Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mieeva

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 22.08.12 - klo: 17.08 »
Kone taitaa olla jommasta kummasta päästä karvan laihalla, ja polttoaineen loppuminen sitten lopulta polttaa tulpan.

Veikkaan että alapäästä kone on paksulla ja taas yläpäästä laihalla.
Kokeile avata yläpäästä 5 minuuttia ja vastaavasti kiristä alhaalta sama määrä.

Kiitokset neuvosta! Neljä tankkia takana ja vielä toimii tulppa. Toivottavasti trendi jatkuu samana...

2
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 20.08.12 - klo: 21.29 »
Morjens!

Pari kuukautta sitten harrastuksen aloittaneena olen törmännyt ensimmäiseen hankalampaan ongelmaan, johon kaipaisin vinkkejä. Mistäköhän johtuu, että auto polttaa tulppia tiiviiseen tahtiin? Tulppa kestää n. 2 tankkia, jonka jälkeen se päällisin puolin näyttää olevan ihan kunnossa, mutta ei vaan enää hehku. Tulpan vaihdon jälkeen auto toimii normaalisti pari tankillista, kunnes tulppa palaa taas.

Sisäänajojen jälkeen en ole tehnyt suurempia muutoksia säätöihin. Yläneulaa olen kiristänyt 1/4 kierrosta ja alaneulaa 1/8 kierroksen verran. Auto toimii ihan ok, pyörii tyhjäkäynnillä hyvin ja vastaa kaasuun ongelmitta. Näkyvää savua tulee putkesta kiihdytyksissä. Huomattavaa lienee kuitenkin, että ongelmat alkoivat ilmetä sisäänajojen jälkeen eli n. 7 tankillisen kuluttua. Polttoaine on kuitenkin ollut samaa koko ajan.

Voiko kone olla liian laihalla kaikesta huolimatta ja miten tuon saisi parhaiten selville? Moottorin lämpöjä en ole mittaillut, sillä lämpömittari on vielä hankkimatta.

Onko mahdollista, että koneen sammutustavalla on vaikutusta tulpan kestävyyteen? Useimmiten ajo loppuu siihen, että tankki menee tyhjäksi, joka ei sinällään tietysti liene paras tapa voitelun kannalta...

Ja niin, tulppa jota olen käyttänyt on hpi-racing cold r-5 ja auto on Kyoshon inferno neo. 

Sivuja: [1]