RC10.FI
Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: waltt - 17.12.04 - klo: 21.45
-
Nyt suunnitteilla on Rc-dragsteri. kattelin noita vanhoja topicceja mutta niissä linkit ei toiminu... :roll:
Eli, onko kellään enää kuvia dragsteri projekteista tai piirrustuksista??
Projekti vielä alussa, joten en tiedä teenkö sähkö- vaiko polttisdragsterin.
(Minulle voi myös tarjota yv:llä jotain vanhaa krossarin- tai mattoauton runkoa...)
-
Itse olen suunnitellut samanmoista joskus. Ajattelin käyttää 1/12 mattoauton takapäätä ja takarenkaita. Itse runko t-palaan vaan kiinni ja eturipustus joko kokonaan uusiksi tai alkuperäisiä osia käyttäen. Eturenkaat+vanteetkin saa kätevästi mattorata-auton renkaista kaventamalla.
10-kiekkasella koneella ja 6-10 kennolla pitäisi liikkua riittävästi.
-
Onko sulla mitään piirrustuksia tosta??
-
Onko sulla mitään piirrustuksia tosta??
Eipä tuosta piirrustuksia sen kummemmin ole tehty, päässä on ajatusta lähinnä pyöritelty. Ja ei voi etukäteen piirrustuksia tehdäkkään kun ei tiedä minkälaisen mattoauton sitä sattuisi halvalla saamaan. Reikien mitoitukset jne..
-
Noitahan saa valmiinaki. http://rc4wd.com/shop/product_info.php?cPath=63&products_id=954
:wink:
-
vautsi! siel on tosi halval V8 se moottoriksi! http://rc4wd.com/shop/product_info.php?cPath=49&products_id=563
102€ ja sielä näytetään myytävän noita renkaitakin.
-
Ois vielä oikee polttis kone toi v8.. Mikä paikka se oli jossa myytiiin polttis dragstereita?
-
niin nythän puhutaan sähkö kiihytys autoista :mrgreen: 540 luokan moottori toi on. (hienoja ne autot sielä!)
-
vautsi! siel on tosi halval V8 se moottoriksi! http://rc4wd.com/shop/product_info.php?cPath=49&products_id=563
102€ ja sielä näytetään myytävän noita renkaitakin.
Tos o sisällä sähkömoottori. Siinä o vaan V8:n näköne muovikuori päällä. ;)
edit: en sitte kerinnykkää ekana mainitseen tosta...
-
:shock: Tuolla on tavarat ihan HLvetin kalliita...
Jotkut tavarat on melko halpojakin...Esim dragsterin renkaat 3,5$ mut jotkut hot wheelsin monsterin korit yli 100$!!!
-
Ne mitä luulin renkaiksi olivat tarroja...
-
http://www.hobby-warehouse.com/medathnircdr.html
Tuolta löytyy polttismalliki. :D Löytyy muute googlella aika hyvin aiheesta... :wink:
-
rcdrags.com
Tuolta löytyy kaikennäköistä dragster juttuu...
-
Kuinkohan monta vuotta kestää, että näillä ajetaan suomen mestaruuksia? :roll:
-
Tuohan on ihan porukan omasta aktiivisuudesta kiinni. Slotti -autoilla on ajettu jo muutamia vuosia FHRA:n alaisuudessa SM -sarjaa...
-
Kyllä juu, on ollu walttin kanssa koulussa hiukan suunnitteilla tollanen,
Ja ajattelin että noparithan ihan turhia noissa?
Sellanen On/off Kytkin vaan ja servo sitä painamaan sillai ku on esim. mun paatissa, vois ottaa siitä kuvanki jos kiinnostaa.
Mutta mutta, mistä saisi Noita kytkimiä?
ei oikein ole missään ollut myynnissä ku kattonut netistä.
-
jotain himotti mun unon moottori ja takapää :mrgreen: vissiin :mrgreen:
-
Jep. :)
-
meinaat siis "mikrokytkintä", niitä saa kaikista elektroniikka liikkeistä. :D
-
Jep tavallaan... Mutta mites se kestää virtaa?
Ettei heti kärvähtäis ku painaa hanaa?
-
oi pässi tumppiman... me haetaan ne kouluelektroniikasta...
-
Hah, kysellään nyt täältäkin :D
Nyt ku pääsin tähä kirjottelemisen makuun.
Katos ku kumminki varmaan jonku halvan motun tilaan nii sais samalla
KUNNOLLISEN kytkimen. Niih prkl. :P
EDIT: Juu, ja joku kertos että minkäslainen motukka vois olla hyvä ku niitä on joku sataa sorttia esim 12*2 ja 17*3 yms...
Moon ihan pihalla niistä käämityksistä:D
-
Teetkö sä polttiksen??
-
Nej, sähkiksen...
Muta kun niitä sähkökoneita on niin prkleen montaa erilaista romua...
Tässä nyt hiukan pohjalevyä suunnittelen.
-
Eikös rc pisteestä löydy dragster koreja. Luulis tuomoisen pitkä dragsterin nyt helposti saavan kasaan. Tuohon hommaan kuin tarvitaan vain pitkä yksikertainen runko ja siihen jonkun vanhan 10 tai 12 scaalan auton osat. En nyt osaa sanoa mutta jos minä nyt lähtisin rakentaa tuomoista vehettä niin uskon että jo viikossa auto olis valmis. Näin semmoinen nimittäin vajaa 10v sitten Suomessa (silloin oli jopa maahantuoja noille vehkeille) ja ne autot oli todella yksinkertaiset jopa taka iskaria ei ollut siinä.
Hyviä rakennus hetkiä teille
Jerzi
-
Kiitos, Kiitos...
-
Tässä sitä voimansiirtoa miettiessäni päätin, että autosta tulee hihnavetoinen, taka-akseli joko omavalmiste tai sitten jonkun 1:12 auton peräpää(YV.tä jos joku HALPA myynnissä :d), ehkäpä Lukkoperäinen parempi näissä?
-
Luokka "Top Fuel"
Sääntöjä auton rakenteesta:
Runko/alusta (pyrittävä suhteeseen 1/12):
- Mallina "top fuel" (koria saa RC-Pisteestä tai suht helppo tehdä itsekkin).
- Rungon materiaali vapaa
- akseliväli min. 18" max. 38"
- Etusiipi max. 150x40mm
- Takasiipi max. 200x80mm
- 2WD (takaveto jäykkä tai diffillä)
- Välityssuhde & tapa vapaa
- Jousitus: vapaa max. jousto 5mm edessä ja takana.
- Renkaat & vanteet:
1/10 (normaali touring) tai 1/10 (2.2") Crossivanne crossi/katurenkaalla.
Raideleveys takana: max. 130mm (mitataan renkaan keskilinjasta toiseen)
Eiköhän siitä joku ton tapanen tule...
-
Tässä sitä voimansiirtoa miettiessäni päätin, että autosta tulee hihnavetoinen, taka-akseli joko omavalmiste tai sitten jonkun 1:12 auton peräpää(YV.tä jos joku HALPA myynnissä :d), ehkäpä Lukkoperäinen parempi näissä?
Jep jep. Eli jätetään ne tasauspyörästöt pois. Ei niitä ole oikeissakaan dragstereissa. 1:1 dragstereista ei myöskään löydy jousitusta ei edestä eikä takaa. Ja nitrodragstereissa ainakaan ei ole kuin yks vaihde eteenpäin. Niissä renkaat menee keskipakovoimasta senverran soikeeks että siitä tulee sopivasti "variaattori". 8)
-
Tän kun luette niin voi olla apua http://rc10.fi/viewtopic.php?t=1551&highlight=dragster
-
olen lueskellut jo n.viikon uudestaan ja uudestaan...
-
Millanen ohjaus olis paras tällaseen?
varmaan joku oikeen pieniliikkeinen ja hidas, mutta millanen systeemi?
Nyt saa sitten kertoa omista suunnitelmistaan, jos jollain nyt on joku suunnitelma/idea tms.
-
Mun piirtämä suunnitelma ohjauksen toteuttamisesta: http://album.fotosafe.com/altiapp/isc/isc.fcg?p0=uiQxD4CS4cMMnclu0xuWiBI4iBAuTyxGkFgS0vzNFMUUNOMwCw@ix1lmMMJAuT5UF@B63S&p1=2tSgwEJJLwkvy3&p2=100&p5=LQVLhwJSsh&r=1103489025
Noi vaaleanpunaiset pallerot on kiinnityskohtia.
Joku huono servo tohon...
-
mutta kun, mutta kun, ohjaimeksi tulee luultavasti Hitec Ranger tikkuratio ja joku uus vastari siihen sopiva ja jotkut halvat servot.
Ei tosta romusta pysty mitää liikeratoja säätämään.
-
Mulla on jaguar tp-2 rattiradio... en oo vielä hirveesti tutustunut siihen...
-
Jep jep.
Eli äiti lupas sitte huomiseks tuoda KE:stä kaikennäköstä kokeilutavaraa,
esim. Alumiinisia+muovisia hihnapyöriä, luultavasti liian ohuita, mutta kokeilukäyttöön ainaski, mikrokytkimet, ja pätkä 3mm teräsakselia jos tekis hiukan taka-akselin mallia.
-
Millanen kone tohon olisi halpa ja hyvä?
En tiedä hevon(tiedät kyllä mitä) sähkömoottoreista...
-
Jep, siellä dragster säännöt topicissa oli jotain 12*1-4 ja jossain oli joku
LRP 12*2 tms. Joku 30e maksoi
onko ne noinkin halpoja?
vai onko tuo joku täysromu?
-
noniin, tänään hain sitten muutaman Hihnaksi kelpaavan 0-renkaan.
ei löytyny alumiiniprofiilia, sellasta U-mallista mistään rauman rautakaupoista, on se ny kumma...
Sen kun saisi niin pääsisi jo aika paljon eteenpäin.
-
Nostetaan taas vanhaa topicia...
Onko kellään kuvia omasta projektistaan??
-
http://www.rcuniverse.com/magazine/article_display.cfm?article_id=485 Tossa on tosta juttuu jos joku ei oo hokannut.
-
Tässä sitä voimansiirtoa miettiessäni päätin, että autosta tulee hihnavetoinen, taka-akseli joko omavalmiste tai sitten jonkun 1:12 auton peräpää(YV.tä jos joku HALPA myynnissä :d), ehkäpä Lukkoperäinen parempi näissä?
Jep jep. Eli jätetään ne tasauspyörästöt pois. Ei niitä ole oikeissakaan dragstereissa. 1:1 dragstereista ei myöskään löydy jousitusta ei edestä eikä takaa. Ja nitrodragstereissa ainakaan ei ole kuin yks vaihde eteenpäin. Niissä renkaat menee keskipakovoimasta senverran soikeeks että siitä tulee sopivasti "variaattori". 8)
Mielestäni 1:1 dragstereissa on kaksi vaihdetta. Toinen vaihde laitetaan silmään jo aivan alkuvaiheessa, jo noin sekunnin kuluttua lähdöstä.
-
Tässä sitä voimansiirtoa miettiessäni päätin, että autosta tulee hihnavetoinen, taka-akseli joko omavalmiste tai sitten jonkun 1:12 auton peräpää(YV.tä jos joku HALPA myynnissä :d), ehkäpä Lukkoperäinen parempi näissä?
Jep jep. Eli jätetään ne tasauspyörästöt pois. Ei niitä ole oikeissakaan dragstereissa. 1:1 dragstereista ei myöskään löydy jousitusta ei edestä eikä takaa. Ja nitrodragstereissa ainakaan ei ole kuin yks vaihde eteenpäin. Niissä renkaat menee keskipakovoimasta senverran soikeeks että siitä tulee sopivasti "variaattori". 8)
Mielestäni 1:1 dragstereissa on kaksi vaihdetta. Toinen vaihde laitetaan silmään jo aivan alkuvaiheessa, jo noin sekunnin kuluttua lähdöstä.
-
Tässä sitä voimansiirtoa miettiessäni päätin, että autosta tulee hihnavetoinen, taka-akseli joko omavalmiste tai sitten jonkun 1:12 auton peräpää(YV.tä jos joku HALPA myynnissä :d), ehkäpä Lukkoperäinen parempi näissä?
Jep jep. Eli jätetään ne tasauspyörästöt pois. Ei niitä ole oikeissakaan dragstereissa. 1:1 dragstereista ei myöskään löydy jousitusta ei edestä eikä takaa. Ja nitrodragstereissa ainakaan ei ole kuin yks vaihde eteenpäin. Niissä renkaat menee keskipakovoimasta senverran soikeeks että siitä tulee sopivasti "variaattori". 8)
Olen kuitenkin ymmärtänyt, että 1:1 dragstereissa on 2 vaihdetta. Toinen tosin vaihdetaan jo noin sekunnin kuluttua lähdöstä...
-
Tulipahan ainakin varmistettua, että käy selväksi asia... Tuli vahingossa kolmeen kertaan. ANTEEKSI
-
Muistaakseni niitä on kuitenkin enemmän... Tai siis riippuu tietysti luokasta.
Itse muistelen TopFuel luokkaa jossa vaihteita oli ainakin 3
-
Täytyy tuottaa teille pettymys...
Jos puhutaan Top Fuel dragstereista (1:1) eli kovimmasta kiihdytyslajista niin niissä autoissa ei ole olleenkaan ns. vaihdelaatikkoa.
Näissä Top Fuelereissa on jopa 8000 hp joten mikään vaihteisto ei kestä moisia tehoja. Sen sijaa niissä on moniportainen kytkin (~15 porrasta) jolla tehoa renkaisiin rajoitetaan alkumetreillä. Itse asiassa koko teho pääse renkaisiin vasta kun matkaa on taitettu ~100 metriä.
Hauskinta noissa autoissa on takapyörät eivät ole vielä edes ylittäneet lähtöviivaa kun autolla on jo 100km/h mittarissa :shock:
Tuolla on yhden Top Fuelerin specksit...
http://bmeltd.com/dragster.htm
Niin ja sorry OT
-
Tuolta lötyy joku valmis kans:
http://www.neweramodels.com/cgi-bin/item.cgi?session_id=&part_id=2545
-
Nonii... Nyt _JO_ sain aloitettua projektia, aloitin tekemään pohjalevyä 3mm alumiinista, Rungosta tulee vähän alle 50cm pitkä, rungon leveimmästä kohdasta tulee 105mm leveä...
takarenkaiksi tulee tavalliset touring renkaat. jäykkä perä hihnavedolla, moottoriksi joku 540 sarjalainen, ei noparia vaan microkytkin jota painaa joku vanha servo...
ohjaus systeemeistä en vielä tiiä...
moottori saa virtaa 6x sub-c, myöhemmin ehkä lipot...
Kuvia tulee jahka kerkeän ottamaan...
-
Kun saat valmmiiks niin laita videota. :mrgreen:
-
Ohjaus tulee olemaan varmaan vaikein toteuttaa, ohjauksen osat tulee marui ninjasta...
-
Juu. Itsekkkin rupean rakentamaan nyt talvella dracsteria
-
Ite tossa just aloin kans miettii et miten sellaseen dragsterin sais tehtyy suht helposti ja suht halvalla. Omaperäisyyttä luodakseni ajattelin laittaa kaksi sähkö moottorii ja kaks akkuu tohon. Voiman siirto tulisi varmaan samalla tavalla kuin Kyoshon Twin forcessa. Malli olisi just tollanen "top fuel". Alusta alumiinista ja kori ehkä alumiinista myös. Ajattelin ohuinta mahdollista koriin. Takarenkaiksi jotkut 1/10 trucin asfaltti kuvioset tai 1/8 krossin asfaltit. Eteen mietin jos löytyisi vaikka 1/10 tai 1/12 etu renkaita. Wheeliebaareihin jotain mini-z rengasta. Mitä mieltä ootte tuleeko tästä täys tuho vai edes jonkinlainen onnistuminen? Renkaita saa ehdotella myös. P.S Oli ihan pakko päästä herättämään tää topicci.
-
Mulla on jossain varastoissa vielä oma vanha dragster runko vuosien takaa. Runko käytettiin aikoinaan ihan tuulitunnelissa testissä ja toimi 140km/h nopeuteen asti ilman värinöitä. Moottorina putkessa oli Astro Flightin Top Fuel kannu ja noparina Astron top Fuel. Nopari muuten kestää sitten kennoja ja paljon.
-
Mitä mieltä ootte tuleeko tästä täys tuho vai edes jonkinlainen onnistuminen?
Ei tule, aina näitä suunnitellaan mutta mitään ei koskaan valmistu :roll:
-
Valmistuis ehkäpä jotain jos olis kaikki tarpeellinen kun alottaa projektin ja tarpeeksi aikaa + mahdollisesti rahaakin hieman enemmän kuin on suunniteltu, näissä projekteissa kun tuppaa tulemaan syystä tai toisesta ylimääräisiä kuluja. Onnistuis myös helpommin jos omistaisi metallintyöstö koneita, joita ei joka pojalla ole valitettavasti. Voihan osia teettää tietysti, mutta se maksaakin joissain tapauksissa melko paljon.
-
Metallisorvin omistajana voin tehdä alumiinista pieniä sorvaustöitä pilkkahintaan verrattuna oikeisiin konepajoihin. Tietty toleranssit voivat olla isommat, mutta luulen että pääsen 0,01mm heittokellolla ja tönärillä melko lähelle. :)
Mitään kovin isoja/monimutkaisia kappaleita en pysty tekemään ja materiaalivarastoni on rajallinen, mutta ota yhteyttä jos tulee tarvetta erilaisille akseleille tai adaptereille.
-
Täällä toinen metallisorvin omistaja, yksinkertaiset kappaleet onnistuvat pilkkahinnalla :)
-
Onko kummallakaan tietokoneohjattua?
-
Jos on hyvä ohjain voi säätää servon liikerataa/nopeutta.
Eikä tarvitse olla edes kovin hyvä ohjain:
http://hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=ROB1-F2223
tollanen on mun mielestä ihan hyvä ja löytyy EPA säädötkin :D
-
Onko kummallakaan tietokoneohjattua?
Ei, manuaaliset molemmilla. Tarvisitko jtn CNC-sorvausta vai kysytkö vaan mielenkiinnosta? :)
-
m@sse: Minkä kokoinen sorvi sulla on? Onnistuisiko 1:1 auton osien sorvaus? Pyörän navat ja lukkomurikan laakerikaulat olis tossa sorvausta vailla.. Sinähän olet Hml:stä?
-
Tossa mietin niin taidan laittaa yhden motin vaan. Miten voimansiirto kannattaisi tehdä? Onko kovinkaan järkevää laittaa takaakseliin ratas johon motin pinioni sitten välittäisi tehon. X1CRT minkä lainen tuo kori olisi? Mitä moottoria ja noparia suosittelisitte? Rengas ehdotuksia vastaaan otetaan myös.
-
Mulla ei ollut koria tossa dragsterissa. Alumiini L-profiili runko, jota ajettiin ja sitten lopahti into :cry:
Autossa oli vanhan kouln turisti auton koko "takaripustus" jossa akseli, motti ym. kiinni.
Mä kaivelen sen vekottimen jostain kätköistä ja ottelen kuvia jos kiinnostaa.
Mutta lähden huomenna sumujen saarelle ja tuun takas ens Ti joten sen jälkeen. OK.
-
Ok ei ongelmaa. Joo runko se olikin en muistanu/huomannu. Millaista voimansiirtoa suosittelisitte tohon? Et pitäiskö laittaa hihna vai suoraveto motista taka-akseliin. Minkä laiset renkaat kannattaisi hommata? Slicksit vai asfaltti kuvioset. Korin materiaali vielä mietityttää, tekisikö alumiinista vai jostain muusta metallista vai löytyykö jostain valmis lexankori.
-
MME: 240 suurin halkaisija ja 400mm kärkiväli on oma, mutta isompaakin (yli metrin kärkiväli jne) pystyn viikottain käyttämään. Juu hämeenlinnassa asun. :)
-
missä vaiheessa projekti on?? ite aloitan kanssa tekemään rc- dragsteria :twisted:
drag racing on aika tuttua puuhaa ku meillä on 1:1 kiihdytysauto jolla taas ensi kesänä ajetaan.
-
Vielä vähän suunnittelu asteella ku en tiedä millanen ratkasu olis hyvä voimansiirrossa. Renkaita oon myös vähän miettiny. Mitä ite suosittelisit sähkölle? Ok. Millasen meinasit tehä? Polttiksen vai sähkön?
-
Ite käyttäisin foam:n renkaita hyvän pidon takia ja sähkömoottoria, koko kierroslukualueella olevan laajaan väännön takia. Taka-akselina varmaan käyttäisin suoraa akselia ja 1:12 autoista tuttua vetotyyliä kahdella rattaalla.
Tollaset oli joskus omat suunnitelmat, mutta jääny tekemättä tuo.
-
Ok. Mutta saako foameja 1/10 trucin vanteille vai millasia renkaita ite mietit. Eteen laitan varmaan touringin- tai mattoauton eturenkaat. Tarkotat varmaan suoravetoa motista taka-akselille? Juu ei mitään tasauspyörästöjä noissa tarvita. Millasta välitystä suosittelisitte kai nopeampi kiihtyvyys on parempi kuin suurempi huippunopeus, vai mitä mieltä ootte?
-
Foameista ei ole täyttä varmuutta mihin kokoon niitä on eli en uskalla sanoa mitään.
Vedoksi siis tuon tapaista aattelin: http://international.corally.com/newimages/DSCN0898.jpg
Välityksistä ei mitään hajua, kun konekkin pitäs olla ensin selvillä. Kiihtyvyys varmaan tärkeämpi, kun huiput riippuen tietysti miten kilpailee/käyttää tuota autoa.
Harjaton konehan tuohon olisi omiaan jos vaan rahaa riittää, mutta eiköhän hiilelliselläkin saa aikaan nopean pelin :)
-
No noin 500€ budjetilla oltaisiin liikkeellä mutta olis kyllä kiva jos jotain jäis vielä projektin jälkeenkin. Eihän niiden renkaidenkaan pakko olla foamit itelläni trucissa prolinen asfalttikuvioiset pitoa pitäis olla tarpeeks. Motista en osaa vielä sanoa. Harjaton olisi kyllä hyvä mutta hintaakin on jonkin verran niillä systeemeillä. Tässä olisi kyllä kohtuu hintanen: http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=ALKX850144A Sitten enää kohtuu hintanen harjatomalle tehty nopari.
-
Tuolta saa halpoja nopareita ja myös moottoreita ovat kyllä lennokki käyttöön, mutta tossa projektissa varmaan menisivät.
http://www.verticalhobby.com/kauppa/index.php?cPath=21
Kyllä normaalit asfaltti renkaatkin varmaan ihan ok pitää, taka vaan pirusti painoa.
-
Kannattaa metsästää jostain kokonainen 1/8-rata-auto ja käyttää siitä melkein kaiken moottorista taaksepäin. Näissä saa vielä yleensä taka-akselin jäykäksi melkoisen helposti. Vaihteitakin olisi valmiiksi kaksi.
-
En oo vielä löytänyt dragsteria (on hyvässä tallessa) :mrgreen: :mrgreen:
Mutta tässä muutama kuva Pro Stock kilpurista jossa näkyy idea takaripustuksesta ja mottipukista.
Suora veto ehdottomasti.
Tuossa autossa mulla on Astro Flightin nopari ja saman firman Top Fuel drag motor.6 lankanen Coboltti kone. Nopari muuten kestää kennoja tollasen 36kpl. 0-40m loppunopeus tollanen 120kmh.
Unohtakaa ne vaihteet aluks, kyllä meinaan on pitelemistä ihan tollasenaankin.
(http://img.photobucket.com/albums/v341/punkrodder/IMG_0961.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v341/punkrodder/IMG_0964.jpg)
-
Ok. Ajattelin kyllä rakentaa sähkö koneen mutta jos jossain/jollain on myynnissä halpa 1/8 rata-auto. Otakkaa yhteyttä yv:nä jos lojuu nurkissa sellasia. Vai mienasitko että vaihtaisin sähkön polttikseen? :mrgreen: Millaista metallia tuo takaripustus on? Tiedättekö myydäänkö missään top fuel koreja?
-
Alumiiniahan se...
-
koreja ym.
http://www.grandmotorsports.com/default.asp
-
Ihan ok:n näkösiä. Paljonkohan tulee hintaa jos tuolta tilais tollasen top fuel korin. Mitä materiaalia suosittelette runkoon. Jos pääsis pikku hiljaa väkertämään konetta kasaan.
-
Alumiinia tukirakenteen kera käyttäisin runkoon tai sitten hiilikuitua mikä vaikeempi/kalliimpi homma.
Luultavasti l150040 tarkoitti, että 1/8 rataautosta pelkkä vetosysteemi polttiksesta taaksepäin käyttöön, niinkuin l150040 tarkemmin katottuna kirjottikin tuohon viestiinsä. Pelkkä välitys systeemi siis 1/8 polttiksesta kestävyytensä takia, mutta teho häviötä tulee kyllä jonkun verran verrattuna tuohon suora vetoon.
X1CRT "suoraveto" tapaa yritin hakea takaa ja tuo keulimistuki varmaankin melko tarpeellinen. Varmasti hiilellisellä mennään melko lujasti, mutta toki harjattomalla aina saa enemmän jytyä irti jos ei tuollaiset tehot riitä :D Muista myös tarkkailla noissa halvemmissa moteissa tota kierroslukua monet on tarkotettu yleensä lennokkeihin eli kiertävät noin 3-7kertaa vähemmän, kun autoihin tarkotetut moottorit ja välitykset voi tulla siinä tapauksessa ongelmaksi, varsinkin suora vedolla. Myöskin akseli paksuus on yleensä yli 3.17mm vai mitä onkaan. Pinjoneiden yms. kanssa tulee tässä paikassa taas ongelmia.
-
No noin 500€ budjetilla oltaisiin liikkeellä mutta olis kyllä kiva jos jotain jäis vielä projektin jälkeenkin. Eihän niiden renkaidenkaan pakko olla foamit itelläni trucissa prolinen asfalttikuvioiset pitoa pitäis olla tarpeeks. Motista en osaa vielä sanoa. Harjaton olisi kyllä hyvä mutta hintaakin on jonkin verran niillä systeemeillä. Tässä olisi kyllä kohtuu hintanen: http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=ALKX850144A Sitten enää kohtuu hintanen harjatomalle tehty nopari.
Tuo vaikuttaa hyvältä tuollaiseen tarkoitukseen
-
Huomasin että tämä keskustelu on kuollut pois jo useamman vuoden takaperin :cheesy: Mutta on pakko kommentoida kun puolitoista tuntia etsin tällaista projekti aihetta kun eilen kaverin kanssa päähän pisto et rakennetaa dragster :D sitte satuin viel löytää dragster projekti aiheen ja pompin henkisesti innosta :D elisiis tämmöistä projektia ruvetaan säätämään ja tavote olis ylittää joku 100km/h vauhti mikäli tämä onnistuu :D mutta neuvoja otetaan vastaan jos joku viittii neuvoo esim et millaset etupyörät ja sillee :)
-
Onhan näitä kuolattu mutten ole keksinyt missä ajaisi...
http://www.rccarkings.net/drag%20page.html (http://www.rccarkings.net/drag%20page.html)
-
nyt kyl tälläs oikee kunnol ! pakko pistää tilauksee jossain kohtaa ihan pakkosaaha tommonen :D!