Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - froste

Sivuja: [1]
1
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 28.02.08 - klo: 22.46 »
Diffeistä - miten säätäminen luistamattomaksi käytännössä tehdään, näppituntumalla, vai ajokokemuksen pohjalta (miten luistamisen huomaa ajossa?). Eli onko kireä diffi kädessä pyöriteltäessä todellakin tiukka (eli vastusta on reilusti), vai onko kireä jo diffi jossa pyörää pyöritettäessä toinen pyörii samaan suuntaan (eli tasausta ei tapahdu ilman kuormaa)?

2
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 28.02.08 - klo: 10.23 »
No, katsotaan miten käy, ainakin sposteihin ovat vastailleet hyvin, ja onhan tuolta moni myös tyytyväisenä tilaillut. Ja jos ongelmia ja
viivästyksiä tulee niin sen kuin peruu luottokorttimaksun, en aio palautuksia jäädä odottelemaan viikkoja jos tavaraa ei ala kuulua.

Tulossa on keskimmäinen versio, eli 10.5


3
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 27.02.08 - klo: 23.01 »

Olikos tuosta mitään hajua koska tuo tulee ulos , Mitä minä ymmärsin ei ole ihan heti tulossa :(


Itselläni on setti tilauksessa b-b-p:ltä, ja juuri toissapäivänä tuli tieto että Novak aloittaa toimitukset kuun vaihteessa jälleenmyyjille, eli voi olla että kovin montaa viikkoa ei enää tarvitse odotella :) Hinnaksi tulee n. 100 eur (jos ei jää tulliin), $145 postituksineen.

4
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 27.02.08 - klo: 22.06 »
No niin, ensimmäiset testiajot takana - kiitos valvojalle ruuvista, eipä jäänyt ajot moottorin kiinnitystarpeiden puutteeseen.

Auto kulki mainiosti, tosin kuskin taidot ei riittäneet auton pitämiseksi radalla. Pidon kanssa oli hakemista, tosin diffit oli löysällä kun ajelin niitä sisään pari kierrosta kerrallaan kiristellen, loppukireys vielä haussa (onko suosituksia?). Ohjaimestakin piti hakea säätöjä ohjekirjan kanssa :) Kokoero on kyllä huomattava esim. Sharkkien kanssa, auto on paljon pienempi ja huomattavasti kevyempi (olisiko 500-600g ajokunnossa).

Ajot päättyi sitten yllättäen kun jäin Sharkin alle ja etuiskarin varsi katkesi (metalli antoi periksi, ei muovi...), varaosia saa siis heti lähteä hakemaan (tulee testattua osienkin saatavuus heti alkuun), ja lauantain ajot jäikin sitten tältä erää väliin.

EDIT: voimanlähteenä on siis nyt nämä: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=658 & http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4215

5
Sähköautot / XRAY M18T (PRO)
« : 26.02.08 - klo: 23.08 »
En löytänyt aiheeseen sopivaa ketjua, joten laitoin nyt uutena tähän, korjatkoon mode jos pieleen meni :)

Sain vastikään valmiiksi uuden XRAY M18T PRO rakennussarjan (ks. http://www.teamxray.com/teamxray/products/proddesc.php?prod_id=2514), joka vuoden vaihteessa maailmalla julkaistiin, ja on nyt jo Suomessakin saatavilla (ostin omani Hobbypeoplesta).

Autohan on ns. kisaversio (vrt Factory Tuned/Team versiot LRP/Associated/jne) alkuperäisestä M18T autosta (akseliväliä tosin pidennetty), mikä näkyy materiaali- ja osavalinnoissa. Omenan testiajojen myötä kiinnostuin näistä 1/18 autoista, ja XRAY tämän Pro mallin myötä valikoitui autoksi muiden ohi. Muutamia rakennusarjoja on tullut aiemmin koottua, ja täytyy sanoa että XRAY:llä on kyllä mietitty asiat aika tarkkaan - kokoamisessa ei ollut minkäänlaisia ongelmia, ohjeet ovat selkeät ja osat sopivat yhteen ongelmitta.

Elektroniikka on vielä postissa, mutta nyt ensi alkuun yritän päästä autoa testaamaan huomenna Omenassa (jos saan vain akun ladattua, laturikin on vielä hankinnan alla :)), kiinni tulee väliaikaisesti lennokkinopari ja 4200kV harjaton hobbycity.comin valikoimista (Mongoosea odotellessa). Mitään muutoksia tai virityksiä ei ole mielessä, iskarit voisi halutessaan vaihtaa alumiinisiin, ja ohjauspalat samoin, vaan ilmeisesti eivät ole kovin herkkiä rikkoutumaan. Ainoa "muutos" jonka tein oli hiilikuituosien liimaus (eli reunojen pensselöinti pikaliimalla).




Sivuja: [1]