RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Mika R - 03.11.04 - klo: 12.33
-
Parin viikon päästä kuulemma tukkurilla, tämäkin aika maukkaan näköinen. Uuusi fiitseri crossareissa on auton alustassa käytetty tunnelirakenne joka vaikuttaa paljon kapeammalta kuin mihin ollaan totuttu
(http://www.rcmag.com/reviews/categorie/tt18/thunder/s3lacheze04/eb4s25.jpg)
(http://www.sabattinicars.com/images/eb4s3/S3-2.jpg)
Täällä lisää kuvia http://www.rcmag.com/reviews/categorie/tt18/thunder/s3lacheze04/s3.htm
Punaisilla hop-upeilla varustettuna varmaan pirteä peli
(http://www.rcmag.com/reviews/course/tt18/coupe/brive04/technique/S3/s24.jpg)
-
aika öyheen näköset iskaritornit :D Eikös siitä ole hyötyäkin kun pakataan painoa keskelle autoa eikä reunoille?
-
niin tiedä siitä, eiköhän tuossa ole aika samalla tavalla noita komponentteja ympäri autoa kuin muissakin. Jäykkyyttä tuonee rajusti lisää eikä erillisiä rungon jäykistimiä varmaankaan tarvita. Ja kai tuo laatikointi suojaa vetareitakin
joo, mulla on MP:ssä samanlaiset tornit mutta eri väriset
-
noista linkin kuvista kun kattoo niin aika pelottavasti on pohjan suojasta ulkona noita osia jos sivustapäin isku tulee. Jollei sitten ole valmiina jotain suojia sivussa tai itse väsää.
-
noista linkin kuvista kun kattoo niin aika pelottavasti on pohjan suojasta ulkona noita osia jos sivustapäin isku tulee. Jollei sitten ole valmiina jotain suojia sivussa tai itse väsää.
No onhan siinä tietysti ne perinteiset muovi läpät suojaamassa.
-
No eihän ne miltään iskuilta suojaa, irtohiekan pitää vaan ulkona.
-
Niin, onko ne nyt loppujen lopuksi sen kummemmin suojattu muissakaan autoissa. Onhan tuo totta että hiilikuidun palat voi lennellä jos kaveri tulee täysillä kylkeen
-
No eihän ne miltään iskuilta suojaa, irtohiekan pitää vaan ulkona.
No kyllä ne ihan tarpeeks korin kanssa suojaa.
Ja niinkuin Mika mainitsi niin ei oo muissakaan autoissa yhtään paremmin suojattu.
-
Puhdistuksen kannalta tuo "keskitunneli" ei ainakaan ole siitä parhaimmasta päästä.
Muuten näyttää kyllä ihan kovalta menijältä... ...ja nuo punaiseksi eloksoidut osat on kyllä hienoja...
-
No kyllä ne ihan tarpeeks korin kanssa suojaa.
Ja niinkuin Mika mainitsi niin ei oo muissakaan autoissa yhtään paremmin suojattu.
No tossa autossa osat tulee selkeesti alupohjan yli. Yleisimmissä autoissa osat jää pilliä lukuunottamatta pohjan yläpuolelle joten esim tolppaan kylki edellä tultaessa pohja ottaa iskun vastaan. Siis katson nyt tätä ihan sudittelun kannalta. :D Kisoissa iskut on ehkä vähän toisenlaisia kun riskinä on lähinnä kai toiset autot. Varmasti ihan hyvä idea jäykkyyden kannalta tollanen rakenne :)
-
No kyllä ne ihan tarpeeks korin kanssa suojaa.
Ja niinkuin Mika mainitsi niin ei oo muissakaan autoissa yhtään paremmin suojattu.
No tossa autossa osat tulee selkeesti alupohjan yli. Yleisimmissä autoissa osat jää pilliä lukuunottamatta pohjan yläpuolelle joten esim tolppaan kylki edellä tultaessa pohja ottaa iskun vastaan. Siis katson nyt tätä ihan sudittelun kannalta. :D Kisoissa iskut on ehkä vähän toisenlaisia kun riskinä on lähinnä kai toiset autot. Varmasti ihan hyvä idea jäykkyyden kannalta tollanen rakenne :)
No ootkos koskaan kokeillu miten tuhtia muovia noi sivu lärpät on?
Omissa HoBaoissa (ja kaverin Kyoshossa) on ainakin sellasta tavaraa että jos mitenkään järkevästi autoa käyttää niin ei oo pelkoa että pääsee osumaan.
Ellai sitten oo mikälie viritetty härveli että vauhtia on yli 100kmh ja täydestä vauhdista tuut kylki edellä tolppaan, niin sit voi olla että kolahtaa noin pitkälle.
Ja sanoisin että kyllä ne autot on reilusti kovemmassa rytinässä radalla kisatessa kuin pihasudittelussa.
Vai meinasitko rakentaa isompia hyndiä pihalles kuin mitä esim. Lavangossa on?
-
Radalla maastossa ei kuitenkaan pahemmin ole yllättäviä esteitä, kuten esim. kiviä / tolppia.
Auton on tavallaan kovemmilla Lavangossa, mutta yksittäinen tälli pihasudittelussa johonkin talon seinään on melkoisen paha homma.
Tietysti Lavangossa kuten muillakin radoilla on se pitin erottava aitaus.
Siihen päätyyn kun napsauttaa, niin on hymy herkässä.
(Kyseinen tapahtuma ketuttaa jo GranTurismossakin, niin...)
-
Koko RC-autoilun tärkein asia on ottaa ajopaikasta selvää.
Yllättäviä tilanteita ei yksinkertaisesti saa tulla.
Vai meetkö ajamaan jonnekin täysin tuntemattomalle alueelle katsomatta yhtään sinne päinkään minne auto on menossa???
Ja miks ihmeessä pitäis ajaa talon kulmaan täydellä vauhdilla kylki edellä.
Siinähän on jo yrittämistä että noin onnistuu tekemään.
Niin ja seinään ajamalla ei pysty osumaan kylki, vaan se voi osua ainoastaan suoraan terävään kulmaan osumalla.
Ja esim. se Lavangon aita noudee viistosti jolloin ei paljoa tärähdä.
Ja edelleenkin ihmettelen että kuinka voi mitenkään osua kylki edellä johonkin niin rajusti että tuo erittäin kestävästä muovista tehty sivulärpäke ei iskua pehmentäisi niin paljon että jotain oikeasti hajoaa.
-
Joo, jos kuitenkin palataan autoon niin tunnelointi tosiaan hieman hankaloittaa putsaamista se on kyllä selvä.
Onkos kukaan ollut aikeissa hommata moista kärryä?
Tossa muuten kuvia lisää http://www.rc-car.com/detail.asp?id=238
Makeeta punasävyinen hiilikuitu
-
Mites tuo uusi malli esiintyi MM kapinoissa? Onko kenelläkään havaintoa... se kertoisi jotain..
-
Tossa muuten kuvia lisää http://www.rc-car.com/detail.asp?id=238
Makeeta punasävyinen hiilikuitu
Ja mun kun just piti värjätä uuden auton osat punaisiksi... No värjätään sit pahus soikoon vihreiksi.
Saxton ajoi tolla MM-kisoissa. Tuolta löytyy videota ajosta. Katsokaa myös Josen video.
http://www.neo-buggy.net
-
No tossa autossa osat tulee selkeesti alupohjan yli. Yleisimmissä autoissa osat jää pilliä lukuunottamatta pohjan yläpuolelle joten esim tolppaan kylki edellä tultaessa pohja ottaa iskun vastaan. Siis katson nyt tätä ihan sudittelun kannalta. Kisoissa iskut on ehkä vähän toisenlaisia kun riskinä on lähinnä kai toiset autot. Varmasti ihan hyvä idea jäykkyyden kannalta tollanen rakenne
No ensimäiseksi kuka ostaa pihasudittelu kärryksi yli 500€ autoa?? :D
Jos nuo muoviset läpyskät ovat taattu TT laatua, niin ne ovat todella pehmeä, ei niitä rikki saa, mutta eivät ne mitään suojaakkaan....
Kyoshoissa taas nuo kyseiset suojat avat aivan eri materiaalia ja Kyoshon suojat ovat hyvä....
Nätti auto, mutta jos on yhtä kova kulumaan kun S2, niin ei ei ei.....
S2 on todella hyvä ajettava ja toivottavasti tämä uudenpikin on yhtä hyvä! :mrgreen:
-
Komea on auto.Kunhan vaan ei kulu ja murene samaa tahtia kun edeltäjänsä (S2)...
Niin,ja kun joku ottais varaosia hyllyyn ja pitäisi hinnat siedettävinä...
TT:n jälkeen Hobao on kuin taivas....
-
~715,00 e. Hobby People Espoo
-
Tämä hintakehitys on kyllä surullista harrastajien kannalta. Jokainen uusi malli maksaa käytännössä aina vähintään sen 100 Euroa enemmän kuin edeltäjänsä. Kohta tämäkin luokkaa alkaa kuolla suomessa omaan mahdottumuuteensa hinnan takia.
Oli jo kuvin surullista nähdä uuden Cronon hinta, joka pamahti ihan uudelle sataluvulle jo sikahintasena pidetyn Kyoshon rinnalle. Ja nyt löyty seuraajiakin lisää. Positiivisenä yllätyksenä oli kyllä Xray:n hinta. Hinta on melkoisen kohtuullinen autoon nähden.
Minkäköhän takia Hobao onkaan niin suosittu suomessa? Syynä ei mitenkään voi olla se, että Hobaon hinta alkaa 4:llä ja kilpailijoiden autojen hinnat 7:llä. :wink: Tai no, alkaahan tu GS Storm Pro:nkin hinta 4:llä, mutta ymmärtänette pointin.
Täytyy vain hartaasti toivoa, että tämä kehitys loppuu, ja hinnat kääntyvät jälleen laskuun.
-
Tuohon puheenvuoroon on helppo yhtyä...
-
Monessa uudessa autossa on käytetty aika monimutkaisia valmistusmenetelmiä ja kalliita raaka-aineita (titaani) + tehdään kalliissa valmistusmaassa + usein tulevat Suomeen asti monen välikäden kautta... Esim tuon thunderin pohjalevyn koneistus näyttää melko kalliilta + monimutkaiselta toimenpiteeltä. Kaikki maksaa. Edellä mainitut nostavat hintaa edellisiin malleihin nähden.
-
Onhan se niinkin. Toisaalta kyseessä on kilpa-auto, ei pihasuditteluvehje joten ei se nyt ihan joka pojalle ole tarkoitettukaan. Pelkkä moottorikin on suomessa 300-400e. On ne kyllä kovia hintoja pienoisautosta.
-
Ei ne nyt taida olla muuta kuin ne Kyoshon moottorit noin kalliita.
-
Eikö? Mun RB on 400e flat.
Paljon lähtee Ossin VZ-B V-Spec ? Entä NovaRossi P5, Sirio Kanai? Suomalaiset hinnat. No Sirio taitaa olla vain 288e
-
Kaikki noi edellä mainitut koneet maksaa Suomessa alle 300 paitsi O.S.:n hintaa en tiedä. Myös P5 maksaa alle 300.
Ja kuten sanottu Kyoshon moottorit on eriasia. Ei voi verrata muihin. RB = Kyoshon tuote nykyisin pohjoismaissa. Ja Novarossi tekee RB:n koneet. Novarossilta saa ihan yhtä hyviä koneita ja muuta kautta, kuin Kyoshon kautta ja siksi myös halvemmalla.
-
Ossi taitaa maksaa suomessa reilusti yli 300
-
Joo niin munkin tietääkseni. RB on tällä hetkellä markkinoiden kallein Suomessa ja O.S. taitaa tulla sitten perässä.
-
Itse ostin RB:n saksasta,siellä hinta kohtuullinen...
Atalalla on RB:n hinnat ihan järjettömät...
-
Eipä ole onneksi Atalan vika eikä ole Atala ainoa missä RB maksaa Suomessa.
-
Niinno, ajattelin tällä kertaa että suosin suomalaista (jälleenmyyjää).
-
Kyllä itsekin suosin mielelläni suomalaisia kauppiaita,mutta ihan hulluja en halua maksaa....
Itse käytän kolmea kauppaa/kauppiasta kotimaassa.. Nikoa,Jalaksen Timppaa ja Hobbypeoplen A.P:ta.
Kaikki vastaavat emeileihin nopeasti ja asiallisesti.. hinnat kohdallaan ja toimitukset toimivat! Kiitokset heillle kaikille!
Kukaan heistä vaan ei myynyt RB:n koneita... mutta jos hakemani tavara heiltä joltain löytyy,otan sen heiltä...
-
RB:n koneet kannattaa melkeinpä tilata saksasta. Sieltä saat halvimmillaan kun RB:n koneiden hinnat ovat pilvissä suomessa.
Tuolta olen itse katsellut moottoreita ja osia autooni: http://onlineshop.offner-modellbau.de/ Hyvä ja luotettava liike, Jartsalla forumilta ainakin hyviä kokemuksia, hänelta kannattaa kysyä jos olet epätietoinen.
-
Tuolta juuri koneeni tilasin. Hyvä palvelu ja vastaa sähköpostiin todella nopeasti ja puhelimessa pärjää Felixin kanssa englannilla.
Suosittelen!!
Tuohon sähköpostiin vastaamiseen voisi muutama kotimainen yrittäjä panostaa....
-
~715,00 e. Hobby People Espoo
Kattokaas paljonko maksaa tuolla:
http://www.verbrennerking.de/product_info.php?products_id=15412
Pitäisköhän muuttaa Saksaan..........
-
Aikamoinen ero ...
-
Ei paljon järkeä maksaa kahdesta kirjaimesta (RB), kun voi ostaa sen alkuperäisen Novarossin joka tekee ne RB:n koneet ja saa paaaaljon halvemmalla Suomesta.
-
Yksikään Novarossin kone ei ole kuitenkaan sama kone RB:n kanssa, vaikka Novarossi valmistaakin RB:n koneet. Kaikki RB:n koneet ovat täysin RB:n suunnittelemia. Eli NovaRossi valmistaa nämä koneet RB:n suunnitelmien ja piirustusten mukaan. Muutama pilli on kuitenkin samoja. Nämä tunnistaa samasta hyväksymisnumerosta, joka on siinä pillissä.
Tuo hinta asia on kuitenkin aivan totta, kun RB:t pääty Kyoshon kanssa samaan jakeluverkostoon, hinnat pomppasi pilviin. Onneksi RB:n koneita ja osia saa kuitenkin EU:n alueelta erittäin kivuttomasti vanhaan halvempaan hintaan.
-
Aika vihanen http://www.three5models.co.uk/images/thunder_tiger/s3/tts3_logos.jpg
Tässä lisää autosta http://www.three5models.co.uk/eb-4_s3.htm
-
Joko oot Mika tilannut?
-
Paljon lähtee Ossin VZ-B V-Spec ?
Hobbypeoplessa hintaa 323€.
-
Joko oot Mika tilannut?
Täytyy passata.. Olishan tuo makee tyypätä niinkuin moni muukin.
-
Vähän on komee tämäkin auto ainakin RC Car Actionin kuvissa! Ja arvostellussa sain lähes täydet!!
Uutta ja erilaista paitsi tuo tunnelirunko ja "käännetty" etuiskaritorni niin myös jotkin uudet aktiiviset iskarit (kehuivat) ja dual intake tankki josta on hyötyä kun auto menee selälleen --> ei lopu nitro eikä tarvii juosta. Iskareissa on sisällä kuulat jotka siirtyvät iskarin sisällä ja tämä estää öljyn pakkautumista --> aktiivijousitus.
Odotan innolla että joku hankkii Lavankoon ja näen livenä!! Hieno peli.
Jos panisin viivalle kyllä tämä on hienompi kuin GS:n uutuus vaikka molemmat hienoja uutuuksia ovatkin.
Tänä päivänä on vaikea valita:
Mugen MBX5
Kyosho 777
Xray XB8
Hobao (uusin tulossa)
GS Avenger/CL-1
TT EB4 S3
+ kaikkli italiaiset kuten Crono S03
ym ym.
-
On kuulemma vähän heikot nuo iskaritornit,ainakin mitä USA:laisilla forumeilla on tullut lueskeltua.
Edes nuo viriosana saatavat punaiset iskaritornit ei kuulemma kestä kovinkaan hyvin.
-
On kuulemma vähän heikot nuo iskaritornit,ainakin mitä USA:laisilla forumeilla on tullut lueskeltua.
Edes nuo viriosana saatavat punaiset iskaritornit ei kuulemma kestä kovinkaan hyvin.
okei, no jenkit aina "haukkuu" kaikkea ;-) Voihan siinä olla perää, jenkkilehden arvostelussa ei moinen tullut esiin. Ne punaiset on kuulemma elksoitua cast-alua joten ei kestä .. toivotaan että saadaan pian suomessa paikallista kokemusta...
(Meikäläisellä on autovalinta tehty joksikin aikaa joten itselle tätä ei tule)
-
Mika,jos tarkoitit cast-alumiinilla että osat olisivat muottiin valetut jonka jälkeen eloksoitu niin epäilen.Ainakin omissa näkyy selvästi työstön jäljet.Materiaalista en sano sen enempää.
-
Mika,jos tarkoitit cast-alumiinilla että osat olisivat muottiin valetut jonka jälkeen eloksoitu niin epäilen.Ainakin omissa näkyy selvästi työstön jäljet.Materiaalista en sano sen enempää.
Sitä juuri tarkoitin, näin luin jostain, itsekin hieman epäilin kyllä asian todenmukaisuutta. Sulla on siis tämä auto? Vautsi, laitahan kuvia tänne. Tänks! Missäpäin muuten meinaat ajaa, kuuluko Vantaan Lavanko lähialueisiisi? Jos näin, niin sitten kun rata "aukeaa".
-
Saako Thunder Tigerin osia ostettua M8 kisapaikoilta,eli onko TT:llä joku "yhteyshenkilönä" kisapaikoilla?
-
Sitä juuri tarkoitin, näin luin jostain, itsekin hieman epäilin kyllä asian todenmukaisuutta. Sulla on siis tämä auto? Vautsi, laitahan kuvia tänne. Tänks! Missäpäin muuten meinaat ajaa, kuuluko Vantaan Lavanko lähialueisiisi? Jos näin, niin sitten kun rata "aukeaa".
Heh, vastataan nyt puolesta. Turkulaisia eSATA on. Lupasin sille pullakahvit tarjota jos se saa ton etuiskarituen rikki tai taipumaan, on se sen verran järeää kamaa. Taitaa toi mun Hobaon viimevuotinen olla vielä pari mm ohuempi ja se on ihan suora. Naarmuista päätellen on iskuja tullut. :)
-
Niin just! Auto on varmaan muutenkin makee? Onko eroa radalla muihin?
-
Onko eb4 S2 päärattaan hammastiheys mikä? Esim. 48dp, 36dp
-
Noh? Mikäs on kun ei kommenttia tule... onko MAKEE auto? Messuillakin on yks esillä, täytyy kai tyytyä siihen sitten :cry:
-
Onko eb4 S2 päärattaan hammastiheys mikä? Esim. 48dp, 36dp
46
-
Kiitos.
Sit pitää patenttia keksiä.
-
48dp hyvä idea :wink: , eka kaasu ja se on siinä. Onnea jos laitat tuo patenttiin. Yksi hulluimasta ideoista 1/8 krossareihin tähän asti mitä olen kuullut. Mitäs saavutat tuolla idealla???
Jerzi
-
Noista sivusuojista sen verran että olen ajannut 1/8 krossareita vuodesta -91 ja täytyy sanoa että en ole nähnyt yhtään sivusuoja rikkoutumista en edes TT autoissa. Joten jos se on jonkun kriteeri että ei osta tätä autoa kuin nuo sivu suojat ehkä menevät rikki niin sanon että mitä ihmettä ajattelet. Tuo näyttää todella kisapeliltä ja todella tukevalta autolta ja luultavasti myös toimii hienosti vaikka siinäkään ei ole 48dp välitystä.
Jerzi
-
48dp hyvä idea :wink: , eka kaasu ja se on siinä. Onnea jos laitat tuo patenttiin. Yksi hulluimasta ideoista 1/8 krossareihin tähän asti mitä olen kuullut. Mitäs saavutat tuolla idealla???
Jerzi
Jos tarkotat minua tuolla patentti jutulla, niin crossarista on tulossa sähköauto ja yleisimmät pinjoni rattaat ovat 48 tai 36. Siksi siis kysymys, että käykö pinjoni rattaat suoraan vai joudunko muuttamaan rattaita.
-
Onko eb4 S2 päärattaan hammastiheys mikä? Esim. 48dp, 36dp
46
Joo. Eli otetaas hieman takaisin. Eli hampaita on 46kpl. :D Hammastiheydestä / hampaiden välimatkasta ei ole mitään käsitystä. Veikkaisin kuitenkin, että aika sama taitaa olla mitä muissakin 1/8 crosseissa. Hobaon kytkinkello sopii ainakin.
-
Helpoin on varmaan sit kytkinkellosta rakentaa pinjoni, jos ei muuten rattaat täsmää.
-
Ei se S3 Suomessakaan nyt niin kallis ole? http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_86&products_id=872&language=FI Nyt pitää ruveta säästään kesätöistä, että sais tuollaisen vaikka jouluksi :wink:
-
Tuossa on pelkkä auto ilman mottia, radiolaitteita.....
-
Tiedetään, mutta eikö Mika sanonut, että olis 715e?
-
Tuo taisi olla alustava hinta, nykyisin irtoaa jossain 500-600e?
-
Onkos toi autona parempi kuin hobao hyper pro? Kuulin et se ois tyypiltä jolla on molemmat.
-
Onkos toi autona parempi kuin hobao hyper pro? Kuulin et se ois tyypiltä jolla on molemmat.
paperilla kyllä, mutta sehän ei takaa paremmuutta radalla välttämättä
-
TT:n huonoin puoli taitaa olla varaosien hinnat ja osien saatavuus.. Kokemusta on yhden eb4s2:n verran..
-
Kumpikohan kannattas sit hankkia? Aattelin kesäks sitä uutta hobaoo tai sit tota s3:sta. Menee offtopiciks mut miten ihmeessä tota quotee käytetään? Ei oo mulla toiminu viä kertaakaan.
-
Itse siirryin Hobaoon osien saatavuuden takia... TT:n osia sai järjestäen odotella reilun viikon,osat tuli Hobbypeoplen kautta.
Kertokaas TT kuskit mistä tänä päivänä osia hankitte ja mikä on odotusaika?
-
Itse siirryin Hobaoon osien saatavuuden takia... TT:n osia sai järjestäen odotella reilun viikon,osat tuli Hobbypeoplen kautta.
Kertokaas TT kuskit mistä tänä päivänä osia hankitte ja mikä on odotusaika?
Kyoshossakin kestää väh. viikon mutta ei niitä hajoa niin usein että joutuis odottelee
-
Kyllähän tt:n osia saa vaikka mistä. Itte tilasin sabesta ja tuli 1 päivässä.
-
Itse siirryin Hobaoon osien saatavuuden takia... TT:n osia sai järjestäen odotella reilun viikon,osat tuli Hobbypeoplen kautta.
Kertokaas TT kuskit mistä tänä päivänä osia hankitte ja mikä on odotusaika?
Riippuu osasta. Nyt tarvitut osat olis muuten löytynyt hyllystä kaikki, mutta jarruvivut oli tilaustavaraa. Itse vaihdan todennäköisesti myös Hobaon autoon, kun tuo auto tulee ajettua loppuun. Ei pelkästään osien saatavuus vaan myös hinta. Tuntuu tuohon maksavan osat tuplasti Hobaon vastaavaan. Onneksi osa osista on vaihtokelpoisia eri merkkien välillä.
-
Riippuu osasta. Nyt tarvitut osat olis muuten löytynyt hyllystä kaikki, mutta jarruvivut oli tilaustavaraa. Itse vaihdan todennäköisesti myös Hobaon autoon, kun tuo auto tulee ajettua loppuun. Ei pelkästään osien saatavuus vaan myös hinta. Tuntuu tuohon maksavan osat tuplasti Hobaon vastaavaan. Onneksi osa osista on vaihtokelpoisia eri merkkien välillä.
Jarruvipu kuulostaisi ihan standardiosalta eli mikä tahansa merkki luulis sopivan? Tällä myymisellä et kuitenkaan tarkoittane S3 versiota, vai?
-
Jarruvipu kuulostaisi ihan standardiosalta eli mikä tahansa merkki luulis sopivan? Tällä myymisellä et kuitenkaan tarkoittane S3 versiota, vai?
Tarkoitan vanhempaa S2-versiota, mutta tuo vara/viri-osien hinnoittelu ja saatavuus tuskin muuttuu vaikka auto kehittyykin(kyllä, olen pessimisti).
Juu, ja jarruvivulla tarkoitin sitä epäkeskiötä jolla painetaan jarrupaloja levyyn kiinni, en niitä langan pätkiä joilla noita epäkeskoja käännetään(väsää 2mm pianolangassa varttitunnissa). Tohon voisi käydä esim Hobaon vastaava osa, mutta oli muutakin vara-/viriosaa tilattavana joten tilasin samalla nuokin kun tässä RTR:ssä ei tuota takajarrua ole(ei ollut kyllä keskidiffiäkään vakiona, joten ei se sitä vakiona tarvitsekkaan). Sittenhän tuo rupee pikkuhiljaa olemaankin jo melkein ehta pro-versio.
-
Niin just, ok!
-
Silverstatessa USAssa vissiin putkirunko ei toiminu sillä alustalla, Tech titan niminen firma tekee perinteisempää pohjalevyä joilla kaverit Saxton mukaanlukien ajo TTR:llä ko. kisoissa tai ainakin testas kärryä, tämä alustalevy sijoittelee komponentit uudelleen ja on todella coolin näköinen mutta putkirunko se ei enää sitten ole. Hinnoista ja saatavuudesta ei vielä tietoa.
-
Tietääkseni noi TT:n tiimikuskit ei oikein ketään eikä missään käytä tota tunnelirunkoa vaan peristeistä, jossa normaalit jäykistimet.
Saxtonin autosta on näköjään leikattu tunneli pois alustasta:
http://www.neo-buggy.net/ROAR05/234.jpg
-
Toi taitaa just olla toi Titan Techin runko/alusta jossa ei tunnelia ja asettelee komponentit alustaan uudelleen. Saxton ajoi sillä. Se on pirun hieno alusta, esillä Xtreme RC lehdessä.
-
Kyllä toi mun mielestä on kylläkin ihan se tavallinen pohjalevy josta vain jyrsitty alkuperäinen tunneli pois.
-
Kyllä toi mun mielestä on kylläkin ihan se tavallinen pohjalevy josta vain jyrsitty alkuperäinen tunneli pois.
Niin se minustakin näyttää, leikkauskohdat näkyy vaaleempina kuin tuo "keltainen" pinnoite
-
Nimenomaan. Tarkuutta Mika! ;)
-
Okei okei, no myönnän en katsonut niin tarkkaan :oops: MUTTA ainakin se Titan Techin alusta oli siinä lehdessä ja nimenomaan sanottiin että Silverstatessa ajoivat sillä (Saxton).
Pointti oli siinä että TTR omistajana vakoilisin kyllä mistä kyseisen alusta saa tilattua, oli nimittäin sen verran makee eikä tartte sitten itsekään jyrsiä mitään.
edit: Katsoin kuvan vielä uudestaan ja siinä Titan Techin alustassa oli kyllä tollaset isot vaaleammat alueet jyrsittyinä. Jos toi nyt sitten kuitenkin olis se, älkääs pojat olko niin varmoja. Hommatkaa se lehti 8)