Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jartsa65

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Vs: MFR käynnistysvaikeuet
« : 13.04.09 - klo: 15.19 »
Moi ja kiitos kommenteista.

Tämän MFR:n starttisysteemi poikkeaa aiemmin näkemistäni. Sen sähköstartti tapahtuu auton omalla integroidulla starttimoottorilla. Hehkutulppaan menee tulpanjohto ja hehkun pitäisi saaman virtansa samalla kun starttimoottoria pyöritetään (akku kytketään erillisellä laitteella startin ajaksi autoon). Kuitenkin starttiyrityksen jälkeen ainoa mikä on kuumana on akku...Tulppa ei edes ole lämmin.
Voihan se oll, että tulppa on sökö ja syö myös startilta virran

Täytyy soitella kauppiaalle...

2
Polttisautot / MFR käynnistysvaikeuet
« : 13.04.09 - klo: 11.25 »
Moi

Hommailin monen vuoden jälkeen polttisauton ja valitsin Kyoshon MFR:n. Sen käyntiinlaitto on osoittautunut hankalaksi - tai toistaiseksi mahdottomaksi mun taidoilla. Autossahan on sähköstartti, mutta sähköstartti hyytyy melki heti - jaksaa pyörittää hetken, jonka jälkeen hyytyy totaalisesti (voi aiheutua siitä, että saa liikaa kakkua). Hehkun poiston ja tyhjennyksen jälkeen ei enää akussa riitä voima pyörittää starttia (pyörittää kyllä ilman hehkua vaan ei sen kanssa). Yritin ensin tehdasasetuksilla, jonka jälkeen olen vetänyt jonkin muun palstalle kirjoitelleen ohjeiden mukaan "high speed needle" ruuvia vähän auki (alkuperäinen n 2.5 kierrosta, nyt n 3).

Onko kenelläkään mitään hyviä kikka kolmosia? Startterin akku on minusta aika pieni - 7.2V ja vain 1400 mAh, mutta kai sen pitäisi jaksaa useampi yritys suoda, kun sitä alkuperäiseä startterisettinä myydään. Ohjeissa puhutaan 5 s starteista, mutta ei mun akku jaksa sitä aikaa...


Kuinka voin tarkistaa hehkun toiminnan?

Sivuja: [1]