RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Team Associated => Aiheen aloitti: iceracer - 29.04.16 - klo: 09.44

Otsikko: Asso B6 ja B6D
Kirjoitti: iceracer - 29.04.16 - klo: 09.44
Dodiin poijjaat...
https://www.teamassociated.com/news/latest_products/1797-new_rc10b6_and_rc10b6d_team_kits_ (https://www.teamassociated.com/news/latest_products/1797-new_rc10b6_and_rc10b6d_team_kits_)
Otsikko: Vs: Asso B6 ja B6D
Kirjoitti: MIKKELSONNI - 29.04.16 - klo: 18.29
Taitaa tulla tehtyä kesällä autokaupat :grin:
Otsikko: Vs: Asso B6 ja B6D
Kirjoitti: iceracer - 29.04.16 - klo: 19.15
Ite taijan ootella asson perinteistä päivitysmallia... :afro:
Otsikko: Vs: Asso B6 ja B6D
Kirjoitti: fsp - 29.04.16 - klo: 23.03
Ite taijan ootella asson perinteistä päivitysmallia... :afro:
Meinasin sanoa jotain jo aiemmin, mutta tähän hyvä tarttua. Tuntuu jotenkin että tälläkin puulaakilla lähössä nappulasta tää "uusien" mallien markkinoille tuonti.
Otsikko: Vs: Asso B6 ja B6D
Kirjoitti: JyrkiL - 30.04.16 - klo: 05.07
Äkkiseltään B5M FatoryLite ei eroa kovin paljoa tuosta "Kurakutosesta": Suorat tukivarret, pysty-3-ratasboksi, kuuladiffi eikä kummassakaan ole Kashima-iskareita.

Eli varmaan Suomen ulkoradoille (pääosin savea) lienee vielä harrastajalle se ja sama ajaako vanhalla mallilla.
Geometriamuutoksista ei juuri puhuta joten kuraversion ja vanhan Factory-mallin erot jäänevät minimiin...

Toki markkinamielessä hyvä veto lanseerata mattomalli uudella numerolla, vitosesta oli kuitenkin jo Team, FactoryLite ja Champion-mallit. Tuohon jos olisi vielä sekoittanut mattomallin sekaan niin olisi voinut olla uudelle harrastajalle liian vaikea paikka valita... Kuitenkin materiaalihallinnollisesti vähempi ompi parempi.

-Jykä
Otsikko: Vs: Asso B6 ja B6D
Kirjoitti: Metsäläinen - 27.07.16 - klo: 07.50
Asso B6D:n video arvostelu. Tälläsen mä haluun!

https://www.youtube.com/watch?v=kEKGf7OPAb8 (https://www.youtube.com/watch?v=kEKGf7OPAb8)
Otsikko: Vs: Asso B6 ja B6D
Kirjoitti: Joppe75 - 25.08.16 - klo: 18.59
Morroo, Vaasan pappojen ÄmÄm setup tälle loistavalle autolle. https://www.dropbox.com/s/v5fzk7wkvjos8h8/B6D%20Vaasa%20%2B40MM%20Kisat.pdf?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/v5fzk7wkvjos8h8/B6D%20Vaasa%20%2B40MM%20Kisat.pdf?dl=0)

Tuli vaasassa ajettua molemmilla autoilla reeniä (B5M) ja B6D osoittautui nopeammaksi ja helpommaksi ajaa.
Aivan huikee auto!! Ei voi muuta sanoa :smiley:
Otsikko: Vs: Asso B6 ja B6D
Kirjoitti: LV - 25.08.16 - klo: 21.42
Itsellä oli B6D säädöt vähän pielessä kun en päässyt edes perussäädöissä kuivalla kokeilemaan. Itsepä ruuvailin😆. C-finaaliin löytyi säädöt ja renkaat kohdilleen, niin tulos oli hyvä, vaikka ajoin ihan varman päälle rauhallisesti. On hyvä auto. Varsinkin kun siirtyy B4.2 mallista B6 malliin, niin on iso ero autoissa.
Otsikko: Vs: Asso B6 ja B6D
Kirjoitti: aleksih - 26.01.17 - klo: 12.51
Noniin tuli b6 hankittua onkos muilla tullu vastaan että iskarin runko olis inasen soikea? Testattu eri männillä niin ei oikeen muuta vaihtoehtoa jää kun tuo iskarin runko, liikkuu aika nihkeästi.
Otsikko: Vs: Asso B6 ja B6D
Kirjoitti: Joppe75 - 26.01.17 - klo: 15.59
Noniin tuli b6 hankittua onkos muilla tullu vastaan että iskarin runko olis inasen soikea? Testattu eri männillä niin ei oikeen muuta vaihtoehtoa jää kun tuo iskarin runko, liikkuu aika nihkeästi.

Oho! :shocked:
4kpl B6/B6D autoa meillä kasattu eikä yhdessäkään mitään vikaa osissa. Osat menny kaikki paikalleen ilman dremelöintiä yms. B5 autoissa oli kyllä jokaisessa joku osa jäänyt pois tai muuten käyttökelvoton...
Ei muuta kun iskarin rungosta yhteyttä ostoliikkeeseen, saat varmasti uuden tilalle:)
Otsikko: Vs: Asso B6 ja B6D
Kirjoitti: aleksih - 26.01.17 - klo: 20.42
Jeps ilmoitettu myyjä liikkeeseen, sain kyllä "oikastua" pikku ruuvipenkissä tuli kyllä ihan hyvä :grin: piti kokeilla ja toimi.
Ois vielä yksi kysymys koskien iskarin yläpään shock bushingeista  onko muilla tai miten muilla liikkuu iskarit siinä puslassa?
Kuuluuko pitkittäis suunnassa olla pari milliä liikkumisen varaa?
Otsikko: Vs: Asso B6 ja B6D
Kirjoitti: Joppe75 - 27.01.17 - klo: 05.41
Jeps ilmoitettu myyjä liikkeeseen, sain kyllä "oikastua" pikku ruuvipenkissä tuli kyllä ihan hyvä :grin: piti kokeilla ja toimi.
Ois vielä yksi kysymys koskien iskarin yläpään shock bushingeista  onko muilla tai miten muilla liikkuu iskarit siinä puslassa?
Kuuluuko pitkittäis suunnassa olla pari milliä liikkumisen varaa?

Pitää olla 2mm liikkumisvaraa. Jos sen vetää tiukasti kiinni niin rupee iskarinliike rajoittumaan.
Otsikko: Vs: Asso B6 ja B6D
Kirjoitti: Silppa - 28.01.17 - klo: 22.34
Tulihan tänään käytyä ottamassa ensi testit Asson B6 ja Reedyn 510R säätimestä EOS matolla Bunkkerissa. Auton kasaaminen oli sujuvaa ja mukavan helppoa. Muutama optio-osa tuli lisäiltyä sinne tänne mutta setuppi ruuvattin lähes ohjekirjan mukaan. Tavoitteena oli siis saada ns. krossi mode päälle kuskilla ja pitää auto helppona.

Ja siltä helpoltahan se tuntui heti alusta alkaen. Säätimen vakio asetuksiin ei kajottu ja auto kulki kohtalaista kyytiä 6.5T koneella. Parin akun jälkeen pari niks naks muutosta autoon ja vaihdettiin säätimen standard mode experttiin. Sieltä aukeaa sitten kaikki säätimen asetukset käyttöön. Aikaisemmin ajoin HW Xr10 säätimellä ja program box toimii lähes samalla tavalla mutta kuitenkin pari pikku juttua lisätty esim arvon säätö myös alas päin ja valikossa liikkuminen taakse. Eli ei tarvitse enää selaa niitä kaikkia kohtia läpi jos vahingossa klikkaa ohi jostain. Tästä plussaa.

Nyt kun autossa oli maltillisesti myös mykyä niin tuntui se vaan istuvan paremmin omaan hitaaseen hanskaani.  Suurin haaste tuntui kuskille olevan radan keski hypyt missä oli ohjelmaa aluksi aikalailla mutta slipperin kiristys, mitä muuten sai ruuvata oikein kunnolla kiinni auttoi ja problem solved. Auto ei todellakaan ollut nopein radalla mutta todella helppo toistaa vaikka 10 min ;) Seuraavaksi lähdetäänkin sitten testaamaan vähän eri setuppia ja säätimen asetuksia.

Päivän mietteet oli että auto on ainakin kestävä :) ja helppo ajaa. Eliittikin oli paikalla ajamassa ja ajoi todistetusti myös omalla setupillaan aikuisten oikeesti lujaa ja vielä vaivattoman näköisesti.

Reedyn 510R säädin ei ainakaan jää kakkoseksi omassa vertailussani HW Xr10 säätimelle millä tuli reilu vuosi  ajeltua. Mutta tästä jatketaan testailua.

- Silppa

Otsikko: Vs: Asso B6 ja B6D
Kirjoitti: jerzirccar1 - 22.03.17 - klo: 02.34
Taisin tehdä maailman ekan mikä nyt on ns virallisesti jaettu netissä kuvia niin hiilikuiturunko tähän autoon.
Aikamoinen rojekti oli mutta kaveri sillä tykittelee menemään...
Jerzi
Otsikko: Vs: Asso B6 ja B6D
Kirjoitti: Silppa - 22.03.17 - klo: 11.58
http://www.liverc.com/news/new_products/13183-New_BBR_Carbon_Products_carbon_fiber_B6_chassis_coming_soon/ (http://www.liverc.com/news/new_products/13183-New_BBR_Carbon_Products_carbon_fiber_B6_chassis_coming_soon/)

Tämä oli jo syksyllä. Googlen eka linkki
Otsikko: Vs: Asso B6 ja B6D
Kirjoitti: jerzirccar1 - 22.03.17 - klo: 12.09
Katsoin minun face sivuja niin minulla oli tuo ainakin 4.8.16 valmiina.
Silloin tein pienen reportaasin asiasta.
Jerzi
Otsikko: Vs: Asso B6 ja B6D
Kirjoitti: TeemuC3 - 20.10.17 - klo: 10.01
Suunnitelmissa olisi hommata B6 satunnaiseen rataräppäilyyn, valtaosin tulee varmaan pyörittyä Lavangon savi- ja turffiradoilla.

Kumpi malli on järkevämpi hankinta ja kompromissi molemmille alustoille, dirt- vai carpet?
Otsikko: Vs: Asso B6 ja B6D
Kirjoitti: iceracer - 20.10.17 - klo: 10.48
Dirt
Otsikko: Vs: Asso B6 ja B6D
Kirjoitti: nulli - 24.01.18 - klo: 12.11
Onpas kivaa p*skartelua B6D:n rakentelu. Osat mätsää ja ohjeet lähes puutteettomat.
Otsikko: Vs: Asso B6 ja B6D
Kirjoitti: uijui - 28.01.18 - klo: 21.17
Kehtaiskos joku heittää vaihtoehdot B6 assolla 67mm vetarikonversioon. Pelkkä keppi vai akselit kanssa? Käykö joku muovihubi?
Otsikko: Vs: Asso B6 ja B6D
Kirjoitti: JoneP - 28.12.18 - klo: 11.28
Morjens,

Ostin B6:sen rullaavana. Mitä nopeudensäädintä ja moottoria suosittelette?
Otsikko: Vs: Asso B6 ja B6D
Kirjoitti: burtsi - 28.12.18 - klo: 12.07
Morjens,

Ostin B6:sen rullaavana. Mitä nopeudensäädintä ja moottoria suosittelette?

Riippuu täysin siitä, minkälaisella budjetilla olet liikkeellä.

Parhaat säätimet ovat Reedy 510R, HW XR10 Pro sekä Team Orion 10.1, mutta millä tahansa sensorillisella 1/10 säätimellä pääset alkuun. Moottoriksi joku sensorillinen 7.5T tai 6.5T kone, jälleen budjetista riippuen.
Otsikko: Vs: Asso B6.2 ja B6.2D
Kirjoitti: Metsäläinen - 09.01.20 - klo: 06.20
Asson tuupeista tulee uudet versiot. Pieniä päivityksiä näyttää olevan.
6.2D
https://www.associatedelectrics.com/teamassociated/cars_and_trucks/RC10B6.2D/Team/ (https://www.associatedelectrics.com/teamassociated/cars_and_trucks/RC10B6.2D/Team/)
6.2
https://www.associatedelectrics.com/teamassociated/cars_and_trucks/RC10B6.2/Team/ (https://www.associatedelectrics.com/teamassociated/cars_and_trucks/RC10B6.2/Team/)
Otsikko: Vs: Asso B6.3 ja B6.3D
Kirjoitti: aakoskin - 17.03.21 - klo: 01.01
Uutta päivitystä tulee taas:
https://www.associatedelectrics.com/teamassociated/cars_and_trucks/RC10B6.3/Team/ (https://www.associatedelectrics.com/teamassociated/cars_and_trucks/RC10B6.3/Team/)
https://www.associatedelectrics.com/teamassociated/cars_and_trucks/RC10B6.3D/Team/ (https://www.associatedelectrics.com/teamassociated/cars_and_trucks/RC10B6.3D/Team/)
Otsikko: Vs: Asso B6 ja B6D
Kirjoitti: mustikka - 17.03.21 - klo: 01.36
Isoimpina päivityksinä osui silmiin uusi Octalock slipperi ja servoteline.

Servoteline on vaihtunut erilaiseksi. Uusi servoteline vaikuttaa paljon fiksummalta kuin vanha ja telineessä on kiinnityspaikka ponderille.

Ohjauksen päälle tulevaa muovista levyä (bellcrank brace) ja top platea on muokattu niin, että ohjauksen ruuvien ei pitäisi enää katketa yhtä helposti. Veikkaan, että tuo muovinen osa antaa kuitenkin liikaa periksi, jotta siitä olisi höytyä esimerkiksi exotecin kehittämään vastaavaan ratkaisuun verrattuna.

Iskaritornien reikien sijaintia on vähän muutettu ja muutama muukin pikku päivitys on tullut.