Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - cenmatrix

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Vs: Käynnistyvyys
« : 16.12.09 - klo: 11.47 »
Kokeile avata kaasua ryypytyksen ajaksi, itsellä ainakin auttoi.

2
Polttisautot / Vs: Kääntyvyyden parantaminen
« : 16.12.09 - klo: 10.32 »
Näin kokeillaan, kiitän taas kaikkia valaisevista vastauksista.

3
Polttisautot / Vs: Kääntyvyyden parantaminen
« : 16.12.09 - klo: 10.06 »
Ok, pitää perehtyä rakenteeseen. Aloitanko nyt sitten kääntyvyyttä hakemaan noista öljyistä?

4
Polttisautot / Vs: Kääntyvyyden parantaminen
« : 16.12.09 - klo: 07.07 »
Noo enköhän jonjinverran vetopyöristä tiedä, tosin sellaisista jotka painaa noin 500kg, eikös tämä "diffi" öljy ole kuitenkin vetopyörästö öljyä jotenka ei siellä muuta paikkaa ole kuin vetopyörästönkotelo niin kuin kaikissa muissakin kulkineissa ? edittiä: hetkinen,  voikos tuo rakenne olla niin ettei diffiä ole kuin keskellä autoa, edessä ja takana näyttäis olevan vain tavalliset perämurikat ?

5
Polttisautot / Vs: Kääntyvyyden parantaminen
« : 15.12.09 - klo: 21.56 »
Nyt huulipyöreänä ihmettelen kun noissa ei ole öljyä nyt laisinkaan!? Miten noissa edes voi öljyt pysyä sisällä koska autonrunko toimii diffin pohjana eikä välissä mitään tiivistettä  :shock:

6
Polttisautot / Vs: Kääntyvyyden parantaminen
« : 15.12.09 - klo: 20.55 »
Löytyi peräti yksi setuppi, eikä mitään mainintaa aurauksista tai harituksista, pelkkää iskari asiaa. Kumpaa yleensä etupäässä käytetään, nyt reilusti haritusta?
Auto: Cen Matrix tr arena

7
Polttisautot / Kääntyvyyden parantaminen
« : 15.12.09 - klo: 17.47 »
4wd, eteen ja taakse aurausta tai haritusta? Kääntyvyys nyt aika heikohko tahtoo puskea vaan kovassa nopeudessa.

8
Polttisautot / Vs: Käynnistyvyys
« : 13.12.09 - klo: 11.29 »
Letkut oikein päin. Tänään kokeilin ryypyttää koneen avaamalla kaasua ja niin kävi että todella helposti ryypyttyi ja käynnistyikin paljon paremmin, eli jatkossa kaasua auki. Tuli annettua samalla hiukan lumellekkin kyytiä ja hienosti kulki.

9
Polttisautot / Vs: Käynnistyvyys
« : 12.12.09 - klo: 21.00 »
Näin tuoreena/vanhana aloittelijana sanoisin että toimii kun käyntiin saa, säädöistä en mene sanomaan että olisivat varmasti kohdillaan. Vähän nämä on eri koneita kun ammatin puolesta isompien autojen motit  :wink:

10
Polttisautot / Vs: Käynnistyvyys
« : 12.12.09 - klo: 19.10 »
täytyy kuitenkin kokeilla kuitenkin kaasun avausta, sehän kuitenkin avaa pääsuuttimen neulan ja sitä kauttahan polttoaine kulkee ja näin ryypyttyy helpommin. Joo, ei varmaan parane suun kautta polttoainetta nautiskella, siihen tarkoitukseen on paremmat aineet  :p

11
Polttisautot / Vs: Käynnistyvyys
« : 12.12.09 - klo: 16.29 »
jaa, sitten taitaa olla jotain vikaa koska puhaltamallakin tahtoo keuhkot loppua ennen kuin ryypyttyy tarpeeksi.

12
Polttisautot / Vs: Käynnistyvyys
« : 12.12.09 - klo: 09.08 »
Ryypytyksestä vielä, pitääkö kaasua avata ryypytyksen aikana?

13
Polttisautot / Käynnistyvyys
« : 11.12.09 - klo: 20.29 »
monennellako vedolla autonne yleensä käynnistyy? Itsellä ainakin cen matrix vaatii kylmänä todella monta nykäisyä, kuumana yleensä ensi vedolla, vika vai ominaisuus..?

14
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 10.12.09 - klo: 18.05 »
tätä vähän ajattelinkin 
 :lol:

15
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 09.12.09 - klo: 17.51 »
Asia selvä, ajattelin kokeilla tuohon jotain muuta tiivistys keinoa, pitää kehitellä... Lueskelin jostain täältä että iskareissa voisi käyttää normi ruokaöljyä  :shocked:

16
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 09.12.09 - klo: 07.40 »
Tarkennatko vielä mitä silikonitiivistettä käytät? Iskareihin en ole vielä ehtinyt perehtymään, auto on käytetty ja harrastus uusi  :roll:

17
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 08.12.09 - klo: 18.20 »
Sabesta viimeksi tiivisteet hankin. Irottaessa ne ei yleensä hajoa mutta polttoaine ne turvottaa ja mahdotonta saada putki takaisin että tiiviste ei tuhoutuisi. Kalliita ei tiivisteet ole mutta harmittaa jatkuvasti vaihdella kun turpoavat kelvottomiksi ja alkavat vuotamaan.

18
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 07.12.09 - klo: 18.11 »
Onpas hiljaista tällä rintamalla, ei taida montaa matrixin omistajaa olla joukossa   :undecided:

19
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 03.12.09 - klo: 23.05 »
Joko joku on keksinyt kestävämmän pakokäyrän tiivisteen, aina kun putken irti käyttää niin jo on tiiviste taas sökö, mallihan on tuo sylinterin natsan päälle menevä alkukäyrä. Alkaa jo ketuttamaan surkea kestävyys  :angry:

20
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 02.12.09 - klo: 21.24 »
Itsellä tuo kone corsan .028  ja kyllä ajoaika on todella lyhyt tankillisella. Mikähän .021 kone tuohon menisi heittämällä ja tietty sopu hintaan..? Onko moottoreiden kierrosluvuissa suuret erot?

21
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 27.11.09 - klo: 15.26 »
Turku-raisio-kaarina-piikkiö-lieto linjalla rc-kerhoja joihin voisi liittyä, joista vaikka säätö apuakin?

22
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 26.11.09 - klo: 22.36 »
Tänään seuraavaa: tankin korkki purettu, puhdistettu, korkin o-renkaat vaihdettu, kaikki polttoaineeseen ja paineen liittyvät letkut vaihdettu, polttoainesuodatin puhdistettu, rikkinäinen pakotiiviste ja käynnistinnaru vaihdettu, kaasutin perus säätöihin ym puhdistusta.Kaiken tämän jälkeen käynnistyi toisella vedolla, ( ennen noin 20-30 vetoa )jospa nyt pääsisi ajamaan ja tarkempia säätöjä tekemään.  :smiley:

23
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 25.11.09 - klo: 20.08 »
Tankkia tuossa hypistelin käsissä, onkohan tuo korkki jotenkin purettavissa osiin puhdistusta varten, on pirun likainen edellisen omistajan jäljiltä, jos sais ilmavuodon tuolla eliminoitua.

24
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 25.11.09 - klo: 09.07 »
Kiitän! Tankinkorkkikin taitaa vuotaa, paineletkuun kun puhaltaa niin korkin päällä himpun verran kuplii, ei varmaan näin kuuluisi tehdä ja vaikuttaa käyntiin?

25
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 24.11.09 - klo: 21.20 »
Olisiko kenelläkään antaa matrix arena tr kaasarin perussäätö arvoja, itsellä ei manuaalia ole. Nyt säädöt täysin metsässä, sammuu kun painaa kaasua ja kylmäkäynnistys vaatii ainakin 30 veto kertaa kuumana käynnistyy hyvin mutta muuten en säätöihin saa, olisi helpompi lähteä liikkeelle perus säädöistä. Moottori on alkuperäinen corsa 4.6cc

edit: löytyipä moottorille netistä ohjeet. http://www.cenracing.com/downloads/nitrohandbook.pdf

Top end needle: 3 turns out
Bottom end: 1/2 turns in from flush, tämä ilmeisesti alaneula mutta puoli kierrosta kiinni mistä kohtaa, kaasuttimen rungostako, siinä on haitarikumi päällä että ei kyllä rungon reunaa noin vain näe??
Ja nämä on kait ne perus säädöt joita hain?

26
Polttisautot / Vs: Cen Matrix arena Tr
« : 24.11.09 - klo: 15.58 »
Kiitos. Entä tuo moottori asia, tietysti tuon voisi purkaa mutta auttaneeko avata, jos hankkisi toisen moottorin ja tutkisi sitten vanhan ajan kanssa.

27
Polttisautot / Vs: Cen Matrix arena Tr
« : 24.11.09 - klo: 15.29 »
Moottorin puristuksista en tiedä paljonko pitäisi olla mutta tuntuisi niin kuin moottori olisi jotenkin löysä. Mikä vaihto motti tuohon sopisi tilalle, onkohan kiinnityskohdissa, akseleissa ym suuriakin eroja? Vakio moottori on corsa 4,6cc

28
Polttisautot / Vs: Cen Matrix arena Tr
« : 23.11.09 - klo: 21.52 »
Näyttää olevan aika heikosti jr-hobbyssa varaosia, esim tukivarren varaosanumerolla ei löytynyt mitään  :undecided: Servon sainkin nyt pikaisesti korjattua niin kuin suunnittelin ja tuntuisi taas toimivan, pitää kait ohjaukseen rakennella vielä servo saveri kun ei nuo servotkaan ilmaisia näytä olevan ja osumia varmasti tulee. Mukana tuli radio ohjain: Skyion DX-Pro, olisiko kenelläkään vastaavaa radion suomenkielistä manuaalia kun on nuo säätöjen termit hukassa  :embarrassed:

29
Polttisautot / Cen Matrix arena Tr
« : 23.11.09 - klo: 20.13 »
Kuinka monella otsikon mukainen auto? Olisi mukavaa kuulla kokemuksia autosta. Itse juuri hankin laitteen käytettynä ja jokusen kerran jo kokeillutkin, nyt vaan ohjausservo kiukuttelee jumittaen. Avasin servon ja servomoottorin päässä oleva ratas osittain kulunut ja hammasta poikki, muut rattaat kaikki ehjiä, ajattelin kääntää rattaan akselillaan jolloin ehjää pintaa taas käytettävissä viereisen rattaan kanssa, onnistuisikohan näin?

Sivuja: [1]