Kun et näköjään ole ihan kartalla koko luokan suhteen niin valaistaanpas sullekin jälleen....
Joo kiitos. Olen palaamassa harrastuksen pariin 16 vuoden tauon jälkeen, mutta luokka on vielä hakusessa.
Kyosho IGT -luokka oli ajatuksena houkutteleva, mutta ilmeisesti sielläkään ei ajeta Kyoshon RTR autoilla "suoraan paketista".
Kysymyksilläni yritin selvittää sitä, kuinka paljon tämä luokka antaa vapautta muokata itse autoa. Kuinka paljon se oikesti eroaa tuosta Kyosho luokasta.
Tästä luokasta ei ole vielä KOKEMUSTA niin paljon että voitaisiin tehdä mitään järkeviä päätöksiä yksityyppi renkaan tai varsinkaan moottorin suhteen.
Yksityyppisyys ei muutenkaan ole aina paras ihdea harrastajan näkökulmasta.
Mikäli näin tehdään niin silloin jollain myyjällä on monopoli kyseiseen tuotteeseen.
Tämä aiheuttaa myös sen että mitään kilpailua ei ole, jolloin myöskään hinnat eivät voi halventua, vaan edustajalla on mahdollisuus jopa nostaa hintoja, kun sillä tuotteella on kuitenkin pakko ajaa.
Tuskinpa noiden kuuden listassa olevien moottoreiden myyjät hinnalla kilpailevat.
Tässä ajattelin lähinnä yhteistyötä GT-8 toimikunnan ja moottoritoimittajan välillä niin, että hinta saadaan sopivaksi.
Nythän Suomessa on muutenkin pienet markkinat ja kilpailusta on turha puhua... naamakerroin vaikuttaa hintoihin melkoisesti ja ainahan noita saa ulkomailta tilattua jos kotimaassa hinta ei miellytä.
Renkaiden suhteen kun ei olla kokeiltu kuin muutamaa tarjolla olevaa.
Eikä nekään testit ole kyllä niin laajoja että voisi oikeasti mitään päättää.
Renkaan kun pitää olla hyvä jokaisessa autossa ja jokainen joka tästä luokasta tajuaa edes vähän, tietää että autot ovat erilaisia aika paljonkin.
Luokka on uusi ja minä en siitä vielä tajua mitään, mutta yritän ottaa selvää. Sähköpuolella yksityypirenkaita kai käytetään ja ajatus tuli sieltä. Jos se ei tässä luokassa toimi niin asia selvä.
Ja miten ihmeessä keksitään aivan hatusta joku yksityyppimoottori???
Millä ihmeen yhteishankinnalla kun ei tiedetä montako moottoria kauden aikana tarvitaan... Entäs kun kesken kautta tulee lisää harrastajia.
Yhtä hatusta lienee keksitty, että listan kuusi sallittua moottoria vastaavat toisiaan?
Siksi moottori voisi olla myös täysin vapaa.
Ja yhteishankintana niille, jotka ilmoittautuvat mukaan kauden alkaessa. Kyllä kai moottoriksi valittaisin sellainen, jota kaupasta saa ihan normaalistikin.
Mutta nämä rengas- ja moottoriasiat olivat vain ajatuksia. Jään mielenkiinnolla odottamaan lopullisia sääntöjä ja sen pohjalta teen sitten päätökseni mihin luokkaan osallistun ja mitä kalustoa hankin.