Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Julez

Sivuja: [1]
1
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 14.08.12 - klo: 12.26 »
Noo, sattuuha sitä:) Onkelma otti ja ratkesi kun kaivo radion manuaalin esille ja kalibroi sen uudestaan, jostain syystä vetänyt vissiin tiltit kun ensimmäistä kertaa nyt sarja-akuilla kokeilin. On muuten potkua ihan reilusti verrattuna entiseen 4s:ään, ei ajaminen silti mikään nautinto ole kun kontrolli katoaa ja keulii elläimen lailla. Kyllä 4s:nä fluxi on parraimmillaan.

2
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 14.08.12 - klo: 10.55 »
Kyllä ne kytkennät on oikein, "sähköalan" insinörttejä täsä kuitenki ollaan ja vielä jopa alalla töissä, ei tuommosta kytkentää yksinkertasesti voi tehä väärin;) eihä se kärry etes liikkus jos ois "väärin sarjottanu". Ainut mikä vähä mietityttää on tuon 2s akun paljo ohuemmat virtakaapelit mitä 4s:ssä, tosin kyllähän se sulattas johot ja liittimet jos virrankesto johossa ylittyis..

3
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 13.08.12 - klo: 22.58 »
Hmm, kysästäämpäs täältä viisaammilta kun googletuskaan ei oikein auttanu:P elikkästä, alko 6s pommitus kiinnostamaan mutta kun ei ole 3s tai 6s akkuja niin laitoimpa sitte sarjaan 4s+2s (molemmissa sama mAh, 2s:ssä vähän korkeampi c-arvo). Auto pelas normaalisti, mutta tuntu niinku tehot ois ollu vain 2s luokkaa, ei edes keulinu asfaltilla enää. 4s akulla taas keuli jo ihan tarpeeksi, eli mikäs tuon vois aiheuttaa että tehoja katoaa kun laittaa kaks erikokosta akkua sarjaan? Jännä juttu...eikait radiota (traxxass 2238) tarvii mitenkään uudelleen konffia jos kerta kaasu/jarru/servo pelaa ihan normaalisti? Noparina Mamba Monster Max, liittiminä 6mm bulletit.

4
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 17.07.12 - klo: 10.56 »
Pohjolan suuressa ja hienossa kaupungissa, eli Oulussahan sitä. Jatketaan aiheesta enemmän vaikka yv:n puolella ettei mene tämä fluxi ketju ihan tsättäämiseks:)

5
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 17.07.12 - klo: 07.42 »
Jees, tuo vorza fluxi oli yks vaihtoehto kans kun autoa aloin hommaamaan. Myös ko. threadia on tullu seurattua, on tämä valinnanvaikeus vaan paha paikka:) Bashailuautona savage kyllä on loistava, ja varmaankin monet hajoamiset menee aloittelun piikkiin, onneks youtubesta löytyy vinkkejä oikeanlaiseen ajoon, esim hypyissä todennäkösesti olen väärällä tekniikalla hajottanu kasan hammasrattaita, mutta oppirahathan sitä jokaisen on maksettava eikös?:)

Iän väsyttämää ja haurastuttamaa muoviahan tuossa varmastikkin on, mutta onneks tuli tilattua useampi upright setti + muuta särettyä varaosaa heti kerralla niin ei ole auto telakalla kovin pitkää pätkää kerrallaan. Jätetäämpä hautumaan tämä autoasia vielä viikon päiviksi ja otetaan sitten liikkuja uudestaan. Kestävältä kamppeelta vaikuttaa tuo vorzakin ja ajettavuus/ketteryys varmaan vieläkin parempi mitä revossa. Kiitoksia hyvistä vinkeistä so far.

6
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 17.07.12 - klo: 00.46 »
Ouraid, juttua kans lukenu että ku liikaa laittaa alumiinia ni sitte kärsii muut osat. Nuohan oli hyviä paikkoja molemmat mitä ukot linkitti, ehkä lähtee hetimiten ainaki tuo 5mm runko tilaukseen:) tilaillaan pienellä maltilla noita muita osia..mutta muovisia tukivarsia?:O nykysetkin muovi+teräs tuntuvat olevan suht heppoisia, toki nuo muoviset antaa enemmän periksi sehä on selevä...noo, tsuumaillaan. Juurikin joku tuommonen samankokonen revo-konversio/truggy hakusessa, lisää ehotuksia otetaan vastaan:)

Mites tuo 1/5 renkaiden sovittaminen, kannattaako laittaa flux xl:n konversiosetti, numeroita en jaksa näin muutaman suuntaa-antavan jälkeen alkaa kaivelemaan niin ihanko muovista suosittelisitta vai suoraan metallista? 17mm hexeillä siis mennään, en tiiä ovatko originaalit vai vaihdetut. Loistavaan harrastukseen olen kuitenkin päätynyt, ei voi hetkeäkään katua fluxia vaikka pelkästään 4s:llä mennään:)

7
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 17.07.12 - klo: 00.01 »
No oisko mitään jos opettelisit kirjottamaan oikein? Ei noista sun höpinöistä ota pakkanenkaan selvää.

Mutta asiasta viidenteen. Itekki käytetyn fluxin tyytyväisenä omistajana olen ajatellu hieman päivittää pirssiä niin mitäs osia tähän kannattais ensimmäisenä päivitellä alumiiniseks? Omalla ajolla oon saanu rikottua jo upright settejä, tukivarsia, laatikosta hammasrattaita, puskurit edestä ja takaa ( tai no ne ruuvit vain poikki), korin ja runkokin on moottorin takaa jo poikki (vajaan 2kk. ajolla:D ). Raha ei nyt ole se ensimmäinen huolen aihe kunhan kärrystä sais jotenkin sellaisen ettei se ihan pienestä pompusta ja kärrynpyörästä rikkoonnu (tai no ehkä vois vähä nätimminki opetella ajamaan;) ). Eli mitäs siis alettais muuttamaan vähän tukevammaksi kuin stoccki:

-Upright setit
-Tukivarret
- Lower arm?
-Shock tower?
- Onko alumiinisella pohjaplatella mitään virkaa?
-Muuta?
- Vetarit ja vaihelaatikon 2-osanen pyörä on jo hd:tä, näiden kanssa pärjää.

Komean näkösiä oli jollain palstaveljellä kun oli laittanut 1/5 hurraxit alle, onko tuota renkaiden levennyssettiä alumiinisena vai pitääkö laittaa muovia alle että mahtuu isommat rattaat? Suunnitellu olen myös XL konversiota vaan se on vielä suunnitteluasteella. Mitenkäs te arvon palstaveljet lähtisittä kehittämään pirssiä jos sanotaan että budjetti ois vaikka ~500e, ei haittaa vaikka paketissa olis isot ja kovat asfalttirenkaatkin:)

Toiseksi, oon tässä vähän tsuumaillu savalle kaveria, joku mikä ois ehkä pikkusen parempi ketteryydeltään mutta yhtä ärhäkkä ja kiva ajaa, onko tässä kokoluokassa muuta järkevää vaihtoehtoa kuin e-revo brushless? Meneekö revo pienistä pommeista heti telakalle? Ehdotuksia otetaan vastaan:)

t. Mr. Noob

Sivuja: [1]