RC10.FI
Kilpailut => Kilpailukutsut => Aiheen aloitti: Fullspeed RC - 04.03.16 - klo: 18.59
-
(https://www.dropbox.com/s/15l8j73pcnxglc6/Kisakutsu_FullspeedRC_Grand_Prix.png?raw=1)
KILPAILUKUTSU
Fullspeed RC Racing Club kutsuu kilpailijoita Fullspeed RC Grand Prix-kilpailuun Bunkkerin Rc-Keskukseen Helsinkiin lauantaina 26.3.2016.
OSOITE:
Bunkkeri
Itäinen Vaihdekuja 8
Jätkäsaari, Helsinki
Kartta (https://www.google.fi/maps/place/It%C3%A4inen+Vaihdekuja+8,+00220+Helsinki/@60.1559021,24.9162197,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x46920a4d25b3235b:0x939718754a009c80)
PYSÄKÖINTI:
Rakennuksen reunalla valkoisen viivan sisällä ilmaisia 3 tunnin kiekkopaikkoja. Maksullisia paikkoja löytyy, jos ei halua käydä siirtämässä kiekkoa, muutaman sadan metrin päässä. (http://www.portofhelsinki.org/palvelukartta/Pics/maps/lansiparking.pdf)
HISSILLÄ 5. KERROKSEEN, HISSIN OVELTA KÄÄNNÖS OIKEAAN JA KULKU RADOILLE TILAN OIKEAA REUNAA PITKIN.
TOIMITSIJAT:
- Kilpailun johtaja: TBA
- Ajanotto: on
- Tuomarit: tiukat
- Katsastus: tarvittaessa
AJETTAVAT LUOKAT:
- F1-10
- Tamiya Mini Classic
ILMOITTAUTUMINEN:
- Tällä kaavakkeella (http://tinyurl.com/zwbpbxc) torstaihin 24.3.2016 20:00 mennessä.
Jälki-ilmot mahdollisia.
- Ilmoittautuneet löytyy täältä (http://tinyurl.com/z8x957u)
KILPAILUMAKSU
- Kilpailumaksu on 15€ per luokka
Kilpailu- ja treenimaksut maksetaan Fullspeed RC:n tilille alla olevin tiedoin ja kuitti esitetään ilmoittautumisen yhteydessä:
- BAN tilinumero FI96 1416 3000 1292 96
- BIC/SWIFT NDEAFIHH
- Saaja: Pääkaupunkiseudun RC-Autoilijat ry
- Viesti: nimi, Fullspeed RC Grand Prix
RATA:
14 x 30 m mattorata (mattotyyppi "GT Track"). Radan leveys on 2,0 – 2,5 m. Kilpailua varten tehdään uusi profiili.
RENKAAT:
- F1-10: Vapaat kumipyörät
- Tamiya Mini Classic: Tamiya M-Chassic Slicks #53215 tai Radial #50683
- pitoaineet sallittu
AJANOTTO
- Käytössä RC4 dekooderi, joten vain MyLaps/AMB valmistamat ponderit toimivat!
- RCM Ultimate ohjelmisto / MyRCM verkkopalvelut
- Vuokraponderi 5€
SÄÄNNÖT:
- kerhokisat.fi säännöt http://kerhokisat.fi/ (http://kerhokisat.fi/)
- Mini classicissa seuraavat helpotukset: kori vapaa, suositus Tamiya Mini Cooper #50795 ja akut saa olla kantillisia mikäli sopii paikalleen runkoa muokkaamatta
- F1-10 luokassa moottorin ennakko vapaa, nopeudensäätimessä 0-ennakko
- Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun järjestäjien antamia määräyksiä.
HARJOITTELU:
- Perjantaina 25.3.2016 rata avoinna vapaalle harjoittelulle vähintään kello 20.00 asti
Muinapäivinä aukiolojen mukaan.
- Päivämaksu 10€/vrk
AIKATAULU:
- Pyritään pitämään 11.00-18.00
- Tarkemmat kilpailuaikataulut julkaistaan ilmoittautumisen päätyttyä
PALKINNOT:
Kummankin luokan kolme parasta palkitaan, sekä kaikki juniorit (alle 15v).
TERVETULOA!
Kilpailua tukee EuroRC
(http://fi.eurorc.com/tuotekuvat/1500x1500/eurorc_logo.PNG)
edit: tarkennettu sääntöjä moottorin ennakon suhteen
-
Onko formuloissa moottori ennakko sallittu?
-
Formuloissa on menty 12Track Tourin säännöillä ja moottorin ennakko on sallittu. Tarkemmat säännöt löytyvät tuolta: http://rc10.fi/index.php?topic=92321.msg778441#msg778441 (http://rc10.fi/index.php?topic=92321.msg778441#msg778441)
-
Formuloissa on menty 12Track Tourin säännöillä ja moottorin ennakko on sallittu. Tarkemmat säännöt löytyvät tuolta: http://rc10.fi/index.php?topic=92321.msg778441#msg778441 (http://rc10.fi/index.php?topic=92321.msg778441#msg778441)
Ok.
-
Tosin nyt katsoin itsekkin tuon kerhokisat sivun niin lukee ennakon muuttaminen kielletty. Kerhokisa sarjassa kun on kuitenkin ajettu nyt 12Track Tourin formula säännöillä niin menee vähän ristiin nuo säännöt. Itsekkin olisin halukas kuulemaan mitenkä jatkossa mennään 12Track Tourin ulkopuolella.
-
Säännöt pitäs kyllä yhtenäistää. Kerhokisasarjan "pienin" mahdollinen ennakko on hieman epäreilu eri moottoreita käyttävien kesken kun valmistajien ennakkoasteikot on melko erilaisia. Tietyillä koneilla saa melko isonkin teoreettisen hyödyn.
-
Vaihtoehdot on siis vapaa ennakko tai yksityyppi moottori. Mielestäni yksityyppi moottori ei ole oikea ratkaisu tai
oikeastaan ei edes vaihtoehto.
-
Vaihtoehdot on siis vapaa ennakko tai yksityyppi moottori. Mielestäni yksityyppi moottori ei ole oikea ratkaisu tai
oikeastaan ei edes vaihtoehto.
Samaa mieltä ainakin nykysillä kuskimäärillä.
-
Metsäläisen ja Sinervon kanssa samoilla linjoilla, vapaa ennakko on paras käytännön kannalta. Ets säännöt ja yksityyppi kone ja nopari olisi reiluinta kisan kannalta, mutta ei vielä näillä kuljettajamäärillä tunnu perustellulta hankkia lainalaitteita.
Bunkkerissa voidaan ottaa tutkalla nopeuksia pääsuoralla miten ennakko vaikuttaa, saadaan tietoa lisää ja voidaan verrata ets combon vauhtiin.
-
Vielä muutama päivä aikaa ilmoittautua, kaivakaa minit ja formulat kaapeista radalle.