RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: kyoshodbx - 30.07.15 - klo: 07.22

Otsikko: 1/8 takaveto.
Kirjoitti: kyoshodbx - 30.07.15 - klo: 07.22
http://www.rcmag.fr/reviews/course/tt18/2014/18/gp4c2viglain/technique/technique.htm (http://www.rcmag.fr/reviews/course/tt18/2014/18/gp4c2viglain/technique/technique.htm)

Tuommoseen törmäsin ihan vahingossa.
Onko kukaan rakentanut tämmöistä Suomessa?mielenkiintoinen ois koittaa,mut tuo palikoitten valmistus ei iteltä onnistu niin pitäisi olla valmiita osia mistä kasata.pelkkä etukardaanin pois jättö on tietenkii helpoin homma saaha aikaan takaveto,mut autohan on muuten nelkku ja varsin kömpelö.mikä parasta kun ois kitti tai konversio paketti jolla muuttamaan autoo.

Otsikko: Vs: 1/8 takaveto.
Kirjoitti: jon.lindgren - 30.07.15 - klo: 08.50
2wd-polttiksia ei ole näkynyt. Sähköllä vähän tohon suuntaan on tehty, tossa kuvia (https://www.google.fi/search?q=backslash&client=opera&hs=c6N&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMI7sX1m5SCxwIVA44sCh2iRQiy&biw=1059&bih=740&dpr=1.25#tbm=isch&q=traxxas+backslash). Oma peli on eri rungolla ja muuta...
Otsikko: Vs: 1/8 takaveto.
Kirjoitti: mikari - 30.07.15 - klo: 09.02
Ihan makee. Itsekin mietin gt auton jättämistä takavetoiseksi, olisi hyvä säästö painossa. Voi kuitenkin olla liian hankala viedä sen jälkeen. Ja itsellä oli mielessä vain etukardaanin, vetoakselien ja diffin pois jättö, ei noin pitkälle vietyä rakennetta.
Otsikko: Vs: 1/8 takaveto.
Kirjoitti: kyoshodbx - 30.07.15 - klo: 09.14
Joo tuo eka on kyllä huikea rakennelma.taida alkuperäisestä olla kuin iskarit.tuossa agamassa on jännästi keksitty toteuttaa etujarrut.muutenhan se taitaa olla ihan perus nelkku josta on etukardaani irti.taidanpa ottaa enstalveksi projektin tästä.
Otsikko: Vs: 1/8 takaveto.
Kirjoitti: mikari - 30.07.15 - klo: 09.33
juu. tulisko siihen sitten kiinteä keski "diffi". GT autossahan on vaihde joka on sellainen. Ei tarvii siis mitenkään erikseen lukita.
Otsikko: Vs: 1/8 takaveto.
Kirjoitti: kyoshodbx - 30.07.15 - klo: 09.57
juu. tulisko siihen sitten kiinteä keski "diffi". GT autossahan on vaihde joka on sellainen. Ei tarvii siis mitenkään erikseen lukita.

Hahaa hyvä vinkki!mulla on hyllyssä teamc gt vaihteisto ja kello.kyyti ois kylymää.mitehän tuupibuggyssä vaihteet mahtaisi toimia?saattaa tulla hallitsematon saviradalle :grin:.
Otsikko: Vs: 1/8 takaveto.
Kirjoitti: mikari - 30.07.15 - klo: 12.13
no juu :) tietty vaihteisto on vähän herkkä lialle
Otsikko: Vs: 1/8 takaveto.
Kirjoitti: kyoshodbx - 03.01.16 - klo: 10.30
Tähän projektiin tilailin eBaysta osia,kalliiksihan se pyrkii tulemaan mut kokeiltava on.suurimmaksi osaksi koitan selvitä valmiilla osilla kasaan pulttaillen.mut jotain varmaan joutuu itse kyhäämään.koitan laittaa kuvia jos tulee onnistumisen tunne :grin:
Otsikko: Vs: 1/8 takaveto.
Kirjoitti: kyoshodbx - 10.01.16 - klo: 18.13
Joutoaikaa vietin autotallissa ja aloittelin tätä projektia.aihioksi hyllyltä valitsin kyosho inferno us sportin.purin auton osiks,tuleepa putsattua ja huollettua samassa.sen verran pääsin kasaus vaiheeseen että laitoin teamc gt auton vaihteiston infernon keskidiffi pukkiin.hieman joutui laakeripesää dremelöimään syvemmäksi et sai käymään,mut melko helposti istui.spurrinreikä pohjassa on nyt väärässä paikkaa vaihteistoa varten.mutta en vielä suurentanut/muuttanut sitä,vaan nostin keskidiffin pukkia hieman.joten rattaat sopii pyörimään pohjan päällä.toivottavasti ensi viikolla posti tuo tilatut osat keulaan niin näkee että onko tässä toivettakaan onnistumiselle.
Otsikko: Vs: 1/8 takaveto.
Kirjoitti: kyoshodbx - 29.01.16 - klo: 18.20
Nyt on noita osia kotiutunut niin pääsin vähän aloittelemaan.pääpiirteittään se tulee olemaan tuommoinen melkoisesti sitä pitää toki hifistellä,servot kiinnittää,etuiskaritorni asentaa.kunhan nyt eka tulisi.ja sit pitäisi saaha rossimoottoriin käymään tuo kaksivaihteisen gt auton kytkinkello.onko kellään antaa vinkkiä mitä osia se tarvii?
Otsikko: Vs: 1/8 takaveto.
Kirjoitti: kyoshodbx - 14.02.16 - klo: 16.53
Tässä taas oli vapaata niin jatkoin projektia.lähinnä suurensin keskidiffin reikää pohjassa jotta saan sen oikealle korkeudelle.samassa käytin osat irti pohjasta ja putsattuna sit laittelen takasi.muutama räpsy tämän hetken tilanteesta.
Otsikko: Vs: 1/8 takaveto.
Kirjoitti: kyoshodbx - 17.06.16 - klo: 20.34
No nyt oli pitkästä aikaa intoo tälle projektille.edellisestä postauksessa on homma edistynyt niin että tänään pääsin koeajolle(välivaiheista en hölmöyttäni kuvia ottanut)ja kyllä se piha suttauksessa sai suupielet ylöspäin.vaihteitten toimivuus ei nyt avautunut,mahdollisesti eivät toimineet.mutta siitä huolimatta vauhtia ei puutu.yllätyksekseni auto vaikutti käyttäytyvän melkorauhallisesti.vasta puolikaasun jälkeen alkoi peräirtoamaan.eli oli mielestäni ihan ajettava,vaikka en ole mitään säätöjä edes ajatellut.vaan kasasin olemassa olevista osista.
Eli nyt taidan käydä radalla toteamassa onko tuntemus oikea ja sit mahdollisesti säätö hommiin.vaikuttaa hyvälle!
Otsikko: Vs: 1/8 takaveto.
Kirjoitti: kyoshodbx - 31.07.16 - klo: 15.31
Joo laitetaas vähän juttua.tässä kesän mittaan olen parikertaa radalle kerennyt tämän rojektin kanssa.muutamia rakekennus vaiheessa jääneitä"lapsentauteja"olen parannellut.kuten asson sc10pistä peräisin olevakeula kaipasi vahvemmat pallokupit,ohjauslinkit ei aluksi kestäneet paikallaan edes kovaa mutkaan ajoa.pakista jotkin uudet mallia ei voi muistaa.seueaavalla ajokerralla ongelma oli niparilla kaasuservon telineessä kiinni ollut vastariakku.ei pysynyt kyydissä.nyt ongelman korjasin dremelöimällä infernon vastrikoteloon reijän jotta pitkulainen akku käy kyytiin.nyt luulen että auto on "paketti setupissa"ja voi keskittyä säätähommiin.tiedossa on jo että kuopion radalle on hommattava taakse minipinnit.ekareissulla kaverilta niitä lainasin ja toimivat.
Otsikko: Vs: 1/8 takaveto.
Kirjoitti: kyoshodbx - 31.07.16 - klo: 15.32
Lisää kuvia
Otsikko: Vs: 1/8 takaveto.
Kirjoitti: kyoshodbx - 31.07.16 - klo: 15.34
Ja Vielä
Otsikko: Vs: 1/8 takaveto.
Kirjoitti: kyoshodbx - 31.07.16 - klo: 15.40
Jaa hoks.gt auton vaihde ei kakkosta vaihda.ei sillä et tarviiskaan kulkua kyllä piisaa noinkin.mut voishan sitä koittaa.onko kellään vinkkiä heittää miten sen saa vaihtamaan vaihdetta.nyt menee varmaan kuuttakympii mut ei vaihda silti.
Otsikko: Vs: 1/8 takaveto.
Kirjoitti: mikari - 31.07.16 - klo: 17.35
Riippuu mallista. Jos siinä on kieli eikä ota kiinni niin tarkista onko kakkosen rattaan tappi paikoillaan niin että kieli ottaa kiinni. Jos siinä on palat (2) niin jousia pitää löysää säätöruuveista riittävästi eli kunnes ottaa kiinni.
Otsikko: Vs: 1/8 takaveto.
Kirjoitti: kyoshodbx - 31.07.16 - klo: 21.12
Ok pitää tutkia.ei oo mitään käsitystä kumpi on.tuli jossain osakasassa valmiiks kasattuna.
Otsikko: Vs: 1/8 takaveto.
Kirjoitti: kyoshodbx - 04.08.16 - klo: 15.12
Reilu tunti radalla ajoa tänään,loppujen lopuksi ajo keskeytyi etuiskarin purkautumiseen  :shocked:.muuten laite kesti ajaa ihan niin kovaa kun taidot antoivat myöden.välillä jopa ylitaitojen.parit kärrynpyörät tuli tehtyä ja pari kertaa karkuutin myös pääsuoran jälkeen pajukkoon.(liian lyhyt pääsuora) tulipa siinä se kestotesti sit suoritettua,kun on mietitty miten kestää asso sc10pin keula polttiksessa.niin kestää.nyt pinnit on tilauksessa niin pääsee sit säätö hommiin,kun on ensin kunnon kumit niin voi vähän miettiä mitä tekis.mut noinkin sillä ajaa siinä missä nelkullakin.kiva ois testata savella kun ois savee missä testata.