RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: neruda - 16.06.15 - klo: 21.10

Otsikko: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: neruda - 16.06.15 - klo: 21.10
Aloitellaanpas tänne jonkinlainen topikki tuosta tällä viikolla saapuneesta Axial Yeti XL kitistä. Yeti XL RTR:n saapuessa markkinoille olin jo sitä mieltä, että tuon auton tulen jossain vaiheessa hankkimaan. Nyt kun kitti ilmestyi markkinoille kuume nousi entistä korkeammaksi. En tiedä mikä tässä autossa vetää puoleensa, ilmeisesti tuo jäykkä taka-akseli ;) Tai ehkä se on koko, omaan silmään näyttävä ulkonäkö..

Itse olen rakentanut aiemmin yhden auton, joka oli sekoitus Wraithia ja SCX10. Olen siis kittien suhteen aloittelija, mutta ohjeita seuraamalla tämäkin auto onnistunee hienosti. Yritän laittaa tänne kokemuksia ja ajatuksia auton rakentelusta kuvineen.

Topikkiin voi kommentoida itse tästä autosta tai Yeti XL:sta yleensä. Tähän mennessä olen pyöräyttänyt kumit vanteille, joten aika alkutekijöissä ollaan. Ai niin, vanteella ja renkaalla painoa n. 430g.. Ja kuvassa vertailu siis Axial Wraithin 2.2" vanne/rengas -yhdistelmään.

Ensimmäiset ajatukset paketin aukaisun jälkeen. Auto on iso, pakkaukset on Axial -tyyliin merkitty hyvin, mutta ikävä Axialin ratkaisu on monet erikokoiset ruuvit. Löytyy esim. 15mm, 18mm, 20mm... Näiden valinta oikeassa kohdassa voi aiheuttaa välillä päänvaivaa. Ohjeissa on kuitenkin joka sivulla mallikuvat tarvittavista ruuveista, joten se helpottaa vähän työtä.

Korin kanssa positiivinen yllätys oli se, että lexaniset koripaneelit oli valmiiksi leikatut ja niissä oli valmiiksi reiät asentamista varten. Ei siis päänvaivaa niiden leikkaamisen kanssa.

(http://i.imgur.com/2Ze5r7Ol.jpg)

(http://i.imgur.com/mn8ikp3l.jpg)
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: neruda - 16.06.15 - klo: 21.43
Wraithin kanssa huomasin, että yksi tärkeä osa kitin kanssa on kunnolliset työkalut. Pienimmistä Wraithin ruuveista tuli "nyplättyä" kannat pilalle halppiskuusiokoloilla, joten päätin hommata vähän lisää työkaluja. Katsotaan saadaanko näiden välillä eroja :D

(http://i.imgur.com/irUfO0Xl.jpg)

Vasemmalla siis 1,5 koossa olevat Wera ja Arrowmax (jälkimmäinen "RC-käyttöön" eurorc:lta). Seuraavaksi 2,0 koossa Wera, Tengtools ja Bondhus. 2,5 koossa jälleen Tengtools ja sitten halppis Wisentti sekä viimeisessä kuvassa 3,0 koossa myös Wisentti. Koot 1,5 ja 2,0 ehkä tässä tapauksessa ne tärkeimmät. Suuremmat koot onnistuu hieman huonommallakin avaimella. Tengtoolsissa pidempi pää on pallokantainen, joten näillä saa hieman kulmastakin esikiristettyä.
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: Juha-Matti - 17.06.15 - klo: 11.38
Katos, sie kerkesit tuon jo ostaa :azn:
Mistä tilasit ja mitkä sähköt meinasit laittaa autoon?

Nautinnollisia kokoamis hetkiä :wink:
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: neruda - 17.06.15 - klo: 12.09
Tamicolta Saksasta. Oli 1 kpl varastossa, joten tuli viikossa minulle. Sähköt hieman auki, voi olla että lainaan alkuun Madista noparin+motin. Ohjain, vastari ja servo vielä hankkimatta.
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: Juha-Matti - 17.06.15 - klo: 14.51
Milloin alkaa kasaaminen?

Jytkyä tavaraa taka-akseliksi :azn:
http://www.amain.com/rc-cars/vanquish-products-yeti-xl-rear-axle-assembly-silver-vps07531/p443567?v=442285 (http://www.amain.com/rc-cars/vanquish-products-yeti-xl-rear-axle-assembly-silver-vps07531/p443567?v=442285)
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: neruda - 17.06.15 - klo: 15.00
Aloittelen lähipäivinä rakentamisen. Loma alkaa viikon päästä, sitten on paremmin aikaa. Kyllä noita hop-up osia on tullut jo katseltua, mutta katsotaan ensin miten auto kestää / mitä menee helpoiten rikki..
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: mikari - 17.06.15 - klo: 16.13
Wraithin kanssa huomasin, että yksi tärkeä osa kitin kanssa on kunnolliset työkalut. Pienimmistä Wraithin ruuveista tuli "nyplättyä" kannat pilalle halppiskuusiokoloilla, joten päätin hommata vähän lisää työkaluja. Katsotaan saadaanko näiden välillä eroja :D

Vasemmalla siis 1,5 koossa olevat Wera ja Arrowmax (jälkimmäinen "RC-käyttöön" eurorc:lta). Seuraavaksi 2,0 koossa Wera, Tengtools ja Bondhus. 2,5 koossa jälleen Tengtools ja sitten halppis Wisentti sekä viimeisessä kuvassa 3,0 koossa myös Wisentti. Koot 1,5 ja 2,0 ehkä tässä tapauksessa ne tärkeimmät. Suuremmat koot onnistuu hieman huonommallakin avaimella. Tengtoolsissa pidempi pää on pallokantainen, joten näillä saa hieman kulmastakin esikiristettyä.

paremmin toimii Boschin sähköväännin ja vaihtoterät
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: mcly - 17.06.15 - klo: 21.50
Hienoa neruda !! Loistava valinta  :wink:
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: neruda - 18.06.15 - klo: 19.25
Pussien merkintää, jos jotain nyt tämä osa kiinnostaa. Aika selkeästi löytyy tavarat näiden avulla. Toki esim. iskareiden kohdalla käskettiin avata pussi G, mutta muoviosia löytyi sitten pusseista 1, 2 ja 3. Eli logiikka ei toimi tässä kohtaa.

(http://i.imgur.com/kL9dGNal.jpg)

Ensimmäiseksi hyppäsin sivulle 36 ja aloitin projektin putkirungon kasaamisesta. Halusin nähdä, että miten iso tästä autosta tulee :) Ensimmäinen pussi, tarkemmin ruuvipussi auki, ja kas.. Ruuveja puuttuu. Voi löytyä toki jostain muusta pussista, mutta ei kyllä antanut kovin hyvää kuvaa ensimmäisen pussin perusteella. No, onneksi löytyy vararuuveja omasta takaa.

Joka tapauksessa, putkirungosta kuva:

(http://i.imgur.com/YyZR5A8l.jpg)

Ja toinen:

(http://i.imgur.com/0gL942Hl.jpg)

Seuraavaksi sitten kävinkin iskareiden kimppuun eli en mene missään järjestyksessä tuota ohjetta. Iskarit ovat kyllä melko vaikuttavan näköiset, kun aiemmat kokemukset rajoittuvat Mad Force Kruiserin sekä Wraithin muovi-iskareihin. Ohjeen mukaan taka- ja etuiskareihin tulee eri paksuiset öljyt sekä eri jäykkyyksiset jouset. Iskarin "piggy back" ei ole toimiva, ainostaan koriste. (Ja kuva näköjään väärinpäin, mutta ei anneta sen haitata)

(http://i.imgur.com/AoQEUMSl.jpg)

Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: neruda - 19.06.15 - klo: 09.43
Etudiffin sisältö, ei mitään kummallista. Tuplarattaat löytyy, toisin kuin esim. Mad Forcesta vakiona. Laitoin paketissa tulleet diffiöljyt, vaikka ulkomaisilla foorumeilla on jotkut kertoneet laittaneensa reilusti jäykempää öljyä. Mennään nyt noilla ja katsotaan vaihtotarve myöhemmin.

(http://i.imgur.com/sYxQszEl.jpg)

Etudiffin osia lisää.

(http://i.imgur.com/OTXZbVbl.jpg)

Etudiffi koteloineen, iskaritolppa ja etukardaani. Iskaritolppa muovia, mutta tuntuisi olevan melkoisen järeää tekoa. Uskoisin siis kestävän ihan hyvin. Tähän löytyy kyllä jo jos jonkinmoista aluosaa, joten katsotaan missä vaiheessa mopo karkaa.

(http://i.imgur.com/zQOcuvnl.jpg)
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: neruda - 19.06.15 - klo: 14.12
Takakardaani, suht järeää tekoa. Toki muovia tuo putki, mutta paksua sellaista.

(http://i.imgur.com/VoTrHDpl.jpg)

Takavetarit.

(http://i.imgur.com/jEWOAMfl.jpg)

Etuvetarit.

(http://i.imgur.com/NIowwFel.jpg)

Taka-akseli.

(http://i.imgur.com/Lgr79k9l.jpg)

Taka-akseli verrattuna Wraithin taka-akseliin. Wraithin akseli on suht leveän oloinen ollut aiemmin, nyt tuntuu melko vaatimattoman kokoiselta :D

(http://i.imgur.com/Ai1nUzHl.jpg)

(http://i.imgur.com/3VGCos8l.jpg)
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: neruda - 20.06.15 - klo: 12.47
Yksi harvoista metallisista osista eli voisiko tätä kutsua nyt pohjapanssariksi.

(http://i.imgur.com/ioteSh5l.jpg)

Taka-akseli ja etupääkin alkaa pikku hiljaa hahmottumaan.

(http://i.imgur.com/JF9k9grl.jpg)

Sitten tulikin tämän projektin ensimmäinen kohta, joka alkoi nostattamaan v-käyrää. Etuakseliston kiinnittäminen itse runkoon. Ruuveja tuohon kiinnittämiseen tarvitaan muistaakseni 10-15 kappaletta. Kyllä se pienellä sovittamisella sitten istui paikalleen.

(http://i.imgur.com/DB3Z5fVl.jpg)

Sitten seuraavaksi takakehikon kasaaminen. Tähän tuli kiinni myös kallistuksenvakaaja. Itse tanko on metallia, mutta muuten tuo vakaaja onkin muovia. Hieman halvan oloinen ratkaisu. No, tähänkin on saatavilla "hop-uppeja" mikäli tarve tulee.

(http://i.imgur.com/srpF8BPl.jpg)

Ohjauksen komponenteista  ei tullutkaan sitten otettua kuvia. Rakenne suht simppeli, mutta tässä kohtaa muovin käyttäminen on minusta hieman erikoinen ratkaisu. Näihin onkin ulkomailla vaihdettu melko ahkeraan alumiinisia osia tilalle. Nyt tuolla ohjauksessa on hieman turhaa "väljyyttä". Servosaverin alle ovat ulkomailla laittaneet 2mm prikan, kun tuo saveri kuulemma on vakiona liian löysä. Itse jätin nyt tuon prikan kuitenkin asentamatta. Menen siis ohjekirjan mukaan, testailen ja teen tarvittavat muutokset.

Maalausteemaakin miettinyt. Toisaalta tuon rungon+vanteiden mustanpuhuvuus houkuttelisi maalaamaan myös paneelit mustalla. Toinen vaihtoehto olisi tehdä sellaiset paneelit, jotka istuisivat putkirungon sisäpuolelle ja nämä maalaisi sitten mattamustalla. Voi kuitenkin olla, että maalaan jonkun kaksi- tai kolmiväri teeman tuohon. Mitäs mieltä yleisö on?
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: neruda - 20.06.15 - klo: 17.55
Näköjään tämän kitin kirjoittamiseen ei mene kovinkaan paljoa aikaa. Nyt alkaa olla siinä mallissa, että seuraavaksi tarvittaisiin servo ja vastari sekä maalit.

Muutama kuva taas vaihteeksi. Yleiskuvaa rungosta:

(http://i.imgur.com/Mf9VVHul.jpg)

Tarkempaa kuvaa taka-akselin nelilinkkien kiinnityksestä sekä iskareiden ja vakaajan kiinnityksestä.

(http://i.imgur.com/lpIgQCol.jpg)

Ja muutama tarkempi kuva etupään rakenteesta:

(http://i.imgur.com/j9SqBNol.jpg)

(http://i.imgur.com/r5tBW0rl.jpg)

Vaihdelaatikkoa:

(http://i.imgur.com/IOi7K0ll.jpg)

Vaihteisto, motti ja nopari:

(http://i.imgur.com/U18AfAvl.jpg)

Moottorin johdot hieman turhan lyhyet ja kankeat. Nuo ei välttämättä riitä viemään noparia sille suunniteltuun paikkaan. No, autosta löytyi toinen kohta johon nopari istuu näppärästi, joten tutkitaan myöhemmin tarkemmin.
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: Juha-Matti - 20.06.15 - klo: 18.20
Hyvää mallia autoa kasaantuu...
Ittee mietityttää tuo auton "päärungon" muovinen rakenne..
Kestää kait se kun tuosta on rakennettu ja mitä videoita kattoo, jossa auto lentää metrien korkeuteen ja sieltä tulee alas ja meno jatkuu.
Silti 500€ on kova hinta tuosta kitistä, saa nähä tuleeko tuota ostettua, vaikka tekisi mieli kovasti ostaa.
Oletko miettinyt muita rengas vaihtoehtoja tuohon, kuin tuon mitä tuli paketissa?
Jos rengas painaa 450g ja se X 4 = melkein 2000g, niin minusta tuo on aika hveteisti painoa jo renkailla.
Syö tehokkaasti voimaa ja syö voimansiirtoa.
Mutta auto on toki iso, joten siihen ei ihan pienet renkaat istu.
Mutta esim 1/8 truggyn renkaat tai prolinen badlandsit voisi olla toimivat kumit.
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: neruda - 20.06.15 - klo: 18.50
Tuo päärungon muovisuus itsekin mietitytti. Runko on kuitenkin melko tukevan oloinen. Pohjassa on tuollaista "kennokuviota" ja kiinteät akkukotelot sivuissa tuovat entisestään tukevuutta. Jos tuo jostain ratkeaa, niin tuosta "etukelkan" ja päärungon välistä. Mutta siitähän ne kaikki taitaa hajota, jos hajoaa.

(http://i.imgur.com/eJoWOHul.jpg)

Toki olisin itsekin odottanut tuon hintaiselle paketille enemmän aluosaa jne, mutta toisaalta muovi on halpaa korjata :D Toisaalta, en tiedä mihin tuota autoa hintansa puolesta oikein vertaisi? Wraith kit on jotain 350-400€ välistä ja ei siinä sen enempää metallia ole, päin vastoin muovi-iskarit jne. Eli on tuo kokoisekseen ihan siedettävän hintainen. Ja mikä parasta, tuo kulkee hieman vastavirtaan nykytrendeissä. Itse olen aina pitänyt hieman erikoisemmista ratkaisuista. Ja autohan on omaan silmään erittäin näyttävän näköinen, joka on aina iso plussa!

Renkaiden painoa toki mietin, mutta on ne muutkin isot renkaat melko painavia. En sitten tiedä esim. minkä painoiset vaikka tuollaiset Badlansit ovat ja mitä ne ovat halkaisijaltaan? En mielelläni ainakaan pienempiä renkaita tähän laittaisi. Jos säästökuurille painon suhteen haluaa lähteä, niin ensimmäiseksi tuo varapyörä pois kyydistä :D Toisaalta veikkaan, että tuo varapyörä on ihan hyvä olla painona tuolla perässä. Yeti XL RTR hyppäsi nimittäin hieman nokkapainoisesti, joten tuo saattaa tasapainottaa autoa. Myös perän pomppinen voi olla tässä pienempää suuremman peräpainon takia.
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: kyoshodbx - 20.06.15 - klo: 19.12
Eipä tuo pohjan muovisuus ole mikään ongelma,jos vaan muovinlaatu on kohillaan.onhan bajaankin olemassa muovirunko joka näköjään kestää tosihyvin.
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: neruda - 21.06.15 - klo: 17.18
Hieman maalailua suoritettu. En viitsinyt ostaa näitä osia varten erikseen maaleja, joten vedin nämä varastossa olleilla Mastonin tuotteilla. Uskoisin, että noissa osissa kuitenkin pysyy ihan tarpeeksi hyvin. Korin paneelit vedän tottakai kunnon lexan-maaleilla.

(http://i.imgur.com/I9qfmoEl.jpg)

(http://i.imgur.com/Yx0ESANl.jpg)
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: mcly - 23.06.15 - klo: 11.45
Hyvältä kyllä näyttää  :wink: tuliks tossa metallispurri vakiona messissä ?

Aina hauskan näköistä kun noi ukkelit ui jossain mustassa liejussa  :laugh:
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: neruda - 23.06.15 - klo: 11.52
Joo metallispurrilla tuli. Kaikki rattaat valmiiksi metallisia.

Samaa itsekin naureskelin noiden ukkojen kohdalla, iso öljyvuoto :)
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: mcly - 23.06.15 - klo: 13.51
Kyllähän tehokkaan auton pitää öljyä kuluttaa  :cool:

Mutta aika pirun hyvä kun kaikki rattaat on metallisia. Ei tainnut olla diffit kuitenkaan spiraalirattailla vaan suorat hampaat, eiks näin ?
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: kenblock - 23.06.15 - klo: 19.56
Kyllähän tehokkaan auton pitää öljyä kuluttaa  :cool:

Mutta aika pirun hyvä kun kaikki rattaat on metallisia. Ei tainnut olla diffit kuitenkaan spiraalirattailla vaan suorat hampaat, eiks näin ?

Suaraa suaraa o rattaat juu
http://i.imgur.com/sYxQszEl.jpg (http://i.imgur.com/sYxQszEl.jpg)
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: neruda - 24.06.15 - klo: 18.51
(http://i.imgur.com/5dbC34Al.jpg)

Näköjään muutama koiran karva eksynyt korin pinnalle :D Maalauksen kanssa kävi muutama "ylivuoto", mutta tuskin tuo koppa kovin pitkään nättinä muutenkaan pysyy..
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: neruda - 26.06.15 - klo: 18.42
(http://i.imgur.com/ovx1toQl.jpg)

offtopiccina.. Wroncholle pitäisi keksiä madallusta. Näköjään SCX10:n ja Wraithin yhdistäminen jättää auton "hieman" korkeaksi :D
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: neruda - 06.07.15 - klo: 15.05
Nyt meni tilaukseen viimeiset tähän projektiin tarvittavat osat eli servo, vastari ja ohjain. Servoksi valikoitui Savöx SW-1210SG, 20kg vääntävä servo. Saa nähdä riittääkö tuo 20kg tämän auton kanssa, on se ainakin tehokkaampi kuin RTR-version vakioservo, joka on ymmärtääkseni vain 10kg vääntävä. Jos tuo ei riitä, niin siirrän sen tuohon Wronchoon ja tilaan XL:aan järeämmän.

Ohjaimeksi tulee Sanwan MX-V, ilmeisen hyvä ohjain ja hinta kuitenkin ihan kohtuullinen. Nyt vain odotellaan pakettia saapuvaksi, joten saattaa olla, että tällä viikolla pääsee testaamaan!
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: neruda - 07.07.15 - klo: 21.53
Ensitestit takana. Voimaa tuntuu olevan 4s ihan kivasti ja mikä mukavinta, meno oli erittäin vakaata hiekkatietestissä. Pari pikku ongelmaakin ilmeni, renkaiden liimaus oli liian heikko sekä pinjonin ruuvilukite ei pitänyt. Veto loppui yhtäkkiä kesken, luulin jo, että lähti spurrista hampaat.. Sitäkin on tullut vastaan ulkomailla. Ilmeisesti syitä löytyy pari. Ensinnäkin moottorin kiinnike pääsee löystymään, jolloin hampaat lähtee irti. Toinen ongelma onkin sitten spurrin akselissa. Näitä on ollut joissain kiteissä valmiiksi kieroina. Tässä omassakin on pientä "vippaamista" tuossa spurrilla, joten pitääpä tutkia hieman tarkemmin.

(http://i.imgur.com/WjKT2F1l.jpg)
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: Master Calgar - 08.07.15 - klo: 08.41
Pistäs videota ajokista  :azn:
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: sykke - 15.08.15 - klo: 11.56
Hei,
olisikos täällä joku joka osaisi auttaa yetiä koskevassa kysymyksessä?
Velipoika hommasi itselleen Yeti XL kitin ja minä annoin hänelle omasta crossarista motti+nopari combon. Moottorina toimii Absiman Brushless Motor "Thrust BL" 2300KV ja noparina Brushless ESC "Thrust A8" 120A 1:8 waterproof. Nyt kun hän on ajellut autolla niin syö tuon axialin pinionii aika huolella ja nyt on spurristakin katkennut pari hammasta. Olisiko kyseinen moottori liian tehokas autoon vai johtuuko pelkästään huonosti asennetusta pinionista? Autolla ei kumminkaan ole päästy ajamaan pitkää matkaa vaan ihan 15 minuutin ajon jälkeen pinioni on täysin kulunut. Akkuina on ollut 4s kokoonpano.
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: mcly - 15.08.15 - klo: 13.17
neruda varmaan osaa kertoa paremmin miten se pitää asentaa mutta tietämättä miten se on kulunut kun kuvaa ei ole niin voisin epäillä, että mesh on pielessä pinionin ja spurrin välillä tai sit se on vinossa. Ei se teho siinä mielessä näitä kuluta tai hajota..
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: neruda - 15.08.15 - klo: 18.39
Jenkkisivuilta lukenut noista hammasrikoista. Syitä on ollut muutamia, mm. löystyneet moottorin ruuvit. Yhdestä viasta olen jo aiemmin kertonut eli spurrin akselia on ollut valmiiksi kieroja paketeissa. Spurri ei pyöri tasaisesti ja suurella voimalla tietää kyllä kuinka käy. Lisäksi kannattaa tarkistaa, että hampaiden välys on sopiva, ohjeissakin taidettiin mainita, että paperin palalla etsitään oikea välys.

Tuo käytetty Combo pitäisi olla ihan sopiva varsinkin, kun käytetään 4S akkuja. Tehon takia tulevat rikot taitavat olla enemmän 6S ongelmia. Onhan tähän toki saatavissa vaihtoehtoisia spurreja/pinioneita muilta valmistajilta, mutta jos syy löytyy esim. huonoista välyksistä, niin uskon että ei niillä paljoa parempaa tulosta saavuteta. Muutenkin tähän autoon löytyy ulkomailta mukavasti erilaisia hop-upeja.

Omalla autolla olen ajanut todella vähän työkiireiden takia. Lisäksi illat mennyt lapsenvahtina, kun vaimo on töissä. Keskittynyt rakentelemaan ja nyt on  SCX10 kohta ajokuntoinen. Saa nähdä joutuuko sitä hommaamaan kohta uuden projektin :D
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: sykke - 15.08.15 - klo: 19.41
Kiitoksia vinkeistä. Nyt tässä iteki olen alkanut epäillä tota välyksiä mutten sulje pois maanantai kappalettakaan :D
Ensi viikolla auto saapuu taas tänne nii saadaan se pajalle ja toivon mukaan myös ajoonkin. Olisihan se huonompi homma ettei autolla pääsisi ajamaan kuin yhteensä 20 minuuttia  :embarrassed:
Spurrejakin on nyt tilattu varastoon niin jos vastaavaa tulee vastaan nii ei jää ajelut kesken.
Tulipahan tämänkin johdosto vietyä tämänkin foorumin neitsyys.
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: fatthouni - 16.08.15 - klo: 21.38
Tuo veli jo kyselikin teiltä apuja minun Yeti XL:ään, kiitokset vastauksista myös minulta. Lueskelin kanssa jenkki-foorumeilta ja joillain muillakin on tullut samanlaisia efektejä autonsa kanssa...mutta kyllähän se tuossa minun tapauksessa hyvin vahvasti haiskahtaa siltä, että meshausta en saanut onnistumaan kunnolla. Ruutupaperin avulla laitoin ja rattaat tuntu pyörivän ihan ok, mutta ääni oli melko kova. Luin jostain ohjeesta, että pinjonista ja spurrista ei pitäisi ihan hirveän kovaa ääntä lähteä. Tiiä sitten mikä se on se oikea ääni...

Joka tapauksessa uutta osaa on tilattu ja tulevalla viikolla pääsee sitten taas säätämään (lue hajottamaan) Yetiä :tongue:

Ja loppukevennyksenä kuva siitä minkälainen se lopputulos oli noiden rattaiden osalta

(http://i.imgur.com/gPFXSdy.jpg)
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: neruda - 17.08.15 - klo: 07.27
Itsellä kyllä riittää ääntä tuossa Yetissä, mutta olenkin odottanut sopivaa hetkeä, niin puran tuon vaihteiston ja katson mikä siinä nyt on vialla. Luultavasti kiero tuo akseli..
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: -SS- - 17.01.16 - klo: 20.20
Jatketaan tänne pieni tiiseri, eli tuo nerudan kiesi on nyt allekirjoittaneella ja
siitä tulee RC Formula Offroadiin soveltuva kisavehje!

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/kerberos2016.jpg)

Tosiaan tuo spurritanko on kiero ja laahaa lootan alakuorta pitkin, joten siihen tulossa uutta osaa.
Renkaiden osalta onkin mysteeriä tiedossa, sillä nuo maxx paddlet aka slingshotit 145mm on todella
pienenkokoset tuohon autoon (vaikka voivat toimia / riittääkin). Anyway, omatekoisia on tehty tovin,
joten eka vararengas jo nyletty ja huomenna sheivaukseen ja siitä lapoja liimailemaan! Vakiothan
tässä KIT-mallissa on jopa 185mm, joten ero on aikamoinen.

Hobbylinnasta katoin näitä Sand Bustereita:
http://www.hobbylinna.fi/tuote/sand-buster-paddle-tire-m-compound-%28170x80mm-2pcs%29/4846/ (http://www.hobbylinna.fi/tuote/sand-buster-paddle-tire-m-compound-%28170x80mm-2pcs%29/4846/)

..mutta ovat todella kovat, eivätkä välttämättä toimi siis lainkaan, jos tahtoo oikeesti foffikisailla.
Noh, katsotaan nyt maxxit, omat ja edetään sen mukaisesti. Kenties tilataan aikanaan nuo busterit,
jos ei muuta ratkaisua löydy.

Tänne harvemmin kirjottelen, joten tod.näk enempi foffijuttua tulee suoraan rc-foff -topikkiin:
Kerberos 1/8 Foff Unlimited Car (http://rc-foff.net/smf/index.php?topic=5116.msg36852#new)

Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: neruda - 17.01.16 - klo: 20.25
Jep, niin tämä vaihtoi omistajaa ja hyvä koti löytyikin!
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: -SS- - 31.01.16 - klo: 17.43
Löytyykös näitä XL Yetejä suomesta montakin? Lähinnä kokemuksia KIT / RTR,
mitä hajonnut, jos hajonnut - mitä upattuja osia hankittu yms..

Oma auto rakentelussa, muutaman kuvan kera:

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/240116/WP_20160124_20_09_22_Pro.jpg)
Foffiautoksi tehdään ja paljon on tehtävää, mutta hyvän lookin saa helpostikin.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/240116/WP_20160124_20_10_41_Pro.jpg)
Laparenkaiden osalta ongelmana on se, ettei sopivan isoja ole. Maxx Paddle / nyk. slingshot ja pantherin
paddle ovat 145mm. Yetin vakirengas 180-185mm. Bajaan sopivat on 170mm, mutta ne renkaat ei toimi.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/240116/WP_20160124_20_11_25_Pro.jpg)
Täten vakirenkaista kuviot veks, sheivaus ja odottaa ulkomaalta pantherin lapoja, jotka liimataan päälle.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/270116/kb.jpg)
4S tuntu 15t pinjonilla + vakispurrilla vielä laiskalta, joten pakkiin yks 5S, pari 3S sarjaan 6S ja vielä
17, 19 ja 21t pinjonit eurorc:ltä, muuten pirunnopee toimitus, kuten akuillakin verticalista!

Tuosta edetään ja katsotaan miten käy. Muutama 1:1 esikuva mielessä, jota vois harhaisesti mallintaa,
mutta katsotaan, jahka etenee..

Jos näitä autoja on enempi suomessa, niin ihmeessä kertokaa kokemuksia yms..
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: -SS- - 08.02.16 - klo: 21.42
Kun ei markkinoilla ole, niin itsehän se pitää tehdä  :grin:

Ekat pantherit saapu vaihtiksesta, joten tottakai heti ideoimaan, sovittelee ja leikkoo.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/080216/WP_20160208_19_49_18_Pro.jpg)
4x pantherit, joista leikellään lavat pois. Kuvassa myös maxx paddleja, joista pari jo meni muualle,
mutta 4 jää kans leikottavaksi. Siinähän on sitten taas sliksii vanteilla, joten..

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/080216/WP_20160208_20_32_21_Pro.jpg)
Eka pihdeillä leikkelin, mut saksilla sai parempaa jälkee ja silosemman sliksin jättörenkaasta.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/080216/WP_20160208_20_32_56_Pro.jpg) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/080216/WP_20160208_20_33_07_Pro.jpg)
Pantherin laparengas sliksinä 127mm - versus yeti xl vakkis sliksinä 173mm, yli 25% ero!  :o

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/080216/WP_20160208_20_36_38_Pro.jpg) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/080216/WP_20160208_20_37_02_Pro.jpg)
Lapasijoittelu tuon kokoiselle renkaalle onkin sitten ihan oma juttunsa. Perusleveenä tuo lapa on liian leveä ja liimattuna, jos taivuttaisi olisi ns. "hymyilevää mallia".
Tähän ratkaisuna on lavan kavennus / erilaiset muut mahdollisuudet, joita jo on mielessä.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/080216/WP_20160208_20_39_48_Pro.jpg) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/080216/WP_20160208_20_40_07_Pro.jpg)
Erittäin hyvä vaihtoehto, jonka myös tulen tekemään on sand paw tyylinen lavoitus. Tällä saadaan tiiviimpi lavotus verus nakuun esim. 8-lapaseen.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/080216/WP_20160208_20_44_06_Pro.jpg) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/080216/WP_20160208_20_44_13_Pro.jpg)

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/080216/WP_20160208_20_44_20_Pro.jpg) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/080216/WP_20160208_20_45_26_Pro.jpg)
Perus Panther lapana, 8-sijoteltu on liian vähän. Jos jo 145mm pantherissa on 9 lapaa, niin tähän on saatava enempi. Ideaali voisi olla 12 lapaa.
16 lapaa kun saattanee jo mennä tukkoon tai ellei mene, tarvii lapoja tilata aika hulluna..  ;D Lapahalkasija 195mm abouttiarallaa.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/080216/WP_20160208_20_36_04_Pro.jpg)
Maxx Paddlet alko saamaan kans kyytiä...

Omat renkaathan tähän on tosiaan pakko tehdä, koska yksinkertaisesti maxx paddle nyk. slingshot ja panther ovat liian pienet tähän autoon.
Look kärsii liikaa, enkä aio siitä lipsua, ellei ole pakko. Bajan 170mm renkaat vaatis adapterit ja ne ei noh, ne ei.. Joten itse tehdään.

Ensviikolla saapunee vielä lisää panthereita leikkaukseen, joten saa tehtyä nykysille esim. sand paw version ja toisille perus panther lapa kavennettuna.

BTW.. Nää renkaat versus maxx/sling/panther 145 - 195, 5cm ero halkasijassa alkaa näkyä vääksyn kauden avauskuvassaki  ;D
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: Juha-Matti - 09.02.16 - klo: 20.26
Onko käytössä se Vertical Hobbyn taikaliima? :grin:
Se liimaa kyllä niin tiukkaan kumin, ettei irti lähde, ei ainakaan liimasaumasta.
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: -SS- - 10.02.16 - klo: 11.29
Onko käytössä se Vertical Hobbyn taikaliima? :grin:
Se liimaa kyllä niin tiukkaan kumin, ettei irti lähde, ei ainakaan liimasaumasta.

Sitä kyllä ja eurorc:ltä muchmoree, molemmat toimii  :wink:
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: -SS- - 16.03.16 - klo: 20.59
Päivitellääs taas hieman..

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/160316/1.jpg) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/160316/2.jpg)
Renkaiden tekeminen karkas lapasesta.. piti alunperin nopeet testirenkaat tehdä, mutta kun ekan tein liki vimosenpäälle, niin olihan ne muutkin..
Katkastut lavotukset pantherin 1:8 laparenkaista. Pantherin lavat toimii niin yks kynppi kun kasi koossakin katkastuna loistavasti.

Ensin oli yksi ja sitten alettiin tekee ihan urakalla, jotta saisi renkaat valmiiksi ja pääsisi rinteeseen kokeilemaan. Auton vakiorenkaat, joista oma kuvio veks
ja hiomakoneella pinta sen verran sileeksi, että saa pantherin lavat kii ja miellyttää omaa silmää.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/160316/3.jpg) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/160316/4.jpg)
Auton orginaalipyörä ja sheivattu valmis foffipyörä.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/160316/5.jpg)
Vertailuna perus maxx paddle a.k.a slingshot.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/160316/6.jpg) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/160316/7.jpg)
Vaihtoehtorenkula; saatanee n. 100-150g painoetu..

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/160316/8.jpg) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/160316/9.jpg)

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/160316/10.jpg) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/160316/13.jpg)
Kuvakulmia kiesistä.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/160316/12.jpg) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/160316/11.jpg)
Keula: 400mm, perä 410mm..

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/160316/14.jpg)
V Productions Unlimited F00 - "Wild Panther Falken Peak"

Vakiopaneeleilla ja 6S akuilla painoa matkalaukkupuntarilla 5800g.

Ensitestit ajettu!
Tätä hetkeä on odoteltu kuin kuuta nousevaa! Yetillä ei ole päässyt ajamaan kuin lumella, mutta tänään vihdoin, vihdoin sain tilaisuuden monttuajolle!
Omatekoiset KIT:n renkaista hiotut laparenkaat söi reilun 8h työaikaa, mutta kyllä se kannatti! Pehmyttä koneen kääntämää hiekkaa päästiin auraamaan
ja ai että, kun ne pari kiperää ajatusta saivat vastauksen: a) kääntyykö auto riittävästi b) miten jousitus pelaa / oikee rengas nostelee.

Kyllä sitä oltiin yhtä hymyä, tässä on todellakin potentiaalia rc-foffaukseen!  ;)
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: -SS- - 02.04.16 - klo: 17.38
Eipä ole toviin tullut päiviteltyä tätä, mutta pääasiassa eilen ja tänään auto saatu valmiuteen.
Enempää lörisemättä, kuvat kertoo aina kivasti..

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/leikattu%201.jpg) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/leikattu%202.jpg)

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/leikattu%203.jpg) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/leikattu%204.jpg)
Leikkuupihdit sai tässäkin töitä, wreitin tavoin. Paljon pois ja erilaista ilmettä ideoimaan. Semmonen "onskamainen" wraith-look tästä saattas tulla..

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/s%e4hk%f6jen%20sijotus%201.jpg) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/s%e4hk%f6jen%20sijotus%202.jpg)
Sähköt sain nyt paremmin sijoiteltua ja painoa edemmäs, joka on hyvä. Tätä ajetaan siis 2x 3S 2250mAh akuilla, sarjaankytkettynä.
Tuo kori ei muuten vakiona pääse kääntymään tuonne taakse, mutta tuollainen "onskamainen wreith takaosa" antoi tässä mahkun kääntyä.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/akun%20sijoitus.jpg)
3S 2250mAh akku sijoteltuna ja "akkushimmit" hyödynnetty, akku edempänä mitä aiemmin -> painopiste parempi.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/panelointi%201.jpg) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/panelointi%202.jpg)
Sitten panelointiin. Foffimaista oranssia luvassa ja tietty teipattuna "rapid airilla". Omat paneelit, kun vakiot on jo nähty..

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/nokka%20auki%20joustava.jpg) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/korin%20lis%e4kiinnike.jpg)
Kehikon leikkuu tuotti veronsa nokalle, joka menee helposti näin... noh, tuo fiksattiin lisäämällä ruuvit korin etuosan akkukoteloille, nyt pysyy ryhdissään.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/sis%e4lokariton.jpg) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/sis%e4lokarin%20hahmotus.jpg)
Keulasta lähti toinen poikkituki veke (ylempi), koska ei vaan omaa silmää miellyttänyt. No, sen takia tuo etuosa on noin avoin..
Siinä sitten modiin kumimatosta sisäkumiloksuja jo tehneenä aloin miettii, jos tähänkin kokeilis, että saako silmään sopivat?

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/tuulilasi%201.jpg) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/tuulilasi%202.jpg)
Löyty tuota läpinäkyvää vielä, niin mallasin tuulilasin paikoilleen.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/tarrat.jpg) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/tarrat%202.jpg)
Hieman tarrotuksia ja tämän hetkistä luukkia. Hieman siinä omaa silmää härnää yks asia ainakin..

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/ilman%20puskuria%201.jpg) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/ilman%20puskuria%202.jpg)
Puskurin poistin aikoinaan, mutta nyt nokan pituus härnää kokonaisuutta ja nokkaa ei voi lyhentää, miks, no:

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/keulan%20lyhennys%201.jpg) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/keulan%20lyhennys%202.jpg)
Keulaa ei voi lyhentää, koska seuraava jatkopalkki on iskaritornien kohdalla ja keula lyhenisi hömösti liikaa.
Voishan tota leikata puoliks pienemmäksi, mutta miten sitten saa kestävän kiinnityksen tehtyä?

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/puskurilla%201.jpg) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/puskurilla%202.jpg)
No iskin sitten puskurin takasin ja heti sopi omaan silmään paremmin, tällä nyt ainaskin alkuun sit.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/look%20puskurilla.jpg) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/look%20puskuriton.jpg)
Luukkia puskurin kera ja ilman. Kyllä se vaan parantaa ulkonäköä, vaikka normaalisti noita vihaankin.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/bjoern%20gustavsson.jpg) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/paino.jpg)
Kuskikin sopisi kooltaan aika hienosti sisälle, Bjöern Gustavsson! Niin ja kisapaino (ilman kuskia) on maltilliset 5800g.

Semmone siit nyt tuli!

Enää akkujen lataus, muutoin auto on kisavalmiudessa. Tuota kuskia tuonne sovittelin ja saisi tuosta kitin mukana tulleesta
sisuksesta askarreltua jotakin, mutta katsotaan nyt tuleeko tehtyä. Painoa on nyt jo huolella, mutta onneksi sisäkumiloksut,
sähköjen uudet sijoittelut yms.. siirsi pistettä hieman edemmäs.

Diffiin en koskenut. Kokeillaan nyt oikeesti kisatilanteessa ensin miten vaikuttaa ja reakoidaan sitten seuraavaan, jos tarve.
Myös iskareiden kiristys/joustolla voi tuota ehkä hieroo (ristiriipunnan kannalta).

Innolla odotellaan kisapäivää!  :cool:
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: Juha-Matti - 02.04.16 - klo: 20.57
Siitähän tuli aika pirun hieno.
Mita tuli rengas renkula painoa?
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: -SS- - 02.04.16 - klo: 23.04
Siitähän tuli aika pirun hieno.
Mita tuli rengas renkula painoa?

Kiitoksia, kyllä se omaan silmään on likimain ok.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/020416/kerbrengas.jpg)
Itse modattujen renkaiden painoksi kertyi 332g/rengas.

Enslauantaina nähdään tämä teos vääksyssä ekaa kertaa foffailemassa (kisassa).
Toki testejä jo takana ja niistä juttua rc-foffissa.
Otsikko: Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
Kirjoitti: -SS- - 10.04.16 - klo: 21.42
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/tervefone/2016/100416/WP_20160409_10_47_17_Pro.jpg)
Niin NE Axial Yeti XL:t saivat debytoida Vääksyn hienoissa maisemissa ja upeilla radoilla!

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/100416/P1010152.JPG)
Kausi korkattiin Kerberoksen osalta täydellisesti. Puhdas 350p suoritus ainoana autona.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/100416/P1010164.JPG) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/100416/P1010165.JPG)
Toisella radalla maaliportteja hiveltiin ja koomisesti auto yritti "yhden pyörän edennällä päälle".

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/100416/P1010166.JPG)
Sinne se ei kuitenkaan koskaan päässyt  :(

3 radalta ei ole kuvia, mutta se sujui hyvin ja päästiin loppupystysuorasta ylöskin ja fiilis oli mahtava!
Tässä kohtaa yksi kuski kyseli jo, että jos toisen voisin myydä ja kokeili tätä autoa samalla radalla.
Samalla näin itse miten hiljaa, jopa 2m ennen isoa pystyä pysty kiihdyttää ja modimaisesti nousta päälle  :o

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/100416/WP_20160409_14_21_19_Pro.jpg)
3 radan jälkeen akut latinkiin ja eipä se paljoa kuluttanut 3 radan ajalta.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/100416/P1010569.JPG) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/100416/P1010571.JPG)
Nopeusjaksolla ja vielä RTR-version jälkeen eli sinänsä tuntuma olisi, mutta kasvaisiko "nälkä" syödessä?

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/100416/P1010574.JPG) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/100416/P1010576.JPG)
Pitkää suoraa pitkin takakäännökselle ja voi hitsi..  :-[ Tämä on kallein mahdollinen virhe oman kisansa kannalta, nopeudella kaataminen.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/100416/P1010658.JPG) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/100416/P1010659.JPG)
5 rata sujui loppupystyä lukuunottamatta hyvin. Hyvä päästä loppupystylle, mutta näinä tiukkoina kisapäivinä se ei enää riitä..

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/100416/P1010660.JPG) (http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/100416/P1010661.JPG)
..jos maaliin tullaan näin ja taas ollaan katollaan..

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Kerberos/2016/100416/WP_20160409_16_48_39_Pro.jpg)
6 rata ei mennyt mukiin itseltä, tässä kaunein kuva siitä  ;D

Foffitopikkeja päivitelles, paan videoita tännekin tulemaan.
Hommasin KIT:n rinnalle myös RTR:n, et saa vertailla eroja  :grin:

1 jakso eilen vääksystä, rtr + jousimodattu:
https://youtu.be/MRip_Flwj_k (https://youtu.be/MRip_Flwj_k)

KIT eli Kerberos, rata 3:
https://www.youtube.com/watch?v=oE5hV3e5Xqc&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=oE5hV3e5Xqc&feature=youtu.be)

Saakos tänne upotettua vielä videoita vai ei?