1
Sähköautot / Vs: AXIAL WRAITH pakkasenkesto, akut, yms.
« : 05.02.12 - klo: 19.30 »
oli joutoaikaa, niin editoin lyhyen kännykkäklipin...p*ska kuvanlaatu, muttei oo muutenkaan hääppöinen video
Youtube
Youtube
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
kannattas kuitenkin mitata BEC jännite ja virrankulutus ajon aikana/ongelmatilanteissa. Sellainen mittari jossa MIN/MAX muisti. Mulla on hyvä tuossa Flukessa kun on langaton näyttö niin saa vielä reaaliajassakin seurata kun auto on ajossa.Jotai 7kg kiinaservoo...Mikä servo sulla on ja paljon se haukkaa virtaa?
Noparina Mysteerinen Castle sidewinder SCT
Pakkanen näyttää olevan syy. Sisällä kun poju ajeleli akun tyhjäksi, niin se oli jo tyhjempi kuin H4/rele-purkulaitteeni katkaisujännite mahdollistaa. Latasi suoraan nimelliskapasiteetin verran sisäänsä.Noille NiMh akuille pitää askarrella erillinen purkulaite.Eri auto, mutta mulla tuntu kyllä toi Summit purkavan NiMH:t aika tyhjiin jo itsessään. Pakkasessa voi tietysti olla että akkuja ei saa oikeasti kovin tyhjiin purettua.
Hyvä niin, omani on vieläkin hyllykoristeena koska Sidewinder SCT:ssä ei riitä teho servolle, eikä ulkoinen beccicään tunnu auttavan.Mikä servo sulla on ja paljon se haukkaa virtaa?
Oikeestaan, mullahan on varmaan turhana ala linkit, koska tein kitin, voin tarkistaa asian huomenna, ja myydä sulle vaikka alellaLaita yksityisviestiä jos löytyy.
Joko olet saanut auton pelaamaan moitteettomasti?Toimii hyvin. Poika pyöritti sitä eilen hangessa. Ei tuollainen hötyhanki vaan kanna ollenkkaan, uppoaa kiinni koko ajan.
Mikä on spoori?spoori=ura
Se O-rengas saattaa vähän lisätä vastusta jolloin servo haukkaa liikaa noparin BEC:ille ja se kyykkää.O-rengas ei ole enään paikoillaan, ja silloin kun vielä oli niin O-rengasta pystyi kevyesti pyörittään ruuvimeisselillä.
Kyllä tää on ihan selvä receiver brown out tapaus. Servo vie kaiken BECin virran ja sitten vastari lakkaa toimimasta. Täällä:
- Servo ja Ajovalot kiinni, ratin kääntelyä: Jännite 2.5-5V Virta 117mA-2774mA (ei meinaa jaksaa kääntää, melko pian vastari tilttaa ja radioyhteys poikki, ESC piippaa sekunnin välein. Virtanapin OFF->ON käyttö palauttaa radioyhteyden)
http://www.axialracing.com/ftp/Axial_AE-2-ESC.html
Lukee, että se BEC syöttää 5V jännitettä ja 2A huippuvirtaa. Eli ei ole ihmekään, että kyykkää. Servot vie nykyään paljon enemmän sähköä kuin aikaisemmin. Hommaa vastariin kondensaattori, joka tasaa virtapiikkejä, se saattaa hyvin auttaa. Jos se ei auta, niin tarvitset ulkoisen BECin.
Saattaa myös noparin bec valitella, olisiko sillä tökötillä pinnoitettu /eristetty nopari kuumentunut liikaa becin kohdilta ja siis vioittunut?Pitäisikö tuon BEC jännitteen pysyä koko ajan siinä 5 voltissa kun renkaita kääntelee. Se kävi alimmillaan servon kääntäessä jossain 3.3 voltissa (mittari oli servon pistokkeessa, sama on täytynyt olla ajovalo pistokkeessakin kun LEDit välkkyivät servon suristessa. Ajoakussa jännite oli vikahetkellä 7.6V). Eikä auto parkissa enään jaksanut parkettia vasten juurikaan renkaita liikuttaa. Ehjänä se viuhtoi parketillakin hetkessä renkaat linkusta linkkuun. Melkoinen tarra pito tuntuu olevan parkettia vasten.