RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Kyosho => Aiheen aloitti: Boletus - 25.05.16 - klo: 21.49

Otsikko: Kyosho AXXE - hiekka hammaspyörissä
Kirjoitti: Boletus - 25.05.16 - klo: 21.49
Hei

Ostin maanantaina pojalle ensiautoksi Kyosho AXXE auton. Nyt siinä on sellaista ongelmaa että moottorin sisään hammaspyörien väliin menee jatkuvasti hiekan jyviä. Olen avannut suojakuoren nyt useita kertoja ja putsannut hiekat pois. Hammaspyörät alkaa kulua jo aika ikävän näköisiksi vaikka autolla on ajettu vasta kolme kertaa akku tyhjiin. Voiko tällaiselle ongelmalle tehdä jotain toimivaa modausta?
Otsikko: Vs: Kyosho AXXE - hiekka hammaspyörissä
Kirjoitti: mikari - 25.05.16 - klo: 22.34
Ei. Rc autot ei oikein tykkää hiekasta/sorasta, aja suolatulla hiekkatiellä, savella tai asfaltilla.
Otsikko: Vs: Kyosho AXXE - hiekka hammaspyörissä
Kirjoitti: lameli - 27.05.16 - klo: 22.46
Tuo ei kyllä pidä 100% paikkansa. Kyllä osa rc autoista kestää yllättävän hyvin hiekkaa ja likaa, esim. tämä https://hpiracing.world/fi/kit/101850 ajettu kymmeniä kertoja parinvuoden aikana pelkästään hiekkamontuilla rinnettä ja pohjia ja todella hyvin on kestänyt, vain tuulettimia menee kuin leipää. :azn:
Otsikko: Vs: Kyosho AXXE - hiekka hammaspyörissä
Kirjoitti: mikari - 27.05.16 - klo: 22.57
hiekka ja hiekka.. hienoa hiekkaa soramontuilla ok, mutta sellasta tyypillistä kotimaista soraa niin ei. Pienet kivet ovat myrkkyä rc autoille. Tokihan AXXE edustaa lähinnä markettiautojen tasoa joten paljoa ei voi tuolta osastolta odottaa. Ei edes useamman tonnin bensa rallyilla ajeta soralla koska se ei vaan kalustolle tee hyvää. Mielummin asfaltti, savi, soramontun hienohiekka, keinonurmi tai matto ...
Jollain SC autoilla / puolibugyilla ajaminen hiekansekaisella ok, mutta kyllä se autoa rasittaa ja sitä kautta lompakkoa.
Otsikko: Vs: Kyosho AXXE - hiekka hammaspyörissä
Kirjoitti: KimmoHop - 09.07.16 - klo: 19.26
Kuvien ja parin auton perusteella sanoisin että muutama paikka kaipaa tiivistystä:
- moottorin kiinnitys vaihteistoon, Slash 2WD vuotaa sieltä
- rattaiden suojus/kansi. Harjallinen moottori vetää yleensä ilmaa rattailta hiilille päin (tuuletin toisessa päässä), jolloin rattaille pääsee tai jopa imeytyy hiekkaa kaikkien rakojen ja jäähdytysaukkojen tms. kautta. Moottorin takia niitä ei voi oikein kokonaan tukkiakaan... LRP Blast2 teki näin.

Tiivistys sillä tavalla, että saa tarvittaessa auki - teippiä, silikonia, kuumaliimaa tai sinitarraa ;) Jäähdytysaukkojen päälle ohutta (milli tai silleen) vaahtomuovia tai tiheätä hyttysverkkoa. Hiekkaa ja pieniä kiviä voi mennä myös moottorin sisään ja tukivarsien ja rungon väliin, rakenteesta riippuen.

Hiekalla voi ajaa ja pitää hauskaa kun renkaissa on pitoa :)
Otsikko: Vs: Kyosho AXXE - hiekka hammaspyörissä
Kirjoitti: panzza - 20.07.16 - klo: 09.47
Omaan Axxeen on myös suunnittelussa "tiivistystä" moottorin seudulle alumiiniosien asennuksen yhteydessä. Tuo aiemmin mainittu vaahtomuovi voisi toimia. Myös sähköt menee omassa suljettuun koteloon, ainoastaan tuuletusputki noparille, ikäänkuin snorkkeli.