RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Kyosho => Aiheen aloitti: japi-76 - 04.07.15 - klo: 18.56

Otsikko: Dirt Hog
Kirjoitti: japi-76 - 04.07.15 - klo: 18.56
Onkos kellään kyoshon Dirt Hog autoa. Eräs tuttu osti kyseisen kapistuksen ja ohjauksessa jotain vikaa, itse en ole kapistusta vielä päässyt tutkimaan joten jos jollain on niin vinkit otetaan vastaan jos murheita ohjauksessa. Jutun mukaan kivi menee johonkin väliin ja estää toiminnan.
Otsikko: Vs: Dirt Hog
Kirjoitti: Ipperu - 01.01.16 - klo: 18.39
Moi! Minulla on dirt hogin kanssa ongelma ja olen uusi harrastaja.
-moottori alkoi savuamaan
-ohjaus servo on ollut huonostitoimiva
-iskari meni heti puhki

Muuten ihan ok auto :azn:

Yleensä tämän palstan vastaus on "Älä osta RTR-Kyoshoä!", mutta ongelmayksilöitä/malleja taitaa löytyä kaikilta merkeiltä. Ohjauservo voi autossasi "vedellä  viimeisiään", siihenhän auttaa vaihto parempaan, sama ongelma myös esim. HPI :n Bulleteissa.
Otsikko: Vs: Dirt Hog
Kirjoitti: Hemmo79 - 10.01.16 - klo: 02.11
Pojan fazer ve autossa ohjaus ja jousitus jumiutui jo kivituhkalla ajettaessa.
Ongelma ratkaistu, ohjausakselin kohdalle pohjaan porattiin 10mm reikä joka muotoiltiin dremelillä sekä itse ohjausakselin alapuoli uritettiin, jos väliin menee kivi, se putoaa pohjan reiästä pois.
Alatukivarsien nivelpisteen kohdat olikin kinkkisemmät kun ainetta ei voinut poistaa, taakse tehtiin 0,75 lexanista suoja mikä kiinnitettiin diffikotelon ruuvireikiin mihin tulee kallistuksenvakaimen kiinnikkeiden ruuvit.
Nyt autolla voi ajaa jopa rallia ilman että auton ohjaus tai jousitus jumiutuu.
Auton ohjauksen osat voi kyllä myös päivittää tarvike osilla semmoisiksi että ohjauksen ongelmat poistuu.
Autossahan ei mitään vikaa ole, kaikkea ei vain ole otettu huomioon suunnittelussa:)
Otsikko: Vs: Dirt Hog
Kirjoitti: pohjankukko - 21.04.16 - klo: 13.39
Kokemuksia:
Ohjaus tosissaan jumittelee, mutta yleensä ne romut tulee pois ihan omia aikojaa, tai auttamalla.
Laakerit molemmista diffeistä täynnä soraa, ja jumissa jo lyhyen käytön jälkeen.
Pinjonin koteloon menee hiekkaa, vaikka onkin suljettu kotelo, kaikki varmaan arvaa mitä muovirattaalle käy?
Etuiskarit menee helpolla poikki kun ei ole puskuria, ja ne on ekat mitkä osuu.
Molempien diffien ulostulot on jo 10 akullisen jälkeen tasaraha, kuten on pyörännapojenkin.
Ravistaa koko autoa. Metalliset varmaan ratkoo ongelman.
Kardaani on jo ottanut osumaa päistänsä.
Slipperi on vesikylvystä hitsannut itsensä 100% lukoksi :D
Renkaat menee hiekallakin silmissä.

Neon 2400kv kombon kanssa välit loppuu, mutta se ei kai ole auton vika.

Hyvä peli?
Otsikko: Vs: Dirt Hog
Kirjoitti: mikari - 21.04.16 - klo: 13.51
Näitä pihalelujahan ei ole oikein suunniteltu hiekalle. Hiekka pilaa kaikki 1/10 krossit enemmän tai vähemmän. Savi ja sellanen kiinteä olisi oikeampi alusta. Takatuupit antaa enemmän anteeksi ku etupyörät eivät lennätä hiekkaa mutta ajettavuus taas selkeästi heikompi.
Otsikko: Vs: Dirt Hog
Kirjoitti: pohjankukko - 21.04.16 - klo: 13.56
Metallisuojatut laakerit on ainakin yksi sellainen suunnittelun kukkanen.
Muuta väliä ei olisi, jos laakereissa olisi uutena jotain liukastetta sisällä, mutta kun sitä ei ole.
Purin ja puhdistin, sekä laitoin täyteen vesivaseliinia nuo 12x18x4 laakerit. Vaatii jo kellosepän koulutusta ;)
Otsikko: Dirt Hog
Kirjoitti: pohjankukko - 26.06.16 - klo: 19.17
Hyviä vehkeitä. Lapsuudet korjattu niin jaksaa ajella. Nyt tehty vähän OEM-tuningia.
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160626/6c6d846bd4f8b36b1fd0b1ab7110fab2.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160626/0bef0cb6f325c611a07b37f25e359edd.jpg)
Ragea pukkaa.

Lähetetty minun E6553 laitteesta Tapatalkilla

Otsikko: Vs: Dirt Hog
Kirjoitti: Tomppa78 - 15.09.16 - klo: 10.41
Moro..Ostin joku aikaa sitten kanssa kyseisen auton...olen ainakin tähän asti ollut tyytyväinen autoon! Mutta haluisin siihen lisää potkua. Mitä kaikkea joutuu ostamaan ja laittamaan että autosta saa kaiken irti :) Saako autoa kuinka paljon muutettua?? Jos olis jollakin tietoa asiasta niin kaikki neuvvot ovat tarpeellisia...kuten akkujen säilytys ja ihan mitä mieleen sattuu tulemaan :)
Otsikko: Vs: Dirt Hog
Kirjoitti: Tomppa78 - 15.09.16 - klo: 10.44
Pystyykö tähän autoon esim. laittamaan puskuria?
Otsikko: Vs: Dirt Hog
Kirjoitti: Tomppa78 - 18.09.16 - klo: 19.21
Tässä minun dirt hog :)
Otsikko: Vs: Dirt Hog
Kirjoitti: Tomppa78 - 18.09.16 - klo: 19.40
Jostakin syystä en saa kuvia laitettua enkä video pätkää..valittaa et on liian iso kuva tai jotain
Otsikko: Vs: Dirt Hog
Kirjoitti: Tomppa78 - 03.11.16 - klo: 21.54
Löysin dirt hoggiini etupuskurin netin syövereistä..nyt ei tartte pelätä etu päätä niin paljoa :) pikku hiljaa osia vaihtelen ja alkaa se olemaan mieleen..konetta pitäs saada parempaa et sais nopetta lisää..vinkkei otetaan vastaan..Kiiitos
Otsikko: Vs: Dirt Hog
Kirjoitti: trulli79 - 04.11.16 - klo: 08.55
Itselle tuli juuri tämmöinen combo:
https://hobbyking.com/en_us/trackstar-1-10th-60amp-waterproof-esc-w-3800kv-inrunner-motor.html (https://hobbyking.com/en_us/trackstar-1-10th-60amp-waterproof-esc-w-3800kv-inrunner-motor.html)

Saisitko Hemmo79 kuvia noista modifikaatioista?



Otsikko: Vs: Dirt Hog
Kirjoitti: Tomppa78 - 27.12.16 - klo: 18.25
Ite tilasin tälläsen ja tyytyväinen olen ollut  S3660 3800KV Motor +60A ESC +Program Card Combo Set for 1/10 RC Car M2O3? ainut miinus et joutu tekemään koriin reikiä escn tulettimelle kun on niin ahdas kori :/ no pitää rupee katselemaan uutta koppaa ja iskari tappei et sen saa istutettua...Mikä on vakio ratas mikä vakiokoneessa on??siis moni piikkinen? Kiitos :)
Otsikko: Vs: Dirt Hog
Kirjoitti: Tomppa78 - 30.12.16 - klo: 07.37
Morjes..Ostin joku aika sitten tälläisen kombon ja nyt sellasta kyselen et mikä kokonen pinjoni(siis se ratas mikä lähtee koneesta)Niin olisi hyvä kun moottori kuumenee aikas kuumaksi tuolla vakiorattaalla. Minulla on niitä aikas montaa erikokoa ja tuossa dirtissä kun tuo koppakin on niin tiukka et olen joutunut poraa escn kohalle reikiä et jäähytin toimii kunnolla eikä kuumene liikaa kun ottaa koppaan kiinni ja tuuletinta olen moottorin päälle suunnitelllut mut sitten taas toi koppa on liian pieni :/ no olen tässä miettinyt et jos laittas jonkun mad bugin kopan kiinni pienellä säädöllä et saa tarvittavaa tilaa..Kiiitos jelpistä jo etu käteen. :) GoolRC S3660 3800KV Motor +60A ESC Tälläinen combo
Otsikko: Vs: Dirt Hog
Kirjoitti: HelaKammo - 26.01.17 - klo: 21.59
Oma uusi leluni on myös jo työn alla ja tarkoitus hankkia lisäpalikkaa. Ensimmäinen oikea vehje, jos 25 vuotta sitten hajonnutta Nikkoa ei lasketa.

Ajatus on päivittää Team Orion Vortex 3000 paketti, koska koppa on ahdas ja mitään ei ole valmiina. Kaksi lipoa ostin heti ja jätin nimh akun ja laturin pakettiin. Vanhaa moottoria meinaan käyttää talviajoon.

Ongelmana on sama kuin edellä, pinjonin valinta, kahta ajattelin, asfaltille ja sekamaastoon, nopeudet ehkä 40 ja 60 kmh, onko realistisia? Laskureista ei ollut apuja ja käsitykseni mukaan 7,4 V lipolla kierrokset pitäisivät olla samoissa n. 20 000 tasossa, kuin alkuperäinen?
Otsikko: Vs: Dirt Hog
Kirjoitti: HelaKammo - 27.01.17 - klo: 19.43
Hullu peli jo tuolla 3000kV setillä vakio pinjonilla. En usko että maksaa vaivaa ainakaan isontaa. Ongelmaksi tulee vaan ohjaus, eli alusta toimii vain oikealle kunnolla. Jarrutus vakiomosaan verrattuna eri luokkaa, vauhtikin saattaa hipoa 60 vauhteja.

Seuraava betonipohjainen yritys tarvii vähintään jäykistystä jousiin. Vakio renkailla mentiin sen mitä pystyi, mutta ei driftattu, suoraan tai pskrinkiä.
Otsikko: Vs: Dirt Hog
Kirjoitti: HelaKammo - 06.04.17 - klo: 17.47

Auton ohjauksen osat voi kyllä myös päivittää tarvike osilla semmoisiksi että ohjauksen ongelmat poistuu.
Autossahan ei mitään vikaa ole, kaikkea ei vain ole otettu huomioon suunnittelussa:)

En kyllä ole löytänyt mitään sopivia tarvikeosia, millä googlata? Steerin fix yms. testattu, servoa ja pikkukiviä jne. Tuon piti mennä lumella, ei toivoakaan, servon kanava heti tukossa lumesta. Nyt sorapihalla ajettuna, niin se raidetanko-osa menee kiveä täyteen, todella fiksu rakenne.

No nyt on helppo modata kun sain etudiffin poksahtamaan pohjalvystä halki, eli keula meni liki poikki, ja määlikään ei ollut mikää tähtitieteellisen kova. Luulin, että olisi korkannut ruuveista, mutta kyllä se pohja pitää vaihtaa.  :shocked: Tilasin koko pohjan diffikoteloin yms. jenkeistä, otin samalla kaksi ettei lopu!

Ajettu jo kaksi akullista, että sillai.

Ja vielä, mistä saisi sopivat kynätolpat tai vastaavat, alusta on myös aika vänkyrä ajaa kovaa.

Otsikko: Vs: Dirt Hog
Kirjoitti: HelaKammo - 11.06.17 - klo: 09.49
Pohjalevyn sai jenkeistä kaikilla osilla hyvään hintaan, otin kaksi. Nyt ongelmaksi osoittautui kardaanin peräpään kiinnitys. Pieni kuusioruuvi ei ota pitääkseen ja irtoaa koko ajan, oliko tähän lääkettä, auto ei oikein säväytä takavetona...
Otsikko: Vs: Dirt Hog
Kirjoitti: Lordjuse - 25.03.19 - klo: 11.20
Onkos kukaan laittanu kyseiseen kulkineeseen parempaa iskaria? Pitäis jostain löytää mut onko mitat kuinka tarkat?
Otsikko: Vs: Dirt Hog
Kirjoitti: hiski rc - 20.04.19 - klo: 08.58
Kyosholta saa dirthogiin optio-osana alumiiniset, jotka on toiminut hyvin.
Otsikko: Vs: Dirt Hog
Kirjoitti: Lordjuse - 19.07.19 - klo: 14.23
Motista tuli savut pihalle joten nyt voisi päivittää harjattomaan, mutta minkälainen ois riittävä? Ja vaihdanko pinjonin isompaan, pienempään vai meneekö vanhalla?
Otsikko: Vs: Dirt Hog
Kirjoitti: mikari - 21.07.19 - klo: 09.42
kokeile samalla ja jos kuumenee niin pienempää. toki riippuu "lankasuudesta" / kv luvusta. jos paljon tehokkaampi niin pienenpää pinjonia heti käytelyssä
Otsikko: Vs: Dirt Hog
Kirjoitti: Lordjuse - 16.08.19 - klo: 10.36
Samalla koneella mentiin vielä mut ensi ajossa pinjoni irtos(ei ruuvi lukitetta) ja ilmeisesti spurri otti kipeetä ku oli melkoinen rallatus kun kokeili autoa uudestaan ja spurri on hieman kärsineen näköinen. No mutta siitä selvitään kun tilataan uusi mutta tarviiko vaihtaa myös liukukytkimen osat samalla vai saako vanhat vielä paikalleen kun ohje näytti että pitäis laittaa liimaa väliin?