huomattavasti enemmän kuin tuo 0,9hv,mutta minä puhuinkin tuosta GS-15R:stä
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Sami L - 28.09.04 - klo: 20.32
Koneen isompi koko vaikuttaa myös vääntöön ja muihin ominaisuuksiin. (Kuutiotuumia ei voita mikään! (paitsi turboahdin!))
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Juhana - 29.09.04 - klo: 00.27
Juu, eli tässä olisi tuo HOKEn mainitsema kuva siitä PCR RTR autosta:

http://personal.inet.fi/koti/2fast2rc/HyperPCR.jpg

:wink:
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: *HOKE* - 29.09.04 - klo: 00.40
No ja löytyhän tosta autosta tietysti enemmän tietoa kun vaan vaivautu vilkasemaan.
http://www.ofna.com/hyper7-pcr.html

Ja tämmönen teksti oli siellä moottorista:
The Hyper 7 PCR edition is powered by a strong and reliable Hyper 21, 8 port engine. The purple cap on the head is a new protective cover that snaps on.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Oxygen - 30.11.04 - klo: 16.17
Olen tässä pikkuhiljaa aloittelemassa RC harrastusta. Auton valinnassa olen päätymässä HoBao Hyper 7 malliin, Toisena vaihtoehtona mulla on Kyosho Inferno MP 7,5 Sports. HoBao vaan tuntuu järkevämmältä vaihtoehdolta halvempien osiensa ja täältä kuultujen kommenttien ansiosta.

Olisi pari kysymystä koskien tuota auton ostoa. Ihan uutta autoa olen siis ostamassa ja minulla ei ole mitään tarvikkeita ennestään, joten kaikki tarvittava on siis ostettava.

1. Saako tuota HoBaota rakennussarjana vai onko RTR ainoa mitä on myynnissä? Mieluusti ottaisin rakennussarjan että pääsisi tutustumaan auton tekniikkaan paremmin.

2. Kannattaako autoa ostaessa ostaa mukaan jotain järkevää vara/viri -osaa jolla autosta saa kohtuu edullisesti paremman/kestävemmän? Tarkoitan tällä nyt sellaista kuin esim. kuulalaakerisetti autoon jossa ei sitä alunperin ole.  Tai jotain teräsrattaita muovisten tilalle.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Joona H - 30.11.04 - klo: 16.43
HoBao Hyper 7:n perusmallia ei tietääkseni ole enään saatavilla rakennussarjana,ikävä kyllä.Nykyinen trendi RC-autoilussa tuntuu olevan se,että kaikki myydään RTR:nä,mikä ei minusta ainakaan ole mikään hyvä juttu.Pro-R mallin rakennussarjaa sen sijaan on saatavana Iso-Hepalta.PCR Prota ei enään saa Sanderssonalta.
Jos ostat HoBaon RTR-mallin,olisi erittäin suositeltavaa että ostaisit ohjaukseen saman tien vaikkapa seuraavanlaisen voimaservon:
http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=05.32625
HoBaon voimansiirto on erittäinkin kestävä,eikä sitä juuri tarvitse päivitellä.Oikeastaan auto on jo vakiona erittäin "valmis" ja kestävä auto,kunhan hommaat sen voimaservon.

Tuohon RTR malliin tarvitset vielä seuraavat osat:
Laturi radiolaitteelle ja vastarinakuille,jos et halua käyttää paristoja.
Polttoainetta jossa nitroa 15-25%
Hehkulaite
Hehkutulppa


Tuossa vielä linkkejä HoBaoon liittyen:
HoBao Hyper-7 RTR
http://www.sanderssona.com/index.php?s=tuotteet&sub=autot_hyper7

HoBao Hyper-7 Pro-R
http://www.iso-hepa.com/do?action=group&id=14

HoBao Hyper-7 PCR Pro (ei enään saatavilla)
http://www.sanderssona.com/index.php?s=tuotteet&sub=autot_hyper7_pro

Sanderssona
http://www.sanderssona.com/

Iso-Hepa
http://www.iso-hepa.com/do?action=news

Hobaon ohella myös seuraava auto elikkä GS Storm RTR+ voisi sopia sinulle:
http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=155&sub=156
Ja muista pysyä erossa siitä Inferno Sportista!
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: *HOKE* - 30.11.04 - klo: 17.20
Suoraan vaan se hyperin proo versio... Siihen sitten kunnon pannu ja radiot niin avot... Voittaja härveli semmosenaan.
Ei siis tarvii yhtään mitään viripalikkaa tai muutakaan ihmeellistä.

Ja kannattaa oikeesti katella myös noita käytettyjä.
Monet myy todella loistavassa kunnossa olevia autoja polkuhintaan kun odottavat uutta mallia enskesäks.

Saat siis Pro tason auton jo niin halvalla käytettynä että ei kannata edes herkita mitään RTR härpäkettä.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Oxygen - 30.11.04 - klo: 18.27
Kiitokset Joonalle tyhjentävästä vastauksesta. Tuon HoBaon Pro version voi unohtaa koska en ole hakemassa mitään Pro mallia, vaan hinta/laatusuhteeltaan hyvää autoa jota ei tarvitse heti olla vaihtamassa parempaan (hintaluokka siis n. 550€ sisältäen kaiken tarvittavan). Käytetytkään ei oikein kiinnosta koska uusi on aina uusi ja kun ostaa uuden niin tietää varmasti mitä saa.

Tuo GS Storm vaikuttaa ihan pätevältä autolta kun on voimaservokin valmiina, muuten taitaa vastata aika pitkälle HoBaota laadultaan.  Hobaosta kuitenkin taitaa löytyä enemmän infoa ja tarvittaessa asiantuntevaa apua esim. tältä forumilta. Muutenkin olen saanut HoBaosta mielikuvan parhaana tämän hintaluokan 1:8 krossarina.

Kyllä tosiaan HoBao vaikuttaa "valmiilta" autolta jos ohjausservo on auton "suurin puute".  Tuntuu että muihin malleihin saa olla heti hankkimassa laakerisarjaa tai voimansiirtoon parempia osia yms.

Paljonkos tuossa HoBaon vakiomoottorissa on tehoja hevosvoimina kun ei ole sattunut mistään silmään? Entä Inferno MP 7,5 koneessa?
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Joona H - 30.11.04 - klo: 19.17
Lainaus käyttäjältä: "Oxygen"
Paljonkos tuossa HoBaon vakiomoottorissa on tehoja hevosvoimina kun ei ole sattunut mistään silmään? Entä Inferno MP 7,5 koneessa?
Kyoshon koneessa (eli GX-21) on tehoja muistaakseni 1,7hv.HoBaon moottorissa tehoja on 1,9hv.

Seuraavassa linkissä on paljon tietoa ja arvosteluja monista moottoreista,mm.tuosta HoBaon moottorista löytyy tietoa nimellä Ofna Hyper 21 Pullstart:
http://www.nitroreview.com/TheDatabase/homeengines.cfm

Samalta sivustolta löytyy tietoa ja arvosteluita myös monista autoista,radiolaitteista yms. RC-tavarasta.Arvokas linkki,kannataa pistää suosikkeihin!
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Matias V - 30.11.04 - klo: 19.24
Lainaus käyttäjältä: "Oxygen"

KLIPS
Paljonkos tuossa HoBaon vakiomoottorissa on tehoja hevosvoimina kun ei ole sattunut mistään silmään? Entä Inferno MP 7,5 koneessa?


Itse ajan treenit noilla hyperin koneilla, koska ajan kesässä todella paljon, melkein 100 litraa.
Joten koneita menee. Koneita saa halvalla (100e) ja ne kestävät ja ovat varmatoimisia.
Kaasutin niissä koneissa on kyllä aika kakka, joten sen olen vaihtanut RB:n tai Piccon kaasaariin.
Kaasarin voi ostaa joltain kaverilta käytettyna, ei maksa paljon (5-15e).

Tuosta koneesta vielä, että itse ajelin elämäni ensimmäisessa polttiskrossikisassa tuolla koneella neljänneksi. Taakse jäivät niin uudet RB:t kuin OSsit ja NovaRossit YMS...

Hyvä kone, tosin alavääntöä siinä ei ole niin paljon kuin muissa, siksi pienempi välitys kuin muilla.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Joona H - 30.11.04 - klo: 19.28
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
Lainaus käyttäjältä: "Oxygen"

KLIPS
Paljonkos tuossa HoBaon vakiomoottorissa on tehoja hevosvoimina kun ei ole sattunut mistään silmään? Entä Inferno MP 7,5 koneessa?


Itse ajan treenit noilla hyperin koneilla, koska ajan kesässä todella paljon, melkein 100 litraa.
Joten koneita menee. Koneita saa halvalla (100e) ja ne kestävät ja ovat varmatoimisia.
Kaasutin niissä koneissa on kyllä aika kakka, joten sen olen vaihtanut RB:n tai Piccon kaasaariin.
Kaasarin voi ostaa joltain kaverilta käytettyna, ei maksa paljon (5-15e).

Tuosta koneesta vielä, että itse ajelin elämäni ensimmäisessa polttiskrossikisassa tuolla koneella neljänneksi. Taakse jäivät niin uudet RB:t kuin OSsit ja NovaRossit YMS...

Hyvä kone, tosin alavääntöä siinä ei ole niin paljon kuin muissa, siksi pienempi välitys kuin muilla.
Otithan huomioon että kyse ei ollut Hyper.21 8-Portista?
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: k_ingman - 01.12.04 - klo: 00.33
Lainaus käyttäjältä: "Oxygen"
Olen tässä pikkuhiljaa aloittelemassa RC harrastusta. Auton valinnassa olen päätymässä HoBao Hyper 7 malliin, Toisena vaihtoehtona mulla on Kyosho Inferno MP 7,5 Sports. HoBao vaan tuntuu järkevämmältä vaihtoehdolta halvempien osiensa ja täältä kuultujen kommenttien ansiosta.

Olisi pari kysymystä koskien tuota auton ostoa. Ihan uutta autoa olen siis ostamassa ja minulla ei ole mitään tarvikkeita ennestään, joten kaikki tarvittava on siis ostettava.

1. Saako tuota HoBaota rakennussarjana vai onko RTR ainoa mitä on myynnissä? Mieluusti ottaisin rakennussarjan että pääsisi tutustumaan auton tekniikkaan paremmin.

2. Kannattaako autoa ostaessa ostaa mukaan jotain järkevää vara/viri -osaa jolla autosta saa kohtuu edullisesti paremman/kestävemmän? Tarkoitan tällä nyt sellaista kuin esim. kuulalaakerisetti autoon jossa ei sitä alunperin ole. Tai jotain teräsrattaita muovisten tilalle.



Joo kyllä tuo HoBao on huippu auto!

Itse juuri olen hommannut HoBao Hyper 7 Pro PCR ja moottoriksi 8port vetostartilla.. Kasattu on ja hyvältä näyttä.. Ja sisäänajot on ajettu todella huolellisesti.. Ja kone toimii mainiosti

Eli tämä vaatii ainoastaan radiolaitteet autoon niin on kisapeli.. Ja kuten sanottu en omista vielä radiolaitteita joten autoa ei ole ajettu.. Joten on uusi..

Osta minulta uusi paketti 600€ ilman radioita.. Eli kaikki mitä uutena tulee ;) Auto on siis uusi.. Jos kiinnostaa ota yv:nä yhteyttä.. Saa kyllä pikkasen alle 600€ Ja kuvia saatavilla uudesta autosta...
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: henkka88 - 01.12.04 - klo: 16.22
Ja jos saa kysyä niin, minkä ihmeen takia olet päättänyt myydä uuden ajamattoman auton jonka olet vasta juurikin saanut??? :?
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Sakkeri91 - 01.12.04 - klo: 16.25
Hopaon hinnoista en tiiä mutta varmaan voitolla.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Matias V - 01.12.04 - klo: 16.55
Sakkeri ei nyt taas tiiä YHTÄÄN mistä puhuu.

Auto 400e
Kone+pilli+kytkin yms.. 200e
2kpl VOIMASERVOJA ~100e/kpl

+ sitten kaikki muut laitteet, kuten fail-safe yms...
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: *HOKE* - 01.12.04 - klo: 17.17
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
Sakkeri ei nyt taas tiiä YHTÄÄN mistä puhuu.

Auto 400e
Kone+pilli+kytkin yms.. 200e
2kpl VOIMASERVOJA ~100e/kpl

+ sitten kaikki muut laitteet, kuten fail-safe yms...


Siis nyt on kyllä pakko kysyä että mihin tämä vastaus liittyi?

PCR Pro maksaa 470 ja sisältää pillin ja kytkimen, ei siis tarvii muuta kuin moottorin ja radiot.
Ja tuo sportti kone ei maksa kyllä paljoa yli 100 euron.
 
Ja tuossa K_ingmanin autossahan ei ollut radioita vaan se oli muuten täys setti mutta tarvii lisäks noi radiot ja servot.


Eli siis mitä tarkoitit tuolla juttujen listauksella? Meni todellakin ihan ohi...
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Matias V - 01.12.04 - klo: 18.28
Jaa, eli siis siinä tulee mukana kytkin yms releet.

No laskin tuon sillä ajatuksella, että autossa ei ole muita kuin pelkkä runko. Ja että kone ja servot erikseen ostettuina... nooh, tekevälle sattuu ja rapatessa roiskuu.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: k_ingman - 01.12.04 - klo: 21.51
Lainaus käyttäjältä: "henkka88"
Ja jos saa kysyä niin, minkä ihmeen takia olet päättänyt myydä uuden ajamattoman auton jonka olet vasta juurikin saanut??? :?


Jos joku haluaisi ostaa niin kyllä sen voisi myydä, kun kerran helmi-maaliskuussa tulee uusi malli tuosta autosta, niin se tilalle sitten jos tämän möisin..

Mutta tuskin..


Täytyy joskus sitten hommata oikeen radiolaitteet ja koittaa miten tuo auto kulkee...
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Niko - 02.12.04 - klo: 20.27
Lainaus käyttäjältä: "k_ingman"
Lainaus käyttäjältä: "henkka88"
Ja jos saa kysyä niin, minkä ihmeen takia olet päättänyt myydä uuden ajamattoman auton jonka olet vasta juurikin saanut??? :?


Jos joku haluaisi ostaa niin kyllä sen voisi myydä, kun kerran helmi-maaliskuussa tulee uusi malli tuosta autosta, niin se tilalle sitten jos tämän möisin..


Ei tule vielä silloin. Tehdään uusi auto rauhassa valmiiksi asti. Onhan HoBaolla jo valmiiksi MM-kisojen TQ auto. Huippuauto jo nykyinenkin
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Matias V - 02.12.04 - klo: 20.46
Paul Colemanilta tietoa.
Uus HoBao tulee noin 4 kuukaden kuluttua!
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Niko - 02.12.04 - klo: 23.22
Jatketaan aihetta sille tarkoitetussa paikassa
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Niko - 02.12.04 - klo: 23.37
Niin ja sille joka sanoi, että PCR Pro:ta ei enää saa Suomesta niin väite ei aivan pidä paikkaansa. Auto on vain loppu varastosta. Ensi vuoden alussa tulee lisää Pro autoja mutta vähän lisää uutuusosia mukana. Tulee myös erästä toista Hyper 7 versiota, mutta sen pidän toistaiseksi salaisuutena ;-)

-Niko-
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: JQ - 03.12.04 - klo: 13.49
JQ-Edition? :D
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: JQ - 03.12.04 - klo: 13.52
Keksin paremman nimen mutta en taida laittaa sitä tähän
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: k_ingman - 03.12.04 - klo: 16.57
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Lainaus käyttäjältä: "k_ingman"
Lainaus käyttäjältä: "henkka88"
Ja jos saa kysyä niin, minkä ihmeen takia olet päättänyt myydä uuden ajamattoman auton jonka olet vasta juurikin saanut??? :?


Jos joku haluaisi ostaa niin kyllä sen voisi myydä, kun kerran helmi-maaliskuussa tulee uusi malli tuosta autosta, niin se tilalle sitten jos tämän möisin..


Ei tule vielä silloin. Tehdään uusi auto rauhassa valmiiksi asti. Onhan HoBaolla jo valmiiksi MM-kisojen TQ auto. Huippuauto jo nykyinenkin


Ahaa selvä juttu!
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Niko - 03.12.04 - klo: 19.32
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Keksin paremman nimen mutta en taida laittaa sitä tähän


Hoh hoh :D Ballsom "the next world chamion" edition?
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Matias V - 03.12.04 - klo: 21.57
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
JQ-Edition? :D


Joo, mitähän tämä "JQ-edition" pitää sisällään...

-Servot nippusiteillä kiinne
-pysty-servot
-purkki pikaliimaa
-prolinen uusi kori
-yms...
- :mrgreen:
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Niko - 03.12.04 - klo: 22.21
+ käytetty Piccon moottori (selvis teillekkin miksi ostin Josen Piccot talteen).  :mrgreen:
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: arska82 - 04.12.04 - klo: 00.33
+kuminauha fail-safe! 8)
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Niko - 04.12.04 - klo: 00.55
Noilla varusteilla Jose voittaa kuitenkin  :P
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Sakkeri91 - 04.12.04 - klo: 11.10
Tähän pitää vielä lisätä lego autosta otetut nivelveto akselit
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Matias V - 04.12.04 - klo: 11.13
Sakkeri, noilla varusteilla se ajaa ihan oikeasti... ei sillä mitään legopalaa ole....
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Sakkeri91 - 04.12.04 - klo: 11.35
Aijoo :oops:
En tunne miestä niin en voi tietää.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Niko - 07.12.04 - klo: 00.28
Et ehkä tunne, mut tiedät kyllä ;) Se on se Suomen nopein krossikuski :D
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Oxygen - 08.12.04 - klo: 21.45
Olipa ilmestynyt mukavia uutisia tuonne  Sanderssonan (http://www.sanderssona.com/fi/main.php) sivuille.  Hyper 7 tulee voimaservolla :)
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Oxygen - 09.12.04 - klo: 22.07
Nyt on uusia auto hankittu. Testailin tässä vähän noita sähköjä ja huomasin että välillä servot jäävät surisemaan itsekseen. Surinan saa loppumaan kun kääntää servoa nopeasti edestakaisin. Onkos tuo ihan normaalia?
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Joona H - 09.12.04 - klo: 22.08
Lainaus käyttäjältä: "Oxygen"
Nyt on uusia auto hankittu. Testailin tässä vähän noita sähköjä ja huomasin että välillä servot jäävät surisemaan itsekseen. Surinan saa loppumaan kun kääntää servoa nopeasti edestakaisin. Onkos tuo ihan normaalia?
Kyllä on normaalia.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: k_ingman - 09.12.04 - klo: 23.25
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Lainaus käyttäjältä: "Oxygen"
Nyt on uusia auto hankittu. Testailin tässä vähän noita sähköjä ja huomasin että välillä servot jäävät surisemaan itsekseen. Surinan saa loppumaan kun kääntää servoa nopeasti edestakaisin. Onkos tuo ihan normaalia?
Kyllä on normaalia.


Juu.. Kyllähän ne semmosta surinaa aina pitää..
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Oxygen - 15.12.04 - klo: 16.14
Mikähän mahtaa olla vialla kun yritän sisäänajaa autoa ja se ei pysy käynnissä ilman hehkutuslaitetta? Siis auto sammuu samantien kun otan hehkun irti. Polttoaineena on Byronin Race 25% ja tulppa on "6". Pääsuutin on auki 6 kierrosta ja ilman lämpötila on +2. Muihin suuttimiin en ole koskenut.  Ja autohan on Hyper 7.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Niko - 15.12.04 - klo: 16.18
Ruuvaa pääneulaa laihemmalle. 6 kierrosta on aivan liikaa auki. Ruuvaa pikku hiljaa kiinni niin kauan, että on sopiva säätö.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: *HOKE* - 15.12.04 - klo: 16.18
Liian kylmä tulppa ja turhan rikkaalla pitääkseen tulpan kuumana.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Niko - 15.12.04 - klo: 16.43
Cipolla 6 ei pitäis olla liian kylmä tällä kelillä.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: *HOKE* - 15.12.04 - klo: 17.03
Jep...
En tiennyt mikä tulppa siellä on... kun eikös noi numerot mee eri merkeillä vähän eritavalla.
Mutta siis on liian rikkaalla.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Niko - 15.12.04 - klo: 17.10
Joo menee erilailla muutamalla merkillä. Cipolla, Novarossi, CMB ja Picco tulpat menee samalla lailla.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Oxygen - 15.12.04 - klo: 17.40
Täytyypä koittaa vähän laihemmalla. Meneekö liian laihalle jos on vaikka 4,5 kierrosta auki se suutin?

Unohtui tuossa mainita että sain koneen yhden kerran käyntiin tuolla kuuden kierroksen säädöllä ja pysyi jopa käynnissä ilman hehkua. Tankillinen polttoainetta kului alle neljän minuutin ja pakoputken alle ilmestyi julmetun kokoinen öljylätäkkö. Olipahan ainakin rikkaalla.  


Huomasin muuten että ainakin tuolla rikkaalla seoksella autoa on lähes mahdoton tankata sen käynnissä ollessa. Heti kun raotin tankinkorkkia kierrokset nousee niin että auto pyrkii liikkeelle. Sama juttu tapahtui kun polttoaine loppui tankista, kierrokset nousi ja auto päin seinää. Tämä ilmio kaiketi poistuu kun sisäänajon jälkeen laittaa seosta laihemmalle? Toivottavasti ainakin.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Sakkeri91 - 15.12.04 - klo: 19.17
Kyseinen ilmiö tapahtuu kun paine polttoaine tankista häviää paine ja se ei enää työnnä painetta polttaine letkuun ja kone ei saa tarpeeksi polttoainetta ja korvaa puuttuvan polttoaineen ilmalla joten kone ottaa enemmän kierroksia.
Kun ajat ensimmäisiä tankillisia niin aja ne pukilla.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Niko - 15.12.04 - klo: 22.02
Toisin sanoen seos menee laihemmalle kun pakoputkesta tuleva paine pääsee tankin korkin kauttaa harakoille :)
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Mika R - 16.12.04 - klo: 10.01
Lainaus käyttäjältä: "Oxygen"

Huomasin muuten että ainakin tuolla rikkaalla seoksella autoa on lähes mahdoton tankata sen käynnissä ollessa. Heti kun raotin tankinkorkkia kierrokset nousee niin että auto pyrkii liikkeelle. Sama juttu tapahtui kun polttoaine loppui tankista, kierrokset nousi ja auto päin seinää. Tämä ilmio kaiketi poistuu kun sisäänajon jälkeen laittaa seosta laihemmalle? Toivottavasti ainakin.


Kyllä häviää, oikein säädetty kone ei ota enempää tai vähempää kierroksia tankin loppumista kohti paitsi sitten tietty sammuu kun viimeinen pisara tankista on imetty.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Oxygen - 17.12.04 - klo: 01.25
Voi voi... Tänään kokeilin uusia säätöjä koneen sisäänajossa. Pääsuutin 5 kierrosta auki ja alaneulaa kierros tehtaanarvoa pienemmälle. Näillä säädöillä koke kävi todella hienosti puolitoista tankillista tyhjäkäynnillä kunnes lopulta leikkasi kiinni! Miten tämä voi olla mahdollista? Aluksi luulin että käynnistysnaru olisi jotenkin sotkeentunut kun kone ei pyöri, mutta kun irroitin koneen autosta ja irroitin käynnistimen moottorista, paljastui karu totuus: jumissa on.

Eikös yleensä kiinnileikkautuminen tapahdu korkeilla kierroksilla ja liian laihalla seoksella? Tässä tapauksessa oli ainakin rikkaalla kun öljyä roiskui pakoputkesta ja kierrokset oli todella alhaiset. Koneen lämpötilakin oli niin alhainen että kättä pystyi huoletta pitämään kannen päällä.

Onko tuo moottori nyt roskistavaraa vai saako näihin vaihdettua sylinteriputken ja männän?
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Niko - 17.12.04 - klo: 01.47
En millään jaksa uskoa, että kone on leikannut kiinni. Otappa papukaijat käteen ja väännä vauhtipyörästä mäntä alas.

Minä ajan Hyper koneet sisään niin, että 3 tankkia kaasu pohjassa renkaat ilmassa pääneula niin auki kuin kone käy eikä pääse ottamaan kierroksia. Neljännellä tankilla ruuvaan pääneulan siihen pisteeseen että kone alkaa ottaamaan kierroksia, eli noi 3-4 kierrosta pääneula auki (en tiedä tarkkaan koska en laske kierroksia vaan kuuntelen konetta) ja ajan autolla maassa, mutta seos silti selkeästi rikkaalla. Koko neljännen tankin ajan pikku hiljaa neulaa kiristelle, pitäen mielessä että kone ei ota vielä täysiä kierroksia. Viidennellä tankilla sitten säädän koneen jo lähes kisasäätöihin. Ja kuudennella tankilla kaikki irti mitä koneesta lähtee.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Oxygen - 17.12.04 - klo: 02.04
En minäkään oikein jaksa uskoa että olisi kiinni leikannut koska männällä oli voitelua aivan varmasti eikä lämpöäkään ollut liikaa.  Pahasti on kyllä jumissa, pelkillä käsillä ei liiku kyllä mihinkään. Ei oo just nyt yöllä pihtejä saatavilla mutta täytyy yrittää kun saan ne jostain käsiini. Mikähän on voinut aiheuttaa tuon jumiutumisen? Olisikohan koneen sisältä voinut irrota vaikka joku metallin palanen joka olisi kiilautunut sylinterin ja männän väliin tai jotain vastaavaa?
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Niko - 17.12.04 - klo: 02.13
Kyllä mullekkin on joskus noin käynyt sisäänajon alkuvaiheissa. Mulla johtunut siitä että sylinterin ja männän sovitus on yksinkertaisesti vain niin kireä. Hyper koneissa yleensäkin todella kireät mäntä/sylinteri sovitukset.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: *HOKE* - 17.12.04 - klo: 02.28
Se nyt vaan on sattunut jäämään sopivan tiukasti yläkuolokohtaan jumiin.
Saattaa olla myös reilu nestelukko. Löysytä tulppaa kierros niin pitäisi helpottaa.
Oma 8 Port pro oli niin tiukka että meinasi hermo mennä kun jäi joka sammumisessa ylös niin jumiin että pihtejä tarvittiin.
Aluks ei meinannu saada mitenkään käyntiin kun ei startteri saanut kuolokohdan uli ollenkaan...
Mutta kyllä se siitä kun otti föönin käyttöön ja pitkää pinnaa...
Nyt toimii kuin unelma ja kulkupuolta on reilusti.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Oxygen - 17.12.04 - klo: 02.58
Irroitin kannen ja nyt kone pyörii noin 1/6 kierrosta. Tosin se sylinteriputki liikkuu siinä mukana.  Ainakaan mitään jurmuja ei ole näkyvissä sylinterissä, siinä yläosassa mitä siitä vähän näkyy.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: kc67 - 17.12.04 - klo: 04.02
se on sulla nyt vaan pysähtynyt sinne yläkuolokohdan seutuville ja juminu kun on jäähtynyt.
Minulla on sisäänajo loppusuoralla samanlaisella koneella tosin ilman narustarttia ja se on tosi tiukka kylmänä,ei edes kannata yrittää startata ilman lämmitystä kuumailmapuhaltimella,lisäksi olen vuorannut pytyn alumiini foliolla jotta ei kävisi liian kylmänä.
Tuohon sinun ongelmaasi palatakseni suosittelen että:

-varaat työkinttaat (helpompi käsitellä kuumaa konetta ),kuumailmapuhaltimen ja "papukaijapihdit"

-panet kannen takaisin kiinni.

-kinttaat käteen ja lämmität sylinteriä noin 2 min eli että se on tosi kuuma,puhalla esim suoraan tulpan reikää kohti (kone ilman tulppaa tietysti).

-kun kone on kuuma pyöräytät vauhtipyörästä pihdeillä männän alas,mutta älä yritä ilman lämmittämistä jos se on noin lujasti juminut kuin kuullostaa käyneen.

Jatkossa lämmitä konetta noin 20-30sec ennen starttausta niin se pyörii kuin enkeli,minä olen ajanut jo kohta 10 tankillista mutta vieläkin on kone aika tiukka kylmänä ja onhan nyt tietysti talvikin ainakin täällä keskellä Suomea eli siis Oulussa  :mrgreen: ps minulla on nyt pääneula noin 4 kierrosta auki ja kone käy rikkaalla mutta pystyy jo ajaan ihan kivasti.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Matias V - 17.12.04 - klo: 08.36
Itselläni jumiutui ensimmäinen koneeni samalla tavalla. Syynä oli, että kone oli polttanut polttoaineesta rasvat sylinteriputken ja männän väliin. Eli ns. leikannut kiinni, mutta se lähti kun kuumailmapuhaltimella vedettiin kone tosi kuumaksi. Nyt toimii ja kulkee.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Niko - 17.12.04 - klo: 12.20
Mulla kävi kerran samalla lailla kuin Matiaksella. Syynä oli se että kone kävi liian pienillä kierroksilla ja kuumana. Pikkuisen enemmän jenkaa ja neulat tosi rikkaalle niin tota ei tapahdu.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Matias V - 17.12.04 - klo: 12.26
Noh, se oli elämäni ensimmäinen polttiskone. Kävi just pari minuuttia ja sit jumahti. Tosin se jumahti kun startterilla pyöritettiin lämmintä konettä käyntiin. Jos oli lähdössä ja junttas kii.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Oxygen - 17.12.04 - klo: 22.52
Sain koneen taas pyörimään. Lämmitin sylinteriä ihan kunnolla kuumailmapuhaltimella ja sen jälkeen aika pienellä voimalla lähti pyörimään. Paitsi ei pyöri ympäri asti, ei mene yläkuolokohdan yli. Siispä irroitin kannen. Sylinteriputken yläreunassa näkyi ihan selvästi kuinka rasva on palanut renkaaksi siihen juuttuma kohtaan. Se sylinteri lähti ihan kevyesti vetämällä irti joten otin sen pois ja liuotin palaneet rasvat pois WD-40:llä ja vanupuikolla hangaten.  Aika hyvin lähti puhtaaksi eikä metallissa näy mitään jurmuja.

1.
Nyt on ongelmana sylinterin takaisin laitto. Se on ilmeisesti lämpösovitteella kiinni koska se ei mahdu takaisin kun kone on viilentynyt? Pitäisikö tehdä niin että jäähdytän sylinterin pakastimessa ja sit lämmitän sitä moottoria että saan sen takaisin paikalleen?

2.
Pitäisikö tuon koneen pyöriä ihan kevyesti yläkuolokohdan yli vai tuntuuko siinä pieni vastus, siis kun käsin pyörittää sitä? Ymmärtääkseni noissa koneissa on hiukan kartionmalliset sylinterit.

3.
Onko tuo Hyper 7 RTR paketin vakiokone 4 porttinen? En noista porteista niin hirveästi ymmärrä, mutta tuossa koneen sylinterin kyljessä on 8 aukkoa + pakoaukko = 8 port..? Lisään valokuvan tähän kohta jos vaan saan otettua hyvän.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Niko - 17.12.04 - klo: 23.00
Katso kuva:
http://www.sanderssona.com/dynpics/pictures/engine/hobao/varaosat/PC090162.jpg

Jos sylinterissä on tismalleen kuvan mukaiset sivukanavat on sylinteri 8 port. En ole muuten avannut yhdenkään nyt tulleen RTR:än konetta, että en edes tiedä vaikka olisivat laittaneet 8 port sylinterit ;) Tarkistan asian kohta.

Sylinterin pitäisi mennä takaisin koneeseen kiltitisti ilman lämmittäämistä. On mahdollista, että jos olet ottanut sylinterin kuumana pois koneesta se on saattanut muuttaa muotoaan hieman. Jos muu ei auta, niin lämmitä moottorin runko uudestaan ja laita viileä sylinteri koneeseen.
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Oxygen - 18.12.04 - klo: 00.06
Kovasti samalta näyttää. Jos tuo nyt on 8port sylinteri niin tarkoittaako se sitä että tehoja löytyy 2,5 hv?

Kuva 1 (http://img.photobucket.com/albums/v282/Akihok/IMG_2138.jpg)

Kuva 2 (http://img.photobucket.com/albums/v282/Akihok/IMG_2140.jpg)
Otsikko: Kyosho vai Ho Bao
Kirjoitti: Niko - 18.12.04 - klo: 01.16
Kyllä 8 port kone se on! Eli kaikki RTR autot on 8 port koneilla. Hyvä homma!!!