RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => TeknoRC => Aiheen aloitti: Hazard - 17.04.15 - klo: 19.13

Otsikko: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: Hazard - 17.04.15 - klo: 19.13
Jahans, on taas aika aloittaa uutta aihetta. Hyvin pitkälle kyseinen auto menisi vanhankin ketjun alle mutta tehdään varmuuden vuoksi uusi kun setupit saattavat olla hieman erilaiset kuin edellisessä mallissa.

Kyseessä on siis uusi versio joka on taaksepäin yhteensopiva vanhan kanssa. Käytännössä varmasti tulee halvemmaksi ostaa uusi kitti kuin alkaa leipoa vanhasta uuden kaltaista. Suurin muutos lienee uuden iskaritornit ja tukivarret joiden myötä geometria on mennyt uusiksi. Suunnilleen kaikki parin vuoden aikana julkaistut hop-up osat on tässä uudessa vakiona mukana.

Himosäätäjille (tiedän pari sellaista) koittaa onnen päivät uusien saranatappi säätöpalojen kanssa.

(http://www.teknorc.com/tekno5/wp-content/uploads/2014/12/TKR5165_1s.jpg)

Vanhassa ketjussa oli jo näitä herutuskuvia mutta laitan tähän pari

(http://www.teknorc.com/tekno5/wp-content/gallery/sct410-3/SCT410.3_7s.jpg)

Uudessa mallissa keskidiffin saa pois huoltoa varten hieman helpommin kuin vanhassa.

(http://www.teknorc.com/tekno5/wp-content/gallery/sct410-3/SCT410.3_11s.jpg)

(http://www.teknorc.com/tekno5/wp-content/gallery/sct410-3/SCT410.3_9s.jpg)

Ainiin, ensimmäiset autot ovat jo kuluttajien käsissä suomessakin. Amerikan hessut kai saivat alkuviikosta omansa mutta mielestäni erinoimaista toimintaa kotimaiselta maahantuojalta. Omani on vielä postin kuljetettavana mutta pikkutontut saivat jo omansa.

(http://thompsoni.1g.fi/kuvat/RC/20150417_183010.jpg?img=img1280)

Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: mamyllyn - 17.04.15 - klo: 19.27
Täällä on yksi ja sydän pomppii ilosta pakettia kädessä pitäessä.
En edes uskalla vielä avata pakettia, vaan ihailen sitä  :afro:
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: Mr-Chat - 18.04.15 - klo: 00.09
Rohkeesti vaan paketti auki!!!
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: mamyllyn - 19.04.15 - klo: 10.54
Laitetaanpa tänne alkufiiliksiä, ennen tarkemman raportin saamista Tommilta:

Alkufiilisi paketin avauduttua oli taas yhtä huikea kun ekassa versiossa. Kaikki oli jälleen pakattu hienosti omiin pusseihin, eikä paketissa ole mitään irtonaista tavaraa. Ohjekirja käteen ja pääsee nopeasti alkuun ja homma on helppo aloittaa.

Siinä vaiheessa kun saa diffien osat pöydälle, niin alkaa viimeistään iso virne leviämään naamalle. Yksi komposiitista tehty ristitappi, rattaat, o-renkaat ja aluslevyt niiden päälle sekä kevennetyt outdrivet. Mahdollisimman vähän osia ja huolto tulee olemaan helppoa. Ei "ylimääräisiä" shimmejä, korvakkeita tai klassisia ristitappeja -kiitos!

Ensimmäisen version diffit olivat hyvin pehmeät ja hyvän tuntuiset. Tässä autossa ne eivät vaadi minkäänlaista sisäänajoa, yms. rattaiden kuluttamista vaan isot rattaat on koneistettu ja ne istuvat suoraan paikalle. Tämän vuoksi oma odotusarvo uusien diffirattaiden osalta ei ollut korkealla koska edelliset olivat jo todella mahtavat.

Nyt tiedän paremmin: uudet diffit ovat vielä selvästi vanhaa paremmat! Ne ovat todella smoothit enkä ainakaan itse ole koskaan kokeillut parempia kädessä!

Tästä onkin hyvä jatkaa hommaa eteenpäin.

T: TeknoMies Liekeissä
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: Hazard - 20.04.15 - klo: 17.26
Paketti tuli joten heti herutuskuva.

(http://thompsoni.1g.fi/kuvat/RC/03-1.jpg/_full.jpg)
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: Master Calgar - 20.04.15 - klo: 18.17
Tää topikki ei yhtään auta mun tekno-kuumeeseen  :tongue: Kyllä vaan komealta näyttää uusi rassi.
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: mamyllyn - 21.04.15 - klo: 11.48
Kuten tiedossa olikin valmistajan ilmoituksen mukaan, niin tämä on hieman kevyempi kuin eka versio. Etenkin viripohja on nyt todella kevyt (taisi olla 215 g).

Auton painojakauma sivusuunnassa tuntuu olevan hyvin kohdallaan IP:n 7600 akun, Hobbywingin 3.1:n ja HW 4-pole moottorin kanssa. Asia pitää vielä tarkistaa paremmalla ajalla, ekassa versiossa mulla oli 25 g akun puolella lisäpainona.

Kuvassa auto valmiina ilman sähköjä (ponderi on kyydissä), renkaita ja koria.

1670 grammaa!

Lisäys äskeiseen ekan testauksen jälkeen tehdas setupilla:
Tekno RC SCT 410.3 test drive (http://www.youtube.com/watch?v=drKT4T9HTRo#ws)

Lyhyen testin jälkeen ero ekaan versioon näillä setupeilla (paitsi korkeus huimat 27 mm):

- Auto hyppää paremmin
- Jousitus toimii entistäkin herkemmin
- Auto pysyy paremmin "tassuillaan", eikä kaadu yhtä helposti

Autoa pitää päästä ajamaan vielä ekaa versiota vastaan kun muutkin saa paremmat renkaat alle ja rata on kunnostettu talven jäljiltä. Sen jälkeen on helpompia verrata eroja.

Alkufiilis on aivan mahtava. Etupää oli korkealla koska pakasta vedetyt vihreät jouset eivät suostuneet laskeutumaan 24:n millin paikkeille. Nyt auto lepää pöydällä painon alla yhden illan ja saan ajokorkeuden sopivaksi ;-)
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: mamyllyn - 24.04.15 - klo: 12.11
Nyt kun uusi auto on kasassa ja koeajettu, niin voidaan samalla julkaista uusi sivusto jonka takana ovat merkin Suomalaiset harrastajat.

Tervetuloa siis osoitteenseen: http://teknorc.fi/


Tähän topiciin liittyen sieltä löytyy mm. video, jonka kokosin auton kasaamisesta ja samalla on vinkkejä uusinta kittiä kokoaville.

Sivusto on vasta rakenteilla, mutta päivitämme sitä eteenpäin oman aikataulumme puitteissa.

Kommentteja ja ajatuksia otetaan mielellään vastaan.
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: Metsäläinen - 09.03.16 - klo: 21.04
Onko Teknolta tulossa 2WD konversio tähän autoon ja löytyykö siitä jostain lisätietoa? :shocked:
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: Bigbear - 09.03.16 - klo: 22.00
(http://i65.tinypic.com/2vwbjfn.jpg)
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: Tony_L - 09.03.16 - klo: 22.14
Ei ole vielä mitään tietoa olemassa asiasta. Toivottavasti sellainen tulee joskus. Rakennelmia löytyy myös ihan kotimaan radoiltakin.
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: Metsäläinen - 10.03.16 - klo: 10.04
Ei ole vielä mitään tietoa olemassa asiasta. Toivottavasti sellainen tulee joskus. Rakennelmia löytyy myös ihan kotimaan radoiltakin.


Ok, jos sellanen joskus tulee valmiina kittinä, voisin jopa harkita paluuta SC kisoihin. Mutta jos se tulee
olemaan vaan joku korversio tohon perus teknoon, kuulostaa kalliilta ja typerältä.
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: pohjankukko - 24.02.17 - klo: 09.41
Tuli siirryttyä vanhasta Losista Teknoon. Ja huomasihan sen jopa osaamattomissa käsissä, että auto on huomattavasti helpompi ajaa, ja samalla paremmin ennakoitavissa.
Säätöjen vaikutukset tuntuu myös paremmin kuin TLR:n tuotteessa. Pienet muutokset johtavat selkeään muutokseen käyttäytymisessä.
Nyt kun talvea paketoidaan, niin kesää jo odotetaan.
Vähän hiljaista kun on ollut aiheen parissa, niin tänne voisi enemmän .3 ajaneet kommentoida päivitystä kaipaavat osat.
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: Pixarmartti - 26.02.17 - klo: 11.20
.3 enemmän ajaneet varmaan siirtyy .4 versioon, eiköhän se ole kaupoissa ennen kuin lehdet on puissa
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: Bigbear - 28.03.17 - klo: 21.14
Mikä losi Jermu sulla oli? Scte 1.0?
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: pohjankukko - 28.03.17 - klo: 21.23
1.0
Tosin siinä on Extremen carbon pohjalevy, ja päivitetty diffit ja vetävät osat.
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: Bigbear - 30.03.17 - klo: 07.31
Onhan toi Tekno Ihan eri Planeetalta kuin Losin scte. Nykyisin scte mallisto kuuluu TLR valikoimaan ja kaikki on parempaa.
Tekno on näyttänyt nopeutensa ja kestävyyden viimeksi Talvisarjassa. Kesällä on kiva katsoa miten 4.0 toimii
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: Sumperi - 19.05.17 - klo: 00.17
Onko sitä 4 viel kellää? Ei ainakaa kukaa keulinu asialla...
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: bcan - 19.05.17 - klo: 07.47
Onko sitä 4 viel kellää? Ei ainakaa kukaa keulinu asialla...
Ei oo SCstä vielä .4 versiota tullu. Nelos versiot on vaan NB48 ja EB48 malleista
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: Pixarmartti - 19.05.17 - klo: 10.07
Saattaakin olla ettei .4 versio olekkaan tulossa ihan heti. Tekno on täydentänyt omat varastot .3 versiolla
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: Mr.MR - 27.08.17 - klo: 00.15
Onkos kukaan kokeillut sitä uusinta 11.7.17 julkaistua ja valmistajan nettisivuilta löytyvää  "Indoor outdoor dirt"-asetusta? Poikkeaa aika ratkaisevasti kasausohjeiden asetuksista. Toimiiko meidän olosuhteissa ollenkaan?

http://www.teknorc.com/setup-sheets/ (http://www.teknorc.com/setup-sheets/)
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: Mr.MR - 30.08.17 - klo: 12.12
No, pitänee itse kokeilla sitten. Vaikuttaa äkkiseltään melko jäykältä, kun vertaa niihin asetuksiin mitä paketista tehdään. Sillä kyselin, että toimiiko röykkyisellä radalla. Sisällä varmaan toimiikin.
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: waariz - 02.10.17 - klo: 12.34
Nyt kun aikaa jo kulunut SCT410.3:n tulosta, niin osaako joku hyvin kiteyttää eron SCT410:een? Onko kellään kokemusta SCT410:n päivittämisestä kolmoseen? Ja onko mistään saatavilla suomeen valmista upgrade kittiä, jota ainakin rapakoiden toisella puolella myydään? Saako kitillä päivitettyä täysin kolmosta vastaavaksi, vai jääkö jotain uupumaan? Onko näillä niin selkeä ero, että on huomattava hyöty tuosta kolmosesta?

Huom! Nöösi kysyy..
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: Mr.MR - 03.10.17 - klo: 12.07
Vähissä tuntuu olevan kokeneempien näkemykset.

Minä hiljattain hankin kolmosversion, uutena. Uutena siksi, että käytetyt oli mielestäni turhan arvokkaita. Ja onhan se uuden auton kasaaminen mukava osa harrastusta. Ajanvietettä, ja oppii tuntemaan sen auton rakenteet hyvin.

Suomen kaupoissa ei ole tullut vastaan muutospakettia jolla ykkösestä saisi kolmosen. Sehän on aika pitkä lista, missä kerrotaan kolmosversioon tehdyt muutokset. Mikä niistä on ratkaisevaa, sen voisi päätellä niistä ulkomailla myytävistä muutossarjoista. Ehkäpä ne tukivarsien sisemmät kiinnikkeet, ja tappien suurempi säätövara (?).
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: pohjankukko - 03.10.17 - klo: 12.20
Tästä löytyy siis kaikki tarvittavat osat:
http://www.fiercercsolutions.com/Tekno-SCT410-Basic-Upgrade-kit-to-4103-specs-FRC005.htm (http://www.fiercercsolutions.com/Tekno-SCT410-Basic-Upgrade-kit-to-4103-specs-FRC005.htm)

Ja eihän tuo 410 ole huono auto.
Saattaisin itse odottaa nyt .4:sta

Sisäradalle (Betonille) ainakin itse koitan melko pehmeää alustasetuppia, ja voin sen jossain jakaa, Martti ta Maula voisi toki antaa jonkun nopeamman setupin myös.
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: MiG-77 - 03.10.17 - klo: 12.58
Tästä löytyy siis kaikki tarvittavat osat:
http://www.fiercercsolutions.com/Tekno-SCT410-Basic-Upgrade-kit-to-4103-specs-FRC005.htm (http://www.fiercercsolutions.com/Tekno-SCT410-Basic-Upgrade-kit-to-4103-specs-FRC005.htm)

Ja eihän tuo 410 ole huono auto.
Saattaisin itse odottaa nyt .4:sta

Sisäradalle (Betonille) ainakin itse koitan melko pehmeää alustasetuppia, ja voin sen jossain jakaa, Martti ta Maula voisi toki antaa jonkun nopeamman setupin myös.

Tuossa konversiossa puuttuu ainakin ne tukivarsien sisämmät kiinnikkeet ja tapit jotka mahdollistavat enemmän säädettävyyttä. Ja etupuskurikin taisi muuttua hieman matkalla...
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: Pixarmartti - 03.10.17 - klo: 19.42
näillä osilla vanhasta saa 410.3:n

Chassis
TKR5016B – Gearbox (rear, angled)
TKR5049A – Pivot Balls (6.8mm, no flng, sway bar, shck ends, almnm, 4pcs)
TKR5052A – Pivot Balls (6.8mm, inside camber, steering links, aluminum, 4pcs)
TKR5053A – Pivot Balls (6.8mm, flanged, outside camber, aluminum, 4pcs)
TKR5058A – Pivot Balls (5.8mm, no flange, brake/steering link, aluminum, 4pcs)
TKR5079A – Stabilizer Balls (6.8mm, sway bars, aluminum, 4pcs)
TKR5165 * V2 Hinge Pin Inserts, Wheelbase Shims (EB/NB/ET/NT/SCT)
TKR5188 * Rod Ends (6.8mm, M4 thread, SCT/SL, 8pcs)
TKR5212 – LCG Motor Mount Insert (aluminum, gun metal ano)
TKR5260 * CNC Split Cntr Diff Mount (mtr mnt only, 7075, gun metal ano, EB/ET/SCT)
TKR5263 * Split Cntr Diff Mount (composite, requires TKR5260, EB/ET/SCT/SL)
TKR5288 – Chassis (7075, black anodized, lightened)
TKR5491 * Sway Bar (2.4mm, rear)
TKR5515 * Suspension Arms (rear, SCT.3/SL)
TKR5516 * Suspension Arms (front, SCT.3/SL)
TKR5518B – Front Bumper Set (SCT410)
TKR5541B * Spindles (6x13x5mm outer bearing, L/R, SCT410/EB48SL)
TKR5545 * Rear Hubs (L/R, CV or uni, SCT.3/SL)
TKR5548 – Decal Sheet (SCT410.3)
TKR5554A – Spindle Bushings (SCT410, 4pcs, aluminum, hard ano)
TKR5555A – Arm Bushings (SCT410, 4pcs, aluminum, hard ano)
TKR5570B – Stub Axles (SCT410, hardened steel, 2pcs)
TKR5571M * Wheel Hexes (steel w/ set screw, lightened, 12mm, SCT410/SL)
TKR5575X – Diff Coupler (SCT410, f/r, hardened steel, lightened)
TKR5579 * Tapered Driveshaft (SCT/EB48SL, center, front, 7075 aluminum, black ano)
TKR5581 * Shock Tower (front, 7075, black ano, SCT.3/SL)
TKR5584 * Shock Tower (rear, 7075, black ano, SCT.3/SL)
TKR5730 * V2 Adj. Hinge Pin Brace Set (composite, EB/NB/ET/NT/SCT)
Diff
TKR5149X – Differential Cross Pins (composite, 3pcs)
TKR5614X – Differential Outdrives (SCT410, f/c/r, lightened)
Shocks
TKR6140 * Locking Shock Rod End and Spring Perch Set (EB/NB/ET/NT/SCT)
TKR6143 * Shock Boots (medium length, front, EB/NB/SCT, 2pcs)
TKR6144 * Shock Boots (long length, rear EB/NB/SCT, front ET/NT, 2pcs)
Hardware
TKR1215 * M5 Locknuts (aluminum, flanged, serrated, black, 4pcs)
TKR1238 * Droop Adjustment Screws (M4x10mm, 8pcs)
TKR1605 * M3x10mm Set Screws (black, 10pcs)
TKR1609 * M3x3mm Set Screws (black, 10pcs)
TKRBB05134 – Ball Bearing (5x13x4, 4pcs)
TKRBB06135 – Ball Bearing (6x13x5, 4pcs)


Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: micsa.fi - 03.10.17 - klo: 20.49
Melkein voisi väittää, ettei kannata päivittää vaan myy vanhan rullaavana ja ostaa uuden mallin tilalle.
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: Mr.MR - 03.10.17 - klo: 21.05
Entä kannattaako sitä nelosta ihan mahdottomasti odottaa? Kun ei ole silmiin osunu mitään milloin se olisi tulossa. Ellei ne kolmoset mitä nyt odotellaan tehtaalta olekin nelosia? Entä mitä uudistuksia tulee? Ohjauksen osat, ja takapyörän navat? Ne saa jo nyt. Samoin kuin ne lyhyemmät jouset.

En yllättyisi, jos nelonen sisältäisi ne uudistukset, jotka ovat heinäkuussa esitellyssä asetuskaavakkeessa. Joka löytyy tuosta hieman ylempää, jakamani linkin takaa.

En ehtinyt tota asetusta kokeilemaan Lavangossa, mutta Hakkilassa oli helppo ajaa. Näin aloittelijan ymmärryksen mukaan hyvä lähtökohta.
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: pohjankukko - 04.10.17 - klo: 18.12
Nyt sit vaan huomenna ajamaan Hakkilaan viikkokisoihin.
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: pohjankukko - 05.10.17 - klo: 07.50
http://www.teknorc.com/wp-content/uploads/2014/06/Set_Up_Guide.pdf (http://www.teknorc.com/wp-content/uploads/2014/06/Set_Up_Guide.pdf)
Ja tämähän on hyvä dokumentti luettavaksi.
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: waariz - 10.10.17 - klo: 12.44
Kiitos kaikille vastauksista! Nyt on talouteen kotiutunut Teknon 410.3 4700kV moottirilla (käytetty) ja on se vaan peto! Vielä kun saisi lapasessa pysymään, niin olisi hyvä. Kitin rakentaminen olisi varmasti hyvää opettelua tekniikan, säätöjen jne suhteen, mutta tämänhetkiseen elämäntilanteeseen se ei oikein sovi. Opetellaan tässä pikkuhiljaa. Kaverille tuli tuo vanhempi 410 ja nöösin silmään erot ovat hyvin pieniä.

Itse olen nyt käynyt testaamassa pihalla asfalttia, malmilla RC-ratakeskuksen pieni mattorata, Vantaan vauhtikeskuksen turffi ja eilen aloittelijaillassa Hakkilan sisärata. Hyvin auto tuntuu kulkevan ja vaikea mihinkään kokemattomana verrata. Oma ajo on vielä niin hapuilevaa, että säädöistäkään ei osaa hirveästi sanoa. Näistä kolmesta radasta omaan makuun kuitenkin Hakkilan sisärata tuntui parhaalta, sopivan pieni, mutta ei liian iso ja pomppuinen. Varmaan Vantaan kymppiluokan savirata olisi hyvä, mutta nyt eivät ole kelit suosineet sitä ajatellen.

Kunhan tässä ajo alkaa tasaantumaan niin täytyy alkaa kokeilemaan erilaisia säätöjä. Eli jos porukalla on jotain hyviä setuppeja, niin jakoon vaan. :) Jos tuo indoor outdoor dirt oli toimiva, niin sitäkin voisi kokeilla.

Jos jollain on tiedossa jotain järkeviä tarvittavia modifikaatioita, jos sellaisia on, niin kuulisin mielelläni. Piha-ajelun ajaksi olisi kiva keksiä jotain suojaa. Toimiiko vetoketjuosuojat ollenkaan? Miten tuo EB48 koppa, mitä sen laittaminen edellyttää? Lisäksi nöösille voisi tarkentaa, mitä edellyttää uuden korin valinta, käykö kaikki vai onko rajoitteita?
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: SepiMies - 10.10.17 - klo: 15.53
SCT410 vs. SCT410.3 konversion jos haluaa tehdä, niin siihen riittää käytännössä tukivarret, tornit, A - D palat, hingepinnien "pillerit" sekä takakallistuksen vakaaja. Muutoin erot on melkoisen pieniä.

Ajettavuudessa eroa on siinä, että .3 on hiukan ketterämpi sekä helpompi ajaa, tosin ohjekirjan setupilla todella "perälevoton". Uudemmassa mallissa riittää myös säädöt pidemmälle kuin vanhassa, joten auto on ainakin teoriassa helpompi saada kuskille mieleiseksi.

Tuo viimeisin julkaistu suositussetuppi on ihan toimiva lähtökohta, mutta betonille korvaisin oranssit etujouset keltaisella. Kannattaa huomata, että uusin suositussetuppi käyttää uusia LF jousia.

Ja kummallakaan versiolla ei heti tule tilannetta, että kuskin vauhti radalla jää autosta kiinni :grin:
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: Mr.MR - 11.10.17 - klo: 10.42
Ohjekirjan asetukset toimi mulla alkuun hyvin, Lavangon pienellä radalla. Kääntyi sopivasti, ja oikeni kaasulla. Sitten kun siirryttiin isolle radalle ja vauhdit lisääntyi, alkoi perä pomppia. Lisäksi vaikutti siltä, että takapään jouset olisi kuoleutuneet melko nopeaan tahtiin.

Nyt betonilla aika tarkalleen se Teknon sivuilta löytyvä uusin asetus käytössä. Erona keltaiset jouset edessä, ja ohjausta rajoittavat prikat poistettu.

Joku jossain kirjoitti, että uutta asetusta käytettäessä pitää tehdä kaikki muutokset, ennen kuin toimii.
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: SepiMies - 12.10.17 - klo: 01.53
Tuskin olet saanut jousia varsinaisesti kuoleentumaan, ellei sitten auto ole jatkuvasti renkaiden varassa maassa. Itsellä on vanhimmat "mustat" jouset jostain ~4 vuoden takaa eikä nekään ole vielä mainittavammin kuoleentuneet. Pehmentyneet varmasti toki jos uusiin vertaisi, mutta edelleen varsin toimivat, vaikka nykyisin ajankin LF jousilla.

Mikäli perä alkaa pompottamaan ilman järkevää syytä (esim. mekaaninen vaurio tai ulos vuotaneet öljyt), kannattaa tarkistaa että sisempien hingepinnien reiät tukivarsissa on varmasti puhtaat ja auki. Sinne kertyy suht helpolla p**kaa jolloin jousitus alkaa tahmaamaan, eikä toimi enää kuten pitäisi. Ulompien hingepinnien reikiin kertyy myös hiljaksiin p**kaa, mutta ne on sisempiä väljemmät, joten siitä ei yleensä koidu ongelmaa.

Ohjauksen rajoitinprikat voi halutessaan jättää pois, mutta se ruuvi kannattaa jättää paikoilleen. Tämä siksi, että kääntölinkkien päiden hiljaksiin kuluessa renkaat pääsevät lopulta kääntymään enemmän kuin vetoakselit sallii (huomaa kaasulla tappiin asti kääntäessä sisäkurvin renkaan nykimisenä) mikä taas ei ole vetoakselien ulkopäille kovin hyväksi.

Tuon Teknon uusimman sheetin täydelliseen toteuttamiseen tarvitaan HRC takahubit (TKR5545B), 8x1.3 männät porattuna 1.4mm (TKR6051), LF jouset sekä uusittu ohjaus (TKR8104 ja TKR8100). Olettaen toki, että vakaajatankoja on jo ennestään sopivia. Lisäksi ohjauslinkkien vantteja pitää lyhentää tai vaihtaa tilalle jotkin M4x45mm vantit. Siihen en ota kantaa, että tarvitseeko nuo kaikki olla, mutta yleensä setup on kokonaisuus ja toimii tarkoitetulla tavalla vain jos kaikki kohdat on kuten pitäisi :smiley:.
Otsikko: Vs: Tekno SCT410.3
Kirjoitti: Mr.MR - 12.10.17 - klo: 10.52
Perä painui niillä alkuperäisillä jousilla aika nopeaan, niin että sai vähän väliä olla säätämässä korkeutta ylemmäs. Kun autolla ei ajettu, oli se pukilla. Lopulta ei enää paljoa ollut säätövaraa jäljellä. Jotain outoa siinä oli. Tämä siis tämän vuoden elokuussa hankittu uusi auto.

Perän pompottamisen syyksi arvelin sen, että paketin mukana tulleet männät eivät sopineet röykkyiselle radalle. Reiät liian pienet, eli "pakkasi" liikaa. (Miten se "pack" sitten ikinä suomentuukaan)

Mä kokeilin ohjekirjan asetuksilla ajaa niillä uusilla korkean kallistuskeskiön takanavoilla. Piti ottaa äkkiä pois, kun tarjosi perää sivulle ihan jatkuvasti. Mutta nyt kun se "indoor outdoor dirt" käytössä, niin uudet takanavat toimii. :-)