RC10.FI

Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Fullspeed RC - 27.02.16 - klo: 11.32

Otsikko: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Fullspeed RC - 27.02.16 - klo: 11.32
Fullspeed RC:n puolesta kiitokset kaikille kilpailijoille ja erityisesti toimitsijoille hienosta kisapäivästä!

Lopputulokset:

Short Course 2wd (SC2-10):

A-finaali

1 Mäkelä Mikko
2 Ravantti Jani
3 Mykkänen Jori
4 Hattunen Juho
5 Lampinen Mikko
6 Elfström Kim FIN
7 Palonen Olli
8 Ylinen Mikko FIN

B-finaali

9 kallonen harri
10 Pähn Janek
11 Toivonen Jari
12 Mykkänen Sampo
13 Nepponen Mikko
14 Niiranen Mika
15 Rinne Jussi
16 Simonen Miro

C-finaali

17 Teittinen Ilkka
18 Salminen Topi
19 Jokinen Timo
20 Suokas Kimmo
21 Puttonen Aki
22 Kuuse Meeme

Short Course 4wd (SC4-10):

A-finaali

1 Yrjänäinen Mikael
2 Ruotsalainen Lauri
3 Liljeqvist Tony
4 Suokas Sami
5 Myllyntaus Martti
6 Koski Ari
7 Ravantti Jani
8 Maula Mikko

B-finaali

9 Savola Jarkko
10 Nuotio Juuso
11 Maula Janne
12 Lempiäinen Joona
13 Saarelainen Samuli
14 Kolehmainen Tatu
15 Tommi Hartlin
16 Vilkman Aleksi

C-finaali

17 Äyhö Teemu
18 Tervo Tommi
19 Pähn Janek
20 Roine Petri
21 Kuuse Meeme
22 Koivisto Hideki

Eräkohtaiset tulokset täältä. (http://tinyurl.com/gr6te2n)
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Mölli - 28.02.16 - klo: 19.46
Kiitokset kanssakilpailijoille ja järjestäjille loistavasta kilpailusta.

Olin pedannut mielessäni itselleni takavedon top 5 sijoitusta tietäen, että Mäkelä ja Ravanti tulevat menemään omaa vauhtiaan ja toivoen, että vähemmän Bunkkerin matolla ja profiililla ajaneet kisaketut eivät saisi kirittyä vauhtiaan liikaa päivän aikana. Hattunen ja Mykkänen kuitenkin pääsivät A-finaalilähtöihin kiilattua itsensä paikoille 3 ja 4. Finaaleissa oli tuttuun tapaan ylä- ja alamäkiä joista huippukohdat olivat kahdessa lähdössä epähuomiossa ohi päästetyt kilpailijat. Ajattelin kohteliaasti että olin kierroksen jäljessä enkä halunnut häiritä tuomareiden keskittymistä nelkun A-finaalia varten joissa on tuomarit välillä olleet täystyölistettyjä. Jotain tapahtumia A-finaaleissa oli ilmeisesti kärkikaksikon välillä, mutta itse en mielestäni aiheuttanut enkä kohdannut mitään suurempaa sählinkiä. Olen kuitenkin tyytyväinen 7. sijaan huomioiden kuinka kovassa seurassa sain kilpailla.

Sen verran mitä omien ajojen lomassa katsoin muiden kilpailijoiden ajoja, niin aika hyvin oli autot saatu säädettyä normaalia kovemmalle pidolle. Itse ajoin voittaja Mäkelän tavoin Team Durangon DESC410-autoa josta oli etupään voimansiirto poistettu. Kovaa pitoa varten ei autoon tarvinnut tehdä mitään suuria muutoksia. 2 mm etuvakaaja on periaatteessa ainoa selkeä muutos (vetävien pyörien lukumäärän lisäksi) kyseiseen autoon siirryttäessa esimerkiksi Nokialta Bunkeriin. Kyseistä autoa ajetaan tyypillisesti ilman etuvakaajaa.

Toinen autoni, perinteinen takaveto Team Durango DESC210 oli lainassa kannustuspalkinnon saaneella Kimmo Suokkaalla. Kyseiseen autoon ei oltu tehty merkittäviä muutoksia Bunkerin matolle. Jousitus oli tietenkin normaalia tanakampi mutta merkittävin asia oli kuitenkin ulosjouston reilu rajoittaminen jolla saadaan auton kallistumista hallittua.

Jaoin muutamille kilpailijoille säätövinkkejä kyseiselle matolle sekä perjantaina, että lauantaina. Ajatuksena oli jakaa sitä tietämystä mitä Fullspeed RC:n SC-kuskeilla on kyseisestä ratamateriaalista kertynyt ja helpottaa näinollen kisapäivän sujumista ja jättää mahdollisimman positiivinen fiilis kisasta.

#61 Olli Palonen
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: AnttiL - 28.02.16 - klo: 19.52
Tässä liikkuvaa kuvaa tuuppien kolmannesta A-finaalista. Video on kuvattu Hattusen menoa seuraten...

https://youtu.be/gFO3igkvFYo
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: harrikal - 28.02.16 - klo: 20.08
Isot Kiitokset lähtee täältä kanssa hyvän kisan järkkäämisestä.Omat ajelut oli tuuppi luokassa(nro 44) vähän niin ja näin.Alku erät meni pipariksi teknisten murheitten ja hiukan tukkosten ranteiden kanssa. Ja näin B-Finaalin kutsui vaikka kyyti olisi riittänyt ehkä korkemmallekkin:). 
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Tony_L - 28.02.16 - klo: 20.27
Kiitoksia Fullspeed RC porukalle hyvin järjestetyistä kisoista.

Omasta kisa päivästä sen verran homma meni aika odotusten mukaisesti. Tiesin jo etukäteen että Mikael ja Lauri tulee menemään kovaa ja heidän haastaminen tulee olemaan vaikeaa. Alkuerät meni ihan hyvin itseltäni. Kaikissa tuli yksi paha kaato kauas nostajasta heti alussa. Sain kuitenkin sen verran kirittyä vauhtia että kolmos ruutu irtosi finaaleihin. Finaaleissa oli aika paljon kaatoja ja kolareitakin mahtui reilusti finaaleihin. Viimeinen finaali oli itseltä parasta ajamista ja kun Mikael teki heti alussa virheen niin päästiin Laurin kanssa hänestä ohi. Sitten alkoi hienoa ajoa koko finaalin kun Mikael painosti tiukasti takaa ja yritettiin ajaa Lauria kiinni. Jossain vaiheessa Lauri kaatoi ja päääsin kärkeen edelleen Mikael kiinni takapuskurissa. Toka vikalla kierroksella iski itselle joku mystinen sähkövika ja auto pysähtyi hetkeksi. Siihen meni finaalin voitto ja koko kilpailun kakkos tila.

Onnea Mikaelille hienosta voitosta ja reilusta kilvan ajosta. Ensi viikolla Ulvilassa jatketaan.

Alustasta on ollut kovat keskustelut että voiko siinä ajaa corrilla minipinneillä. Itse tykkään kovasti yhdistelmästä ja sen tuomasta todella nopeasta ajamisesta. Se on ihan erilaista kuin muualla ja huomattavasti vaikeampaa ja tarkempaa varsinkin kun mennään todella kovaa.

Kolmos sija lopputuloksissa oli se mitä odotinkin itseltäni mutta vähän jäi harmittamaan kun kakkos tilakin oli todella lähellä ja meni sähkö ongelmiin.
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Stinde - 28.02.16 - klo: 22.46
Kiitokset Järjestäjille ja kanssakilpailijoille

Perjantaina otin ensimetrit paljonpuhutulla EOS-matolla ...
Suureksi yllätyksekseni Asso oli yllätävän hyvässä iskussa jo ensimetreistä. Pito oli odotetusti kova, mutta Asso oli varsin vakaa ajaa ja oletettua kippaamis-ongelmaa ei ollut. 
Muutaman akun jälkeen suuntasin hotellille ja Hesan yöhön....

Lauantaina reenissä huomasin, että vauhti oli jäänyt Hesan yöhön  :shocked:
No leukaa rintaan ja kohti uusia pettymyksiä / Alkueriä ...
Ajanoton edessä oleva tupla oli myrkkyä Assolle ja kuskille... ja lennot päättyivät milloin mietenkinpäin. Viimeisen alkuerän mummoilin pohjia pitkin ajamalla... yllätykseksi aika parani 12sek , mutta sijoitus säilyi.

Finaaliessa perus settiä ylä-ja alamäkineen ... pikku kolarinkin onnistuin lähtökurvissa järjestämään ja tarkkavaiset tuomarit jakoivat siitä stopparin ...  :police: 

No mitäs jäi reissusta käteen.. Yhdet kuluneet takarenkaat ja palanut sliperin levy, sekä jäännöspisteet  :wink:

Stinde #26





Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Volvospede - 29.02.16 - klo: 11.31
Oikee meininki stindellä..! Vauhti voi jäädä yöhön mutta hauskaa voi olla silti!  :afro:

Hyvät kisat oli, kiitos järjestelyporukalle ja kilpakumppaneille mukavasta päivästä.
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Bigbear - 29.02.16 - klo: 13.03
Kiitos kisoista Fullspeed RC:lle.

Järjestelyt toimivat mallikkaasti ja kisoissa oli pääsääntöisesti mahtava fiilis.

Omat odotukset olivat A finaalissa. Tosin olin laskenut 10 kuskin finaalien mukaan :) Kisoissa sitten ajettiin kahdeksan kuskin voimin finaalit ja tiesin, että tiukkaa tekee.
Lähdin riskillä päivään laittamalla tuliterät minipinnit alle, joilla en ole ikinä Bunkkerissa ajanut. Olin kyllä treenannut paljon, mutta liukkaammilla renkailla.

Ekat kierrokset vapaissa treeneissä antoi luottamusta autoon ja pääsin reseedauksessa kuumimpaan alkuerään. Siellä oikeastaan yllätyin kuinka helppo auto oli ajaa ja vauhtia alkoi löytyä. Alkuerien jälkeen neljäs sija, joka oli aivan jotain muuta kuin odotin. Taakse jäi Ravantti,Myllyntaus ja Nopeampi Maula.

Finaalit sujuivat erittäin mallikkaasti vaikka ensimmäinen niistä oli aikamoista tönimistä ja radalla tapahtui muutenkin kummia. Tuloksena kuitenkin huikea kolmas sija! Seuraavaan finaaliin lähdettiin rennommin mielin sain kuin sainkin pidettyä Janin takana ollen neljäs.
Kolmannessa finaalissa kaadoin heti alkumetreillä ja tipuin liian kaus. Martti pääsi käyttämään muiden epäonnen hyväkseen ja ajoi toiseksi. Tämä tiesi melkovarmaa nelossijan menetystä loppupisteissa, mutta viimeisessä finaalissa ajelin kaikessa rauhassa ja enemmäön keskityin Arin ja Martin taisteluun toivoen, että Martti ei tee huikeaa nousua viimeisillä kierroksilla.

Finaalin sijoitukset riittivät omalta kohdalta huikeaan neljänteen sijaan!

Huomitoitavaa oli myös Arin erittäin kova tulos!


Alla olevassa kuvassa testloggerin dataa kisasta. Renkaat pysyivät koko kisa päivän loistavassa iskussa
(http://i64.tinypic.com/4jpe9l.png)
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: niemis - 29.02.16 - klo: 14.17
Kuvia löytyy täältä (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.981831788578045.1073741837.610367732391121&type=1&l=7bfcfce2a6)
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: SepiMies - 29.02.16 - klo: 14.21
Kiitokset järjestäjille kisoista. Kaikki toimi buffettia myöten erinomaisesti, kuulutukset oli kuuluvia ja tuomarointi parasta mitä on ikinä itse ollut todistamassa.

Oma suorittaminen sitten ei ollutkaan niin mahtavalla tasolla. Treenit ja ensimmäinen alkuerä oli vielä suht hyvää suorittamista ja ajaminen sujui ilman sen ihmeempiä immelmanneja. Siitä sitten syöksyttiinkin syvälle suohon. Loput alkuerät menikin jatkuvien pienten virheiden parissa, mitkä kasvoivat isoiksi ja molemmilla kerroilla jäätiin noin kierroksen päähän ensimmäisestä alkuerästä. Paikka kuitenkin jollain ihmeellä aukesi A-finaalin Savolan jäädessä jollain 0,2s erolla taakse.

Finaalit sitten olikin sellaista "körryyttelyä" kun lähtee takimmaisena. Kahdessa ekassa finaalissa heti alkuun pieni pomppu katolleen ja sitten saikin ajella aivan rauhassa yksinään joukon perällä. Välillä katollaan, välillä pyörillään. Enemmän toki aikaa taisi kulua katollaan. Tässä kohtaa kiinnostus koko ajamista kohtaan oli jo luokkaa "miksi edes ajan?". Loput 2 finaalia alkoi sitten jo kulkea paremmin. Silloin kun oli pyörillään pystyi jopa ajamaan kärjen vauhtia, toki kierroksella jääneenä.  Eipä tuo sijoitus lopputuloksissa enää mihinkään muuttunut vaan A-finaalin jumboksi tuli jäätyä.

Sitten tuo paljon puhuttanut eeooäs-matto johon yhdistetään piikkirengas. Oma mielipide tuosta yhdistelmästä on järkyttävintä p**kaa mitä olen ikinä kokenut. En ainakaan itse nauttinut millään tasolla ajamisesta niin treeneissä kuin kisapäivänäkään. Edeltävä iltana jopa toivoi jotain hyvää syytä miksi voisi peruuttaa osallistumisen. Kisapäivänä vain laski jäljellä olevia eriä tuota kärsimystä. Mahtoi eräästä tuntua samalta aikanaan pääsiäisenä. Ainoa tavoite oli hävittää pitoa ja saada auto lähes turistien korkeudelle. Omasta mielestä SC-auton korkeutta ei pitäisi joutua missään olosuhteissa mittaamaan jollain 7mm poranterällä! Kaikki kunnia toki heille ketkä tuosta tykkää. Itselle nuo jäivät aivan 100% varmuudella ensimmäisiksi ja viimeisiksi kisoiksi eeooäs+piikkirengas yhdistelmällä. Paljon mieluummin teen kuten Tervo ja ajan liukkaalla renkaalla hitaampia aikoja, mutta nauttien ajamisesta. Tervon meno näytti muutenkin siltä miltä sarjan autojen kuuluisi näyttää! Kymppikrossarit erikseen sitten.

UGH! Olen puhunut. Kiitos ja anteeksi.

-Mikko #87-

Kiitokset: Tekno RC, RCCenter/Turun kahvipaahtimo sekä eurorc
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Mölli - 29.02.16 - klo: 17.48
Kakkossija ajettiin ei-piikkirenkaalla joten helpommillakin renkailla voi pärjätä.
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: mamyllyn - 29.02.16 - klo: 19.49
Kiitokset kisan järjestäjille ja kanssakilpailijoille jälleen yhdestä kokemuksesta.

Kisojen järjestelyn osalta kaikki toimi todella hienosti ja iso kiitos myös tuomareille, jotka uskalsivat puuttua tilanteisiin. Se on todella vaativaa hommaa ja hienoa kun asioihin puututtiin tarvittaessa.

Oma kisa-aamuni ei alkanut kovin hyvin koska tunsin silloin (ja edelleen), etten ole täysin terve influensassa vietetyn viikon jälkeen. Heti ensimmäisellä akulla huomasin, että se hyvä terä joka aikaisemman viikon treeneissä näkyi oli tipotiessään. Ennakkoon odotin tämän olevan itselleni alustan vuoksi "helppo kisa" koska en uskonut ulkopaikkakuntalaisten pystyvän ajamaan EOS-Mini Pin yhdistelmällä kovin montaa kierrosta putkeen pystyssä. Nyt jouduin lauantaina saman ongelman koskevan itseäni ja turhautuminen pystyssä pysymisen kanssa taisteluun vei tehokkaasti kisahalut.

Harjoittelun reseedissä vauhtia löytyi sentään jonkin verran ja taisin olla kolmanneksi nopein. Aika-ajojen kohdalla taas en päässyt rytmiin ja kärsin jo silloin motivaation puutteesta, kun jouduin ainoastaan varomaan/pelkäämään kaatamista. Aika-ajoissa paras tulos olikin pettymys ja lähdin kisaan viidennestä ruudusta.

Finaalilähdöt olivatkin sitten omalta osaltani samaa epävarmaa ja tuskaista ajoa jota aamusta asti oli havaittavissa. Sellainenkin uusi asia tapahtui, että en viitsinyt edes ajaa yhtä finaalia loppuun saakkaa. Kaadoin autoni ainakin kolmesti tai neljästi ja totesin, ettei kannata olla muiden tukkeena radalla.

Finaaliajon surkein kokemus nousi siis aivan uudelle tasolle  :shocked:

Itse toivon lajin ensi kaudella pelastuvan, emmekä enää jatkossa aja tällä järjettömällä pidolla "off-road" autojen kanssa. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miksi olen itse lajista niin harrastamisen kuin kisaamisen osalta tykännyt ja jäännyt kovaan koukkuun. Onneksi ensi viikonloppuna ajetaan liukkaalla pinnalla ja sama jatkuu Nokialla.

Loppuun sitten vielä positiivisia sanoja, jotta koko kirjoitus ei ole pelkkää "ruikutusta":

- Iso hatun nosto Arille ensimmäisestä SC-kisasta ja hienosta kisasilmästä porukassa ajaessa. Todella hienoa ja tarkkaa ajoa! Toivottavasti into jatkuu ja olet mukana myös Ulvilassa.

- Samin paras ajo (koskaan?) ja hieno loppusijoitus! Kisahermot kestivät hyvin myös finaaleissa, joka usein onkin se kovin paikka.

- Mäkelän Mikko teki takavedossa VIHDOIN sen! Hienoa ajoa ja voitto meni oikeaan osoitteeseen x 100!

Nähdään lauantaina Ulvilassa ja liukastellaan taas  :tongue:

Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: _jtr_ - 29.02.16 - klo: 21.49
Suuret kiitokset kokemuksesta etenkin järjestäjälle! Paikallisten menestys oli huikeata ja sitähän tässä haettiinkin.
Kerholaiset ovat jakaneet toisilleen kunnon selän taputukset ja voidaan mennä pikku palautteen pariin..

Mä olen ajanut aika monessa luokassa kilpaa pikkuautolla, on ajeltu sähkökrossia tuupilla ja nelkulla, polttiskrossia, touringia ja kiilaa tämän SC kokeilun lisäksi. Olen ajanut kymppicrossia silloin kuin kisat ajettiin pääsääntöisesti polttisradoilla jotka ei aina ollu todellakaan edes ihan kunnossa. Hauskaa on ollut siitä huolimatta.
Koskaan ei ole tullu lähdettyä kotio kesken kisapäivän, paitsi nyt viime lauantaina kun pakattiin tavarat alkuerien jälkeen..

Ajoin ensimmäisen SC kisani Nokialla ja sarja tuntui niin hauskalta että kalenteriin saatiin sovitettua vielä bunkkeri ja toinen Nokian kisoista, eli mahdollisuus ajaa sarjapisteet. Bunkkeri otettiin vastaan haasteena ja siihen todellakin koitettiin valmistua ennakkoon niin hyvin kuin mahdollista, kyseltiin, kaiveltiin, rakennettiin ja pohdittiin.
Päästiin jopa ajamaan testipäivä matolla ennen kisaviikonloppua ja kaikki vaikutti olevan ihan ok. Järjestäjä oli ilmoittanut että rengas on vapaa, mutta pinni nopein, eli sillä ajetaan kun on tarkoitus ja halu menestyä. Auto oli rakennettu kokonaan uusiksi, renkaita varattu iso nippu ja eikun into piukeena kohti bunkkeria hyvissä ajoin perjantaina. Olosuhteet selvisi ja koko päivän säätämisen jälkeen auto pysyi varovasti ajamalla nippa nappa pystyssä. Paikallisia oli perjantaina radalla kourallinen, eikä kumppaneiden kisavauhtia päässy näkemään.

Lauantaina kisassa selvisi nopeasti, ettei mummovauhti jolla auto pysyi rullillansa riittänyt ja oli ajettava kovempaa. Kovempaa kyytiä ei pirssi kestänyt ja joka erässä tuli useita yllättäviä kaatoja. Tein vielä ylimääräisen parin renkaita kisapaikalla kun näytti että rengas on kuitenkin väärä, mutta en uskaltanut enää alkuerissä kokeilla staggeria alle kun oli tuloksessa muutenkin selkä seinää vasten, piti vaan yrittää pitää autoa epätoivoisesti pystyssä. Kivaa ei ollut koko viikonloppuna ja meinaa vieläkin v**ttaa.

Nokia huikean kisan jälkeen mä en edes ymmärrä miten on mahdollista saada moinen farssi kasaan ja erityisesti miksi? Oliko läpinäkyvä kotiinveto sen arvoista että tapahtumaa kuvataan paskimpana kisana ikinä? Oma sarja meni ohi bunkkerin kisan seurauksena, mutta se ei haittaa.  Sen sijaan toivon että kisajärjestäjät ymmärtää osaltaan vastuunsa sarjan hyvinvoinnin kannalta, eikä tahallaan tuhoa sitä. Puitteet ja mahdollisuudet teillä olisi ollu järjestää kauden paras kisa.

Miksi ei valittu luokkaan soveltuvaa yksityyppirengasta jos matolla piti ajaa?

Miksi profiili ja matot muutetaan heti kisan jälkeen vaikka juuri te aina vöyhötätte siitä kuinka rata pitäisi muuttaa kisoihin niin ettei kotikenttäetu ole niin suuri?

Älkää ottako tätä vi**luna vaan miettikää kaverinkin puolta asiasta.

Nyt kaivetaan uutta kipinää kohti Nokiaa ja toivotankin muutkin tuoreet tuuppikuljettajat jatkamaan myös nokialla pisteiden keräämistä, sehän meni osalla jopa selkeästi paremmin kuin pääluokka.. :azn:

-Jussi Rinne-


Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Tony_L - 29.02.16 - klo: 22.06
Jussi, onhan sinulla tiedossa sellainen sääntö kilpailuja koskien että nostovelvollisuus on koko päivän pituinen vaikka omat ajot loppuukin kesken? On hyvin epäurheilijamaista  lähteä kotiin ennen palkintojen jakoa.

En ymmärrä sanojasi kotiinvedosta. Kaikilla oli ihan samanlainen mahdollisuus tulla treenaamaan bunkkeriin kuin paikallisilla. Samanlainen kotietu on yleensä ihan joka paikassa. Esim. Nokialla paikalliset meni todella kovaa.
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: _jtr_ - 29.02.16 - klo: 22.21
Jussi, onhan sinulla tiedossa sellainen sääntö kilpailuja koskien että nostovelvollisuus on koko päivän pituinen vaikka omat ajot loppuukin kesken? On hyvin epäurheilijamaista  lähteä kotiin ennen palkintojen jakoa.

En ymmärrä sanojasi kotiinvedosta. Kaikilla oli ihan samanlainen mahdollisuus tulla treenaamaan bunkkeriin kuin paikallisilla. Samanlainen kotietu on yleensä ihan joka paikassa. Esim. Nokialla paikalliset meni todella kovaa.

Nokian rata on Sc autoille soveltuva ja luokan hengen mukainen rata jolla sekä paikalliset että vierailijat menestyvät luokkien mukaisilla autoilla ja sii täysin eri asia bunkkerin kanssa. Enempää en osaa arvioida ymmärtämisen kykyäsi.

Tunnen hyvin säännöt, anna mulle porttikielto bunkkeriin tai mitätöi tulos..

Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Mölli - 29.02.16 - klo: 22.23
Teillä Jussi taisi olla staggerit liimauksessa siinä pöydällä koko lauantain mutta minipinnillä piti väkisin yrittää. Oliko niin, että niiden ulkonäkö ei ollut seurueelle sopiva?
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Bigbear - 29.02.16 - klo: 22.25
Hattunen taisi ajaa pinneillä molemmissa päissä ja yhden päivän treenillä saavutti loistavan tuloksen. Jori ajoi kanssa mahtavasti. Taisi olla perinteinen tuuppi alla?
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: _jtr_ - 29.02.16 - klo: 22.30
Teillä Jussi taisi olla staggerit liimauksessa siinä pöydällä koko lauantain mutta minipinnillä piti väkisin yrittää. Oliko niin, että niiden ulkonäkö ei ollut seurueelle sopiva?

Luitko sä edes mun postausta?
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: _jtr_ - 29.02.16 - klo: 22.33
Hattunen taisi ajaa pinneillä molemmissa päissä ja yhden päivän treenillä saavutti loistavan tuloksen. Jori ajoi kanssa mahtavasti. Taisi olla perinteinen tuuppi alla?

Miten tämä liittyy alustan soveltuvuuteen? Toiset onnistuu ja toiset ei pysty edes ajamaan.. Ettekö te tosiaan näe faktoja saati osaa ottaa palautetta flopista?
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Tony_L - 29.02.16 - klo: 22.34
Jussi, pakko sanoa että menestystä haluavalla kilpailijalla on todella ala-arvoinen asenne muita kilpailijoita ja kisan järjestäjiä kohtaan. Pitääkö radan olla aina kaikille heti helppo vai luuletko että harjoitus tekee mestarin?  Esim. 4wd luokan voitti ulkopaikkakuntalainen kahden päivän treenillä.

Voisko peilistä löytyä vika kun ajo ei kulkenut?

Onko kaikki kisat floppeja joissa sinä et pärjää?
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: -Juho- - 29.02.16 - klo: 22.36
Joo kiitokset kisoista.
Oli jo ennakkoon tiedossa että voittoa on turha lähteä hakemaan "tavallisella" kalustolla.
Päivön mittaan teki muutaman kerran mieli jo lyödä hanskat tiskiin kun auto heitti volttia milloin missäkin, joko liian nopean ohjausliikkeen, tai liian kovan nopeuden seurauksena..
No ihan hyvä tulos lopulta tuli ja parissa finaalissa oli vähän kilpa-ajon tuntuakin.
Ajoin viimeisen alkuerän ja finaalit Mini Spike edessä, pinnit takana.
Yhden kisan takia ei tehnyt mieli lähteä kalustoa uusimaan, niin mentiin niillä mitä oli. Vakaajan laitoin taakse ja loput oli säätömuutoksia. Sekunnin verran kierrokselle hitaampi oli tuo keskimoottorituuppari, nelitakavetoihin verrattuna. Paljon parempiakin alustoja on ajaa tämän luokan autoilla, kuin tuo matto. Todennäköisesti liukkaammalla renkaalla olisi ollut vielä paljon hitaampi, mene ja tiedä.
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: micsa.fi - 29.02.16 - klo: 22.42
Nyt tuli jtr:ltä niin tiukkaa tilitystä kisasta että on pakko ottaa hieman koppia tästä. Kilpailunjohtajana olin vastuussa kisan järjestämisestä ja olen pahoillani jos joku kokee että järjestämämme kilpailu on ollut epäonnistunut.

Bunkkerin radan pintamateriaali vaihtui jo syksyllä EOS-mattoon, ja sen jälkeen on jokaisella kilpailijalla ollut kuukausikaupalla aikaa tutustua siihen. Järjestimme jopa tammikuussa lämppärikisan, jossa ajettiin myös SC-luokat - kuinka moni kerho näin on tehnyt?

Renkaista keskustelimme runsaasti ennen kilpailukutsun julkaisua, ja pohdinnassa oli määrätä yksityyppirengas kisaan joka olisi ollut liukkaampi. Tämä olisi vaatinut sarjasääntöjen muuttamista kesken kauden yhtä ainoaa kisaa varten (toinen mattokisa turussa oli jo ajettu vapaalla renkaalla). Tästä luokkayhteyshenkilön johdolla keskusteltiin isommassa työryhmässä (ml. näkemykset Turusta ja Jyväskylästä), mutta päädyttiin jatkamaan vapaalla renkaalla tämä kausi loppuun. Renkaiden määrän rajoittaminen oli kompromissi, jolla pyrittiin pitämään kunkin kisaajan kisabudjetit harrasteluokan tasolla.

Mattotrendi on ollut laajempi trendi tänä talvena, kun niihin on siirrytty myös Turussa ja myös Jämsän WJ-kisa ajettiin matolla.

Mitä tulee kotietuun, niin sitä on varmasti aina jonkin verran ja yleensä kotiradan kuskit ovat parhaimmillaan kotiradallaan. Tämä etu- ja haitta on tarjolla tasapuolisesti kaikille kisoja järjestäville seuroille, Helsinki/Fullspeed ei ole tässä suhteessa poikkeus. Ainoa tapa päästä tästä eroon on siirtyä FTT-malliin jossa rata rakennetaan perjantaina kokonaan uusiksi ja treenaus ennen eräharjoituksia kielletään kokonaan. Me olemme valmiita keskustelemaan tähän malliin siirtymisestä, mutta ainakin Nokian suunnalta tämä ehdotus torpattiin täysin (ymmärrettävistä syistä toki). Kannattaa myös huomioida, että nelkussa voittaja ei ollut kotiradallaan vaan pisti kotiradan kuskeja pataan turhia mutisematta.

On myös harvinaisen epäurheilijamaista lähteä kotiin kisasta pyytämättä lupaa kilpailunjärjestäjältä - jokainen kuski on myös nostaja muille kilpailijoille!

T. Mikko / kilpailunjohtaja

Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: _jtr_ - 29.02.16 - klo: 22.46
Jussi, pakko sanoa että menestystä haluavalla kilpailijalla on todella ala-arvoinen asenne muita kilpailijoita ja kisan järjestäjiä kohtaan. Pitääkö radan olla aina kaikille heti helppo vai luuletko että harjoitus tekee mestarin?  Esim. 4wd luokan voitti ulkopaikkakuntalainen kahden päivän treenillä.

Voisko peilistä löytyä vika kun ajo ei kulkenut?

Onko kaikki kisat floppeja joissa sinä et pärjää?

Pystyn kyllä helposti ajamaan alemmissakin finaaleissa hymy huulilla kunhan syyt sijoitukseen löytyy jostakin muusta kuin p*skasta alustasta. Jep, totta, oli luokaton suoritus kun ei osannut tehdä corrista kiilaa..
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: _jtr_ - 29.02.16 - klo: 22.47
Hattunen taisi ajaa pinneillä molemmissa päissä ja yhden päivän treenillä saavutti loistavan tuloksen. Jori ajoi kanssa mahtavasti. Taisi olla perinteinen tuuppi alla?

Sun tehtävä on huolehtia luokan hyvinvoinnista! Yritä hoitaa hommas..
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Bigbear - 29.02.16 - klo: 22.54
Jussi, pakko sanoa että menestystä haluavalla kilpailijalla on todella ala-arvoinen asenne muita kilpailijoita ja kisan järjestäjiä kohtaan. Pitääkö radan olla aina kaikille heti helppo vai luuletko että harjoitus tekee mestarin?  Esim. 4wd luokan voitti ulkopaikkakuntalainen kahden päivän treenillä.

Voisko peilistä löytyä vika kun ajo ei kulkenut?

Onko kaikki kisat floppeja joissa sinä et pärjää?

Pystyn kyllä helposti ajamaan alemmissakin finaaleissa hymy huulilla kunhan syyt sijoitukseen löytyy jostakin muusta kuin p*skasta alustasta. Jep, totta, oli luokaton suoritus kun ei osannut tehdä corrista kiilaa..

Rengas oli vapaa. Minipinnillä ei ollut pakko ajaa. Mutta pakottava tarve menestyä teki tehtävänsä. Olisit vaan ajanut hauskoilla renkailla tai keskittynyt auton säätämiseen ja pitänyt pään kylmänä. Nyt ei tainnut sulta mikään onnistua? Kyselitkö muuten paikallisilta vinkkejä renkaisiin tai säätöihin vai ihan itsekö setuppis rakentelit?
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Volvospede - 29.02.16 - klo: 22.59
Kyllä sä vielä jtr jotain voitat, joskus. Jossain. Ehkäpä jo ulvilassa nähdään aivan vastustamatonta jyväskylän ylivoimaa. Ei tolla asenteella voi olla pärjäämättä!
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: _jtr_ - 29.02.16 - klo: 23.01
Jussi, pakko sanoa että menestystä haluavalla kilpailijalla on todella ala-arvoinen asenne muita kilpailijoita ja kisan järjestäjiä kohtaan. Pitääkö radan olla aina kaikille heti helppo vai luuletko että harjoitus tekee mestarin?  Esim. 4wd luokan voitti ulkopaikkakuntalainen kahden päivän treenillä.

Voisko peilistä löytyä vika kun ajo ei kulkenut?

Onko kaikki kisat floppeja joissa sinä et pärjää?

Pystyn kyllä helposti ajamaan alemmissakin finaaleissa hymy huulilla kunhan syyt sijoitukseen löytyy jostakin muusta kuin p*skasta alustasta. Jep, totta, oli luokaton suoritus kun ei osannut tehdä corrista kiilaa..

Rengas oli vapaa. Minipinnillä ei ollut pakko ajaa. Mutta pakottava tarve menestyä teki tehtävänsä. Olisit vaan ajanut hauskoilla renkailla tai keskittynyt auton säätämiseen ja pitänyt pään kylmänä. Nyt ei tainnut sulta mikään onnistua? Kyselitkö muuten paikallisilta vinkkejä renkaisiin tai säätöihin vai ihan itsekö setuppis rakentelit?

Lue Sami ensin mun eka ja sitten toi edellinen kommentti vielä kerran uudestaan...
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: _jtr_ - 29.02.16 - klo: 23.02
Kyllä sä vielä jtr jotain voitat, joskus. Jossain. Ehkäpä jo ulvilassa nähdään aivan vastustamatonta jyväskylän ylivoimaa. Ei tolla asenteella voi olla pärjäämättä!

Sä olet hauska mies.
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Joppe75 - 29.02.16 - klo: 23.05
No ohhoh :shocked:

Johan tulee textiä :laugh: :laugh: 

Täältä iso kiitos kisojen järjestäjille ja Jertzille loistavasta puffasta.
Mitä tuohon kisaan tulee niin, Asson SC5M autolla mentiin. Stagger/Pinn rengastuksella. Ainoa asia minkä olin autoon muuttanut oli lowriderboxi ja jouset jäykemmiksi tätä kisaa varten. Ja hyvin tuo pelasi koko päivän, ehkä hiukan yllätyksenä 2wd luokan 3sija. Autoa tuli testattua 5-6h omalla koti MATTO radalla ja tiesin että eos matossa on kovempi pito. Joten oli aika helppo tulla ajamaan tuolle alustalle. Mulle on ihan sama ajetaan vaikka kalliolla, sama alusta se on kaikille  :cool:

Kiitos vielä kerran kaikille kilpakumppaneille ja kisanjärjestäneille!

  -Fireman- #6

Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Bigbear - 29.02.16 - klo: 23.08
No niin äskeinen kirjoitus hävisi bittiavaruuteen. Sun kirjoituksista sai sen kuvan ettet uskaltanut laittaa staggereita alle kun vauhti ei riittänyt? Mitä kisaamisern tulee niin jopa tuupin C finaalissa oli hyvää kilvanajoa ja rentoa menoa. Aika harva tuuppi kuski varusti autonsa kokonaan minipinneillä ja varsinkaan leikkaamattomilla sellaisilla. Oliko sulla leikatut renkaat?
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: *HOKE* - 29.02.16 - klo: 23.24
Nyt on pakko kommentoida vaikka en itse edes kilpailuun osallistunut, mutta tuo kotikenttä lätinä on jo niin surkuhupaisaa että pakko osallistua.


Ensimmäinen pääkaupunkiseudulla järjestetty kisa vuosikausiin missä ei rataa ole tehty uusiksi ennen kisaa.
Pääkaupunkiseudulta on aina tullut valitukset muille kerhoille tästä kotikenttäedusta kun ratoja ei muuteta ennen kisaa... varsinkin minun suusta ja välillä myös muutkin ovat uskaltaneet avata suunsa.

Minä olen jopa ehdottanut jo muutama vuosi sitten omalle kerholle että ei kosketa rataan ollenkaan ennen WJ kisaa niin päästään todistamaan jengille minkälainen hyöty siitä on että radalla on treenattu vähintään kuukausi.
Noh sain kaikenlaisia vastauksia... eihän me voida olla niin veemäisiä... jaa ei vaikka muualla tämä on ihan tuttua toimintaa... tai... kyllähän sä tiedät mikä itku siitä tulee.

No nyt ensimmäinen kerta vuosiin kun täällä oli rata apaut kuukauden sama jolla lopulta ajettiin myös kisa.
Ja mitäs siitä tuleekaan...?
No itkua kotikenttäedusta.
Kyllä... ihan syystäkin mielestäni, koska sitähän se on.

Josko tästä vois muutkin kerhot nähdä ja ottaa opiksi että rata pitää olla uusi kisoissa.

Turussa tämä tehtiin tänä talvena viimein.
Perjantain treenissä ajettu rata ei ollut se millä ajettiin lauantaina, ja vielä sunnuntaiksi rata oli muutettu.
Ei kokonaisuudessaan, mutta pari kohtaa jotka muuttivat koko radan luonteen.

Juuri näin.
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Tony_L - 29.02.16 - klo: 23.44
Hoke, nyt tehtiin päätös tehdä ajoissa kisa profiili että kaikilla on mahdollisuus opetella profiili ulkoa eikä pelkkää alustaa. Todennäköisesti profiilin muutos olisi vain kasvattanut kotietua ja olisi vielä enemmän tullut valitusta radasta.
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: *HOKE* - 29.02.16 - klo: 23.51
Hoke, nyt tehtiin päätös tehdä ajoissa kisa profiili että kaikilla on mahdollisuus opetella profiili ulkoa eikä pelkkää alustaa. Todennäköisesti profiilin muutos olisi vain kasvattanut kotietua ja olisi vielä enemmän tullut valitusta radasta.


Ton oli pakko olla kovimman luokan sarkasmia

Eli oppimalla sekä alustan että profiilin ei ole kotikenttäetua.

Mutta jos on kokemus ajoalustasta, mutta rata on uusi niin se on puhdasta kotikenttäetuutta.

Eihän niitä rataprofiileja kannata koskaan muuttaa vaan ajetaan samalla radalla koko ens talvi niin sit ei oo niin isoa kotikenttäetua kuin kaikille uudella profiililla  :laugh:
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: niemis - 29.02.16 - klo: 23.56
Terve

Tuttuun tyyliin EOS-matto tuottaa palautetta.
Otetaan kiinni parista esille tulleesta asiasta tässä keskustelussa.

SC:hen löytyi jo joulukuussa rengas jolla ajo matolla saatiin huomattavasti helpommaksi ja pito pienemmäksi. Itse olisin ollut ehdottomasti tämän kannalla kuten moni muukin paikallinen kuljettaja. Kuten Mikko jo sanoi rengassääntö päätös ei ollut kilpailunjärjestäjän päätös vaan useamman paikkakunnan edustajista koostuneen työryhmän päätös.

Komppaan Mikoa myös tuossa kotipaikka edussa. Nyt oli mahdollisuus tulla kokeilemaan renkaita/autoa kisatilanteessa jo ennakkoon. Samaten profiili julkastiin hyvissäajoin ennen kisaa ja kaikilla oli mahdollisuus treenata sitä, ihan siinä missä muitakin SCWC sarjan ratoja.

Ja mitä tulee ratamateriaalin muutokseen nyt SC kisojen jälkeen niit varmaan moni ymmärtää että kun päätös siitä tehtiin pari viikkoa ennen kisoja ja warmuppi oli jo ajettu EOS-matolla ei olisi ollut kenenkään etu muuttaa ratamateriaalia niin että varsinkin ulkopaikkakuntalaisilla ei olisi ollut mahdollisuutta tulla treenaamaan.


Jani Niemenmaa / Ratamestari
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Tony_L - 29.02.16 - klo: 23.59
Noh, onneksi kotiedusta ei ollut hyötyä kuin tuuppiluokassa kun meidän päätös oli näköjään aivan väärä. Nelkuissa taisi kolmen kärki olla vähiten treeniä ajaneet a-finalisteista.
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Mölli - 01.03.16 - klo: 00.02
No ohhoh :shocked:

Johan tulee textiä :laugh: :laugh: 

Täältä iso kiitos kisojen järjestäjille ja Jertzille loistavasta puffasta.
Mitä tuohon kisaan tulee niin, Asson SC5M autolla mentiin. Stagger/Pinn rengastuksella. Ainoa asia minkä olin autoon muuttanut oli lowriderboxi ja jouset jäykemmiksi tätä kisaa varten. Ja hyvin tuo pelasi koko päivän, ehkä hiukan yllätyksenä 2wd luokan 3sija. Autoa tuli testattua 5-6h omalla koti MATTO radalla ja tiesin että eos matossa on kovempi pito. Joten oli aika helppo tulla ajamaan tuolle alustalle. Mulle on ihan sama ajetaan vaikka kalliolla, sama alusta se on kaikille  :cool:

Kiitos vielä kerran kaikille kilpakumppaneille ja kisanjärjestäneille!

  -Fireman- #6

Oikeaa asennetta ja sullahan oli tavallaan ainakin henkinen kotikenttäetu.😄
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: bcan - 01.03.16 - klo: 00.05
Tota rengassääntöä pohdittiin Samin kanssa jo kauan ennen kisaa, Sami oli aluksi sitä mieltä että kisa ajetaan traxulla jota ite vastustin vain ja ainoastaan sen takia että rengasääntöjen muuttaminen kesken kauden ei ole minkään sarjan kannalta hyvä juttu. Nyt on enemmän kuin kristallin kirkaasti selvää että tuo oli väärä päätös, mutta siitäkin varmaan jotain taas opittiin. Pointtina se että Samia ja Fullspeedin porukkaa on turha lähteä mollaamaan huonosta valinnasta.
Kisat on ajettu ja kokemustakin saatu, joten varmaankin oli viimeinen kerta kuin kyseisellä alustalla pinnillä SC:tä kisataan.

Kaikilla lienee oikeus kärkeviinkin mielipiteisiinsä ja palautteisiin kisasta, niistä asian vierestä kommentointi on kuitenkin turhaa vaikka se tuntuu trendi olevankin tuloskeskusteluissa nykyään. Jotkut ei-harrastajat on sitä mieltä että kauko-ohjattavat autot on pikkulasten leluja, välillä ainakin kommentit on sitä luokkaa että ehkä siinä on jotain perää (tämä ei ole suunnattu kenellekkään suoraan vaan yleinen huomio nykyisestä suuntauksesta, joten älkää ottako henkilökohtaisesti).

T:Tero - se edellinen sarjanvetäjä

PS. Onnittelut Mikaelille ja erityisesti Mikolle voitoista
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Mr-Chat - 01.03.16 - klo: 00.28
Hei kaikille!!!

Tässä palautteeni kilpailusta:

Ensin luettelen mielestäni hyvin menneet asiat eli plussat.

+ Tuomarointi oli todella mahtavaa, parasta kokemaani tällä lyhyellä kilpailu-urallani.
+ Kuulutukset / selostaja
+ Jerzin kisa buffet
+ Tiukka vääntö nelkun b-finaalin kärjessä.
+ Autot katsastettiin

Sitten luettelen asiat, jotka mielestäni kaipaavat vielä kehitystä.

- Rata-layout ei muuttunut, tästä seurasi mielestäni paikallisille aivan liikaa etua vaikkakin nelkussa ulkopaikkakuntalainen voitti.
- EOS-Matto ja yksityyppirengassäännön puuttuminen
- Nelkuista rakennetut tuuppikonversiot. Nähtiin hyvin miten ylivoimaisia ovat oikeasti takavetoisiin autoihin, myös sarjan sääntöjen vastaisia, ne kun eivät perustu mihinkään kaupan hyllyltä ostettavaan 2wd autoon
- EOS-Matto
- En voittanut kilpailua, mieleni apeutui :cry:

Kiitos mahdollisuudesta antaa palaute, toivottavasti tästä on apua kun jatkossa pidätte kilpailuja. Onhan FULL SPEED RC suomen tuorein rc-seura, tällä selitämme muutamat virheet.

KIITOS!!!

Janne #84
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Metsäläinen - 01.03.16 - klo: 06.13

- Nelkuista rakennetut tuuppikonversiot. Nähtiin hyvin miten ylivoimaisia ovat oikeasti takavetoisiin autoihin, myös sarjan sääntöjen vastaisia, ne kun eivät perustu mihinkään kaupan hyllyltä ostettavaan 2wd autoon


Tohon ongelmaan (jos on ongelma)ratkaisuna on sääntöihin laittaa lisäys, että tuuppia ajetaan vain 540 kokoisilla moottoreilla. Ei varmasti ole yhtään 3kg tuuppia radalla.
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Tony_L - 01.03.16 - klo: 07.21
Tuuppiluokan voittaja autossa oli ihan normaali 540 kokoinen moottori vaikka auto oli muutettu nelkusta tuupiksi.
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: *HOKE* - 01.03.16 - klo: 07.29
Jep. Oli myös yleisesti kaupan hyllyltä saatava auto. Joskin vanha malli jonka valmistus lopetettu, mutta osat edelleen saatavilla.
Eli tämänkin puolesta sääntöjenmukainen. Toisin kuin yhden kesken kisojen poistuneen auto jota et ole kaupan hyllyltä saanut.
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: _jtr_ - 01.03.16 - klo: 09.10
No niin.. Mun tarkoitus oli jakaa kärkevästi palautetta epäkohdista ja vääristä päätöksistä jotta aiheesta keskustellaan ja virheiden toistamiselta vältytään jatkossa. Toki tiesin asettuvani yksin Paikallisen puollustusrintaman eteen. Järjestävä taho ei tässä tapauksessa osaa ottaa palautetta vastaan ja se on todella huono homma. Tässä ei ole kyse siitä kuinka joku oli eka ja toinen oli kolmas vaan kokonaisuudesta.

Mitä omaan paikalta poistumiseen tulee, pahoittelen tapahtunutta enkä ole ylpeä hermojen menetyksestä olosuhteiden takia. Kaikki jotka ovat jossain luokassa kanssani ajaneet, varmasti tietävät että epäurheilijamaisuus ei kuulu tapoihini.

Minun paljon parjattu asennevamma ei onneksi ylety kuitenkaan sille tasolle että kohdistaisin moitteitani suoraan henkilökohtaisesti vaikka täällä selvästi loistavalla asenteella varustetut kumppanit siihenkin jo taipuvat...

Mä lopetan tähän, kiitos..
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: MirosHima - 01.03.16 - klo: 09.45
Jep. Oli myös yleisesti kaupan hyllyltä saatava auto. Joskin vanha malli jonka valmistus lopetettu, mutta osat edelleen saatavilla.
Eli tämänkin puolesta sääntöjenmukainen. Toisin kuin yhden kesken kisojen poistuneen auto jota et ole kaupan hyllyltä saanut.

Uuh.. olipa nasakka napautus.  Ihan suoraan olisit voinut kuule nimellä sanoa niin ei tarvisi kenekään miettiä edes kenestä on kyse. Kyllä tuohon saa ihan jokaisen osan suoraan Kyosho kaupasta tilattua, vähän joutuu vaan näkeen vaivaa erimalliin kuin näissä 4wd:stä "modatuissa". Ei varmaan tarvi alkaa vänkäämään onko tuo rakennelma lähempänä tuuppia vai 4wd autoa.

En tunne yhtään häpeää sen suhteen, että kisan jätin kesken. Kyseinen yhdistelmä oli jo oletusarvoisesti rajusti itsepitämääni luokan henkeä vastaan, mutta lähdin kuitenkin yrittämään. Hommasta ei tullut vittuakaan, niiin päätin jättää ennemmin kesken ajoissa, kuin mahollisesti tuhota jonkun muunkin kisan.  Rengashan toki oli vapaa, mutta saatujen tietojen valossa minipin oli reilusti nopeampi kuin muut renkaat, miksi siis antaa siinäkin tasoitusta? 

Layoutin muutokset ja kotirata edut on niin käsiteltyä jo. Ainahan kotirata etu on jollakin, mitä järkee muuten olisi edes ajaa kotiradalla kisaa? Eihän kesälläkään aleta rataa muuttamaan enne kisoja. Monessa paikkaa ollut jopa vuosia sama rata. niin miksi talvella pitäisi.  Ne käy treenaamassa enemmän jotka pystyy.

Itse kisaan ei ole mitään sanottavaa, kivaa että osalla oli kivaa ja tulokset saatiin tästäkin kisasta aikaan. 





Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Screwed - 01.03.16 - klo: 10.28
Rengashan toki oli vapaa, mutta saatujen tietojen valossa minipin oli reilusti nopeampi kuin muut renkaat, miksi siis antaa siinäkin tasoitusta?
En nyt ota mihinkään muuhun kantaa tällä kertaa, mutta tämä väite ei mielestäni pidä paikkaansa. Itse valitsin dBootsit minnipinnien edelle jo 2kk sitten EOS-matolle koska:

- Ei niin agressiivinen pito, mutta ihan yhtä nopea kuitenkin
- Kestää hieman pidempään
- Vähän halvempi

En sitten tiedä mistä kaikki olivat saannet päähänsä että vain minipinnillä voi pärjätä? Tosiaan 2 kk sitten aika moni puhui dBootisen puolesta. Edessä mulla oli Durangon 210 tuuppituupissa Staggerit, ja tietenkin leikattuna 2,5 ulointa riviä, takana 1 uloin rivi poisleikattuna.

Kim Elfström
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Ender - 01.03.16 - klo: 11.26
Hmm… EOS –matto (+MiniPinni) tosiaankin jakaa mielipiteitä.

Itse tykkään ajaa EOS –matolla ja muutenkin tämä nykyinen mattotrendi on omasta mielestäni hyvä juttu. EOS –matolla ajaminen on ainakin parantanut omia ajotaitojani. Voisin jopa väittää, että M2-10 –autolla ajaminen EOS –matolla on erittäin hyvää treeniä aika moneen eri luokkaan.

… ja sitten itse kisaan: Takamoottori Kyosho SC Yokomo YZ-2 iskareilla (Staggerit edessä ja Minipinnit takana) toimi ajettavuudeltaan ihan kohtuullisesti. Muita tekniikkaongelmia sitten olikin vähän enemmän ja nämä osaltaan tekivät päivästä vaikean (auto oli kasattu kolmesta eri Kyosho SC –raadosta…). B-finaalissa oli kuitenkin ihan hauska ajella.

Molempien luokkien A-finaaleissa oli myös mielestäni hienoa ja tiukkaa kisaamista vaikka monet nyt tuota matto/rengasyhdistelmää mollaavatkin.

Plussaa:

+ Tuomarointi
+ Kuulutukset (äänenlaatu + selostukset)
+ Kisaorganisaatio
+ Buffet
+ Tuttu profiili (pääsee heti kisamaan eikä tarvii opetella rataa ja profiilin on hyvä olla valmis 2-3 viikkoa ennen kisaa, niin pääsee kauempaakin treenaaman, pelkkä pe-treeni on vähän hankala)
+ EOS –matto (kyllä SC –sarjaankin yksi EOS-mattokisa mahtuu, olihan SC -porukalla ilmeisesti hauskaa kesällä Tattarisuollakin…)

Miinusta
- EOS –mattomollaus
- Eräiden kilpailijoiden poistuminen paikalta kesken kisan
- Pysäköinnin hankaluus ja yleisestikin Bunkkerin sijainti

Tämäkin voisi ehkä mennä miinuksiin:
- SC4-10 autot tuuppiluokassa ja muut viritykset saattoivat ehkä vähän vähentää normaalilla tuuppiautolla ajavien osallistujamäärää. Nämähän olivat näkyvästi esillä ennen kisaa.
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: *HOKE* - 01.03.16 - klo: 11.34
Jep. Oli myös yleisesti kaupan hyllyltä saatava auto. Joskin vanha malli jonka valmistus lopetettu, mutta osat edelleen saatavilla.
Eli tämänkin puolesta sääntöjenmukainen. Toisin kuin yhden kesken kisojen poistuneen auto jota et ole kaupan hyllyltä saanut.

Uuh.. olipa nasakka napautus.  Ihan suoraan olisit voinut kuule nimellä sanoa niin ei tarvisi kenekään miettiä edes kenestä on kyse. Kyllä tuohon saa ihan jokaisen osan suoraan Kyosho kaupasta tilattua, vähän joutuu vaan näkeen vaivaa erimalliin kuin näissä 4wd:stä "modatuissa". Ei varmaan tarvi alkaa vänkäämään onko tuo rakennelma lähempänä tuuppia vai 4wd autoa.

En tunne yhtään häpeää sen suhteen, että kisan jätin kesken. Kyseinen yhdistelmä oli jo oletusarvoisesti rajusti itsepitämääni luokan henkeä vastaan, mutta lähdin kuitenkin yrittämään. Hommasta ei tullut vittuakaan, niiin päätin jättää ennemmin kesken ajoissa, kuin mahollisesti tuhota jonkun muunkin kisan.  Rengashan toki oli vapaa, mutta saatujen tietojen valossa minipin oli reilusti nopeampi kuin muut renkaat, miksi siis antaa siinäkin tasoitusta? 

Layoutin muutokset ja kotirata edut on niin käsiteltyä jo. Ainahan kotirata etu on jollakin, mitä järkee muuten olisi edes ajaa kotiradalla kisaa? Eihän kesälläkään aleta rataa muuttamaan enne kisoja. Monessa paikkaa ollut jopa vuosia sama rata. niin miksi talvella pitäisi.  Ne käy treenaamassa enemmän jotka pystyy.

Itse kisaan ei ole mitään sanottavaa, kivaa että osalla oli kivaa ja tulokset saatiin tästäkin kisasta aikaan.

En halua suoraan nimeltä mainita koska jotku eivät tykkää mikäli heidät suoraan nimetään.

Sinulla oli autossa paljon itse tehtyä.
Ne kaupan hyllyltäkään ostetut osat eivät käy edes pohjalevyyn ilman että yhään uutta reikää teit.
No jos tuo on sallittua sääntöjen sisällä niin miten ihmeessä autot jonka ostat kaupan hyllyltä ja otat siitä edestä vetoakselit pois, ei olisi suoraan kaupan hyllyltä saatava tuote.
Ei ensimmäistäkään modattua tai itse tehtyä.

Mikään sääntöhän ei määrittele tarkemmin 4 ja 2wd autoja.
Sen määrittelee vain se kuinka monesta nurkasta auto ruopii.
Voit jättää nelkusta vaikka takadiffin pois ja ajaa sillä etuvetoisena 2wd luokassa.
Säännöthän ei määrää edes krossissa että 2wd auton pitäisi raapia takapäästä.

Mun puolesta on aivan sama mitä siellä porukka rupeltaa ja mun mielestä Miro sinun projekti oli hieno.

Mutta sitä ihmettelen että jos "valitetaan" joidenkin autojen sääntöjenmukaisuudesta samalla kun itsellä todellisuudessa on sääntöjenvastainen laite... Sitä en nyt vaan ymmärrä.
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Tony_L - 01.03.16 - klo: 11.43
Tässähän on nyt mennyt asiat niin että suurinosa paikallisista olisi halunnut kisaan liukkaammat yksityyppi renkaat mutta muualla asuvat päättäjät eivät halunneet. Esim. Miro on ihan julkisesti halunnut vapaan renkaan kisoihin. Nyt sitten kaikki valitus kohdistetaan fullspeedin porukalle kun ei kisoissa pärjätty ja ei ollut kivaa.
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: bcan - 01.03.16 - klo: 11.54
Tota rengassääntöä pohdittiin Samin kanssa jo kauan ennen kisaa, Sami oli aluksi sitä mieltä että kisa ajetaan traxulla jota ite vastustin vain ja ainoastaan sen takia että rengasääntöjen muuttaminen kesken kauden ei ole minkään sarjan kannalta hyvä juttu.
Ei nyt ollut kyse halusta vaan siitä että ainakin omasta mielestä sarjasäännöt kirjoitetaan koko kauden mittaisiksi eikä niitä muutella äänestyksellä kesken kauden.
Toki tämä aiheuttaa tilanteita että säännöt ei joka kisaan tai edes kisaajalle ole ne parhaat mutta jos niitä lähdetään liikaa muuttelemaan kesken kauden niin sitten niitä pitäisi joka kisaan muutella kun kaikille ne ei kuitenkaan sovi jokin kohta.
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Tony_L - 01.03.16 - klo: 12.02
Crossi puolella sääntöjen muuttaminen kesken kauden onnistui hyvin helposti.
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: bcan - 01.03.16 - klo: 12.29
Crossi puolella sääntöjen muuttaminen kesken kauden onnistui hyvin helposti.
Eihän se siitä kiinni olekkaan onnistuuko se vaan siitä että SC sarjan olisi tarkoitus palvella aloittelijoita. Sarjasääntöjä on alusta asti pidetty mahdollisimman vapaina sen takia että aloittelijoiden on helppo tulla kisoihin mukaan kokeilemaan kilpailemista sillä kalustolla joka sattuu löytymään. Jos rajataan liikaa esim. juuri rengasta jolla voi kisailla niin osa jää pois.
Nyt radalla oli montaakin erilaista rengasta ja ainakin yksi joka oli fiilistelemässä juuri traxuilla.

Tää seikka jää enemmän ja enemmän kokoajan välillä vähän liiankin totisen kisailun varjoon. Enemmän keskitytään siihen että mikä seura järjestää parhaat kisat tai siihen että millä merkillä voitetaan kuin siihen että uusia harrastajia pitäis saada kisoihin mukaan pitämään hauskaa rennolla fiiliksellä oli ne mistä vaan tai ajavat millä autolla tahansa. Totisempaa kisaa voi sitten ajaa muissa luokissa hyvällä asenteella toki niissäkin.
Ja toi ei nyt tarkoita sitä etteikö SC luokassa voisi ajaa kisaa tosissaan vaan että pipon voi pitää vähän löysemmällä.
Otsikko: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Loomis - 01.03.16 - klo: 17.19
Hienoa että tuomarointi saa kerrankin positiivista palautetta :-) kuka siellä oli pitämässä järjestystä yllä? yleensä tuomariksi uskaltautuvat saavat kuulla vain miten huonosti homma meni.
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Volvospede - 01.03.16 - klo: 18.10
Hienoa että tuomarointi saa kerrankin positiivista palautetta :-) kuka siellä oli pitämässä järjestystä yllä? yleensä tuomariksi uskaltautuvat saavat kuulla vain miten huonosti homma meni.
Remppa, Karri ja Lindgren vanhempi oli tuomitsemassa. Hyvin se meni vaikkei kaikkea aina voi nähdäkkään, niin uskallan silti kehut antaa toiminnasta. Oli muuten kivaa ajaa liukkailla renkailla, suosittelen kokeilemaan. Oli melkein kuin krossia se ajaminen! 😃
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Mölli - 01.03.16 - klo: 20.37
Hienoa että tuomarointi saa kerrankin positiivista palautetta :-) kuka siellä oli pitämässä järjestystä yllä? yleensä tuomariksi uskaltautuvat saavat kuulla vain miten huonosti homma meni.
Remppa, Karri ja Lindgren vanhempi oli tuomitsemassa. Hyvin se meni vaikkei kaikkea aina voi nähdäkkään, niin uskallan silti kehut antaa toiminnasta. Oli muuten kivaa ajaa liukkailla renkailla, suosittelen kokeilemaan. Oli melkein kuin krossia se ajaminen! 😃

Haittasiko Traxxasin renkaiden koskettelijoiden sormenjäljet pahasti pitoa? :azn:
Otsikko: Vs: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat
Kirjoitti: Volvospede - 01.03.16 - klo: 23.02
Olihan ne aina vähän rasvassa kaikesta hiplaamisesta, mutta perus kahdeksikko driftauksella sai sopivan pidon palautettua ja renkaat käyttölämpötilan. Oikeesti muuten huomas ajon jälkeen että renkaat on lämpimät!  :grin: