Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - zni

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Vs: Inferno ST US parantelu vinkkejä
« : 04.05.08 - klo: 17.38 »
Mulla oli ennen nykyistä autoani tuo Inferno ST ja mulla oli siinä SH enginesin 28pro moottori vetostartilla, mutta kannattaa kyllä ostaa starttiboksi.

grx28:sta tuli kampiakseli lohkosta läpi. Elikkä moottori menee vaihtoon. Mitä kilkkeitä pukin ja pillin lisäksi tarvii jotta saa muun kuin kyöstin koneen kiinni? Nosramin evo 28 olen ajatellut. Käykö kyöstin kytkin ja kytkinkello?

2
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 14.08.07 - klo: 21.46 »
Onko muilla Hyper 8 RTR omistajilla sellaista ongelmaa että servossa ei kunnolla riitä potku jarrutukseen, tai joku jarrussa mättää.

Juu, voisi olla jarrutehoa enemmänkin. Itse siirsin tehtaan jäljiltä jarruvipuja(niitä mihin servolinkit tulee) hieman ulospäin, jolloin vipuvarsi kasvoi hieman. Jarruteho parani jonkin veran. Monet suosittelevat vaihtamaan vakiona olevat metalliset jarrulevyt esimerkiksi lasikuituisiin. Pitäisi parantaa jarrutehoa. Mulla on nuo, mutta en ole vielä vaihtanut.




4
Polttisautot / Vs: GXR28 moottori
« : 24.07.07 - klo: 10.34 »
Tuli todettua jälleen,että vakioputsari on p*ska.
Sieltä taas päätyjen välistä imaisi pölyä sisään ja putsari oli kunnolla pesty/öljytty ja ruuvi kiristetty huolella.

Ja suodatinelementit ovat hemmetin kalliitta. Itse vaihdoin vakioputsarin K-Factoryn runkoon johon saa ilmansuodattimia huomattavasti järkevämpään hintaan.

GXR:n jäähdytyskansi ei tunnu olevan kovinkaan vahvaa tekoa. Ylin "levy" kannesta irtosi ilman väkivaltaa, irtosi ajossa ja löytyi radan varresta. Eipä tuo puuttee tunnu moottorin lämpöihin vaikuttavan. Muuten ihan ok kone.

5
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 20.07.07 - klo: 22.31 »
Niko: Jo ja jo.

Kyllä varastossa oleva tavara täytyy saada lähetettyä alle viikossa ja tilausta koskevaan kysymykseen vastata nopeammin mailin kuin RC10.fi:n kautta. 

JP-Nitro Racingistä tilattu tavara tipahti postilaatikkoon seuraavana päivänä tilauksesta. A++ palvelua nopeudessa ja sujuvuudessa mistä muutkin narikat (mukaanlukien Hobao Finland) voisivat ottaa mallia.   

6
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 20.07.07 - klo: 12.51 »
racing factory vähäkyrö siellä on aika kattava varaosa valikoima  www.racingfactory.fi kato sieltä


Kiitos.

Kyselen sieltä. Autosta puuttuu renkaan kiinnitys mutteri ja olen nyt viikon odotellut josko Hobao finland sen(ja vähän muuta pientä) pystyisi minulle toimittamaan. Palvelun nopeus ei heillä ole kovinkaan hyvä. Ärsyttävää seisottaa autoa(parhaaseen ajo-aikaan kesälomalla) sen takia, että varaosien toimitus takkuilee.

7
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 20.07.07 - klo: 11.24 »
Saako Hobaon varaosia muualta(suomesta) kuin Hobao finlandista?

Palvelun pitää olla ennen kaikkea nopeaa.

8
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 12.07.07 - klo: 14.00 »
Löytyykö jostain Mac .28 moottorin manuaalia?

Mikä on Mac .28:n sopiva käyttölämpötila? Lämmöt heiluu helposti 140-150 välillä.

9
Polttisautot / Vs: Väärä hehkutulppa?
« : 24.06.07 - klo: 10.39 »
Suosittelen myös kokeilemaan jotain muuta polttoainetta.
Kaverilla sama auto ja moottori eikä sitä tuntunut tuolla quikfirellä saavan säätöihin millään.

Byronin 16% liemellä alkoi kummasti paremmin pelaamaan.

Juuh, Morganin sidewinder 16% tilasin galloonan pöntön.

Quickfiren 10 ja 16%:lla olen suditellut tähän asti.

10
Polttisautot / Vs: Väärä hehkutulppa?
« : 23.06.07 - klo: 18.11 »
Mitäpä jos aloittaisit lukemalla vaikka tämän läpi...

Juu, tuo on luettu.

Ongelma ratkesi seuraavalla toimenpiteellä. Käynnistyksen yhteydessä jätin hehkuttimen hetkeksi paikalleen, kun moottori käynnistyi. Annoin muutaman kerran terävästi kaasua. Auto maahan ja liikkeelle. Ei enää sammunut.

Mahtaako olla niin, ettei hehkutulppa kuumene tarpeeksi ilman yo. toimenpidettä? Muilla vastaavia havaintoja?

11
Polttisautot / Vs: Väärä hehkutulppa?
« : 23.06.07 - klo: 13.59 »
Kiitoksia vastauksesta.

Lämmöistä en osaa tarkkaa arvoa sanoa, kun ei ole lämpömittaria. Huomattavan(liian) kuumalta moottori kuitenkin tuntuu. Paljon kuumemmalta mitä aikaisemmin. Vesitippa kiehahtaa välittömästi, kun tipauttaa hehkutulpan juureen. Sylinteriin kärsii juuri ja juuri hipaista ja hanskan läpi lämpö alkaa nopeasti tuntua.

Auto sammuu välittömästi kun lisää kaasua(ei tarvi tällätä läheskään pohjaan). Muutaman minuutin köröttelyn(kävelyvauhti) auto ei kestä kaasua enää ollenkaan ja sammuu. Alaneulaa olen kokeillut säätää laihemalle, mutta en huomaa juurikaan vaikutusta. Tehdasasetukset olen kokeillut.

Mikä tuo tyhjäkäynnin seosruuvi on? Pääneula, alaneula ja tyhjäkäynti ruuvit ymmärän, mutta onko tuo tyhjäkäynnin seosruuvi vielä neljäs lenkki?


12
Polttisautot / Väärä hehkutulppa?
« : 23.06.07 - klo: 10.55 »
Auto on Kyosho Inferno ST US Sports jossa GXR28 moottori. Polttoaineena Quickfire 16%

Auto toimi hyvin kunnes vastarin paristojen loputtua karkasi käsistä ja alkuperäinen hehkutulppa hajosi. Ostin sitten uuden hehkutulpan OS #8. Tästä ongelmat sitten alkoivatkin. Auto käynnistyy ihan hyvin, mutta ei kirveelläkään suostu ottamaan kierroksia. Aivan pintakaasulla autolla pystyy ajamaan, mutta sammuu kuin seinää hieman kovemmalla kaasulla. Säädöt eivät tunnu vaikuttavan mitään, lopputulos aina sama, moottori sammuu. Moottori lämpenee selvästi enemmän kuin aikaisemmin. Huomasin, että pakoputkeen kertyy palamatonta polttoainetta. Muutaman minuutin pintakaasu ajon jälkeen, kun autoa kallistaa valuu pakoputkesta palamatonta polttoainetta.

Voiko em. ongelmat johtua hehkutulpasta? Ei kenties polta tarpeeksi? Itselläni ei muita vaihtoehtoja tule mieleen. Onko normaalia, että pakoputkeen kertyy reilusti palamatonta polttoainetta? Moottorin aikaisempaa kovempi kuumuminenkin mietityttää.

Sivuja: [1]