Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - MIST

Sivuja: [1]
1
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 17.06.08 - klo: 14.45 »
Tärkeintä vastarin antennille on että se on pillin sisässä ja varsinkin siten että pää tulee vain hieman ulos.
Ei siis kaksinkerroin vaikka pituutta niin paljon olisikin, vaan johdonpää pillin päästä enintään noin tuumanverran ulos.
Jos antennijohto menee pillin sisällä ja tulee takaisin alas pillin ulkopuolta siten että johdon pää on matalammalla kuin pillin korkein kohta, ei sillä ole käytännössä mitään merkitystä että johto edes ylipäätään on kiertänyt pillin kautta.
Tärkeää on että johdon pää on korkealla.

Mikäli ylimääräistä johtoa jää paljon jäljelle niin niputa se mieluiten hieman erilleen virta- ja servojohdoista.
Muutenkin mikäli on joutunut häiriöiden kanssa tekemisiin niin katsoo antennijohdolle paikan missä se on mahdollisimman vähän tekemisissä muiden johtojen kanssa.
Kokeilin rullata sen ylimääräisen johdon sinne pillin juureen ja johdon pää näkyy hieman pillin päästä. Oli tuossa neuvossa vinha perä, nyt kantama on parempi, mutta ei ajettava vieläkään. Taas alkoi vispaaminen, mutta nyt ehkä kymmenen metrin jälkeen. Pitänee koittaa tuota FrzT:n konstia ja osaa laadukas antennijohto, tosin sen olen juuri uusinut, mutta enpä tiedä meneekö siellä monta karvaa sisällä. Koitan saada lainaksi jostain lähettimen ja vastarin ja katsoa olisko se kuitenkin jommassa kummassa se vika.
No, viikkojen jälkeen on nyt uusi lähetin ja kantama on taas kohdallaan. Mitään muuta en vaihtanut.

Toinen asia: osaatteko sanoa, mistä tietää, että moottori on sopiva nimenomaan Mini Inferno ST:een? Saimme yhden Hyperionin moottorin kokeeksi, joka oli ilmeisesti tavalliseen Mini Infernoon tai johonkin muuhun. Se ei mennyt paikalleen korottamatta moottoripukkia. Jos ostamme siis olemassa olevaan Mamban säätimeen vaikka Mamban 5400 moottorin, mistä näen, että se sopii juuri ST:een? Olisi kiva tietää mitä on tilaamassa tilausta tehdessään.

2
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 13.02.08 - klo: 20.55 »
Tärkeintä vastarin antennille on että se on pillin sisässä ja varsinkin siten että pää tulee vain hieman ulos.
Ei siis kaksinkerroin vaikka pituutta niin paljon olisikin, vaan johdonpää pillin päästä enintään noin tuumanverran ulos.
Jos antennijohto menee pillin sisällä ja tulee takaisin alas pillin ulkopuolta siten että johdon pää on matalammalla kuin pillin korkein kohta, ei sillä ole käytännössä mitään merkitystä että johto edes ylipäätään on kiertänyt pillin kautta.
Tärkeää on että johdon pää on korkealla.

Mikäli ylimääräistä johtoa jää paljon jäljelle niin niputa se mieluiten hieman erilleen virta- ja servojohdoista.
Muutenkin mikäli on joutunut häiriöiden kanssa tekemisiin niin katsoo antennijohdolle paikan missä se on mahdollisimman vähän tekemisissä muiden johtojen kanssa.
Kokeilin rullata sen ylimääräisen johdon sinne pillin juureen ja johdon pää näkyy hieman pillin päästä. Oli tuossa neuvossa vinha perä, nyt kantama on parempi, mutta ei ajettava vieläkään. Taas alkoi vispaaminen, mutta nyt ehkä kymmenen metrin jälkeen. Pitänee koittaa tuota FrzT:n konstia ja osaa laadukas antennijohto, tosin sen olen juuri uusinut, mutta enpä tiedä meneekö siellä monta karvaa sisällä. Koitan saada lainaksi jostain lähettimen ja vastarin ja katsoa olisko se kuitenkin jommassa kummassa se vika.

3
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 13.02.08 - klo: 11.24 »
omassa infernossa oli samanlaista ongelmaa kun vaihdoin harjattomaan niin ei mennyt kauan kun tuli vastaavia ongelmia vaihdoin sirut niin lakkas ongelmat
OK, vaihdoit siis kiteet sekä lähettimeen ja vastaaottimeen? Täytyypä kokeilla.
No eipä auttanut kiteiden vaihto. Edellisellä kideparilla auto nytkähteli eteen ja taakse ja ohjaus oikealle ja vasemmalle. Nyt uudella kideparilla hötky on vieläkin pahempaa. Samoin kantama on pudonnut edellisestä vieläkin surkeammaksi. Alle kymmenessä metrissä auto ei ota enää mitää komentoa vaan alkaa taas viuhtoa itsekseen. Akut on täydet autossa ja lähettimessä. Olisko kellään ajatusta siitä, että mikä mättää - vastari vai lähetin? Vastari on ihan uusi, mutta lähetin alkuperäinen.

Mulla ois uus Kyoshon lähetin myynnissä:http://rc10.fi/index.php?topic=25893.0 myös uudet kitee löytyy 27.145
Jos lähetin osoittautuu ongelmaksi, niin voin harkita osatavani lähettimesi pois kuleksimasta.

4
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 13.02.08 - klo: 11.22 »
Ihmetyttää kyllä tuollaiset häiriöt...

Onhan antenni kunnossa, entä kuinka se on asennettu???
Onko kelattu ylimääräiset rullalle??
Tuleeko johto kuinka paljon ulos pillistä???

Täytyy katsoa onko siinä lähettimen antennissa jotain häikkää, mutta ulkoisesti kaikki on ok. Vastarin antennijohdolle olen yrittänyt kaikkea. Se on roikkunut vapaasti perässä, ollut rullalla ja kahteen kertaan pilin sisällä (paksumpi pilli), mutta samat häiriöt jatkuvat.

5
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 13.02.08 - klo: 08.58 »
kai sinulla on lähettimen antenni kunnolla pystyssä.eikä siellä korin sisällä rullalla,niin kuin jollain oli ollut ja vika johtui siitä :mrgreen:
No eipä ole tullut katsottua, sen verran olen kuitenkin osannut hakea vikaa, että vedin sen antennin pystyyn. :shock: Ja vastarinkin antennijohto on vaihdettu, mutta täytyy tutkia ...

6
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 13.02.08 - klo: 08.31 »
sitten sulla on vastari tai lähetin rikki.
Tämä on kyllä mystinen ongelma. Unohdin mainita, että kun lähetin on päällä hötky lakkaa, mutta kun sen sammuttaa, alkaa nykiminen. Viittaisi kyllä vastarin ongelmiin, täytyy koittaa lainata jostain toista vastaria.

toihan on ihan normaalia että renkaat vatkaa jos lähetin ei ole päällä :p
onko siitä jotain haittaa???miksi autossa pitää olla virrat päällä jos ohjaimessa ei ole???
OK, siis enemmän tai vähemmän normaalia, hyvä niin. Vakioautossa tuota vatkaamista ei ollut, siksi ihmettelin. Nyt täytyy enää hakea syy sille kantamaongelmalle - alla kymmenen metrin loppuu reagointi ohjaimen liikkeisiin. Auto vaan nytkähtelee viidenkin metrin päässä lähettimestä ihan samalla tavalla kun, jos lähettimestä on virrat pois.

7
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 11.02.08 - klo: 11.16 »
sitten sulla on vastari tai lähetin rikki.
Tämä on kyllä mystinen ongelma. Unohdin mainita, että kun lähetin on päällä hötky lakkaa, mutta kun sen sammuttaa, alkaa nykiminen. Viittaisi kyllä vastarin ongelmiin, täytyy koittaa lainata jostain toista vastaria.

8
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 10.02.08 - klo: 14.11 »
omassa infernossa oli samanlaista ongelmaa kun vaihdoin harjattomaan niin ei mennyt kauan kun tuli vastaavia ongelmia vaihdoin sirut niin lakkas ongelmat
OK, vaihdoit siis kiteet sekä lähettimeen ja vastaaottimeen? Täytyypä kokeilla.
No eipä auttanut kiteiden vaihto. Edellisellä kideparilla auto nytkähteli eteen ja taakse ja ohjaus oikealle ja vasemmalle. Nyt uudella kideparilla hötky on vieläkin pahempaa. Samoin kantama on pudonnut edellisestä vieläkin surkeammaksi. Alle kymmenessä metrissä auto ei ota enää mitää komentoa vaan alkaa taas viuhtoa itsekseen. Akut on täydet autossa ja lähettimessä. Olisko kellään ajatusta siitä, että mikä mättää - vastari vai lähetin? Vastari on ihan uusi, mutta lähetin alkuperäinen.

9
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 26.01.08 - klo: 15.04 »
Postissa tuli paketti: MAMBA harjaton moottori kv 5400 ja autosäädin 25A.
Siis hetkinen, tulikos nyt oikea moottori Infernoon, tiedän sen, että koolla ei ole merkitystä :wink:....mutta kun tämä moottori on tosi paljon pienempi kooltaan, kuin nämä harjalliset...en nyt ole tutkinut tarkemmin kiinnitysruuvien paikkaa,jos joudun palauttamaan koko "systeemin" avaamattomana ...
Aikaisemmin olen vaihtanut 540- moottoreita harjattomiin, ja ne nyt on kutakuinkin olleet kooltaan vastaavia...
No, meillä on samalainen setti. Tosin moottori 5400 kv on merkitön. Moottoripukkiin piti porata yksi reikä lisää, kun oli moottorin ruuvinreijät väärillä kohdilla. Pieni korokepala piti myös lisätä pukin alle. Nyt kulkee, mutta virittää piti. Tai siis ei kulje, kun lähetin ja vastari käyttäytyy oudosti, mutta moottori toimii.

10
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 26.01.08 - klo: 14.59 »
omassa infernossa oli samanlaista ongelmaa kun vaihdoin harjattomaan niin ei mennyt kauan kun tuli vastaavia ongelmia vaihdoin sirut niin lakkas ongelmat
OK, vaihdoit siis kiteet sekä lähettimeen ja vastaaottimeen? Täytyypä kokeilla.

11
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 24.01.08 - klo: 15.27 »
Taas on haasteita ST:n kanssa. Vastari tai nopari käyttäytyy omituisesti. Kun tökkää virrat autoon, mutta lähetin on vielä kiinni, alkaa servo nykiä ja pyörät nytkähdellä. Kun laittaa lähettimen päälle, auto "hiljenee" ja renkaat oikenee. Kiusallisempi ongelma on kun vie auton kolmea metriä kauemmaksi lähettimestä vaikka lähetin on päällä. Taas servo viuhtoo ja auto nykii eteen ja taaksepäin vaikka mitään ei paina. Sitten kun vie lähettimen auton viereen, hötky lakkaa. Osaako joku neuvoa, että mistä voisi lähteä vikaa hakemaan. Muuten auto toimii ajossa ihan ok. Vastari on Hitec ja nopari Mamba 25.

12
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 21.01.08 - klo: 20.09 »
Itse tilasin ensimmäisen virimoottorin ST:hen jostain nettikaupasta (taisi olla tinyrc.com). Se oli se X-speed ja sehän menee heittämällä paikalleen vakiosähköille. Eräs suomalainen Kyosho-myyjä sanoi, että vakiosähköt kestää, mutta eriäviäkin mielipiteitä tuli. Nelisen kuukautta meni ja servo ja vastari meni pimeäksi. Syytä en tiedä. Joka tapauksessa tuo X-speed moottori antaa kyllä lisävauhtia ST:hen ihan silminnähtävästi. Sillä pääsee mukavasti alkuun. Maksoin postikuluineen 12 euroa. Suomessa taitaa maksaa 35 euron kantturoilla.

13
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 13.01.08 - klo: 19.05 »
Kiitti, täytyy ostaa Mamba 25:een se kaapeli ja yrittää ohjelmoida.
Edit: ja eihän siihen mitään Castle link-kaapelia tarvita. Sain asetukset muutettua niin, että nyt ei nyi ja lähtee rauhallisemmin liikkeelle. Muutin "Starting power" asetukset tehdasasetuksesta "Low" asentoon "High", mikä on kyllä aika epäloogista, mutta toimii. Kiitti vielä vinkistä!

14
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 13.01.08 - klo: 18.21 »
Ni-Mh akku, niitä on kolmet ja kaikilla se kyllä kulkee, yksi paketti on jo vähän hyydähtänyt. Mitään ongelmaa ei ole kun renkaat on ilmassa, mutta kun on kitkaa, alkaa nykiä.

15
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 13.01.08 - klo: 18.14 »
Osaisko joku auttaa miehiä mäessä seuraavanlaisessa ongelmassa: autossa on harjaton setti kiinni ja hyvin kulkee kun vauhtiin on pukattu, mutta liikkeelle lähtö tuottaa ongelmia. Keskidiffi on lukittu ja se kyllä pyörii hyvin, mutta kitkakytkin luistaa ja estää liikkeelle lähdön. Kireemmälle se ei enää mene. Auto nykii ajoittain paikallaan lähtemättä liikkeelle, joskus taas lähtee ihan hyvin.

16
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 31.12.07 - klo: 13.30 »
Askareltiin pojalle nastarenkaat ST:hen mehupullosta ja ruuveista. Hyvin kulkee ja hyvin pysyy nastat kumien päällä. Nyt odotellaan vaan järvien jäätymistä ... aiheesta myös video youtubessa: http://www.youtube.com/watch?v=VswEY01A8go

17
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 17.10.07 - klo: 12.41 »
Mistä olet tuota hiilikuitu levyä ostanut? Onko kovin kallista?
Ostetaan palstalle vaan ilmoa niin eiköhän hinta selviä  :grin:

Osaako kukaan vahvistaa, että nopeudensäädin (vastaanotin) olisi seuravan ongelman lähde:

1. Moottori pyörii tuskin nähtävästi, vaikka kaasu on täysillä ja akut täydet (koitettu kahdella akulla ja kahdella moottorilla, niissä ei siis vikaa)
2. Ohjainservo tekee lakon aina sillonin tällöin. Se vaan lopettaa ruuvaamisen ja alkaa taas jonkin ajan kuluttua mystisesti toimia (servossa on ainakin piuhat kiinni)

Osaako kukaan sanoa, että mistä kannattaisi tilata alkuperäinen Mini-infernon (ST) nopeudensäädin TAI mikä olisi parempi korvike tilalle?
Kuulostaisi siltä, kuin vastari/nopari combinaatio olisi hieman viallinen. Kannattaa avata em. mööbeli ja putsata huolellisesti vaikka elektroniikan "puhdistusspraylla". Jos ongelmatjatkuvat vieläkin niin sitten tarvitseekin jo yleismittaria, mutta eipä sekoiteta päätä vielä enempää. BTW jos kiinnostaa minulla lojuu hyllyssä käyttämättömänä mini infernon alkuperäiset sähköt...
En oo antanut vielä paineilmaa tai muutakaa puhdistusta noparille, mutta kiinnostaa kyllä tuo sähkösetin hinta. Siis nopari ja servoko? Minkälaista hintalappua ajattelit?

18
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 16.10.07 - klo: 13.30 »
Osaako kukaan vahvistaa, että nopeudensäädin (vastaanotin) olisi seuravan ongelman lähde:

1. Moottori pyörii tuskin nähtävästi, vaikka kaasu on täysillä ja akut täydet (koitettu kahdella akulla ja kahdella moottorilla, niissä ei siis vikaa)
2. Ohjainservo tekee lakon aina sillonin tällöin. Se vaan lopettaa ruuvaamisen ja alkaa taas jonkin ajan kuluttua mystisesti toimia (servossa on ainakin piuhat kiinni)

Osaako kukaan sanoa, että mistä kannattaisi tilata alkuperäinen Mini-infernon (ST) nopeudensäädin TAI mikä olisi parempi korvike tilalle?


19
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 15.08.07 - klo: 08.19 »
Ongelma selvisi... (vaihdoin uuden mutterin vanhan tilalle)

Kuinka paljon iloa saa tuosta x-speed viri moottorista verrattuna vakioon?

Kyllä siinä jonkunmoinen tehoero on.

On siinä kyllä itse asiassa ihan hyvä tehoero. Mittasimme pojan kanssa asfalttisuoralla aikoja vakiomoottorilla ja X-Speed HT:llä. Useasta ajasta lasketuista keskiarvoista laskettuna ero nopeudessa oli n. 15%. Ei tunnu prosentteina paljolta, mutta hiekalla ajettaessa auto pysyi vakiomoottorilla vielä 9-vuotiaan näpeissä, mutta virimoottorilla auto ei tahdo kulkea suoraan vaan koko ajan jompi kumpi kahva edellä. Ja nyt kun on vielä Medasecin 1400 mAh:n akut, niin ajoaikaakin on ihan kohtuudella.

Sivuja: [1]