4
« : 02.09.11 - klo: 10.03 »
Tervehdys kaikille,
tuli hankittua viikko sitten uutena Rustler XL5 (tämä waterproof-malli). Noin 10 akullisen jälkeen kävi niin, että kun laitettiin ladattu akku kiinni ja poika lähti ajamaan, niin auto liikkui noin viisi metsiä ja hyytyi siihen. Ajattelin ensin, että olisikohan nopari sittenkin imaissut kosteutta sisäänsä ja toin auton sisälle kuivumaan. Tunnin kuluttua mentiin uudestaan kokeilemaan ja sama juttu, auto liikkui viitisen metriä ja simahti siihen. Sen jälkeen ei elonmerkkejä moottorista ole tullut. Ohjaus kylläkin toimii täysin normaalisti.
Olen ohjelmoinut noparin uudelleen useamman kerran uudelleen ja se näyttää toimivan moitteetta (ainakin ohjelmointi onnistuu normaalisti, samoin eri modejen valinta). Moottori ei vain reagoi mitenkään. Olen tarkastanut kytkennät, akkukin on täysi. Eli olisiko nyt niin, että moottori on heittänyt henkensä? Testasin moottorin toimivuutta liittämällä akun suoraan moottorin piuhoihin, mutta mitään ei tapahtunut. Mitä olen tätä ketjua kahlannut läpi, niin tuo XL5:n vakiomottihan tuntuu olevan aika susi kestonsa puolesta.
Jos tuo ei tuosta enää herää henkiin, niin täytynee alkaa katselemaan harjatonta settiä. Täälläkin on näitä ennenkin kyselty, mutta kysytään nyt vielä kerran. Hinta saisi liikkua max. siinä 200 e hujakoilla motti+nopari -combolla ja tuon noparin pitäisi olla sellainen, missä on training-mode. Velineon+mambaa on kehuttu, mutta se näyttää menevän hieman tyyriiksi (n. 250e). Olen miettinyt Velineon+VXL3 -comboa, siinä vissiinkin on training-mode ja se olisi vesitiivis, tässä on kuitenkin talvi ja märät kelit tulossa. Voiko tuohon VXL3:n vesitiiviyteen luottaa vai tuleeko se kaiken varalle suojata minigrip-pussilla.
Tarvitseeko mun hankkia pinjoni erikseen vai tuleeko se noissa moottoreissa mukana?