Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - NiS0

Sivuja: [1]
1
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 26.01.09 - klo: 13.26 »
Nyt on kone ja nopari päivitetty isoon sladiin sopivaksi.

Nopariksi valitsin LRP Sphere Competition TC Specin ja koneeksi Speed Passion Competition V2.0 - 5.5R

Betoni ja muovirengas yhdistelmällä ainakin lähes mahoton ajaa (yllätys) :grin:
Isolla asfalttikentällä ja matolla jos on tilaa voi olla vähän kivempi viedä.

Vielä pitäs välityksiä saada sumplittua kohilleen. Muistaako kukaan Yokomo Drift Masterin spurrin ja pinjonin kokoa vakiona?

2
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 15.01.09 - klo: 13.25 »
Muistaako joku mikä spurri ja pinjoni oli yokomo drift masterissa vakiona?

3
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 13.01.09 - klo: 15.36 »
Onko kellään muuten kokemuksia Novakin SLYDR moottorista tai noparista?
Kävi mielessä jos tälläseen 6.5T päivittäis nykysen LRP setin: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/31884
Tuolla pärjäis varmaan hyvin asfaltillakin?

4
Radiolaitteet / Vs: FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ
« : 10.01.09 - klo: 14.31 »
Vanhalla radiolla ei mitään ongelmaa ja nopariin ei ole koskettu ollenkaan. Uudella radiolla toi ongelma alkoi

5
Radiolaitteet / Vs: FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ
« : 10.01.09 - klo: 14.19 »
Mikähän säätö voisi vaikuttaa jarrutusnopeuteen? Auto alkaa jarruttaa/pakittaa vasta kun se on täysin pysähtynyt eli viive on sellanen 3-5 sekunttia ja se on tosi rasittavaa.
Pari päivää sitten sain tuon kapulan ja kaikki muut säädöt oon saanut kohallee mut jarrussa/pakissa on jotain häikkää vieläkin..

6
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 08.01.09 - klo: 23.06 »
Tuossa muutama huonolaatunen lisäkuva
Huomaa turvakaaret! :grin:








7
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 08.01.09 - klo: 08.49 »
Kiitos kehuista.
Omastakin mielestä erittäin onnistunut väri tuohon koppaan. Hetken jo mietin että miltä tulee näyttämään noiden kultasten vanteiden kanssa, mutta nehän sopi yllättävän hienosti.
Yksi huono puoli tuossa on että eihän tuolla raaski varmaan edes ajaa :grin:

EDIT: Ja muutama heppu on pyytänyt lisää kuvia. Koitan tänään tai huomenna laitella lisää..

8
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 07.01.09 - klo: 22.11 »
Väri on uudemman Skylinen, Gunmetal (grafiitinharmaa metalliväri). Alustana Yokomo sopivilla "lisävarusteilla". Vanteet on 3mm offsetillä ja leveemmät hexit tuo niitä vielä pari milliä lisää ulospäin

9
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 07.01.09 - klo: 21.57 »
Tänään sain uuden kopan valmiiksi
Skyline HT2000 -69, Workin vanteilla :kiss:


10
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 04.01.09 - klo: 21.09 »
Ratasvälyksen säätö onnistuu mainiosti paperinpalalla ja välys asettuu aika hyvin kohdalleen, kirje/kopiopaperi on aika passelia siihen hommaan.

Eli paperi rattaitten väliin ja käännetään kone/pinioni niin kiinni isorattaaseen kuin menee?

11
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 04.01.09 - klo: 17.19 »
Mitä ratasvälityksiä olette käyttäneet driftereissä (isoratas ja pinioni)?
Sitten tuossa moottorin kiristyksessä (pinionin ja isorattaan välys) on hieman epäselvää että miten kireälle se oikeasti vedetään?
Jossain luin ohjeen että pinionin ja isorattaan väliin paperinpala ja kevyesti painaa pinionin isoratasta vasten ja sitten kiristys, mutta noilla ohjeilla se välys voi heittää ihan tolkuttomasti.

EDIT: Auto siis Yokomo ja kone LRP Eraser 9.5T

12
Sähköautot / Vs: LRP Sphere-ongelma
« : 02.01.09 - klo: 16.14 »
Noniin tätä juuri kaipasinkin. Nyt aukes kaikki salat. Kiitän kovasti ja eikun säätämään ja testailemaan :wink:

13
Sähköautot / Vs: LRP Sphere-ongelma
« : 02.01.09 - klo: 15.01 »
Siis en nyt ymmärtänyt tuota vastausta. Toi säätöpuoli on hoidossa miten tapahtuu mutta edelleen hieman hepreaa että mikä vaikuttaa mihinkin ja miten noita ledien välähtelyjä luetaan.
Esim. jos SET ledi vilahtaa ensimmäisessä MODE kohdassa vaikka kolme kertaa niin mitä se tarkoittaa ja mihin se vaikuttaa ja miten? Ja mitä tuo VALUE tarkoittaa ja miten se vaikuttaa mihinkin?
Helpottais ehkä hieman jos kerrot mitä pitää tehdä että saa esimerkiksi tuon "MAP3: Modified - For competition racing" kartan käyttöön tai mitä ledejä tarvii vilkkua millonkin että saa täydet tehot irti autosta niin osaan siitä varmaan helpommin miten tuo säätö tosiaan tapahtuu ja mikä vaikuttaa mihinkin..  :roll:

Ja eniten askarruttaa tuo:
"Kun olet saanut haluamasi arvon tuohon ensimmäiseen kohtaan,paina MODEa kerran ja pääset kohtaan 2, siellä sitten taas valitset SET napilla haluamasi arvon ja niin eespäin."

En tiedä mitä arvoja pitää laittaa mihinkin kohtaan ja mitä niistä tapahtuu?

14
Sähköautot / Vs: LRP Sphere-ongelma
« : 02.01.09 - klo: 14.01 »
Noniin koitin tuossa pikkasen säädellä ja jäi askarruttaa että kun tuossahan taisi olla kolme MODE vaihetta niin jos vaikka tahdon saada käyttöön "MAP2: Low grip - Intelligent current limiter" toiminnon niin laitanko jokaiseen kolmeen MODE vaiheeseen sillain että SET ledi vilkkuu tuon 2 kertaa? Kokeilin sillain että jokaisessa MODE vaiheessa vilkkuu 3 kertaa SET ledi niin pakki ei ainakaan enää toiminut.

Onko noi MAP1, MAP2 ja MAP3 juuri noita MODE vaiheita?
Tarkoittaako tuo "MAP3: Modified - For competition racing" että sen pystyy itse säätämään halutulla tavalla esim. kilpailussa radan perusteella?
Pitäisi saada nopariin sellaset säädöt että saa kaikki tehot irti, mutta kuitenkin sillainen että kiihtyy tasasesti kaasun mukaan. Jollain säädöllä se nimittäin rupesi heti kiertämään ihan h*mona heti kun hipasikin kaasuun.


15
Sähköautot / Vs: LRP Sphere-ongelma
« : 31.12.08 - klo: 11.50 »
Tuo manuaali multa löytyykin, mutta ei oikeen tuo englanti taivu niin voisiko joku suomentaa nuo ohjeet. Siksi lähinnä kysyinkin että miten noita mappeja vaihdellaan..

16
Sähköautot / Vs: LRP Sphere-ongelma
« : 31.12.08 - klo: 10.53 »
Ei viitti uutta topicia tehä niin kysytään tässä.

LRP:n esitteen mukaan tuossa mun noparissa (brushless+brushed forward/brake/reverse) on 3 kartta

-MAP1: Sportsman - Limited to 24.000 rpm
-MAP2: Low grip - Intelligent current limiter
-MAP3: Modified - For competition racing

Mistä noita karttoja pääse muuttamaan? Oon kokeillu MODE ja SET napit läpi, mutta ei mitään vaikutusta..

17
Ite vaihoin viikko sitten kanssa 1-Wayn ja nyt kun oppinut ajaa sillä niin paljon kivempi kun kiintee

18
Sähköautot / Vs: LRP Sphere-ongelma
« : 22.12.08 - klo: 16.23 »
Eikös se tapahdu näin:

-Ohjaimesta säädetään kaasualue ja jarrualue (EPA) täysille
-Kaasun neutraalitrimmi keskelle

-Autosta akku irti 10 sek.
-Auton pyörät irti maasta
-ohjain päälle ja jätetään kaasu neutraalille
-Autoon virrat päälle
-pidä set nappi pohjassa 3 sek.
-kaasun ollessa neutraalilla paina set kerran, neutraali asento tallentuu
-kaasu täysille ja painetaan set, täysikaasua asento tallentuu
-täysi jarru päälle ja paina set, jarru asento tallentuu

Tuo on oma suomennos noparin manuaalista (LRP Sphere 2007 edition)

Joo nopari p*skana, ei ota vastaan mitään komentoja eikä napeista tapahdu mitään. Tuohon täytyy muokata että ensin säädetään kaasu, sitten jarru ja viimesenä vasta neutraali. Omalla autolla rupes kaasulla pakittaa ja pakilla meni eteenpäin ton säädön mukaan.

19
Sähköautot / Vs: LRP Sphere-ongelma
« : 21.12.08 - klo: 19.38 »
Miten sen noparin pysty säätää uudestaan?

20
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 18.12.08 - klo: 14.55 »
Mulla on Yokomo Drifteri ja pitäis tietää et mikä on vikana kun etuvetarin nivel menee koko ajana p*skaks. Kavereilla samat autot ja niilläkin hajoilee koko ajan. Joko se pieni tappi poikkee mikä lukitsee vetarin siihen mihin tulee vanne kiinni tai sitten koko roska lähtee irti ajon aikana. Ja ruuvilukitetta on käytetty siinä pienessä kuusiokolo ruuvissa millä se tappi kiristetään

Sivuja: [1]